Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Gjest smoothie61

Hei igjen, alle flinke damer:-). Har hatt ferie ett par uker fra jobb og noen til herfra!, men følger med dere og må si jeg er imponert over hvor flinke dere er til å motivere hverandre til å nå de målene den enkelte har satt seg - det er fantastisk:-). Gratulerer alle sammen med nådde delmål, sjokoladefrie dager og fantastisk treningsvilje.

Jeg nådde jo målet mitt til ferien og var vel 67 kg, noen sommeruker med litt sløv innstilling til det man putter i munnen får man jo svi for da jeg var på vekta etter et par uker var den på 69 ++. Så da var det bare å skjerpe seg igjen, men det er jo det som er så greit når man har lært litt både på kurs og av dere så i morrest var vekta 68,1 igjen så da går det rette veien. Holder jo på med stabilisering, men har ikke registrert mat på flere måneder. Tror egentlig at jeg spiser for lite, registrerte for å sjekke i går og da hadde jeg en normal spisedag og det ble 1600 kcal og det er sikkert i minste laget - eller hva tror dere? Skal prøve å stabilisere mellom 66 og 68 kg tenkte jeg, da er jeg fornøyd - er 1,68 høy, og har ganske kraftig benbygning. Jeg er 51 år, og en ganske aktiv person, men sitter på kontorstolen hele dagen så må ta det igjen på ettermiddag/kveld. Har ikke noe fast treningsopplegg lengre, men forsøker å være allsidig med sykling på jobb (2 mil tot)av og til, en liten løpetur, gåturer i nærområdet og gjerne en fjelltur el 2 i løpet av sommeren. I år var det Preikestolen som var høydepunktet:-). Ellers bor jeg på gård og har en kjempestor hage som jeg jobber i om kveldene så da får jeg brukt litt energi, og får masse frisk luft.

Etter at jeg fikk et sunnere kosthold, og et stabilt blodsukker har jeg fått mye mer energi og har kuttet ut godstolen på ettermiddag/kveld - og det hjelper helt klart på vekta og på humøret:-).

Jeg har forresten veldig sansen for å premiere seg selv når man har nådd sine mål, min motivasjon er nye klær - det kan være nye treningsklær som jeg føler meg fresh i el ny bukse el kjole i en størrelse mindre. Nå har jeg gått fra L og 40/42 til M og 38/40 og det i seg selv er en herlig motivasjon til å fortsette dette synes jeg.

God helg til alle sammen - stå på videre, dette har vi godt av:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre fra deg, Bronze, Tjorvens fine og aktive tråd har vi en god tilknytning til alle som har vært/ er her fremdeles! Stadig kommer nye, ivrige folk til også og lager nytt liv!

Sjokolade lyst er noe herk, og du er veldig flink som greier å stå imot! Jeg har sagt til meg selv at helt mørk sjokolade er lovlig, men den er jo ikke god..synes jeg, og heller ingen fristelse. Ellers er du jo veldig flink til å holde vekten, disse småkiloene opp og ned må en vel regne med resten av sitt liv. ( Var værre med 10 og 10 kilo opp og ned, for ikke å snakke om 20!)

Det samme med deg, Smoothie, du har nådd området for ditt mål, og størrelse 38/40 er kjempeflott!

Vi som har hatt disse vektproblemene må nok alltid være på vakt, og det er lurt å ta en registrering av inntak/ uttak iblant, gamle uvaner har lett for å snike seg inn litt om litt...

Kolesterolverdier er jo veldig omdiskutert, også i forhold til alder. Legen sier at med min familiære tilknytning til hjerte og karsykdommer,og død av det, bør jeg være ned mot 60 kg som da er 23 i BMI. Tar nå minste dose statin, men håpa å kunne slutte helt med det.

 

Har vært lite skikkelig trim på meg i det siste, men nå føler jeg for å hive meg på igjen. En føler seg jo så adskillig mer opplagt med puls og svette økter, får veldig god energi av det, og det savner en stort!

 

Fortsatt god ferietid! Vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

:)

Idag er det lørdag og nå kan jeg snart telle 6 dager uten sjokolade. Igår var en tøff og utfordrende dag for meg, men jeg har heldigvis ingenting i hus så jeg fant sunne alternativer. Litt druer og vaniljesaus er det eneste litt usunne jeg har skeia ut med, og noe vil og må jeg ha. Det er sjokolade som gjør at jeg må ha mer og mer. Ungdommene mine synes og det er ok med frukt og bær istedet for snop, særlig når vi hakker de fint opp.

