Gå til innhold

Nå er jeg lei!!!!


Gjest Onmyway
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Nå har jeg sittet å lest igjennom nesten alle innleggene deres i tråde og dere er virkelig en kilde til inspirasjon. Har fått masse gode tips, særlig om trening.

 

Jeg har meldt meg på internett kurs og starter den 1 august med prosjekt: "Rød Kjole". En knall rød aftenkjole som jeg kjøpte, og har bare hatt den på to ganger (første gangen i prøverommet og andre gangen var det prøving hjemme før et julebord som endte opp med at jeg måtte klippe(!) meg ut av den.)

 

Er super motivert og kan nesten ikke vente med å komme igang. Jeg skal ned 20-25 kilo som har kommet snikende de siste 3 årene, og ønsker å ta tilbake kontrollen over mat, kalorier, søtsuget, kroppen, tanker etc etc, og nå lurer jeg altså på om det ok hvis jeg slenger meg med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 782
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest treningstrusa

Hei Arya!=)

 

Så hyggelig å høre at vi inspirerer!:-)

 

Velkommen til denne tråden, det er supert at du vil være med:-) Jeg har veiedag hver fredag og synes det fungerer greit, hva er din nåværende vekt?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid kjekt med litt inspirasjon og det var enda mer motiverende å lese postene deres. Og det med å ta blide av seg selv en gang i måneden synes jeg var en super ide. Det skal jammen meg jeg også gjøre. Da har man jo muligheten til å faktisk "se" at det går fremover selv om det noen ganger står stille.

 

Jeg har alltid veid litt for mye, men aldri så mye som jeg veier nå. Jeg liker å ha kontrollen over ting og tang, men jeg føler at jeg har mistet totalt kontroll over dette med mat og vekt. Det er frustrende å gå i butikker, særlig når jeg skal handle klær, og jeg merker også at jeg blir fortere sliten i beina enn det jeg gjorde før. Elsker høye heler på sko, men det kan jeg bare glemme. Jeg må ta skoene av meg etter en time.

 

Jeg har tenkt på å melde meg på kurs ganske lenge, og endelig så har jeg hoppet i det og har meldt meg på og har begynt å forberede meg på den kommende livsstilsendringen, og gleder meg vanvittig. Det jeg tror jeg gleder meg mest til er å få tilbake kontrollen faktisk.

 

Jeg har ikke veid meg eller målt meg enda. Det skal jeg gjøre mandag 1. august. Men jeg regner med at jeg ligger ett sted mellom 85-90 kilo. BMI vet jeg heller ikke, men den må være over 30. :)

 

Målet er å passe den røde kjolen (65 kilo) uten at den kjennes trang ut (62 kilo) og deretter holde vekten mellom 62-65 kilo. Jeg er 165 høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Det er godt du har kommet så langt at du vil gjøre noe med livsstilen din:-) Selv var det et stort steg å ta, for jeg klarte ikke å se selv at jeg var overvektig. I store deler av livet har jeg fått beskjed om at jeg bare er "kraftig bygd" men da vekta begynte å nærme seg 100 kilo fikk jeg nok.

 

Selv om jeg i skrivende stund har gått ned snart 9 kilo har jeg store problemer med å gå på butikken alene, spesiellt klesbutikker. Det er slitsomt å se seg i speilet og føle at det aldri blir bra nok.. jeg ser virkelig frem til den dagen det er bra nok. Enkelte dager kan jeg ha selvtillitten på topp, som hvis jeg har gått ned i vekt o.l. det føles bra:-) helt til jeg kjenner hvor trang den gamle buksa i skapet er..

 

I dag var jeg på matbutikken, og det var et ork å finne noe å ha på seg.. Et plagg jeg sjelden klarer å ta av meg er jakke. Hettegenser er også fint å skjule seg i (ingen som ser håndtakene). Savner å kunne klare å gå i olabukse og singlett.. Jeg skal dit en dag aller helst i løpet av et år.

 

Å dele tanker og følelser inne på forumet her er gull verdt for meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 kilo!!! Wooawww - jeg gleder meg til den dagen jeg kan si det. hehe. :) Men jeg vet akkurat hvordan du føler, det med at det er et ork å finne noe å ha på seg, og hos meg, når jeg har slike dager så føler jeg at jeg mister enda litt mer kontroll og det liker jeg ikke. Når jeg kommer hjem fra jobben, noe av det første jeg gjør er å skifte til litt større og mer behaglige klær, også spiser jeg middag. Tror ikke det er den smarteste tingen å gjøre....

