Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Bare innom en liten snart tur for å ønske alle sammen en God Jul ! :D

Her er det ferie, og jeg spiser dessverre ikke slik som jeg skal..

Heldigvis er julen snart ferdig, og jeg er klaaaar for januar !

Ha en fortsatt fin jul alle sammen !

Kommer sterkere tilbake senere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Jeg kan melde om fine romjulsdager. Gått en tur i dag - var ikke mer enn 4 minusgrader i dag. I morgen sskal vi på treningsstudio igjen så da har vi greidd to økter denne uka. Ikke verst i romjula det!!

 

Ellers skal vi ha nyttårsparty så jeg har begynt å forberede meg. Vi serverer rakfisk med tilbehør da og den ligger ferdig renset i frysen - bare å ta opp og gjøre klar på fat.

I dag ble det både karamellpudding og panna cotta. Sistnevnte blir desserten med rips og bringebær - både saus og bær - mmmmmmmmm :-)

I MORGEN SKAL JEG LAGE KONFEKTKAKEN!! Du vil ikke vite ingrediensene engang, men det er tradisjonskaken på nyttårsaften som jeg har laget i nesten tjue år - så da så.....

 

Jo, da, men det er greitt å holde kontakten selv om vi ikke er særlig fokusert på kalorier denne uka.

Ønsker deg fortsatt fine romjulsdager og et Godt Nytt år - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg et strålende godt 2011! Nytt år og nye muligheter!

 

Ja' date=' visst skal vi nytte mulighetene......:-)

 

Nyttårsklem fra Krepsedama:D[/quote']

 

 

Godt nyttår!! Ser du har vært superflinl:) Jeg har vært sløv, men nå gleder jeg meg til og ta fatt på mine siste 10 kg!! Håper du får et supert år så skrivest vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Godt nytt år alle sammen !!

Ett nytt år, med mange hærlige muligheter !

Målet for 2011 er å finne trivselsvekten, Gå Hold vekten kurs, og bli der :)

Håper også på en mageoperasjon !

Om jeg klarer 8 kg til ned, så tror jeg det er store muligheter for å få dekt ! Håpe håpe !! :D

Nå har jeg spist og spist hele julen, så jeg er virkelig klar for å være flink og stå på !

Er veldig spent på vekten etter julen, tror den er på ca + 1 kg..

Sånn blir det når det er 6 juleselskaper i løpet av julen, og sjokolade ofte...hehe !

Gleder meg til å starte på kurs igjen, kjenne motivasjonen er her !!

I morgen starter jeg på 1600 kcal, det blir sikkert tøft etter en jul med mye mat, hehe !!

ha en fin uke damer, så snakkest vi !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

"Ett nytt år, med mange hærlige muligheter !"

 

Ja, det er sant Elisabeth, og det kjennes godt! Glemte vekten i dag jeg, ryggen slo seg vrang i går og jeg fikk andre ting jeg måtte tenke på i dag gitt. Hjemme fra jobb og allting..... Men jeg kommer tilbake med veieresultater i morgen - helt sikkert:-)

 

Men jeg har nok ikke den store nedgangen i løpet av jula. Så du hadde kommentert, men den nedgangen må nok krediteres Ninass som er kommet tilbake på tråden og nesten har gått ned 2 kg!!! Makan - da snakker vi om råtass!

 

Kjekt at du er innom tråden VÅRYR... Ninass har nå foreslått treff på våren! Du må følge me'.....!

 

Ha flotte og motiverte dager i det nye året - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elisabeth, og godt nyttår! Jeg starter selv på ny frisk i dag, og håper på det samme som deg--- å nå idealvekta i 2011. DET hadde vært fantastisk!

 

Tenk deg følgende scenario: I desember 2011 stikker vi innom dette forumet igjen, ser gjennom nye innlegg og leter frem de gamle. ....smilende ser vi ned og registrerer den flate magen og buksa som ikke lenger strammer. Så legger vi inn noen støttende ord til dem som nettopp har begynt på ferden, før vi går inn på hold vekten---- der vi tross alt hører hjemme. ;)

 

Ha en flott start på året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hørest ut som en super plan Calli !! :)

Vi skal flytte inn på Hold Vekten, og der skal vi bli !