 

Har fått shoppet meg litt nye klær idag i str S og M, antar str er litt store men det gjør ingenting Small er small :lol: :lol:

 

Treningen går som vanlig bra, både tredemølle,rask gange, sykkeltur og styrketrening så langt denne uken.

 

Smoothie61 så kjekt at du har nått målet ditt og ja tror nok alle vil hoppe opp og ned 2-3 kilo etter at vi har kommet i mål og. Jeg vil anta at 1600 kcal er litt for lite når du skal holde vekten, du må nok opp i 2000. Men det tryggeste er å måle dette ved å bruke pulsklokke ett helt døgn. Da ser du hvor mye du forbrenner i løpet av ett døgn og hva du bør ligge på.

 

Jeg har sjekke meg slik og på dager hvor jeg ikke trener forbrenner jeg 1700-1800 kcal, når jeg trener får jeg ca 400 mer.

 

Belønning i form av nye klær er super-kjekt:) :rolleyes: Og veldig lurt, men vanskelig å ikke finne godstolen etter en laaang arbeidsdag.

 

Hvordan klarte du å få kontroll på blodsukkeret?

Jeg prøver og, men blir ofte uvell og litt rar (nesten litt beruset) når jeg kjenner blodsukkeret er lavt. Jeg har testet diabetes ved flere anledninger og dette er fint sier de.

 

Sekstito: Det er nettopp de kiloene opp og ned jeg ikke vil ha,ikke vil slite med, jeg vil ligge mye mer stabilt, kanskje tillate 1 kilo opp også fort ned :D :D Jeg har aldri vært så kjempestor max 7-8 kilo overvekt i forhold til det jeg vil være.

 

Ja BMI er jo i starten på overvekt ved BMI på 25, det er nok best å ligge rundt 22,5-23, som er ca midt på normalvektkurven. Men jeg trodde kanskje alder også burde legges inn her?

 

Ha en fin lørdagskveld alle sammen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Så koselig at det er slik liv på forumet for tiden. Det er inspirerende.

Jeg fikk plutselig besøk på torsdag, som dro videre i dag, så da ble det ikke tid til å oppdatere her ute ;) Men skal nok oppdatere meg og dere.

Fikk to treningsøkter på torsdag så over 6 TP da og i dag ble det 4,6 TP. Og min gode følgesvenn, pulsklokka, "sier" at jeg har "maksimal, tempo- og hastighetstrening. Den snakker ikke da, men det står på displayet på klokka, når jeg er ferdig.

 

http://www.flust.no/elektronikk/gps-og-pulsklokker/pulsklokker/polar-rcx3/?cid=_google_cpc&gclid=CKO23P2fq7ECFe0tmAodsSgAzw

 

Vi er flere som har denne klokka her ute nå og flere som vurderer den. Jeg har kjøpt den i Sverige og da ble det ca 1450 n.kr for den. Jeg har ikke kjøpt med GPS enda, men det går an å kjøpe den som tillegg, senere, også. Denne klokka viser veldig mye, som % på maks, minimum og fettforbrenning. Ja, den vise veldig mye, men jeg har ikke fått satt meg inn i alt enda. Denne har 2 sykkelprogram, 1 løpeprogram og annen trening, som jeg bruker mye.

Så jeg anbefaler den på det sterkeste. Å det er jo fint å få vite hvordan en trener. Jeg trodde jeg hadde en vanlig tur og så får jeg vite at det var en hard økt, så kanskje ikke så rart jeg til tider er sliten, "Uten at jeg skjønner grunnen". Å når jeg en dag har hard økt kan jeg prøve å få til en roligere tur dagen etterpå. Ikke 7 dager med hardtrening, som jeg driver med nå.

Det var litt om klokka. LItt mye, kanskje ;)

 

Eva - Flink du er som klarer å holde vekten i ferien. Leke med barna og får til noen ord til oss også. Det et er fint. Jeg skal til Rondane Spa, Kjører opp ved Otta, fra torsdag til fredag denne uka som kommer. Er dere langt unna der?? Hadde vært moro å truffet på dere, ja. Får håpe du ikke blir syk. Hvor lenge skal dere være i fjellet da?? Vi er to damer. Som sikkert går alt for fort ;) Vi bruker å ha et veldig høyt tempo ;) 2 dager får vi i fjellet da.

