Gå til innhold

supersunne og motiverte mammaer:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 89,0kg

Høygravid 2010: 105,2kg

Etter gravid 2010: 89,5kg

Mitt mål i 2011(forhåpentligvis): 75kg Jeg er 1.72 høy forresten!

 

 

- ny start mandag 11 april 2011: 95,8kg

- mandag 18 april 2011: 95,3 -0,5 siden sist

- mandag 2 mai 2011: 94,8 - 0,5 siden sist. (1 kilo tilsammen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 446
  • Created
  • Siste svar

JAja... Da var det en halv kilo ned siden første mandagen ipåske.. Syntes ikke det er så ille, ettersom jeg har hatt en frotsende påske imellom.

Håper jeg fortsetter slik...

 

Solsikkene.. all nedgang er nedgang. så lenge man ikke går opp, så får vi være fornøyde med det:D

 

Denne uka har gått ganske greit.MEn jeg har kjempet imot mye sug.. LYsten til å kaste meg over masse godis.

 

I går var vi hos svigers.. OG jeg klarte virkelig å stå imot meg selv.. Kjempefornøyd med det..

Til middag fikk vi kalkunfilet stekt i ovnen, kokt potet, div grønnsaker og en ganske mager appelsinsaus.. SÅdet var jo en superbra middag da..

MEN.. så var det desser da. Svigerfar hadde laget sjokoladekake med rosa glassur(til storesøsters store lykke;)) også fikk vi krokanis med jordbær.. Åh.. Jeg hadde lyst til å kaste meg over og innhallere hele kaka og isen.. MEN.. jeg tenkte meg om litt.. Er det virkelig verdt det. JEg kommer til å sitte igjen med verdens dårligste samvittighet etterpå, er jeg villig til å ødelegge alt etter en bra uke.. NEI.. Så jeg forsynte med med verdens minste blondestykke av kaken, også tok jeg to små biter is og MASSE jordbær. Koste meg lenge med det jeg hadde pluss en god kopp kaffe.. JEG koste meg like mye som alle andre, følte ikke jeg forsaket noe heller.. OG etterpå satt jeg med verdens beste følelse. I går når jeg la meg også, hadde jeg en god følelse..

 

HVordan er det med alle dere andre????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Laaaang utskeielse på meg nå.... Har bare vært skikkelig svak og det har vært vanskelig å snu! Nå er vekta på god vei oppover igjen. Blir så lei meg og har det skikkelig dårlig med hvordan jeg er. Nei - nå må jeg komme meg i riktig retning igjen og det er NED NED NED!!

 

Jeg har bestemt meg for å ta veiing på mandager i stedet, slik at jeg må holde meg mer i skinnet i helgene også. Nå har jeg akkurat bikket over på 90-tallet igjen. Utrolig deprimerende! Men neste mandag skal jeg være tilbake på 80-tallet! Er tilbake med veiedag da!

 

Godt å se dere holder koken! Gratulerer med nedgang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kom tilbake i siget ragnhild:D Savner at vi er aktive her.. Det er så motiverende når vi er i siget hele gjengen..

 

I kveld har jeg planer om en gåtur med ei venninne.. Gleder meg..

 

Ellers går det ganske bra om dagen..

 

Liten utskeielse i går da.. to masjipanegg til kvelds.. Men det skal vel gå bra.. SÅ lenge det var en engangsutskeielse.. ett lite egg er det 68 kcal i. wææææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det går bedre allerede! :D I dag og i går har iallefall vært noen gode dager sånn matmessig. Gikk tur i går kveld, men har ikke hatt tid i dag.

Full endevending av klesskap - og det tok tid! Vinterklær og mammaklær ble pakket bort. Sommer og treningstøy ble lagt frem I tillegg fant jeg en pose med klær som jeg hadde glemt, så vips så følte jeg nesten jeg hadde vært på shopping. ;) Fant bl.a en jeans som satt som et skudd og noen løse ok topper. Deilig å slippe mammabuksene nå - var skikkelig lei de!