 

Jeg skulle starte å telle i dag, men det har jeg altså ikke gjort...

Jeg er ikke i form, hodeverk, verker i kroppen og ikke minst er fryktelig stiv og støl etter gårsdagens badmintonturnering.. :D

Men sitter her med havre knekkebrød med kalkunpålegg og lett ost med tomat og pesto, nam nam !

Jeg er i alle fall på veien tilbake, selv om det ble pannekaker til middag i dag... ;)

Ha en fin kveld damer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Fortsatt ikke i form, men er på jobb. Slov motion i dag gitt... ;)

Spiste kjøttsuppe sammens med pannekakene mine til middag i går, den gav virkelig utslag på vekten i dag tidelig gitt !!! Håper det forsvinner FORT, 1,5 kg mer enn i går morges...

Ellers så går det noen lunde greit, sliter litt med å komme i registreringsmodus...

Prøver å holde meg sånn ca innenfor det jeg skal, men har ikke helt kontroll.

Spørs om jeg venter til neste tirsdag med å veie slavisk... Da blir det jo det, siden jeg begynner på kurs den dagen.

Nei, nå vil jeg bli frisk, å trene igjen ! :)

Nå skal julematen BORT !

Ha en fin dag alle sammen ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Bare hold fokus Elisabeth så skal du se det går bra!! Rutiner er det beste som finnes når det gjelder riktig kosthold og hva vi skal spise når:-)

 

Og vi har jo bare så vidt startet på dette nye året som ligger her fullt av muligheter for oss! Her står vi på så lenge det måtte trenges - ikke sant?

 

Ønsker deg lykke til videre - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke i form' date=' men er på jobb. Slov motion i dag gitt... ;)

Spiste kjøttsuppe sammens med pannekakene mine til middag i går, den gav virkelig utslag på vekten i dag tidelig gitt !!! Håper det forsvinner FORT, 1,5 kg mer enn i går morges...

Ellers så går det noen lunde greit, sliter litt med å komme i registreringsmodus...

Prøver å holde meg sånn ca innenfor det jeg skal, men har ikke helt kontroll.

Spørs om jeg venter til neste tirsdag med å veie slavisk... Da blir det jo det, siden jeg begynner på kurs den dagen.

Nei, nå vil jeg bli frisk, å trene igjen !

Nå skal julematen BORT !

Ha en fin dag alle sammen [/quote']

 

 

Hei:)

Hvordan går det med deg, sågat du har vært syk, du må ha riktig god bedring!! Så heier jeg fortsatt på deg, jeg har begynt og registrere igjen, så nå håper jeg at jeg kommer meg ned de siste 10 kg, har sagt at 10 kg og jeg er fornøyd, kan ikke tenke at jeg kanskje burde gå ned 15... 10 kg til 17 mai og så skal jeg være fornøyd :) Lykke til videre så skrivest vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Drøyer visst telling til jeg begynner på kurs igjen.. :)

Men dagen i dag har vært bra !

Har hatt en hærlig treningsøkt og 5 TP er samlet inn !

Deilig !

Utrolig hvor stor forskjell det er på dagsformen, og i dag var jeg lett og go på foten ! deilig !

Gleder meg til å begynne på kurs, og nærme meg målet mitt ! ;)

Så fint du er her og heier på meg tyr ! Jeg trenger all den hjelpen jeg kan få !!

Og dette skal vi klare sammen !

Rundt 10 kg igjen på meg også, er spent på hvordan jeg føler meg om - 10 kg. Er jeg fornøyd, eller er det slik att man aldri blir det ??? Min BMI er da i alle fall på normal vektig, og det burde vel være bra nok ?!?!...

Blir spennende å se når jeg kommer dit ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har funnet igjen go'foten ;) Alt er så mye lettere når treningen går som den skal og du er jo helt rå på treningen!

