Gå til innhold

Er det noen i 40 årene som vil være med - vektnedgang


Gjest bronze
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg håper flere på 40+ vil være med å motivere hverandre til å ta av noen kilo og holde vekten. Livsstilsendring. Jeg ønsker selv å ta av 5-8 kg og synes det er vanskelig. Kiloene har kommet snikende på. Jeg er 173 høy, flink til å trene men elsker sjokolade.

 

Det var mye lettere når jeg var 20 år og ta av noen kilo enn nå når jeg er 43, derfor håper jeg flere på 40+ vil være med i denne tråd slik at vi kan dele frustasjoner og gleder.

 

Jeg var/er med i en tråd for de som vil ta av 10-20 kg men føler det blir feil plass å være for meg som ikke skal ta av så mye, kiloene går fortere av for de som har mer å ta av enn de som bare har noen kilo de skal kvitte seg meg, som som regel sitter som støpt.

 

Håper flere vil være med her å være aktive i bloggen- sammen skal vi klare det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere profiler her ute, men folk faller av, så kanskje vi klarer det, sammen,

 

Jeg har stått stille i 2 måneder nå, men kroppen krymper så det går for det meste bra. "Nye" klær finner jeg frem og de passer. Så da blir det moro, allikevel.

 

Trett nå så skriver mer i morgen, dag.

 

Sammen er vi dynamitt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være lurt å ha flere profiler her inne pga noen gir seg og noen er mindre aktive når du mest trenger de:)

 

Uansett veldig kjekt å ha noen å dele gleder og frustasjoner med.

 

Jeg har veiedag på onsdag og er spent. Jeg har gradvis denne uken lagt om til lavkarbokost. Kroppen føles god og opplagt. Jeg har lest boken "frisk med lavkarbo" av dr, Sofie Hexeberg. Hviss dette virker på meg, så er det den beste kuren eller livsstilsendringen jeg har vært borti. Jeg er aldri sulten og spiser fett som i meierismør,seterrømme osv. Har lagt mitt eget lavkarbobrød som er ganske så godt. Spiser ikke poteter,ris,pasta og brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettinne

Ja jeg vil bli med, og sammen kan vi bli dynamitt og klare det!!...selvom det går tregt innimellom, så går det nedover og det er positivt.

 

Vi for dele gleder og frustasjoner.

 

Vi har ett felles mål - vi ønsker oss tilbake til det glade 60 tallet :)

 

Gleder meg til å se vår vekt nedgang . vi snakkes

________________________

Veiedag mandag

Min vekt nå: 71,3 kg

Startet januar med 75,4 kg

Mitt mål: 66 kg

________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet med denne slankingen siden september i fjor og gått ned nesten 17 kg. Men gått tregt i år.

Men merker at klær jeg ikke har brukt på flere år, kommer jeg nå inn i. Og det er moro og motiverende selv om vekta står stille.

Men håper jeg kommer ned de siste kg etter hvert...

helst innen sommeren, men har begynt å tvile.

 

God dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste 17 kg, det er jo kjempeflott, så flink du er.

 

Når det er mindre kg å ta av så er det mye vanskeligere,kiloene sitter nesten fast. Det er da vi må være bestemte på og fortsette på livsstilsendringen. Hviss du klarer å øke treningen så setter du nok mer fart i nedgangen, og noen sier vi skal av og til lure kroppen med å spise noe mer enn hva vi pleier en dag innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok innrømme at jeg har prøvd det meste de siste månedene.

 

Økt og minket både mat og trening.

 

Økt mat i en uke og trent vanlig.

Økt mat og ikke trent så mye

Økt mat og trent masse.

Uten nytte.

 

 

Samme med

å minke matinntaket og variert trening,

men ingen ting virker.

 

Det eneste som virket var da jeg var borte en uke,

spiste både sundt og usunt, men telte ikke noe.

Trent en litt, ikke mye.

Da kom jeg meg under 72 kg, ikke mye men litt, som du ser.

