Gå til innhold

supersunne og motiverte mammaer:)


snurpa

Anbefalte innlegg

All nedgang er nedgang.. Jeg får trøste meg med det. MEn skulle så gjerne ønske at det var litt mer.. MEn jeg har ikke vært så flink denne uka, så skjønner jo godt hvorfor det ikke er mer. HAr liksomgjort noe litt "feil" hver dag føler jeg. OG da får det ikke blitt helt optimalt.. Men jeg har vært så sugen og sulten denne uka.. Bedre å ta bittelitt ekstra hver dag da, enn å ta hele kaka på en kveld??

 

Har gått en skikkelig trimtur i dag da. Så har iallefall fått over de 7 tp jeg hadde som mål. Får være fornøyd med det.. Ellers skal dagen i dag gå bra sånn matmessig også.. Deilig er det..

 

I morgen er det 17mai.. og da blir det pølse og is.. skal spise en pølse i lompe på formiddagen pluss en lollipopp.. OGså skal vi ha pølse og potetmos til middag, is og jorbær til dessert.. OGså skal svigers ha med seg bløtkake.. Så jeg skal ta ett stykke med det..

Har bestemt meg for at jeg SKAL skille på fest og hverdag.. Det er jo sånn vi kommer til å ha det hele livet.. OG det å ha "fest" hver kveld henger ikke sammen med det å være slank..

 

Hvordan er det med dere andre her da.. Det er litt stille her.. !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 446
  • Created
  • Siste svar
Gjest krestine

kjekt å lese alle andres mål, utgangspunkt og m.m så da deler jeg min med dere i håp om noen tips kanskje?

 

Vekt (163 høy)

før gravid (barn nr to) 53 kilo

høy gravid 77 kilo (tre kilo mindre enn første gang pga diett under svangerskap)

etter gravid 72 kilo

 

vekt nå 3,5 mnd etter og med lav karbo diett; 66 kilo

 

Lurte litt på om det var flere som har prøvd lavkarbo? har hørt så my posetivt om grete roede kurs. men vet ikke helt hvoirdan jeg skal gå frem osv. jeg kan heller ikke trene så tungt enda. pga lang tung fødsel som til slutt endte i keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Jeg har virkelig ramlet av lasset!!! Har hatt en knalltøff periode, hvor både mannen og jeg har vært syke med hver våre operasjoner og sykehusopphold. Motivasjon til å leve i GR-modus forduftet gitt..

 

Men nå er det nok - har meldt meg på kurs som starter neste torsdag. Orker ikke å være stor lenger, og nå skal jeg ikke gi meg før jeg er i mål! Er optimistisk nå, og gleder meg til sommer og sol og mer energi :) Og med hjelp fra kurs vet jeg at jeg skal nå idealvekta igjen. Vil ned 15-20 kg, og det betyr at jeg vil være smashing til årets julebord :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss krestine.. Fint å få med flere på laget:) Sammen skal vi klare dette..

Ifht karbofri kost så er jeg ikke flink.. JEg spiser alt. Prøver å holde meg til de gode karbohydratene som kroppen bruker litt tid på å klippe opp.. Brød, potet, ris og pasta er en av mine gode venner;) Hva spiser du?

 

Lenemora.. Lurt valg å begynne på kurs.. JEg går også på kurs. Men fortsatt er det vanskelig altså. Jeg er litthåpløs.. OG veldig sulten. Men gir meg ikke. SKAL bli tynn;) Og jeg skal gå på kurs til jeg er i mål. Koste hva det koste vil.. Det er det verdt. For denne følelsen skulle jeg betalt mye for å bli kvitt..

Har hatt to grusomme dager nå. Med frotsing ut av en annen verden. Skal virkelig jobbe for å ta meg inn igjen. Presse meg gjennom noen dager sånn at jeg blir kvitt suget.

Håper bare det går bra ifht veiing på mandag igjen. Orker liksom ikke å ha gått opp. Stå stille er liksom helt ok..Ikke kult, men forståelig når man ikke er så flink som man skal..

JEg sliter fortsatt mye med benet, som gjør det vanskelig å gå. Men skal prøve på en liten tur nå i dag.. Må få beveget meg.

