Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Er nok langt unna hold vekten status jeg da, men kommer dit etterhvert og så fort som mulig:))

 

Er litt frustrert idag og igår pga vekten har gått enda litt opp og jeg har vært flink med kosten og trent disse dagene og IKKE SPIST SJOKOLADE ELLER ANNET SØTT/SNOP. Men er hoven i fingrer osv. Har noen av dere tips for å få bort vannansamlinger i kroppen. Hva skal jeg evt drikke og spise. Vet jeg ikke skal spise salt. Er te lurt å vanndrivende?

 

Hilsen frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bronze - synd du skal slite så mye. Det finnes jo en del naturprodukter som er vanndrivende og da sikkert teer, også. Men jeg har ikke så mye greie på det. Jeg har tablett jeg tar når det blir for ille, men har vært så bra så lenge nå så har ikke brukt dem på 2 år. Håper andre kan hjelpe deg. Vet at Eva hadde noen gode råd her i vår, engang.

 

Jeg har hatt skikkelig mageonde i dag. Ute å løp da jeg fikk knip, så kom meg nesten ikke hjem. Å da var det rett på do og der satt jeg i nesten 1 time og du verden som jeg fikk tømt meg så i morgen må vekta bli bra ;)

Fikk til 2 TP i løpet av 1 time så ikke all verden. Men bedre enn ingen ting.

Håper jeg er i form igjen imorgen, for da er det styrketrening og dans på brygga, så er det Beitostølen i helga. Ingen problemer med magen har jeg tid til da...

 

God kveld og flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Huffa Tjorven, håper du er bedre i dag, og at mageondet ditt ga deg en hyggelig morgen på målern :-)

Jeg er jo litt "ny" her inne - så jeg hadde ikke fått med meg at du har vært syk. Antar det er en kronisk sykdom, siden du går på medisiner fremdeles? Håper det er under kontroll i allefall.

 

Bronzee: Jeg kan ikke noe om vann i kroppen, men svart te og kaffe er jo vanndrivende. Selv får jeg vann i kroppen (fingre og føtter først) om jeg blir for varm. Det er også hormonelt for meg. Da jeg startet på 78 kilo i april hadde jeg mye hovne fingre, samt hormonsvingninger med bivirkninger som store ømme bryst 14 dager hver måned. Etter kostholdsomlegging, treningsoppstart og 4 kilo ned var problemene borte, og jeg har ikke merket noe siden. Uansett må du jo tenke at du går ned i fettmengde ved å være så flink som du er, om vekta ikke er helt på lag akkurat nå. Vannet forsvinner jo en gang (?)

 

Jeg har sett 72,5 for andre gang i dag :P . Tenk om det kunne holdt seg til mandag! Da hadde delmål to vært i boks.

Hadde en litt dum styrkeøkt i går. Skulle øke alle vekter og redusere repetisjoner, akkurat de første gangene med nye vekter er alltid kjipt - treningen føles litt lite effektiv. Men nå er det bare 2 uker igjen, så skal jeg ha helt nytt program, det blir bra, er litt lei, hatt samme program siden starten av juni nå.

Ellers har jeg utvidet gullmedlemskapet mitt (testet det i 2 måneder) i 6 måneder til. Håper å være på stabilisere innen den tid, men klinte til. Så nå "må" jeg registrere mat til over jul minst. Tror kanskje jeg skal vanke her ett år etter målvekt jeg - hva tror dere som har vært på "stabilisere" om det? Blir man bare lei etterhvert kanskje? Uansett litt tidlig da - har noen kilo igjen, og de sitter godt.

 

Tenk at flere av dere har hatt vaskebrett a :blink: Det har jeg aldri hatt!! Selv om jeg har vært tynn en gang jeg også.

Det er ikke noe mål nå heller, jeg er superfornøyd med at jeg kan se antydning av bicepsen min jeg :lol:

 

Ha en strålende dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven: Uff det hørtes ikke godt ut, bra du kom deg hjem i tide og god bedring.

 

Cecilie1: Takk for tipset men jeg drikker ikke kaffe, men har drukket endel te nå. Det er sikkkert lurt av deg å fortsette gullmedlemskapet, tror du klarer lettere å nå målet ditt da.

