Gå til innhold

supersunne og motiverte mammaer:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Da var det søndag.. OG helgen har vel ikke gått helt som det skal.. Men ikke sånn helt krise heller.. Fredag ble det litt godis og kjeks når vi hadde besøk.. MEn da spiste jeg ikke kveldsmat.. Og i går ble det en heavy cæsarsalat med mye dressing og baconbiter i tilegg til kyllingen. MEn sååååå godt.. Pluss en litt stor middag. Men spiste kun en halv banan til kveldsmat og passet på å få i meg litt imellom.. Så vi får nå se..

HAr ikke den beste følelsen akkurat nå ifht veiing i morgen. MEn håper håper.. En ting jeg er litt flink til akkurat nå, er å ikke veie meg hele tiden. Ellers så kan jo jeg veie meg hver bidige dag.. :D

 

I morgen starter det nytt kurs.. Gleder meg til å få ny sesong bok. Det er liksom litt motivasjon i det.

 

Raghild.. Så rart å se nytt navn.. Men artig.. :) Navnet har jo flere betydninger.. Man er jo litt jojo i hverdagen som mamma også. hehe.. Iallefall føler jeg meg som en jojo.. Det er deilig å surre inn snøret til kvelds iallefall. haha..

 

Lenemora.. Ikke gi opp... Så bra at du starter på kurs ett annet sted da.. Dette skal vi klare...

 

jaja.. dagen i dag har gått veldig bra til nå. Har gått en times tur med vogna og spist veldig bra.. Skal ha fiskesuppe-gryte til middag.. Bare en pose bergensk fiskesuppe som jeg skal sprite opp med 400g fisk, 300g potet og noen gulrøtter. 1/4 del av dette med to brødskiver med ett tynt lag smør- blir bare 421kcal. Nam.. gleder meg. Fyser skikkelig på noe fiskemat om dagen.

 

I morgen får jeg besøk av en gravid venninne.. Før hun kommer tenker jeg prøve gå meg en tur..

PÅ tirsdag har jeg avtalt langtur med ei venninne, med lunsj i sekken. Pluss at jeg har fast gådag på kvelden med ei venninne også. Kanskje jeg kan flytte den til onsdag eller noe- fordele litt utover.

 

Ha en fin søndag og uke- venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 446
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma

Synes det virker som det går bra med deg, Snurpa! Det er jeg glad for! Du er flink! Den fiskesuppa hørtes god ut, skal jeg jammen sjekke ut! :)

 

I morgen starter alvoret for meg! Gleder meg til å komme i gang nå! Har ikke akkurat vært flink i helga, sikkert litt ekstra ille siden kurset begynner i morgen... Kjempe smart! :D

Veiing på onsdag. Mål nr 1 for meg blir å endre vaner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 89,0kg

Høygravid 2010: 105,2kg

Etter gravid 2010: 89,5kg

Mitt mål i 2011(forhåpentligvis): 75kg Jeg er 1.72 høy forresten!

 

 

- ny start mandag 11 april 2011: 95,8kg

- mandag 18 april 2011: 95,3 -0,5 siden sist

- mandag 2 mai 2011: 94,8 - 0,5 siden sist. (1 kilo tilsammen.)

- mandag 9 mai 2011: 93,6 - 1,2 siden sist ( 2,2 tilsammen)

- mandag 16mai 2011: 93,2 -0,4 siden sist (2,6 tilsammen)

- mandag 23 mai 2011: 91,9 - 1,3 siden sist ( 3,9 tilsammen)

- mandag 30 mai 2011: 91,5 - 0,4 siden sist ( 4,3 tilsammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA ja.. 0,4kilo er 0,4.. Det hadde vært stor nedtur om jeg gikk opp såpass, så da får jeg prøve være glad for at jeg har gått det ned.. MEn er liksom så vanskelig når det går så smått.. Samtidig får jeg bare trøste meg med at det tok litt tid å få det på også..

 

Nydelig være her i dag.. Burde ta meg en tur ut med vogna.. Får besøk litt utpå dagen, det blir koselig.

 

Ha en fin dag folkens..

 

Ja.. typisk det at man spiser seg "opp" i forkant av ett kurs.. MAn kan jo spørre seg selv om hvor lurt det er,men alle gjør det.. er vel sånn siste krampetrekning før man skal ta seg sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det tirsdag, og her striregner det:( hadde egentlig en avtale om å gå en kjempelang tur med ei venninne.. Men istede blir det innekos, lunsj og kaffe.. MEN jeg har en avtale i kveld når unga har lagt seg. Da blir det en times tur da.. Uten vogn, men ingen dårlig trim allikevel.

