Gå til innhold

Er det noen i 40 årene som vil være med - vektnedgang


Gjest bronze
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig veiedag og da må jo selvsagt vekta gå bananas. Går først på vekta med en gang jeg står opp - den viser da 64' date='4. Veldig rart at jeg har lagt på meg tenker jeg og går på den en gang til - da viser den 64,0. Merkelige greier - så jeg flytter vekten til det stedet den egentlig pleier å stå, ved siden av sengen og går på den igjen. Da viser den 63, 8. Går på den sikkert 7 ganger til og den viser nå 63, 8 hver gang. Jeg tar en pause, spiser frokost og drikker en iskaffe og går tilbake til vekten som nå viser 64,3.

 

Hvilken vekt er riktig?[/quote']

 

Tja, hva skal en si.

En dag jeg skulle på veiing gikk jeg mange ganger på vekta her hjemme, men den viste aldri likt. Så du får kanskje finne en gylden middelvei, eller også, veie deg i morgen tidlig.

 

Men gratulere uansett. Ned har du nok gått. Men samtidlig stopper vekta opp etter en periode, også. Jeg har også gått ned denne uka :) FØrste gangen på lang tid. Men har veiedag i morgen, jeg da.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71
Tja' date=' hva skal en si.

En dag jeg skulle på veiing gikk jeg mange ganger på vekta her hjemme, men den viste aldri likt. Så du får kanskje finne en gylden middelvei, eller også, veie deg i morgen tidlig.

 

Men gratulere uansett. Ned har du nok gått. Men samtidlig stopper vekta opp etter en periode, også. Jeg har også gått ned denne uka :) FØrste gangen på lang tid. Men har veiedag i morgen, jeg da.

 

Lykke til videre.[/quote']

 

Gratulerer så mye med vektnedgang Tjorven. :) Vet jo at du har slitt med å få den vektnåla nedover.

 

Jeg har ikke skrevet opp noen vekt enda - skal levere rapporteringskjema for uken til kursleder før kl. 12 i morgen, så jeg tar den vekta jeg får i morgen tidlig - uansett hvor rar den er og fører inn den. Nå har jeg skiftet batteri på vekten også, for å være på den sikre siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Ok - da flyttet jeg altså veiedagen til i dag på grunn av en sprø vekt. Den var ikke så samarbeidsvilig i dag heller - først viste den 64, 6 så 64, 4 også stabliserte den seg på 64,0 etter jeg prøvde gjentatte ganger. Den oppførte seg akkurat som i går, og jeg satser på at det er den vekten den stabiliserer seg på som gjelder - altså 64,0. Det vil si at jeg kun har gått ned 300 gram denne uken. Det er litt skuffende siden jeg har vært like flink nå som de andre ukene - men jeg begynner vel kanskje å nærme meg ett eller annet slags metningspunkt på vektnedgang og må muligens jobbe hardere (trene mer) for å øke vektnedgangen? Eller så løsner det kanskje etter hvert.

 

Uansett 1 cm mindre i midjen på en uke, 1cm inn på lår og 1 cm inn på bryst. De målene lyver hvertfall ikke. :) Har nå mistet tilsammen 5,5 cm i midjen og det er jeg jo strålede fornøyd med. :)

 

Må forøvrig si at jeg er litt skuffet over tilbakemeldinger fra kurslederen min (går internettkurs). Jeg skriver jo ganske mye i ukesrapporten og den jeg får tilbake inneholder bare noen få linjer som er direkte rettet mot meg - resten er helt tydelig tatt ut fra en mal og er standard informasjon som alle på kurset får. Ikke mye motivasjon og hente derfra - så jeg føler på en måte at jeg klarer dette selv - med god hjelp fra mattabellene og kursboken da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna71 - Gratulere igjen med fin nedgang. Med merkelig vekt.

 

Jeg gikk ned 0,5 kg denne uka. Så håper jeg er i siget nå.

Men jeg har nesten hver uke gått ned i cm, så virker som om vekta står stille, har jeg allikevel blitt mindre. Derfor har jeg ikke gitt opp.

Under nettmøte med ekspertene her ute har jeg fått råd og veiledning, så det har hjulpet når det har vært som værst. Ser at det er nettmøte, igjen, den 19.mai, så får sende inn noen spørsmål, igjen, da.

 

Da jeg gikk på kurs i september, oktober var jeg heller ikke fornøyd med kursleder, så derfor bestemte jeg meg for å klare det alene, og det har jeg gjort. For å betale over 2000 kr for å få ros og ikke hjelp når en har gått ned bare noen 100 gram var jeg ikke fornøyd med. Så nettkurs har jeg slettes ikke tro på. Men virker som om det går greit når folk går ned. Men stå på så du får de svar du trenger, Sienna71. Og lykke til videre.