 

Vakebrett har jeg aldri hatt, jeg har alltid hatt litt mage, ja så lenge jeg selv kan huske tilbake har den nedre magen min plaget meg litt. Ellers så har jeg timeglass figur og det er jeg glad for.

 

Idag måtte jeg til akutt til lege, jeg har hatt sprengt blære hele dagen også begynte jeg å blø. Verker i rygg og har lett feber. Resultat sterk penicilinkur pga blærebetennelse muligens nyrebekkenbetennelse. De vil kunne se mer imorgen og da må jeg kanskje over på enda andre medisiner. Antar jeg blir bedre når medisinen begynner å virke. Nå håper jeg at vannet jeg har i kroppen vil forsvinne i tillegg.

 

Mulig jeg reiser bort noen dager nå, får se det ann, så vil ønske dere en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff- her ser det ut til at sommerplagene slår ut både her og der, på div steder av kroppen!

 

Ja, Tjorven, enig i at det var bra du kom hjem før bobla sprakk, har hørt div historier om folk som ikke var såå heldige ( pinlige). Fælt sånt der, nesten som veer- men det hjelper på vekta..

 

Tenk om en kunne SETT disse små bakteriene eller virus, som bare sitter klar til å å bli med inn i kroppen vår på en eller annen måte, og gjøre en hel masse f-skap! Da kunne vi ha unngått mye!

 

Blære/ nyrebekkenbetennelse pleier ikk være noe godt det heller,Bronze, fint å få noe " dunders" som tar knekken på det. Nå finnes det jo masse urtemedisiner, som kan taes understøttende eller forebyggende, de har det vel både på apotek og helsekost. Jeg har løpestikke i hagen, det er en staselig urteplante ( også kalt kjærleiksurt), den smaker som selleri og er vanndrivende bl a. Ellers er både karve og fennikkel vanndrivende ( gies til diende mødre bl a for å fremme melkesekresjon)- og gode, gamle kamille er jo en fin betennelseshemmende te.

 

Du er veldig lur som har støtte i medlemsskap hos GR,Cecilie, en tror liksom at en greier alt for seg sjøl, men det er ikke lett. Det kurset jeg gikk hos GR åpna mange dører hos meg, jeg lærte masse der og fikk fin oppfølging. kan godt hende jeg må ta et til også, for å komme i mål!

 

Og vaskebrett... en får det om en trener magemusklene mye. Men det som er utenpå derimot, iallefall når man er godt over 60..kan nok ligne litt på en hvetedeig som futten gikk ut av! Likedan grevinneslenget! Her må det nok skarpere ting til, og sting attåt- men det får heller være.

 

Forkjølelsen min er på retur, formen litt stigende, men hørselen er dårlig ennå, og må følges opp, sa legen idag. Skulle trene forsiktig. Jaja, det blir skogsturer med bærbøtta da, begynner å fylle opp frysa med blåbær og kantarell nå. Ikke dumt det heller.

 

Men savner litt skikkelig puls trim, gleder meg til det igjen.

 

Ikke blitt noe brygge dans i hele tatt i sommer, Tjorven! Ja, kanskje en heller skulle dra på dansecruise, er det ikke noe sånt med Color Line iblant?

 

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Cecelie - kanskje du ser enda lavere tall på mandag, også ;) Du bruker jo å gå ned så bra. Flink er du.

På stabilisering er vi vel kanskje ikke her ute hver dag, etter hvert, men en veiedag som vi "møtes", så får vi se hvor aktiv forumet blir, etterhvert. Men glad alle er så aktive her ute. Jeg har ikke utvidet til gull. Føler ikke jeg har behov for det, lengre. Spiser mye likt hver dag så da vet jeg sånn ca hvordan det ser ut.. håper jeg.

 

Bronze - ja, vil tro vannet forsvinner når du får igang nyrene, igjen. God bedring og god tur, vist du drar.

 

Eva - koselig å høre fra deg, igjen. Godt du føler deg i bedre form, og håper det snart er på retur, helt, alt. og at det ikke blir noe problemer med hørselen ut av det. Fortsatt god bedring.

 

Takk skal dere ha, ja, Jeg er i bedre form i dag så har fått med meg en time med styrke og litt kondis og dans i kveld så det ble tilsammen 6 TP. Men merker at jeg er sliten, nå, men har vel lov til det etter så mye aktiviteter.