 

Mannen har bursdag til helgen, og i tillegg får vi overnattingsbesøk. Alltid litt ekstra utfordringer ved sånne anledninger, men jeg skal gjøre mitt beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre:D Det er en god følelse.Her går det bra. Gikk en times tur i går kveld med en venninde, også har jeg vært ute med vogna nå en times tid. Føles utrolig deilig.

 

Er ganske optimistisk om dagen når det gjelder å gå ned.. denne gangen skal jeg klare det. Det er selvfølgelig mye motivasjon i det å gå på kurs. Det er vel anvendte penger. Skal melde meg på ett som har 4 møter før sommerferien og 4 etter. pluss en veiing midt i.. Så lar jeg kanskje ikke sommeren bli krise.. Men heller en fin tid til å gå ned enda mer:D

 

Det er 32-33 uker til jul.. Satser på at jeg har klart å gå ned 20 kilo til da... Skulle ønske jeg klarte det til høsten,men må være realist.. Skal iallefall jobbe mot målet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått ruslet en tur med vogna.. Ble ikke store trimmen, men fikk vel 1 tp.. OG deter det som teller.. Da har jeg bare igjen ett til målet mitt for uka.. OG jeg har igjen 4 dager.. SÅ da skal det nok bli flere enn 7 stk.. ;)

 

Spentpå veiing igjen på mandag.. Håper det løsner litt. Er iallefall flink.

 

Nå skal jeg kose meg med ett par knekkebrød mens jeg betaler regninger;) som forøvrig ikke er så kos;) Men det må gjøres det også. he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og helgen er alltid spennende og utfordrene.

 

Har ikke noen spesielle planer for helgen, så egentlig burde det gå bra.. Men bare det at det er fredag og lørdag vekker noen ekle kriblinger.. Da bare må man ha i seg noe dritt liksom.. MEn det behøver jeg jo ikke..

 

Har planer om pommesfrites(stekt i ovnen uten fett, seff), kylling, grønnsaker og lett bernais i dag. Det er snækse mat på en fredag.. OG relativt bra kcal messig.

 

Det å gå på butikken om dagen er en liten utfordring, med allle de halvpris på påskegodt kurvene som står rundtomkring. Dårlig gjort syntes jeg. OG de står gjerne der du blir stående i kø og glo.

 

Ellers går det veldig bra. JEg føler meg utrolig bra om dagen. Selv om jeg ikke akkurat harblitt tynn, så føler jeg meg bedre.. Det har mye å si at man får i seg riktig kost og at man ikke overspiser seg.. Også er det noe med tankene da. Tenk deg slank er det noe som heter, jeg er overbevisst om at det ligger mye idet. FØler man seg bra og tenker seg slank vil man automatisk spise bra og gjøre gode ting for kroppen sin.

 

Nå har jeg holdt meg unna godt og søtt på en god stund. Jeg har faktisk ikke så lyst på det.. Så det hjelper å få det ut av systemet.. OG jeg kjenner meg selv så godt, at tar jeg litt sjokkis så er jeg på sjokkis kjøret med en gang. DEsverre.. Sukker-sjokkis junkie!!! En bit leder bare til den andre osv... Sjokolade er som hasj, jo mer man spiser, jo mer må man ha... he he:D

 

Nå er det ikke lenge til 17 mai.. Det ble ikke 10kilo til da,men det ble iallefall noen.. Bedre enn ingen iallefall. Gleder meg til den dagen. Da skal vi kose oss masse.. Da skal jeg både spise is og pølse.. UTen at det skal tippe lasset;)

Er litt spent på hvordan bunaden sitter, sist jeg brukte den satt den litt stramt. Håper det har skjedd noe, bare på de få kiloene som nå er borte. Ikke så mye som skal til ofte. Kjenner det godt på bukser allerede.

 

Dere skal vel feire bursdag i helgen Ragnhild. Gratulerer med mannen. Ønsker dere en fin feiring.. kos deg med besøk..

