Gå til innhold

Krepsedamas tråd


Gjest krepsedama
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Anitgro

Betyr det at skinnjakka og småsko må bli hjemme? Fram med vinterjakke og støvletter, altså? Siden vi skal bo på et annet hotell enn der konferansen er blir det vel litt tråkking att og fram :)

 

Her blir det krampefokus dager fram mot mandag, da aner jeg noen dager med litt skjærings :D Straks ut på tur :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest krepsedama

Ja, sorry Anitgro, men akkurat nå er det -0,5 og 5 cm nysnø. Men du må følge med på værmeldinga eller yr.no. Men jeg stiller så gjerne som lokal-meteorolog her inne......

 

Det er ikke langt mellom de to hotellene - 5 minutter - men begge ligger helt nede ved fjorden, så litt kaldt kanskje hvis du har småsko og skinnjakke og det i tillegg er litt vind...... Kanskje også litt glatt!! Ja, det er langt nord vettu, og er du heldig så treffer du kanskje isbjørnen :D:) Ler meg ihjel....

 

Det er ei stund til uterestaurantene åpner her oppe for å si det sånn.....skjønner....??

 

Men inne skjønner du, der har vi det varmt og godt. Hørt om de dyre strømprisene vi har her i Midt-Norge? Og så er det bare slik at det burde komme inn under kategorien Naturkatastrofe med tilhørende hjelpetiltak.......

 

Hjelpe og trøste - hvor mye en kan tulle med egentlig - ikke rart det er innbringende å være standupkomiker.......:)

 

Moroklemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hvis du har fått engasjement på en eller annen klubb til uka, må du fortelle meg hvor da... Jeg ankommer nok i støvletter og vinterjakke, tror jeg... Vil ikke fryse, vet du..

 

Men først er det en helg som står for døren med fullt fokus på mat og trim, ikke sant? :D

 

Jeg har veiing imorgen, vettu :eek:

 

Ha en super helg, Krepsedama! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, dette blir nok ei skikkelig innehelg jenter....her fortsetter det å snø!! Men det som er bra er at snøkornene er veeeeldig små slik at det ikke legger seg så mye i høyden. Idag formiddag var det skikkelig snøfokk og det var hvitt utenfor vinduene - uten sikt!! Høres det utrolig ut? Vel, men det er sant!!

 

Har vært og kjøpt meg røde støvler med sort snøring i dag!!! Mannen spanderte de på meg og de er kjempelekre. Kjøpte ny regnkappe før jul - Skogstad svart med hvite runde tegninger og røde glidelås og for og sydvest likedan så de støvlene var bare......lekker og kjempegode!! Bra investering....:-)

 

I morgen er det svigersønnens 50-årsdag og jeg er i forberedelsesfasen for både klær og....og..... Skjønner? Skal til frisøren også, så dagen går. Skal kose oss litt sammen med sønnene og konene før festen begynner så det blir stas. Nå føler ikke mor seg som den eldste nei....og hvorfor det? Jo, jeg føler meg litt "snasen" da vet dere.....deilig følelse!!

Så ja takk, Elisabeth, jeg kommer nok til å nyte helga:-) ....med bacalao og rødvin!!

 

Har vært inne på tråden din Anitgro, og krysser fingrene for veiinga di imorgen:D Sjanse for at vi treffes til uka eller??

 

Ha ei strålende helg - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jammen føles det som denne helga har gått fort dere!

 

Bursdagsfeiringa i går gikk fint; jeg forsynte meg en gang av maten og tok et lite stykke kake. Men kake er kake og bacalao er jo saltere enn annen mat, og det ble selvfølgelig en del vin. MEN DET VAR KJEMPETRIVELIG :D Koselig kveld med familien ble det jo for mitt vedkommende og i tillegg møte med deres venner.

Og jeg? Følte meg veeeeldig fin og slank.....og det er en godfølelse uten like:-)

 

Det ble overnatting hos sønn og familien, da det ble rene snøfokket i går. Begynte på dagen og fortsatte utover kveld og natt. Spiste sen frokost der før vi dro hjem.

 

I dag har jeg drukket og drukket, salt mat må ta skylden for det...eller?

 

Spent på morgendagen, om alt dette vannet slipper taket....bare masse væskeinntak og lite utslipppp....da blir nok vekten glad og ikke jeg......?

Morgendagen vil avsløre det hele.....men om det ikke slipper i morgen, regner jeg med at det forsvinner i løpet av uka:D

 

Klem fra optimistisk Krepsedame:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at festen var bra. Skulle så gjerne ha vært der, men det gikk bare ikke denne gangen.