 

Jeg reiser bort i morgen tidlig og er hjemme igjen enten søndag kveld eller mandagskveld. Masse turer i fjellheimen skal blir godt. Kanskje jeg treffer på Eonda og Maili ;)

 

Vekta idag var veldig bra, men fortsatt på 67 tallet, men langt nede, 67,3 kg, men med 4 flere dager med vin og god mat og litt kaker, også, vil jeg vel ikke tro det blir så bra, mandag eller tirsdag.

 

Dere må ha en flott fredag og riktig god helg. Kos dere masse og ta noen turer, også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såvidt innom, selv om jeg er hjemme så har jeg gått helt i feriemodus. Etter ei uke på sørlandet med gode venner og veldig mye god mat og drikke og godteri, gjorde vekta et hopp i feil retning på mandag, men det tar jeg ikke så tungt...

 

Har lest det dere har skrevet og tenkt med meg selv at for min del handler det mest om livsstilsendring. Jeg har valgt "gullvarianten", det fungerer godt for meg. Da føler jeg meg litt mer forplikta, og selv om jeg ikke har så voldsomt store svingningner i måltidene synes jeg det er morsomt å se hvor mange kalorier jeg tross alt putter i munnen.

 

Men jeg kommer nok aldri opp på det TP-nivået dere er! Jeg må finne det som er passelig og overkommelig for meg. Noe er lystbetont, mens andre ting er mer kjedelig... som for eksempel treningsstudio. Men det må til når høsten kommer snikende, kroppen min trenger det. Hodet mitt veit det, og det er greit når jeg først er i gang, men særlig lyst har jeg ikke...

 

Akkurat nå er det kjempegøy med den rockeringen! Om det hjelper --- tja, det kan vel ikke skade og jeg morer meg som et barn. Ellers har jeg gått i gang med å male gangen - et nesten uoverkommelig prosjekt, og jeg har ennå ikke funnet ut hvordan jeg skal få til å male i selv trappeoppgangen, kjempehøyt under taket og trappetrinn i tillegg --- får vel bite i det sure eplet og spørre om hjelp.

 

Og til alle dere som er syke: god bedring!

 

Litt slapp sommerhilsen herfra! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Jeg er heller ikke høyest på TP, men har lagt ned 3,4 i dag - hvorav 2,2 er rene styrkepoeng.

 

For meg er helsestudio noe som blir bra når jeg kommer i gang, men det er utroooooooolig tungt å komme i gang. Jeg prøvde meg i desember i fjor, og ga opp. Kjørte i gang igjen etter røykestoppen i vår, og da gikk det på viljen løs en måneds tid.

Det som hjelper for meg er å få en personlig trener til å lage et spesialtilpasset program for meg. Jeg trener alene altså - hakke råd til trener hver gang - men programmet er satt opp for å ta der jeg vil.

Nå sist ville jeg ha styrke overkropp, fordi jeg alltid har vært så svak der. Har kjørt programmet i 6-7 uker nå (pause i sommerferien), og jeg har for første gang i mitt liv synlige biceps og triceps-muskler, samt brystmuskulatur (den ser jo bare jeg da - den er under puppa :unsure: ). DET ER MOTIVERENDE DET!

Nå har jeg halvannen uke igjen på det programmet - så er det nytt.

Anbefales!

 

Nå skal vi ut i båten i helgen - riktig god helg alle sammen, og jeg sier som eonda: god bedring til dere som er syke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går inn i siste ferieuka, klarer meg bra! Tross all verdens utskeielser stoppa vekta på 75,4. Det er jeg fornøyd med!

 

Kjenner meg godt igjen i det du skriver, om motivasjon og holde ut og styrketrening. Akkurat nå finner jeg motivasjon i at jeg tross alt har gått ned 8 kg siden april, at jeg er mer fornøyd med kroppen min, at jeg føler meg lettere til sinns (og i kroppen, forsåvidt :) ) Og så har kroppen min det bedre, helt klart!

 

I sommer har jeg drukket mye vann. Gikk til innkjøp av en sånn brusmaskin som lager kullsyre ~ strålende fornøyd!

 

Så nå nyter jeg sommerlivet, kaffe på verandaen, strikketøy, klesvask på snora, ei god bok og ingen avtaler. Et fint liv!

