Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Æsj Æsj... Har såååå lyst på noe...

Har spist ananas' date=' nam nam :)

spiser Ifa, Lakerol og tyggis for harde pine her...

Skal lage meg litt kvelds, og håper suget forsvinner... :)[/quote']

Hei!

Jeg også hadde et kjempesug i går! Kan det være fordi vi var så flinke i helgen, at kroppen vil ha de der ekstra kcal. som den er blitt vant til??

Ja,ja, gjort er gjort for min del, jeg spiste kakemann og drakk pepsi-max da jeg var ute og handlet....

Men i dag er det GR igjen! + trim, skal på seinvakt.

Ha en fin dag!;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Så flinke som vi har vært de siste månedene er det ikke så rart at kroppen vil ha litt soft i blant. Og en lite glipp går jo bra så lenge vi henter oss inn igjen og sier at dett var dett, nå begynner vi igjen med blabke ark.

 

Men jeg kjenner en stor tilfredsstillelse hver gang jeg sier neitakk og klarer å stå i mot. Og det er jo det vi gjør de fleste gangene nå for tiden ikke sant?

 

Et annet te-tips er Yogi Sweet Chili te fra helsekosten. Kjempegodt! Trenger ingen søtning og blir bedree jo sterkere den blir egentlig. Blir ikke bitter eller besk. Anbefales, drikker minst en kopp med den hver dag. Og den er med på å hjelpe forbrenningen også, er jeg helt sikker på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kjempeartig at du sier det smom; at en føler tilfredsstillelse hver gang en sier nei takk!! Ikke bare det for min del, men jeg føler meg myyyye slankere når jeg har sagt nei takk og alle andre putter ting og tang inn i sin munn ;) .....hæææærlig sør du meg.

 

Det er vel egentlig så mye annet å være glad for - her skinner solen i dag fra blå himmel og jeg har sagt nei takk til twist og peanøtter som ble servert på jobben i dag (ikke hverdagskost - det var feiring...) ......og jeg føler meg ..hmmm...ganske bra:)

 

Takk for te-tipset - kanskje vi blir te-gjengen? :)

 

Ha en flott onsdag alle sammen - jeg skriver inne på Ninass tråd - Våryr og glad - og jeg satser på ikke å gjøre navnet på tråden til skamme....

 

Klemz fra Krepzedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI !!!!!!!!

1' date='5 kg ned denne uken !! Hvem skulle trudd det ??

Sååååå deilig !

Føler att endelig kommer ett godt resultat ! Det har jeg ventet på :)

Og den grønne teen virka virkelig, fikk fart på systemet etter 5 kopper i dag ! hehe

Har feira med middag til kvelds, 2 stk seiler patent, nam nam !!

 

Kurskveld 1 : 85,4 kg 15 TP

Kurskveld 2 : 85,0 kg 28,5 TP

Kurskveld 3 : 84,0 kg 12 TP

Kurskveld 4 : 82,5 kg 17 TP

 

Total nedgang 7,6 kg

 

P:S Har startet på epletre nr 3 ! Snart en eplehage her no !! ;)[/quote']

 

 

Må bare si GRATULERE! super nedgang, dette var motivasjon og lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fiiin nedgang!

Er sikker på at teen hjelper.

 

Jeg har nettopp begyndt å drikke te, men har ikke smakt grønn te.

Heter den noe spesielt? Eller er det bare grønn te? ;)

 

Skriver opp favoritten til smom og kjøper det neste gang jeg er på helsekosten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kanskje det er kroppen som roper etter ekstra kcal ?? Ja, kanskje det... Noe er det i alle fall... Suget er der fortsatt, og i går ble det noen sjokoladebiter.. :)

Følelsen etter jeg hadde spist sitter i enda, så det blir ingen sjokkis i dag nei !!