Også "sees" vi til veiing på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

23 jan: 81,3 kg, ned 0,6 Totalt 7,7 kg

30 jan: 81,0 kg, ned 0,3 Totalt 8,0 kg

06 feb: 80,2 kg, ned 0,8 Totalt 8,8 kg

13 feb: 78,8 kg, ned 1,4, Totalt 10,2 kg

20 feb: 77,4 kg, ned 1,4, Totalt 11,6 kg

27 feb: 78 Kg, opp 0,6, Totalt 11 kg

06 mars: 78,2 kg, opp 0,2, Totalt 10,8 kg

13 mars: 78,2 kg, bom stille...................

20 mars: 78,3 kg......ikkje spesielt motiverande dette!

27 mars:77,7 kg, ned 0,5, Totalt 11,3 kg

3 april: 77,5 kg, ned 0,2, Totalt 11,5 kg

1 mai: 76,9 kg, ned 0,6, Totalt 12,1 kg

8 mai: 75,5 kg, ned 1,4, Totalt 13,5 kg

 

Om eg greier eit halvkg i veka som kjem har eg nådd 75 kg til 17 mai iallefall (72 var målet, men kan absolutt seia eg er nøgd med 75 også) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solsikkene: Wow.. Gratulerer. 1,4 ned er jo super bra:D Og det er ikke langt til 72 da.

 

Jeg er veldig spent på veiing selv i morgen. jeg har liksom ikke helt peiling på helgen, men tror det skal være ganske greit..

 

Blir spennende å se i morgen iallefall. HAr ikke spist godis osv.. MEn vært så søtsugen, så det har gått i litt is osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 89,0kg

Høygravid 2010: 105,2kg

Etter gravid 2010: 89,5kg

Mitt mål i 2011(forhåpentligvis): 75kg Jeg er 1.72 høy forresten!

 

 

- ny start mandag 11 april 2011: 95,8kg

- mandag 18 april 2011: 95,3 -0,5 siden sist

- mandag 2 mai 2011: 94,8 - 0,5 siden sist. (1 kilo tilsammen.)

- mandag 9 mai 2011: 93,6 - 1,2 siden sist ( 2,2 tilsammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA kom igjen.. Nå er det snart sommer og alt.. Da vil vi vel se smæshing ut;) Vil vi ikke??

Vi føler oss jo ikke noe bra sånn vi er nå.. Vi vet jo hvor deilig vi syntes det er og hvor godt vi føler oss når vi får på oss drømmebuksa;)

 

JEg er full av motivasjon akkurat nå, men det handler om tallet på vekta i dag tidlig. For det har så mye å si.. Er man flink og får lønn får man lyst til å gi enda mer.

 

Supermammaer.. deter det vi er og det vi skal bli mer av. Som holder koken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg er veldig fornøyd i dag. Har gått en supertur med vogn.. Oppover masse bakker, så fikk trimmet bakstussen skikkelig:D Deilig. Så da kan jeg med god samvittighet nyte resten av dagen.. I kveld skal jeg på kurs.. Gleder meg til det.. Få enda mere motivasjonsfyll.

 

JEg merker det at det gårskillelig fra uke til uke med meg.. JEg tenker ikke så mye lengre egentlig. Når man går på kurs er det veldig greit.. UTfordringer blir når jeg slutter, for da har jeg ikke det høydepunktet og målet hver uke. Det blir ikke det samme når man skal veie seg selv. Helt noe annet når det er mange andre rundt bordet som man skal "konkurere" litt imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt før gravid : 93 kg

Vekt 16 jan : Uke 40+1 : 104,2 kg

Mål 2011 : Under 75 kg

 

27 jan : 93,8 kg

3 feb : 92,8 kg

16 feb : 91,4 kg

4 mars : 91,6 kg

10 mars: 91,8 kg - Opp 0,2 kg

17 mars: 90,2 kg - Ned 1,6 kg

24 mars: 89,5 kg - Ned 0,7 kg - Totalt ned 4,3 kg

7 april: 89,4 kg - Ned 0,1 kg - Totalt ned 4,4 kg

14 april: 88,4 kg - Ned 1,0 kg - Totalt ned 5,4 kg

9 mai : 90,3 kg - Opp 1,9 kg - Totalt ned 3,5 kg :):D

 

