Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Utskeielser viser seg ofte raskt på vekta, men som regel er det ikke bare lagring av fett, men også økt vanninnhold og mageinnhold. Dessuten går det ofte raskt av igjen hvis man bare tar seg sammen etterpå :) Hadde en god økt i går og en meget god økt i dag. Jeg er veldig fornøyd med fremgangen min på treningsfronten. Jeg er nok i mitt livs beste form nå. Men så har jo jeg aldri vært i spesielt god form, så det skal jo i grunn ikke så mye til :P

 

Glemte å veie meg i morges, men hoppet på vekta etter treningsøkta og da viste den 65,1. Virker som det er muligheter for å få se 64-tallet før jul :)

 

Ja julen kan være ganske ødeleggende hvis man gir seg selv frie tøyler. Det er nok en god ide å ha litt fokus i julen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PolarErMinVenn

Så fint at det går så bra med treningen! Jeg har nå vært ute og gått runden på 7,2km samtidig som jeg har fått nye en helt nydelig stjernehimmel! Jeg har fått igjen håpet om å klare å se 74 tallet igjen, selv om det skulle vært 73! Men fortsetter jeg slik så blir det bra =) Er sikker på at du klarer 64 tallet også!

 

Så fint at treningen går så bra da :D Jeg skal straks i dusjen, så får jeg se om det blir en tur ut, er juledisko på puben, i ei så lita bygd som det her må man prøve å få med seg når det skjer slike ting :P kanskje det blir litt dansing også, hehe..

 

Skjeia skikkelig ut i går, men har skjerpet meg minst like mye igjen i dag, skal klare det her =)

 

Talast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

I dag har vært en slitsom dag.. Etter kveldsturen i går ble det en tur på puben og mye dansing, desverre også endel alkohol! Holdt meg for det meste til en litt syrlig hvitvin da =) Men vi holdt det gåanes til kl 8 i dag tidlig, så ja sliiiiiiten.. Nå sitter jeg og motiverer meg til å gå en tur. Har veldig lyst faktisk, bare er tiltak å komme seg ut av pysjen og inn i turklærne :P

 

Jeg har trua på at vekta skal gå min vei faktisk! Lenge siden jeg har drukket så mye vann som jeg gjorde i går/natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65,2 i dag... Det går treigt... Men jeg er ikke så flink som jeg burde være... Det sniker seg inn mer kalorier enn jeg har godt av. Hvis jeg er veeeeldig flink i dag, så kaaaanskje jeg får se 64-tallet i morgen...

 

Hadde en liten styretreningsøkt i går kveld. Men jeg har ikke sittet i ro omtrent hele helgen. Har hatt mye å gjøre, og det ser ikke ut til at det blir mindre kjør i løpet av uka. Det er bra. Minst mulig sofatid :)

 

Jeg har blitt litt flinkere til å drikke vann, men det er nok fordi jeg har vært mer tørst i løpet av helgen. Spent på om jeg klarer å opprettholde vanndrikkingen i løpet av uken. Den planen jeg hadde om å kjøpe meg kullsyrevann for å drikke mer har jeg ikke greid å iverksette ennå. Jeg klarer altså ikke å huske på det når jeg er på butikken... Jeg er så håpløst distre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det går tregt, men det går hvertfall den riktige veien! All vekt "tapt" er jo bare bra=) Forrige mandag hadde jo jeg 75,2, og tirsdagen viste den 74,8! Mulig for deg i morgen også da ;)

Jeg er veldig spent på vekta i morgen, har hvertfall hatt en skikkelig økt i dag også, så får bare håpe. Kjenner jeg blir skikkelig skuffa om jeg ikke har klart å gå ned, men med fredagens utskeielser så er detjo ikke rart om det ikke blir nedgang. Har vært suuuuuperflink etter det da, egentlig både med matinntak og trening. Ble riktig nok bare en gåtur på 4km i går, men dansa jo halve natta før det så :P

 

Nå skal jeg straks i dusjen, så legge meg etter det. Må være flink med søvnen.. Er ikke alltid det.. Kan også drikke mer vann, men er ikke vannkrise her da, får i meg endel.

