Gå til innhold

supersunne og motiverte mammaer:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest solsikkene

Uff. Halsbetennelse er vondt! Stakkar!

 

Trur eg må føra opp det eg et eg også. Lett å lura seg sjølv til å tru at ein et mindre enn det som er sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 446
  • Created
  • Siste svar
Gjest Rita87

jeg ligger på 1700 kcal. men når jeg legger inn, blir det sikkert 1900, for jeg orker ikke legge inn alle småting, så tar bare sånn ca. og jeg er ikke så flink å veie maten.

 

huff, stakkars lille som har fått halsbetennelse, jeg er snart ferdig med pencilinkur etter min 4 halsbetennelse i år. huff :)

 

I dag har jeg vært veldig flink, spist alt rett i dag, helt til vi fikk gjester i ettermiddag og det ble lagd vaffler, da ble det nesten 1000 kcal i vaffler :)

 

jaja.. enda en ny sjangse i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
jeg ligger på 1700 kcal. men når jeg legger inn' date=' blir det sikkert 1900, for jeg orker ikke legge inn alle småting, så tar bare sånn ca. og jeg er ikke så flink å veie maten.

 

huff, stakkars lille som har fått halsbetennelse, jeg er snart ferdig med pencilinkur etter min 4 halsbetennelse i år. huff :)

 

I dag har jeg vært veldig flink, spist alt rett i dag, helt til vi fikk gjester i ettermiddag og det ble lagd vaffler, da ble det nesten 1000 kcal i vaffler :)

 

jaja.. enda en ny sjangse i morgen..[/quote']

 

 

Stakkars deg sier jeg da!! Fjerde halsbetennelse - gud hjelpe! Håper du slipper flere nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Før gravid 2010: 80 kg

Høygravid 2010: 100 kg

Etter gravid 2010: 91 kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

20.1: 89,9 kg - Ned: 1,1 kg

24.2: 92,9 kg - Opp: 3 kg

03.3: 91,8 kg - Ned: 1,1 kg

10.3: 91,4 kg - Ned: 0,4 kg

 

Det går hvertfall rette veien, og forventet vel heller ikke mer pga. den store godtefesten i helga. Håper på å se 80-tallet igjen ganske snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingrene for deg lenemora, det er fantastisk å komme seg nedover å se nye tall som krymper :) jeg har jublet for å se 80 tallet, og jeg nå etter jul jublet for 70 tallet og nå jubler jeg meg nedover for hvert nytt kilo :) hehe.

 

det tar lang tid, men det hjelper på motivasjonen å få se nye tall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt før gravid : 93 kg

Vekt 16 jan : Uke 40+1 : 104,2 kg

Mål 2011 : Under 75 kg

 

27 jan : 93,8 kg

3 feb : 92,8 kg

16 feb : 91,4 kg

4 mars : 91,6 kg

10 mars: 91,8 kg - Opp 0,2 kg

 

Selvfølgelig ikke fornøyd, men det var 1 kg mer etter helga, så får ta det som det er etter en bursdagsUKE.... Neste uke SKAL jeg ha nedgang - jeg gleder meg!! :)

For nå er jeg godt i gang! Er jo fortsatt ganske sulten, og veldig søtsugen! Men jeg tar heller en ekstra brødskive nå - i stedet for sjokolade. Må jobbe enda litt mer da, for å klare å holde meg på 1900 kcal, men det går rette veien! Så har jeg gått flere turer siste uka - det er deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Før gravid 2010: 80 kg

Høygravid 2010: 100 kg

Etter gravid 2010: 91 kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

20.1: 89' date='9 kg - Ned: 1,1 kg

24.1: 92,9 kg - Opp: 3 kg

03.3: 91,8 kg - Ned: 1,1 kg

10.3: 91,4 kg - Ned: 0,4 kg

 

Det går hvertfall rette veien, og forventet vel heller ikke mer pga. den store godtefesten i helga. Håper på å se 80-tallet igjen ganske snart![/quote']

 

Vi ligger ganske like vi, Lenemora! :) Blir bra å slå følge nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Var så frista til å ta ein sandwich-is som ligg i frysen... Men så begynte eg å tenka på at eg må sykla i ein time for å bli kvitt den... No har eg sykla i ein halv time for å bli kvitt litt av den isen eg åt i går :) uff... eg er verkeleg ikkje flink for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Fikk i meg litt is i går jeg også... Rart hva som frister når man blir sugen nok... Men nå er isen borte. Endte på 2100 kcal - kunne jo vært verre. Dagen i dag blir bedre! :)

