Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Huff ja Hermine, det er en evig kamp, dette her. Ikke bare bare, som du sier! Takk for sjokoladetips, jeg skal prøve det. Jeg må vel innse at jeg for alltid kommer til å være en søtmons, så trikset blir vel å finne ut hvordan best leve med det:)

 

Ellers ligger jeg nå her rett ut på sofaen med ryggen min... Ganske kjedelig, og fy søren så sløv og tung og uopplagt jeg følger meg etter snart fire dager uten trening. Blæh.

 

Men - bedre med noen inaktive dager nå enn en måned senere!

Og det er jo også interessant å kjenne på hva regelmessig trening faktisk gjør meg, både fysisk og ikke minst mentalt;) Nå gleder jeg bare mer en noengang til å kunne dra på trening igjen!

 

Enn så lenge så får jeg ligge her i pille-rus og tenke positive tanker, haha:)

God lørdag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg vært ute og gått en laaaangsom tur med ryggen min. En times tid var kanskje i lengste laget, men fy flate så deilig det var med frisk luft og dagslys! Jeg begynner å bli rimelig lei sofalivet, så jeg trengte denne. Herlig:)

 

Ellers har jeg fundert litt på om jeg skal melde meg på GR internettkurs, av flere grunner:

1) Jeg har lyst til å begynne på Hold vekten-kurs når jeg kommer så langt, og det kan du visstnok bare ta dersom du har tatt et vanlig kurs først.

2) Dessuten føler jeg meg litt i stampe om dagen, med ryggen og vekten og det hele, og et kurs kunne muligens vært et ekstra boost i denne litt tunge perioden!

3) Jeg kunne tenkt meg å få oversikt over fordeling karbohydrater, fett og protein, mer nå enn før, nå som jeg kanskje vil litt mer over på lavkarbo. Jeg aner faktisk ikke hvordan inntaket mitt er!

 

Jeg har lagt ut en forespørsel under "Åpent forum" om noen har en bra kursleder å anbefale, så jeg kan jo spørre dere også: Har noen av dere som har gått internettkurs (eller vanlig for den del, noen kursledere gjør jo begge deler), gode erfaringer med noen dere vil anbefale?

 

Jeg synes på en måte at jeg er såpass godt i gang at jeg ikke har lyst til å betale 2100,- for en kursbok. Skal det være noen vits, må det være en kursleder som kan komme med seriøs, individuell oppfølging. Basisopplegget kan jeg jo uansett. Så alle tips tas i mot med takk:)

 

Nå er det sofaen resten av kvelden! Tjo hei og ny uke i morgen, med håp om bedre rygg og mer trening!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes må en måte at jeg er såpass godt i gang at jeg ikke har lyst til å betale 2100' date='- for en kursbok. Skal det være noen vits, må det være en kursleder som kan komme med seriøs, individuell oppfølging. Basisopplegget kan jeg jo uansett. Så alle tips tas i mot med takk:)

 

Nå er det sofaen resten av kvelden! Tjo hei og ny uke i morgen, med håp om bedre rygg og mer trening!![/quote']

 

 

Jeg har gått noen internettkurs tidligere og har savnet den personlige oppfølgingen. De har svart på mail eller meldinger men en gang i uken sender de ut et sånt standardbrev med kanskje 3-4 linjer på slutten som er henvendt til deg. Har ikke følt jeg har fått noen skikkelig kontakt med kurslederene - men det kan være meg som har tatt for lite kontakt på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk for svar, burberry - du bekrefter vel det jeg allerede har lest i del andre innlegg tidligere. Så foreløpig er jeg ikke helt overbevist, nei!

Men jeg gir likevel ikke opp håpet, regner jo med at NOEN har hatt en bra internettkursopplevelse:)

 

Ellers hangler jeg nå gjennom dagen, fortsatt vondt i ryggen. Vekta ligger og vipper rundt 80, det er skikkelig nedtur, men likevel ikke så mye jeg får gjort annet enn å være flink med maten. Det kommer jo til å løsne på sikt, jeg VET jo det, men det var bare så herlig å være under 80 i forrige uke..!

