Gå til innhold

Krepsedamas tråd


Gjest krepsedama
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Ja, i dag viste vekta 64,3.................særs nøgd :)

 

Har vel egentlig blitt lettere og lettere å holde seg der, tror jeg jeg vil si! Og det er vel en bra sak vil jeg tro. Så det stemmer det med rytmen, Elisabeth....enn så lenge i alle fall. Og ja, da, det ble en tur i vårværet - deilig!!

 

Men det blir veldig lette middager nå utover, da jeg må være ekstra PÅ i forhold til gubben: Siden vi skal på Roma-tur så tror jeg at det vil være et pluss om han får skikkelig fart på vekta en måneds tid framover. Det er jo en god ting å kunne nyte andre land sine kulturer, og mat og drikke er så absolutt en STOOOOR del av kulturen. For oss :)

 

Så om jeg skulle gå ned en ekstra kilo, bekymrer det meg midt i ....... Det tar jeg som en bonus og det blir ikke bare leppestiftdag, men en hel leppestiftUKE i Roma....skjønner??

 

Dessuten ser det ut til at det blir jentetur til London eller et annet sted og det blir i slutten av september...men ETTER at vi har vært på Trysilrypa!!!! Jeg regner jo med det blir noe av, så derfor har jeg holdt av helga:-)

 

Ha ei flotters uke alle sammen!

 

Vårlig klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest krepsedama

Ja, heldige meg :)

 

Vi reiser 4. juni så her har vi knappe 2 måneder på oss......ja, det er ikke lang tid; skal jo både planlegg, lese, glede seg, pakke litt, pakke ut igjen før en kan pakke endelig...... Ja, sånn går no dagan...og straks er vi avgårde.

 

Nei først skal vi ha litt vær regner jeg med med litt hage- og terrassearbeid - forberedelse til sommeren som da stort sett blir hjemmesommer siden vi tar Roma-turen så tidlig :-)

 

Har vært ute med 4 jenter fra jobben i dag. Jeg spiste tacoplatter og den tror jeg ikke var all verden fetende. Ble et glass rødvin også da - koselig på en mandags ettermiddag.

 

Nå er det kamp på tv'n - ikke rare greiene.....

 

Ha en fin kveld - Klemz fra Krepsedama:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dama... Dette går så det griner :)

 

Husk å spare litt plass i kofferten til meg, da... :) Blir gjerne med til Roma, vet du...

 

Hørtes koselig ut med venninner og et glass rødvin på en mandag, gitt!

 

Her ble det en ekstra lang tur i kveld, rene sommer'n. 14 grader ute nå :)

 

Ha en super kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så jeg var etterlyst, så nå er jeg innom å melder meg.

Det var bare så hektisk i går at jeg glemte hele greia. Veide meg som jeg skulle i går. Nedgang, men litt for lite i forhold til hva jeg trodde det skulle være. Men, men............. får ta det igjen denne uken.

 

Travelt på jobb, så jeg får logge meg ut igjen og gjøre det jeg får betalt for. Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det klart damer. Leiligheten i Trysil er klar for oss til Trysilrypa. Nå er det bare å melde seg på.

 

Er vi blitt enige om 10 kilometeren? Og festen på lørdagskvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, jeg er klar for både det ene og det andre, så nå venter jeg bare på den endelige bestemmelsen - 13 kilometers løypa er vel klar, men vi må vel ha bestemt oss for banketten da før påmelding hvis jeg har forstått deg rett Ninass...:)

 

Det er bra tak i oss da, og nå er vi like ved målet, så jeg står som en sirkushest og sparker i sagmuggen ......

 

Jeg blir borte i helga - skal på familiebesøk, men er tilbake på mandag. Så da blir det stille fra denne kanten damer, men jeg er tilbake på mandag da, så det blir ikke lange stunda borte..... :)

 

Sender en melding på FB med mobilnummeret mitt til deg i tilfelle det skulle være en hastemelding om påmelding eller noe....da må jeg må finne meg en PC som er oppe og går.....