 

Tenk om vi klarer oss i jula a? Det er hvertfall skikkelig motivasjon for januar vet jeg! Det er liksom prøvelsen på om jeg kan klare å gå ned og holde vekten det her føler jeg. Klarer jeg jula uten oppgang så kan jeg klare alt! Men som jeg har sakt tidligere, om jeg klarer å ikke legge på meg mer enn 1kg fra 22.des-2.jan så skal jeg være fornøyd! Om det er 1kg andre veien er jo det enda bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Miip.. 74,8 i dag.. Vet jeg skal være fornøyd med det etter 76 på lørdagen.. MEN.. Hadde håpe på litt ned fra forrige uke.. Skal veie igjen på torsdag før jeg drar, da MÅ jeg ha gått ned. Men skal nok klare det også, litt hvertfall med å fortsette slik jeg har holdt på til nå. Var på skoleavslutning i går med kaker og pølser, smakte ikke på noe! Og godt er det, for eller hadde jo vekta gått opp til i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nesten så jeg ikke kunne tro det i morges. Måtte trø på vekta to ganger for å være helt sikker. Klarte det med hårfin margin 64,9!!

 

Da var delmål 2 nådd!

 

Og OI 76 på lørdag, ja da synes jeg du skal være relativt fornøyd med 74,8 i dag! Du greier nok noen gram til før du reiser.

 

Tror det blir vanskelig å holde fokuset helt i jula. Vet jeg kommer til å innta mye over det jeg har godt av. Men det betyr bare en ting, må være knallflink til å være i aktivitet. Trene, gå turer osv. Og vanndrikking. Mye vann hjelper nok på at man ikke går å får lyst på noe hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

GRATTIS!!! :D

Da ser vi begge 4 tallet ;) Jeg vet det blir vanskelig med inntaket ja, muligens lettere å gjøre noe med forbruket da! Så du har helt rett! Jeg bare vet at jeg blir så skuffa om jeg går opp, selv om det jo er normalt å gå litt opp i en høytid som jula. Jeg må bare tenke på hvor deilig det kommer til å være å se 3 tallet og ikke 5 taeller6 tallet etter jul :P håper det gjør at jeg klarer å styre meg ang inntaket og at jeg klarer å fortsette med treningen som jeg gjør. Og som du sier VANN!!

 

Np er lunsjen snart ferdig. Skal da ut på hjemmebesøk. 2km hver vei, så blir deilig det :) Heldig som har den hver tirsdag :)

 

 

Smiling is optional finishing is not! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Uff.. Det ble litt mye kveldsmat i dag.. 5 knekkebrød.. To med egg og tre med snøfrisk og løk. Hadde ikke tid til middag i dag da, så kan jo hende det holder alikevel.. Det ble trening i dag, noen gøde øvelser, men ikke den mest intense økta i dag. Greit siden den var det i går og skal ha en siste økt her i morgen før jeg reiser hjemover!

 

Gosh! Begynner å grue meg skikkelig til reisa, bare MÅ passe på, en hel dag i bil og en hel natt på flyplass.. På reisefot i nærmere 30 timer faktisk :unsure:

 

Nå er det natta hvertfall.. Måtte bare se slankekrigen først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor gruff i dag! Ikke noe trening verken i dag eller i går. Styrer mye og kommer meg ikke i seng før altfor sent. Sliten nå! Kostholdet har ikke vært noe bra verken i går eller i dag.

 

Men tross det var jeg 64,6 kg i morges! Herlig det!

 

Hvor langt skal du reise siden det tar så lang tid? Forsto det slik at du skulle reise hjem? Hvor kommer du fra? (Hvis du vil si det da...) Jeg er fra og bor i Nordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg er fra Drammen jeg, men nå bor og jobber jeg i Finnmark.. Hehe =) I Kjøllefjord, og skal hjem. Skal kjøre til Alta og så fly derfra. Grunnen til at det tar såå lang tid er fordi jeg må helgardere meg litt når det kommer til været. Så blir nok endel døtid i Alta, men bedre det, enn å risikere å ikke komme frem i tide pga været, evt stengte fjelloverganger etc..

 

Må virkelig jobbe på jeg for å holde følge med deg jeg nå ;) jeg var fremdeles på 74,8 i dag.. Spiste wienerpølse og kålrabistappe til middag i går, så har bare meg selv å skylde. Treningen kan jeg ikke gjøre stort mer enn jeg gjør :P var slitsomt på trening i går, kroppen var så utrolig tung! Tror den har godt av noen dager fri før jeg setter hardt igang igjen, hehe.

 

Stekte kylling filet i dag tidlig, som jeg skal ha med meg på køreturen i kveld. Prøve å ikke bli fristet til sånn småspising i bilen.. Men 45 mil alene i bilen er det lett å få lyst på noe godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst var jeg oppe på 65,1 i dag :blink:

 

Men som deg har jeg meg selv å skylde. Julelunsj med jobben, koldtbord og julemat. Spiste altfor mye.

 

Har hatt to dager treningsfri nå og er veldig klar for en kjempeøkt i dag :D

 

Lurt å ha et sunt alternativ å spise på i bilen. Jeg er håpløs på lange bilturer... Må liksom alltid ha noe å snope på... Men det er jo ikke så ofte man er på langreise, så det er kanskje litt lov da??