 

Ei god uke til alle sammen ~ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag, en vektreduksjon på hele -1,8 kilo:))) Jeg er hoppende glad for at det har løsnet, måtte gå av og på vekten mange ganger for å se. Jeg har vært bortreist noen dager så jeg har ikke kunne veiet meg.

 

Når det er sagt så går jeg på veldig sterk penicilin noe som igjen har resultert i kvalme og vondt i magen med diare, sååå dessverre så tørr jeg ikke helt å stole på denne vekten. Jeg har ikke spist så mye på flere dager, så jeg vil anta at når jeg begynner å spise normalt igjen så vil jeg gå litt opp. Vi får se neste mandag, men uansett 71,6 kilo var flott tall å se på vekten.

 

Håper dere andre og har positiv nedgang å melde fra om.

 

Ha en flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport fra Vestfold: stillestående tog uten futt ( akkurat som NSB)

 

Har jobbet hele helgen, og gått turer som vanlig, kjenner at det løsner mer og mer i ører,men resten stopper ennå. Kroppen vil ikke ut på hardtrening, selv om hodet vil. Og fy søren, sånn en savner det å ta seg ut skikkelig, og få den gode følelsen etterpå! Er nok rett rundt hjørnet.

 

Kanskje er det Hurtigtoget som tar over da?

 

Nesten som å vinne i lotto å se sånne sterke resultat på vekta, Bronze, samme hva og hvorfor, det gir en kick og et håp.

 

Og du kan også være fornøyd, eonda, etter ferie var ikke det stort å snakke om. Tenker på lystbetont trening, du får legge hodet i bløt og prøve å finne noe du virkelig har Lyst til og kan glede deg til! Kan tenke meg trenings senteret for deg er like lite fristende som jogging for meg...kjenner jeg blir helt matt ved tanken! (Mens dansing tre ganger i uka får min glede fram!) Det finnes jo mange forskjellige treningsmetoder- men kanskje det viktigste momentet er noen å trene sammen med? Har dere Friskliv i kommunen, er det veldig ok, det var sånn jeg fikk smaken på trening.

 

Vet iallefall en ting! Trening må til å for å få kropp og sinn til å trives og være opplagt, resten av livet, får stadig bevis på det...

 

Ha en fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Synes dere er flinke jeg.

Noen opp og noen ned og noen stillestående.

Sammenlagt blir det en bra sum på oss alle.

 

Jeg har vært i fjellet i flere dager, men det har også, vært 80 årslag til min far, så det har blitt mye godt både i form av drikke, mat, snack, kaker ol. Så selv med langt turer har det nok ikke blitt så veldig nedgang.

Ikke fått veid meg idag, så får ta det i morgen tidlig.

 

Det ble 27,1 TP siste uka. Så det ble jo bra.

 

Oppdaget, også, i helga at mye som jeg syntes var veldig godt før, ikke smakte i det hele tatt. Chips og annet snacks, så jeg kjøpte grønnsaker til lørdag og lagde en dipp og det falt i smak til både barn og voksne. Det var moro.

 

I dag var jeg innom et sted på veien og kjøpte inn masse herlige grønnsaker på torget. Så da ble det fersk suppe til middag i dag, eller kan vel kalde det grønnsakssuppe. Herlig.

 

Treningsfri her i dag.

 

God kveld og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde uka hadde gått kjempebra helt til i forigårs da jeg våknet og følte meg som Michelinmannen. Så oppblåst at det var rart jeg ikke lettet! skrekkslagen gikk jeg på vekta i dag tidlig og forventet oppgang, men nei: 72,7 og samme som forrige uke. :blink:

 

Merkelig kropp. Jeg får bare holde ut, kanskje løsner det neste uke. Jeg trener mye og spiser fornuftig ..eh.. forholdsvis fornuftig skal jeg være helt ærlig, så det skal ikke så store korrigeringer til før det bør gå nedover igjen.

 

Hurra til alle gode resultater denne uka og heia! til dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, da kom jeg meg på vekta i dag og den viste en nedgang på 300 gram, så nå veier jeg 67,5 kg. Synes det går litt tregt. Jeg spise jo ikke så mye, i underkant av 1700 og trener masse men vekta er ikke venn med meg.