 

Har vært på trening i dag, ellers har det blitt lite med trimturene siste ukene. Heftige tider på jobb og det føles som om energien er brukt opp ved dagens slutt. Det skal bli godt med påskefri :cool: Det er meldt bra vær så jeg håper å benytte godværet....kanskje hage....kanskje tur.....hærlige tider!!!!!!!

 

Ha ei flott helg folkens og nyt hvert øyeblikk!! Vi snakkes!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Vel hjemme igjen og vekta viser at jeg ligger over streken med 300 gram, men det får jeg leve med noen dager; satser på at den er tilbake om noen dager. Det ble et par dager på rad med rødvin, rødvin, og enda mer rødvin......men ellers gikk det kjempebra med maten:D

Må innrømme at det gikk nok ned noen biter med påskemarsipan også da, men tror jeg blir lit løsmaga av søtsakene...!? Noen andre som merker noe sånt??

 

Ellers gleder jeg meg til Trysil-tur...det blir helt konge...for ikke å si dronning! Tror det skal bli en kjempetrivelig helg - blir spennende å møtes og snakkes MED LYD :) Det blir litt av bankett tenker jeg....!!

 

Nå holder jeg på med orging av påska.....noen skal til mor og spise middag, noen er borte på hyttetur, noen inviterer på vennelag......så skjønner?? Vi starter forsiktig i morgen kveld med et vennepar; da blir det rødvin ....igjen.... men maten har jeg tenkt å ta litt mager...!

 

Vel, jeg får se å innta frokosten - egget er klart....og jeg også!

 

Ha en flott dag og ei flott påske jenter!

 

Påskeklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan jeg stikke innom på besøk, vettu... :)

 

Skjønner du har disiplinen i orden fortsatt, og at du kan tillate deg litt kos. Det er lov når man har kommet i mål...

 

Sola som var lovt oss i dag har uteblitt, men det er slett ikke verst temperatur. Har holdt på ute i mange timer i dag, og sanket trimpoeng. Satte på meg pulsklokka, det er artig å se hvordan man jobber... Pulsen ved hagearbeid var omtrent som å gå motbakke, ikke verst det? :)

 

Nå står det handling til påske på timeplanen, og dagens langtur. Koser meg med hjemmepåske og fri :)

 

Ha en fortsatt fin påske, Krepsedama, vi snakkes!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Bare kuler'n....later meg...Bonanza!!!!!!! på TV'n....skjønner? DA er'n lat da :-)

 

Venter middagsgjester i dag - elggryta er klar - neppe noen slankemat, men gjestemat er gjestemat: skal ha barn og barnebarn på besøk, og 3-4 av barnebarna skal overnatte hos farmor til i morgen. Det blir påskekos....tror vi får finne fram noen spill til kvelden. I morgen har jeg tenkt å ta den med ned i fjæra. Våren i fjæra er spesiell......vet de liker det. Vi var der på ettervinteren også.

 

Tenker jeg har maaaange dager igjen av påska og det skal bli godt. Får håpe det blir litt godt vær til terrasseklargjøring eller litt lukevær utafor døre.... Deilig å ha litt vårsysler foran seg, men fær jeg er ferdig vet jeg av erfaring at det blir litt drøyt. Men kan jo alltids føre det inn på trim.....:)

 

Skal prøve å leve så nær opp til hverdagsen som mulig i matveien, uten å være FOR striks.....men det er kjemisk fritt for påskegodt i heimen!! De små blir vel ikke så happy for det, men sånn er det altså. Frukt derimot er IKKE mangelvare - fruktfatet troner som alltid på bordet. Jeg er fornøyd:-)

 

Ha en flott påske alle sammen!!!

 

Klemz fra Krepsepåskedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hva ska'n si da?

 

Nydelig vær, nydelig mat, nydelig vekt........:-) Ingenting å offe seg over, med andre ord. Sommeren har inntatt terrassen her, og jeg tenker på grilling...hmmmm...... kanskje påskeharen kommer??

