Gå til innhold

supersunne og motiverte mammaer:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest Lenemora
NÅ.. er jeg ordentelig tilbake.. Hverdagen er i full gang igjen..

JEg har nå vært flink i ett pardager' date=' og det føles veldig godt. HAr ikke veid meg enda, redd for resultatet. Så jeg venter til mandag da jeg egentlig har veiedag..

 

Godt å se at noen av dere er igang igjen også. Nå må vi bare motivere hverandre og holde koken til jul:D

Lenemora du har jo gått ned masse:D og vi som skulle kappe a gitt, der datt jeg av iallefall.

 

Jojo:godt du er igang igjen også.. NÅ skal vi klare det.[/quote']

 

Velkommen tilbake til deg òg snurpa :D Og god du er som allerede har tatt tak igjen!

 

Dette klarer vi!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 446
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma

Det er deilig å være i gang igjen! Har fått komt meg ut på turer de siste dagene, og har planer om å gjøre det hver dag etter barnehagelevering. Det er den beste tiden på dagen det!

Jeg leste en artikkel om jojoslanking her om dagen. Et av rådene der var å fokusere på noe annet enn vekta fordi man ellers kunne bli veldig motløs. Jeg kjenner meg veldig igjen i det! Så jeg skal prøve å gjøre noe med det! Fokusere mindre på vekt og mer på trim og sunn mat. Jeg skal fortsette å føre vekta her, men bare annen hver uke. Evnt enda sjeldnere.

 

Jeg har gått opp mye i ferien, har bikka 92 kg igjen!! :o Og kjenner jo med en gang at det gjør meg motløs! Derfor føler jeg at dette kan være riktig vei å gå for meg, håper iallefall det! Har lyst på endring en gang for alle!!!!!

 

Skal prøve å være aktiv her inne også nå, tror det er med å hjelpe meg å holde fokus! Første veiing tar jeg etter hvert. :)

 

Kjenner jeg er orntlig spent - og ganske gira! Drømmen er jo å få til varig endring, og jeg føler dette er ett skritt i riktig retning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Her går det veldig greit! Koser meg med turer!

Skal nok føre inn maten en stund kjenner jeg! Det føles ut som jeg spiser riktig og sunt, men det er greit med litt mer kontroll.

Håper dere har en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Det er godt å ha dere tilbake jojomamma og snurpa :o

 

Jeg prøver for livet å bøte for skadene jeg har gjort i et bryllup jeg var i på lørdag :eek: Det ble en del alkohol og måtte jo smake på et par av kakene... Men hentet meg fint inn igjen. Det er jo det som ofte har blitt så feil tidligere - at festen bare fortsetter... Det hjelper meg virkelig å gå på kurs. Og jeg må bare si det; jeg har jogga et par ganger nå! Kroppen min skjønner ingenting, for dette har ikke jeg gjort på sikkert 15 år. Men merker for hver uke at jeg klarer mer og mer, og med to barn og hus så trenger jeg mest mulig effektiv trening. Jeg har også planer om å starte med spinning og svømming etterhvert. My goodness så fit jeg skal bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh..nå blir jeg så motivert.. Av å se dere flinke, flinke mammane:D Jippi.. Jeg har også lyst til å begynne med jogging.. Og spinning.. Som du sier lenemora, man trenger noe som er effektivt og som ikke tar så lang tid.. Hadde jeg klart 3 skikkelige joggeturer i uken eller 3 med spinning tror jeg det skulle vært bra.. Ellers gå noen turer når man har mulighet.

 

Her går det ganske greit.. jeg fører heller ikke kcal, men føler det går ganske greit.. Skal begynne føre igjen til uka, men måtte bare ha en pause. Man kan bli ganske lei det også.. OG dessuten skal man jo senere i livet kunne leve uten det.. Men heller kjenne det på kroppen.. Gleder meg til jeg er der:D

 

Også gleder jeg meg til å komme ned slik at jeg kan søke om operasjon..

 

HAr ikke fått trimmet noe særlig denne uka, men har ikke vært helt i slaget.. Kommer sterkere tilbake til uka.

 

I helgen skal jeg på oslotur, overnatte hos kusina mi.. Det blir en utfordring.. For det vanker alltid noe godt.. Skal prøve å holde meg i skinnet.. Søndag skal vi feire hennes bursdag, og da blir det sikkert noe kake greier osv..