 

Har sovet så dårlig i natt. Pga tvilling 2;) Har surret og mast på smokk i hele natt.. Puh.. Slitsomt altså. Håper på en bedre natt i natt.. Og i kveld er det frustrerte. Det gleder jeg meg til.. Føler det går veldig bra nå om dagen.. Det er ikke så mye som skal få tippet lasset akkurat nå.. Men om to uker går sambo ut i ferie og blir da hjemme til midten av august.. (heldig som er lærer, på sommer) Også blir det ferie på veslesnupp hele juli.. det er vel sommerferien med brudd på hverdagsvanene som er utfordringen. Det gjelder å planlegge godt, tror jeg.. Lage mat plan, passe på å ha med seg matpakka i sekken, veska, what ever hvor enn man er.. OG ikke gå i baret og tro at man kan ha noe i skapet tilfelle det kommer noen.. For det kommer ingen, iallefall ingen man har bedt;) Man bare spiser det opp selv.. he he.. Fruktsalat og vaniljekesam eller sans is er fint å servere gjester..

 

Jaja.. Håper dere har det fint damer.. Og i morgen starter du Jojo???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Fælt med sånne netter, Snurpa!

Så kjenner jeg også på det med ferie og utfordringer med det. Men da er jeg så glad for at jeg valgte å starte på kurs nå, tror det kan redde meg! Og det er som du sier - mye er gjort hvis man ikke har masse skit i hus!

 

Blir sånn opp og ned med søvnen her i huset også nå med så mange unger på besøk. De våkner alle sammen på forskjellige tider... Men det er veldig koselig med besøk - så jeg klager ikke! :D

 

Ja, nå begynner alvoret. Kurset startet strengt tatt i går, men rapportering blir onsdager. I morgen blir det veiing og måling, da starter jeg helt på nytt. Har nok bikket 90 kg igjen, men men...

Har vært ganske flink både i går og i dag selv om jeg har besøk. 1930 kcal i går, og jeg ligger godt ann i dag også. Er så motivert nå, og venninnen min er bare glad for at vi ikke skeier masse ut hun også. Da er det jo lettere!

 

GLEDER meg til nedgang nå - det skal blir så deilig!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det var jo mye bedre enn frykta! Veide meg sist i helga da. Må bare kutte ut de der småveiingene!

Fant ut at jeg begynner på ny med hele vekta. Har vært så mange uker med opp og ned nå, og mye tull. Nå er jeg i gang - endelig!!!

 

Det går bra å ha besøk også. Vi har kost oss litt, både med vin og litt mørk sjokolade. Men jeg har holdt meg til 1900 kcal begge dagene. Det er så ubeskrivelig god følelse å være i gang!

 

Ha en fin dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du endelig er igang Ragnhild.. SÅ flink du er.. OG vekta var jo helt super da.. :D Ikke noe som er mer motiverende enn det.. Da blir det gøy å veie seg neste uke også.. Det er så godt for både kropp og sjel og være igang.. Virkelig.. OG det er en lettelse å legge seg på kvelden, og slippe å være helt stappa og kvalm...

 

Men jeg skal innrømme at jeg sliter i kveld.. JEg sitter her alene. Sambo er på fest med jobben. JEg har lagt unger og vært ungefri alene siden halv åtte.. Sliter virkelig med at jeg har lyst på noe.. Kjenner jeg er på nære nippet til å kaste meg over noe.. HAr takk og lov ikke noe godis her.. MEn mat er det nokav.. OG det spiller stort sett ingen rolle for meg.. Stapper det som er;) hehe..

 

MEn nå har jeg spist to knekkebrød med tunfisk og litt majones.. 130kcal.. Ikke dårlig kveldsmat det.. MEn må bare unngå å ta mer..

Etter middag hadde jeg også veldig søtsug.. men da delte jeg ett eple og en halv banan i biter og tok en yogurt over.. Det hjalp litt det..

 

Nei. nå skal jeg se litt til på tv.. Også skal jeg legge meg, rett og slett. Samle litt søvn.. I morgen skal vi på skogen en tur.. Ta med matpakke og kaffe. Gleder meg. Er spådd supert vær også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Da har jeg vært på første kurskveld og er endelig i gang. Nå er det ingen flere unnskyldninger (og skapene er tømt...)

