Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Føler humøret er stigenede, HÆRLIG ;)

Gleeeeeder meg til i morgen ! Da skal jeg på konsert og middag sammens med en jentegjeng. Vi har tid til en time med shopping, da skal jeg innvilge meg en ny dongri bukse. ALLE buksene mine har blitt for store ! LUKSUSPROBLEM !! :D

Jeg skal kose meg, å spise en god middag ! mmm, skal bli kjekt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Åh, så moro at buksene er for store!!! For en herlig følelse! Gleder meg til jeg kommer dit.. Fy søren, så flink du har vært! Jeg er sikker på at du kommer til å gå videre ned etter denne platåfasen, kroppen må bare venne seg litt til den nye vekta, det sier iallefall alle "slankeekspertene",- så det du opplever nå er helt etter boka! ;-) (...selv om jeg skjønner utrolig godt at det er frustrerende...)

 

Iallefall, jeg håper du får en fantastisk aften ute i morgen, ;) Koos deg, masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Jeg digger for store bukser - i hvertfall de som er for store fordi vi har krympa!

;)

Så gooood shopping i morgen, det har du fortjent! Og husk at de skal sitte stramt da for en ting er at de vider seg, men en annen er at du skal krympe enda mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

LIKER DETTE !!!

Jepp, buksene skal heller være litt stramme !

For NED det skal jeg, enten kroppen vil eller ikke !! ;)

Ha en super fredag damer !

Hærlighet så fort ukene går !!! Helg igjen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Har hatt bakedag i dag...

Brukte sukrin i stedet for sukker, og det ble dessverre ingen sukse....

Gjærdeigen min med anis kringler hevet ikke, ble knall harde.... :D

har også spist ALT for mye.... Skikkelig smell...

Til middag blir det lasagne, jaja....

I morgen er det på ann igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste går an bare man henter seg inn igjen etter kort tid tenker nå jeg, så tror ikke lørdagens utskeielser gjør noe skade ;) Viktig å kose seg, og lørdag er en flott dag å gjøre nettopp det!

 

Håper du har hatt en flott dag ute på tur i vinterlige omgivelser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hjemme i dag med magesyke :D

Kvalm, men kaster ikke opp, og hodeverk....

Kjedelig !!

Det mest ergelige er att jeg går glipp av kveldens lang trening, grr.....

Jeg har meldt meg på mosjonsutfordringen på trim og trening forumet, skal bli spennende å se hvordan det går !

I morgen er det krskveld igjen, og jeg gruer meg skikkelig....

denne uken har virkelig ikke gått etter planen..

MEN i morgen er jeg i gang ! IGJEN ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....for deg med veiing og kurskveld i morgen. Bare innom for å si hei egentlig.

 

Blir tidlig kveld på meg i kveld. Var trøtt i dag etter turen på Østlandet; det tar på en gammel skrott å kjøre langt:)

 

Nå er det en kopp nydelig juleten065.gif Klemz fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så fantastisk god støtte det er å få her inne !

Det varmer alltid ! <3

Føles ut som jeg er bedre, i kveld i alle fall. Så prøver på jobb i morgen ;)

Og ikke minst kurskveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, da var dagens kurskveld unnagjort !

Det ble 500 gram ned ! :) Hadde selvfølgelig håpt på mer, men er fornøyd med att det går nedover igjen !

Det ble en intens kurskveld, da bare jeg møtte opp. ( Vi er totalt bare 4 stk på dette kurset..)

Men fikk mange gode tips med kursleder, og vi fikk pratet litt om meg og hva som må til...

Jeg har myyyye å jobbe med enda, blandt annet hvordan takkle skuffelsen når det blir 100 gram opp, i stedet for ned en uke...

Denne uken har vært en av de tøffeste kursukene mine, men føler jeg er i gang igjen ! Jeg vet jo att jeg kan klare dette !!! Det er ingen hokus pokus, bare være fokusert og fortsette med trimmen min :)

Vi har satt mål fremover, og jeg har sagt att målet mitt den 3 januar er 79 kg på vekten min her hjemme. ( Altså om morgen, uten klær..)

det er fullt mulig for meg, i dag var vekten på 79,9 kg !! Jippi !! Jeg LIKER 70 tallet !!! :)

Nå er det greys på tv, og avslapping !

Ingen trim enda denne uken, da jeg har vært syk...

I morgen skal jeg på jenteklubb, men tror jeg skal få til en liten trimtur før det !

 

Ha en super onsdag dere !

Jeg har fridag, og den skal brukes på jule forbredelser !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 70-tallet!!! Dette kan jo bare gå en vei - jeg syns du er kjempeflink!

