Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Da er det et nytt år, hvor vi skal nå våre mål uansett om det er 2 eller 8 kg.

Jeg håper vi blir en fin gjeng i 40 årene og Eva, som henger seg på i år, også.

 

Vi har hovedsakelig veiedag på mandag. Men noen går på kurs og har de dagene. den perioden.

 

Jeg er ei dame på 49 år, som blir 50 år i påsken og innen da har jeg veldig lyst til å nå mitt mål som er 5 kg ned.

Ser ut som jeg har klart å holde vekten i jula.

Jeg er singel og skal ut i 50 % stilling, trener og danser en del. Jeg ser på dette som et Livstilsendring og ikke et slankekurs.

 

Jeg har siden august 2010 gått ned 19 kg, men de siste 5 sitter som støpt og det har de gjort i hele høst. Men har "krympet".Men nå vil jeg få vekk de siste og trenger jeg hjelp og motivasjon til å få til det.

 

Håper å se mange har ute. Alle fra den gamle tråen og nye medlemmer.

Håper det blir en aktiv gjeng som motiverer og står på. Forteller om opp og nedturer. Håpe på mest medgang i 2012

 

Velkommen alle til et godt nytt år. 2012 er vårt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med ny tråd og ny giv! Du Tjorven, har jomen vært oppe tidlig i dag! Jeg kommer fra nattevakt, og er ikke helt enig med megselv om dette er sent eller tidlig? Det er iallefall begynnelsen på et helt nytt år, med alle muligheter! Fin overskrift på tråden, Tjorven! Jeg henger med, selv med mine 65 år( føles som 40), trives sammen med dere, føler at vi har mye felles på tvers av år. Selv om det er halvannet år til en blir "pensjonist", kan en være i full fart med masse planer for fremtiden, også jobbmessig, selv om det baseres på 50%.

Har vært en "evig" slanker, siden jeg var 16 og kjøpte min første lomme-kaloritabell ( den er vel snart en antikvitet?)Det var de der 4-5 ekstra kiloene den gang..Er 161 cm høy,og har alltid hatt litt ekstra, men tilslutt ble det mye, 86 kg. Har brukt noen år på nedgang/ mye opp og ned. Etter G.R kurs i fjor våres nådde jeg tall under 70, og via "grønn resept" i kommunen lært masse om riktig trim. Livs stilsendring er svaret! Nå er vekta 69, etter julefeiring, og foreløpig mål er 65 ( en må ta alder i betraktning, har intet ønske om å se ut som en inntørka rosin..)- som jeg håper å se i vår en gang. Motivasjonen er der, jeg gjør dette også med god hjelp fra en flott fastlege, som kikker etter fortsatt nedgang i kolesterol/ bedring av slitasjegikt.

Cirkus, jeg skjønner dine vedmodige tanker om en trofast firbent turkamerat som begynner å dra på årene. Min blir 13 i våres, er veldig sprek, men jeg innser at dagene begynner å bli talte, sånn er det bare. Gi hunden din litt rapsolje hver dag, det er godt for gamle ledd! Min hund er halve gleden ved å springe rundt i skog og fjell, blir noe helt annet uten. Så håper jeg vi kan hjelpe hverandre til å nå våre mål i 2012- kanskje vi burde satse på et treff som en drahjelp og motivering til sommeren, det kunne være morsomt? Hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja, jeg har et forsett om å komme meg opp av senga før om morgenen og legge meg før om kvelden. Men det ble jo veldig tidlig i dag, men våknet og fikk ikke sove igjen så da kunne jeg jo like godt starte denne nye tråden eller forum heter det vel nå ;)

 

Jeg kom meg ut på tur i dag, men med speilblank is med nysnø i kuldegrader ble det mer ekstemsport enn turgåing. Ingen pulstur. Bein og staver i alle retninger hele tiden. Så det ble ett par fall, som jeg kjenner i ryggen, nå.

Men det svei av noen kcal så fikk 3,6 TP i dag, så fornøyd med den første dagen i året.

Veiing i morgen så det blir spennende. Etter at jeg fikk danset litt i romjula, så det ut som jeg har lagt på meg litt, allikevel. Men ble litt støl etter så mye dansing. Har jo ikke trent for mye i desember, akkurat...