 

Jeg har for det meste vært opp og ned med denne vekta hele mitt liv, men i motsetning til deg har jeg hørt mesteparten av tiden at jeg må "passe linjene" mine. Så selv om jeg kanskje ikke trengte å gå på en slankekur i tenårene så gjorde jeg det... og ødela muligens litt av forbrenningen. Jeg vet ikke hvor mange slanke kurer fra forskjellige ukeblader jeg har prøvd, men mistet motivasjonen etterhvert som det tok lenger tid en det ukebladet sa det skulle ta, og kiloene ja de bare økte på.

 

Til slutt gikk jeg da også på et lokalt GR kurs og tok av ganske mange kilo og begynte å skjønne hva som skulle til, at det er snakk om en livstilsendring. Jeg kunne nok tatt av flere, men følte at jeg hadde rimelig god kontroll over meg selv, jeg så jo at det gikk nedover selv om jeg kunne føle meg som en elefant i en glassbutikk.

 

Klarte å holde vekten sånn nogenlunde ganske lenge og helt inntil litt over 3 år siden. Da traff jeg Mannen med stor M :) og vi ble kjærester og etterhvert samboere. Nokså raskt og sikkert kom det ene kiloet på etter det andre. Og nå sitter jeg her da..."plutselig" med sånn ca. 25 kg ekstra.

 

Særlig det siste året har jeg ihvertfall fått på 10 av de kiloene, hvis ikke mer.... for vi flyttet til København i fjor sommer og bor her fast nå. Og København er et eldorado for oss som liker god mat, masse mat, sjokolade, søtsaker og wienerbrød. Jeg tror jeg aldri har møtt noen som spiser så mye kjøtt og wienerbrød i løpet av en uke som det danskene gjør. De spiser ribbe minst en gang i uken! Og jeg er glad i Ribbe. Og jeg elsker wienerbrød og sjokolade. Det kan jeg nesten ikke få nok av.

 

Så det er noen utfordringer på veien ja... :) Men det skal vi klare! Det er jeg sikker på. Var innom en spillebutikk på veien hjem fra jobb og rasket med meg Zumba på xbox (samme spillet som på Wii) og har allerede fått prøvet meg. Kanonkjekt!!! Jeg må si at jeg har aldri vært så motivert som jeg er nå. 9 kilo!!! Satser på at også jeg kan si det om noen måneder.

 

Arya :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Er det ikke rart hvordan kiloene sniker seg på når en får seg kjæreste:p Hadde jeg bodd i Danmark ville det hvert vanskelig å unngå fristelser, det kan ikke være lett. Dette skal vi klare sammen!

 

Jeg er veldig fornøyd med zumba på wii, kanskje vi kunne pusha hverandre litt til å bruke den aktivt:-)

 

I dag har jeg hvert på kafe og spist bolle og kaffe mocca... lurt, jeg spiste i det minste frokost før jeg dro slik at jeg ikke kom dit sulten.:-) Grunnet bolle og kaffe utskeielser blir middagen inskrenket, istedenfor potet blir det masse kokt gulrot og en elgkjøttkake med litt saus. Greit å skeie litt ut iblant.

 

Har du prøvd rensekur forresten? jeg har en C24 stående i skapet som venter på den rette anledningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cherrys

Hei!

 

Nå er jeg tilbake fra Spania, har stooooooooorkost meg! :) Tipper jeg har gått opp 2-3kg, spist god mat, drukket alkohol og spist is hver dag! Men, satser på å ta det av raskt. I morgen er det veiedag og jeg gruer meg.

 

Så flink du er treningstrusa, endelig går det nedover, det er så kjedelig når det står stille :) HURRA!

 

Og velkommen til deg Arya, kjekt med flere som kan være med å motivere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cherrys

Forresten!

