Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Trøstemelding: Det går i rykk og napp! Jevnt ned, plutselig litt opp, gjerne uforklarlig og uventa, men på sikt går det rette vegen :rolleyes: Det tror jeg fullt og fast på!

Det gjelder å holde fast på de gode vanene, det som er godt for kroppen selv om kanskje ikke kiloene renner av i rekordfart. Det er jo ikke kiloene i seg sjøl som gjør oss lykkelige (eller ulykkelige, for den saks skyld...)

 

Vi vil ha et godt liv! Og vi gir ikke opp! Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke damer.

 

Ja, heia oss.

 

Eva du er jo rå med den hekken din og flink til å plukke bær og sopp. Stor stjerne i boka til deg, også.

 

Eonda - Flotte 700 gram ned. Dette går veien nå og du skal se du stortrives etterhvert på helsestudio. Ta noen saltimer, for det synes jeg er morsommest og mest inspirerende og da er det lettere med en styrketime etterpå. Dette blir bare moro, skal du se. Flink til å lage variert middager er du, også.

 

Vi får mye av de samme suppene her oppe som dere to lager og de er jo helt herlige.

 

Cecilie - Du skal se det går bedre når du kommer hjem og alt blir normalt, igjen. Ikke begynne med sånn kurer som du nevner. Det er bedre å få til dette med maten og trening, og gå ned i rolig tempo, for ellers er det fare for at du ikke blir på den vekta du vil, men begynner å gå opp igjen så fort du begynner å spise, igjen.

Ikke gi opp.

 

Ja, her er det helt herlig å være. Masse god mat og trening i bøtter og spann. I dag har det blitt vanngym og kondisøkt og en fin tur i ettermiddag, noe som har gitt 6,3 TP

Kom meg på vekta i BH og truse idag og den stoppet på 66,1 kg. Det er 700 herlige gram ned. Så nå er det snart 65 tallet om dukker frem ;)

 

Så må dere ha en flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er på reise i forbindelse med jobb og er kun inne på en kort visitt.

 

Mandag morgen veide jeg akkurat det samme som forrige mandag, dagen før var jeg 0,5 kilo lettere derfor ble jeg ikke glad. Jeg spiste normalt og ikke sjokolade søndagen.

 

Gratulere til dere flinke damer som har gått ned, og stå på og ikke gi opp til dere/oss som har gått opp eller stått stille.

 

Ha en flott uke, jeg skriver mer onsdag/torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, den kroppen er rar. Vekta hoppet opp og ned og opp igjen.

Men det går bra til sist skal dere se. Så stå på.

 

I dag har det blitt 6,1 TP

Starter dagen som vanlig med vanngym, så ble det en herlig tur oppi åsen her, på 1,5 t i regnværet. Fått ei å gå med så da går det så mye bedre, lettere å komme ut i alt slags vær. Så var det inn og vannjogg, det var slitsom, så setter det på som moderat svømming, men vi jogger jo i vannet i 40 min, på ei slik "pølse" som brukes i vannet. Moro, til herlig musikk.

 

Føler at jeg mangler noen her ute, jeg.

Håper dere ikke har gitt opp.

Unasett hvordan sommeren har gått, så kom tilbake.

Smoothie - håper du ikke blir borte??

 

God kveld alle sammen og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med 700 gram mindre, Tjorven! Og enda bedre at du har det bra og trives!

 

Jeg har altså vært på treningssenteret i dag, stilte opp klokka åtte, litt småengstelig med med relativt godt mot. Men det gikk så bra! En superhyggelig fysioterapeut som viste meg alt jeg skulle gjøre, jeg ble ikke skremt av alle disse apparatene, og de var plassert i en fin sirkel så jeg kunne bare gå fra det ene til det andre. Brukte litt tid på å finne ut hvilke muskler som virket (eller ikke virket ...) Så dro jeg på jobb noen timer, men i ettermiddag hadde jeg min første runde aleine. Fornøyd! Blei ordentlig svett! Fra 1. september setter de opp flere timer - mye å velge i, jeg får finne ut hva jeg trives best med.