 

I dag har jeg trent 6,2 TP, Det er 1230 kcal og da spiser bare 1700, så skulle en tro en gikk nedover i full fart... Ja, jeg trener jo selvsagt ikke så mye hver dag, men det blir jo fort 2 til 4 TP om dagen.... Nei, jeg skjønner ikke helt dette...

Okei det ble jo en del usunt i helga, i form av kaker og gryterett med rømme i. og litt øl og annet berusende drikkevarer.

 

Indigo - moro når vekta overrasker da. Når en tror en veier mer.

 

God kveld og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får stå sammen- i gode og onde dager, opp eller ned, eller stand by. Nå har vi jo hatt både det ene og det andre, men snart er det mer vanlige dager, slutt på ferie osv.

 

Hadde ikke dere en plan om - 0,5 kg i uka forresten, kunne jo vært morsomt å prøve seg på den snart, kanskje det får litt futt i oss!

 

Ned 300 gr er flott det Tjorven, med feiring og all ting inkludert! Jeg visualiserer det i smørpakker, det er en skikkelig klump smør som er borte det!

 

Og du er jo den flinkeste av oss til å trene, over 27 poeng i uka, det er jo helt rått...

 

Har vært på senteret idag, spinning og styrke, det var kjempedeilig! Først fælt, men så kom gleden og endorfinene ( dessuten var det kjempehyggelig å treffe alle treningsvennene der igjen, de har faktisk holdt på i hele sommer!) I løpet av de ukene jeg ikke har vært der, har ledd stivnet, fy fader så skummelt, og så flott å oppdage hva man faktisk trener bort!! Det er slett ikke nok med turer i skogen!

 

Min gamle trofaste turkamerat, brun labrador, 13,5 år begynner å vise sin alder nå, det går ikke så fort lenger. Unntatt på turer hvor vi går ved vann hun kan duppe seg i hele tiden, da er hun som ung igjen. Traver foran meg hele tiden. Vanskelig den der siste tiden med hund, de må få lov til å bli pensjonister, men livskvaliteten har en grense og det er om å gjøre å finne den riktige tiden. Ikke for tidlig, og ikke for sent.

 

Sånn er livet, noen tunge beslutninger å ta iblant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på en minus- 0,5 i uka-tasegselvinakkenperiode. Skal vi prøve i 4 uker? og så kanskje vi tar fire uker til etter det? Om det blir 0 kg eller minus 1 i uka er ikke så farlig så lenge vi gjør et forsøk på noe nytt som kanskje tvinger oss litt ekstra.

 

..sa indigo og gikk for å finne seg en kjeks. en ikke spesielt Grete Roede-vennlig hjemmelaget kjeks. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eva - Takk skal du ha. Joda, det blir en stor klump smør :)

Ja, godt du kom i gang, igjen. Men det er jo tøft når en har vært i ro lenge.

Høres ut som din firbente turvenn kan bli med en god stund til. Vi får håpe det.

 

Ja, jeg har prøvd i hele sommer å klare 0,5 kg i uka. Men det har jo gått litt opp og litt ned. Men blitt en fin sum tilsammen.

Det var vel fra denne mandagen eller neste mandag vi skulle starte for fult med denne halvkiloen? Når alle var tilbake fra ferien.

Eonda og Maili har vel ferie enda.

Men vi andre kan jo starte denne uka??

 

Jeg har vært i bursdag og spist masse kaker, igjen.

 

Vært ute å trent forsiktig i godværet og det ble 2,4 TP.

 

Tidlig i vår ble jeg søkt inn på Rehab-senter og nå har jeg fått svar om at jeg kan få plass fra tirsdag. Så jeg har takket ja, til det. Vet ikke hvordan det går med vekta da. De har ikke kjøtt kosten. Ikke vet jeg enda hvor lenge jeg skal være der. Det ble søkt 7 uker, tror jeg. Får brev før helga, håper jeg. Så da vet jeg mer. Jeg har jo siden mai vært i veldig god form, men må nesten ta dette oppholdet. Kan sikkert finne ut litt av hvert der, også.

 

Dere må ha en flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede torsdag:) Jeg har fri fra jobb idag og dagen skal brukes godt:)Takk til dere som ønsket meg god bedring, jeg har nå avsluttet penicilinkuren men er ikke helt i form. Vet egentlig ikke helt hva som skjer men jeg småverker i kroppen,fryser, og blør og har ikke den energien jeg hadde før helgen. Venter noen dager til for å se om ikke dette går over før jeg oppsøker lege igjen.

