Gå til innhold

supersunne og motiverte mammaer:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma
Hm.. Uff.. Jo jeg må vel det.. Hvis dere fortsatt vil ha meg her inne

 

Jeg har hatt en ekstremt hard ettervinter' date=' med mye nattstyr og sykdom.. Navnefester, bursdager osv.. Alt tar på. Men nå er vi endelig i bedre tider. Motivasjonen har kommet tilbake, og jeg er virkleig virkelig på ordentelig klar for å bli kvitt kiloene.

Jeg har tatt steget og meldt meg på kurs. I morgen har jeg gått en uke..

 

Jeg hadde engang ett mål om å gå ned 10 kilo til 17 mai.. Nå får jeg vel være fornøyd om jeg klarer 5.

 

Problemet er at med den ettervinteren osv har jeg lagt på meg masse og latt det gå enormt langt. Men jeg skal ikke henge meg opp i det.. Heller ta tak i det, og få det bort.

 

Skal veie meg i morgen tidlig.. Legger inn ny vekt iløpet av morgendagen..

 

Godt å se dere igjen.. Kjenner jeg blir enda mer motivert avdet:)[/quote']

 

 

Selvfølgelig vil vi har deg her! Jeg har savna deg skikkelig! Er jo faktisk 3 år siden vi begynte etter første graviditet......

Nå skal vi kjempe oss nedover sammen - kg for kg!! Jeg trenger deg her! Velkommen tilbake min venn!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 446
  • Created
  • Siste svar

Hei.. nå er det lenge siden jeg har skrevet her.. vekt og treninga har blitt nedprioritert i tid med sykdom, bursdager og alle slags mulige unnskyldninger.

 

men nå er det slutt. vekta viste 68,7 kg og mandag blir min veiedag. er 160cm forresten.

Målet mitt er 60-62 kg innen 5 juli, da er det 1 års dag her i huset, og det er nøyaktig 12 uker til i dag.

 

i kveld skal jeg på zumba for første gang, håper jeg får det til og syns det er gøy :)

 

Ammingen er bare på morgen og ettermiddagen, og nå kan man dra på sykkelturer og alt ser enklere ut nå.

 

skal prøve å være innom her hver dag og skrive og legge inn mat. :)

 

lykke til, dere flinke damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såkoselig Ragnhild.. :) Jeg mener akkurat det samme om deg, men det vet du:D

 

JEg er så lettet over at jeg edelig er tilake her.. For nå vet jeg at det skal gå bra.. JEg skal ikke gi meeg førjeg er i mål.. Og denne gangen skal jeg ta holdvekten kurs..

hovedmålet mitt er 74 kilo. Så jeg har en lang vei å gå. 21,8 kilo.. oh my god... ja ja.. Første mål blir å komme meg ned på 80 tallet igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Er ikke veldig fornøyd med denne uka heller! Mister ofte tråden når jeg får avbrekk fra hverdagen, sliter med å dra meg inn igjen. Har vært flink med å gå turer, men ikke med maten. Har heller ikke komt i gang med elixia. Men en ny dag i morgen, jeg skal gjøre mitt beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Endelig i gang på Elixia! Lillemor var eksemplarisk. Kom der litt sent ifht barnepassen, så fikk bare trent 45 min. Men nå er jeg iallefall i gang! :)

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flink du er :) stå på og kos deg med treningen :)

 

ble 1 time og 45 min trening i går og nå gleder jeg meg til veiing på mandagen :)

 

har fulgt kost planen min og trent hver dag, enten tur eller trening :)

 

*Stolt av meg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flike dere er.. Flinke med trimmen..

 

i dag er jeg fornøyd med meg selv.. Har gått 1 time tur med vogna.. Merker godt at det er dobbelt oppi vogna kan man si;)

Utrolig deilig å være igang. Skikkelig lettelse.