 

Vekta går opp og ned fra dag til dag - det er i hvert fall min erfaring. Jeg har bare bestemt meg for at jeg vil veie meg kun på mandager - ellers synes jeg at jeg blir så opphengt i de tallene. Det fungerer for meg - men vi har alle våre metoder ;)

 

Nå siler høstregnet ned, og jeg har gitt opp tomatprosjektet for i sommer - har to planter på verandaen. Kanske jeg skal ta dem inn, det kan jo hende de to tomatene som er der skifter farge fra grønt til rødt :)

 

God tur på jobbreise, bronzee, og fortsatt god uke til resten av gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du er på Finnskogtoppen, Tjorven - stemmer det?

Der er det i hvertfall fint :)

 

Hei.

 

Ja, den kroppen er rar. Vekta hoppet opp og ned og opp igjen.

Men det går bra til sist skal dere se. Så stå på.

 

I dag har det blitt 6,1 TP

Starter dagen som vanlig med vanngym, så ble det en herlig tur oppi åsen her, på 1,5 t i regnværet. Fått ei å gå med så da går det så mye bedre, lettere å komme ut i alt slags vær. Så var det inn og vannjogg, det var slitsom, så setter det på som moderat svømming, men vi jogger jo i vannet i 40 min, på ei slik "pølse" som brukes i vannet. Moro, til herlig musikk.

 

Føler at jeg mangler noen her ute, jeg.

Håper dere ikke har gitt opp.

Unasett hvordan sommeren har gått, så kom tilbake.

Smoothie - håper du ikke blir borte??

 

God kveld alle sammen og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at vi la de grønne tomatene i en skuff sammen med noen epler, da ble de faktisk røde og modne! Hadde stor grønnsakhage en gang i tiden. Nå er det bare noen urter som får litt stell.

Så kjempeflott med -700 gr, Tjorven! Hurra for deg! Nå går det nedover så det suser! Sikkert moro å prøve flere forskjellige trenings metoder også, en kan jo gå litt lei der også, som med maten! Og det å trene i gruppe/ sammen med noen, er mye mer motiverende enn å være alene!

Var herlig med dansestart i går. Idag er det leikaring dans, litt roligere, men kan også være skikkelig hoppsasa. I morgen folkesving.

Pøsregn idag. Litt fyr på peisen var godt.

Fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Vekten viste 73,5 i dag, og det trøstet litt.

 

Gikk til jobben i dag og følte meg plutselig helt dust! Når jeg veier 72,9 føler jeg meg som "a billion dollars", når jeg veier 73,9 føler jeg meg som en dass. Lett å glemme at det sannsynligvis ikke er noen som ser forskjellen :blink:

 

Uansett - jeg er veldig fokusert nå. SKAL ned til 73 neste mandag, så jeg kan ta fatt på de siste motstridige 3 kiloene. Skal bestille nytt treningsprogram fra PT nå, og få lagt inn litt kondisjon/forbrenning mellom styrkeøktene. Jeg har ikke veiet 70 siden jeg var 30 år gammel - vil så gjerne prøve en gang til - så fantastisk ut :D

 

Ellers må jeg på shopping. Har faktisk slitt ut treningstøyet mitt, og vokst ut av det. Loslitt og henger og slenger. Skoene går snart i oppløsning. Og treningsbh-en (og andre BH-er) er i overkant store gitt :o . Så neste lønning går nok med til treningstøy - det er motiverende med noe nytt også!

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi har det slik som deg, hele denne gjengen som strever med vekt, cecilie! En kilo opp eller ned ser ingen, men for oss er det kjempeforskjell. Det er jo fordi det sitter i hodet, og har masse med bl a mestringsfølelse å gjøre...

 

Er gøy med gode treningsklær, som også ser litt spreke ut, bidrar til at trening blir mer lystbetont. Jeg kikker antagelig mye mer etter slikt, også lett tøy til dansinga, enn etter vanlige klær. Blir vel en slags livsstil.

 

Kan se ut som det blir en flott dag idag! Vi får nyte det så lenge det varer! Snart er det den virkelige høsten som kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir borte en stund nå, skal opp på fjellet " mitt", der er det såvidt mobilen virker..

