Gå til innhold

Jeg er ny her, og skal ned ihvertfall 40 kg...


Anbefalte innlegg

Grattis med supert resultat :)

Å organisere garderoben er en flott inspirasjon. Uendelig god følelse å få bort det som er blitt for stort' date=' og ta i bruk klær som passer igjen. Og det aller beste er å komme i de plaggene som aldri har vært i bruk.....Fantastisk!! Hurra for Bolledama :)

 

PS: Ikke lenge før du må skifte nick. Til feks: exBolledama, hihi

 

God helg!![/quote']

 

Tusen takk! :-)

Hehe..nå fikk du frem latteren min, FruFleksnes! :-) Tenk såå moro å heller hete exbolledama da!! Ååh..*drømme*

Forresten; skal ikke bare drømme om det. Det SKAL bli en realitet nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,2 kg.

 

Det er i grunn greit. :-)

Har eggløsning og da samler jeg alltid vann.

Satser på et ras til neste torsdag. :-)

 

Ellers har jeg shoppet klær i dag! Johoo...Deilig følelse å se etter vanlige klær og ikke bare str telt. Kjøpte en kjole til og noen overdeler/tunika. Gleder meg til å bruke spesielt kjolene jeg har kjøpt siste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang' date=' som jeg pleier å si til meg selv, ned er ned:) Skikkelig morsomt å shoppe nye klær, skal i 50 årslag på lørdag, og jeg må på shopping i morgen, Gleder meg:)[/quote']

 

Ja, ned er ned og DEILIG er det!

100 gram eller 1,5 kg..Denne kroppen BLIR LETTERE!! :-)

 

Kos deg masse med shopping!! Det fortjener vi virkelig! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal innholdet variere jo med oppskriften. Men jeg sakset et par til deg her:

 

Fastelavensboller med kremfyll

Blir ca 10 boller

 

Hver bolle har ca 423 kcal ( MED KREM!)

 

3,5 dl melk

100 gr smør

50 gr gjær

1 liter hvetemel

1 dl sukker

0,5 ts salt

1 ts malt kardemomme

 

Kremfyll:

3 dl kremfløte

1 ss sukker

0,5 ts vaniljesukker

 

NR 2. :Hveteboller

Gir ca 15 boller

 

Hver bolle har ca 193 kcal

 

3,5 dl lunken melk,

1 pakke gjær,

1 dl sukker,

0,5 ts salt,

100 gr mykt smør

1 ts kardemomme,

0,5 ts bakepulver,

Ca 9 dl Hvetemel

 

Smuldre gjæren i den lunkne melken og la dette stå ca. 2 minutter. Ha i sukker, salt og det myke smøret, samt halvdelen av melet blandet med kardemomme og bakepulver.Arbeid dette sammen og ha i mer mel til en passe fast deig. Prøv deg frem, så deigen ikke blir for fast. Skrap deigen sammen, dryss over mel, dekk den til og sett den lunt til heving, ca.60 minutter.

 

Når deigen har gått opptil dobbelt størrelse, har du den ut på melet bord, knar den godtopp og deler den i små jevne emner.Trill disse til runde boller som legges på smurt plate. Sett bollene lunt til etterhev, ca.30 minutter. Når de er passe hevet, skal et lett trykk i kanten "gå ut" igjen. Får ikke bollene nok etterhev, vil de sprekke når du steker dem. Hever bollene seg for meget, vil de falle sammen og bli flate.

Mens bollene etterhever, varmer du opp stekeovnen til 225- 250 C. Stek bollene midt i ovnen ca. 8 minutter. Avkjøl bollene på rist under håndkle.

 

 

Må til slutt bare få si at du er kjempeflink!

Mvh Steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...