 

Før jeg dro til Spania så var jeg på shopping og kjøpte meg en ny bukse fra Bikbok, den største str er 32, den fikk jeg ikke over rumpen engang i februar og nå passet den perfekt i str. 30! Jeeej!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang forøvrig - eller det vil si at jeg har begynt å registere hva jeg putter i munnen. Har omsider funnet ut hvordan dagrapportene fungerer på nettsidene. Har også funnet frem den gamle skritt telleren min. :) Boller og mocca... her hadde vi ribbe til lunch i går + brownies til dessert. Og når jeg registerte dette... over 700 kalorier (jeg begrenset meg selv til ikke å ta så mye) bare i lunsjen!!!! Jeg ser kan definitivt gjøre noe der. :)

 

Jeg var litt for rask med å si at mandagene blir min vei dag - det er faktisk søndagene som blir min veie/måledag fordi jeg må sende inn uke rapportene innen kl. 1200 på mandagene, og det er ikke alltid jeg har tid om morgenene å stresse med internet når jeg kommer på jobben.

 

Det passer i grunnen greit, så kan jeg ikke bruke helgene som unnskyldning for å skeie ekstra mye ut, ihvertfall sånn til å begynne med. Så min første veie og måle dag blir altså først kommende søndag. + Jeg skal ta blide av meg selv. Jeg gleder meg til å komme ordentlig igang.

 

Takk for velkomsthilsen Cherrys og velkommen tilbake fra ferie, godt å høre at du har kost deg masse på tur og ikke minst at shoppingturen før ferien var så vellykket. Tenker det var noen som gliste stort i prøverommet. Synes dere begge er kanonflinke og kjempe inspirende. Her i gården er det Zumba for alle pengene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Så fint du er tilbake cherrys:-) det er bra du har kost deg i syden, de ekstra kiloene fikser du lett;-) er det ikke herlig når du får på deg klær i mindre størrelse:-) arya: det er så bra du er motivert og har en plan for vektnedgangen din:-) jeg skal på en liten tur og vet ikke når jeg får skrivi litt inne her:-P prøver å få registrert vekten i morgen:-) har forresten pakka ned baderomsvekta i kofferten for da kan jeg ikke lure meg unna:-P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på shopping i en sportsbutikk.

 

1 stk Løpebukse/sykkelbukse

1 stk t-shirt

Begge størrelse 46. Litt trange, meeeeen det skal nok gå. Det er t-shirts'en som er mest plagsom, den skjuler ikke så mye som jeg skulle ønske :) Heldigvis er det ikke et kjent merke og i tillegg var begge plagg på salg, så det ble ikke så dyrt.

 

Og til slutt 1 par løpe sko og en skritt teller. Air swift heter skolene - det var utrolig behagelig å ha dem på. Heldig som fant størrelse og de også var på salg. Halv pris av opprinnelig.

 

Løpeprogrammet for nybegynnere er klart, må bare finne en slak oppover bakke så er det bare å sette i gang. :)

 

Første veie dag i morgen. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er jeg endelig i gang sånn helt ordentlig!

 

Oioioi - startvekt er 84,0 kg. Da var jeg ikke så langt unna når jeg tipped 85-90 kg.

 

Det er 22 kg som skal av før triveselsvekta er i boks.

 

 

Arya :)

 

__________________

Startvekt 31.07.11 = 84,0 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Da kom jeg meg endelig inn for å registrere vekta. Det ble ingen nedgang denne uken men 300g opp isteden, (yeah) ferien setter spor. :-( nåværende vekt er dermed 84 blank:-P her om dagen var jeg på butikken og fant sukkerfri sjokolade men den var det jo kalorier i uansett så derfor var litt av poenget borte siden jeg ikke er diabetiker.:-) Var på biltema og kjøpte ankelvekter her om dagen (1kilo pr.) det skal bli spennende å prøve ut på gåturen eller andre anledninger. Gleder meg til høsten, da skal jeg svette av kiloene i bassenget for alltid:-P. Gratulerer med nedgang cherrys! Du er så flink:-D. Artigt at vi har samme utgangspunkt arya:-) kjekt å ha litt utstyr for motivasjonen:-P:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 300 grammene går fort av igjen. En ekstra runde med Zumba eller en ekstra lang gå tur og vips så skulle de være borte.