Har bakt til bursdagen til mannen min i morgen, men har ikke spist noe av det :)

 

Tror det kan være denne uken som gjør meg så motløs, 2 bursdager her i huset og kino/middag på byen i tillegg...

Nå når jeg nærmer meg 70 tallet med stormskritt... så burde jeg være kjempe motivert, men nei da.... sliter skikkelig....

Så utrolig stor forskjell det er om dagene !

 

Har hatt fri fra jobben i dag, og da går det i ett. Med ærend, vaske klær, handle mat, vaske hus, bake, lage middag osv.... Mer slitsomt med fridag, enn å være på jobb ! hehe ;) I alle fall med 2 små "hjelpere" i hælene....

 

I morgen er det bursdagen til mannen min, og da skal jeg takke nei til kake, og ha gooood samvittighet etterpå :) Det SKAL jeg !!

For følelsen etter å ha takket nei er sååå god !

Jeg drikker grønn te med sitron, den er god.

Det er vel en del antioksidanter i den ??

 

Håper dere andre har en super duper dag !!

 

Skal snart på trening, og det blir bra !! det hjelper alltid på humøret !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg heier på deg jeg Elisabeth, og er sikker på du kan være kry av deg selv når uka er over:)

 

Sjokolade og søte kaker er ikke særlig godt til te vettu - teen er best uten kaker; bare tekoppen mellom hendene og kjenne varmen.....og alle kaloriene som ikke får fotfeste...??? D e vel bra eller??

 

Ha en strålende kveld og lykke til med bursdagen i mårra:) La kaloridyrene krype inn i alle de andre kroppene...he-he...og du nærmer deg 70 fortere enn svint skal du se!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hipp hipp hurra for mannen min som har bursdag i dag :)

 

I dag blir en tøff dag...

Snik veide meg i dag tidelig, og det er opp siden veiedag... Så da kommer tankene med en gang : Hvorfor gidder jeg dette, jeg kommer til å sprette opp i vekt igjen...., dette kommer jeg ikke til å klare...., skal jeg alltid forsake så forb.... mye ??? Føler att "alle" andre kan kose seg med både det ene og det andre, så har du meg som legger på meg ved tanken... Vet selvfølgelig att dette bare er tull ! Nå må et en sjerpings til ! Kan ikke sitte å syntest så synd på meg selv hele tiden...

Jeg vet jo att jeg har en god selvfølelse når jeg går ned i vekt, trimmer og føler meg fresh !

Denne følelsen VIL jeg jo gjerne ha !

Så JA, da må jeg nok si nei takk til fristelsene av og til.. Sånn er livet...

Dette SKAL jeg klare !!!

 

Det kom en nabo å solgte lodd til meg i går kveld og hun poengterte att nå hadde jeg jammen blitt tynn !!! ( hehe, tynn og tynn... er jo over 80 kg....)

Jippi ! Kjekt når folk ser det :)

Og 7,5 kg er bra !!!

Bare 2,5 kg igjen, så feirer jeg 10 kg jubileum !!! ;)

Dette må vel være motivasjon !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lett å få slike tanker når det butter i mot! Vi har alle hatt de! Men du ser jo det flotte reultatet ditt, ElisabethV, - 7,5 kg!:)) Og når du attpåtil får kommentarer fra loddselgere....;))

 

Men vi er her på forumet for å støtte hverandre i tykt og tynt, så ta deg et lite stykke kake i dag og kos deg med det! Drikk masse, så blir det skylt fort ut igjen...

 

Gratulerer til din mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Dere er jammen go som huska meg !! :D

Da er jeg offisielt 32 år... ;)

Fikk med det jeg ønsket meg aller mest med mannen min i går, nemlig en Bergans Dunkåpe !! Hærlig, og lekker !

den er i str M, altså bitte litt trang, men den skal bli akkurat passe etterhvert !!

Har hatt 2 ruskedager med mat nå, med både kake og god mat..

Det har jeg fortjent, og nå er jeg klar til ny giv !