Da er jeg i rute igjen - selv om det ikke ser sånn ut.... Jeg gir meg selv tommelen opp allikvel, for nå er endelig motivasjonen på plass igjen! Så nå skal jeg kjempe videre, sammen med dere FLINKE FLINKE jenter!! Må bare si at det ga virkelig et lite ekstra puff å se hvor bra dere har gjort det! Jeg trenger det! Så skal jeg komme sterkere tilbake om en uke jeg også! :)

 

Hadde bursdagsfeiring her i helga ja - med både kake og noe i glasset to kvelder. Veldig hyggelig da - selv om det ikke har gjort noe godt sånn vektmessig iallefall...

 

Gikk en times tur i dag tidlig - og skal straks ut på en times tur igjen nå. I morgen skal jeg på Elixia med mannen. Trimmen er det viktigste av alt for min del - selv om jeg selvfølgelig skal passe meg matmessig og!

 

Ha en fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Eg har begynt å få til eit fast rituale... Etter levering av ungar her og der tar eg med han i vogna og går minst ein time. Og det hjelper godt både på vekt og humør og alt! Trening på helsestudio kan eg berre gløyma sidan det er så tiltak berre å koma seg dit. Men turar går bra å få gjennomført. Og når eg kjem heim har eg fortsatt ein del timar att før ungane skal hentast. (Og så har eg med mp3-spelar,ellers hadde det blitt kjedeleg å gå så mykje... Synes det er supert å gå og høyra på musikk;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild. Så bra å se deg:) Godt dere er med jenter.. Dette skal vi få til sammen. Vi får hele tiden fokusere på hvor vi vil.

 

OGså er det viktig å kose seg innimellom. Som sagt, det er forskjell på fest og hverdag.. OG en "fest" i ny og ned må vi ha.

 

Solsikkene: Gå tur med vogn er jo super trim.. SYntes jeg iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en nydelig dag:) Det er så utrolig deilig tid dette her.. Fantastisk. EN fin periode og være sunn på. Man får så mye ekstra når det er lyse dager og fint være:D

 

Har avtale med ei venninne om å gå tur i kveld. Gleder meg til det.. Da blir det skikkelig skravlings også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Enig - det er så motiverende ifht å komme seg ut på tur når sola skinner. LOVE IT! :D

 

Har vært på Elixia i dag, men kan ikke skryyte på meg at det var deilig akkurat. Tungt og slitsomt.....men da kan det jo bare gå en vei da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått en skikkelig trimmings med vogna.. Opp og ned i skauen med begge i vogna:) Super trening.. svetter som en gris i oppoverbakkene.. Det må jo være effektivt..

 

Føler meg ikke så bra denne uka.. Føler jeg spiser for mye.. Føler at jeg legger på meg nesten,men har ikke noen grunn til det.. Spiste for mye mat i går, men ikke noe helt sinnsykt.. I dag har jeg holdt meg til det jeg skal. MEn er så rart altså.. Hvorfor føler jeg det slik da.. ???

 

Har litt kriblinger i kroppen nå også-.. Lyst på noe godt og søtt.. og masse.. uff.. Ikke noen god følelse.. Gjelder bare å holde ut til den blir borte. Nå skal jeg i seng. Prøve å få meg mye søvn..

 

God helg jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 89,0kg

Høygravid 2010: 105,2kg

Etter gravid 2010: 89,5kg

Mitt mål i 2011(forhåpentligvis): 75kg Jeg er 1.72 høy forresten!

 

 

- ny start mandag 11 april 2011: 95,8kg

- mandag 18 april 2011: 95,3 -0,5 siden sist

- mandag 2 mai 2011: 94,8 - 0,5 siden sist. (1 kilo tilsammen.)

- mandag 9 mai 2011: 93,6 - 1,2 siden sist ( 2,2 tilsammen)

- mandag 16mai 2011: 93,2 -0,4 siden sist (2,6 tilsammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...