 

I går hadde vi besøk av ett venneparr. De hadde med seg en stor pose kjekssjokolade. Jeg som alle andre forsynte meg selvfølgelig. Men tok ikke så mye.. Tror ikke dette skal ha så myeå si på resultatet til uka. Spiste noen knekkebrød for mye også, men så er det ofte ikke de knekkebrødene som tipper lasset;) he he.

 

Dagen i dag ser iallefall ut til å gå veldig bra..

 

Ønsker dere en god dag..

 

ps.. har dere noen gode og superkjappe middagsforslag som barn liker.. og som er kcal vennlig sef...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flink du er :) stå på og kos deg med treningen :)

 

ble 1 time og 45 min trening i går og nå gleder jeg meg til veiing på mandagen :)

 

har fulgt kost planen min og trent hver dag' date=' enten tur eller trening

 

*Stolt av meg selv*[/quote']

 

Det er utrolig god følelse når man har vært flink og gleder seg til veiing.. Supert:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har veiedag på mandag, så holder jeg meg litt i skinnet i helgene :)

 

middagstips : kyllingfilet, fullkornsmakaroni og salat? tomatsuppe? fiskepudding med masse grønnsaker og litt potet?

 

egentlig bruker jeg å lage helt vanlig variert mat til middag, åsså passer jeg på at alle di andre måltidene blir "magre" og små.

har ei jente som ikke vil spise om vi pirker i maten, så om vi spiser alt, spiser hun alt, og det er jo som oftes bare middagen vi spiser sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt før gravid : 93 kg

Vekt 16 jan : Uke 40+1 : 104,2 kg

Mål 2011 : Under 75 kg

 

27 jan : 93,8 kg

3 feb : 92,8 kg

16 feb : 91,4 kg

4 mars : 91,6 kg

10 mars: 91,8 kg - Opp 0,2 kg

17 mars: 90,2 kg - Ned 1,6 kg

24 mars: 89,5 kg - Ned 0,7 kg - Totalt ned 4,3 kg

7 april: 89,4 kg - Ned 0,1 kg - Totalt ned 4,4 kg

14 april: 88,4 kg - Ned 1,0 kg - Totalt ned 5,4 kg

 

Godt fornøyd med det - har kost meg litt i helga og - så det er jo greit når enn kan unne seg litt uten at det ødelegger alt. Men det er vel all turgåinga som redder meg! :)

 

Jeg er foresten helt sinnsykt støl etter de 45 min med jogge-gåing på Elixia. Støl i rompe, lår og mage spesielt. Nesten så det er flaut - men det er jo helt topp på samme tid! Da kjenner jeg jo at jeg har fått brukt kroppen iallefall!

 

Her i huset er det full dåpsforberedelser.... Blir en utfordring med fullt av kaker og god mat - når vi i tillegg får huset fullt av svigerfamilie fredag til tirsdag - får ikke trimma så mye heller da... Men men, jeg kan vel klare å lure meg ut en tur eller to. :)

 

Ha en fin helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en kilo ned.. Så deilig.. selv om de har kost deg..GOdt å se at man kan gjøre det, uten at det tipper lasset;)

 

Koselig med dåp da...

OGså får man kose seg skikkelig på dåpsdagen, også fårman sende med kake til alle som er der..SÅ slipper man sitte på det selv.. Da spiser man det bare opp.. Vi kjenner oss selv såpass nå.. hehe.

 

Vi hadde besøk i går kveld også. og da har jeg en dendens til å spise mer enn jeg skal.. Det ble fire knekkebrød mer enn jeg tenkte.. kan liksom spise ubegrenset når vi har godt selskap.. synd altså.. Men men.. spent på hvordan det går på mandag.. håper det gir litt resultater..

 

Imorgen er det fredag.. Da er det langfri på storegull og pappan.. Det blior koselig å ha alle sammen hjemme..

 

GOd helg ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innedag i dag, det høljer ned ute.. :) ikke så kos å trille tur da.

 

skal i bassenge med eldstejenta mi i dag, og som vi gleder oss <3

 

akkurat nå sliter jeg litt med å være småsulten hele dagen ,har holdt meg til maten min, men det frister så å spise alt jeg kommer over.. :) håper det går over snart.. skal spise et lite mellommåltid klokken halv2, og så blir det middag klokken 4.