 

Grilla mat er jo mager mat...vel, - hvis råvarene er det i utgangspunktet - og god salat er minst like god ute som inne!!! ....eller hvis middagen blir sen; elgstek! ....og salat med noe godt i til lunsj på dagen? Ja, mulighetene er mange!

 

Det blir garantert utedag i dag :cool:.....med eller uten gjøremål!!

 

Ønsker alle som forviller seg inn på tråden EN FORTREFFELIG PÅSKEHELG :-)

 

Påskeklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hva står'n opp til i dag da? Disen ligger jevnt over himmelen, og det ser ut som det er et stykke til sola. .......kanskje den kan titte frem litt senere?

 

Var på bursdagsfest i går til en venn - kjempekoselig, kjempegod kyllingsuppe og kjempemasse godt å drikke. Hvordan kan det ha seg at man er et kilo tyngre når man ikke har tatt inn tilsvarende? Vekta viste med andre ord et kilo over streken; DET var ikke spesielt festlig :D ......ikke noe å skrive hvem om for å si det sånn....

 

Jeg har bestemt meg til å la streken ligge der den ligger - på 65 kilo - MEN jeg skal ha "sku-mila" mellom 63-65!!! Så da vet dere det - her blir det kroken på et eller annet......OG fokus på streng kost de neste 14 dagene.....Streken er streken!! Jeg skal ikke gå "over streken" ....he-he-he....

Kjenner meg bedre allerede :)

 

Siden jeg allerede hadde fått i meg en kopp kaffe (!!!!!)...skal skikkelig veiing og innskriving foretas i morgen. Har jeg erklært krig, så har jeg det, her blir det hardt mot hardt!

 

I dag blir det kald elgstek i tynne, tynne skiver (slik som roastbiff) og masse god salat med sterk pepperrotsaus til......her skal det "svis" av jenter!!

 

Se, nå syns jeg nesten at sola er bittelite mer på vei fram. Kanskje blir det en fin dag tross alt?

 

StoooOR påskeklemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hæææærlig......Jeg er tilbake under streken!!!!! Vekta viste 64,6 og det var hva jeg skrev inn :D Da ble det jo egentlig ikke oppgang - bare utskeielse.....HURRA!!!

 

Her skinner solen og vi skal ut på tur på jobben i dag fra 1200....Det var ikke mange gradene i dag tidlig, faktisk bare 3 for å være ærlig. Men når sola får varme framover så blir det sikkert bra når vi er avgårde :cool:

 

Nei, nå må jeg jobbe på her - har noen hastersaker for å si det sånn;)

 

Ha en flott dag alle dere flotte og hotte jenter!!!

 

Klemz fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utskeielser må være greit, når du er tilbake til streken før du vet ordet av det! :D

 

3 grader er jammen ikke sommer, men i dag var det bare 6 grader her også. Kaldt syklevær, tok på en vindtett jakke i dag. I går ble det kaldt uten jakke, gitt... Minner stadig meg selv om at det fortsatt er april. Men det er atskillig varmere på hjemveien... Sola varmer :)

 

Ha en fortsatt fin uke!

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, føler meg heldig som greier meg.....men egentlig er det det jo litt jobb da! Skal ikke late som om alt går heeelt av seg selv. Problemet for oss som har vært overvektig er stort sett at vi har spist for mye og feil og trimmet for lite.

Mens selve slankeperioden pågår er det å sette alle kluter til og ta fram alt en vet, kan og tror...whatever....og spise sunt, passende eller lite osv.

 

Når vi kommer i mål, er vi egentlig ikke kommet i mål i den forstand at NÅ kan vi leve som før - NEI - for da kommer kiloene tilbake.

