Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest SuperSlanker

rolig dag i dag, tviler på at det blir noe trening. Det har gått bra med maten, laget lakserisotto til middag. Det er sikkert at en kan spise godt og likevel gå ned i vekt! Det gjelder å ta de rette valgene.

 

Veiedag i morgen, jeg har bare holdt på noen dager, men håper likevel å se resultater!

 

Jeg vet at jeg vil få resultater hvis jeg følger opplegget her. Mye trening og riktig mat, det virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Helt enig, SuperSlanker, sånn er det!

Og hva skal vi gjøre med skapsnokingen, Monken... Det er en kamp, rett og slett. Men vi må jo lære oss dette... Vi kommer jo til å måtte forholde oss til fristelser resten av livet, så det er vel derfor jeg ikke har bedt samboeren om å gjemme det vi har. Selv om det er fristende!!

 

Jeg har hatt en litt blandet dag i dag. Utrolig herlig med en skikkelig treningsøkt igjen (om enn noe slitsomt, puh!), plusspoeng for den!

Men... senere på dagen dro vi til Sverige på shopping. Og det ble en lekse i hva manglende planlegging kan medføre. Jeg gikk på en skikkelig smågodt-smell.. Turen ble for lang, jeg var skikkelig sulten og fysen, og endte opp i smågodthylla på MaxiMat. Stønn!!

Men det var innmari godt, da;)

 

SÅ! Da er denne uka over! Legger den bak oss, og ser fremover. Etter inspirasjon fra HermineH, har jeg tenkt ut følgende treningsplan for uka fremover. Det blir roligere enn normalt, jeg tør ikke ta i for hardt med en gang. Men vi gir det et forsøk:

 

Mandag: Rolig gåtur

Tirsdag: PulsStramOpp eller Step

Onsdag: Rolig gåtur

Torsdag: Pilates og ellipse

Fredag: Gåtur eller treningsfri

Lørdag: PulsStramOpp

Søndag: Skitur? Væravhengig! Evt. ellipse

 

God, ny uke til oss alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt å lese om alt du/dere har oppnådd! Gir inspirasjon til å komme der en gang jeg også!

 

Av og til skjønner jeg ikke at kjæresten min holder ut med alle de ekstra kiloene mine og det gir meg også motivasjon til å stå på videre. Heldigvis gir han meg masse støtte og sier ingenting om vekten min men jeg ser jo meg selv i speilet.

 

Når jeg leser om deg, Ninjastar som har klart 20 kg så vet jeg at det er mulig! Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg sett alle som har flotte resultater og det gir jo motivasjon til å fortsette.

Har gått på nettkurs nå i 3 uker og gikk det 2,2 til sammen de to første ukene, men i dag var det null nedgang.

Å så skuffa jeg ble, jeg som følte at jeg hadde vært så flink.

Starta på 101,2 kg og har kommet til 99. Første mål er jo nådd og det var under 100.

Har en drøm om en dag å komme under 80. Det føles veldig langt fram, men med trening og matvett så går det nok. Jeg har vært en sjokoman og merker at det blir lettere og letterer. Skal jo innrømme at jeg trøstespiste sjokolade i dag, var vel ikke lurt men gjort er gjort.

 

Nå skal jeg snart gå på 1 times trening og det gleder jeg meg til å så er det bare å gå på med nytt mot og håpe at vekten er med meg neste uke.

 

Lykke til alle sammen og dere motiverer meg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei slank75 og velkommen! Gratulerer med å ha begynt på kurs og bestemt deg for et bedre liv:) Skjønner at du er skuffet etter null nedgang sist veiing, men sånn er det dessverre noen ganger. Man kan være så flink som bare det, og kroppen velger likevel å gi tilbake til deg i rykk og napp. Mye en uke, lite neste. Ikke så moro, men det er bare å fortsette med de riktige matvalgene, ikke spise mer trøstesjokolade denne uka, og se fremover - så går det nok ned til neste veiing!