 

lykke til videre jenter, dere er super motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går greit med alle da..

 

JEg er spent på veiing i morgen. Håper det skal gå greit. Har nok tatt meg noen for mange "friheter", men håper håper det hargått greit.. Syntes ikke jeg har vært helt på jordet heller.. Vært veldig flink i dag iallefall. :) Men hjelper lite det hvis man er håpløs ellers..

 

Ny uke i morgen iallefall. OG jeg holder motet oppe. SYntes det er veldig hyggelig med påske, koselig å ha alle hjemme:D

 

Skal på noen dagsturer i uka, også får vi noen småbesøk. Skal vel gå greit. MÅ bare planlegge, huske spise mellommåltider, ha med matpakker osv.. Det hjelper...

 

Rita: Det er slitsomt med sånne "sulten-sugen -hele-tiden-dager". Da gjelder det å holde ut.. MEn det er vanskelig. SPesielt hvis det er dritt vær i tilegg, da snoker jeg i skap. Det er da det gjelder at de er tomme... he he. Hadde dere det koselig i svømmehallen?? Kunne tenke meg å ha med størsta på det etterhvert jeg også.. Bare jeg og henne..

 

Gratulerer med vel overstått dåp ragnhild.. Har det gått bra.. OG sendte du ut kaker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gratulerer med nedgang, Snurpa! :) Da er du i gang da - godt å ha deg med igjen!

 

Dåpen er veloverstått - og vi hadde en kjempe fin dag! Kunne faktisk ikke gått bedre! Snille unger, nydelig ver, fantastisk mat og kaker. Frykter nok at det blir noe oppgang denne uka, har ikke trimma siden torsdag heller nå. Siste del av svigerfamilien drar i morgen, så jeg skal iallefall få trimma noe tirsdag og onsdag før veiing igjen, men tviler på det hjelper... Jaja, jeg skeia ut helt bevisst også disse dagene, så jeg får bare ta det som det er.

Vi var heldige å fikk ha festen hos foreldrene mine, og jeg tok ikke med meg en eneste kake derfra. Så huset vårt er SAFE! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ja ja.. da var påsken over.. og jeg har spist en hel del.. hoppet over veiing denne uka, men skal krype til korset på mandag;)

jeg har trimmet både i går og i dag, fornøyd med det. har vært flink matmessig også:D utrolig god følelse.. Så fatter ikke hvorfor jeg ødelegger den i ett sett..

 

gjelder iallefall å dyrke den mens den er der..

 

hvordan er det med dere andre.. det er så stille. men de fleste har vel vært ett sted uten internett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang' date=' Snurpa! :) Da er du i gang da - godt å ha deg med igjen!

 

Dåpen er veloverstått - og vi hadde en kjempe fin dag! Kunne faktisk ikke gått bedre! Snille unger, nydelig ver, fantastisk mat og kaker. Frykter nok at det blir noe oppgang denne uka, har ikke trimma siden torsdag heller nå. Siste del av svigerfamilien drar i morgen, så jeg skal iallefall få trimma noe tirsdag og onsdag før veiing igjen, men tviler på det hjelper... Jaja, jeg skeia ut helt bevisst også disse dagene, så jeg får bare ta det som det er.

Vi var heldige å fikk ha festen hos foreldrene mine, og jeg tok ikke med meg en eneste kake derfra. Så huset vårt er SAFE! :D[/quote']

 

gratulerer med vel overstått, og så lurt å bare "reise" ifra kakene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det har ikke hjulpet å "reise" fra kakene for å si det sånn.... Jeg har spist MAX hele påsken, og sliter med å stramme inn igjen nå... Jeg legger meg hver kveld og tenker at i morgen - da skal jeg komme i gang igjen - å være like flink som før påsken.... Men jeg sliter SÅ med å få det til!! :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Eg er framleis med... det går berre så tregt at det kjennes ikkje så veldig inspirerande å føra inn vekta kvar veke...