 

Vært på folkesving ikveld, blir mer og mer folk der, dansehuset vårt blir snart for lite. Veldig morsomt, før var det bare leikaringen som øvde der, nå er det mange slags dans og det har i løpet av et par år vokst til et skikkelig dansesenter.

 

Flott trim! Det hender en tenker at man begynner å bli for gammel, det knaker i alle de vonde ledda når en starter, men bare en blir litt varm, forsvinner alle vondtene som dugg for sola..Så en får bare holde på. Helt til en liksom går ut litt på dato, da får det bli seniordans..

 

Lykke til resten av uka,vi snakkes om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

i dag viste vekta ett nytt tall 65,9 kg.

Så blir spennende å komme hjem og få veie seg på lørdag :)

Håper jeg ser de sammme tallene på den vekta.

Må hjem å vaske klær, for det mye svette klær.

Men i dag skal vi nedi byen og kjøpe noe nytt.

 

Jeg er på et rehap på Lillehammer.

Flott utsikt og masse turløypet.

 

ja, det er moro å kjøpe nye treningsklær.

jeg kjøpte masse i fjor, men så la jeg på meg 3 kg i vinter, så da ble de nyeste klærne liggende, men nå er det veldig fine på.

Så de her oppe skriker over seg av alt det fine jeg har, både til trening og ellers ;)

Masse gammelt. Men like fine for det.

 

Jeg bruker "fine" klær på dansen. Skjørt og finere topper, som regel. Og bytter mange ganger, så har mye fine klær, også.

Ja, dans er gratis trening, sier jeg. For en tenker ikke på at en trener, for det er jo bare morsomt.

 

Jeg er litt sliten om dagen, for det blir ikke så mye treingsfri her. men har hatt en rolig dag idag. Med vanngym først og så "Bevegelse og Bevisthetsgjørelse" Gjorde godt. Og trenger nok det innimellom.

 

God tur til fjells Eva.

 

God helg til dere som tar helga.

God kveld videre og flott fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det allerede torsdag - idag blir det step/styrke på meg. Vekten går nedover ser jeg når jeg lurer innom den. Får bare håpe den holder seg nedover til mandagsveiingen.

 

Cecilie: Ja helt enig med deg, jeg føler meg og så lite vel med 2 kilo mer enn det jeg idag veier, og tror at hele verden og synes at jeg er så tykk de gangene. Men sannheten er at ingen utenom deg selv legger merke til det.

 

Eonda: Så bra at du er igang på treningssenteret. Du finner ut etterhvert hva som er kjekt for deg. Jeg liker best saltimer som step/styrke, zumba, MRL, el.puls.

 

Treningsklær er kjekt:)tror det er 1 år siden sist jeg fornyet meg der, men da kjøpte jeg 3 topper og 1 capri som jeg går igjenn i. Kanskje påtide med noen nye topper for meg og:)))

 

Tjorven: kjekt at du har det fortsatt bra, skjønner godt at du er sliten. Jeg blir sliten når jeg MÅ omgås folk hele tiden.

Mye jobbing på meg i det siste så nå skal det bli godt med langfri. Håper på litt nydelig høstvær - ikke regn og vind.

 

Ha en fin torsdag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Godt å høre at flere har det som meg, selv om vi er litt tåpelige :):rolleyes:

 

Høres så deilig ut med rehab, Tjorven. Bare trening og riktig mat, uten alt stresset. Nyt det :D

 

Selv sliter jeg litt. Har begynt å jobbe etter et stund ute av arbeidslivet, og det å få inn 5-6 treninger i uka som jeg ble vant til er ikke bare bare. Her er det opp før kl 6 - løpe til bussen - jobbe 8 timer - løpe til bussen - løpe til barnehagen - hjem og lage middag - rydde,vaske,planlegge morgendagen - legge barna - løpe på trening, boms i seng. Har mistet alle pausene, og får ikke nok søvn! Å sitte i sofaen gjør jeg ikke, å være på PCen nesten ikke heller. Fordelen er at jeg ikke småspiser - har rett og slett ikke tid. Tenker at dette er første måned på jobb, det går seg nok til. Først: Nytt treningsprogram og nytt treningstøy (når lønna kommer B) )