 

Vil også si at selv om du ikke er diabetiker så kan du gjerne spise mat/godterier beregnet for diabetikere. Min bestefar og farfar var diabetikere så mine bestemødre lagde alltid all mat og kaker, vafler og andre godterier uten vanlig sukker, men brukte diabetiker sukker (jeg kan ikke huske hva det heter) og hele familien spiste det samme. Som regel er kaloriinnholdet i mat/godterier/kaker er litt mindre enn i vanlige produkter, så hvis du skal spise en sjokolade så var det sjokoladen din et veldig godt valg. Tabxtra er ett godt eksempel. Brusen ble opprinnelig utviklet for diabetikere (og det kan du kjenne på smaken), men ble rask populær blant vanlige folk fordi den var så lav både på sukkerinnhold og kalorier.

 

Selv føler jeg er kommet godt i gang. Sliter litt med hunger etter godterier om kvelden, men frem til nå har jeg klart å døyve dette med jordbær og ca. 5gr. sukker som strø. Har ikke melk eller fløte i. Treningen går veldig bra. Jeg tror jeg aldri har svettet så mye som på Zumba'en og etter 20 min. så klarer jeg ikke mer. hehe Jeg merker at jeg er i utrolig dårlig form. Jeg har bestemt meg for at jeg går/løper 3 dager i uka, og de andre dagene er Zumba dag. Og i kveld er det Zumba :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vaaaarm dag! Fikk besøk så noe av dagsmenyen gikk fløyten, men klarte å styre meg så jeg bestilte en Cæsar salat uten ost og dressing, og jeg lot være å knaske i meg oliven. Kyllingen smakte helt fantastisk. :) Spiste også en pinneis så jeg regner med at total kaloriene for lunsjen og mellommåltidet gikk med i den salaten og pinneisen. For å gjøre litt bot på skaden hev jeg innpå noen gulrøtter da jeg kom hjem.:)

 

Gikk rundt i København sentrum nesten hele dagen, og innkasserte over 7000 skritt. Det er jeg superfornøyd med. Og selv om det brant under føttene mine etter å ha stått og gått så mye bestemte jeg meg for å droppe Zumba'en og heller gå en tur på 40 minutter i rask gange. Så totalen på skritt er nå oppe i over 11000. Det er lenge siden jeg har gått så mye på en dag. Kjenner jeg er sliten nå, men en vannvittig herlig følelse. :)

 

I morgen er det en dag i Tivoli som venter meg. Håper jeg klarer å innkassere like mange skritt, hvis ikke mer i morgen også. Også skal jeg ta med meg noen gulrøtter som jeg kan knaske på når jeg hører sukkerspinnet roper på meg. Regner med å kjøre en eller annen salat da også når vi skal spise.

 

Men nå er det Pasta med kjøttsaus PIzzaiola som venter. Gleeeeder meg. Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Endelig er jeg hjemme igjen! Ble en stopp på bensinstasjonen i dag for å ha litt å spise på, samboer endte opp med en hamburger mens jeg klarte å motstå fristelsen så jeg kjøpte en pasta og kyllingsalat. I morgen er jeg i full gang med kaloritelling igjen + at knekkebrødet skal frem på bordet. (nå har jeg slurva med brød)

 

Arya: Zumbaen skal jeg børste støvet av, altfor lenge siden sist:-( nå er det skjerpings.. Det blir sukkerfritt ved neste sjokoladekjøp også:-)

 

Svetta godt da jeg pakka ut fra turen i dag, benyttet også annledningen til å ha på ankelvektene for ekstra kaloribrenning.:-)

 

 

Hva er deres største matfristelser???

Jeg er svak for fløteis og sjokolade.. det har nok store deler av skylda for kiloene.

 

 

Jeg spør igjen Arya: Har du prøvd rensekur før?:)

 

Cherrys: Hva er hemmeligheten bak vektnedgangen din?? Jeg er imponert!:-)

 

Dere er så flinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være ordentlig stolt av deg selv treningstrusa. Sunn mat på en bensinstasjon - noen av de plassene det er vanskeligst å stå imot.

 

Jeg har aldri prøvd rensekur før. Jeg er ikke sikker på om jeg helt vet hva det er eller hva det innebærer. Dersom det er noe likt det å fast (hvor man kun drikker vann/spiser suppe) så tror jeg at jeg vet hva det vil innebære.