 

Håper dere blir litt mere aktive inne her snart. Vi må virkleig bare stå sammen.. Selv om vi ikke er flinke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått en time med vogna i dag.Det føltes mye bedre.. OGså har jeg vært flink matmessig og gjort som jeg skal. Har ett mål om å være flink hele uka.. Håper det går som jeg tenker.. OG at jeg ikke har gått opp når det skal veies på mandag.. puh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt før gravid : 93 kg

Vekt 16 jan : Uke 40+1 : 104,2 kg

Mål 2011 : Under 75 kg

 

27 jan : 93,8 kg

3 feb : 92,8 kg

16 feb : 91,4 kg

4 mars : 91,6 kg

10 mars: 91,8 kg - Opp 0,2 kg

17 mars: 90,2 kg - Ned 1,6 kg

24 mars: 89,5 kg - Ned 0,7 kg - Totalt ned 4,3 kg

7 april: 89,4 kg - Ned 0,1 kg - Totalt ned 4,4 kg

14 april: 88,4 kg - Ned 1,0 kg - Totalt ned 5,4 kg

9 mai : 90,3 kg - Opp 1,9 kg - Totalt ned 3,5 kg

16 mai: 89,8 kg - Ned 0,5 kg - Totalt ned 4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg er her jeg, bare vært veldig travel siste uka! Veide meg på mandag, men glemte å gå inn her å dele det. Men la det inn nå! Litt ned, men det spiste jeg meg garantert opp igjen på 17 mai! Fråtset villt da! :)

Må vel innrømme at det ikke går så veldig bra! Sinnsykt søtsugen og sulten! Begynner å vurdere kurs jeg også nå, men det blir ikke før til høsten i tilfelle. Har ikke tid i sommer for vi kommer til å være mye på farten!

Været har vært mye dårligere, så det har blitt ferre turer på meg også! Har vært et par ganger til på Elixia, men ikke nok! Til helga skal jeg i utdrikningslag, så veiing på mandag ser jeg ikke akkurat frem til... Men håper å klare å holde meg litt i skinnet allikevel!

 

Det er skikkelig pyton å føle seg feit og fæl! Det er ikke få ganger om dagen de tankene er der. Er oppgitt over å ikke å klare å legge om livsstilen, for det er jo det jeg vil innerst inne!

Lurer på hva som må til for å knekke koden..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se deg Ragnhild..Det er liskom litt lettere når vi er flere inne her, og vi er litt aktive. Uansett hvoor flinke vi er..

 

Er du sikker på at du spiser nok da Ragnhild??? Hvor mange kcal ligger du på og hvor mye ammer du om dagen??

 

Nei. hva skal til for å knekke koden.- Aner ikke. HVordan skal man klare å ikke ta for seg i vill angst på matfatet.. SKulle jo tro man aldri hadde fått mat før i sitt liv, og tro meg, DET HAR JEG;) he he.. Det kan jo alle se også..

Jeg skulle ønske jeg klarte å kose meg med måte. Det klarer jeg bare ikke.. Men det er jo så mye godt her i verden.. hmf.

 

I morgen skal jeg i bursdag. Da blir det vel noe kake da. Håper jeg kan klare å begrense meg.. Ett stykke burde jo holde.

på 17 mai tror jeg at jeg spiste en halv bløtkake. Pluss alt annet jeg kom over.. Hadde da også en plan om å bare ta litt kake osv.. Hvorfor havner man der??? Det lurer jeg på. Det er jo ikke det at jeg er sulten.

 

Spent på veiing på mandag. Håper jeg iallefall ikke har gått opp. Gjerne litt ned.. Men jeg kan vel drømme. Dette er ikke lett.. OG det klør i fingrene hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

23 jan: 81,3 kg, ned 0,6 Totalt 7,7 kg

30 jan: 81,0 kg, ned 0,3 Totalt 8,0 kg

06 feb: 80,2 kg, ned 0,8 Totalt 8,8 kg

13 feb: 78,8 kg, ned 1,4, Totalt 10,2 kg

20 feb: 77,4 kg, ned 1,4, Totalt 11,6 kg

27 feb: 78 Kg, opp 0,6, Totalt 11 kg

06 mars: 78,2 kg, opp 0,2, Totalt 10,8 kg

13 mars: 78,2 kg, bom stille...................

