Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Så fine dere er som kommer med oppbacking:);) Fint at dere har trua på meg!

Jeg er overbevist om at faste dager og planlegging vil virke. Uten faste dager i høst, føltes all trening egentlig litt heseblesende, alltid litt på etterskudd. Men dette her blir bra! Jeg har en veldig god magefølelse!

 

Jeg er nå hjemme igjen fra pilates og en runde på min faste treningspartner ellipsemaskinen. Det er bare SÅ herlig å være i gang igjen! Jeg klarte ikke helt 100% innsats på pilatesen, til det er jeg altfor støl fra supertreningen jeg hadde på tirsdag...Men likevel - kroppen er i gang igjen! Trening er nøkkelen til fremgang for meg, så dette sporet skal jeg fortsette i!

 

Litt-høy-på-endorfiner-hilsen fra Ninjastar:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Må bare innom for å fortelle at dagens veiing gikk strålende! Ned 1.2 kg siden forrige fredag:D Nå er jeg på lavere vekt enn før jul - hurra!

Det føles egentlig nesten litt ufortjent, for jeg begynte ikke med superfokus før mandag. Og man går jo ikke akkurat ned mer enn en kilo på fire dager.. Men jeg satser på at det lå igjen mye gruff i kroppen etter jula, og at de siste dagenes strenge matopplegg og mye trening har hjulpet til med å bli kvitt restene;)

 

Etter fire 100% sjokoladefrie dager har også suget gitt seg. Det er jeg strålende fornøyd med! Nå som jeg er så godt i gang, skal jeg jammen prøve meg på en helg uten godteri...! Puh:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ting går ikke alltid etter planen... I dag dro jeg med kjæresten på trening etter jobb, jeg tenkte vi skulle være flinke i fellesskap før helga satte inn. Litt inspirert av fremgangen den siste uka!

Men hva skjer? Jo, jeg drar han med på en saltime han ikke har vært på før, halvveis uti timen tråkker han over og må gi seg, min treningsøkt ble halvert, og jeg sitter stuck med en handikappet fyr som ikke kan bidra med noe som helst. Ergo ble det middag kjempesent, og nå er jeg pudding og vil bare legge meg. Veeeldig vellykket!?!

MEN en veldig ålreit sideeffekt av ettermiddagens uhell: Den sene middagen gjorde meg så mett at jeg ikke har lyst på godis! Hehe!

Aldri så galt... ;)

 

Uansett, jeg prøver igjen: Jeg har meldt meg på en time i morgen kl 10. Litt tidlig, men da er det så deilig å være ferdig med det for dagen. Og i morgen skal jeg unne meg en kaffelatte på kafé.

Mmmm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så flink du har vært med vektnedgang, sjokoladefrie dager og trening! Håper noen sjokoladefrie dager er standard for å bli kvitt sjokoladesuget her også ;) er lov å håpe ;) Lykke til med treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han kommer seg raskt igjen i foten. Super vektnedgang denne uken. du er dyktig. Lese bøker var en god ide, jeg elsker og lese, og nå er det jo bare tull på tv sånn før alt setter igang igjen. Jeg har selv en mye bedre dag enn i går. Har hengt opp 5 gardiner og mange bilder. Det er bra:) trening har jeg også vært på;) Fortsatt god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takktakk, Krille og MissMuppet:) Jeg kom meg på trening i dag, det var deilig! Kjæresten lå immobil igjen i sofaen... Så jeg har hatt en travel dag, med trening, snømåking, kjøring hit og dit - men rakk en kaffelatte i byen!

Godismessig har jeg klart meg overraskende fint både i går og i dag selv om de andre sitter og dytter i seg, ikke tatt én bit. Jeg er nesten overrasket over meg selv, hehe! Men matmessig har dagen i dag gått til skogen. Var sulten som en ulv da jeg kom hjem fra trening og spiste lunsj - men da jeg var på kafé tre timer senere, var jeg like sulten og spiste likegodt lunsj én gang til:p Følte meg nesten som en hobbit, de med sine "first breakfast" og "second breakfast"...

Og DERETTER ble det pizza til middag her hjemme, så i dag har jeg rundet den nette sum av 2000 kcal.