 

Det må være litt spesielt å være alene på kurs, blir veldig fokus på deg da, på godt og vondt :)

 

Ha en flott onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' da var dagens kurskveld unnagjort !

Det ble 500 gram ned ! :) Hadde selvfølgelig håpt på mer, men er fornøyd med att det går nedover igjen !

Det ble en intens kurskveld, da bare jeg møtte opp. ( Vi er totalt bare 4 stk på dette kurset..)

Men fikk mange gode tips med kursleder, og vi fikk pratet litt om meg og hva som må til...

Jeg har myyyye å jobbe med enda, blandt annet hvordan takkle skuffelsen når det blir 100 gram opp, i stedet for ned en uke...

Denne uken har vært en av de tøffeste kursukene mine, men føler jeg er i gang igjen ! Jeg vet jo att jeg kan klare dette !!! Det er ingen hokus pokus, bare være fokusert og fortsette med trimmen min :)

Vi har satt mål fremover, og jeg har sagt att målet mitt den 3 januar er 79 kg på vekten min her hjemme. ( Altså om morgen, uten klær..)

det er fullt mulig for meg, i dag var vekten på 79,9 kg !! Jippi !! Jeg LIKER 70 tallet !!! :)

Nå er det greys på tv, og avslapping !

Ingen trim enda denne uken, da jeg har vært syk...

I morgen skal jeg på jenteklubb, men tror jeg skal få til en liten trimtur før det !

 

Ha en super onsdag dere !

Jeg har fridag, og den skal brukes på jule forbredelser ![/quote']

Så flott at du har kommet til 70'tallet, ElisabethV! Deilig å se at en får det til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

k015.gif Bravo Elisabeth!!

Ja, det er som du sier deilig å se 70-tallet:) ...og som det inspirerer!

 

Håper du har fått nytt fridagen din og fått kost deg med juleforberedelser.

 

Jeg skal lage karamellpuddinger til julebordet i kveld; vi skal ha julebord på fredag og vi i komiteen har selv tatt på oss å lage alle desserter og kaker til kvelden.

Jeg får ta fram noen nisser og slikt litt senere i kveld. Får besøk av sønn og svigerdatter og tre barnebarn til helga. De voksne skal på julebord på lørdag og vi skal kose med barna.

 

Kos deg med det flotte resultatet Elisabeth og stå på til tusen videre:)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

går heilt greit hit til :)

Frokost 2 skiver med ost og skinke.

Lunsj salat fra Spar sin salatbar, med litt pasta, skinke og 1 egg

Middag gilde god og mager winerpølser, hjemmelagd potetsalat og grovt polarbrød.

Har ikke lagt inn middagen enda.... Spent på hvor mange kcal det blir... :)

Bruker å lage hjemmelagd potetsalat med rømme og ekte majones.....

I går lagde jeg den med kesam og lett majones. Og den ble like god !!! Ingen som merket att jeg hadde lagd en lett versjon :) ( Hadde med potetsalaten på pakkefesten i går )

Og kcal innholdet gikk fra 305 kcal pr 100 gram til 100 kcal pr 100 gram ! I følge GR kursboken, jeg har ikke talt sammen noen kcal på den...

I alle fall 2/3 mindre kcal, og like god ! FANTASTISK ! Veldig fornøyd med den !

Har bare 1 kurskveld igjen før jul... Kjenner att jeg godt kunne tenke meg å avslutte lillejulaften med kurskveld, da hadde jeg klart å være fokusert frem til da... Men dette skal jeg vel klare alene ???

Har satt meg mål om vekt til den 03 januar, og det SKAL jeg klare ! :)

Men kjenner jeg "gruer" meg litt til julen, for det er såååå lett å falle tilbake til de gammle vanene.....

Jeg skal i alle fall prøve å trimme litt i julen, holde kroppen i aktivitet !

 

Håper dere andre har en flott fokusert dag !

 

P.S : Pakkefesten var utrolig kjekk !

Fikk en fin pakke, god mat, og MYE latter !

Ikke noe snop og kake på meg, YES !!

Og maten var innenfor kcal, så ja, i dag er verden ganske rosa... hehe !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Høres som en flott gjennomført pakkefest - hurra for deg - dette syntes jeg det lukta kvalitet av :) Kjempebra!!

 

Den potetsalaten hørtes helt konge ut altså, så den skal prøves. Ved å bruke lett-lett kesam og lettmasjones, kan vi kanskje lage både valdorfsalat og annen salat...?? Nei, dette må prøves - i alle fall potetsalat....mmmm med gressløk og sylteagurk...