 

Vekta på kurset viste 93,2 kg. Men jeg kommer til å ta utg.pkt i vekta hjemme - jeg kommer i tillegg til å veie meg på fredag morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Så flott at du endelig er igang Ragnhild.. SÅ flink du er.. OG vekta var jo helt super da.. :D Ikke noe som er mer motiverende enn det.. Da blir det gøy å veie seg neste uke også.. Det er så godt for både kropp og sjel og være igang.. Virkelig.. OG det er en lettelse å legge seg på kvelden' date=' og slippe å være helt stappa og kvalm...

 

Men jeg skal innrømme at jeg sliter i kveld.. JEg sitter her alene. Sambo er på fest med jobben. JEg har lagt unger og vært ungefri alene siden halv åtte.. Sliter virkelig med at jeg har lyst på noe.. Kjenner jeg er på nære nippet til å kaste meg over noe.. HAr takk og lov ikke noe godis her.. MEn mat er det nokav.. OG det spiller stort sett ingen rolle for meg.. Stapper det som er;) hehe..

 

MEn nå har jeg spist to knekkebrød med tunfisk og litt majones.. 130kcal.. Ikke dårlig kveldsmat det.. MEn må bare unngå å ta mer..

Etter middag hadde jeg også veldig søtsug.. men da delte jeg ett eple og en halv banan i biter og tok en yogurt over.. Det hjalp litt det..

 

Nei. nå skal jeg se litt til på tv.. Også skal jeg legge meg, rett og slett. Samle litt søvn.. I morgen skal vi på skogen en tur.. Ta med matpakke og kaffe. Gleder meg. Er spådd supert vær også..[/quote']

 

Ikke så mye som er verre enn å sitte alene når det kommer sug! Du har vært flink - krysser fingrene for at du klarer deg ut kvelden!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Da har jeg vært på første kurskveld og er endelig i gang. Nå er det ingen flere unnskyldninger (og skapene er tømt...)

 

Vekta på kurset viste 93' date='2 kg. Men jeg kommer til å ta utg.pkt i vekta hjemme - jeg kommer i tillegg til å veie meg på fredag morgen.[/quote']

 

Bra du er i gang du også! Lykke til med første uka du og! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første kurskveld og er endelig i gang. Nå er det ingen flere unnskyldninger (og skapene er tømt...)

 

Vekta på kurset viste 93' date='2 kg. Men jeg kommer til å ta utg.pkt i vekta hjemme - jeg kommer i tillegg til å veie meg på fredag morgen.[/quote']

 

Suuuupert.. Da er vi igang jenter.. Min vekt var 92 på kurs nå sist.. så vi er ganske i nærheten av hverandre..

 

Hvor er dere andre????? !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Da har jeg veid og målt meg... Jeg er supermotivert, sitter med GR-boka i fanget så fort jeg har anledning. Tenk at jeg har alle muligheter til å nå matchvekt i løpet av dette året!!!!! Gleder meg! Ser det er lurt å sette seg ned kvelden i forveien og planlegge neste dags måltider, det vil iallefall hjelpe meg.

 

Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 80,0 kg

Høygravid 2010: 100,0 kg

Etter gravid 2010: 89,0kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

- ny start torsdag 02.06.11: 91,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Nå har jeg vært ute på 1 1/2 times tur i strålende ver! Så er det hussvask som står for tur. Og i ettermiddag skal jeg og jentene ned i hagen til foreldrene mine å grille. Mannen jobber kveld.

Motivasjonen er på topp! Jeg koser meg med maten, føler meg mett og fornøyd uten å overspise. Jeg er så glad så glad for at jeg begynte på kurs!

 

Ha en god helg, jenter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Er på tredje dagen med GR, og er veldig fornøyd med innsatsen så langt :D Selv om det er lørdag ligger jeg innenfor kcal, og det til tross for pizza til middag. Og en Icekiss til dessert, som kan anbefales :o Utfordringen med opplegget er aaaalle måltidene, ikke rart når jeg før kurset spiste max tre ganger til dagen..

 

Har hatt hodepine de to siste dagene, lurer på om det kan være at kroppen reagerer på å ikke få tilført sukker? Det står hvertfall ikke på vanninntaket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg har hatt en ræva helg - vips så forsvant motivasjoen. Skummelt hvor lite som skal til! Jeg tok en spontan bytur i går. Det ble mye alkohol, for mye mat og jeg har vært skikkelig lite flink i dag...