Ser ut som det blir fint vær til og torsdag, per dags dato, men det kan jo endre seg fort, dessverre.

 

Smoothie - Flink du har vært og er. Min ernæringsfysiolog sier at 2 kg opp og ned er verken nedgang eller oppgang når en har nådd sitt mål med vekta. Så da vil det si at du ikke har gått opp. Nei, det er ikke lett å vite hvor mye en spiser når en ikke fører. Vet med meg selv at jeg da har lett for å spise for lite, for jeg synes jeg spiser så mye. Da jeg holdt vekta fra februar til juni, så lå jeg på 2000 til 2300 og det gikk bra.

Mer problemer med å finne ut hvor mye jeg kan spise når jeg skal ned.

Nei, det er ikke pent å bli for tynn. Så vi får prøve oss frem.

Jeg ligger på 23,8 i BMI nå.

Lykke til med å holde vekten og håper du skriver noen ord til oss her ute fremover. Vi har ikke igjen lenge før vi skal over på Hold Vekten, vi her ute :)

 

Bronzee - Gratulere med 6 sjokoladefrie dager. Ja, det er mye annet en kan erstatte sjokolade med. Jeg er avhengig av vannmelon for tiden. Blir jo alt for mye i forhold til det som er anvist her, men det få være. De er bare så knasende gode.

Det beste med å holde blodsukkeret jevnt er jo å spise jevnt hele dagen og nok. Jeg har frokost og så mellommåltid, lunsj og mellom måltid, middag og mellommåltid, og kvelds og mellommåltid, så jeg spiser mange måltider om dagen. Men da slipper jeg å føle meg sulten. I går da jeg hadde besøk, ble det bare 3 måltider, frokost og veldig mye til middag og utpå kvelden var jeg da uvel og fikk hodepine, noe jeg ikke har hatt på flere måneder, så jeg må nok bare fortsette med alle måltidene og måltidene mine. Veide 300 g mindre til middag enn jeg gjorde da jeg sto opp i dagtidlig. Så forbrenninga blir jo tregere av å spise mye og sjelden, også.

 

Ja, det er moro når en kommer nedi str en skal være i og jeg har nå kommet meg ned dit og mange 40 klær begynner å bli romslig. Ei venninne fikk masse klær av meg i str. 42 nå og hun var overlykkelig ;) Hun skal mer ned, men nå passer de i sommer.

Ga bort noen til ei venninne i 44, også. For nå skal jeg aldri inn i de klærne igjen. Går det mot 70 kg nå er det bare å skjerpe seg, en periode.

Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe nye klær på ett år... vanskelig med alle tilbudene som er nå, men jeg har så mye klær... jeg har jo ligget på 36-38 i hele mitt liv, omtrent, så nå passer mange av de klærne og med moten som er nå, så kan en bruke alt.

Så i går at jeg har mye som ligner de klærne som er nå, i skapet. Blir jordfarger til høsten og det har aldri vært helt mine farger. Så jeg bruker klær jeg trives i. Burgunder har jeg en del klær i så... ja, vi får se hvordan det går.

 

Når det gjelder BMI så tar den ikke hensyn til muskler og beinbygning da, så den er jo ikke helt å stole på... Jeg har nå masse muskler og beinbygningen er tung. Så en må bruke litt sund fornuft, også. Så lenge jeg ikke er sviske og folk tror jeg er i begynnelsen av 40 årene, kan jeg fortsatt gå ned litt til ;) Moro å bli tippet på 42 år når en er 50 år ;)

 

Da må dere alle ha en fin lørdag kveld og flott søndag.

Det er vel snart noen flere som er tilbake etter ferien, også.

Jeg blir her til onsdag, så du blir ikke alene disse dagene, Bronzee ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Søndag 22.juli og minnedag for de grusomme hendelsene 22.7.11. Mange flotte markeringer ser jeg det er rundt i landet.

 

Jeg startet dagen med en flott sykkeltur på 2 mil, med litt vind ble det hardt til tider. Styrketrening i hjemmet etterpå, siden har jeg ryddet, vaskt og laget mat, så nå var det godt å sette seg litt.

 

Er veldig spent på hva morgendagens vekt vil vise.

 

Pulsklokken høres bra ut da Tjorven selv om den ikke kan snakke, hehehihi. Ett kjekt verktøy det der for oss ivrige :D

Veldig godt tips det med å spise små mellom-måltider innimellom hovedmåltidene, skal prøve mer på det. Jeg må da ha noe lett tilgjengelig i vesken, kanskje en bar hadde vært lurt da? Noen tips?