Og der ligger jeg, igjen.

 

I går spiste jeg masse og i dag lite.

Ingen trening verken i går eller i dag.

Bare gått en 30 min rolig tur for ikke å stivne helt.

Trente masse forrige uke.

 

Men samtidig er jeg fornøyd, også.

Var ute å prøvde klær i dag og det er M og 38-40 som sitter fint.

Fikk til og med på meg en fin skjorte i 36. Litt trang etter min mening, men de andre syntes den satt såååå fint ;-)

Men en skal jo like det selv, også, da.

 

Etter så mye nedgang så virker det som om huden driver å kommet etter nå. Å fikk en muligheten til å operer bort litt hud etter graviditet, så kan det hende jeg er nedpå vekta jeg skal ligge på, sa ei venninne i går. Det har jeg ikke tenkt på. For jeg ligger jo på str jeg skal ligge på nå.

For jeg har kvittet meg med alle klær i 34 og 36, XS og S. Nedi så små klær skal jeg ikke igjen.

Jeg er 49 år så....

 

Det var noen ord om meg og mitt ;-) Ble vist mange...

 

Håper det går bra med deg bronze og Slettinne.

Har dere noe forbindelse med navnet dere har lagd her inne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har prøvd det meste Tjorven 45, men plutselig så løsner det nok igjen. Hva er høyden din?

 

Jeg prøvde mange navn som jeg ville kalle meg her inne, men alle var opptatt, så det ble bronze pga jeg har brunt hår med bronze striper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med jevn og fin nedgang på vekta.

Du har jo snart nådd meg, igjen ;-)

 

Jeg er 170.

 

Ja, prøvd det meste, så vist jeg ikke løsner snart,

må jeg vel ta et kurs, igjen.

Startet med det i september, men gikk bare ned 4,9 på

7 uker og det er mye å betale når en klarer det like bra alene.

Men nå ser det ut som jeg ikke gjør det lengre.....

 

Trent bra igjen, idag.

Hele 4 poeng som tilsvarer 800 kcal forbrent.

Spist 1400, så har igjen 200 inn.

Ligger på 1600 for tiden.

Der jeg startet.

 

Får kanskje ta en InBody test igjen, for da får jeg oversikt over hvordan forbrenning, ødemer, muskler og alt er i forhold til hvor det skal være.

 

God kveld og torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sakte og sikkert skal være en bra måte å ta av på slik at det stabiliserer seg og ikke fykter på igjen. Men jeg kunne jo egentlig tenkt meg litt mer fortgang i det, men men bare det går nedover hver uke så vil det bli mye tilslutt.

 

Jeg teller ikke kalorier men karbo, kroppen min føles bedre da. Jeg trener 4-6 dager i uken både på treningssenter og utendørs sykling.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en vil jo helst gå ned fort.

Men merker nå at jeg blir "finere" og "finere" selv om jeg ikke går ned for tiden.

Men jeg blir strammere og strammere og det er en herlig følelse.

 

Jeg gjør alt riktig ang mat og jeg trener bra.

Så jeg har det bra, jeg.

Så vekta for være som den er.

Å går det ned blir jeg jo glad men går bra selv om den ikke går ned. og jeg gir meg ikke, så da blir det nok bra til slutt.

 

Danset 2 ganger alt denne uka og skal ut å danse i kveld, også.

Og da forbrenner en mye, for her går det i swing.

 

Begynt å løpe litt denne uka, også.

Men tatt noen dager fri fra treninga, også.

Men trener hardere da når je trener så har da 19 poeng på 3 dager og det blir jo litt i kveld og morgen også.