I dag har jeg sluttet med alle smertestillende, så skal jeg vurdere til i morgen om jeg skal til legen igjen.

Det blir uansett ingen trening på meg de neste dagene, så det får dere andre ta dere av så lenge:)

 

Men - jeg kommer sterkere tilbake, bare vent:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

.. for å sitere Jokke på en tirsdag! I dag er humøret mitt mye bedre!

 

For det første er ryggen bittelitt bedre i dag, og jeg har ikke tatt en eneste smertestillende siden søndag kveld. Jeg gikk en langsom tur i går kveld (i PØSregn, might I add), og er veldig glad for at ryggen tålte turen. Ju-huuu!

 

For det andre har vekta svingt ned til 79 i dag, og det er jo en opptur i seg selv! Ekstremt irriterende å glane på dette 80-tallet dag etter dag.. Jeg mistenker litt at alle tablettene jeg dyttet i meg forrige uke kanskje har ødelagt væskebalansen. Jeg var i hvert fall kronisk tørst og gikk non stop på do, så et eller annet var ikke helt på stell. Etter et par dager uten tabletter, kan det se ut som balansen er gjenopprettet? Krysser fingre for det!

 

For det tredje skinner sola:):o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det gode humøret fortsetter her i gården:):o

 

Ryggen er enda litt bedre i dag. Ikke klar for trening ennå, men jeg tror det nærmer seg. Innen slutten av uka, kanskje?! Jeg gikk tur igjen i går, og det går ganske greit. Heldigvis!

 

Ellers har jeg fortsatt med å veie meg daglig akkurat nå som kroppen er ugrei, og i dag var jeg faktisk nede på 78.2. Jeg har ingen illusjoner om at det vil vare, men det var et veldig hyggelig tall å se, uansett. Tjo hei!

 

Første prioritet nå er uansett å komme tilbake i treningsform!

 

Jeg har ikke tatt stilling til om jeg skal melde meg på internettkurs ennå. Fortsatt i tvil! Kun burberry som har kommet med en tilbakemelding, så jeg må nok bestemme meg på egen hånd i denne saken. Akkurat nå føler jeg at ting går i riktig retning til tross for treningspause, så kanskje jeg bare dropper det. Hmm...

 

Jeg kunne fortsatt veldig gjerne tenkt meg å finne ut fordeling av karbohydrater/protein/fett, men det må man jo kunne gjøre billigere andre steder, uten å måtte melde seg på kurs? VGs vektklubb, f.eks?

 

Må forresten si at jeg synes det er skikkelig dumt at Grete Roede ikke tilbyr vektklubb-medlemmer denne funksjonaliteten uten at man går på kurs. Jeg hadde gjerne betalt noen hundrelapper for å få tilgang på dette.. Men men, ikke jeg som jobber i markedsavdelingen deres, så de har vel sine grunner!

 

Her skinner for øvrig fortsatt sola, måtte det vare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

grattis Ninjastar med 20 kg ned! Det gir tro på at dette går an!

 

Begynner for alvor å registrere kalorier inn og ut i dag. Kjenner det gir inspirasjon å ha dette verktøyet til å registrere mat og trening! Jeg tror nok at jeg må ha litt struktur på det hvis jeg skal klare å ta av. Har prøvd å spise bare når sulten i det siste, men det har blitt my spising og lite sulten! :o sånn er det når en er glad i mat.

 

Jeg veier 104 kg nå, det jeg la på meg rundt juletider, har ikke vært så lett å bli kvitt som jeg hadde trodd. Vekten går helst oppover. Men nå er det slutt på det! Nå skal vekten ned!

 

Ninjastar - har du tatt av 20 kg uten kurs? Hva er ditt beste knep for å få så flotte resultater? Gleder meg til å bli bedre kjent med dere her på tråden!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Velkommen hit og grattis med avgjørelsen om å ta tak:) Så bra!

 

Det stemmer at jeg har gått ned 20 kg uten kurs. Og min gamle "toppnotering" er for øvrig på nesten 110 kg, så totalt sett er det enda mer. Så JA, dette går an! Selv uten kurs!