 

Jeg kommer nok og til å reise bort til helgen, skal da ha 2,5 uker ferie, men reiser litt frem og tilbake til hytten, så jeg blir her inne innimellom. Alt avhenger av hvor det er fint vær, hjemme eller på hytten, eller kanskje vi må reise lengre til den vi får se.

 

Ha en fin søndag alle sammen og lykke til i morgen på vekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, det er en tung dag for mange i dag. Føler med de som har mistet noen av sine kjære og skal tenne lys i kveld fra kl 20 til kl.21 for å vise min medfølelse, og høre på minnekonserten fra Rådhusplassen i Oslo.

 

Her har det, også blitt en fin tur på 2 timer, før regnet kom. Det ble 3,5 TP. Denne uka har jeg trent 27,8 TP. Spist i underkant av 1800 kcal, som ser ut som er for mye for meg, så er veldig spent på vekta i morgen.

 

Jeg har ca 350 kcal i frokost og lunsj, så ligger på ca 100 kcal som mellommåltid, så det kan bli en halv bar,eller yoghurt 0% m 15 g musli m blåbær, eller en frukt, eller noen gulerøtter, eller vannmelon, eller jordbær eller annet bær. Noen ganger når jeg er ute å farter og ikke har med meg noe så kjøper jeg en Ice Kiss, rød, som er ca 80 kcal.

 

jeg har begynt med XL1, sportsdrikke under trening, men det kan måles i gram eller dl. Men gram, tror dere de mener pulver da?? For jeg bruker mindre pulver enn det som står og når jeg da tar dl blir det jo galt. Noen som vet dette??

 

Kjøpte noen herlige treningsko på Brandos for en tid siden og de er helt herlige å gå og løpe i. Disse to.

 

http://www.brandos.no/skechers/skx-liv-shape-ups-12473-bllm/a52100

 

Litt andre farger. De er lette m myke såler og str er helt vanlig. Halv pris i forhold til butikken. Litt reklame igjen. Burde snart få % rundt omkring ;)

 

Bronzee - du skal jobbe en uke til eller??

 

Ja, vi får starte for fult igjen i midten av august, for da er vel alle på plass igjen.

 

God dag videre og flott mandag.

Spent på om mange får rapportert veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Ja du er flink med trimpoeng Tjorven, veldig flink, vær stolt av det. Jeg tror det er pulveret de vil ha i gram ja, og utblandet i dl.

 

Hva er ice kiss?

 

Ja jeg skal jobbe denne uken som kommer og, håper på sol og varme her hjemme da. Har hatt 2 uker i sol og varme nå for 2 uker siden og det gjorde veldig godt :D :D :D :D

 

Ja blir kjekt når alle blir aktive her inne igjen en gang i august, men jeg skal veie meg hver mandag og rapporterer den inn når jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er flink med trimpoeng Tjorven, veldig flink, vær stolt av det. Jeg tror det er pulveret de vil ha i gram ja, og utblandet i dl.

 

Hva er ice kiss?

 

Ja jeg skal jobbe denne uken som kommer og, håper på sol og varme her hjemme da. Har hatt 2 uker i sol og varme nå for 2 uker siden og det gjorde veldig godt :D :D :D :D

 

Ja blir kjekt når alle blir aktive her inne igjen en gang i august, men jeg skal veie meg hver mandag og rapporterer den inn når jeg kan.

 

Noen ganger ser det ut som jeg trener for mye til å få til å gå ned. Midjemålet går nedover men vekta... ja, vi får se i morgen.

 

ICE KISS er verdens beste yoghurtis (Is på pinne) som Henning Olsen har, men trekk av bær. Smaker nesten som vanlijeis. Nam nam ;)

 

Godt du ikke blir helt borte selv om du har ferie da. Er vist bare jeg som blir her i hele sommer. Borte noen dager innimellom men ikke noe mer.

 

Da blir det spennende å se hva vekta viser i morgen. Lykke til, du, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen! Teltliv er helt OK, men egen seng og dyne er ikke så verst det heller!

 

Jeg har hatt supre dager på festival og fått i meg en mengde kalorier ~ både i fast og flytende form ;) ~ men jeg har også beveget meg. Har gått vaktbute i terrenget, 2x6 timer og 1x9 timer ~ fornøyd med det! Og så har jeg spist masse is, ikke av den "lette" typen...