Men, jeg skal være flink.. er veldig motivert nå, og vil nå målet mitt.. SKulle ønske føre jul, men vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig motivert om dagen og det er kjempedeilig..

 

I dag har jeg fått gått en fin tur i skogen, spist sunt og nyter livet hjemme:D Veldig glad for at jeg skal være hjemme ett år til. Eller jeg skal jobbe litt mens sambo er ute i permisjon.

 

Spent på veiing på mandag. Håper bare jeg blir litt positivt overrasket.. Sist jeg veide meg sånn ordentlig her inne, før ferie osv lå den på 87,7 (det var 11 juli) Kunne den bare stå der så skulle jeg være så fornøyd. Hm.. Det er litt surt å tenke på hvor mange kilo man kunne klart på den tiden også.. 5 kilo mindre hadde faktisk vært helt mulig.. Kanskje mer også.. grrrrr.. Men, kan ikke tenke sånn, da kan man gi opp med en gang iallefall.

 

Da er det fredag.. God helg jenter.. KOse dere med noe sunt. "sees" over helgen, jeg skal på bytur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Vektnedgangen min:

 

Før gravid 2010: 80,0 kg

Høygravid 2010: 100,0 kg

Etter gravid 2010: 89,0kg

Mitt mål i 2011: 75 kg

 

- 1. kursuke: 91,1 kg

- 2. kursuke: 89,6 kg - ned 1,5 kg

- 3. kursuke: 88,3 kg - ned 1,3 kg - totalt 2,8 kg

- 4. kursuke: 87,7 kg - ned 0,6 kg - totalt 3,3 kg

- F E R I E

- 5. kursuke: 86,5 kg - ned 1,2 kg - totalt 4,6 kg

- 6. kursuke: 85,6 kg - ned 0,9 kg - totalt 5,5 kg

- 7. kursuke: 84,6 kg - ned 1,0 kg - totalt 6,5 kg

- 8. kursuke: 84,4 kg - ned 0,2 kg - totalt 6,7 kg

 

Ikke den store nedgangen å melde, men det går helt fint - har vært forberdt på at noen uker står det mer stille, så regner med å gå mer ned til neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 89,0kg

Høygravid 2010: 105,2kg

Etter gravid 2010: 89,5kg

Mitt mål i 2011(forhåpentligvis): 75kg Jeg er 1.72 høy forresten!

 

 

- ny start mandag 11 april 2011: 95,8kg

- mandag 18 april 2011: 95,3 -0,5 siden sist

- mandag 2 mai 2011: 94,8 - 0,5 siden sist. (1 kilo tilsammen.)

- mandag 9 mai 2011: 93,6 - 1,2 siden sist ( 2,2 tilsammen)

- mandag 16mai 2011: 93,2 -0,4 siden sist (2,6 tilsammen)

- mandag 23 mai 2011: 91,9 - 1,3 siden sist ( 3,9 tilsammen)

- mandag 30 mai 2011: 91,5 - 0,4 siden sist ( 4,3 tilsammen)

- mandag 6 juni 2011: 90,6 - 0,9 siden sist (5,2 tilsammen)

- mandag 13 juni 2011: 90,1 - 0,5 siden sist (5,7 tilsammen)

- mandag 20 juni 2011: 88,9 - 1,2 siden sist (6,9 tilsammen)

- mandag 27 juni 2011: 87,9 - 1 siden sist (7,9 tilsammen)

- mandag 5 juli 2011: 87,9 - 0 siden sist (7,9 tilsammen)

-mandag 11 juli 2011: 87,7 - 0,2 siden sist (8,1 tilsammen)

-mandag 29 August 2011: 89,3 + 1,6 siden sist.. (6,5 tilsammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora
:) Så måtte jeg bare hoppe i det.. Æsj.. Ikke fornøyd md den vekta.. Fra i dag er det full rulle igjen..