 

Jeg har bare en kort pause på jobb nå, men kommer tilbake med mine tips og hva som har funket for meg litt senere i kveld. Jeg har litt mye på hjertet, kjenner jeg, så det er ikke gjort på to minutter å skrive det ned, hehe...:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Jeg startet også på toppvekt 110 kg . Så har jeg tatt av 10 kg, men har lagt på meg noen kg igjen de siste månedene. Det har liksom stoppet opp det siste året, så jeg må ta grep nå, for å fortsette å gå ned i vekt.

 

Jeg trener ganske mye, kanskje 3-5 + ganger i uka. Så hvis jeg får kontroll med maten nå, så skal jeg klare å ta av!

 

Ninjastar- venter spent på dine gode råd og tips hva angår slanking!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei igjen, da er jeg tilbake! Utrolig bra at du har gått ned 10 kg allerede! Jeg er helt sikker på at du får til dette hvis du går inn for det. Helt, helt sikker!

 

Morsomt å bli spurt om hva som har vært mine triks, det har jammen vært interessant å tenke gjennom.

Hva som funker for den enkelte, er jo høyst individuelt. Men det som har vært mine viktigste punkter for å klare dette det siste halvåret, har vært:

 

- Det aller, aller viktigste: Man må bestemme seg om man virkelig vil dette. Ikke burde eller skulle. Skal og vil! Dette er en tøff jobb over lang tid og krever at man har tatt et aldri så lite oppgjør med seg selv. Ja, gevinsten er stor langt der fremme, men på veien frem må man også forsake en hel del. Da må man vite hvorfor man gjør dette og være tro mot det!

 

- Trening, masse trening. Jeg trener 4-6 ganger i uken nå om dagen (bortsett fra de to siste ukene pga en betennelse i ryggen, men det er rent midlertidig). Mange går fint ned i vekt bare ved å regulere maten, og det er nok greit hvis man aldri har vært noen trener. Men det er ikke veien for meg. Utenom det opplagte, at trening forbrenner mer kalorier, gir trening meg så utrolig mye mer: en sprekere kropp, regulerer overdreven apetitt og søthunger, gir mindre tid til å sitte i sofaen og være fysen, og ikke minst, gir mindre ønske om å sabotere egeninnsatsen..! Så fortsett med treningen!

 

- Kunnskap om kosthold. Jeg har lest meg opp om hvordan kroppen virker, abonnerer på iForm, leser kostholds- og slankebøker etc. Lettere å ta sunne valg når man vet hvorfor. Hvorfor er hvitt brød/kjappe karbohydrater ikke bra for kroppen/ hvorfor fiber og grove kornprodukter ER bra, f.eks.

 

- Ha med noen på laget! Fortell det til noen, så forplikter det mer, pluss at du kan få verdifull støtte i tunge stunder. En venninne, partner, oss her inne, kollega... Denne runden har jeg vært mye mer åpen mot mine omgivelser, og selv om det er skummelt, har det også vært positivt. Men det holder jo egentlig å fortelle én. Og det er SÅ mye hjelp og støtte i forumet her inne, det vil du merke:)

 

- Vær ærlig om ALT du spiser. Det er vanskelig, men gjør det likevel! Jeg registrerer alt her inne på matdagboken, også de dårlige valgene og utskeielsene. Man lurer bare seg selv. Det er like mange kalorier i den sjokoladen jeg spiser i smug bak kjøleskapet (selv om jeg lenge nektet å innse det, hehe!). Jeg holder meg til meny 2, dvs 1600 kcal om dagen, og fordeler det slik at jeg spiser litt mindre i ukedagene og litt mer i helgene.

 

- Tenk at dette er en jobb for livet. Jeg gjør dette fordi jeg vil ha et sunt og langt liv foran meg. Det vil ta tid å komme i mål, men det er ok. (Vanskelig, jeg vet, men det hjelper ikke å være utålmodig, da blir man bare så fort demotivert...)

 

- Innse - og aksepter! - at du kommer til å gå på en smell/ uplanlagt utskeielse både én og kanskje mange ganger. Ha strategien klar på forhånd. Det er IKKE et alternativ å gi opp i første motbakke. Etter en dårlig dag, legger du den bak deg og begynner på igjen DAGEN ETTER. Ikke neste uke eller neste mandag.