Innser att man ikke kan gremmes over alt man gjør som ikke er så bra, bedre å godta det, kromme nakken og så jobbe videre ! :)

Vekten SKAl under 80 til jul !!

( I alle fall morgenvekt hjemme uten klær....hehe ! )

Dagen i dag har gått så fint, trur det blir en liten trimtur før middag..

Håper dere andre har hatt en topp helg, for det har jeg !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Gårsdagen ble fin !

Var på en trimtur, der ble det 550 kcal forbrent :)

Gikk også å selte lodd en tur på kvelden, men skriver ikke den inn som trim.. Stoppa og skravla med alle jeg gikk til, så ble ikke sliten liksom ! hehe ...

Gikk greit med maten, men kjenner på kroppen att jeg har spist taco 2 dager på rad... Vannet henger igjen .....

I dag skulle jeg være flink å spise salat til lunsj. Kjøpte en pk varm røykt makrell til å ha i... Og den likte ikke jeg i alle fall...

Så da endte jeg opp med 2 brødskiver i stedet for...

Jaja...

Kos i går kveld : En stk nutrilettbar dark chocolate, varmet den 8 sekunder i mikroen... Den ble veldig god ! Så det ble i stedet for kvelds, i tillegg til noen klementiner da som er min stoooore favoritt !

Kjenner att magen begynner å bli nervøs igjen, nærmer seg kurskveld i morgen.

Har lovd meg selv att jeg ikke skal bli lei meg om jeg ikke går ned denne uken... Har tross alt hatt bursdag, og feira... Og jeg har gått ned 2.5 kg de siste 2 ukene, så da stopper det vel litt opp igjen...

Men kjenner meg selv rett, jeg blir skuffet når jeg står på den vekten... ;)

I dag skal jeg telle alt som går i munnen, SKAL ha kontroll !

Snart jul, så nå er det på tide å gi jernet ! Skal under 80 kg til jul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at med den innsatsen din er du på normalen igjen snart. Og om det står stille denne uka vet du jo hvorfor og så satser vi på nedrykk neste uke :D

 

Spent på kurskvelden din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

For en hærlig dag !!! ;)

 

Inntatt 1600 kcal i dag, og trent bort 1400 kcal !

Da har jeg gjort mitt for att morgendagen kanskje kan bli litt bedre.. :D

Skal drikke grønn te, detox på ville pine ! hehe..

Takk for oppmuntring smom, det hjelper alltid på !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en hærlig dag !!! ;)

 

Inntatt 1600 kcal i dag' date=' og trent bort 1400 kcal !

Da har jeg gjort mitt for att morgendagen kanskje kan bli litt bedre.. :D

Skal drikke grønn te, detox på ville pine ! hehe..

Takk for oppmuntring smom, det hjelper alltid på !![/quote']

 

 

Jeg kan bare si WOW!!!!! For en treningsøkt det må ha vært. Du er fabelaktig flink :)

 

Jeg MÅ få trent nå, kjenner at du inspirer til å ta i et tak. Tiden er bare litt knapp denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, da sitter jeg her igjen og drikker te til den store gull medalje ! ;)

Spent på kvelden, men ikke så veldig redd kjenner jeg...

Jeg kjenner att jeg nå har kontroll over meg selv, og jeg vet att fortsetter jeg slik, så går det nedover !!

Noen glipp her og der blir det, man skal jo leve opp i dette ! :)

Formen har virkelig begynt å bli bra, og en skogstur som jeg før så på som litt hat, den gjør jeg med GLEDE med hodelykt, selv om det er snø og ganske så kaldt ute...

Jeg har alltid vært ganske flink å trene, men nå kjenner jeg att jeg virkelig har blitt bedre, og att det er lettere nå som vekten minsker litt og litt :)

Så, det er ukens trøst til meg !!