 

Ser forøvrig at det er mote nå med treningstøy med holdin-effekt. Noen som har prøvd? Mitt motto er at jeg ikke trener for å se bra ut på trening, men etterpå. Jeg har ikke mye dyrt utstyr - utover pulsklokka og gode sko. Nå vil jeg ha to par lange tights, nye treningssokker, nye sal/mølle-sko (løper forfot, trenger ikke masse demping og pronasjonsgreier) og en ny overtrekksjakke. Men hva velger man? Its a jungle out there...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Da er jeg hjemme en tur og vaskemaskinen putrer å går. Mye klær som skal vaskes og tørkes før jeg drar tilbake for nye 10 dager på søndag. Det er så god mat der at jeg ikke kan gå glipp av for mange måltider :)

 

Cecilie - Det høres ut som du har et program som du ikke klarer å gjennomføre for lenge. Ser du som du må trene litt mindre, ellers går kroppen din i forsvarsposisjon og da er det ikke sikkert du går ned, allikevel...

Viktig med hvile og komme seg igjen.

 

Jeg har nok trent litt for mye denne uka og er sliten og da kommer smertene mer frem, også. Jeg stresser fordi dette er jobben min nå. Men det blir ikke riktig det heller.

Og ettersom du skal hente og bringe og lage mat og jobbe, så får du nok mer ut av treningen når du ikke trener hver dag.

 

Vi har mye avspenning og Bevegelse og besvistgjøring.

Pilates er, også, veldig rolig og fin time der oppe.

 

Men det blir veldig mye mat, også, så det må jo trenes litt.

 

Ja, nå gleder jeg meg til veiinga på mandag, for det høres ut som vi er på fin vei nedover, ja, med vekta, altså ;)

Veldig spent på vekta her hjemme nå. For det er jo ikke sikkert den er så flink som vekta der oppe...

 

God kveld alle sammen og flott lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin lørdags morgen etter en god natt søvn:) :rolleyes:

Jeg er snart klar for en saltime - stram opp denne gang. Igår var det spinn/styrke. Kjekt å trene sammen med andre :D

 

Cecilie: Jeg vil anbefale deg å trene 3-4 ganger pr.uke. Som Tjorven sier kan det bare gjøre vondt verre når det blir stress ut av det. Du kan heller se om du får tid til en halv times spasertur når barna er i seng, for å roe ned. Hvor gamle er dine barn?

 

Jeg har min favorittmerke Casell i treningstøy, både bukse og topper. Sportsbh favoritt er Carite. Jeg vasker alltid treningsklærene for seg selv og uten spareprogram, dette for å få bort all svettelukt som mange ganger kan sette seg godt i klærne.

 

Vekten min har gått gradvis ned i løpet av uke, så unnet meg litt sjokolade og peanøtter i går og vips der var jeg opp i vekt igjen idag. Så ok full skjerpings idag og imorgen så håper jeg på resultat til mandag.

 

Tjorven: Håper vekten din er lik den på rehab, du er kjempeflink det må jeg si. Ønsker deg 10 nye flotte dager der, lykke til.

 

Ha en flott lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Da ble det en fin tur med min sønn i dag, som ga 4,3 TP. Jeg som skulle ha treningsfri i dag og så ble det hardere enn på lenge, den turen ;)

Etterpå gikk vi ut å spiste. Så har hatt en flott dag i dag.

Fått handlet noen turbukser, en finkjole og noen skjorter. Så har fått svidd av noen kroner gitt. Men moro å få noen klær som sitter fint på, også. Ikke bare telt ;)

 

Denne uka per i dag har det blitt 30,7 TP.

Så må ta oppgjøret for august, som ser ut til å bli en bra treningsmåned.

Skal tilbake på Rehab i morgen og da blir det først tur og så styrke, og avslutter i bassenget.

Blir nok noen TP det, også.

 

Vekta her hjemme viste 66 kg i bare nettoen ;) og min sønn sier at vekta mi ikke er snill. Så kanskje den viser litt for mye. Han sier 0,5 kg for mye...