 

God helg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Heisann - dette er mitt første innlegg i vektklubben, og jeg vil gjerne være med i denne tråden. Håper det går greit at jeg ikke har rundet 40 enda, men som dere kanskje ser av tallet i nicket mitt så er det like før. :)

 

Jeg er gift og har to barn. Jeg går på internettkurs - begynte forrige mandag - så runder straks en uke. Har valgt søndag som veiedag siden det blir litt travelt og bakse med vekt og målebånd før jeg skal på jobb mandags-morgenene. Første veiedag var altså i dag og vekten viste minus 1 kg. :)

 

Jeg er 1,65 høy, og startvekten var 67,8 kg. Etter veiing i dag: 66,8 kg. Håper å komme meg ned til 60 kg. Men vet at det kanskje er litt mye å håpe på i løpet av kursperioden, men mister jeg 5 kg i løpet av 8 uker er jeg fornøyd. :) Har trent Zumba og ergometersykkel denne uken og er glad for at jeg har klart å finne tid til å trene hver dag. Tro meg - det er ikke lett med små barn i huset. Styrketrening har jeg ikke vært så flink til, men har planer om å satse mer på det til uken.

 

Er også spent på hvor lett eller vanskelig det blir å gå ned i vekt nå som jeg straks er 40. Gikk sist på internettkurs i 2005 og da gikk jeg ned 5 kilo i kursperioden og klarte de siste 5 kiloene på egen hånd i de påfølgende månedene. Vekten holdt seg stabil på rundt 60 kilo fram til for ett år siden, men da har det smøget seg på mye uønsket fett.

 

Gleder meg til å følge dere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å bli flere i tråden Sienna 71. Jeg har gått på internettkurs 2 ganger for noen år tilbake og tatt av ca 5 kg, men de kom dessverre raskt på igjen. Jeg likte ikke det å rapportere hver dag hva jeg spiste pga jeg fant ikke de rettene jeg lagte og dermed ble det sånn cirka. Men jeg trenger noen med på laget og noen å rapportere vektnedgangen til, det motiverer meg veldig, derfor er vektklubben super å ha:)

 

Jeg har veiedag onsdag. Jeg trener og Zumba bl.a., det er kjempegøy:) og veldig god trening, jeg har målt det med pulsklokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Hei Bronze :) Jeg er helt motsatt av deg - jeg liker å rapportere maten. Faktisk er det mye av motivasjonen min. Konkurranseinnstinktet mitt slår inn og jeg konkurrerer mot kcal. Nå er det jo også så greit hvis man lager en Grete Roede oppskrift for da skriver man bare inn oppskriften og hvor mange porsjoner man har spist så regnes alt ut av seg selv.

 

Du skriver at du også har gått ned 5 kg på kurs tidligere - det samme som meg det. Kanskje det er det som er standarden for de fleste som skal ned under 10 kg?

 

Trener du Zumba på treningssenter eller hjemme foran tv`n? Jeg har tatt tv`n i bruk - synes det er lettere å trene hjemme sån tidsmessig. Men du sier du har målt med pulsklokke - Hvor mange kcal viste klokken at du forbrant du på en sån 50-minutters økt?

 

*minner meg selv på at jeg må skaffe meg pulsklokke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettinne

Bare ned - 100 gram på en uke, synes jeg har vært flink med maten men men. Bra att jeg veier meg og måler meg i tillegg, for jeg har gått ned 1 cm, så da har jeg vært flink til å trimme ?

 

Håper det har gått fremover med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Kjempebra at du har gått inn 1 cm da Slettine - mitt midjemål viste kun 0,2 cm.

 

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra dagens trimtur. Kom hjem fra jobb og hoppet i trengsklær - 45 min rask gange. Måtte gjøre det med en gang ellers er det så lett og utsette det, og plutselig har dagen gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere begge to med vektnedgang.

 

Jeg trener på treningssenter og det er så kjekt:) pulsklokken min har vært i ustand en tid nå så jeg husker ikke nøyaktig kaloriforbrenningen på zumba, men husker at det var like mye som en spinningtime. Og jeg syns at det er sååå mye kjekkere med zumba enn spinning. Men igjen det har jo mye å si hvor mye du selv tar i, vi har en energisprudlende zumbainstruktør, så vi svetter og danser vilt og hemningsløst.