 

Jeg lider også litt under saltmatsyndromet fra helgematen. Litt tykkere fingre enn vanlig og litt trangere giftering.

 

Ellers er veiingen utsatt til i morgen, så jeg kommer sterkere tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ingen tall å melde om i dag - var i skikkelig ulage i dag tidlig, og jeg kom ikke på veiing for utpå formiddagen en gang. Men jeg dro på jobb og det har gått bra.

 

Vel, vel, da blir det veiing i morgen - intet nytt er godt nytt?? :-)

 

Men vi satser vel på at vi i alle fall har tall å melde Ninass? Det blir jo alltid no'n tall....men det gjenstår å se hvilke. Tror nok at jeg holder vann, men det gjør sikkert ikke resultatet.

 

Anitgro er i byen her, men vi vet hvordan det er; det går i ett så jeg regner med at hun ikke får tid. Vi må nok vente til september'n og det vinglasset vi kan nyte da dere...hmmmm. Det tror jeg blir toppers:D

 

Vært på trening i dag og etterpå var det tur på butikken - måtte kjøpe inn frukt og grønnsaker så nå er fatene fulle. Koselig med fruktfat hele året egentlig...:D

 

Mandagsklemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sjekket inn ennå? Nei, nei.

 

Jeg måtte melde inn litt oppgang, men kroppen er lemster etter en skikkelig treningsøkt i går, og det er litt mer vann i fingrene enn på en vanlig dag, så da får det være greit. Reel vekt er jo det vekta viser, men det er ingen panikk i forhold til tallene denne uken.

 

Hvordan er formen i dag? Håper du føler deg bedre. Er det 50 års laget som henger igjen? Skulle nok ha vært der, skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, litt treig i vendinga, men jeg kan bekrefte at jeg har vært på vekta i dag!

Og, da kan jeg melde om at tråden endelig er begynt å tvinne seg rundt streken og nå er den altså over.....:)

Ja, for en tråd skal tvinnes, nemlig, og når den går under igjen, er den slik en tråd skal være. Skjønner...?

 

Vekta viste 65,3....ja, så det betyr vel at det skvulper en del innvendig enda....skvulp-skvulp....en kan jo alltids håpe.

Det spørs....hvis jeg skal være ærlig....og det skal man jo.....om det ikke ble litt mer drikke enn det jeg egentlig ble enig med meg selv om :D ...tror nok det ja!!

 

Jo formen er bra Ninass...og foreløpig også formene :)

 

Så da skvulper vi videre Ninass og håper det renner unna i løpet av uka.

Ja for til helga er det nye ting på gang for min del; Tapaskveld på jobben fredag og SILDEbord på lørdag!! Ja, dere hørte riktig - sild - og det er jo som dere alle vet av det salte slaget.....så man drikker jo til også....!!!!!

 

....og snøen laver ned.... - Polarklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen er tilbake.

 

Jeg tror at maten min til helgen blir litt greiere enn din. Vi har bestemt oss for reker på fredag ( og jeg liker ikke majones !) og en gryte av noe slag på lørdag. Men drikke til blir det garantert.

 

Nei. nå blir jeg hentet. Løper hjem. Smil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....er tilbake: 64,4 i dag :) Bare måtte sjekke selv om det hadde blitt onsdag.

 

Og siden jeg ved en feiltagelse hadde lagt inn vekta i går på kommende uke - siden det hadde blitt tirsdag før jeg la inn :-) - kunne jeg legge inn dagens vekt!!!DET var vel bra!!! Og nå står det fortsatt 0,0 til mandag.....så får vi se hvordan det går med den saken.

 

Ja, jeg tror nok maten din blir adskillig sunnere Ninass, så der har du et skikkelig forsprang før ny veiing :D

Jeg spiser ikke så veldig mye annerledes enn tidligere; litt mer og litt annet og er i det hele tatt avslappet. Har innsett at forbrenningen nok avtar med årene, men dette med denne helga i alle fall, tyder på at det kanskje er lettere å hente seg inn igjen. Jeg skal jo ikke NED, jeg skal bare finne TILBAKE....og det er jo en god del enklere......får håpe det blir slik i fortsettelsen også.

 

I går hjalp jeg husbonden å rydde i gamle styrepapirer....masssse papirer......og vi ble ferdige. Nå har han bare å sette det lille som skal arkiveres, inn i permer. Da vi var ferdige kom han forsyne med med et glass vin til meg! Det var jo så for meget....men takket jeg ja? JAAAA!!!