 

Ellers så går det fortsatt ganske greit. Stod opp med mine to søte små i dag, og satte brøddeig kl 07.00. Sitter her å gleder meg til nybakt ingers rugbrød med egg. Nam nam!! :) Minsten sover igjen, eldstejenta koser seg med barne tv. Etter frokost (eller lunsj blir det nesten...) skal vi ut på tur. I dag er det deilig ute! Blå himmel, sol, litt snø på bakken, minus 2 grader. Kan ikke bli så mye bedre enn det!

 

Ha en fin lørdag, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

23 jan: 81,3 kg, ned 0,6 Totalt 7,7 kg

30 jan: 81,0 kg, ned 0,3 Totalt 8,0 kg

06 feb: 80,2 kg, ned 0,8 Totalt 8,8 kg

13 feb: 78,8 kg, ned 1,4, Totalt 10,2 kg

20 feb: 77,4 kg, ned 1,4, Totalt 11,6 kg

27 feb: 78 Kg, opp 0,6, Totalt 11 kg

06 mars: 78,2 kg, opp 0,2, Totalt 10,8

13 mars: 78,2 kg, bom stille...................

 

Må visst gjera ein innsats i veka som kjem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Ser det er noen som er mer aktive enn andre her - både på forumet og ellers ;-)

Og noen er jo knallflinke!Bra!

 

Jeg kaster meg inn her jeg, håper det er greit for dere? Har presentert meg tidligere i forumet, men så sklei det litt ut.

 

Kort om meg:

27 år

baby født i juli -10

veide godt over 100 kg før fødsel

Kommet ned til rundt 87 kg

Vil ned til 80 før sommeren (80 kg var startvekt før graviditet).

Drømmer om å veie ca 78.

Er 174 cm høy.

 

Motivasjonen min ligger i:

Være en sprek og sunn mamma

Være en sprek og sunn førskolelærer (under utdanning)

Passe "alle" klær

Føle meg mer vel

Fin i bikini

 

Var inne i en skikkelig bra treningssteem etter jul, trente 3 g uka pluss at jeg gikk til og fra trening med vogn. Ble litt sjukdom og sånn, og ekstremt dårlig vær, så da har det gått så som så med trening.

Nå ammer jeg ikke lenger, fordi snupp ikke vil ha pupp, så da kan jeg sette inn støtet også i matveien.

Fra i dag begynner jeg å veie maten, for å få litt oppfriskning i hvor mye maten faktisk veier (blir gjerne overrasket i begynnelsen). Ellers føler jeg allerede at vi har et sunt kosthold her i heimen, men jeg må bare kjenne mine begrensninger.

 

Fikk en mail av GR for en stund siden, der det stod noe sånt som "er du en evig forum-gjenger? Ta tak og begynn på kurs" eller noe sånt. Følte meg nesten litt truffen! Har vært medlem på detta forumet i noen år, ja ;-)

 

I morgen SKAL vi på trening igjen, det blir digg :-) Satser på å fortsette med trening 3 dager i uka.

 

Nå som jeg ikke ammer, tenkte jeg å legge meg på ca 1600 kcal om dagen. Men hvordan gjør jeg det de dagene jeg trener? Forbrenner fort 1000 kcal på å gå tur retur treningen pluss trimmen.

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Velkommen igjen! :)

Og -

den mailen fikk jeg også, følte meg og veldig truffen.... :)

Jeg har vært her lenge nå - uten noe nedgang på en god stund (heller en del oppgang). Men nå har jeg troen på bedre tider!! :)

 

Hei jenter!

 

Ser det er noen som er mer aktive enn andre her - både på forumet og ellers ;-)

Og noen er jo knallflinke!Bra!

 

Jeg kaster meg inn her jeg' date=' håper det er greit for dere? Har presentert meg tidligere i forumet, men så sklei det litt ut.

 

Kort om meg:

27 år

baby født i juli -10

veide godt over 100 kg før fødsel

Kommet ned til rundt 87 kg

Vil ned til 80 før sommeren (80 kg var startvekt før graviditet).

Drømmer om å veie ca 78.

Er 174 cm høy.