 

Idag har jeg trent både spinning og styrke, og i går syklet jeg 2 mil ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Flink du er til å trene Bronze. Huket inn mange trimpoeng disse to dagene du nå. :)

Akkurat nå er jeg litt frustrert for jeg kommer meg ikke inn på kurssidene mine. Jeg står som innlogget men får hele tiden beskjed om at jeg må være innlogget for å åpne noe. Vel, vel - har sendt mail til teknisk hjelp - så jeg håper de får orden på dette. Jeg klarer jo ikke noen ting uten disse skjemaene mine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det flinke folk.

Det er bra.

Vekta mi vil ikke ned, men klærne ble i str m og 40 i dag, så jeg er fornøyd.

 

Ja, en dag uten trening er en dag uten mening.

Så fikk meg en tur med staver idag.

Håper jeg får danset litt i påsken, også.

Men det er meldt veldig fint vær her på Østlandet, så

da blir det masse lange fine turer, uten ski.

 

Lykke til i påsken, alle sammen.

Skal dere på ferie??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Så utrolig flink du er til å trene Tjorven - ser at du har store antall trimpoeng.

 

Vi skal ikke på ferie år så det blir Oslo-påske i hagen her. :-) Passer meg bra, da jeg føler jeg har bedre kontroll på matinntaket hjemme i mitt eget hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er til å trene Tjorven - ser at du har store antall trimpoeng.

 

Vi skal ikke på ferie år så det blir Oslo-påske i hagen her. :-) Passer meg bra' date=' da jeg føler jeg har bedre kontroll på matinntaket hjemme i mitt eget hus.[/quote']

 

 

Ja, det blir mye trening på meg, når jeg er ute å danser.

Begynt så smått å jogge litt, også.

Men denne uka tar jeg det hittentil litt med ro.

Men har vasket vinduer og skiftet gardiner i dag, og

gjort andre småting her hjemme og pulsklokka viser

faktisk 300 kcal.

Skal prøve pulsklokka når jeg raker og driver i hagen, også.

Så får jeg se hva det blir da.

 

Du er tøff og da Sienna, som starter slanking en uke før påske,

men samtidig er jo påske en aktiv ferie.

Så selv uten snø, håper jeg at jeg får til noen lange turer i sola.

Kanskje litt dans, også.

Men samtidig har jeg i år 3 bursdager som skal feires i påsken.

Men heldigvis er jeg ikke så glad i kaker, så det går nok bra.

Og ingen av dem er her hjemme så da blir det ikke så mye spising.

 

Etter påske skal jeg på rehabilitering så da blir det masse trening,

og 1 maihelga er det dansehelg, så da håper jeg det blir fart på de siste kaloriene, som har satt seg godt.

 

Kos dere videre og god påske, vist dere ikke skulle titte innom.

Jeg er her ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg blir også her i påsken. :) Akkurat nå har jeg laget og spist spagetti med kjøttsaus. Har finveid alt jeg har hatt i kjøttsausen, og ble overrasket over hvor stor porsjon jeg faktisk kunne spise og samtidig holde meg under 400 kcal. Veldig glad for det, siden dette er en av mine favorittretter. :)

 

I morgen har vi lovet barna pannekaker, så da tar jeg en Fjordland middag. Fantastisk at de fleste Fjordland-middagene holder seg rundt 400 kcal pakken. Veldig deilig og slippe og veie maten.

 

Merker at jeg er litt matfiksert for tiden. Så fort jeg har spist ett måltid er tankene mine allerede i gang med å planlegge neste. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent 60 min zumba idag, veldig kjekt. Reiser på hytta uten internett på torsdag. Pleier å gå mye tur da, og har planlagt god og sunn mat:)

 

Vi skal ha konfirmasjon nå i slutten av måneden, så det er mye "kjekke" ting å ta tak i i hjemmet nå og fremover som forbrenner fett. Vasket bl.a.vinduer i går i 3,5 timer.

 

Jeg er og veldig matfiksert, tenker alltid på neste måltid, er det bra??

Veiedag i morgen for meg, håper og håper!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...