 

Har ikke registrert hverken mat eller trim, så vi får se på vekta i morra.

 

Men sånn til hverdags føler jeg at jeg har fått til en god måltidsrytme, og litt trim.

 

Ellers har jeg fått med meg minnemarkeringa på TV, det var sterkt.

 

Rapport følger i morgen tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

God morgen alle flinke damer:-). Ny uke og nye muligheter - +200g og 68,3 kg på meg i dag. Har skeiet ut i helga og da blir det sånn! Ikke har jeg trent heller, men har jobbet i hagen i mange timer og fått brukt muskler kjenner jeg så det hjelper da litt på:-).

Stabilisering av blodsukker var tema her ja, og da er det smarteste å ha mange små måltid slik at man ikke kjører seg helt tom før man endelig spiser. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds også har jeg 2 mellommåltid i tillegg med frukt, grønt, yogurt el smoothie alt etter hva jeg har og hvor jeg er. Når jeg er i farten på reise så passer jeg på å ha noe i veska for å slippe kioskfella!! Har alltid med meg vann på reise så jeg får nok væske ogå da. Dette synes jeg hjelper meg veldig, alternativ hadde vært en kaloririk iskaffe! Jeg har funnet ut at å ha en plate med mørk sjokolade/70% kakao i skapet til enhver tid hjelper meg til å ikke bli desperat etter sjokolade. Mange ganger hjelper det bare at den ligger der uten at jeg trenger å åpne den, men hvis jeg tar en bit så stopper suget uten at jeg trenger å spise opp hele plata. Kaloririke energibarer tar jeg bare med meg på tur slik at jeg får energi nok til å gjennomføre f.eks. en krevende fjelltur.

Ha en fin uke alle sammen:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ smoothie61: høresvut som kloke valg! Det er nettopp det å ikke bli desperat som e nøkkelen, tror jeg. Da faller jeg nemlig ofte for fristelsen til å putte hvasomhelst i munnen, nøtter, mandler, sjokolade ~~~

 

Ellers viser vekta 75,9. Det betyr -0,3, og de må jeg si meg fornøyd med etter helgas utskeielser :)

 

Og i morgen skal jeg begynne et nytt og bedre liv, men ikke i dag, nå er det nemlig bursdagsfeiring. Så det ser ut til å bli en fin dag!

 

Kos dere, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 65,2 idag- glad for sånn passe HV i disse ferietider.

 

Er fremdeles søkk forkjøla, sommerforkjølelser har en tendens til å holde seg lenge.. da har man heller ikke særlig matlyst..men heller ingen treningslyst.

 

Men nå må en bare ta seg sammen, ellers kommer en i bakevja både med " pengær i banken" = muskler , og " ferskvaren" = kondisjon!!!

 

Litt må en kose seg også, skal jomen prøve den Ice Kiss, høres bra ut!

 

En annen nam nam ting for tiden, ferske blåbær med litt dryss av råsukker, og vaniljekesam, det er godt det!

 

Ønsker alle en god uke, ferie eller ikke! Ha et fint opphold på Spa, Tjorven! Min Rondane tur blir neste uke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Mandag og veiedag som viser -1kg, dette var en god start. Nå gjelder om å holde stø kurs slik at fortsettelsen følger. Da lønnet det seg med ett kilo ned ved å ikke spise sjokolade.

 

Smoothie61 så lite opp etter en utskeielseshelg er ikke mye, full fokus igjen så går det av. Du er heldig som kan ha 70% sjokolade liggende og bare spise litt, jeg åpner den og spiser og spiser opp den og jeg, kankje ikke hele på en gang, men i løpet av dagen, jada det går ann.

 

Eonda gratulere med -0,3 det er bra enda til du har hatt utskeielser.

 

Sekstito håper du snart blir frisk igjen, ikke kjent å gå så lenge med forkjøleser.

 

Ha en flott mandag og lykke til i uken med mat og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Her er det mange flinke damer. Det er så moro å lese om nedgangen deres. Merker jeg får lyst til å holde fukusen fortsatt. Så gratulere alle sammen. Du, også, Smoothie, 300 gram er ikke opp. Bare litt ekstra vann i kroppen.

Noen dager våkner jeg og veier opptil 1 kg mer enn når jeg går og legger meg, vært mye på do da. Derfor jeg begynte med XL1, sportsdrikke, som er sammensatt av mineraler og salter. Og jeg satser på at gram er pulver, ja, Bronzee. Ja, 1 kg er veldig motiverende. Så dette går bra.