 

Gratulere til dere som har klart å gå ned og stå på videre til alle sammen. Dette klarer vi sammen.

 

Det ser ut som om vekten mandag var riktig, jeg har ivertfall ikke gått opp igjen. Er veldig glad for at det ser ut som om det har løsnet, håper det varer og fortsetter. Jeg har begynt med havregrøt til kvelds med litt vaniljesaus over, nydelig og mettende:)

 

Tjorven: spennende med 7 ukers opphold på rehab.senter. Antar det er i Norge? Jeg har vert 1 uke for 1,5 år siden og jeg gikk ned i vekt der bare på den ene uken. Var nok fordi jeg da holdt meg til måltidene også var det mye trening hele dagen. Har du tilgang til internett der da? kan du ta med deg PC. Det hadde vært kjekt å hatt kontakten med deg disse 7 ukene.

 

Ønsker dere en flott torsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med 7 ukers rehab Tjorven, der er det vel både kost og trim med? Skal se du tar knekken på de siste smørpakkene der! Kjenner mange som har vært på slike opplegg, de skryter veldig av det, så ta det med!

 

Hørtes ikke godt ut det du har, Bronze, får håpe det gir seg snart. Det er ekstra ille å være syk om sommeren ( nå er den jo her på besøk igjen). Et ork å være i varmen, og ikke særlig å være inne og kikke ut på finværet heller..

 

Skal vi prøve 4 uker med ekstra skjerpings fra mandag da? ( Det minte meg egentlig om gamle dager når vi sa; ja, fra mandag altså..DA begynner det! også hev en innpå i helgen før mandag og smalhans..hvem lurte man egentlig??- men DET gjør vi ikke mer! )

 

Får heller si det sånn at en får prøve å samle skikkelig motivasjon i løpet av helgen, den henger og slenger litt på halv tolv her ennå..

 

Har fått litt hint fra min flinke lege også, kommer du snart og tar ny kolesterolprøve???

der slipper en ikke unna, så en er bare nødt til å trå til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, den ene dagen tar den andre og før en vet ordet av det så er det helga, igjen.

 

Bronzee - Ja, når kroppen er mer med er det lettere å gå ned i vekt. Men vi får håpe du snart er i farta, igjen. God bedring.

 

Jeg har tatt InBody test, igjen, i dag. Vekta der viste 66.9 kg, med treningsklær på. Moro å se 66 tallet, for hjemme her viser vekta 67,4 kg. Dette er tredje testen på 2 år og du verden for en fremgang. I dag viste testen at min idealvekt, i forhold til musklene i dag, 64,5 kg, akkurat det jeg har hatt hele tiden. Siste året hadde jeg mistet 4 kg fett og økt 1 kg med muskler, så dette ser bra ut. Forbrenningen ved å ikke gjøre noe annet enn å ligge og sitte er på 1442 kcal. Så for å holde vekta kan jeg spise 2163 kcal.

 

Jeg ringte Rehab i dag og fikk vite at jeg fikk minst 3 uker, for etter 1,5 uke så skal de vurdere hvor mye jeg trenger og ettersom jeg egentlig er i så bra form som jeg er nå så får jeg nok ikke noe mer, vil jeg tro. Men jeg har vært litt "sliten" de siste dagene og det verker mer enn det har gjort. Men jeg skal ikke klage.

Ja, det er med mat, uten kjøtt i hvertfall. Håper de har fisk. Men det vet jeg ikke.

Så jeg håper at jeg får gått ned litt, at jeg fortsetter som jeg har gjort i sommer. Kan få permisjon i helgene så da blir min veiedag søndag, vist jeg drar hjem. For, ja, det er i Norge. Hadde vært herlig i varmere strøk da...