Vi må hver enkelt finne vår greie av mengde, type mat som er sunn og som vi liker best, for dette skal vi leve med. Det blir vel som med alkoholikerne, de er alltid alkoholikere, men de er tørrlagt. Og vi er overspisere, vil alltid være det, men skal være "tørrlagt" på vår måte - den nye måten:-)

 

Hmmmm....lurt sagt egentlig! Nå kjenner jeg at det er akkurat sånn det er - skikkelig fornøyd med det dypdykket der ja....:D

 

Ellers har jeg fri i morgen....jeg skal i bryllup!!!!! Men været blir nok storartet i morgen, så jeg må finne fram bikinien og solsenga så jeg er klar for terrassekoooosen.....

 

Ha en fin kveld jenter - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Glemte å fortelle at jeg var på shopping i dag.......:)

 

Stakk innom kjøpesenteret for å kikke etter jeans. Har bare sort og grå som er passende og hadde lyst på blue jeans - lys dongeri!

 

...og som jeg handlet:D Prøvde maaaange og det var så morsomt...størrelse 38...det er meg....Skjønner?

 

Jeg kom hjem med en lys og en litt mørkere - begge i 38 (bare i tilfelle ingen fikk det med seg i forrige setning....he-he) Oh yes, I feel good.....

Kjøpte også en kortere med linning på leggen og en 3/4 linbukse i mokka/kaffelattefarge med vidde i beina og strikk nede......ja-ja...noe sånt

Det ble også en hvit bluse - helt enkel i tynt stoff og med kort arm, og en hvit litt vid sommerjumper i mønsterstrikk - kort arm!

 

Jeg er snart klar for Roma må vite....bare en skikkelig måned igjen.....

 

Hmmmm......snasen, sexy...nææææ :D ...ikke sååå gamle damer vel???

 

Uansett - Vet dere noe? Jeg er VÅRYR........trallallallala.....38....arti'

 

Våryr klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trallala............... synes jeg ser deg svinse rundt i byen med stadig flere handleposer, fulle av klær i str 38 ( ja jeg fikk med meg str 38 )

 

Her svinser vi ikke i butikken. Alt for mye på timeplanen denne uken, + at det må skjerpes litt før jeg "får lov" å shoppe.

 

Mye moro om dagen, men det er litt i overkant hektisk. Og hva skjer da???????? dårlig med tid / planlegging av riktig mat, så kjappløsninger dukker opp mer enn det burde. Planlegging, planlegging, planlegging............... Har stått stille for lenge nå. Har ingen spørsmål om hvorfor det står stille, det sier seg selv. Her er det bare å ta tak igjen. Målet med tidsfrist kommer ikke nærmere med sløv innstilling.

 

Ja, ja................. søndag er MAI. I år regner jeg med at været har tenkt til å forstå at det er sommer og ikke glemme seg helt sånn som i fjor. Skal ikke ha noen sommerferie, men det er jeg vant til, og med fine sommerkvelder så gjør det ingenting. Er jo nesten ferie hver dag man går hjem fra jobben da.

 

Nei... drømmestopp for nå. Jobber videre. Jeg melder meg på til Trysilrypa på mandag. Regner med at alle da har meldt inn om de vil på bankett eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hei, hei.

 

Jeg har en lommebok på avveier, så jeg har ikke fått meldt meg på ennå. Skal ta en leteaksjon i kveld, så blir det Trysilrype og bankett.

 

Kjenner meg våryr, glad og optimistisk. Vekten var 100% stabil denne uken, men neste uke....................... da kjenner jeg 7 tallet komme til meg. Og når det først er der, så.................

 

Ha en strålende uke Krepsedama. Vi preikes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, fortsatt holder streken, men jeg ligger heeeelt oppunder den, så jeg fant ikke den stålviljen jeg trodde var der....... Har vært litt mye besøk, folk på middag, 1. mai med litt ekstra; både frokost og middag på by'n.

Sånn blir det ikke akkurat nedgang av, men så har det ingen hast for å si det sånn:-) Resten av uka er det masse sunn mat og masse salat for min del.