Jeg spiser Nutriletbarer som er riktig sammensatt av mineraler og vitaminer, ikke energibarer. Men har ikke spist de på flere uker nå. Men når jeg skal til Rondane i slutten av uke, blir jeg nok ta med meg noen og XL1.

 

Eonda - ja, men det ser ut som du har lea deg en del, da du var på Vinjerocken, så da blir det som regel bra resultat. Flink er du. Du har hatt en flott nedgang siden du startet opp. Gratulere

 

Eva - du har vært skikkelig flink i ferien og holdt vekta - hatten av for deg. Håper du blir bedre til du skal til Rondane.Slik sommerforskjølelse har lett for å henge i til langt på høst. Så putt inn solhatt og c-vitaminer. God bedring.

Nei, da ser vi nok ikke deg og ditt følge. Drar på torsdags morgen vi, og hjemme fredags kveld. Så det blir noen hektiske dager i fjellet og det er jo meldt bare regn på fredag.

 

Jeg har også gått ned siste uke, vekta viste 68,1 kg i dag, som er 600 g ned ;) Midjemålet er 2 cm ned. Å det er så herlig, og jeg er så glad. Hadde jeg bare veid meg på mandagsmorgen, hadde jeg sluppet alle disse opp og nedturene på vekta ;) Men hvem klarer vel det ;) Ikke jeg.

 

Letter litt på vær, så jeg får vel komme meg ut en tur. Melder det senere.

 

God dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Gratulere til deg også Tjorven, du er virkelig i gang nå. Forstår veldig godt at du er glad :D jeg er glad med deg.

 

Jeg er og av de som er på vekten hver dag, er liksom blitt en vane det, tror jeg må det egentlig for ellers går det galt. Jeg veier ikke maten og teller ikke kalorier, men vet sånn ca hva det jeg spiser inneholder(så det blir en slags ca kcal-telling. Lærte mye når jeg for noen år siden gikk på internett GR-kurs.

 

Jeg spiser og barer av vitaminer og mineraler, ikke energibarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei.

 

Her er det mange flinke damer. Det er så moro å lese om nedgangen deres. Merker jeg får lyst til å holde fukusen fortsatt. Så gratulere alle sammen. Du, også, Smoothie, 300 gram er ikke opp. Bare litt ekstra vann i kroppen.

Noen dager våkner jeg og veier opptil 1 kg mer enn når jeg går og legger meg, vært mye på do da. Derfor jeg begynte med XL1, sportsdrikke, som er sammensatt av mineraler og salter. Og jeg satser på at gram er pulver, ja, Bronzee. Ja, 1 kg er veldig motiverende. Så dette går bra.

Jeg spiser Nutriletbarer som er riktig sammensatt av mineraler og vitaminer, ikke energibarer. Men har ikke spist de på flere uker nå. Men når jeg skal til Rondane i slutten av uke, blir jeg nok ta med meg noen og XL1.

 

Eonda - ja, men det ser ut som du har lea deg en del, da du var på Vinjerocken, så da blir det som regel bra resultat. Flink er du. Du har hatt en flott nedgang siden du startet opp. Gratulere

 

Eva - du har vært skikkelig flink i ferien og holdt vekta - hatten av for deg. Håper du blir bedre til du skal til Rondane.Slik sommerforskjølelse har lett for å henge i til langt på høst. Så putt inn solhatt og c-vitaminer. God bedring.

Nei, da ser vi nok ikke deg og ditt følge. Drar på torsdags morgen vi, og hjemme fredags kveld. Så det blir noen hektiske dager i fjellet og det er jo meldt bare regn på fredag.

 

Jeg har også gått ned siste uke, vekta viste 68,1 kg i dag, som er 600 g ned ;) Midjemålet er 2 cm ned. Å det er så herlig, og jeg er så glad. Hadde jeg bare veid meg på mandagsmorgen, hadde jeg sluppet alle disse opp og nedturene på vekta ;) Men hvem klarer vel det ;) Ikke jeg.

 

Lettet litte vær, så jeg får vel komme meg ut en tur. Melder det senere.

 

God dag videre.

Fantastisk bra jobba Tjorven - du har "stayerevne" og den er viktig. Stå på videre:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Tusen takk skal dere ha.

Godt å komme i gang igjen.