 

Her er det strålende sol og fin hvit snø i dag....rene påskeværet. Vi nyter det for til helga regner det bort. Ha en fin dag jenter!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Torsdag og treningsdag og kulden er i ferd med å slippe taket. Flott med sol og snø i dag tidlig :cool: men nå skyer det over og fra i morgen og hele helga er det meldt gråvær og regn. Men har vi regnklær? Ja, klart vi har :)

 

Det har blitt lite trim foruten de to faste dagene både forrige uke og denne, men i kveld er det treningskveld og jeg kjenner det blir godt. I går kveld ble det også papirjobbing i heimen, men nå er det gjort. Og vet derre? ....det ble forsyne meg et glass vin i går kveld også.

 

Så jeg måtte bare sjekke vekta i dag og den var helt grei - litt ned igjen da, men ikke så mye. Det er vel et tilbakelagt tema etter at "helgesjauen" har lagt seg tenker jeg, så neste uke er det vel på normalen.

 

Dagene går greitt og jeg har det egentlig ....BRA....når jeg tenker meg om:D Savner ikke noe i hverdagen med hensyn til mat - eller gotterier for den saks skyld - så her er det bare å konse!!!

 

Ha en flott dag alle flotte jenter - med klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Lørdag og fridag, men her blir det ingen kroppslige utskeielser i dag.

s010.gif Er ikke i form.....litt halsondt og småuggen nedover i luftveiene.

Var hjemme før 9 !!!!!...i går kveld. Fikk litt sting i høyreside som ikke ville slippe; først i totida i natt slapp det taket så jeg fikk sove. Håper og ber bare for at det ikke er en liten lungebetennelse på gang så jeg må prøve å holde meg i ro mest mulig.

 

Dattera mi har forresten bursdag i dag, så må dra en tur dit med bursdagsklem og gave. Blir en tur på tidlig ettermiddag - skal bli koselig....nei her har vi ikke verken tid eller lyst å bli liggende.... (slappe av..puste godt inn....slappe mer av...puste rolig....uhhhh-huuuu-uhhhh-huuuu...)

 

Har jo også tenkt meg på sildebord i kveld og treffe gode venner (årlig fest hos et vennepar av oss). ....og silderettene bruker å være sååååå gode. Ikke beste slankemenyen riktignok....der tar du ikke mange bitene før hele dagens rasjon av kalorier plutselig er inntatt og enda er du ikke halvveis i smakingen.

Men vet dere hva? Det er verdt det :-)

 

Så derfor blir det ingen middagslaging hos oss i dag.....den blir bursdagskake og sild.

 

Ha ei fortreffelig helg alle sammen - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Håper halsen din er bedre, og at sildelaget ble bra:-)

 

Her er det stille søndag. Prøver å få orden på klesvasken, og det synes jeg er kos. Så må jeg ut i hagen snart, tulipantopper titter nå forventningsfullt opp av svart jord og snørester.

 

Ha en fin søndag:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, krepsedama! Håper du fikk med deg "sildeslaget" og at det ikke ble noen lungebetennelse. For hvem har vel tid til å være syk nå når våren er kommet og vi vil være mest mulig ute?

Her har jeg begynt å rydde ut av drivhuset som er blitt brukt til oppbevaring i vinter. Det har vridd seg i de mange stormene som har vært, men jeg håper det kan fixes...

Foreløbig har jeg begynt å plante inne i krukker da mange av plastvinduene har båst av. Det titter opp små spirer og det gir en god vårfølelse!

ha en fin søndagskveld videre!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tusen takk jenter :-) Jo, da, det ble sildelag på meg i går kveld med masse god sild - 8 slag i år - den ene bedre enn den andre.....Sukk....

 

I dag har jeg BARE slappet av - vekselsvis på sofaen og i godstolen. Tenkte at ved å få kroppen i en slags "dvale" så kanskje den leget seg selv. Tror nok jeg er bedre i brystet etterhvert så får håpe natten gjør siste innsatsen på den fronten og da er jeg fit for fight i morgen!!

 

Og Julianna og Høst - dere er nesten VÅRYRE skjønner jeg...... Nesten så jeg kjente lukten av jord når jeg leste innleggene deres, og jeg er nesten helst sikker på at det var noen spirer som nikket til meg også.....:-)

 

Har jo også lekt meg med laptop'n i dag.....mange fristende reisemål og der var det ikke bare vår dere....nei, det var full sommer og stekende sol....på alle stedene jeg slo opp :cool:

 

Ha en fin søndag videre - gløtter litt på fotballrunden innimellom...huffameg....bedre å sløve videre....