 

Lykke til videre og Riktig god og fin 17.mai til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg har gratulert deg med vektnedgang tidligere Tjorven - men da visste jeg ikke hvor mye. Denne uken slo du meg i nedgang - virkelig godt å høre at det løsner for deg. :)

 

Og da er det på tide og ønske alle en riktig god 17. mai i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Så flott at det løsnet for deg igjen, Tjorven. Gratulerer! Vet godt hvor frustrerende det er når det står lenge stille. Rart med det. For meg går det også litt i trappetrinn. I perioder kan det rase ned nesten uansett hva jeg gjør eller ikke gjør, mens i andre perioder står det helt stille.

 

Sienna: jeg har også en vekt som svinger litt. Men over tid gir den vel et noenlunde greitt bilde. Må vel innrømme at jeg alltid noterer det laveste tallet hvis den viser forskjellig vekt :)

 

God 17. mai til alle fra meg også. Jeg har kursdag 18. mai, men skal kose meg i morgen. Uten dårlig samvittighet etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha - Sienna og Cirkus.

Håper det har løsne nå, ja.

 

Hatt en fin dag i dag. Men fint vær under barnetoget og Russetoget.

Men da grillingen var i gang, kom regnet og torden.

Men maten ble bra.

En liten is ble det, også.

Men ingen store utskjeielser.

Har igjen 400kcal av dagens tilmålte, så litt frukt og yoghurt blir det i kveld.

 

God kveld og onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronze

Så var jeg og tilbake etter en flott tur til Nice og Monaco, mye god mat og drikke, men har og vært aktiv med mye gåing. Jeg har nå etter 2 konfirmasjoner (en med mye restemat igjen), +17.mai og langweekend lagt på meg de 2-3 kg jeg hade tatt av på 6 uker. Derfor må jeg på en måte begynne på ny og nullstiller uker. Er litt trist og lei ja, kroppen er vond av betennelser så det hjelper heller ikke på kiloene.

 

Gratulere så mye til dere som er så flinke og som går ned i kilo.

 

Tjorven45, når du ikke er aktiv så vil du nok ikke gå ned i vekt hviss du spiser samme mengde som når du er aktiv, men mat må man ha. Kjenn etter når du er sulten og spis små lette måltid er mitt råd.

 

Sienna 71.Jeg syntes heller ikke noe om tilbakemeldingene jeg fikk fra internettkursleder da jeg gikk på slikt kurs, faktisk 2 ganger. Følte og at det var et standardbrev med noen få linjer nederst, men så sendte jeg henne mailer uavhengig av ukesbrevet på ting jeg ville ha svar på, hun svarte da men først etter noen dager.

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Bronze: Så kjedelig at du må begynne på nytt igjen da - men egentlig er det ikke sikkert at det blir helt fra skrætch. Det kan jo hende at du går fortere ned nå siden du i ukene før har jobbet med å få fart på forbrenningen din.

 

Jeg har fridag i dag og har planer om å få trent mye. Senere i dag har vi planer om å dra på G-sport og kjøpe en cross-trainer. Jeg begynner å bli lei trimsykkelen og trenger noe å trene på innendørs hvis det blir mye regn fremover. :) Mannen min er også interessert i å trene på den. Han trenger imidlertid overhodet ikke å gå ned i vekt, men av helsemessige årsaker er det jo flott å få han i gang med litt trening også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Hei

 

Ja, nå er 17. mai unnagjort med prosjektet mitt: spis hva du vil for en dag uten dårlig samvittighet etterpå. Vekten viste en liten oppgang på kursveiingen på onsdag. På hjemmevekten i dag er jeg tilbake der jeg var forrige uka. Vet ikke helt om det med samvittigheten er så gjennomførbart. Samtidig: når jeg en gang når den vekten jeg har lyst til å være på, må jeg kunne finne en fornuftig balanse mellom å kose meg og å holde vekten hvis dette skal vare. Kunne tatt mere fornuftige valg på 17. mai som gele i stedet for nøttebunnkake, for eksempel. Men isen jeg spiste var definitivt verdt det. Og denne gangen spiste jeg 1 skål med sorbetis i stedet for 1/2 boksen av en fløteis... Det er i hvert fall en klar forbedring :D

 

Synd å høre at du er syk, Tjorven. God bedring til deg ! Håper det går fort over. Veldig lurt å ta det med ro og gi kroppen hvile nåe man har feber - selv omd et er kjempekjedelig. Har meldt meg inn i en filmklubb som sender DVD'er i posten når man har returnert de man har sett til bruk for sånne dager hvor jeg ikke orker så mye annet enn å ligge på sofaen. Kan anbefales !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle år vært slank, bortsett fra de 4-5siste årene.