 

Nå håper jeg alle treningsklærne er tørre til jeg skal tilbake i morgen. og jakkene, og noen klær til. Meldt veldig fint fremover, men det er en kald trekk i lufta så det er ikke sommer lengre.

Så må ha med en del varme klær for de neste 10 dagene.

 

God kveld alle sammen og flott søndag.

Og god uke til jeg plutselig dukker opp, igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen er over oss igjen og jeg er ikke venn med vekten. Den viser 0,5 kilo opp:(( (var det ikke 0,5 kilo ned vi ble enige om)

Er alle med på dette nå???

 

Men alt i alt så vet jeg veldig godt at jeg ikke fortjener noen nedgang denne uke. Var mye nedgang tom torsdag så har jeg spist sjokolade tors-søndag og da fortjente jeg dette sjokket for å jobbe aktivt videre. Synd men sant, jeg skal kjempe videre.

Men jeg har trent mye forrige uke da, mens søndag var jeg stort sett helt i ro.

 

Ny uke, nye muligheter.

 

Nå er jeg spent på dere andre.

 

Tjorven waww for en treningsuke på deg da, dette er vel ny rekord? Og for en flott vekt, du har nådd mitt mål, men jeg er høyere enn deg da:)

 

Nå savner vi flere her inne i forumet, hvor er dere?? Det er lurt å være her inne selv om vi er frustert og ikke får det til, det er godt å "snakke" sammen, hjelpe hverandre med litt tips og råd.

 

Da ønsker jeg alle en flott uke også håper jeg dere rapporterer flotte resultater, også håper og tror jeg at jeg kan rapportere ett minus tall neste uke. Heia oss.

 

Da kaller treningssenteret:) ha en flott uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, vekta slår fort tilbake når vi slapper litt av.

Her ble det masse kake og annet godt i går.

Ligger siste uke på nesten 2000 kcal om dagen i inntak

Trent hele 35,1 TP, og ja, det er rekord.

Så det er nok blitt litt for mye trening for kroppen og da går jeg ikke ned så mye,

men det er da blitt 200 gram ned. Så i dag viste vekta 65,9 kg. Ikke helt fornøyd men etter gårdsdagens inntak på nesten 2500 kcal, så...

Ja, ned er ned ;)

Men må skjerpe meg nå.

 

Kom tilbake her i går til en herlig ørretmiddag med is til dessert...

og begge delene måtte inntas.

Kake på kvelden.

men det er heldigvis bare i helgene.

I dag er det normalt igjen, og da er det mer suppe enn dessert til middag.

 

God dag videre og flott mandag.

Her er det nå ut i sola og ta en god og lang tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er fasiten -600 gram, men allikevel ikke ned på målvekt 73 kg. Skal uansett være fornøyd tror jeg - med rundt 1700 kalorier pr dag og 10-12 TP forrige uke.

Dessuten vet jeg jo at mandag er den tyngste dagen i uka. Jeg har vært helt nede i 72,6 i uka som gikk - mer enn 1 kilo under mandagsvekta. Jeg tar det som litt læring - det er ikke nødvendig å spise så mye i helgen. Og litt aksept - søndagsmiddagen ligger tungt i mange mandag morgen, men så lenge den bestod av kyllingfilet og villris med salat, lever jeg godt med det.

 

Jeg har kjøpt meg nye treningssko!! Disse: http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/zignano-burn-dame-joggesko-1083543

Har bare hatt en runde med dem, styrke og mølle-intervall. Kjennes godt ut :-). Og så har jeg kjøpt meg et par lange tights, UTEN holdin-pushup eller lignende: http://www.gmax.no/produkt/255233(BC_2)/nike-tech-tights/

Casall tror jeg aldri jeg har prøvd, annet enn i trøyer. Jeg har Gsport i nærheten, og handler gjerne det de har der.... BHer får jeg bare fra Change - jeg bruker 70 H/I i Bh - det er ikke lett å få tak i i sportsbutikk, men Change har gode og varige treningsBHer som holder alt på plass.