 

Men med sunn mat og aktivitet så går det jo sakte men sikkert nedover (berre ikkje realistisk å nå 72 til 17 mai :D)

 

Skal rapportera på søndag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hvordan du har det Ragnhild.. Det er så vanskelig å komme seg inn igjen. Derfor er det så fælt med slike ferier hvor man gir slipp på gud hjelpe meg alt;) Men du får prøve gjøre deg hard og tvinge deg gjennom ett par dager med planen og plutselig kommer man inn i det igjen.. Øvelse gjør mester osv.. uff jeg er den rette til å prate.. not..Men må jo prøve holde motet oppe..

 

JEg har faktisk vært flink nå tirsdag og onsdag.. Veldig flink hittil i dag.. Til og med avtale med ei venninde om å gå tur i kveld.. Gleder meg.. HAr gått tur tirsdag og onsdag også.. Har ikke noe større mål enn 7 trimpoeng i uka jeg da.. Må bare være litt realistisk ifht hva jeg kan klare holde meg til.. Dessuten sliter jeg fælt med ett vondt kne.. Fått masse vann i det osv.. Datt og slo meg i vinter.. Det er detsom kommer igjen når jeg går tur.. SYnd, for jeg elsker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går ganske bra nå om dagen, men hadde en litt tvilsom dag i går.. Spiste litt jeg ikke skulle, men ingen mengder å snakke om.. Ikke noe som skal ha utslag tror jeg.. HAr hitill klart 5 tp.. Så da har jeg to til jeg må få i boks.. Har i dag, morgen og mandag å gå på.. Så skal vel klaredet.

 

I dag får vi venner på grilling. alltid en utfordring. MEn vi skal vel klare det:D

Fordelen er at man kan ha mye sundt på grillen.. Skal styre unna potetsalaten, skal heller lage en egen med en sennepssaus.. Kjempegod.

 

Spent på veiing på mandag.. Håper det er greit.. HAr faktisk klart å holde meg unna vekta i mellomtiden.OGdet er bra, ellers er jeg sånn som fort veier meg støtt og stadig. Gleder meg til det har gått av noen kilo.. SÅnn at jeg merker det godt.. Da blir det straks litt mer motiverende. SYntes det alltid er tøft i startgropa.. OGså fordi jeg blir litt motløs over å tenke på alle kiloene som skal av igjen..HAr liksom gjort dette ett par ganger nå, og kjenner at det blir vanskeligere og vanskeligere.. MEN..en ting er sikkert. Denne gangen gir jeg meg ikke, før jeg er i mål.. OG da mener jeg i mål med hold vekten kurs også..

Vil egentlig ned i vekt så fort som mulig nå, også på hold vekten.. Det er jo det som er vanskelig og utfordrene.. Eller..Ikke det at det å gå neder lekende lett heller. Men dere skjønner sikkert hva jeg mener.. :D

 

God helg jenter.. Håper vi hørs snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

23 jan: 81,3 kg, ned 0,6 Totalt 7,7 kg

30 jan: 81,0 kg, ned 0,3 Totalt 8,0 kg

06 feb: 80,2 kg, ned 0,8 Totalt 8,8 kg

13 feb: 78,8 kg, ned 1,4, Totalt 10,2 kg

20 feb: 77,4 kg, ned 1,4, Totalt 11,6 kg

27 feb: 78 Kg, opp 0,6, Totalt 11 kg

06 mars: 78,2 kg, opp 0,2, Totalt 10,8

13 mars: 78,2 kg, bom stille...................

20 mars: 78,3 kg......ikkje spesielt motiverande dette!

27 mars:77,7 kg, ned 0,5, Totalt 11,3

3 april: 77,5 kg, ned 0,2, Totalt 11,5

1 mai: 76,9 kg, ned 0,6, Totalt 12,1

 

600 gram på ein månad! Verkeleg bra...

Men eg har iallefall ikkje gått OPP i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...