 

Trent 3 kvarter styrke i dag, med litt lett oppvarming først, noe som ga bare 2,2 TP. Orke ikke danse i kveld heller... Hatt litt vondt i venstre hofta og høyre kne, siden helga. Bestige Bitihorn, var kanskje ikke det lureste jeg gjorde... Men det var en herlig tur da, mens det pågikk :)

 

God kveld og flott fredag og god helg til dere som tar den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag morgen, litt grå dag ute, men sol i hjerte og i sinn:)) så dagen blir bra. Mao jeg føler meg mye bedre, selv om noe sitter enda igjen, men det går fremover. Jeg gikk på treningssenteret for spinn/styrke i går, en knallhard time spesielt ved å ikke være helt frisk, men det gjorde godt.

 

Vekten daler nedover:)) har funnet 2 gode erstatninger for sjokoladesuget: havregrøt med litt vaniljesaus over og hjemmelaget knekkebrød, så tusen takk til dere som tipset meg om dette. Vaniljesausen fant jeg på selv da, og det gjør grøten veldig veldig god. Grøten og knekkebrøet metter godt og lenge:) Knekkebrøet har jeg alltid med meg i vesken slik at jeg lett kan ta litt når jeg er ute på noe.

 

Tjorven: Spennende med inbody testen du tar ved gjevne mellomrom, og så kjekt å se på papiret den positive utviklingen det har hatt på deg. Lykke til på rehab.senteret, skal bli spennende å høre hvordan du har det der, hviss du vil dele det med oss da? Veldig greit at du tar veiedag søndagen. Jeg vil savne deg som er så aktivt i forumet i disse ukene.

 

Helt enig i at du må ha hodet med for å klare/mestre. Det gjelder det meste her i livet mener jeg. Hviss vi BESTEMMER oss for å klare noe og har hodet/tankene med oss, ja så klarer vi det garantert, men så har vi noen tanker i deler av hjernen som prøver å ødelegge for oss, det er de vi må vinne over. Det kalles kanskje selvtillitt. Har vi godt selvtillit eller jobber med å få opp selvtillitten i oss så har vi det bedre, er dere enige?

 

Igår på treningen sa instruktøren på slutten av spinningtimen når vi alle var så slitne: Kom igjen, gå inn i dere selv, finn styrken, finn sterkheten i dere, kjenn at dere blir sterke, kjenn at dere har mye krefter igjen, vinn over det svake..... og vet dere hva, jeg kjente at jeg fikk uante krefter i hele kroppen og mestret og kom i mål sterkere enn noen gang:))

 

Ha en fin lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bronzee - Godt å høre at du er i gang igjen og at vekta daler. Moro når en får til det en har lyst til å gjøre. Ja, havregrøt metter og jammen skal jeg prøve din variant med vaniljesaus. For jeg synes ikke grøten er så veldig god. Jeg bruker den med eple nå. Prøvede den med blåbær først. Men eple er da bedre.

 

Gikk en tur om vekta, igjen, i dag og den viste herlige 66,8 kg. Dette er nye tall for min vekt ;) det var herlig å se at det går an å komme forby 67 tallet, også, for har ligger der en stund. Så kanskje de siste kiloene går lettere enn de forgående.

 

I går bar jeg på hytta og for rundt med gressklipper så svetten rant, før det ble beising av terrassen, så må ha brukt litt kcal på det. Støl i låra i dag, så det var vist en ny bevegelse å gå på huk over lengre tid.

 

Ser at jeg kan leie internett når jeg skal inn på Rehab, så da gjør jeg det, for jeg har jo bærbar PC, gammel men den funker da, tror jeg. Så da blir jeg nok rapportere hver dag og prøve å skrive noen kcal, også.

Og med bare vegetarmat blir det jo ikke så mange kcal. Spent på hvordan de gjør det. For det er jo mange som skal gå ned i vekt som er der og sånn sett så må jeg ikke ta av disse siste 2 kg mens jeg er der. Men det er jo mye trening, men jeg har jo trent mye her hjemme, også.

SÅ kanskje de finner meg for frisk og skriver meg ut etter bare noen dager... Føler nok at jeg tar en plass som en annen kunne ha trengt mer enn meg... men da jeg ble søkt i i februar, trengte jeg det virkelig...

Men siden begynnelsen mai har jeg jo vært så bra. Men jeg er jo ikke ute i jobb, enda da. Gjør litt her hjemme, men det er ikke så mye. Hadde vært fint og moro å kommet igang med livet, igjen...

 

God dag videre og flott søndag, håper på fint vær da så jeg får tatt en treningstur.

Nå blir det shopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...