Men det er jo lettere når kroppen fungerer som den skal og den ikke er helt utslitt uten grunn. Alt blir lettere da. Kommer meg i seng i normal tid om kvelden, fordi jeg ikke har ligget mest hele dagen. Måltidene blir som de skal. Får jobbet litt fra morgenen av og trent utpå dagen. Istedenfor å jobbe langt utover natta for å ta igjen det en ikke har orket før i uka.

For jeg ser at disse to årene jeg har gått ned så er det i perioder som kroppen har fungert bra. Så nå håper jeg at jeg har funnet det som hjelper meg til et fullverdi liv.

 

Nå over til trening - "Maksimal Trening - Dette var en tøff økt. Du forbedret sprinthastigheten og musklenes nervesystem, noe som gjør deg mer effektiv. Denne økten økte også din motstand mot tretthet" Du verden, kanskje derfor trettheten utmattelsen er blitt borte ;) Godt å bare føle seg sliten. Denne økta ga meg 3,4 TP. Det er en fin start på uke ;)

 

God dag videre og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Da er vi igang med nok en uke. Kan melde om sjokoladefrie, ja helt sjokoladefrie dager i snart 9 dager nå. Det går mye lettere nå, den første dagen/dagene var vanskelige. Nå når jeg ser sjokolade i butikken går jeg forbi uten å se meg tilbake fordi jeg vet det er total forbud for meg :) :)

 

Hvilket brød synes dere metter mest/lengst?

 

En fin tirsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, den ene uka tar den andre og vi sitter og venter på sommeren. Men ganske bra i dag da. Vært ute meste av dagen.

En rask tur og så bare loffet rundt, innom noen butikker og klarte å komme hjem uten noen ting ;) Ja, bortsett fra matvarer da.

Satt på ca 2 TP for i dag.

Men har spist middag ute og det ble en Ice Kiss til dessert.

 

Jeg bruker Ingers SuperRug brød og innimellom rundstykker, av de billige på Rimi, så de er ikke så veldig grove, men synes begge metter bra. Bruker musli i yoghurten. Noen kvelder tar jeg Havregrøt som Axa har med en halv banan i, bare å bruke varmt vann, det metter godt for natta. For det var en periode jeg våknet om natta fordi jeg var sulten og bare måtte spise noe.

 

Fint at du klarer å gå forbi sjokoladedisken uten av sjokoladen skriker om å få være med. Glad jeg ikke har dette problemet. Jeg blir uvel av sjokolade og får vondt i magen.

 

Da må dere som titter innom ha en flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ bronzee: så flott at du har klart å styre unna sjokoladen! Jeg er også veldig glad i sjokolade, men nå virker det som om kroppen min nesten har glemt hele greia.

 

@Tjorven: shopping et også trim ~ tror du ikke? Ingers superrug er godt. Til kvelds tar jeg gjerne litt naturell yoghurt med Nestlè fitness fullkorn.

 

To dager unnagjort av ferien, og det går strålende! Riktignok har jeg spist nesten alle kalorier jeg har kommet over (feiret bursdag med en venninne to hele dager til ende ...) Vi inviterte til felles feiring med 20 gjester. Riktig hyggelig og kaloririkt. Så jeg tror jeg skal vekta få stå helt stille i hjørnet fram til mandag. Trimmen i dag har vært en snartur i hagen for å se på alt som burde gjøres... Svei sikkert av noen kalorier mens jeg stod der og tenkte B)

 

Ny festival til helgen, kjekt!

 

God kveld og dag og sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Da er vi igang med nok en uke. Kan melde om sjokoladefrie, ja helt sjokoladefrie dager i snart 9 dager nå. Det går mye lettere nå, den første dagen/dagene var vanskelige. Nå når jeg ser sjokolade i butikken går jeg forbi uten å se meg tilbake fordi jeg vet det er total forbud for meg :) :)

 

Hvilket brød synes dere metter mest/lengst?

 

En fin tirsdag til dere alle.

Kjempeflink har du vært - tenk på den tilfredsstillende følelsen du hadde når du skrev dette hver gang du "nesten" faller for fristelsen:-).

Mine 2 favoritter når det gjelder brødmat er uten tvil Ingers rugbrød og Grete Roedes nydelige knekkebrød. Dette er mettende og veldig godt, bare pass på å drikk masse vann så det ikke setter seg fast! Ellers har jeg funnet en favoritt jeg spiser hver morgen og det er Fitness, nøkkelmerket. Bruker den med skummet melk, og er mett fra halv 8 og frem til lunsj kl. 12.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Tusen takk alle dere for tips ang. brød osv. Skal kjøpe litt av alt dere sier og prøve meg frem.