Men jeg skal fortsette som før helga i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen min

 

Før gravid 2010: 89,0kg

Høygravid 2010: 105,2kg

Etter gravid 2010: 89,5kg

Mitt mål i 2011(forhåpentligvis): 75kg Jeg er 1.72 høy forresten!

 

 

- ny start mandag 11 april 2011: 95,8kg

- mandag 18 april 2011: 95,3 -0,5 siden sist

- mandag 2 mai 2011: 94,8 - 0,5 siden sist. (1 kilo tilsammen.)

- mandag 9 mai 2011: 93,6 - 1,2 siden sist ( 2,2 tilsammen)

- mandag 16mai 2011: 93,2 -0,4 siden sist (2,6 tilsammen)

- mandag 23 mai 2011: 91,9 - 1,3 siden sist ( 3,9 tilsammen)

- mandag 30 mai 2011: 91,5 - 0,4 siden sist ( 4,3 tilsammen)

- mandag 6 juni 2011: 90,6 - 0,9 siden sist (5,2 tilsammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det sakte nedover.. veldig fornøyd med 0,9 ned.. Det er bra.. Ialelfall med tanke på at jeg har gått veldig lite tur denne uka, og at jeg har hatt mine utskeielser.. Men egentlig ikke noe som skal spille inn på kcalinntaket.. har bare erstattet- si kveldsmat med litt andre godsaker;) hehe..

Pålørdag var vi på konsert og grillfest.. Da ble det jo litt ekstra og litt alkohol. Var ikke mye som skulle til før jeg ble sveisen og blid, for å si det sånn. haha.. Det var så hyggelig, bare jeg og kjæresten min:D he he..

 

Ja, Jojo.. Det er så merkelig hvor fort man veksler på å være toppmotivert til å være helt på bunnen fordi man har tatt ett dårlig valg.. Æsj.. MEn som du sier.. Fortsett som du har gjort i dag og videre.. SÅ går det nok helt fint..

 

Så flink du er lenemora.. DU holder koken og det er bra.. Skal se det blir bra resultater på veiing.. Jeg skal på kurs i kveld.. Gleder meg.. Det er godt med litt påfyll altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Sats på ny start i dag jojomamma! Vi har alle disse dagene, men det gjelder å ikke bare la humla suse...

 

Snurpa: Grattis med nedgang, neste uke ser du nok 80-tallet skal du se :D

 

Vi monterte trampoline til snuppa igår, og jeg prøvde et par hopp. Kjente jeg har født to barn for å si det sånn... Men det må jo være super trening, så kanskje jeg skal fortsette å hoppe litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Litt bedre i dag, men det har fortsatt ikke vært bra... Jeg er skikkelig flau over å levere rapport på onsdag for å si det sånn... Men jeg er ærlig ialllefall, så får jeg bare håpe fortsettelsen blir som i forrige uke.

 

Til helga skal jeg i bryllup, og det blir nok noe alkohol da og... Det føler jeg er helt drepen for kurset, for det er så lett å skeie ut på andre måter også da. Men jeg får prøve å ha en strikt plan og holde meg til den!

 

Grattis med nedgang, Snurpa! :)

 

Gøy med trampoline! Det fikk vi og for en måned siden. Skal visst være god trim det ja! :D

 

I morgen tidlig skal jeg på Elixia. Håper på å rette opp litt skade da, så blir det forhåpentligvis ikke oppgang på onsdag...men jeg tviler på det hjelper! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trampoline minner en på at man burde ta endel knipeøvelser;) he he.. Det krever iallefall en helt tom blære..

 

Jojo: Det er ikke noe ålreit når man ikke klarer å komme seg ut av den dårlige rytmen, det er så fort gjort å bli der.. Det er det jeg syntes er vanskelig også. Når man har kommet i siget, kan man bli der en stund, men kommer man inn i det dårlige igjen så har det lett for å bli en stund også..

Jeg har ikke vært så flink i går og dagen før.. dagen før ble det x antall lomper med prim, spekeskinke og fetaost :o så lur vettø.. Og i går kveld ble det en skive med prim, to kalde poteter etter middag med smør og salt på, og noen fetabiter.. helt utrolig, at man skal stå der og til og med frotse i poteter.. Uff.. må riste på hodet og le litt av meg selv.. Trøster meg med at det kunne vært mye verre.. Men liker det uansett ikke.. For alt dette var ikke i planen.. Jeg kan gjerne skeie ut litt, men da vil jeg ha kontroll på det. Planlagte utskeielser er helt greit, for da er det jeg som har kontrollen i det minste.