 

Det ble en ordenlig lang dag i går. Hele dagen i Tivoli. Og der er det sååå mange fristelser... sjokolade, belgiske vafler, fløteboller, sukkerspinn, is, godterier, french fries og habbis på hvert ett hjørne. Heldigvis hadde jeg med meg gulrøtter og knekkebrød. For hver gang jeg fikk lyst på noe godt fant jeg frem en gulrot og spiste den. Tok meg en røyk, satte meg ned, slappet av, så på alle folka og spiste denne gulrota. Og det hjalp!!! Det ble noen sånne runder .. men det hjalp, så det eneste jeg kjøpte av godterier der inne var en cola zero og en lampe som ser ut som en skillpadde og lyser grønt.

 

Totalt ble det litt over 12000 skritt igår, men ingen trim. Det får jeg prøve å ta igjen idag.

 

Min største svakhet er uten tvil sjokolade. Men er også fryktelig svak for wienerbrød, og kaker (sjokolade selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Takk little star!:-) Hyggelig med en kommentar.

 

Jeg skal gjennomføre en 24 timers rensekur (pulver), men må bare finne rette anledningen. Vil ikke gjøre det for å slanke men heller få ut overflødig skitt..:)

 

Jammen var det godt gjort å knaske gulerøtter iblant fristelsene! Vil påstå at med så mange skritt så ble det sikkert mer enn nok trening i går=)

 

I morgen er det veiedag og jeg håper virkelig det blir gode resultater..

Kan uansett være stolt av å ikke ha lagt på meg i ferien (enda) :-D

 

I dag må jeg prøve å få plass til litt zumba..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh oki. Jeg vet ikke om de har et slikt pulver her i Danmark, men det kan jeg finne ut av. Hva er navnet, eller merket på rensekuren? Jeg trenger nok litt rensing tror jeg. Sikkert mye slag og annet rart i kroppen så det hadde vært gøy å prøve. Har også hørt at kinesisk grønn te skal ha en rensende effekt på kroppen.

 

Ellers var jeg temmelig sliten hele dagen igår. Litt med tivoli turen dagen før å gjøre, vi har hatt gjester i flere dager og nå har også været skiftet om fra friskt, klart og ikke minst varmt, til å bli enda mere varmt, overskyet og en luftfuktighet på 87%! Så det er veldig "tungt" og lummert her, så sliter litt med motivasjonen for trim. :) heldigvis er det meldt om regn og torden i løpet av ettermiddagen, så jeg satser på Zumba i dag.

 

Lyspunktet er at i matveien går det rette vei. Veldig mye som skal spises, men jeg må si at jeg synes faktisk maten er mer innbydende nå med alle grønnsakene og all den frukten.

 

Lykke til med veiinga til dere begge. Jeg ser frem til Søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Tilbake på 83,7 altså 300g ned:-) fornøyd med det.

Hvordan gikk det med deg cherrys?=)

 

Startet dagen med en sunn smoothie i dag, deretter en 45min økt med zumba, jammen brenner den kalorier.. svetten renner. Hadde til og med lyst til å gjøre mer zumba:p

 

I kveld blir det grilling så fristelsene ligger i kø.. Skal være sterk og grille noe sunt og godt:-)

 

Rensekuren heter C24 (pro pharma) og kan kjøpes på div nettsider og helsekostbutikker den var i en periode ikke til salgs i norge pga at den var så effektiv eller noe sånt.

 

Det er ofte motivasjonen min også svikter for trening, iblant kan det kanskje være at kroppen trenger litt hvile også. Jeg tror det er viktig å finne ut hvor en kan finne energien sin, ofte kan jeg bli motivert av å gå meg en tur uten å tenke på det som tening dvs at jeg går i vanlige klær og ikke treningsklær. Finne en god bok og slenge seg på senga/sofaen med en kopp te ev. kakao. Enkelte ganger når energien er veldig lav tar jeg meg et glass med sjokolademelk:-p Husk at en kan fortsatt gå ned i vekt uten å trene hvis man er flink til å passe hva en spiser:-)

 

Innarbeide gode rutiner er viktig tror jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Må bare legge til at det ble 20 minutter med body combat før dusjen, herlig:-) Skal ha bedre resultater neste uke!!

Lunsjen i dag består av 2 fiber balance knekkebrød med gulost =) det er under 200 kalorier:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...