Men stresser ikke for det. Jeg har vært flink resten av uka, og trent mye. Så det går nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har forresten tenkt litt på mitt neste delmål, som er å komme under 80 kg. Det var så langt unna så lenge, og jeg har nesten ikke turt tenke så langt frem. Men nå er det innen rekkevidde, synes jeg! Nesten litt uvirkelig:)

I vår tok jeg en kroppsanalyse på treningssenteret, de har en sånn Tanita-maskin som måler fettprosent, mengde muskler, fordeling, magefett osv. Det var utrolig interessant å se svart på hvitt hvordan ståa faktisk var. Jeg har lenge tenkt på at jeg har lyst til å ta en ny måling når jeg har gått noe ned i vekt og blitt litt sprekere. Så nå har jeg bestemt meg for at det blir min delmålpremie når jeg bikker under 80 kg - ny kroppsanalyse! Gleder meg allerede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

 

jeg gikk til en kjempe fin lege her i Bergen, og tok kroppsanalyse hver 14 dag når jeg gikk ned sist. Det var kjempe motiverende. Han tok bare 200 kr for hver gang, og var akkurat en slik type som jeg trengte for å bli motivert. Så det er en kjempe god ide syntes jeg, å ha det som mål:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Denne uka har jeg fått til å trene masse. Jeg forventer ikke at det blir tid til dette nivået hver uke, men jeg har i hvert fall fått en utrolig bra start på det nye året!

 

Denne uka har jeg:

- vært FEM ganger på treningssenteret!

- vært på både MageRygg og Pilates. Såå bra for ryggen min!

- gjort 2.5 t styrketrening. (Jeg er støl.)

- vært på én gåtur ute - dvs kun én dag uten aktivitet.

- ikke spist godteri hele uka. Kryss i taket...

 

Helt i tråd med nyttårsforsettene mine:)

 

Av de-ikke-fullt-så-gode-valgene, har vi to stk kakestykker i løpet av uka, og to lunsjer i går:o Men denne uka oppveies det dårlige av det bra, så jeg tar det ikke så altfor tungt. Totalregnskapet for uka er der det skal være!

 

Neste uke, kom igjen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

For en blåmandag dette har vært... Jeg har vært dødstrøtt og uopplagt i hele dag, ukonsentrert på jobb, konstant sulten, fysen, dårlig humør... Ingen trening i dag, heller - jeg hadde bestemt meg for en treningsfri dag etter mye aktivitet forrige uke.

Og for å toppe det hele, har jeg nå spist sjokolade til kveldsmat. Jiiiizes....

Fysj og pføy!

 

Om ikke annet, så er jeg innenfor sånn rent kalorimessig. Og de andre måltidene i dag har vært veldig sunne. Liten trøst:o

 

Tror jeg tar en tidlig kveld og prøver å komme meg ovenpå til i morgen! Da skal jeg på ny maratonrunde på treningssenteret, samme som jeg var på forrige tirsdag. Gleder meg til det!

 

Også tror jeg at jeg skal prøve å følge HermineH sitt gode eksempel og lage meg en treningsplan for hele uken. God idé!

 

Trøsten er at det ikke skal så mye til for at morgendagen skal bli bedre.. Håper dere andre har hatt en bedre ukestart enn meg. Jeg kommer sterkere tilbake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

Jeg er kjempeimponert! Her har jeg vært noen dager til fjells, og vips så er det masse flotte rapporter - du har vært skikkelig flink etter nyttår! Så deilig å få en slik start på 2011 ;) ;) :( Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å skrive innlegg, veldig koselig og motiverende å lese hvordan det går med deg! Jeg har vært fraværende noen dager - super hektisk, men har faktisk klart å holde fokus på matinntaket og litt på trim. Det fikk jeg belønning for i går da vekta viste 1,2 kg mindre enn mandagen før :)

 

Slike kjipe dager som du hadde i går er slikt som følger med... synes du er flink som lufter tankene dine her. Og dessuten så vil jeg råde deg til å ikke være for hard med deg selv, etter hva jeg selv har erfart så er det ikke bra å fokusere for mye på de dagene det går litt skeis... Du er uansett kjempe flink majoriteten av dagene og det er det som virkelig teller! Du er kjempe flink, Ninjastar - snart når du 80 og kan unne deg belønningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Slippe og FruJojo - jeg blir så GLAD av slike positive og fine tilbakemeldinger:) Tusen takk! Det gir ekstra påfyll til å fortsette med fokuset og hardjobbingen!

