Gå til innhold

supersunne og motiverte mammaer:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Nå går det bra igjen! Den motivasjonen svinger gitt....men jeg har iallefall greid å dra meg inn igjen litt raskere enn før denne gangen! Her har det vært deilig ver idag, og jeg gikk en lang tur i dag tidlig. Og i tillegg ble det en rolig tur med jentene midt på dagen, så jeg er sliten på en deilig måte kjenner jeg! ;)

 

Ukas store utfordring er bryllup på lørdag! Blir jo både god mat og drikke der - men skal prøve å unne meg litt bare med måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 446
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma

Jeg skjønner ikke helt....jeg har spist opp mot 1900 kcal i dag, og er helt fornøyd. Ikke sulten og sugen som jeg pleier å være om kvelden. Det har jammen SÅ mye å si at jeg spiser riktige 1900 kcal! Kan jeg bare la dette bli vane...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Vektnedgangen min:

 

Før gravid 2010: 80,0 kg

Høygravid 2010: 100,0 kg

Etter gravid 2010: 89,0kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

- 1. kursuke: 91,1 kg

- 2. kursuke: 89,6 kg - ned 1,6 kg

 

Særdeles fornøyd med innsatsen, og deilig å se at det gir resultater. Hodepinen jeg var plaget med de første dagene har gitt seg, noe kursleder sa skyldtes "sukker-avgiftning". Mangler foreløpig motivasjon til å sanke trimpoeng, men det kommer etterhvert - jeg fokuserer på å få måltidene litt mer satt først. Men har et mål om 7 trimpoeng frem til neste kurskveld..

 

Har hatt en formiddagstur til byen med de små, og jeg lot være å kjøpe is til meg selv :eek: Tok en pepsi max istedet, og den smakte fortreffelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så bra!! Gratulerer med flott innsats! ;)

 

Vektnedgangen min:

 

Før gravid 2010: 80' date='0 kg

Høygravid 2010: 100,0 kg

Etter gravid 2010: 89,0kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

- 1. kurskveld: 91,1 kg

- 2. kurskveld: 89,6 kg - ned 1,6 kg

 

Særdeles fornøyd med innsatsen, og deilig å se at det gir resultater. Hodepinen jeg var plaget med de første dagene har gitt seg, noe kursleder sa skyldtes "sukker-avgiftning". Mangler foreløpig motivasjon til å sanke trimpoeng, men det kommer etterhvert - jeg fokuserer på å få måltidene litt mer satt først. Men har et mål om 7 trimpoeng frem til neste kurskveld..

 

Har hatt en formiddagstur til byen med de små, og jeg lot være å kjøpe is til meg selv :eek: Tok en pepsi max istedet, og den smakte fortreffelig![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da lader jeg opp til bryllup. Gleder meg! ;)

Har vært rimelig flink siden onsdag nå, er fornøyd med innsatsen. Blir vel litt vanskelig å holde seg innenfor i dag, men jeg er innstilt på å begrense meg! Har bestemt meg for å unne meg et lite kakestykke, og ellers bare frukt. Middagen blir jo som den blir. Og så skal jeg begrense alkohol inntaket! Prøver å spare inn noen kcal nå i forkant også, og håper det hjelper. :D

 

Ha en fin lørdag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det søndag.. OG uka har egentlig gått ganske bra.. Det var litt tull i begynnelsen av uka, men det er så lenge siden, så det er glemt;) hehe..

 

I går var vi på middelalderfestival.. ;) det var så gøy og så flott opplevelse, for liten og stor. JEg hadde med matpakke og holdt meg til de.. OGså spiste vi middag på en restaurant etterpå. det var indrefilet, med ovnsstekte poteter og grønnsaker og en slags rødvinssaus.. Så det var ikke så ille kcal messig.. Ellers ble det en liten smak på noe brød og en halv liten pølsebit.. Ja og en is på turen til.. MEn alt i alt syntes jeg dette ble en helt normal dag.. VI gikk jo rundt hele tiden også, så det er jeg fornøyd med:)

 

Er spent på veiing i morgen. Håper jo at det skal gå litt ned.. MEn vi får se.. HAdde jo vært fint å komme seg ned på 80tallet igjen...

 

Gleder meg veldig til jeg er på 70tallet jeg.. hehe.. men skal ikke drømme om det helt enda. Nå er 85 neste mål..