 

Motivasjonen min ligger i:

Være en sprek og sunn mamma

Være en sprek og sunn førskolelærer (under utdanning)

Passe "alle" klær

Føle meg mer vel

Fin i bikini

 

Var inne i en skikkelig bra treningssteem etter jul, trente 3 g uka pluss at jeg gikk til og fra trening med vogn. Ble litt sjukdom og sånn, og ekstremt dårlig vær, så da har det gått så som så med trening.

Nå ammer jeg ikke lenger, fordi snupp ikke vil ha pupp, så da kan jeg sette inn støtet også i matveien.

Fra i dag begynner jeg å veie maten, for å få litt oppfriskning i hvor mye maten faktisk veier (blir gjerne overrasket i begynnelsen). Ellers føler jeg allerede at vi har et sunt kosthold her i heimen, men jeg må bare kjenne mine begrensninger.

 

Fikk en mail av GR for en stund siden, der det stod noe sånt som "er du en evig forum-gjenger? Ta tak og begynn på kurs" eller noe sånt. Følte meg nesten litt truffen! Har vært medlem på detta forumet i noen år, ja ;-)

 

I morgen SKAL vi på trening igjen, det blir digg :-) Satser på å fortsette med trening 3 dager i uka.

 

Nå som jeg ikke ammer, tenkte jeg å legge meg på ca 1600 kcal om dagen. Men hvordan gjør jeg det de dagene jeg trener? Forbrenner fort 1000 kcal på å gå tur retur treningen pluss trimmen.

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere her inne![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er allerede inne igjen for å skrive litt.....

 

Sitter her, klokka er snart 21 og jeg har kommet opp i nesten 1800 kcal :-S

 

Har følt meg SÅ flink i dag, i hovedsak fordi jeg greide å holde middagen til 400 kcal (det er den største overgangen!!) selv om det var en vanlig middag med kjøttboller fra butikken og spaghetti, uten for mye grønsaker. Gørrstolt over å kun spise EN porsjon, enda det var mye igjen, OG ikke spise mer når jeg kom tilbake fra treninga til guttungen. SÅÅÅÅ STOOOOOOLT!!!!!!! Det er FORTSATT masse deilig igjen!!! Men... JEG ER SUUUULTEN! Kan aldri huske at jeg gikk sulten når jeg har gjort samme greia før.... Var helt hol i stad, og heiv i meg et par skiver. Var fortsatt bare oppe i rundt 1300 kcal. Så kom jeg på at jeg hadde spist restemiddag før i dag... Nudler med teryakisaus... Damn it!

Så var jeg VIPS oppe i de ca 1800 kcal....

 

Jaja, det er min første dag med matregistrering, jeg har ikke kjøpt inn en eneste matvare, jeg bestemte meg i dag. Så det er vel ikke så værst...

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Starta med tur etter barnehagelevering. Kaffe hos en venninne etterpå. Jeg hadde med meg niste selv så skeia bare ut med to kaffe på 150 kcal totalt. Levelig det så lenge jeg har vært så flink resten av dagen. Er ferdig med middag nå og ender på 1400 kcal etter det. Så da har jeg 500 å gå på utover kvelden.... Deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Eg er så dårleg på føra opp kor mange kaloriar eg får i meg. Korleis gjer de det? Veg all mat som ikkje er rekna ut i porsjonar av produsenten?

Er litt redd eldste jenta her skal få med seg kva eg "driv med"... Har ikkje lyst til å påvirka ho til å bli opptatt av sånt. Så viss eg skal vega maten må eg gjera det veldig diskret!

 

Ellers har eg vore i bra aktivitet, men apetitten er bra også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene
Er allerede inne igjen for å skrive litt.....

 

Sitter her' date=' klokka er snart 21 og jeg har kommet opp i nesten 1800 kcal :-S

 

Har følt meg SÅ flink i dag, i hovedsak fordi jeg greide å holde middagen til 400 kcal (det er den største overgangen!!) selv om det var en vanlig middag med kjøttboller fra butikken og spaghetti, uten for mye grønsaker. Gørrstolt over å kun spise EN porsjon, enda det var mye igjen, OG ikke spise mer når jeg kom tilbake fra treninga til guttungen. SÅÅÅÅ STOOOOOOLT!!!!!!! Det er FORTSATT masse deilig igjen!!! Men... JEG ER SUUUULTEN! Kan aldri huske at jeg gikk sulten når jeg har gjort samme greia før.... Var helt hol i stad, og heiv i meg et par skiver. Var fortsatt bare oppe i rundt 1300 kcal. Så kom jeg på at jeg hadde spist restemiddag før i dag... Nudler med teryakisaus... Damn it!