I går spiste jeg noen småkaker og da fikk jeg høy score på den Kostholdsscore. Så den skjønner jeg ikke mye av.... hatt lite de dagene jeg har vært flink å spist riktig... ca 5. Så spent på hva dere får til når dere kommer i gang, igjen, etter jul.

 

God kveld og flott mandag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg blir gjerne med, jeg trenger all hjelp og motivasjon jeg kan få. Jeg har vært medlem her noen år, men av forskjellige grunner først og fremst for å lære å stabilisere vekta. Jeg skal nå ned ti kilo i første omgang. Kanskje klarer jeg det til juli? Jeg rir flere ganger i uka, og nå har jeg forsiktig begynt å løpe tre ganger i uka også.

 

Det er faktisk bare én dag i uka jeg ikke trener et eller annet, så om jeg klarer å forandre på maten burde jeg vel se resultater ganske snart.

 

Det skal bli gøy å bli kjent med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vil også gjerne henge meg på med dere. I 2010 deltok jeg på to ned i vekt-kurs og ett hold vekten kurs og var godt fornøyd med resultatet. Nå har det imidlertid sneket seg på noen kilo igjen. Nå SKAL jeg av med minst 5 kilo igjen. Føler at jeg er motivert, men trenger kontakt med andre som "styrer med" det samme som meg. Jeg er rukket å bli 48 år og kiloen sitter ikke så løst som når en var yngre.

Startet det nye året med en lang tur ute i frisk luft, ikke det beste været, men veldig mild, - 7 plussgrader 1. januar!!

Er ennå litt på julemat-menyen, men i morgen skal kjøleskapet fylles med sunne saker!

Godt nyttår, ser fram til å følge dere i det nye året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til både Ashla og Indigo, ser ut til å bli mye aktivitet på den nye tråden, så flott!

Hiver meg på mandagsveiing med en gang. 69,1 kg sto det idag, må være veldig fornøyd med det etter en julefeiring, ca en kilo opp. Sånn må det nesten bare bli hvis en skal leve normalt i sitt liv, en må regne med bitte litt opp og ned, forandringen ligger vel i å få tatt det som har sneket seg på, men en gang! En kan jo ikke bli helt fanatisk heller? En annen måte er selvfølgelig å innføre mer trening i de periodene man gjerne har litt annet kosthold, som i jula, ferier osv. Tenke noe sånt som, de ekstra kaloriene koster meg så og så mye mer trimarbeid, og utføre det, der og da! Kommer vel an på hvor strukturert man er.

Idag er det tykk tåke her, men antagelig er det fin sol rett over grøten, ser sånn ut. Skal iallefall ut på lang skogstur, blir våken nattevakt i natt, tøft, for imorgen tidlig begynner ny omgang med trening på grønn resept, må få med den før en skal sove.. Heldigvis er ikke nattarbeid med i min turnus, bare tatt noe ekstra, kjenner på kroppen at det ikke er noe særlig for en eldre dame... Blir spennende å se vektrapporter, og hvordan uka vår framover blir! Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Flink du er Eva (sekstito) Flott gjennomført jul på deg. Trent og stått på hele jula. Å nå starter vel snart dansen for deg, også.

 

Litt deprimerende her.. holdt meg på 69 tallet hele jula, men i går og i dag viste den 70,4 kg og det vil si at siden august 2011 har jeg gått opp 300 gram. Så nå må jeg finne på noe lurt noe men vet ikke helt hva. Lyst til å begynne på kurs, men driver nå å søker på jobber og skal på intervjuer og går på kurs i helse, så føler at det blir litt mye på en gang. Etter en daff desember må jeg komme skikkelig i gang med trening, også. Noe jeg har klart bra enda i år ;)

 

I dag bled et en hardere tur med staver og innslag av kondis - 4 min jogg og 4 min gå, 4 ganger i en lang oppoverbakke. Dette ga 3,2 TP.

Jeg legger meg på 1900 kcal denne uka og skal ha 15-20 TP. Så får jeg se hvordan det går.

 

Trening skal bli variert når alt kommer i gang.