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er bedre, Krepsedama. Innom en snartur. Helgen min var strålende, men det synes nok ikke vekten. Vi får se. Ga meg selv en dag ekstra før jeg tråkker på og får dommen.

 

Store smil fra et solfylt østland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Helt glemt å skrive inne her...........

 

Det skal ikke mye til for at en vippes av pinnen dere...!!!! I går når jeg kjørte til jobben skramlet det "under" bilen eller hørtes slik ut...sånn brumle-brumle..... omtrent som et fly tok av ikke langt unna. Og jeg stiv som en pinne. Vel fremme på jobben ringte jeg forhandlerverkstedet og fikk komme med en gang. Huffameg..... syntes det var ekkelt. Det viste seg at det var et hjullager som hadde gått...3500 spenn...sånn rett ut av vinduet. Men NÅ er er både jeg og kjerra back in business:D

 

Jo, for jeg var på vekta i går morges også, men ikke helt i form og så dette med bilen....og ......jo den viste 300 gram over streken. Ja-ja - jeg satser på at den går under streken igjen i løpet av uka.

 

Men altså - flagget er ikke heist til topps for å si det sånn, men det er jo heeeelt naturlig da - trøster jeg meg selv med - etter en slik helg!!

 

Så jeg sier til meg selv som jeg gjør til dere andre; kommer lett - går lett.......sånn er det med den saken :-)

 

Vi jobber på videre jenter - det går mot vår og jeg har vært ute og plukket gåsunger!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Jammen godt å høre at både kjerra og kjerringa er back in business :)

 

Du sprer den gode vårfølelsen over på oss andre... tid for å være våryr nå... :) Gi det en uke, så skal du se at La Linnea er tilbake også... Når kroppen er litt i ulage, følger vel gjerne vekta med? 300g er jo praktisk talt ingenting... iallefall ikke i forhold til hva jeg dro med meg hjem fra dine trakter :)

 

Nå er det forresten super værmelding for resten av uka hos oss, sol og rundt 12 grader... Er det ikke supert?

 

Henter fram tohjulingen jeg nå... sprek - sprekere - sprekest... Tenkte å ta min ukentlige trimtid på trimrommet på jobben framover... Det betyr litt trim t/r jobb, litt trim på jobb, og litt trim etter jobb (tur med hunden)... Synes det er en god plan, jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med et stort smil fra en RØD munn.

 

Føler meg som en modell i dag (selv om jeg har langt igjen dit). Det hjelper utrolig godt med en hårklipp og solskinn ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Rolig, fin OG tidlig morgen....sitter med en deilig kopp kaffe og nyyyyter tilværelsen Hvordan den er? Jo sånn kroppslig sett ligger vekta under streken i dag selv etter utekveld på byen med jenter på fredag - ja, mat og vin - og kosekveld i heimen med gubben i går - ja, med mer vin - så livet ser greitt ut.

 

Gubben måtte feire vekta i går serru - hadde planlagt å passerer 20 kilo ned til påske, men så kom det nå, og da var det litt vin i belønning:D Hurra for han!!!

 

Været er.....tja...ensfarget himmel, men ikke lyseblå, heller lysegrå...sånn derre disig påskehimmel.....ganske mye lys, så jeg vil beskrive den slik :cool: Skjønner?

 

Og i går bestilte vi oss ukestur til Roma!! Har blitt Italia-fans og følte vi måtte bli litt bedre venn med Roma. Reiser 4. juni og har bestilt hotell midt i det som kalles det historiske Roma, gamlebyen eller sentrum om en vil. Så nå blir det lettkledd Krepsedame på tur:D DET bli vel fett?

 

I dag blir det kylling til middag her og grønnsaker av noe slag. Denne uka har vi spist fisk to ganger, krydrede svinestrimler, røkt svinekam og noe "har-glemt-greier"....så i dag blir det altså kylling. Tror jeg skal steke opp noen brystfileeter - de er så greie å ta med på jobben som mellommåltid før lunsj (50 gram med ravigottsaus på) - for det lille måltider holder jeg meg fast i fortsatt.

 

Nei, da skal jeg sette på eggene - Ha en kjempeflott dag jenter!

 

STOOR Søndagsklemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så flott !

Du har klart å komme inn i en rytme, og holder det STABIL !

Gratulerer !!!!

All ære til deg !

Regner med det ble en tur ut i det hærlige været i dag ???

Fantastisk ! :)

Viste faktisk 17 grader med meg i dag !

 

Ha en super uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...