 

I dag skal vi kanskje på besøk til ei venninne av meg som har fått baby.. VI får se.. Da vanker det alltid kaker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da er en vel overstått bryllupsfeiring over. Har storkost meg. Det ble som fryktet endel for mye alkohol. Vi hadde begge jentene borte på overnatting, og kunne jo ikke la denne sjansen la gå fra oss... ;) Det var fantastisk å våkne å se på klokka i dag : 09.30. (Det er noen ÅR siden sist! :) )

Jeg er glad jeg ikke har veiing i morgen for å si det sånn! Håper det går seg til til onsdag! Jeg har iallefall henta meg inn igjen i dag.

 

Ingen store utfordringer på meg til uka som jeg vet. Jeg skal også besøke en venninne på tirsdag som har fått baby, men hun vet at jeg tar kurset, så da kan jeg si nei takk med god samvittighet. :D

 

Lykke til med veiinger for dere som har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 89,0kg

Høygravid 2010: 105,2kg

Etter gravid 2010: 89,5kg

Mitt mål i 2011(forhåpentligvis): 75kg Jeg er 1.72 høy forresten!

 

 

- ny start mandag 11 april 2011: 95,8kg

- mandag 18 april 2011: 95,3 -0,5 siden sist

- mandag 2 mai 2011: 94,8 - 0,5 siden sist. (1 kilo tilsammen.)

- mandag 9 mai 2011: 93,6 - 1,2 siden sist ( 2,2 tilsammen)

- mandag 16mai 2011: 93,2 -0,4 siden sist (2,6 tilsammen)

- mandag 23 mai 2011: 91,9 - 1,3 siden sist ( 3,9 tilsammen)

- mandag 30 mai 2011: 91,5 - 0,4 siden sist ( 4,3 tilsammen)

- mandag 6 juni 2011: 90,6 - 0,9 siden sist (5,2 tilsammen)

- mandag 13 juni 2011: 90,1 - 0,5 siden sist (5,7 tilsammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. 0,5 ned.. er 0,5 ned.. Syntes det går litt smått.. MEn kan vel ikke forvente noe annet.. HAr jo noen små utskeielser innimellom.. Hadde jeg fulgt opplegget veldig nøye, ville det jo blitt mer antakelig..

 

Hvis jeg går ned såpass hver uke blir det jo noen kilo etterhvert:D

 

Ha en fin mandag folkens.. Vi skal bort på besøk i dag.. Ei venninne som har fått baby, her også!

 

Ja ja Ragnhild. man må kose seg på fest-- Sånn vil det alltid være.. Og det er jo det vi ønsker, at fest skal være fest og hverdag hverdag.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

En snarttur innom med veiingen. Er fornøyd med resultatet, men ikke med ukas innsats allikevel. Hvis jeg tenker på hvordan jeg har spist så kunne resultatet etter 2 uker vært så mye bedre!

 

Jeg jobber videre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Gratulerer med nedgang til snurpa og jojomamma ;)

 

Har hatt noen tunge dager, er så sugen på søtt og sååååå sliten om dagen. Men jeg holder meg i skinnet - ingen utskeielser til nå. Men du som jeg synder oppe i hodet mitt - fråtser i store mengder :eek: Regner med at så lenge det holder seg i hodet og ikke går over til handling så vil det vise seg på vekta når jeg skal veie meg på fredag. Det er ikke kurs denne uka da kursleder er på ferie, så jeg må klare meg på egenhånd til neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Vektnedgangen min:

 

Før gravid 2010: 80,0 kg

Høygravid 2010: 100,0 kg

Etter gravid 2010: 89,0kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

- 1. kursuke: 91,1 kg

- 2. kursuke: 89,6 kg - ned 1,5 kg

- 3. kursuke: 88,3 kg - ned 1,3 kg - totalt 2,8

 

Er fornøyd med resultatet. Har lett for å tenke negativt om dagen, det blir lite soving her i huset for tiden. Så bruker mye energi på å holde fokus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: Gratulerer med nedgang.. Syntes du skal være fornøyd med at du faktisk har gått ned:) det er jo supert.. Gjør man det hver uke blir det jo litt tilsammen:D

Lenemora: Så flink du er.. OG egentlig er det jo en fordel at man frotser inni huet da.. KAnksje det hjelper på at man ikke gjør det utenfor.. JEg så en sånn forskningsgreie en gang, der de sa at hvis man tenkte seg igjennom store måltider og godteri, så ville man i større grad holde seg unna. Kan jo være noe i det.. Det er jo i hodet alt på oss sitter, altså overspisingsproblemet..

