Gå til innhold

Jeg er ny her, og skal ned ihvertfall 40 kg...


Anbefalte innlegg

Gjest Rosagris

Gratuerer med flott vekttap:) Bolledama, det er skikkelig motiverende å se at du og andre fortsetter å gå ned i vekt etter så mange kilo. Det går ann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på veiedag om 2 dager...

 

Går ikke på kurs nå ( dessverre ikke annet tilbud enn nettkurs), og det er uvant..Men; har full fokus og er stort sett flink ( bursdagsfeiring i helga). Når jeg reiser på ferie har jeg som mål å holde vekta, men når jeg er hjemme så er det kaloritelling hver dag.

 

Jeg SKAL være under 120 når nytt kurs starter i begynnelsen av september ( helst 117-118), så her må jeg bare klare meg på egenhånd. :-)

 

Flere som føler seg litt "ensomme&forlatte" uten kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første uke på egenhånd, så har jeg vist at dette klarer jeg ja! :-)

Ned 0,7 kg.

 

Nå er MASSE klær fjernet fra mitt hus, og jeg skal ALDRI ALDRI bruke klær i så store str igjen.

 

En flott sommerdag til dere!

 

Reiser på ferie noen dager nå, så regner med mer stillstand på vekta neste uke, men skal ihvertfall holde vekta. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosagris

Kjempeflink har du vert. Tror det er lurt å fjerne klærne etter hvert som de blir for store. Gleder meg til jeg kan kaste mange klær, men skal beholde den største buksa(den er allerede for stor). Skal ha den til skrekk og advarsel for meg selv:)

 

Så får du ha en skikkelig god ferie. God sommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

100 gram mindre.

 

Hehe..ja, det er da noe og nå har jeg rundet HELE 23 KG NED!! Deilig deilig...

 

Siste dag av mensen i dag, så kan hende kroppen holder litt vann igjen.

 

Uansett VELDIG fornøyd med meg selv for at jeg nå har full fokus igjen, og at jeg klarer å gå ned alene uten å gå på kurs. Men; gleder meg veldig til å starte på mitt 3.kurs 1.sept.! Støtten fra kursholder og de andre deltakerne er veldig bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeimponert. Det å ha et kurs som kommer snart er viktig tror jeg. For min del kan jeg ikke gå på kurs hele tiden fordi da mister jeg fokus, men dersom jeg melder meg på et ekspress internettkurs (GR) av og til - og gjrne litt fram i tid - hjelper det meg å holde fokus. Jeg går på et nå for å komme godt igang med høsten og så tenker jeg at jeg skal gå på et til før jul en gang (muligens november) - skal bestemme meg når jeg slutter dette kurset.

 

100 gram ned er riktig retning - trenger ikke være så mye hver uke, men at nåla går riktig vei er flott. Personlig noterer jeg kun ned hver halve kilo - dvs. at dersom nåla er på 112,6 noterer jeg ned 113 kg som resultat - tror at kroppen varierer såpass at det er tilfeldig på 100-gramene, og dermed har jeg bestemt meg for å ta nærmeste halve kilo avrundet oppover. Er derfor fornøyd om nåla står stille av og til, men HÅPER jo selvsagt å se at det går jevnt nedover i de periodene jeg ikke har pause.

 

Jeg har dessuten bestemt meg for å ta pauser nå og da, for at kroppen skal justere seg OG fordi jeg ikke klarer å holde 100% fokus hele tida. Tror desember blir en pausemåned, - da er målet kun å HOLDE vekta. Var det i sommer også, og da gikk jeg faktisk NED 1 kg :D ( i løpet av 6 uker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å holde koken frem til desember, som mest sannsynlig blir en "hold-vekten-måned" her også. :-)

 

Har i dag veldig vondt i en ankel som jeg tidligere har forstuet mange ganger. Har ikke skjedd noe spesielt, så er nok den tunge kroppen min som sliter. Åhh...som jeg gleder meg til et liv med en LETTERE kropp!!! Vet at mannen min elsker meg som akkurat den jeg er, men det er sååå mange gode grunner til at jeg vil bli lettere. Klarer jeg målet mitt om 90 kg til sommeren, så vil det være ca 20 år siden jeg var så slank! Aiai..den drømmen skal bli virkelig! Jammen skal den det!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosagris

Tenk hele 23 kilo, sitter her og smiler og deler drømmen din, 90 kilo neste sommer, det hadde vert noe det, og det er ca 20 år siden jeg var der også! Ha en fortsatt fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Hallo Bolledama, jeg skal og begynne på kurs neste uke,og det gleder jeg meg til, det er en god invistering. Det er så lett å slappe av litt ekstra når ingen ser du veier deg hver uke,og jeg tror vekttapet går litt raskere når noen skal veie deg. Jeg har greid¨å gå ned snaut 4 kilo gjennom sommeren, men med kurs hadde det sikkert vært betydelig mer. Dessuten er det så hyggelig når kurslederen blir like glad som deg for oppnådd resultat..og det er mye latter rundt bordet på møtene og stadig nye tips på veien.

 

Selv regner jeg med å gå kurs fram til neste sommer,så det lukter hele 6 kurs for min del og deretter stabiliseringskurs 1 1/2 år etterpå.

 

Jeg har det også litt som du,mannen min liker meg som jeg er,men jeg merker det jo at han blir mer ivrig på meg etterhvert som formene blir mer markerte, om du skjønner hva jeg mener :)

 

Heier deg videre. Mvh Engebert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Bolledama' date=' jeg skal og begynne på kurs neste uke,og det gleder jeg meg til, det er en god invistering. Det er så lett å slappe av litt ekstra når ingen ser du veier deg hver uke,og jeg tror vekttapet går litt raskere når noen skal veie deg. Jeg har greid¨å gå ned snaut 4 kilo gjennom sommeren, men med kurs hadde det sikkert vært betydelig mer. Dessuten er det så hyggelig når kurslederen blir like glad som deg for oppnådd resultat..og det er mye latter rundt bordet på møtene og stadig nye tips på veien.

 

Selv regner jeg med å gå kurs fram til neste sommer,så det lukter hele 6 kurs for min del og deretter stabiliseringskurs 1 1/2 år etterpå.

 

Jeg har det også litt som du,mannen min liker meg som jeg er,men jeg merker det jo at han blir mer ivrig på meg etterhvert som formene blir mer markerte, om du skjønner hva jeg mener :)

 

Heier deg videre. Mvh Engebert[/quote']

 

 

Ja, det blir flere kurs på meg også. Godt å bli fulgt opp og også glede seg med de andres nedgang. :-) Så får vi se hvor mange kurs det blir tilsammen...

 

Heier på deg også, Engebert! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG et hopp:

 

Ned 1,4 kg!!!! JIPPIJIPPI!!

Åhh...måtte tørke en tåre på badet i dag tidlig da jeg veide meg....Jeg er såå glad for at jeg klarer dette!!

 

Starter på nytt kurs neste torsdag, og det gleder jeg meg til. :-)

Har gått ned 3 kg siden kursslutt i begynnelsen av juli, og det må jeg bare være fornøyd med. :-)

 

En strålende uke ønskes dere!

Jeg heier på dere!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra resultat denne uka. Det viser at du holde fokus veldig godt - gratulerer! Det er SÅ koselig å lese om ups and downs her - især fordi det er endel som skal ned mye som holder koken over lengre tid, og stadig ser nye , flotte, resultater. Det er bare å ta av seg hatten og bøye seg i støvet!

 

Når du går på kurs: er det sånn at du lager mat med lavt kaloriinnhold til hele familien, eller lager du spesiell mat til deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra resultat denne uka. Det viser at du holde fokus veldig godt - gratulerer! Det er SÅ koselig å lese om ups and downs her - især fordi det er endel som skal ned mye som holder koken over lengre tid' date=' og stadig ser nye , flotte, resultater. Det er bare å ta av seg hatten og bøye seg i støvet!

 

Når du går på kurs: er det sånn at du lager mat med lavt kaloriinnhold til hele familien, eller lager du spesiell mat til deg selv?[/quote']

 

 

Ja, MÅ holde fokus for skal ned maaange kilo til og etter det så må fokuset være å holde vekten. Det er det som er den vanskeligste biten etter mn erfaring..

 

Lager lik mat for hele familien. Kjøper de magre produktene av det som finnes i butikkene, har mye grønnsaker, fisk, fullkornspasta og villris, Roedepaier, lager pizza med grov bunn og prøver ellers lage middager som har ok kaloriinnhold ( f.eks. fiskekaker med høyt fiskeinnhold, lapskaus m.m.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...