20 mars: 78,3 kg......ikkje spesielt motiverande dette!

27 mars:77,7 kg, ned 0,5, Totalt 11,3 kg

3 april: 77,5 kg, ned 0,2, Totalt 11,5 kg

1 mai: 76,9 kg, ned 0,6, Totalt 12,1 kg

8 mai: 75,5 kg, ned 1,4, Totalt 13,5 kg

22 mai:75,3 kg, ned 0,2, Totalt 13,7 kg

 

Heilt greit med tanke på all fråtsing siste veka:)

Skal prøva å koma sterkare tilbake neste søndag... Skulle gjerne vore 73 kg før 1 juli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 89,0kg

Høygravid 2010: 105,2kg

Etter gravid 2010: 89,5kg

Mitt mål i 2011(forhåpentligvis): 75kg Jeg er 1.72 høy forresten!

 

 

- ny start mandag 11 april 2011: 95,8kg

- mandag 18 april 2011: 95,3 -0,5 siden sist

- mandag 2 mai 2011: 94,8 - 0,5 siden sist. (1 kilo tilsammen.)

- mandag 9 mai 2011: 93,6 - 1,2 siden sist ( 2,2 tilsammen)

- mandag 16mai 2011: 93,2 -0,4 siden sist (2,6 tilsammen)

- mandag 23 mai 2011: 91,9 - 1,3 siden sist ( 3,9 tilsammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med dagens resultat.. iallefall med tanke på den 17 maien.. uff.. Men det gikk tydeligvis bra allikevel.. OGså har det absolutt ikke blitt så mye trim på meg denne uka heller.. Hatt ganske vondt i benet mitt.

 

Håper bare jeg kan fortette i siget nå.. Har kommet inn i ganske gode rutiner, håper jeg kan holde på de.. For da vet jeg at det skal forsvinne noen kilo.. Kjenner det godt på kroppen allerede. Mulig det bare er hodet;) Har mye å si bare det.

 

Siste kurskveld i dag.. MEn har allerede meldt meg på ett til.. For å holde fokus, motivasjon og koken. Gir meg ikke før jeg har tatt av 16-17 kilo til:D Det blir jo bare helt fantastisk..

 

Bra dere andre da??

 

Solsikkene. Godt å se deg.. Komme deg ned til 73 skal du klare vettø.. stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Så flott at du er i siget:)))

 

Eg greidde jo faktisk nesten 14 kg på eit halvt år, så då skal eg greia resten også:D

 

Har innsett at det einaste som nyttar for meg er KOMBINASJONEN trim og mindre +sunn mat. Funkar ikkje å berre gjera ein av delane. Så det er berre å stå på ei stund til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som du sier solsikkene.. Man må liksom ha en god kombinasjon.. :D

Ja jeg er litt i siget nå. Og det er en utrolig god følelse.. Motivasjonene er på topp akkurat nå..

Men det har sikkert noe med å gjøre at jeg akkurat er inne etter en skikkelig trimrunde med en venninde.. Tatt en varm dusj, sitter her med kamillete, knekkebrød og frustrerte fruer:D

 

Håper det går bra resten av uken. Jeg skal iallefall gjøre det jeg kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Flinke dere er! Spesielt glad på dine vegne, Snurpa, at du har funnet motivasjonen igjen!:)

 

Her går det RÆVA!! :)

Men jeg har faktisk meldt meg på internettkurs i dag! Nå må jeg bare gjøre noe før det klikker for meg...!! Jeg har tatt to kurs på internett før. Ett vellykka, et mindre vellykka. Håper det er nok til å få meg i gang nå! Jeg orker ikke vente helt til høsten. Og et internettkurs bør jeg klare selv om det er ferier innimellom. Så får jeg heller ta et vanlig kurs til høsten i tillegg...

 

Jeg begynner på mandag hvis jeg ikke er for sent ute... Jeg meldte meg på og betalte i kveld, og fristen for betaling var i dag. Så håper de tar meg med! Nå skal jeg virkelig gi jernet!!