Og sjokoholiker... det er jeg, også. Det er en evig kamp, men du har helt rett: Det blir lettere etter hvert! Lykke til med ny uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Burberry, der sa du noe. Litt sånn i post-Valentin-ånd! Hva skulle jeg gjort uten kjæresten min i disse månedene?! Han har holdt ut med jojo-vekt, vært like glad i meg uansett, og DESSUTEN har han holdt ut radikale forandringer i matserveringen hjemme. Ikke nachos, ikke pasta med fløtesaus, ikke sjokoladekake i helgen bare fordi vi har lyst på... For ikke å snakke om alt ekstra husarbeidet han har gjort mens jeg har tilbrakt timesvis på treningssenteret. Det hjelper å ha noen med seg på laget, det er jammen sikkert:)

 

Ellers har jeg en liten kollaps denne uka. Det begynte dårlig på søndag, ute av stand til å stå i mot smågodtet på Svinesund. Deretter fortsatte gårsdagen med kake før lunsj, her på jobben hadde folk selvfølgelig tatt med morsdagskakerestene. Er det mulig!! Enkelte dager klarer jeg helt fint å stå over, jeg vet at jeg ikke dør uten kake. Andre dager, derimot... not so much:p Det er lettere å planlegge at man ikke skal spise når man vet at det kommer, men denne hadde jeg ikke forutsett, gitt!

Og i dag har jeg vært på noen timers kurs, sammen med en gjeng arbeidsgutter. Dvs at lunsjserveringen besto av ferdigpizza og Twist. Pizza og Twist, liksom!!!!

 

Jepp, det er helt sant. Lurer på om jeg spiste 8-10 Twist, eller noe??? Ramlet helt ut av tellingen etter hvert...

 

Så nå er det bare skjerpings som gjelder! Det er INGEN grunn til å hvile laurbærene ennå (mistenker at det er det som skjer innerst i hodet mitt, nemlig!), jeg er IKKE ferdig!!

 

I kveld skal jeg på trening, basta, og resten av uka skal det være stram linje og smal sti. For pokker!!

 

...jeg er ikke egentlig sint, altså. Bare lettere irritert på meg selv - men det går over:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er foreløpig tilbake på stien! I dag har jeg vært på trening, mine første saltimer på TO UKER. Det var seriøst herlig! Step-timen var kjempemorsom, og ryggen oppførte seg pent, også på styrketimen. Dessuten gikk jeg til og fra trening, så totalt kan pulsklokken fortelle meg at jeg har brent av over 1200 kcal. Hele 6.2 trimpoeng!! Jeg føler det veier litt opp for de dårlige valgene mine de siste par dagene:D

 

SÅNN skal de neste dagene mine fortsette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

6,2 trimpoeng? Tror du er gal jeg ninjastar :D Det er jo hele forrige ukes trim for meg - og jeg trente tre ganger!!!! Kan du fortelle meg hvordan pulsklokke funker? Lurer på om jeg må skaffe meg en sånn en.. Har skjønt det er individuelle forskjeller i forhold til vekt osv, men hvordan finne ut hvor mye kcal man har forbrent? Må jeg på sportsbutikk da eller? Er flaut å komme inn superovervektig og spørre om sånt.. (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk for det, MissMuppet, jeg er ganske fornøyd akkurat nå:D

 

Jeg skrev ganske mye om pulsklokken min på den tråden jeg holdt til på før, "15 uker til jul - 10 kg lettere!", den ligger litt langt ned på lista her inne nå!