Og da var det alltid 2 kg opp eller ned, noe en ikke tenkte så mye over.

Ikke veide en seg hver dag heller.

Ikke hver uke engang.

Det finnes jo flere hverdager, så da trente en og spiste sundt og så kom dager en koste seg mer.

Men så lenge buksene gikk på, var det ingen krise.

 

Brukte å si jeg hadde en sommervekt og en vintervekt.

Vintervekta var 3-5 kg mer enn på sommeren.

Men det regulerte seg automatisk når våren kom.

 

Men det var før, så håper det blir slikt, igjen, når jeg kommer meg på vekta jeg skal være på.

 

Men skal ta holdvekten kurs etterpå, tror jeg.

Men jeg har jo i flere måneder holdt vekten nå, også da :D

Men nå skulle jeg ha gått ned.

 

Ja, kanskje det er å leie filmer jeg skulle gjøre.

Jeg leser mye jeg da... Krim. Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

God bedring Tjorven!

 

Jeg er strålende fornøyd nå. Vi planla og kjøpe en billig Cross-trainer, selv om det var surt og ikke få alle de fancy greiene som programmer osv. med. Men syntes ikke at vi kunne strekke oss over 3000 - og den Cross-trainern jeg hadde mest lyst på kostet 5900 (hadde sjekket på nettet) Vi dro imidlertid til G-sport i går og der hadde de jammen meg kampanjetilbud på den dyre Cross-trainern. Den var satt ned fra 5900 til 2900. Da var jo saken avgjort tenkte jeg - men så viste det seg at de ikke hadde den på lager, og de ringte rundt og ingen av de andre butikkene hadde den på lager heller. Det hele endte med at vi fikk kjøpt modellen som sto framme i butikken for 2400 kr. For ett utrolig kupp! :D

 

Nå står den pent plassert i kjellerstua her - og det er litt av ett beist. Bra vi har god plass her nede for å si det sån. Mannen min er i full gang med å finne ut av programmene og i morgen tidlig tar jeg min første økt på den. Nå gjenstår det bare å finne ut hva jeg skal registrere treningen på her. Kurslederen min forelso aerobic eller rask gange. Tror jeg må skaffe meg pulsklokke også så jeg kan få det litt mer nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Sienna med monster i kjelleren :D og takk skal du ha.

Skulle hatt noe slikt jeg, også, men har ikke plass.

Over ei uke siden jeg trente nå.

Bare å gå ut og inn i bil for å komme seg på butikken er slitsomt.

Jeg som skal til Selma-spa neste helg og trene, masse.

Så i morgen bare må jeg ut en tur og se om det går bra.

Fortsatt feber. Bare hatt det siden onsdag, denne perioden da.

Men sliten siden påske.

Men håper og tror det blir bedre bare jeg kommer meg ut å får gått litt.

Men måtte på butikken i dag og det var nok, kjenner jeg.

 

God lørdag og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Så kjedelig at du er så dårlig form Tjorven - håper det bedrer seg snart. Det høres utrolig deilig ut med Spa da. Det misunner jeg deg. :D

 

Har hatt en 40 minutters økt på Cross-trainern i dag og jeg ble godt sliten ja. Har planer om å ta en økt til når minstejenta er i seng.

 

I dag var vi nede i sentrum og spiste på Mama Rosa. Jeg valgte Spagetti Bolognese - men det var utrolig mye hvitløk i den. Så mye at jeg bare klarte å spise opp halvparten - og det er kanskje like greit. :) Føler meg likevel kjempestappet fortsatt og er glad for at jeg snikveiet meg i dag tidlig. Veiedag er jo egentlig i morgen, men vurderer nesten å droppe å veie meg da siden jeg føler meg så oppblåst. Vekten i dag tidlig viste forresten 63,1 - ned 900 gram siden mandag! :) Mon tro om jeg skal beholde den vekten til registreringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna - Du er flink. Men husk at du ikke må ta helt av da, når det gjelder trening.

Gratulere med fin nedgang, igjen.

Som før sagt, du er tøff som veier deg på søndagsmorgen.

På lørdag bruker en jo å kose seg litt ektra.

 

Ser at jeg veier minst på torsdager.

Men jeg har veiedag på mandag.

 

I kveld har jeg funnet frem masse klær som jeg ikke har brukt på mange år. Moro. Og lagt bort mange som jeg håper at jeg aldri skal ta frem igjen.