 

Grete Roede knekkebrød baker du de selv Smoothie? Ja jeg skal passe på å tenkte på hvor godt det er å gå rett forbi sjokoladen og over til noe som metter godt og lenge og er sundt og fargerikt :D Nektarinene er fantastisk gode nå - og søte:)

 

Da har vi (hatt) noe felles eonda, den sjokoladen. Har du hatt rund dag siden dere feiret i 2 dager? hørtes veldig kjekt ut, det er jo sommer og livet skal nytes med gode venner :)

 

Tjorven, ja jeg får og vondt i magen hviss jeg spiser for mye sjokolade. Skulle du reise bort i morgen? ønsker deg en fin tur.

 

En god torsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, jeg reiser til fjells i morgen. Rondane på meg da. Ser ut som det blir veldig fint vær begge dagene etter yr. Men ikke så varmt. Men da blir det godt å gå.

I dag var det varmt å gå. Men fikk da med meg 1,5 t før det plasket ned. Men etter 10 min var det sol, igjen. Men fikk med meg 3,4 TP.

 

Eonda - Ja, det er vel TrollRocken i helga. Kos deg masse.

 

Jeg spiser også, et brød som Pågen har, med rug, Lingon. Det er dans rugbrød så det er både søtt og "surt". Veldig godt med geitost på. Lite kcal.

 

Ja, shopping med mor er rene ekstremsport ;) Hun blir jo aldri ferdig. Med å prøve klær er både varmt og slitsomt, så en forbrenner nok mer kcal enn til vanlig da, også.

 

Var hos legen i dag og på vekta hans veide jeg 67,2 kg og det er med litt klær. Olashorts og singlett i dag. Det var 4 kg ned siden jeg var der for 6 uker siden ;) Er på 23,5 i BMI ;)

Men jeg har ikke sett 67 tallet hjemme.

 

Dere må ha en fortsatt fin dag og ha noen flotte dager og god helg til dere som tar helga, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Tusen takk alle dere for tips ang. brød osv. Skal kjøpe litt av alt dere sier og prøve meg frem.

 

Grete Roede knekkebrød baker du de selv Smoothie? Ja jeg skal passe på å tenkte på hvor godt det er å gå rett forbi sjokoladen og over til noe som metter godt og lenge og er sundt og fargerikt :D Nektarinene er fantastisk gode nå - og søte:)

 

Da har vi (hatt) noe felles eonda, den sjokoladen. Har du hatt rund dag siden dere feiret i 2 dager? hørtes veldig kjekt ut, det er jo sommer og livet skal nytes med gode venner :)

 

Tjorven, ja jeg får og vondt i magen hviss jeg spiser for mye sjokolade. Skulle du reise bort i morgen? ønsker deg en fin tur.

 

En god torsdag til dere alle.

 

Ja, jeg baker knekkebrødet selv og det blir helt nydelig. Prøvde en ny vri sist jeg bakte, oppskriften gir 2 plater med knekkebrød og da tok jeg og strødde litt grovt salt på halve plata. Det ble kjempegodt knekkebrød som kan brukes til f.eks suppe el til ost - nydelig, mettende og sunt også er det veldig enkelt å lage. Anbefales virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23,5 i BMI skulle tilsi at du har nådd ditt mål, Tjorven??

 

Snodig at vektene på legekontor veier ca en kilo mindre enn våre elektroniske, slik er det jo her hos meg også. Legens vekt viser en kilo mindre enn min, og de sier der at den er helt riktig.

 

Kropper er jo individuelle, jeg er 161 og har grov benbygning. 23 i BMI er ca 60 kg for meg, og blir det mindre, kommer det til å bli lite pent..kanskje en må stoppe på 62 kg. Ser allerede nå at det naturlige fyllet her og der begynner å skrumpe. På legens vekt veier jeg 64, og de to resterende kilo skal av etter ferien!!! Og DA!!! Er det ikke noe tut og kjør, men HV jobbing.

 

Fin sol her i Vestfold idag, ikke en sky å se ( ennå..) Tenk om vi kunne få litt sommer før ferie er slutt for folk og et nytt jobbeår er igang- ville vært flott! Kryss fingre!!

 

Ps. Smoothie-vil du dele din knekkebrød oppskrift med oss?? Har flere, men de er ganske forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...