Når vær og føre tillater det blir det nok kondis ute med staver.

Så blir det en del dans (Swingvarianter) Fikk Zumba DVD idag så håper jeg er strukturert nok til å drive med den litt, her hjemme. Ellers blir det Zumba, styrke, ellipsemaskin og kondis på treningssenteret. Vanngym og avspenning og Yoga.

Jeg liker variasjon i treningen. Da går jeg ikke lei.

Men er veldig glad i turene med staver, for da kan jeg variere etter dagsformen. Men godt å trene inne når det er tåke, regn og holke.

Men nå går det mot lysere tider :D og takk for det.

 

Det ble som vanlig et langt innlegg.

Håper snart de andre er i gang her inne, også.

 

Mye tull her inne i dag :( Faller ut og kommer nesten ikke inn igjen. Likt for flere eller er det bare hos meg??

 

God kveld og flott tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige velkomsthilsener, dette blir nok ei hyggelig gruppe!

 

Jeg har også problemer med nettsiden i dag, får nesten nostalgiske flashbacks til supertreige dial-up-systemer på 80- og -90-tallet her jeg sitter og venter på at siden skal materialisere seg. ;-)

 

I dag veide jeg 75,1 kg. Det betyr at jeg har gått ned temmelig nøyaktig fem kilo på egenhånd. Da jeg bikket 80 kilo fikk jeg en vekker. Jeg er jo ikke høyere enn 160!

Jeg vil ned ti kilo, minst. Men er nødt til å ha supermange delmål for å opprettholde motivasjonen. Så først vil jeg ned fem kilo til våren, og så fem til til seinsommeren/høsten. Høres det realistisk ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, her hos G.R går det supertregt idag..Håper det blir bedre snart, for det blir en del ut og inn av sider, tar altfor lang tid.

Du er jo supertrimmern på tråden her, Tjorven, med alle de fine variantene og så mange trimpoeng i uka! Det er du som er flink!! Det var ikke stort du hadde lagt på deg heller, men det er fryktelig irriterende at det ikke kan gå jevnt og trutt nedover!! Leste forresten en reklame for et nytt slankemiddel..ei hadde gått ned 32 kg på to måneder!!!Altså 4 kg i uka..Tror folk virkelig på sånt?? Skal se etter en trim dvd og prøve jeg og, hadde noe lign for sånn 30 år siden..da var det trim kassett, med Unni Holmen, det var øvelser på matte ( ja, ikke le da!) men skal si at den faktisk ble brukt ganske mye i perioder!

Indigo, du har vært flink som har gått ned 5 kg selv! Måla dine høres veldig realistiske ut, starte med 5 kg i våres! Vi er like høye,jeg veide jo 86..da var det vide klær som gjaldt. Mitt mål er ca 65, altså ned 4 kg i vår, selv om 65 kg er for mye i forhold til anbefalinger, så er ikke folk som blir litt opp i alderen lekre om de blir for tynne. En må jo se an kroppstype også da. Har du gått på G.R kurs noen gang, eller noe tilsvarende? En lærer mye der synes jeg, om det med livstilsendring kontra slanking. Bruker boka hennes ofte til å slå opp i. Det er veldig motiverende å få være med i en sånn fin gjeng som på denne tråden, flott drahjelp. Ønsker deg lykke til, og håper vi hører masse fra dere nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Hallo fra meg også i det nye året til gamle og nye! Nei, her gikk det ikke fort i dag, gitt. Kanskje det er mange som prøver seg i det nye året ? Jeg har nå holdt på med vektnedgang siden 2010 og gått ned tilsammen 17 kilo med hjelp av GR-kurs og forumet her. Jeg er 48 år, gift, med 1 hjemmeboende sønn og 2 utflyttede jenter. Min trening består av kveldsturer med mann og hund (30-45 min)nesten hver kveld og 2 styrketreninger i uka på et treningssenter med vekter og apparater. Nå er jeg superklar for å ta fatt på de 3 siste kiloene sammen med dere !