 

Men NEI, det er ikke flaut å spørre om det i sportsforretning! Nå har jo "alle" pulsklokke, så det ville jeg ikke tenkt på. Jeg kjøpte min på nettet, da. Jeg har en Garmin FR 410 med innebygget GPS. Jeg var veldig klar på at jeg ville ha en ny modell med den beste kalorimodellen, da jeg regner nøye på kalorier både inn og ut av denne kroppen. Excel-ark og greier, litt manisk;)

 

Det som er litt kjipt.... er at du vil få en del færre trimpoeng med pulsklokke! Tabellene her inne på vektklubben og maskiner på treningssenteret beregner for mange kalorier, som en hovedregel. Men jeg vil heller ha det riktig enn å lure meg selv. Tidligere kunne jeg ha treningsøkter rett som det var på 5 - 7 TP. Nå er det ikke ofte jeg kommer opp i 5, for å si det sånn - og da trener jeg mer enn jeg gjorde da jeg fikk 7! Og en medium rolig gåtur på en time gir meg kun 1 TP nå til dags.

 

Men for den som er opptatt av trening og TP, vil jeg absolutt anbefale en pulsklokke! Det er utrolig motiverende, både å følge med puls, avstand, og kalorier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så nå er det bare skjerpings som gjelder! Det er INGEN grunn til å hvile laurbærene ennå (mistenker at det er det som skjer innerst i hodet mitt, nemlig!), jeg er IKKE ferdig!!"

 

Vel sagt, Ninjastar - vi er vel i samme sumpa, mistenker jeg.

 

Har bestemt meg for å dele opp den siste etappen; Først skal jeg passere 66.4 - som er startvekten i mitt første svangerskap for ca.12 år siden. Det er en skikkelig milepæl i hodet mitt.

 

Så skal jeg passere 65. Håper jeg er der ved påsketid!

 

Deretter skal jeg passere 63 før jeg blir 39 i mai, og til slutt skal jeg KANSKJE runde under 60 til ferien den 16. juli.

 

Overkommelig!?? Kun hvis jeg får med meg hodet mitt og kravler meg ut av sumpa!! Begynner å kravle med det samme, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Tusen takk for masse tips om pulsklokke. Skal se om jeg ikke finner den "gamle" tråden din :D Litt usikker på om jeg har råd til noen dyr pulsklokke på permisjonslønna mi, men det virker veldig spennende. Finner sikkert rimeligere varianter hvis jeg leter litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Puh! Nå er jeg gåen!

I kveld har jeg gått tur, 1.5 time på glattisen. Rolig tur, men slitsomt med isen. Man spenner jo hele kroppen! Jeg vil bare at hålka skal forsvinne, men i ettermiddag begynte det jammen å snø igjen. Jaja.. Våren er vel der et sted, sånn langt der borte!

 

Deretter har jeg bakt: først Krille sitt lavkarbobrød, og deretter et forsøk på hjemmesnekra "energy bars". Litt usikker på resultatet, jeg skal teste de i morgen. Tror uansett de ble litt for energirike, så jeg må nok jobbe litt med optimaliseringen av den oppskriften. Men artig å prøve noe nytt!

 

Nå er det senga for en utslitt bakemester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo Muffins:)

 

113 gram mandler

113 gram hassenøtter

4 egg

1 ts bakepulver

80 gram smør

113 gram ost

 

Mal nøttene og bland alt sammen, blir blandingen litt tørr, tilfør litt vann. Jeg fikk 9 store muffinsformer, tipper det blir ca 300 kcal i hver, lager du 12 sier oppskriften at det er ca 200 kcal i hver. 180 grader i 20-25 min. De smaker helt ok visst du er glad i nøtter:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

veiedag i går, ned 3,4 kilo, den første uken, fra 104 kg til 100,6 kg! Så der var den ekstra vekten fra jula vekke!

 

Har gått tur i dag, 3 km. I morgen blir det spinning på treningsenteret. Håper på å få trent i helga også!