 

- Når du først har bestemt deg og vet at det er dette du vil: Se på dette som en jobb, noe du bare skal gjøre. Det gjør det lettere å styre unna fristelser når du er på besøk hos andre, eller når din egen motivasjon er langt nede og alt du vil i hele verden er å tilbringe helga på sofaen i lag med 500 g smågodt. Just do it;)

 

 

Kjære vene, dette ble jammen langt... Jaja, det er nå min hovedoppskrift, i hvert fall. Håper du kan plukke opp et par punkter som vil hjelpe deg på veien:)

Og trenger du mer konkrete tips, som hva jeg spiser, eller hvordan jeg tilpasser meg til familien, er det bare å spørre! Superlykke til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

tusen takk for gode råd! Dette kommer jeg nok til å kikke på av og til. Din entusiasme smitter over, Ninjastar!

 

God start i dag. En ting jeg fokuserer på som du nevner, er å registrere alt en spiser. Alt det lille add'er opp.

 

En annen ting jeg har lært, er at det går helt greit å kaste mat! Det var fy-fy i den generasjonen jeg har vokst opp i, vi lærte vi måtte aldri kaste mat - det kom av at foreldregenerasjonen hadde opplevd krigen. Og den nøysomheten som var i gamle dager. Nå vet jeg at det er bedre å kaste mat enn å bruke kroppen som søppelbøtte! Jeg gjorde det senest i dag, da jeg hadde målt opp og blandet ut mer enn jeg trengte, da hev jeg det som var til overs, bedre det enn å være feit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe, jeg har også vokst opp med en vi-kaster-aldri-mat holdning. Til det ekstreme, hvor vi tok vare på én brokkolibukett etter middag. Så det er noe jeg også har jobbet meg gjennom. Det er mye bedre å kaste enn å bruke seg selv som søplebøtte! Og likevel.. så gjør det fortsatt vondt når jeg kaster. Men jeg kommer vel over det etter hvert!

 

Og det å skrive opp alt man spiser.. Det er utrolig bevisstgjørende! En skive ost her, en smak av kjøttdeigen der. Eller snoking i godteriskuffen!

 

En annen ting når det gjelder å få maten på plass: Planlegging er viktig. Alltid ha sunn mat tilgjengelig både hjemme og ellers (f.eks på jobb hvis man plutselig må jobbe overtid), da tyr man sjeldnere til kjappe og usunne løsninger. Tenk fremover noen dager og kjøp inn alt. Jeg lager middagslister og handler bare to ganger i uka. Noe som også begrenser tiden man tilbringer blant de fristende godterihyllene i butikken;)

 

Ellers har jeg vært ute på en liten gåtur igjen i kveld. Et stakkars, lite trimpoeng ble det, pinglete 4 km på en time.. Men det er bedre enn ikke noe, så klart. Krysser fingre for at jeg snart kan begynne å trene igjen, det skal bli SÅ deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

hei, og starten på en ny dag, min andre dag med nye forsetter!

 

La meg sulten i går kveld. Jeg er forberedt på at jeg kommer til å bli sulten den første tiden, siden jeg spiser mindre enn jeg pleier. Sto opp og drakk noen glass vann, og det hjelper.

 

Det er en god ide å bare handle to ganger i uken. Særlig kjøpe inn nok grønnsaker. Jeg ser det anbefales 450 g grønnsaker per dag, og jeg tror nok det er lurt å få med seg. Jeg laget grønnsakssuppe med kyllingpølser i går kveld, og ble god og mett.

 

Er det noen som har noen gode oppskrifter på grønnsaksretter?