Men venter litt med å kvitte meg med dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Hei dere - jeg veiet meg i dag likevel - og vekten viste 62,9. Hurra! :D Denne uken har jeg altså fått veldig godt betalt for "jobbingen". Jeg er ikke noe treningsmonster altså - men har ligget på mellom 10 og 11 trimpoeng hver uke. Det er det som passer min livssituasjon best, og det funker jo. :)

 

Det spiller egentlig ingen rolle hvilken dag jeg veier meg - for jeg tør ikke unne meg noe særlig på lørdager uansett. Vi pleier å spise ute på lørdager da, men det virker ikke som det gir det store utslaget i kcal. Egentlig burde jeg kanskje begynne å unne meg noe innimellom, med tanke på at jeg skal leve med denne kostholdsendringen framover, samt holde vekten. Jeg kan jo ikke leve resten av livet uten snop og kos liksom. :) Jeg må lage en plan for dette når kurset er ferdig - eller når jeg har nådd målet mitt på 60 kg. Jeg har vært så fokusert på å gå ned i vekt at jeg egentlig ikke har tenkt så mye lenger enda.

 

Tjorven: Det er morsomt å kunne ta på seg klær som har ligget og ventet en stund ja. :) Jeg prøvde en bukse jeg har hatt liggende ett par år i går, jeg får den på men den sitter fortsatt ikke helt bra. Kanskje den sklir lett på om noen uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink.

Ikke lenge før du har nådd dit mål.

 

Jeg hadde selv håpet at jeg skulle nådd mitt mål til St.Hans. Men slik blir det ikke.

Men gir meg ikke.

 

Jeg har i hvertfall masse klær å ha på meg nå :D

 

Veiedagen min i morgen.

 

Jeg er nok ganske lik deg, der. Unner meg ikke noe gotteri. Men samtidig har jeg aldri vært gotteri- eller kakemons.

Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg ikke har gått ned de siste månedene heller. Virker nesten som jeg har trent for mye. Nå som jeg ikke trener eller trener lite, så går jeg ned.

 

Nå er jeg spent på morgendagen. Håper jeg kommer igang med litt trening.

Men det blir neste episode med det som følger med :)

 

God mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad og fornøyd - 71 kg blank i dag - ned 400 g til i mai :D

Men det ble ingen trening forrige uke da.

 

Men i dag har jeg trent kondis og styrke og styrke er det mange uker siden jeg trente sist.

Nå håper jeg at vekta er i siget og minus hver uke, fremover.

 

God mandag til dere.

Og fin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Sienna/Tjorven: så flinke dere har vært. Gøy! Snart i mål, jo :D Heldig den som ikke er gottegris... Jeg har noen stygge episoder bak meg der, er jeg redd. Ofte utløst av at jeg er sliten. Spising som avslapping med andre ord. Ikke veldig lurt i lengden... Nå har jeg alltid flere pakker Läkerol tilgjengelig. En gang spiste jeg så mye pastiller at jeg fikk magekrampe - haha. Men bedre enn å forspise seg på ostepop.

 

Spent på veiedag på kurset i morgen. Hjemmevekta spretter såpass mye opp og ned så stoler ikke helt på den. Men tror jeg har gått ned litt. Vi får se. Blitt litt lite turer i det siste. Prøver å finne tilbake til turrytmen: 1 tur pr kveld i min. 30 minutter uansett.

 

Fikk kommentar på jobben i dag om hvor mye jeg har tatt av. Det varmet og inspirerer til å fortsette !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg sliter med tidsklemma nå. Lange dager på jobb, husarbeid, hjelpe sønnen med lekser, leke med datteren, diverse møter i forbindelse med skole og barnehage - og oppi alt det her skal jeg trene. I går og i dag har jeg bare hatt 30 minutter til rådighet, og det blir som regel en kavete og slitsom treningsrunde fordi jeg tenker at jeg egentlig ikke har tid til det og tenker også på alt jeg må gjøre etterpå.

 

Flere som sliter med å få presset trening inn i hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster - ble du borte med en gang?? Her er det lov å skrive om nedturer og oppturer så kom tilbake.

 

bronze - håper det går bra med deg?? Ble så stille fra deg..

 

cirkus - håper det blir en positiv veiedag i morgen. Alltid spennende, selv om en veier seg innimellom selv.

Når du går på kurs er du jo i gode hender. Men glad du er her, også. Så kan du gi oss noen gode råd.

 

Sienna - savner dine daglige innlegg her. Har du havnet i kjelleren på crossern når du har noe fri :D

 

Jeg var fryktelig trett fra morgenen av i dag, men kom meg til slutt opp og møtte ei venninne til sen lunsj.

Ble litt kikking og prøving av klær og det er moro og komme inn i 38, ja, det er ikke så trangt at jeg har problemer med å få det på engang. Men så er det enkelte plagg som jeg må opp i 42, da...

 

God kveld alle sammen og riktig god og fin onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...