 

Jeg skal nok ned i antall treninger ja. Tenker å trene annenhver dag styrke på studio - dvs. 4 ganger i uka. Så legger jeg inn intervall eller langkjøring på dagene imellom HVIS det passer slik. Men det er styrketreningene jeg er mest opptatt av å få til. Jeg har to barn, 4 og 8 år. De er i seng til 2000, men jeg finner det SVÆRT umotiverende å bare gå tur. Da vil jeg heller kjøre til studioet og ta en halvtime intervall... Sikkert håpløst, og på sikt vil det nok endre seg, men sånn er det akkurat nå. Enten trener jeg - eller også ikke B)

 

Forøvrig får jeg mange hyggelige kommentarer om at jeg er blitt slank nå ("tynn" som noen kaller det), det er bra. Feeling good.

 

Og målet for uka er det samme som de forrige to ukene : 73 kilo på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei.

 

Ja, den kroppen er rar. Vekta hoppet opp og ned og opp igjen.

Men det går bra til sist skal dere se. Så stå på.

 

I dag har det blitt 6,1 TP

Starter dagen som vanlig med vanngym, så ble det en herlig tur oppi åsen her, på 1,5 t i regnværet. Fått ei å gå med så da går det så mye bedre, lettere å komme ut i alt slags vær. Så var det inn og vannjogg, det var slitsom, så setter det på som moderat svømming, men vi jogger jo i vannet i 40 min, på ei slik "pølse" som brukes i vannet. Moro, til herlig musikk.

 

Føler at jeg mangler noen her ute, jeg.

Håper dere ikke har gitt opp.

Unasett hvordan sommeren har gått, så kom tilbake.

Smoothie - håper du ikke blir borte??

 

God kveld alle sammen og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, ny vekt. Det stoppet på 74,6, det er -0,4. Nokså fornøyd med det.

 

Ellers har jeg brukt den siste uka til å virkelig kjenne etter når og hvorfor jeg kommer ut av rytmen og spiser usunt. Jeg er ikke fullt så opptatt av trening og TP; der har jeg funnet ut hva som passer for meg. Trening skal ikke være et ork - alminnelig hverdagsaktivitet + treningssenter et par ganger i uka. Det er helt OK i mitt liv.

 

Derimot blir jeg fort fristet til å "belønne" meg sjøl når jeg har lange arbeidsdager - noen ganger går det i ett, og hvis jeg har hoppet over et måltid og synes jeg har vært kjempeflink på jobb, tenker jeg fort at en sjokoladebit eller et glass vin på kvelden eller litt god ost ikke gjør så mye.

 

Men det sitter jo i huet, mye av dette her, det veit vi jo. Og min egen "omregningsmaskin" virker ikke - jeg putter i meg mer kosekalorier enn jeg ville gjort hvis jeg hadde spist regelmessig gjennom dagen. Og hvis jeg hopper over et måltid er det fort gjort å spise mer til neste måltid. En utfordring, det der...

 

Og så går jeg jo på noen smeller rett som det er - var på stølsbesøk i forrige uke og fikk vafler og rømme som var laget på stølen. Der snakker vi ikke om lett-varianter, men duverden så godt!

 

I ettermiddag skal jeg på Zumba! Tror det blir gøy - det er omtrent 2 mil å kjøre hver veg til treningssenteret, men sånn er det for oss som ikke bor i by.

 

Ha ei fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange sånne Eonda. Belønningssystemer bestående av kalorier som man har vennet seg til gjennom mange år. Vaner som ikke er lette å snu på.

 

Selv er jeg skapsnok. Kan ikke ha noe i skapene - da blir det spist opp. Ja - av usunne ting selvsagt. Det vet jeg, så jeg prøver å ikke handle inn. Men å gå gjennom taxfree med så mye billig og godt uten å handle er ikke lett. Så nå har jeg klart å innta nesten 100g quality street daglig i en "langhelg" :o . Heldigvis har jeg fått god hjelp denne gangen - så nå er posen tom. Sjokolade/godteri er og blir min svøpe. Drikker ikke brus, spiser ikke mye sauser e.l. - men gi meg en sjokkis og den er borte før du får sagt "kake" (eller "eple" B) )

 

Jeg har lovet meg selv å evaluere før jeg putter noe i mathullet - "trenger kroppen dette - eller ikke". I teorien går det helt fint :unsure::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...