 

Nå skal jeg ut og gå en tur, for å få systemet i gang, og en god start på dagen :o Det er også viktig å få dagslys i denne mørke tiden av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så fine og reflekterte råd du har skrevet ninjastar. Det satte tankene litt i gang hos meg og jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Det at man må ta et lite oppgjør med seg selv og erkjenne at "dette er noe jeg virkelig skal gjennomføre" og ikke late som eller lure seg selv i prosessen. Tror nok jeg lurer meg selv litt ved at jeg snikspiser litt godteri innimellom og tenker det går nok greit for jeg holder meg innenfor dagens kcal... Klarer heller ikke helt å se gevinsten ved å holde på med dette, for jeg har vært overvektig så lenge og "husker" ikke hvordan det er å være tynnere. Kostholdet jeg hadde tidligere var jo så godt :o og nå må jeg tenke gjennom alt jeg gjør. Motivasjonen min er bedre helse, mer energi og å føle meg bedre, men jeg har ikke noe bestemt mål. Derfor vet jeg ikke når denne "reisen" ender, men jeg håper jo på bedre helse og evig endret kosthold... Det er veldig motiverende å følge tråden din :) Du er kjempe flink og holder koken uten kurs og virker så besluttsom på å nå målet ditt.. Stå på, jeg heier på deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare signere MissMuppet sitt innlegg. Du er veldig motiverende å følge, og skriver også mye av hvordan jeg føler ting. Når jeg er i dårlig "modus" så kommer motivasjonen min tilbake av dine innlegg. Du er fullstendig ærlig, og samtidig har du tydelig tatt et bevisst oppgjør med deg selv.

 

Jeg har selv klart mesteparten av kiloene denne gangen på egenhånd. Meldte meg på et aktivkurs sist høst for å få drahjelp til å komme til ønsket vekt - altså 69. Følte ikke at dette kurset ga meg noe, og følte egentlig at det var litt bortkastede penger. Koster mye å gå på kurs. Kursleder var høygravid og virket egentlig ganske uerfaren. Hadde selvfølgelig noen gode treningstips og ga meg noen innspill, men jeg følte samtidig at jeg får vel så mye drahjelp her inne med alle andre i samme båt.

 

Jeg har egentlig innsett for meg selv at om jeg vil dette, ja virkelig VIL så må jeg jo klare det på egenhånd. Ikke noe vits å være flink mens jeg går på kurs, fordi noen "passer" på meg, om jeg går tilbake til gamle uvaner etter endt kurs..

 

Skal jeg klare dette etterpå - ja så må jeg klare dette på reisen mot målet, så dette har blitt min konklusjon. Tar gjerne litt lenger tid, jeg for min del har holdt på siden oktober 2009 i denne runden. Imidlertid så ønsker jeg å gå på stabiliseringskurs når jeg har kommet i mål, forhåpentligvis til våren.

 

Kanskje jeg skal melde meg på i juni slik at jeg holder fokus over sommeren også :o

 

Hvor jeg ender på vektskålen til slutt har jeg ikke helt bestemt meg. Vil være innenfor normal BMI på 73, men har veldig lyst å se 60-tallet :(

 

Sammen skal vi klare dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Etter en lang og stressende dag på jobben, med en rygg som tydeligvis ikke var klar for anspente overtidstimer foran pc'en, var det jammen litt av en opptur å komme inn hit til så fine tilbakemeldinger! Det setter jeg så stor pris på, dere er supre:)

 

SuperSlanker, kom du deg ut på tur? Jeg hadde en litt lei periode i november, null energi og tiltakslyst, og da hjalp det veldig med turer i dagslys!! Dagslys er gull! Håper din andre dag har gått etter planen. Grønnsaksretter har jeg dessverre ikke så mange tips til, jeg freser stort sett kjøttstrimler og grønnsaksstrimler sammen i stekepanne og lager ikke separate grønnsaksretter. Jeg kan forresten anbefale spinatpaien inne på oppskriftssidene, men bytt ut halvparten av spinaten med sopp. Hvis du dropper skinken, blir jo det en ren grønnsaksrett! Og servér med god salat til, nam-nam!

 

MissMuppet, for noen år siden var jeg der du er... Så lenge siden jeg hadde sett lave tall på vekta at jeg ikke skjønte at det var et alternativ, engang. Deretter var jeg jojo noen år. Men i motsetning til deg, hadde jeg ikke vett til å begynne på kurs eller holde meg til et seriøst opplegg lenge nok. Men nå er det slutt - derav navnet på tråden min;) Men - jeg vet heller ikke hvor langt ned jeg vil. Vi får tenke at veien blir til mens vi går! Og etter hvert som vekta minsker og formen stiger, kommer jo motivasjonen til å fortsette! Jeg har forresten også fokus på denne innenfor-kalori-grensa-snikspisingen. Det er ikke så greit som jeg vil ha det til, og jobber litt med meg selv om dagen. Så selv etter 6 måneder, er absolutt ikke alt på plass, nei!