 

Tar du helt ferie herfra nå eller? Jeg tror jeg kommer til å titte inneom i ny og ne. Greit så man ikke mister fokuset helt synes jeg :)

 

Ønsker deg god tur hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ferie herfra? Nei nei ;) Kan jo ikke det. Nå sitter jeg på flyplassen og venter.. Endelig kom jeg meg inn på nettet! Jeg skal på vekta hjemme hos pappa i morgen, vet jo ikke hvordan den er i forhold til min, men da kan jeg hvertfall følge med på den frem til onsdag morgen når jeg drar derfra igjen :)

 

Det var jo ikke noe særlig at du kom over 5 tallet igjen, men du kommer deg ned igjen etter et par gode treningsøkter vet du ;)

 

Jeg hadde med noe mat som jeg skulle ha når jeg kom fram, det var kjekt! Pluss vann i bilen, men det ble hamburger på veien i går, og pølse til frokost i dag. Var innom butikken, men de hadde ingen ting som fristet desverre. Men ble hvertfall mett, nå har jeg faktisk ikke lyst på godis engang :D Det ble også sjokolade egg, men det er eneste godisen på hele turen så er ikke så misfornøyd med det med tanke på tidligere reiser :P Gikk til bensinstasjonen da i stedenfor å ta bilen, bedre enn ingen ting hvertfall.

 

Jeg er spent på hvordan jula skal gå, jeg har fått skikkelig vondt i halsen så kanskje det setter en stopper for stort mat inntak, hehe, men det setter desverre en stopper for treningen også :(

 

Vi høres jula gjennom om du er innom;) Jeg har lyst til å se okay ut på nyttårsaften også, da kan jeg jo ikke stappe meg full av alt mulig i jula :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

I dag stoppet vekta på 64,3 kg. Kjempegreier det! Var nok bare litt mye mageinnhold i går tenker jeg.

 

Styrer veldig mye nå og fikk jeg en god treningsøkt i går, så får nok forbrent det jeg inntar og mer til.

 

I kveld har jeg tenkt å ta en styrketreningsøkt. I morgen blir det nok ikke noe særlig aktivitet. Får se været an om det muligens blir en liten spasertur på formiddagen. Men orker ikke stresse med det. I morgen skal alt helst bare være kos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så bra da!! Må du koe deg masse masse med familien i dag! Hervar vekta hos pappa 74,7, tror den er litt snillere enn den jeg har hjemme men :P

 

Jeg gleder meg så veldig ti maten og pakkene i kveld :D

 

Var ute å gikk en tur i dag, ble litt joggings også. Strålende sol og herlig dagslys :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig vær satte stopper for noen gåtur her i dag. Er noe forsinket med mat og alt her pga elektriske problemer. Men nå er ribba i ovnen, så nå blir det vel mat etter hvert.

 

I morges var jeg nede på 63,9 kg. Men det er nok ikke et tall som holder lenge. Har spist mye snop i dag. I morgen blir det ikke veiing. Men skal få til en treningsøkt i løpet av dagen...

 

Ha en riktig god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Dæven så du har sett 3 tallet ja ;) i dag veide jeg 75,4.. og det blir sikkert ikke noe bedre i morgen..det kunne jo faktisk vært enda værre i dag da.. Men da er det verste over, så er det bare å stå på hele neste både i matveien og med trening, selv på reisa tilbake til Finnmark må jeg være kjempeflik! Men det skal gå :)

 

Uff så uheldig dere har vært med vær og da en julaften med strømproblemer.. Har hatt det et par ganger før vi også, men denne gangen gikk alt som det skulle :D

 

Fortsatt god jul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei igjen!

 

I går var det festligheter med familien igjen og det ble både mye mat og kaker. Men må si at jeg faktisk ikke har noe dårlig samvittighet for det. hadde lov i går :) I dag fikk jeg meg en grei treningsøkt på akropolis. Delen på mølla først gikk igrunn meget bra. Var ikke like flink på styrken etterpå. Hadde ikke så mye energi i dag, men har betalt for i morgen også, så da skal jeg satse mer på styrken!!

 

Merker at kroppen har fått mye mat og godis, det har trigget endel, så går og har lyst på noe hele tiden. Gjelder å være sterk nå! Klare å komme tilbake til "normalt" inntak.. Fremdeles noen julelunsjer og middager igjen så får bare jobbe på.

 

Håper ikke Dagmar har ødelagt for mye for dere der oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Bor sånn til at jeg ikke har sett noe særlig til Dagmar. Blir sjeldent skikkelig uvær her, heldigvis!