 

Og YESSS! I dag er jeg tilbake! Humøret er på plass igjen, jeg har ikke spist noe usunt i dag, og jeg har vært på treningssenteret og gjort unna det jeg tror blir min faste tirsdagsaktivitet: 2 hele timer i sal, etterfulgt av en halvtime mage/rygg. Nye 1000 kcal forbrent - det er heeeerlig! Trallalla! (Må for ordens skyld legge til at det bare er denne ene dagen i uka jeg trener så lenge. Jeg bor ikke på senteret, altså...:))

 

Den løselige treningsplanen for resten av uka:

Onsdag: kanskje HøyPuls

Torsdag: Piltes + kardio (ellipse eller tredemølle)

Fredag: StepStyrke

Lørdag: Aerobic + litt styrke, kanskje Zumba

Søndag: ut på tur, enten ski eller til fots

 

Jeppjepp! Dette skal bli en bra uke:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Min "kanskje HøyPuls" i dag ble til "ingen HøyPuls" :) Haha! En kombinasjon av øm ankel fra gårsdagens trening, slitsom dag på jobben, veldig trøtt og skal opp grytidlig i morgen, gjorde at jeg landet på en rolig innekveld. Men i morgen er det pilates, så da skal jeg til pers åkke som!

 

Jeg synes forresten at jeg i perioder er alt for trøtt. Jeg lurer litt på om kroppen rett og slett kan bli litt sliten av å gå med konstant energiunderskudd i uker og måneder av gangen? Spesielt når man trener hardt? Jeg spiser jo sunt og tror jeg får i meg alt jeg skal - og jeg synes jeg ser et mønster at det er verre i de ukene det blir masse trening. Hmm. Tror jeg må ha en seriøs plan om å legge meg tidligere.

 

On that note... så tror jeg at jeg får hoppe til køys snart! I morra blir det action:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du imponerer og inspirer meg med din innsats og iver. Vi ligger ganske likt og har lik målsetning. Spennende å følge deg i kampen mot kiloene - måtte vi bare vinne kampen til sommeren :)

 

Viktig å la kroppen hvile og få nok søvn i perioder hvor en går ned i vekt. Tærer på kroppen å gå ned i vekt. Jeg merker det også når jeg i en periode har full fokus både på kost og trening så blir jeg mer "sliten".

 

Kos deg på pilates i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du har hatt treningspause noen uker, så er det ofte lurt og starte litt forsiktig. Det er kjedelig å få skader av å gå ut for hardt:) Men, det vet du sikkert alt om. Du er superdyktig og jeg er mektig imponert over alt du har fått til. Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

særlig Å jippii nå kan jeg komme inn å være litt besserwisser! Først må jeg si at jeg er kjempeimponert over ukeplanen din!

Det du må huske når en driver med hardtrening er det viktig at kroppen får hente seg inn igjen etter en økt. Jeg kan ikke trene styrke eller annen hard trening to dager på rad. Jeg har møtt en vegg et par ganger der!

Er du ordentlig sliten så er søvn viktigere enn trening mener nå jeg!! Et lite søk på restitusjon gir masse informasjon, denne synes jeg oppsummerer det meste selv om jeg nærmer meg 40: http://www.ung.no/oss/trening/16247.html. Det var faktisk noen som sa til meg at treningen bryter ned musklaturen mens de blir sterkere av at de bygger seg sammen igjen - litt sterkere. Dvs hvile er like viktig som aktivitet.

 

Og ja min kropp reagere masse på nedgangen - humørsvigninger, sliten, i dag svetter jeg som en sil selv om jeg fryser - nei det er ikke overgangsalder, bare masse søppel som har vært lagret i fettcellene mine..

 

uansett - nå har du en hviledag og så kan du gå på igjen med krum hals.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ninjastar!

 

Trøtt / sliten / slapp - det var min hverdag forrige gang jeg skulle slanke meg. Jeg gikk ut altfor hardt, tror jeg, med slanking og trening. Selv om jeg fikk inn nok kalorier "etter boka", var det tydelig et eller annet feil. Økte mengden mat og gikk ikke ned.

 

Denne gangen har jeg derfor bestemt meg for å IKKE trene så hardt. Jo, jeg går maaange kilometer i uka, og jeg går fort! Jeg velger allikevel å unngå hardtreningen samtidig som jeg skal ned i vekt, og det har i grunn gått veldig fint... :) Ikke har jeg vært skrubbsulten og slapp heller.

 

Nå er planen å øke mengden trening litt og litt. I tillegg til gåturene skal jeg legge inn ett element i uken heretter; Svømming, ellipse eller sykkel (når den tiden kommer).