 

Di der lavkarbo muffins er nå i hvert fall ikke lav kalori! Men det kommer vel an på hvordan man ser det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dævven, SuperSlanker, for et knallresultat! Utrolig bra!! Gratulerer med en flying start:)

 

Krille, tusen takk for oppskrift! Må prøve den! Men først må jeg finne igjen mandelkvernen min i flyttelasset. Eventuelt kan jeg vurdere å kjøpe meg en stavmikser eller kjøkkenmaskin, det burde jeg hatt for lenge siden, uansett..

 

Jeg har hatt et par lange og hektiske dager nå, var på trening i går i hht plan, men i kveld blir det treningsfri. Har ikke ork i kveld. Men i morgen tidlig skal jeg på trening, det er så herlig å begynne helga med god samvittighet:)

 

Og hektiske dager til tross, jeg glemte ikke å veie meg i dag tidlig. Ny vekt 76.6 og ned 1 hel kilo siden forrige fredag. Jeg er nesten litt målløs, hadde ikke forventet dette etter utskeielsene forrige helg. Men mulig at kroppen er i sjokk over å bli sendt på trening igjen, etter et par svært rolige uker?! Uansett, jeg tar i mot det jeg får, og takker og bukker.

 

Og med denne vekta er jeg faktisk akkurat under den laveste vekta jeg har sett i mitt voksne liv. Jojo-rundene mine har aldri fått meg så langt ned som nå. Det er 16 år siden jeg har sett dette tallet!! Så fra nå og fremover blir hver nye vekt en milepæl, det er både fantastisk og skummelt på én gang...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

utrolig bra NinjaStar, med ytterligere vektreduksjon! Det er så bra!

 

Jeg har strevd i noen år med å ta av, så har det stoppet opp det siste året, og jeg har ikke klart å komme videre. Derfor er det kjempemotiverende å få resultater, og høre andre sine resultater som ligger foran i løypa! At det går an!

 

Jeg må jo si at jeg også liker godt menyene i GR, det får meg til å tenke på sunn mat, grønnsaker og så videre. Jeg ser alltid at jeg får en oppgradering i sunne valg når jeg følger dette opplegget.

 

En må være sterk og ta noen valg, men det er jo så kjekt når en får resultater!

 

Jeg ser jeg klarer 21 trimpoeng som forrige uke, hvis jeg følger planen i helgen. Jeg kom nettopp hjem fra styrketrening på treningsstudio. Jeg er så fornøyd med innsatsen i dag, for valget var å trene alene, og det krever alltid litt ekstra motivasjon. Men jeg meldte meg på timen, og da var det jo bare å stille!

 

Jeg har øket kaloriinntaket med 200 kcal. Dvs, har gått opp til meny nr. 4. Jeg må ha nok kalorier hvis jeg skal klare løpet.

 

Jeg er veldig spent på om jeg kommer under 100 kg på onsdag. Det er liksom en milepæl det da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen, tusen takk for pene meldinger! Og ja, det er jammen en milepæl, dette... Skjønner det nesten ikke selv, engang. Har jeg virkelig fått til å komme så langt på egen hånd?!? :confused:

 

Jeg tror nok at hodet mitt skal få litt å jobbe med i ukene fremover! Jeg har jo fortsatt en plan om å komme lenger ned.

Første delmål er 75 kg innen 1. april.

 

Neste delmål har jeg ikke satt. 70 kg blir vel det neste, naturlige målet. Deretter antar jeg siste delmål blir normalvektig BMI. Men - som jeg har sagt før - jeg vet ikke om jeg skal så langt ned. Jeg må lenger ned mot 70 før jeg ser hvordan kroppen min da blir! Så det blir spennende tider fremover, puh:)

 

Ellers har jeg hatt en aldri så lite utskeielseshelg... Jeg var på fest i går, og fikk i meg fire glass vin, to mer enn budsjettert. Det ble dessuten for mye mat. Og på dagen var jeg på kafé, og endte opp med å spise lunsj TO ganger.. Så totalen for gårsdagen lå på ca 2600 kcal. Rundt regnet 1000 mer enn jeg skal ha:p Planlegging planlegging planlegging.... kan aldri undervurderes!