 

Ja ja.. ny dag i dag.. Tenker meg ut på en liten tur med vogna nå på formiddagen.. Bøte på noe av skadene.. :D

En positiv ting i går da.. Gikk en times tur i skogen etter at unga var i seng.. Det hjelper jo. Deilig å komme inn igjen, ta en dusj og se frustrerte fruer..

 

JA ja.. Til helgen reiser vi til Hamar.. Gleder meg veldig.. MEN det bir nok en utfordring matmessig.. Men men.. det får jeg ta da. Skal iallefall ha med meg matpakke til lunsj og mellommåltider..

 

Det er litt gøy her om dagen.. Jeg har to som krabber rundt i ett sett.. tvilling 1 setter seg opp hele tiden da:) utrolig hvor kropslige de plutselig har blitt.. Men nå er de 9 mnd neste uke allerede.. dette går visst fortere enn jeg hadde trodd.. Det er litt deilig også. Jeg ser absolutt fordelen med å ha litt større unger. SOm man kan gi brødskiven til i hånda osv...

Men skal faktisk innrømme at jeg nesten er babysyk igjen også vettø.. Tør ikke foreslå nr 4 for sambo engang.. da tror jeg han går hjerteinfarkt.

 

Ha en fin dag damer..

 

Håper det har gått bra med veiinga di i dag jojo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Er ikke helt vandt med at du skriver jojo plutselig...hehe...må tenke meg om 3 ganger før jeg kommer på det er meg. :D

Jeg har skjerpa meg i dag! Det var skikkelig flaut å sende rapporten i dag, så det skal absolutt bli bedre neste uke!!

 

Så gøy med tur til Hamar da! Kos deg! Alltid utfordring å være på tur, men det hjelper garantert med nistemat! Lurt! Skulle vært der jeg også nå - det hadde vært gøy! :)

 

Ja trampoline minner en på at man burde ta endel knipeøvelser he he.. Det krever iallefall en helt tom blære..

 

Jojo: Det er ikke noe ålreit når man ikke klarer å komme seg ut av den dårlige rytmen' date=' det er så fort gjort å bli der.. Det er det jeg syntes er vanskelig også. Når man har kommet i siget, kan man bli der en stund, men kommer man inn i det dårlige igjen så har det lett for å bli en stund også..

Jeg har ikke vært så flink i går og dagen før.. dagen før ble det x antall lomper med prim, spekeskinke og fetaost så lur vettø.. Og i går kveld ble det en skive med prim, to kalde poteter etter middag med smør og salt på, og noen fetabiter.. helt utrolig, at man skal stå der og til og med frotse i poteter.. Uff.. må riste på hodet og le litt av meg selv.. Trøster meg med at det kunne vært mye verre.. Men liker det uansett ikke.. For alt dette var ikke i planen.. Jeg kan gjerne skeie ut litt, men da vil jeg ha kontroll på det. Planlagte utskeielser er helt greit, for da er det jeg som har kontrollen i det minste.

 

Ja ja.. ny dag i dag.. Tenker meg ut på en liten tur med vogna nå på formiddagen.. Bøte på noe av skadene.. :o

En positiv ting i går da.. Gikk en times tur i skogen etter at unga var i seng.. Det hjelper jo. Deilig å komme inn igjen, ta en dusj og se frustrerte fruer..

 

JA ja.. Til helgen reiser vi til Hamar.. Gleder meg veldig.. MEN det bir nok en utfordring matmessig.. Men men.. det får jeg ta da. Skal iallefall ha med meg matpakke til lunsj og mellommåltider..

 

Det er litt gøy her om dagen.. Jeg har to som krabber rundt i ett sett.. tvilling 1 setter seg opp hele tiden da:) utrolig hvor kropslige de plutselig har blitt.. Men nå er de 9 mnd neste uke allerede.. dette går visst fortere enn jeg hadde trodd.. Det er litt deilig også. Jeg ser absolutt fordelen med å ha litt større unger. SOm man kan gi brødskiven til i hånda osv...

Men skal faktisk innrømme at jeg nesten er babysyk igjen også vettø.. Tør ikke foreslå nr 4 for sambo engang.. da tror jeg han går hjerteinfarkt.

 

Ha en fin dag damer..

 

Håper det har gått bra med veiinga di i dag jojo...[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...