 

Jeg er enig med deg, det er vanskelig å vite når man skal være fornøyd med resultatet, når er det nok? Jeg trodde jo at 68 var fint nok, og på en måte var det det, så tenkte jeg at 65 må være mer enn bra nok, men jeg ser at det er områder jeg fortsatt skal gjøre noe med. Sliter med leggfettet altså, men det tror jeg at jeg må sykle bort. Så nå tror jeg jo mer på at 63,5-64,5 er riktigere for meg, men må nesten ta gram for gram og se hvordan resultatet blir.

 

Hvor høy er du? Jeg er 170 og er nå med ca 66 slank, men ikke tynn. Ikke at det er et mål i seg selv å være _tynn_ , men jeg føler i hvert fall at det godt kan gå av et par-tre kilo til uten at det er helt feil. Vi får se, jeg tror det er viktig å se an underveis når man nærmer seg målet jeg. Så ta utgangspunkt i at 10 kg til er målet og så vurderer du det da. Få en som er ærlig med deg til å si hva som er bra og ikke. Vanskelig å se det selv i speilet, jeg blir i alle fall ubeskrivelig kritisk til meg selv og fokuserer bare på det som er negativt.

 

Lykke til, vi snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! ;)

 

Ja, det er spennende å se når man nærmer seg målet.. hvordan passer man til kiloene?

 

Jeg er 168 høy og har tenkt å stabilisere meg på 68.. Men nå veier jo smom som er høyere enn meg under det, og vil forsatt lengre ned... så det er jo umulig å vite. Kanskje passer 64-65 til meg også?

Uansett syns jeg at det er fint å tenke på 68 som et mål for min del, for det er UNDER 10 kg igjen dit. Det er herlig å tenke på!

 

Ha en finfin torsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! ;)

 

Ja' date=' det er spennende å se når man nærmer seg målet.. hvordan passer man til kiloene?

 

Jeg er 168 høy og har tenkt å stabilisere meg på 68.. Men nå veier jo smom som er høyere enn meg under det, og vil forsatt lengre ned... så det er jo umulig å vite. Kanskje passer 64-65 til meg også?

Uansett syns jeg at det er fint å tenke på 68 som et mål for min del, for det er UNDER 10 kg igjen dit. Det er herlig å tenke på!

 

Ha en finfin torsdag! :)[/quote']

 

Enig med deg Dillaa, lurt å sette seg noen mål som er realistiske og ikke minst overkommelige, og så heller justere deretter. Alle er jo forskjellig bygget så det er umulig å si at sånn og sånn er riktig. Vi må bare prøve å være fornuftige og ikke la det går for langt.

 

Skulle ønske jeg kunne punktslanke, men det er vanskelig. Må tone muskler da, men jeg syns det er vanskelig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jeg er like høy som deg smom, 170 cm.

Jeg tror allikevel att rundt 70 kg greit for meg. Jeg er alt for glad i mat, og elsker å lage mat... Så jeg ser ikke for meg att jeg kan bli så mye mindre enn 70 kg...

Jeg har jo ikke vært under 70 kg på 15 år, så hvem vet ?? :D

Kritisk er jeg i alle fall til meg selv, så det blir spennende å se !

Det skal i alle fall bli hærlig å nå målet, og komme meg på Hold Vekten.

 

Jammen klarte jeg å få en lyske strekk på treningen i går... Håper den går FORT over !! ;)

Åh, nå skal jeg kjøre på med trim ! Denne våren skal bli den sprekeste noensinne !! :)

Ha en fin dag damer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

I dag har det gått helt greit, men teller fortsatt ikke kalorier...

Var ute på ski i ettermiddag med barna. Ikke noen hardtrim, men frisk luft både til voksne og barn ;)

Deilig start på helgen ! Alle er i godt humør, og friske i kinna !

avsluttet med fredagstaco, som er ett fast innslag her i huset. Blir aldri lei, hehe !

I morgen skal jeg og sønnen min på 6 år på fjellet å renne slalom, gleder meg !!

Søndag skal jeg på trening igjen, så dette blir en aktiv uke : DVS en SUUUUPER uke ! ;)

Kjenner jeg er inne på en god stim ! Deilig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, her inne formelig gnistrer det....både i humøret og i skiløypa:-) Så flott da Elisabeth - du er jo ikke i et kjempefint driv virker det som! Flott at du har funnet driven igjen - jeg skal følge spent med deg!!!