 

God natt jenter! Jeg er tilbake igjen i morgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Ragnhild. Godt å se deg.. :D OG så bra at du har meldt deg på kurs. Det er jo supert.. Det gjør noe med en bare å melde seg på kurs..

HVor mye ammer du nå??? OG hvor mange kvcal ligger du på?

 

Jeg ammer kun til frokost nå og til kvelds, så her er det ikke så mye lenger.. men jeg ligger på rundt 1900kcal. Noen dager mindre og noen dager mer.. Jeg har funet ut at hvis jeg ligger på litt mindre de dagene jeg føler det er greit (altså ikke så sulten), så kan jeg ha litt dager med mer.. Uten at det gjør så mye.

 

Jeg gikk ned 6,3 kilo på dette første kurset. Neste uke starter ett nytt.. det er 5 møter før ferien, så er det ingenting i juli, også er det 3 møter i august, før det starter opp nye høst kurs. Syntes det er fint at de er så delt, for da er det lettere å holde seg i skinnet over sommeren.. Håper jeg. Er spent på hvor langt jeg er da. Håper jeg ikke er så langt unna hold vekten kurs da. For det skal jeg virkelig gjennomføre denne gangen. Jeg kan jo bruke hver kveld i ferien til å gå tur da. Når unga har lagt seg kan jeg ta en halvtime-time.. Da går ikke det utover samværet med de små heller.. OG mor blir glad og fornøyd..

Jeg merker stor forbedring i energi.. Bare det å spise sundt og trimme har veldig mye å si altså. Deilig å kjenne. Har nok helt klart noe med årstid å gjøre også.

 

Her har jeg to små som har begynt å krabbe og krype, så nå er det fart i huset;) he he.. Plutselig ser jeg alt jeg må rydde bort.. KAttematen osv.. Hun ene snudde vannkoppen på hodet her omdagen. ha ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg tenker å ligge på 1900 kcal jeg også. Har ikke regnet på det på en stund, så vet ikke om det stemmer helt. Men jeg tenker også at det sikkert blir litt minus noen dager, og litt pluss andre dager. Jeg fullammer fortsatt. Hun har smakt litt på grøt et par dager nå, og det går bra. Så jeg regner med at hun fremover får en porsjon grøt etter pupp før leggetid om kvelden.

Hun sover stort sett godt. Legger seg kl 19, og får ikke mat før i seks tiden. Det hender jeg må inn å gi henne smokken en gang eller to da. Men kan ikke klage! :D

 

Høres bra ut med kurs! Flink du har vært altså! Jeg må innrømme at jeg synes det er veldig dyrt da! Det blir jo noen hundre kr pr kilo om vi tenker sånn på det... :) Men det er jo verdt det om det er det som får meg i gang! Jeg kommer nok som sagt til å ta et vanlig kurs til høsten hvis jeg ikke klarer meg på egen hånd.

 

Kan tenke meg det er travelt hos deg nå ja, det er jo travelt nok med en i den alderen! Ser for meg at kattematen må bort her også etterhvert. Den må iallefall alltid flyttes når vi har besøk av eldre unger enn vår. :) Hun snudde seg på magen første gang i går da, så jeg kan jo nyte freden en liten stund til da...hun er jo bare 4 mnd.

 

Har vært flink i dag da. Jeg leverte i barnehagen og gikk en time med vogna i øs pøs regn. Jeg måtte jammen gå mange runder i hodet med meg selv for å ikke ta snarveier hjem. Men nå er det nok og jeg må i gang - da kan jeg ikke bry meg om regn og vind! Det finnes ikke dårlig ver - bare dårlige klær?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da har jeg fått tilbakemld fra kursleder, og jeg får starte neste uke! HURRA!

Jeg skal ha rapportdag på onsdager, så da bytter jeg veiedag til da. Jeg kjenner meg så motivert allerede - dette skal bli bra det!

 

Har hatt en god dag i dag, ingen utskeielser, og ingen planer om det heller! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

YAAAAHOOOO - da starter jeg på GR kurs i kveld! Nå vet jeg at jeg skal klare å bli kvitt kiloene :D Så nå er det slutt på halvhjerta innsats - nå hiver jeg meg i det!