 

Her går det ganske bra om dagen. Jeg får ikke trimmet det jeg har som mål, men det kommer alltid noe i veien.. OG dagen er ganske travel med tre små.. Egentlig kan jeg jo gå tur med vogn osv.. MEn det kommer jo noen på besøk gud hjelpe meg hele tiden.. Må begynne prioritere meg selv jeg.. ;) Men jeg liker jo å være spsial også.. Tror trikset er å be folk som vil trimme.. da kan man skravle og være sunn samtidig.

Spent på veiing på mandag.. Håper på resultat.. Føler meg ialelfall ganske bra om dagen.. Kjenner at kiloene har minket.. Men ser jeg har en lang vei å gå.. Som tidligere nevnt så må jeg bare prøve ikke tenke på det, men heller gå inn i prosessen.. Se uke for uke.. Er veldig spent på hvor vekta er når sommeren er over.. Håper også på en lang og fin høst.. da er det gode muligheter for å være ute hele tiden, da også.. Da er jo snuppene over året også.. Jeg har jo valgt å gå hjemme med de til neste august.. Så da må vi ut å trimme.. Veldig spent på hvordan det går igjennom vinteren.. Men jeg må prøve så godt jeg kan, så lenge det er temperatur til det..

 

Ja ja.. helgen i dag.. Ønsker dere en god og enkel helg.

 

Jeg har forresten hatt en skikkelig JÆ.... natt i natt.. Tror tvillingene er syke på noen måte.. Bare grin og styr, har vel sovet en time om gangen tror jeg.. i tilegg brygger sambo på noe, så her har det vært jamring fra alle kanter..SKikkelig gråvær i dag også.. Det topper virkelig trøttheten min..

 

Utpå dagen i dag skal vi til fotografen.. Spent på hvordan det går med alle sjuklingene her.. Håper det går fint..

Storesøster er hjemme i dag også.. Tatt helga. Godt å slappe av litt hjemme for henne.. OG koselig å ha henne her.. :D Kan liksom snakke litt med henne.. Gleder meg veldig til å ha 3 jenter jeg kan skravle meg. hehe...

Nå er de 9mnd allerede, så tiden går iallefall veldig fort. Litt godt er det også.. Det blir jo bare lettere.. Nå har jeg endelig fått kommet meg ut noen turer på egenhånd også. Det er veldig godt.

 

ja ja.. som sagt. ha en fin helg allesammen..

 

Det er bare oss tre på tråden her nå eller??? Eller er dere andre her ett sted??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det søndag.. Og jeg er spent på hvordan det går i mrgen.. Har hatt noen runder i helgen.. eller det vil si, jeg har vært ute sammen med venninner.. Spist masse mat.. Men koselig var det..

 

Jeg har gått veldig lite tur denne uka.. Men fikk gått meg en tur nå i kveld, og det trengte jeg for å si det sånn..

 

Håper jeg har gått ned. Skulle gjerne kommet meg ned på 80tallet nå altså.. OG skulle ønske det gikk litt fort å komme seg bort ifra 80tallet også.. bare jeg er nede på noe med 70igjen altså.. Det hadde værtherlig..

 

Ja ja.. vi sees vel damer.. Hvordan er det med dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 89,0kg

Høygravid 2010: 105,2kg

Etter gravid 2010: 89,5kg

Mitt mål i 2011(forhåpentligvis): 75kg Jeg er 1.72 høy forresten!

 

 

- ny start mandag 11 april 2011: 95,8kg

- mandag 18 april 2011: 95,3 -0,5 siden sist

- mandag 2 mai 2011: 94,8 - 0,5 siden sist. (1 kilo tilsammen.)