 

Var borte i helgen' date=' og det gikk ikke særlig bra. Typisk det!!! MEn, trøster meg med at jeg ikke er på bytur hver helg;)[/quote']

 

Så bra at det er full rulle igjen snurpa :) Dette klarer du, og høsten er jo en genial tid for å gå ned noen kilo - det er jo ingen høytid mellom sommer og jul :D

 

Jeg klarer fremdeles å holde motivasjonen oppe. Selv om det gikk litt over stokk og stein i helga, så har jeg hentet meg fint igjen og kommet tilbake til sunne vaner. I kveld starter jeg på kurs nr 2 - det er så mye lettere å holde seg skinnet, jeg er nok litt konkurransemenneske og pliktoppfyllende av natur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Vektnedgangen min:

 

Før gravid 2010: 80,0 kg

Høygravid 2010: 100,0 kg

Etter gravid 2010: 89,0kg

Mitt mål i 2011: 75 kg

 

KURS 1 - start 02.06.11

 

- 1. kursuke: 91,1 kg

- 2. kursuke: 89,6 kg - ned 1,5 kg

- 3. kursuke: 88,3 kg - ned 1,3 kg - totalt 2,8 kg

- 4. kursuke: 87,7 kg - ned 0,6 kg - totalt 3,3 kg

- 5. kursuke: 86,5 kg - ned 1,2 kg - totalt 4,6 kg

- 6. kursuke: 85,6 kg - ned 0,9 kg - totalt 5,5 kg

- 7. kursuke: 84,6 kg - ned 1,0 kg - totalt 6,5 kg

- 8. kursuke: 84,4 kg - ned 0,2 kg - totalt 6,7 kg

 

KURS 2 - start 30.08.11

 

- 1. kursuke: 83,8 kg - ned 0,6 kg - totalt 7,3 kg

 

Er godt fornøyd. Målet for kurset er å gå ned minimum 6 kg. Og det skal jeg klare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trenger råd.

Har en gutt på 4 mnd som jeg fullammer. Spiser ca 1900-2000 kcal pr dag, og får ca 2 trimpoeng pr dag ved å gå/jogge og sykle. Og jeg er sulten hele tida!!! What to do? Prøver å spise ting som metter godt og fyller opp, men kjenner meg llikevel sulten. Tips mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Hei jenter! :D

 

Jeg er her jeg og, har bare litt travle dager og kvelder for tiden. Så bra å se deg i gang igjen, Snurpa. Nå skal det bare gå rette veien med oss!! :)

Og Lenemora - jeg er SÅ misunnelig på nedgangen din! Du er superflink!!

 

Jeg holder motivasjonen oppe - og tro det eller ei - jeg føler meg bra på et vis! Vekta er jo grusom, men jeg går mye tur og spiser sunnere så derfor følest alt mye bedre!

Har tenkt å veie meg annen hver uke fremover. Har vært lite på vekta nå, og det er utrolig deilig!

Nå er fokuset å komme orntlig i gang med trening på Elixia. Det sitter langt inne av en eller annen grunn.... Det er så mye enklere å ta vogna å gå tur, i stedet for å kjøre 1 mil med bil. Men jeg har veldig lyst å få lagt inn minimum 2 treninger i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Tar med veiinga fra før ferien for å minne meg litt på hva jeg kan få til hvis jeg bare tar meg selv i nakken!

Flaut, men sånn går det om jeg gir blaffen....

 

Hovedmål: VARIG ENDRING OG NYE GODE VANER!

Delmål: Under 75 kg!

15 juni: 87,5 kg

31 aug: 91,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Hei trenger råd.

Har en gutt på 4 mnd som jeg fullammer. Spiser ca 1900-2000 kcal pr dag' date=' og får ca 2 trimpoeng pr dag ved å gå/jogge og sykle. Og jeg er sulten hele tida!!! What to do? Prøver å spise ting som metter godt og fyller opp, men kjenner meg llikevel sulten. Tips mottas med takk :D[/quote']

 

To små tips. Spis litt mer, og prøv Ingers rugbrød, det metter lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg veldig motivert om dagen. Har egentlig vært det meste av tiden jeg har gått på kurs, så det anbefales til alle som sliter med å klare seg på egenhånd. Jeg tar mange gode valg, og det vises jo på vekta. Nå kan jeg nesten ikke vente til å se 70-tallet. Og det kan jeg klare i løpet av en måned :D Yahoo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 89,0kg

Høygravid 2010: 105,2kg

Etter gravid 2010: 89,5kg

Mitt mål i 2011(forhåpentligvis): 75kg Jeg er 1.72 høy forresten!