Jeg leser for øvrig inne på tråden din også, og dere er jo en herlig gjeng som har mye felles - dere vil klare å trekke hverandre gjennom dette. Og sammen motiverer vi jo hverandre, alle sammen. Er det ikke genialt?!

 

Monken, vi har jo gått ned like mye, og det tar jo litt på å holde på så lenge. Så det er viktig, det å ha bestemt seg for at man VIL dette. Man trenger å ta noen "reality checks" i denne prosessen, gitt!

Jeg vurderer forresten internettkurs. Ikke fordi jeg tror jeg ikke klarer det uten (jeg har jo alle dere, det er mer verdt enn all verdens kursledere for meg!!), men jeg har faktisk veldig lyst til å ta Hold vekten-kurs når jeg kommer så langt. Så jeg er fortsatt i tenkeboksen. Men det er noe med det å klare det selv.. Så enig i det du sier, at man skal klare seg etterpå, også. Jeg gikk ned masse en gang under oppfølging av fastlege, men da jeg sluttet der, gikk jeg jo opp igjen.

Og det med å være ærlig..! Ikke alltid lett, men jeg har tro på at når jeg faktisk SKRIVER ned "syndene" mine her, så kan jeg ikke late som det ikke skjedde! Og har jeg fortalt dere at jeg skal på trening, så synes jeg faktisk det er et nederlag å fortelle senere at jeg ikke dro likevel. Litt uvant å være så ærlig, men jeg synes det hjelper!

 

Tusen takk for at dere er her, det er så mye lettere når man ikke er alene om alle de små-psyko slanketankene:D

 

 

Pssst: Er forresten veldig spent på veiedag i morra, etter to uker med ryggskade, ikke trening, og med høyst ubesluttsom vektkurve den siste uka. Jeg er nesten litt flau over hvor spent jeg er, faktisk:rolleyes: Jeg krysser fingre for en stabilisering under 80. Jeg har vært flink med maten den siste uka, og synes egentlig jeg fortjener det, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Det ble ingen tur i går, da det regnet, men jeg trente med stor fitness ball etter en dvd jeg har, og om kvelden ble det tur på treningsstudio med en venn. Vi trente først 40 minutters spinning time, og så 30 minutters styrke core. Jeg får mye ut av å trene sammen med andre, da går det så mye lettere! Over 5 trimpoeng i går, så det er jeg fornøyd med!

 

Nå skinner sola ute, så jeg vil komme meg ut så fort som mulig!

 

Lykke til på vekta, Ninjastar! Håper du snart er tilbake til trening igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så heldig du er, SuperSlanker, som har noen å trene sammen med! Jeg bor i ny by, og trener alene 9 av 10 ganger. En gang i blant drar jeg sammen med kjæresten, og det er så mye morsommere enn å være alene:)

 

Ellers har jeg hatt en TOPPERS dag i dag!

 

Ryggen har jeg nesten ikke merket, og nå tror jeg at jeg litt forsiktig kan begynne på treningssenteret igjen. Ju-huuu!

 

Og vekta i dag viste fantastiske 77.6, det er minus 1.2 på de to siste, crazy ukene. Superfornøyd! Nå må jeg vel kunne erklære meg permanent under 80, vel?!? Og med denne vekta, har jeg også offisielt gått ned over 20 kilo. Hurra hurra hurra:D

 

Som om ikke det var nok, har jeg hatt fri i dag, og tilbragt dagen i Oslo. Shoppet, bl.a. en stilig, grå ull-blazer i størrelse 38 (hørte dere?! 38! 38!), og spist lunsj på god kafé med god venninne, grønnsalat med gratinert chevre og marinerte valnøtter, mmmmmm! Sånt noe får jeg ikke her jeg bor nå, for å si det sånn! Har, kremt, også spist to fantastisk gode rosinboller fra Deli Deluca, men det unnet jeg meg i dag:)

 

Dette kan jo ikke bli annet enn en super-duper-trilliuper helg, eller?!