 

Jeg blir nok mer aktiv på denne tråden også, jeg kommer til å rapportere her på fredager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det er flere av oss som endelig har tatt steget og begynt på kurs.. Da skal vi se at vi kommer til å klare oss meget godt hele gjengen:D Ett godt valg mener jeg. Selv om det blir noen hundrelapper pr kilo, så er det absolutt verdt det.. Jeg klarer det jo ikke på egenhånd.. OG skulle gjerne betalt endel for å bli helt kvitt det..

 

I går ble jeg ganske stolt av meg selv.. HAdde besøk av to venninder, hun ene hadde laget med seg rabarbrapai med eggekrem og kjøpt ekte vaniljeis(med masse kcal) Jeg tok et lite stykke pai og litt is, for å få smaken.. Selvom de to andre forsynte seg godt en gang til, så gjorde ikke jeg det.. Kunne jeggjøre dette i de fleste sammenhenger så ville jeg sikkert holdt meg slank:D Veldig fornøyd i går kveld og i dag...

 

Blir ingen tur på meg i dag da.. SKal på sommerfest i bhg.. MEn det blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Argh! Fikk nettopp beskjed om at GR-kurset jeg skulle starte på i kveld ble avlyst. Synes selvfølgelig synd på kursleder som må avlyse pga helsetilstanden, men nå hadde jeg mannet meg opp så lenge og så får jeg beskjed tre timer før kursstart...

 

Men, da melder jeg meg på nytt kurs som starter om et par uker med litt lengre kjørevei, for jeg klarer meg ikke på egenhånd og har ikke lyst til å vente helt til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så flink som beherska deg! Det er jo det som er greia - og klare å være fornøyd med å få smaken, å ikke måtte spise til man er kvalm! Flink pike! :D

 

Så flott at det er flere av oss som endelig har tatt steget og begynt på kurs.. Da skal vi se at vi kommer til å klare oss meget godt hele gjengen:D Ett godt valg mener jeg. Selv om det blir noen hundrelapper pr kilo' date=' så er det absolutt verdt det.. Jeg klarer det jo ikke på egenhånd.. OG skulle gjerne betalt endel for å bli helt kvitt det..

 

I går ble jeg ganske stolt av meg selv.. HAdde besøk av to venninder, hun ene hadde laget med seg rabarbrapai med eggekrem og kjøpt ekte vaniljeis(med masse kcal) Jeg tok et lite stykke pai og litt is, for å få smaken.. Selvom de to andre forsynte seg godt en gang til, så gjorde ikke jeg det.. Kunne jeggjøre dette i de fleste sammenhenger så ville jeg sikkert holdt meg slank:D Veldig fornøyd i går kveld og i dag...

 

Blir ingen tur på meg i dag da.. SKal på sommerfest i bhg.. MEn det blir koselig.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Å så kjedelig - det skjønner jeg var kjipt! Bra du får begynne om 2 uker da iallefall!

 

Argh! Fikk nettopp beskjed om at GR-kurset jeg skulle starte på i kveld ble avlyst. Synes selvfølgelig synd på kursleder som må avlyse pga helsetilstanden' date=' men nå hadde jeg mannet meg opp så lenge og så får jeg beskjed tre timer før kursstart...

 

Men, da melder jeg meg på nytt kurs som starter om et par uker med litt lengre kjørevei, for jeg klarer meg ikke på egenhånd og har ikke lyst til å vente helt til høsten.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

God dag på meg i dag! Holder meg innenfor kcal grensa, og gikk over en times tur i dag tidlig.

 

Nå skal vi har besøk. Først av et vennepar med 2 barn fra fredag til søndag. Så en venninne med 2 barn, fra mandag til torsdag. Gleder meg, men det blir jo alltid litt ekstra utfordringer når det kommer på besøk. Tror de prøver å være litt sunne alle sammen, så håper det redder meg litt! Hadde jo vært kjekt å gått ned litt til onsdag og! :D

Kan hende det blir litt lite besøk av meg her inne da disse dagene, så vet dere det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg har skifta navn jeg som dere ser. :) Har alltid vært jojoslanker, så synes det passa godt. Men nå er selvfølgelig målet å endre vaner for alltid!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...