 

En må nok bare finne ut hva som fungerer best til den kroppen en har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk til dere for fine og fornuftige innspill! Det er ikke alltid så lett å finne den rette balansen.. Og jeg er alltid mye flinkere til å være fornuftig på andres enn egne vegne.. Rart, det der?!! Så det er supert at dere er her:):)

 

Monken og MajaS, å klare og legge seg i tide for å få nok søvn, er helt klart et stort forbedringsområde! Der MÅ jeg bli flinkere.. Blir morsomt å følges mot sommeren:)

Krille, du har helt rett. Jeg prøøøver å begynne pent. Men når motivasjonen først er her, er det veldig vanskelig å holde tilbake! Men, om ikke annet, jeg er veldig vàr på signaler fra kroppen, jeg har hatt endel skader opp gjennom åra. Når jeg kjenner at noe er på vei, er jeg forsiktig med å belaste videre. Det er vel en start!

Slippe, jeg synes opplegget ditt høres veldig fornuftig ut! Jeg ser for meg at jeg etterhvert kommer til å trappe litt ned på hardtreningen, og gå mer lange turer. Jeg kommer ikke til ha tid til å holde på med denne treningen i evighet, heller.

 

I det store og hele så har jeg heldigvis ikke mange perioder hvor jeg blir så trøtt og sliten av dette opplegget her. Så kanskje jeg rett og slett må bli flinkere til å trappe litt ned de periodene hvor jeg føler på det?

 

Og ellers.. så HAR jeg vært på pilates i dag, det er deilig trening! Godt for både kropp og sjel, synes jeg! Og en runde på tredemølle først. Det trengtes etter en uplanlagt høykalori-middag.. Jeg hadde en utmattende diskusjon med en kollega rett før jeg skulle hjem fra jobb, og var fullstendig tom da jeg kom hjem. Overhodet ikke i modus til mager middag. Men men, sånn er det noen ganger. Jeg er uansett litt stolt av meg selv for at jeg dro på trening som planlagt. Jeg ville jo egentlig bare bli på sofaen, se på tv, spise sjokolade og deppe.. Så en minus for middag og en pluss for trening = sånn ca på track:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oioioi, hva er det jeg ser? Har dere gitt meg stjerner på tråden?!?! Nå ble jeg nesten litt rørt...!

 

Må si at jeg har sånn godfølelse her inne om dagen! Det var ikke så mye liv i forumet før jul - mens nå! Nå sprudler det jo her inne, på mange, mange tråder. SÅ artig! Og inspirerende! Jeg har klokkertro på at vi sammen skal komme sååå langt i løpet av våren! Eller hva?!? :)

 

Jeg hadde forresten en bra veiedag i dag, ned 800 g siden forrige fredag. Jeg er superfornøyd:) Nå er det jammen ikke lenge til jeg kan bestille meg den kroppsanalysen jeg har bestemt meg skal bli min 80 kg delmålpremie. Tjo hei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superimponert!!

 

 

Det er ikke jeg som har satt stjernene , men jeg skriver under på dem!

Du inspirerer med å være så åpen og positiv.

Det trenges i januar - selv om jeg synes at denne januaren er lysere enn de pleier å være...

 

Nå er du snart der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du og tråden din fortjente et lass stjerner, Ninjastar, for som MajaS sier; Det er en kjempeinspirerende tråd, du er åpen og positiv :) :)

 

Nå er det snart helg, og jeg (som har lest diskusjonen om å kose seg litt innimellom eller ei ) gleder meg til min faste fredagspizza ! Den har jeg spist ukentlig siden slankingen startet, og jeg har da gått ned allikevel - så den er en vel fortjent gulrot i enden av uka.

 

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

MajaS og Slippe, tusen takk, dere er jo bare supersøte..! :)

Ok, nå hørtes jeg litt sånn rosablogger ut, beklager det. Dere får bære over med meg;)

 

Jeg har - etter å ha hørt på visse fornuftige stemmer fra sidelinjen (dere, ja!) - bestemt meg for å droppe trening i dag. Jeg hadde en super økt i går ettermiddag, jeg var skikkelig i støtet og tok to tøffe saltimer på rad, pluss bittelitt tredemølle først, og så gikk jeg hjem etterpå. I følge pulsklokken har jeg da brent over 1100 kcal. Veldig fornøyd med egen innsats, jeg merker godt at jeg er på vei til å bli i bedre form - men kroppen kjenner det i dag! Litt sånn god-øm i hele meg, og litt sliten i ryggen. Så i dag blir det kanskje en gåtur, det er jo alltid deilig og løser opp mye gruff!

 

Utover det, så skal det ryddes og ordnes her hjemme i dag. Kjedelig, men nødvendig. Og så skal jeg på kafé og skeie ut med kaffelatte, det er MIN faste helgekos som jeg ser frem til hver uke. Enig Slippe, vi må ha slike:D

 

Ha en strålende lørdag så lenge, alle sammen! Deilig med fri og helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...