 

I morgen skal jeg på julebord, spent om jeg greier å være like flink!! Jeg har jo veldig lyst på en liten akevitt til pinnekjøttet da:) .....men hvis jeg bare spiser rene kjøttet og mye kålrotstappe og litt surkål skal vel det ikke gå så helt gæernt....og riskremen kan jeg jo godt unnvære. Men jeg må nok smake på karamellpuddingen - den har jeg laga sjøl og jeg må jo sjekke hva jeg gir dem.

 

Nå skal jeg ha et godt fotbad - har vært og pynta bord og kom ikke hjem før nærmere åtte, så nå er det avslapning. Har spist svinekotelett uten fettrand og surkål og grønnsaker.

 

Ha en fin torsdagskveld og ta vare på de gode vanene:)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kesam er helt fabelaktig som erstatning i mat. Den med 8% erstatter elegant creme fraise og rømme i varme retter og jeg bruker stort sett den magre til alt annet, noen ganger blander jeg dem. F.eks. til dip.

 

Vi lagde elggryte forrige helg med 8% kesam og ingen stilte spørsmålstegn ved smak på den maten for å si det sånn. Jeg, og mange med meg kan ikke smake det om de ikke vet om det. Og heller ikke da, jeg syns det blir like godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Væææ, uken flyr jo !

Atter en helg...

Denne helgen SKAL jeg være SUPER FLINK :)

Det er siste helgen mens jeg ennå er på kurs, så nå må jeg gi jernet !

Hadde vært kjekt med ett godt resultat siste uken :)

Skal fortsette på kurs etter jule, men nå blir det 4 uker pause.

MEN jeg kan jo ikke ta helt juleferie, da vet vi hvordan det går... :)

Men tror jeg skal være fornøyd med å holde vekten i julen, synst att julen skal være litt kos !

Tradisjon med slanking i januar ! hehe

I går ble det baking hjemme hos meg. Brune pinner og Sarah Bernad ( KALORIBOMBE ! ), og pepperkakedeigen står klar i kjøleskapet for utkjevlig av flittige små hender !

Så nå er jeg straks i mål med julebaksten.

Skal lage ett par sorter til som jeg skal gi bort til besteforeldre i julegave, det er alltid populært !

Julen nærmer seg gitt !

2 uker til julaften i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ser fra mitt forrige innlegg att jeg skulle være superflink i helgen... :)

Det kan se ut som jeg har glemt....

Baking hele lørdag, og avsluttet med en pinnekjøtt tallerken....

Hva i alle dager tenker jeg på ??

ÆSJ... gruer meg til kurskveld igjen...

Siste kurskvelden før jul er det, på en måte litt godt !

Men burde ha vore der helt til lille julaften... Er så redd for å dette helt av karusellen... Blir fort + 2 kg av det..

Denne uken har jeg til nå 0 !!! TP Har rett og slett ikke hatt tid til trening, men skal i kveld :) Den første uken jeg er på kurs uten trim, lurer på hvordan det slår ut...

Jaja, det er mandag i dag, og i dag er jeg i alle fall flink ! :)

Ha en fin og fokusert dag damer !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med veiing i kveld! :)

 

Spiste pinnekjøtt på lørdag jeg også, men vekten søndag var fin, gikk jeg opp til i dag.. merkelige greier..

 

Men vi kan jo ikke kutte på sånne ting.

Det er vel ikke spesielt usunt viss man ikke spiser fettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Det blir vanlig kurskveld på meg i morgen, så ingen veiing i dag... Får med den siste dagen, og fikk hanket inn 3 TP i dag.. ( Skulle egentlig ha kurskveld i dag sammmen med en annen gruppe..)

Tror ikke jeg har merket noe på vekten pga den pinnekjøtt middagen, merker det sikkert i morgen... :)

Kjenner att jeg gruer meg skikkelig, er nesten fristet til å skippe alle måltider i morgen :)

Men det skal jeg ikke ! Lurer bare meg selv...

Travle dager, med baking handling og vasking....

Skal bli godt når julen endelig er her ! Selv om jeg også gruer meg for alle fristelsene... Jeg er ikke så sterk som jeg skulle ønske..

Ha en fin dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

I dag er siste kurskveld før jul.

Etter snik veiing i dag tidelig ser jeg att resultat nok ikke er noe å juble for... Vekten viste akkurat 1 kg mer i dag tidelig, enn i går tidelig ! :)

Drikker te etter te kopp i håp om att noe vil løsne... !

Var på trening i går kveld, og fikk totalt 3 tp denne uken.. :) Dårligste uken til nå etter sommerferien..

Håper dere har en fin fin tirsdag, og jammen er det snart helg igjen !!

10 dager igjen til jul i dag !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...