 

Du skrev tidligere om mageoperasjon hvis du gikk ned 8 kilo til??? Har visst ikke fått med meg det fra tidligere jeg, og så ble jeg ble litt nysgjerrig da skjønner du:D

 

Når starter du på nytt kurs da - du skulle på nytt kurs over nyttår? Og blir veiedagene dine de samme eller...?

 

Må finne igjen rutinene fra 2010 vettu:-) Kan ikke slakke'n ...og så er det jo så kjekt og motiverende å snakke med dere alle...

Nei, nå må jeg ta meg en matbit....

 

Stå på Elisabeth - Stor helgeklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese innleggene dine nå du er virkelig i en god steam som krepsedama sier! ;) Jeg venter litt på smitteeffekten, for her lar visst slankeentusiasmen vente på seg gitt. Men jeg starter på kurset onsdag, så regner med å få litt mer pågangsmot da! ;) Jeg klarer iallefall å la være å overspise, så får det enn så lenge være godt nok.

 

Ha en fortreffelig helg videre! Vi snakkes :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elisabeth!

 

Måtte innom og lese tråden din:-)

 

Jeg ble så inspirert av badmintontreninga di, så nå har jeg meldt meg på nybegynnerkurs:D. Jeg satt og surfet her inne igår, og tente ordentlig på badminton. Det syntes jeg var så gøy før, men nå har jeg ikke gjort det på nesten 20 år. Også dukket det opp en annonse om kurs i avisa idag. Jeg hev meg over telefonen!!

 

Du har forresten en bra og jevn nedgang, og så mange trimpoeng. Jeg er imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

For en suuuuper dag på fjellet !

Jeg og lillegutt har hatt 5 flotte timer på slalom ;)

La dette inn her på trim, siden jeg ikke hadde pulsklokke på meg. 1900 kcal forbrennt på 3 timer og 30 min med alpint.( skrev ikke inn alt siden vi ikke holder ett voldsomt tempo, hehe ! ) Kan dette stemme da ?

Hørest veldig mye ut !

Men for en fantastisk dag ! -2 grader, og opplett, og supert føre !

Føler meg ung og sprek ! hehe !

 

Takk for fine innlegg !

Har heller ikke kommet helt i modus enda, har ikke hatt noen nedgang siden desember. Men formen er på vei opp igjen, føler den er stigende ;)

Ja, badminton er bare supert ! Har du litt konkuranse instinkt også, så er det utrolig hvor mye man kan yte !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Dagen i dag har vore slapp ...

Ikke gjort noe særlig, annet enn en liten aketur med ungene.

Skal på trening til kvelden, og gleder meg !!

 

Nærmer seg kursstart med stormskritt !

Da måååå jeg komme i tellemodus igjen... har slurvet der i det siste...

Gruer meg også til å gå på vekten igjen..

Men skal bli godt å komme i gang på skikkelig !

Jeg vil NED !! ;)

 

Ha en fin søndagskveld, så er det straks mandag igjen.

Og jeg har funnet ut att ukedagene egentlig er helt supre, ikke så mange fristelser da ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er klar for kurs og telling igjen ;).

Jeg begynte tellingen igjen på mandag, men kjenner at jeg liksom ikke gidder å føre opp annet enn treningen nå i helgen, men det er nå greit nok, jeg har jo ca 3 kg til som skal bort bare så det er litt så jeg føler at jeg har god tid på det. Fortsatt nesten 4 uker igjen til jeg skal se 65 blank. Sikkert litt dumt å ha en sånn hvilepute, burde kanskje vært mer ambisiøs med målet og satset på stabilisering fra 1. mars i steden for 1. april, men så er det deilig å ikke ha så dårlig tid også da og heller bli positivt overrasket.

 

Men noe av greia for meg er også hvordan andre her inne holder på, er alle ivrige blir jeg det også, så jeg er sleip og gleder meg til alle er i gang med kursene sine...hihi...sikkert dårlig holdning fra min side, men motivasjonen stiger og synker i takt med hverandre føler jeg ;)

 

God trening i kveld, jeg skal ut på løpetur om et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...