- mandag 9 mai 2011: 93,6 - 1,2 siden sist ( 2,2 tilsammen)

- mandag 16mai 2011: 93,2 -0,4 siden sist (2,6 tilsammen)

- mandag 23 mai 2011: 91,9 - 1,3 siden sist ( 3,9 tilsammen)

- mandag 30 mai 2011: 91,5 - 0,4 siden sist ( 4,3 tilsammen)

- mandag 6 juni 2011: 90,6 - 0,9 siden sist (5,2 tilsammen)

- mandag 13 juni 2011: 90,1 - 0,5 siden sist (5,7 tilsammen)

- mandag 20 juni 2011: 88,9 - 1,2 siden sist (6,9 tilsammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora
Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 89' date='0kg

Høygravid 2010: 105,2kg

Etter gravid 2010: 89,5kg

Mitt mål i 2011(forhåpentligvis): 75kg Jeg er 1.72 høy forresten!

 

 

- ny start mandag 11 april 2011: 95,8kg

- mandag 18 april 2011: 95,3 -0,5 siden sist

- mandag 2 mai 2011: 94,8 - 0,5 siden sist. (1 kilo tilsammen.)

- mandag 9 mai 2011: 93,6 - 1,2 siden sist ( 2,2 tilsammen)

- mandag 16mai 2011: 93,2 -0,4 siden sist (2,6 tilsammen)

- mandag 23 mai 2011: 91,9 - 1,3 siden sist ( 3,9 tilsammen)

- mandag 30 mai 2011: 91,5 - 0,4 siden sist ( 4,3 tilsammen)

- mandag 6 juni 2011: 90,6 - 0,9 siden sist (5,2 tilsammen)

- mandag 13 juni 2011: 90,1 - 0,5 siden sist (5,7 tilsammen)

- mandag 20 juni 2011: 88,9 - 1,2 siden sist (6,9 tilsammen)[/quote']

 

Så flott Snurpa! Vi ligger ganske likt - førstemann ned til 70-tallet ;) Gleder meg sånn til det, skal bli en befrielse! Jeg har bestemt meg for å gå på kurs til jeg er i mål, som etter planen er før 1. november :eek:

 

Jeg holder meg ganske bra til opplegget, og er spent på veiing denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt ved kursstart:

01.06: 88,8 kg

 

08.06: 88,6 kg - ned 0,2 kg

15.06: 87,5 kg - ned totalt 1,3 kg

21.06: 87,7 kg - ned totalt 1,1 kg ;)

 

Ny dag - nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg sliter som dere ser... Sliter med å holde meg unna allslags godsaker. Nå er mannen gått ut i ferie/perm, og vi skal ha 10 uker sammen. Og vi har gått rett inn i fråtse-modus.

Skal på hyttetur et par dager nå, sammen med svigerinne og våre 3 jenter. Hun har nylig gått GR kurs selv, så satser på at hun kan inspirere meg inn på rett spor igjen. Hun er tynn som en flis nå for å si det sånn.... Skal ta en alvorsprat med mannen også, om at vi må komme oss inn på et annet spor sammen, ellers blir det en pyton sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Kjempebra jobba, Snurpa!! Du er superflink! ;)

 

Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 89' date='0kg

Høygravid 2010: 105,2kg

Etter gravid 2010: 89,5kg

Mitt mål i 2011(forhåpentligvis): 75kg Jeg er 1.72 høy forresten!

 

 

- ny start mandag 11 april 2011: 95,8kg

- mandag 18 april 2011: 95,3 -0,5 siden sist

- mandag 2 mai 2011: 94,8 - 0,5 siden sist. (1 kilo tilsammen.)

- mandag 9 mai 2011: 93,6 - 1,2 siden sist ( 2,2 tilsammen)

- mandag 16mai 2011: 93,2 -0,4 siden sist (2,6 tilsammen)

- mandag 23 mai 2011: 91,9 - 1,3 siden sist ( 3,9 tilsammen)

- mandag 30 mai 2011: 91,5 - 0,4 siden sist ( 4,3 tilsammen)

- mandag 6 juni 2011: 90,6 - 0,9 siden sist (5,2 tilsammen)

- mandag 13 juni 2011: 90,1 - 0,5 siden sist (5,7 tilsammen)

- mandag 20 juni 2011: 88,9 - 1,2 siden sist (6,9 tilsammen)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk liksom aldri skrevet noe mer i går jeg;) Men veldig fornøyd med gårsdagens resultat altså.. Og denne uka skal jeg være like flink..