 

 

- ny start mandag 11 april 2011: 95,8kg

- mandag 18 april 2011: 95,3 -0,5 siden sist

- mandag 2 mai 2011: 94,8 - 0,5 siden sist. (1 kilo tilsammen.)

- mandag 9 mai 2011: 93,6 - 1,2 siden sist ( 2,2 tilsammen)

- mandag 16mai 2011: 93,2 -0,4 siden sist (2,6 tilsammen)

- mandag 23 mai 2011: 91,9 - 1,3 siden sist ( 3,9 tilsammen)

- mandag 30 mai 2011: 91,5 - 0,4 siden sist ( 4,3 tilsammen)

- mandag 6 juni 2011: 90,6 - 0,9 siden sist (5,2 tilsammen)

- mandag 13 juni 2011: 90,1 - 0,5 siden sist (5,7 tilsammen)

- mandag 20 juni 2011: 88,9 - 1,2 siden sist (6,9 tilsammen)

- mandag 27 juni 2011: 87,9 - 1 siden sist (7,9 tilsammen)

- mandag 5 juli 2011: 87,9 - 0 siden sist (7,9 tilsammen)

-mandag 11 juli 2011: 87,7 - 0,2 siden sist (8,1 tilsammen)

-mandag 29 August 2011: 89,3 + 1,6 siden sist.. (6,5 tilsammen)

- mandag 5 september 11: 89,1 - 0,2 siden sist. (6,7 tilsammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja.. ikke så ille som forrige uke.. MEn ikke helt supert heller.. nei nei.. Neste uke er det enda bedre:) Jeg sliter stadig litt. Men har egentlig myemotivasjon og gir ikke opp.. (som vanlig)

Har vært veldig flink med trening denne uka og føler meg veldig bra pga det..

I dag er det helgrått overalt.. Men jeg vurderer om jeg allikevel skal prøve meg på en tur ut.. Er litt skummelt med regnet, men er jo bare skifte på oss alle når vi er inne igjen;)

 

Er så glad for å se at det er aktivitet her inne og at dere er så motiverte. Det hjelper en hel del.. Skal være flinkere til å bruke nettet nå framover også..

 

ha en fin mandag og uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nå iallefall rette veien Snurpa :D Og enig med deg, det er gøy med mer aktivitet her inne. Merker at det blir høst og man bruker mer tid foran pcèn..

 

Håper du gikk deg en tur til tross for grått vær? For å skryte litt av meg selv, må jeg si at jeg igår fikk spørsmål av min mann om jeg ville legge meg litt på formiddagen siden jeg hadde stått opp tidlig. Men jeg tok meg heller en gåtur en times tid alene, i pøsregn. Så hva har skjedd med meg :) Merker at jeg gjør en ekstra innsats nå for å komme under 80 kg, for det skal bli helt vidunderlig!

 

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen min:

 

Før gravid 2010: 80,0 kg

Høygravid 2010: 100,0 kg

Etter gravid 2010: 89,0kg

Mitt mål i 2011: 75 kg

 

KURS 1 - start 02.06.11

- 1. kursuke: 91,1 kg

- 2. kursuke: 89,6 kg - ned 1,5 kg

- 3. kursuke: 88,3 kg - ned 1,3 kg - totalt 2,8 kg

- 4. kursuke: 87,7 kg - ned 0,6 kg - totalt 3,3 kg

- 5. kursuke: 86,5 kg - ned 1,2 kg - totalt 4,6 kg

- 6. kursuke: 85,6 kg - ned 0,9 kg - totalt 5,5 kg

- 7. kursuke: 84,6 kg - ned 1,0 kg - totalt 6,5 kg

- 8. kursuke: 84,4 kg - ned 0,2 kg - totalt 6,7 kg

 

KURS 2 - start 30.08.11

- 1. kursuke: 83,8 kg - ned 0,6 kg - totalt 7,3 kg

- 2. kursuke: 82,7 kg - ned 1,1 kg - totalt 8,4 kg

 

 

Det går veldig fint, har fått kontroll på maten og høster trimpoeng i fleng :) Deilig å føle seg i siget, og vite at jeg kan nå målet mitt innen året er omme! Kjenner tankemønsteret har endret seg, det er ikke lenger noe tap å ikke fråtse i søtsaker... Dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...