På den annen side, så hadde jeg en hardøkt på treningssenteret på morgenen i går, hvor det gikk med 5.2 TP. Så jeg er ikke så altfor oppgitt over meg selv. Jeg har vært gjennom så mange utskeielser av denne typen i løpet av de siste seks månedene at jeg vet at jeg klarer å hente meg inn igjen. Løpet er ikke kjørt! Neste ukes vektnedgang blir typisk ikke så høy, denne alkoholen bremser godt ned på forbrenningen, men uken etter er alt tilbake på normalen. I hvert fall har det vært slik til nå:D

 

Jeg har også sett over ukens treningsplan, og ser at jeg visstnok skulle vært på skitur i dag, evt ellipsemaskin. Yeah right. I denne kulda kan jeg slå fast at skitur blir det ikke! Og ikke har jeg lyst til å dra på treningssenteret, heller. Så jeg har et aldri så lite dilemma. Jeg trenger fortsatt 1.9 TP denne uka, så NOE må jeg gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Denne uka ble det 21 trimpoeng igjen, samme som forrige uke. I dag trente jeg dobbel time på treningsstudio, først en time spinning, og så en time styrke core. Det var hardt med hele klokketimer, men føltes godt etterpå! Det ble tre pannekaker til kvelds, for å komme i balanse med kaloriregnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I går ble det hverken skitur eller ellipse, men jeg kompenserte med en times intensiv gåtur på ubrøyta stier og endte dermed opp på litt over 20 TP for hele uka. Veldig godt fornøyd med det, spesielt med tanke på ryggskaden som nå ser ut som den er nesten helt bra igjen. Hurra:)

 

Så da er det ikke annet å gjøre enn å sette opp ny plan for kommende uke. Jeg skal ikke ha vinterferie og blir hjemme på jobb hele uken, så det er ingen grunn til ikke å få til masse, masse deilig trening:)

 

Mandag: aerobic og styrke

Tirsdag: step, styrke, mage/rygg

Onsdag: treningsfri eller gåtur

Torsdag: pilates og ellipse, evt. tredemølle

Fredag: step eller egentrening kardio (må vurderes, sliter fortsatt med sår akilles)

Lørdag: aerobic/styrke

Søndag: gåtur eller skitur

 

Treningen for i dag og i morgen har jeg allerede meldt meg på, så det er bare å kjøre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tusen takk for gratulasjoner Ninjastar!!

 

Har lest litt på tråden din og du har jo vært superflink :D Over 20 kilo på ganske kort tid...klart du kommer til å flytte inn på HV om ikke altfor lenge.

 

Og du er jo rå på trening da!!!! Ser på DEN ukaplana di - ......puh...sier jeg da! Er kjempeglad de få ukene jeg har greidd 14 TP, men det har jo gått greitt likevel da....Når enden er god er alltig godt :-)

 

Ønsker deg fortsatt lykke til på veien mot målet; du ser enden på tunnellen du nå!!

 

Ha ei fin uke - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk for det, krepsedama - og du har rett, det er nesten så jeg ser enden av tunnelen laaaangt der borte! Jeg er i hvert fall nærmere enn jeg noen gang har vært - både fysisk, og ikke minst psykisk. Og DET føles bra:D

Det skal bli SÅ herlig å flytte etter deg inn på HV, jeg gleder meg allerede!!

 

I dag er jeg STØL!! Jeg var på trening i hht plan i går, og var på en full styrketime for første gang på tre uker. Det merkes i dag, kan du si!! Men det er støl på en sånn deilig måte. Det føles så godt å være i gang igjen!

 

Rart det der, hvor mye mer jeg setter pris på å kunne trene som jeg vil når jeg nettopp er tilbake etter en skade. Jeg glemmer det alltid etter en stund! Kanskje jeg husker på det litt lenger denne gangen, når det står her? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...