Gå til innhold

Jeg er ny her, og skal ned ihvertfall 40 kg...


Anbefalte innlegg

Gjest Synsegulla

- 20 kg er imponerende, jeg gleder meg til jeg kommer der, da er jeg halvveis til målet. Jeg tror alltid jeg er så motivert, helt til plutselig en dag, da er det akkurat som om jeg får panikk, og da spiser jeg nesten alt jeg kommer over, og det kan gå dager, uker og måneder før jeg klarer å hente meg inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurslederen fylte en sekk tilsvarende 19,5 kg da jeg hadde gått ned det og satte på ryggen min. Ble helt kvalm faktisk...Så ja, over 20 kg er mye!

 

Overspising vet jeg dessverre alt om...

Har holdt meg i skinnet siden jeg startet denne nye livsstilen min i februar/mars, og er redd for å få tilbakefall...

 

Heier på deg og at du klarer å unngå å spise alt du kommer over.

Det er INGEN god følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosagris

Gratulerer med flott vektnedgang:) Det er så moro å se at man fortsatt går nedover, bare man holder fokus. JA, det er kjempemorsomt å få kommentarer fra folk, og det blir nok flere etter hvert. vi får bare suge det til oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lykke til med kurset:) Helt sikker på at det går veien i ukene fremover. Det første jeg kommer til å gjøre når jeg kommer hjem er å sjekke hvordan det går med deg og alle andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kakene som var vanskelig ikke å røre..

Ei lita flis av et stykke yndlingssjokoladekake, og et stykke av Roede gulrotkake. En utfordring ja, men du verden så deilig det er å la være å mumse innpå. MESTRING! Jeg klarer det!

 

Og hvis noen lurer; ja, vi kan også sette frem frukt og andre sunnere alternativer, men mann og barn må få lov til å nyte en kakebit en gang i blant selv om mor skal gå på Roede-kurs i en liten evighet. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble over grensen med kalorier i helga, men innhentet meg fra mandagen av. Har vært veldig sulten denne uken. Fatter ikke når enkelte på kurset sier at de har problemer med å få i seg 1900 kalorier...Det "probemet" har jeg aldri hatt...Derfor jeg er så overvektig også. Er veldig glad i mat!

 

Uansett; gleder meg til 2.kurskveld på mitt 3.kurs. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder "problemet" med å få i seg nok kalorier, så er det en snodig greie, ja. Det er jo ikke uten grunn at vi er her inne, og i mange tilfeller er det jo nettopp for mange kalorier (sier mange fordi for enkelte er det gjelder sykdom, medisiner e.l. inni bildet også). Jeg har også hatt problemer med å spise nok når jeg går på kurs fordi jeg f.eks. går over til kun magre produkter eller lettprodukter i tillegg til at jeg reduserer mengden, samt kutter ut snop og snacks. Så plutselig blir det mange kalorier mindre bare på endring i produktvalget. Det jeg har mer problemer med å forstå, er de som sier at de aldri er sulten når de går på kurs. Jeg synes jeg er sulten hele tiden, mer ekstremt i enkelte perioder enn andre, og i de ekstreme periodene er gjerne tiden jeg går ned mest. Go figure....

 

Uansett - lykke til med veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder "problemet" med å få i seg nok kalorier' date=' så er det en snodig greie, ja. Det er jo ikke uten grunn at vi er her inne, og i mange tilfeller er det jo nettopp for mange kalorier (sier mange fordi for enkelte er det gjelder sykdom, medisiner e.l. inni bildet også). Jeg har også hatt problemer med å spise nok når jeg går på kurs fordi jeg f.eks. går over til kun magre produkter eller lettprodukter i tillegg til at jeg reduserer mengden, samt kutter ut snop og snacks. Så plutselig blir det mange kalorier mindre bare på endring i produktvalget. Det jeg har mer problemer med å forstå, er de som sier at de aldri er sulten når de går på kurs. Jeg synes jeg er sulten hele tiden, mer ekstremt i enkelte perioder enn andre, og i de ekstreme periodene er gjerne tiden jeg går ned mest. Go figure....

 

Uansett - lykke til med veiing![/quote']

 

 

Tusen takk, Krysmynte. :-)

 

Åh, da håper jeg på vektras nå ettersom jeg har vært så ekstra sulten. Hehe..Vi som er overvektige er vel blitt det av ulike grunner virker det som. Feilspising, overspising og noen grunnet sykdom. For min del er det altså overspising. Har spist regelmessig, relativt sunt, drukket mye vann....Men; altfor mye mat. For mange brødskiver, for store middagsporsjoner og så har jeg kost meg for ofte med div snacks og sjokolade. Kaker og desserter har aldri vært noen last for meg.

 

Jaja, det er bare å lære seg å overse at kroppen roper etter mer mat. Etterhvert som en blir mindre, så trenger den jo mindre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Bolledama74. Somme tider føler jeg meg som en innstilt bombe som kan sprekke når som helst,for jeg føler at alt er litt forbudt å spise,selv om nøkkelen er jo nettopp å spise nok ,men det er klart når 16-1900 kcal skal inntas,må en jo tenke seg om hva en dytter innpå. Det hører liksom med at man skal sulte og lide litt for å gå ned i vekt,nesten naturstridig at man være mett og på Slanker'n samtidig, bare noen av mine tanker rundt vår felles utfordring.

 

Heier deg videre ,jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Bolledama74. Somme tider føler jeg meg som en innstilt bombe som kan sprekke når som helst' date='for jeg føler at alt er litt forbudt å spise,selv om nøkkelen er jo nettopp å spise nok ,men det er klart når 16-1900 kcal skal inntas,må en jo tenke seg om hva en dytter innpå. Det hører liksom med at man skal sulte og lide litt for å gå ned i vekt,nesten naturstridig at man være mett og på Slanker'n samtidig, bare noen av mine tanker rundt vår felles utfordring.

 

Heier deg videre ,jeg :)[/quote']

 

Liten trøst for meg at også andre er sultne..hehe..

 

I dag har jeg faktisk ikke vært såå sulten, og matsammensetningen har vært lik de siste dagene, så da er det nok kroppen som oppfører seg ulikt fra dag til dag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskusdama

Du er ikke alene. Å være sulten er for min del nesten en ny opplevelse. Tillot meg aldri det tidligere. Skulle stu på så godt det lot seg gjøre. En av grunnene til at jeg nå er her. Opplever det ikke hele tiden, men når jeg er sulten er jeg livredd for å sprekke så da dytter jeg i meg gulrøtter og vann. Men dette skal vi klare, sulten eller ei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...