Så var jeg VIPS oppe i de ca 1800 kcal....

 

Jaja, det er min første dag med matregistrering, jeg har ikke kjøpt inn en eneste matvare, jeg bestemte meg i dag. Så det er vel ikke så værst...

 

:-)[/quote']

 

Men er det ikkje lurt å eta litt etter trening?

Trur faktisk eg las ein plass at eit glas sjokolademjølk er bra etter trening, sånn at kroppen kjem i gang... eller yoghurt, eller banan (protein +sukker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier maten med en kjøkkenvekt. Diskret. I begynnelsen er det HELT nødvendig for å vite hvor mye jeg kan ha på skiva. Det er virkelig en tankevekker! Det jeg TRODDE var lite kaviar, viser seg å være altfor mye!

Etter hvert lærer man seg hvor mye alt er, og slipper å veie så ofte lenger :-)

 

I går var jeg ute og gikk kveldstur, i dag har jeg vært på aerobic og gått tur retur treninga :-) Deilig!!

 

Fiskeboller til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg veier det meste nå første uka - for å komme inni det ja - så blir det sånn ca etterhvert. Funker greit.

Har små unger jeg, så slipper å tenke på det foreløbig - men du får jo bare gjøre det i smug så langt det går da...

 

Veiing i morgen - etter første uka etter fødsel hvor jeg føler jeg har vært litt flink - så er spent! :)

God dag i dag og. Ender på 1800 kcal og har gått en liten times tur. Har også være innom ELixia å meldt meg inn nå - begynner der 1 april. Blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildegunn

Jepp, ser at det var lenge siden jeg hadde bekjent mine synder her inne nå.

Men kan ikke sitte å sture over mine utskeielser. Hadde barnedåp i helgen. Så litt god mat ble det.

Har ikke veid meg på en stund, men har ikke tenkt å veie meg før i neste uke. Har ikke lyst å miste gnisten med en gang.

 

Ukas mål:

- Skrive ned ALT jeg spiser.

- 5 måltider.

- 3 spaserturer.

 

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Jeg veier maten litt innimellom, det som jeg er veldig usikker på - helst middagsmaten, for resten mener jeg at jeg kan sånn omtrentlig etter noen år i bransjen...

 

Ukedagene går stort sett strålende, det er helgene som er utfordrende. Har hatt en svært god dag i dag, trillet ca. en time og på svømming i kveld. Og ender på 1800 kcal etter kveldsmat.

 

Synes ikke det er særlig stas å gå i badedrakt akkurat, men får legge forfengeligheten til side... Det er jo kjempebra trim og føles deilig etterpå! Veiedag i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt før gravid : 93 kg

Vekt 16 jan : Uke 40+1 : 104,2 kg

Mål 2011 : Under 75 kg

 

27 jan : 93,8 kg

3 feb : 92,8 kg

16 feb : 91,4 kg

4 mars : 91,6 kg

10 mars: 91,8 kg - Opp 0,2 kg

17 mars: 90,2 kg - Ned 1,6 kg - Totalt ned 3,6 kg

 

Herlig herlig!:) Neste uke ser jeg 80-tallet for første gang på lenge.

Nå har jeg spist frokost - skal i barnehagen - og så på tur. Fantasisk ver ute - krysser fingrene for at våren er på vei - endelig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Før gravid 2010: 80 kg

Høygravid 2010: 100 kg

Etter gravid 2010: 91 kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

20.1: 89,9 kg - Ned: 1,1 kg

24.2: 92,9 kg - Opp: 3 kg

03.3: 91,8 kg - Ned: 1,1 kg

10.3: 91,4 kg - Ned: 0,4 kg

17.3: 91,3 kg - Ned: 0,1 kg

 

Jeg skal ikke gi meg, jeg skal ikke gi meg, jeg skal ikke gi meg....

 

Var jo skuffende resultat, men får håpe på bedre tall neste uke. Mistet ikke motivasjonen helt heller, for jeg synes det var så deilig med masse trim i går, så det blir nok mer aktivitet fremover - for endelig kan vi være UTE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...