 

Lenemora: Ja... førstemann som ser 70tallet.. DET SKAL BLI MEG... mohahahahaha... he he.. nei da.. Vi får få det til sammen og samtidig.. Du også Ragnhild.. Du ligger fortsatt ett steg forran.. Så kom igjen nå.. stå på og bestem over deg selv.. Det er du som må ta valget og gjøre det..

Men det er lettere sagt enn gjort, jeg vetdet.. OG deter ikke noe godt å ha det sånn.. Hele tiden gå å føle på det og ikke ha det noe godt inni seg..

Det er ikke så lenge siden jeg var der.. MEn etter jeg startet på kurs i begynnelsen av april har det vært veldig bra.. OG det er så deilig. Ved at jeg spiser nok og ofte nok gjør at jeg ikke har det grusomme søtsuget.. Også hardethjulpet å holde seg unna en stund. Det må jeg si. HAr kuttet ut pepsimax, godis og alt det der.. OG det hjelper masse. Har ikke de kriblingene i hånda lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora
Jeg sliter som dere ser... Sliter med å holde meg unna allslags godsaker. Nå er mannen gått ut i ferie/perm' date=' og vi skal ha 10 uker sammen. Og vi har gått rett inn i fråtse-modus.

Skal på hyttetur et par dager nå, sammen med svigerinne og våre 3 jenter. Hun har nylig gått GR kurs selv, så satser på at hun kan inspirere meg inn på rett spor igjen. Hun er tynn som en flis nå for å si det sånn.... Skal ta en alvorsprat med mannen også, om at vi må komme oss inn på et annet spor sammen, ellers blir det en pyton sommer![/quote']

 

Jojomamma - finn noe som motiverer deg til å holde deg i skinnet. F.eks. at slanking ikke skal være et evighetsprosjekt, hvis du holder deg i GR modus så er du i mål innen oktober? 10 uker ferie høres ut som en utfordring, men i løpet av 10 uker kan du jo klare å gå ned nesten 10 kg... Ikke gi deg!!!!!

 

Hilsen Lenemora (som kanskje virka veldig ovenpå nå, men jeg føler meg i siget...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Takk for gode råd - og det mener jeg! Har hatt en skikkelig gråte-dag i dag. Er ikke noe morsomt å skuffe seg selv hele tiden. Jeg vil jo gjerne få det til og føle meg bra! Nå begynner jeg igjen - og håper jeg klarer å slå følge med dere nedover!

Nå skal vi ha noen dager hjemme, så bærer det av sted på en ukes hyttetur fra søndag/mandag. Vi reiser sammen med et vennepar. Jeg og venninnen min pratet på tlf i kveld, og har avtalt at det ikke skal være fråtsing i godis hele uka. Men vi skal i stedet prøve å finne noen sunne alternativer til å ha om kveldene. Det hjelper hvis vi kan være sammen om det!

 

Gode råd fikk jeg fra kursholderen min også, så nå skal jeg prøve å ta med meg dem videre og snu dette igjen! Jeg kan jeg kan jeg kan.... ;)

 

Lykke til med uka dere også - veldig glad for at dere er så motiverte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Vektnedgangen min:

 

Før gravid 2010: 80,0 kg

Høygravid 2010: 100,0 kg

Etter gravid 2010: 89,0kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

- 1. kursuke: 91,1 kg

- 2. kursuke: 89,6 kg - ned 1,5 kg

- 3. kursuke: 88,3 kg - ned 1,3 kg - totalt 2,8

- 4. kursuke: 87,7 kg - ned 0,6 kg - totalt 3,3

 

Det går rette veien, er faktisk fornøyd selv om målet er kiloen i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91

Hei alle sammen!

 

Håper noen kan hjelpe meg litt, har nettopp tatt graviditets test og den var positiv. Jeg har ønsket dette en stund, men plutselig nå gikk det opp at det hadde skjedd. Ble litt redd ang. slanking under graviditet. Noen som vet om det er helt ok å gjøre det?

Jeg ligger faktisk idag på 1200 kcal pr dag, må jeg opp litt i kcal eller kan jeg ligge sånn noen uker til?

Jeg vet jo ikke hvor langt jeg er på vei. Tror det er ca 5 uker. Føler også de siste dagene at jeg har vært mer sulten enn jeg var før, akkuratt som jeg spiser for lite?!

Hva bør jeg gjøre??

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...