Tvi tvi for dere andre som skal på kurs i dag, eller som er så flinke att dere klarer dere selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jepp, da var kurskvelden unnagjort..

Det ble minus 200 gram i dag...

Som ventet...

Bretter opp ermene for en ny god uke !

Denne uken skal bli bra !! Bare 1 mnd igjen til jul nå !!!

Og jeg skal under 80 kg !! ( Jepp, i alle fall på vekten hjemme morgen, uten klær... Men aller helst under 80 hos kursleder ! )

dette skal jeg klare, har jo skjønt det nå ?!??

Ha en topp onsdag dere !

Har ikke bestemt meg enda om det blir nedvask eller julegave shopping i morgen... ;)

 

Kurskveld 1 : 85,4 kg 15 TP

Kurskveld 2 : 85,0 kg 28,5 TP

Kurskveld 3 : 84,0 kg 12 TP

Kurskveld 4 : 82,5 kg 17 TP

Kurskveld 5 : 82,3 kg 16,5 TP

 

Total nedgang 7,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp' date=' da var kurskvelden unnagjort..

Det ble minus 200 gram i dag...

Som ventet...

Bretter opp ermene for en ny god uke !

Denne uken skal bli bra !! Bare 1 mnd igjen til jul nå !!!

Og jeg skal under 80 kg !! ( Jepp, i alle fall på vekten hjemme morgen, uten klær... Men aller helst under 80 hos kursleder ! )

dette skal jeg klare, har jo skjønt det nå ?!??

Ha en topp onsdag dere !

Har ikke bestemt meg enda om det blir nedvask eller julegave shopping i morgen... ;)

 

Kurskveld 1 : 85,4 kg 15 TP

Kurskveld 2 : 85,0 kg 28,5 TP

Kurskveld 3 : 84,0 kg 12 TP

Kurskveld 4 : 82,5 kg 17 TP

Kurskveld 5 : 82,3 kg 16,5 TP

 

Total nedgang 7,8 kg[/quote']

Heia, heia, ElisabethV!

Det er tross alt 200 gram ned og ikke opp!! Av og til går det litt senere enn vi ønsker, men se på det som en midlertidig stopp. Du får jo litt guts når du ser tallene på vekta til å gjøre det enda bedre til neste uke...

Har det litt travelt (les min tråd) så vi snakkes senere! Ha en flott sunn dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Du seiler i medvind ser jeg og det er bra:)

 

Du vet vinden blåser ikke akkurat like sterkt hele tiden, men du har vind i seilet og d e bra!

 

Ha en fin ny og sunn uke, så skal du se det blir skikkelig rev i seilene nå frem mot jul - Lykke til!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom tråden din, moro å følge veien din nedover! Du er jo kjempeflink!!! Du har kommet langt på få uker synes jeg. Ekstra moro er det siden du hadde samme utgangspunkt som meg, jeg er 84,4 kg nå. Jeg vil gjerne følge veien din videre nedover, sammen er vi sterke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei hei !

Jo flere vi er jo bedre !! Kjekt å ha noen å rapportere til, og skryte ! hehe :D

dagen i dag ble bra.

Har vasket ned 3 soverom, og hatt en god trening etterpå.

Er sliten i kroppen, deilig ! det betyr jo att jeg har brukt den i dag !!

I morgen er det jobb igjen :)

Håper dere får en suuuuper torsdag !

det er snart helg, og Advent ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ned er ned og med den treningsmengden din må du da merke det gått på cm også?

 

Dette går virkelig veien dette her ;)

 

Og, jeg må si at jeg bøyer meg i støvet (som jeg jo beholder en stund til) for nedvasking altså. Sånt er jeg helt elendig til. Burde skjerpe meg, men har det altfor travelt nå om dagen, men jeg skal prøve å få tatt kjøkkenskuffene før jul kanskje...men tak og vegger? Hmmmmmm......

 

Ønsker deg en flotters torsdag, du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...