 

Veide 64,8 i dag. 1 hekto ned fra forrige tirsdag, men 9 hekto opp fra julaften <_< Men det er jo greit... Litt må man jo regne med når man stapper i seg mat og snop...

 

Hatt bare en treningsøkt, men blir vel en i dag tenker jeg. Trenger å få noe kondisjonstrening snart kjenner jeg... Har lyst å spinne, men det går visst ingen timer nå i romjulen. Men da blir det sikkert bare ekstra gøy å begynne på igjen på nyåret :D

 

Det går faktisk utrolig greit med meg og matinntaket. Julaften og 1. juledag tok det nok litt av, men i går og i dag har gått veldig greit og har ikke noe særlig søtsug heller. Noe som er uvanlig når det gjelder meg... Men det er jo bare bra det da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Du har klart det!!!!! Det har ikke jeg. 76,0 i dag.. Jeg og den 76`en.. Jaja, blir spennende neste uke. Skal jo veie igjen i morgen og se hvor mye jeg har gått opp disse dagene hjemme.. Jeg har jo trent endel ved siden av jeg da, men tydeligvis ikke nok.

 

Hadde to treningsøkter på akropolis i dag, men desverre blitt et stort inntak også..

 

En ting som er annerledes nå enn før, motivasjonen er her fremdeles :D Nå har den vart en stund og fler at den kommer til å fortsette å vøre her :D det er mye takket være deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott å høre at motivasjonen fortsatt er der! Det er den hos meg også ;)

 

Og jeg tror at uansett om man legger på seg litt i julen, så går det fort av igjen... Det fester seg som regel ikke så veldig hvis man bare tar tak i det med en gang.

 

Det ble ikke rare treningsøkta på meg i dag. Bestemte meg for å gå en tur i stedet. Fikk godt tempo og ble god og svett, så det ble da noen kalorier forbrent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Kremt.. 76,3.. Det er 1,6 opp fra lørdagen.. Men jeg sa jo maks opp 1kg fra 22.12-02.01, så da ligger jeg jo ikke sååå langt etter. Det skal jeg hvertfall klare!

 

Nå bærer det av sted med reising her. håper jeg er hjemme i ni-ti- tia i kveld. Siste utskeielsesdag hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hvor raskt man kan legge på seg... Jeg var oppe på 65,2 i dag. Æsj! Men i kveld skal jeg slenge meg på tredemølla og få meg ei skikkelig økt.

 

Jeg prøver å være litt moderat, men innerst inne har jeg ikke lyst... Jeg har vel egentlig gitt meg selv litt lov til å skeie ut. Tenker at så lenge jeg prøver å være aktiv og ha noen treningsøkter kan vel ikke skaden bli alt for stor...

 

Greit å veie seg hver dag i alle fall, så har man jo litt kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

gruer meg til å veie meg på vekta her hjemme i morgen.. Men men, lar jeg være så tenker at det kan jo hende det ikke er såå ille, selv om jeg vet at det er det. Like greit å veie å så ta skikkelig tak i det. På reisa i dag har det blitt sjokkis, nanbrød, bocca og litt mer sjokkis.

 

Skal ut på nyttårsaften, så det gjenstår en utskeielse der.. Men ellers så er det ingen unntak eller unskyldninger fremover. Snart er det 2012, da er det nye mål også ;)

 

Er så sliten etter kjøreturen for har snødd nesten hele veien, dårlig sikt og skikkelig glatt, så godt å være hjemme. Pusse tenna så senga, skal jo på jobb i morra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

76,6.. Stor jobb frem til veiing på tirdag! Med nyttårsaften i mellom.. Jaja.

Fikk en god treningsøkt i dag, men pulsklokka ble borte rett før ejg skulle ut døra det er så kjedelig for jeg er så avhengig av den, skjønner ikke hvor den har blitt av.

 

Egentlig så er mitt neste delmål 69kg. Men ak nå så er jo det 7,6kg unna, så må nok ha et delmål til her.. Med en dato som ikke er så altfor langt unna. Så tenkte å ta 72kg. Når det skal bli får jeg vel se hva vekta sier på tirsdag :P Ser på kalenderen og 14februar, altså vakentines day er på en tirsdag, det er nå rett over 6 uker til. Da er det ca 7 uker til påske... Funderer på hva målet til påske skal være :P Hmm.. ser på klokka at jeg jo egentlig bare burde komme meg i seng :rolleyes: hehe

 

Tror kanskje jeg skal prøve å ha et jevt vekt tap på ca 0,7 i uka, dvs 0,1 for dagen, burde jo gå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...