 

Fredag skal jeg i 7-årsbursdag til et av barnebarna mine og lørdagen er det tid for besøk hos frisøren....alltid et lyspunkt det. Får nok bli ukas leppestiftdag det tenker jeg:-)

Bunaden er i alle fall romslig og det er da noe.....Det er jo snart 17. mai!!

 

Og det er bare 32 dager igjen til vi er på flyet til Roma.....

 

Nei, dette er en super vår - og sommeren og høsten blir sikkert like bra! Ja, september'n blir i alle fall spennende med Trysilrypa for nå er påmelding skjedd og ok - hello Trysil - here we come:D

 

Ha en flott uke alle sammen - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Da er jeg også offisielt blitt Rype. 13 km og bankett. Åh......... som jeg gleder meg!

 

Føler at jeg er full av energi og "stå på guts" til å ta kampen mot målet nå etter noen slappe, men stabile uker.

 

Så flink du er som holder streken din. Jeg er bare så imponert. Ikke bare raste du ned i et forykende tempo, du holder deg også.

Men...................... vi kommer etter, om enn i et annet tempo enn deg.

 

Her er det kaldt, men sol. Skal ut på en golfrunde etter jobb. Masse bevegelse og hyggelig selskap.

 

Dagen smiler og det gjør jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, nå har jeg allerede så smått begynt å planlegge......vel, ikke akkurat helga da, men uka før. Har satt meg opp på ferie, så jeg har tenkt å tilbringe noen dager hos barn og barnebarn i Oslo, før turen går til Trysil-fjellet. Turen dit går vel på fredagen før Trysilrypa antar jeg...:-)

 

Ja, og sånn går no dagan......men jeg gler meg til fine dager med dere Rypene:D

 

Er litt slappere med maten enn jeg egentlig hadde tenkt, så jeg holder nok bare stand enn så lenge. Jeg som skulle ta et jafs og komme meg to under streken slik at jeg hadde noe å gli på. Ånden kom liksom ikke til meg for å si det sånn, men nååååå.......må jeg hente den hjem og la den få jobbe litt :-)

 

Ha en flott kveld jenter - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kom over et innlegg fra 2007 da - tror det var Ninass - som kom med forslag om å jogge 5 km over tid, og jeg trodde det var tilsammen!!!!!!! Her er svaret mitt da jeg oppdaget at det var i et strekk:

 

":D En, To, Tre, Borte....

.... nei, 5 km jogging i et strekk; bare stryk meg! Jeg har gått meg til 2,6 km nå i ettermiddag.

 

Så Sebra jeg slår meg nok sammen med deg; - jeg får nok fortsette med rask gange - det blir fortsatt løsninga for min del. Treffer nok ikke meg på Grete Waitz-løpet jenter..... Sorry - jeg var nok litt for rask på labben og for stor i kjeften he, he..

 

Ja, og så har vi jo den store konkurransen med hensyn til trimpoengene da - her ser jeg for meg opptil flere kilo svette (og kilo...) i veibanen og på gangstiene rundt omkring; det ække verst det heller.

 

.... og så kan jeg jo prøve med de 150 metrene med jogg pr. dag - søren, det som hørtes så oppnåelig ut..... "

 

Vel, det ble ikke Grete Waitz, men det ble da Trysilrypa:D .....og de 2,6 km har jeg da i alle fall gått meg opp på...... Sebra var også med på denne tråden - tenk om hun plutselig dukket opp igjen:-)

 

Mimreklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hadde vært superhyggelig om Sebra dukket opp igjen, men..................... vi får krysse fingrene og håpe at hun ikke er her fordi hun er i mål.

 

Ang Trysilrypa, så hadde i alle fall jeg tenkt å dra oppover fredag. Gjerne rundt lunch, så slipper vi den verste køen også. Men alt dette kan vi finne ut av senere.

 

I dag er det endelig en dag hvor jeg skal hjem etter jobb. Litt husabried må til, men jeg satser på en liten skogtur også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...