Trallalla:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk Ninjastar, tenk 20 kg!!!! Du har gjort en kanoninnsats!! jeg hadde også en godt resultat i dag og det sammen med en deppedag har ført til inntak av karbohydrater.....Det sitter i hode ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Såååå flink du har vært! Tenk å ha gått ned 20 kg!!! Og komme inn i str 38... Fantastisk, du har all grunn til å være stolt av deg selv. Tanken popper jo opp i hodet mitt da - kommer jeg dit noen gang? :o Det er i hvertfall en god stund til. Vekten viser pen og rolig nedgang, så jeg er fornøyd. Ha en fin helg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk for gratulasjoner:) Jeg er temmelig fornøyd akkurat nå!

 

MissMuppet, klart du kommer deg dit, du også! Tenk på hva du har utrettet allerede, og livet går jo videre, ikke sant? Det er jo ikke sånn at det stopper opp! Du klarer jo fint å fortsette livet ditt på denne måten en stund til! Én dag av gangen, det går fint:)

 

Ellers holder jeg på å rydde i klær og esker og kaos i dag, og kom over en bunke med gamle olabukser som ikke har passet på en stund. Jeg satte i gang med å prøve, og - kryss i taket! - nå passer alle sammen! Et par var til og med litt for romslige.. Så jeg som hadde tenkt meg på bukse-shopping i morgen, tror jeg står over den. Nå har jeg nok å ta av en stund fremover:)

 

Jeg har forresten et fryktelig sjokoladesug i dag. Er til stadighet innom skapet og kikker på en gammel Troika som ligger der. Og den kikker tilbake... Jeg har spist en liten bit med sukkerfri sjokolade, men det var ikke nok i dag, kjenner jeg. Tror jeg får starte på middagen snart, da går det vel over. O styrke, kom til meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Du og du! Utrolig bra å komme opp i "avlagte" dongribukser! Jeg får motivasjon av å lese tråden din, Ninjastar!

 

Jeg vet at jeg vil også klare å ta av hvis jeg har kontroll med maten, for jeg trener gangske mye. 23 trimpoeng så langt denne uken :o

 

Jeg tok bronse i Rogalandscupen i Taekwon-doe i dag. Det var jo litt gøy, da!

 

Har vært veldig fristet til å stappe i meg mat i dag, etter at jeg kom hjem fra stevnet, det er jo lørdag, men jeg hadde en sukkerfri sjokolade i går, og der gikk kosemerkene! Så det blir å holde seg til opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oi, bronse i idrett?! Det er jo fantastisk! Gratulerer:) Og 23 TP... det går unna, skjønner jeg! Du er flink!

 

Jeg har nå spist en bolle med havregrøt, med eple- og bananbiter oppi, og litt kanel og sukrin på toppen. Akkurat passe sunn power-frokost, for nå har jeg tenkt meg ned på treningssenteret!!! For første gang på to uker! Jeg skal prøve å ta det litt med ro, da... Men jeg kjenner at jeg trenger å komme i gang igjen nå, for jeg merker allerede at jeg begynner å bli bedagelig anlagt. Har mer og mer lyst til å sitte i sofaen. Treningsmotivasjon er ferskvare, og nå må jeg passe på at den ikke forsvinner for meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk resultat Ninjastar. Herlig å krysse den 20-kilos grensen. Det formelig raser av deg, du har et utrolig pågangsmot.

 

Jeg har selv vært mye ute i helgen, men har nok snoket litt i skapet.. Er frustrert over det, men vi får bare fortsette og prøve å skjerpe meg!

 

Deilig å komme seg på treningssenteret etter to ukers "pause". Det tar ikke lange stunden før en går tilbake og har lyst å sitte i sofaen. En uke så blir en nok bedagelig igjen. Godt du har vært flink å gå på tur, det hjelper i alle fall litt.

 

Føler jeg trenger litt styrke nå. Håper å få til litt av det denne uken

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...