 

Status for meg etter jul er 79,1. Var nede på 78,3 20. desember. Har prøvd å moderere meg littegrann i forhold til tidligere juler, men har ikke akkurat gått på diett i jule- og nyttårshelga. Jul er jul! En pussig erfaring var nyttårsaften hvor jeg skulle bevilge meg en øl til pinnekjøttet. Jeg er egentlig veldig glad i øl, men har kuttet helt ut til fordel for et glass rødvin i ny og ne. Jeg drakk 1 1/2 glass, men kunne egentlig ha klart meg med ett halvt. Det var en overraskelse. En annen lærdom, som jeg kommer til å ta med meg videre, er å ikke sette fram skåler med mandler/rosiner i adventstida. Det er en tradisjon jeg har fra min mormor som bringer fram mange gode minner. Men neste år blir det ikke mandler på meg før jul. Bare mandariner. Dermed basta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her det en fordel å ha god tid og tolmodighet. Gikk på vekta i dag. 69,5 kilo, i overkant av det jeg hadde ventet, men bra at dette ere det faktisk noe jeg kan gjøre noe med :) Har vært på LØFT-kurs med jobben i dag (Løsningsorientert tilnærming)Veldig bra og dette kan jeg dette kan jeg bruke også i forhold til utfordring med vekt og livsstil. Her gjelder det å ha tro på det en driver med og på at en kan nåå målet. En viktig grunnsetning er "Der du tror du skal ende, er sansynlig at du ender opp. Så her gjelder det å sette seg god mål!!

Det er mange av dere som er veldig flinke til å trimme, ser jeg. Her sliter jeg. Håper jeg blir inspirert av dere. Synes jeg har det så travelt med jobb og unger og finner fort mange "gode" unnskyldninger for det blir lite trim. Når du Tjorven snakket om zumba, kom jeg på at jammen har jeg også en sånn dvd. Tror jag går å finner den fram nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Indigo, du har vært flink som har gått ned 5 kg selv! Måla dine høres veldig realistiske ut, starte med 5 kg i våres! Vi er like høye,jeg veide jo 86..da var det vide klær som gjaldt. Mitt mål er ca 65, altså ned 4 kg i vår, selv om 65 kg er for mye i forhold til anbefalinger, så er ikke folk som blir litt opp i alderen lekre om de blir for tynne. En må jo se an kroppstype også da. Har du gått på G.R kurs noen gang, eller noe tilsvarende? En lærer mye der synes jeg, om det med livstilsendring kontra slanking. Bruker boka hennes ofte til å slå opp i. Det er veldig motiverende å få være med i en sånn fin gjeng som på denne tråden, flott drahjelp. Ønsker deg lykke til, og håper vi hører masse fra dere nye!

 

Jeg har en utgammal GR-bok, så jeg har faktisk lurt på å melde meg på internettkurs eller noe sånt for å oppdateres. Jeg har skjønt det er en del forandringer de siste par årene.

Du, de vide klærne.. trodde vi at noen skulle la seg lure? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HegeKristin

HEI

 

Har også lyst til å være med. jeg er en jente på 44 år og trenger å komme meg ned mellom 8 og 10 kilo.. Begynte på livstilsendringskurs høsten (oktober)2009.Veide da 94 kg. var nede i 68kg våren 2010. Så begynte d som var vanskelig å d var å stabilisere vekten og bli der. og nå 2.1.12 er vekta 79kg. kiloene kommer snikende på.trenger derfor litt motivasjon og gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HegeKristin

Ja, her det en fordel å ha god tid og tolmodighet. Gikk på vekta i dag. 69,5 kilo, i overkant av det jeg hadde ventet, men bra at dette ere det faktisk noe jeg kan gjøre noe med :) Har vært på LØFT-kurs med jobben i dag (Løsningsorientert tilnærming)Veldig bra og dette kan jeg dette kan jeg bruke også i forhold til utfordring med vekt og livsstil. Her gjelder det å ha tro på det en driver med og på at en kan nåå målet. En viktig grunnsetning er "Der du tror du skal ende, er sansynlig at du ender opp. Så her gjelder det å sette seg god mål!!

Det er mange av dere som er veldig flinke til å trimme, ser jeg. Her sliter jeg. Håper jeg blir inspirert av dere. Synes jeg har det så travelt med jobb og unger og finner fort mange "gode" unnskyldninger for det blir lite trim. Når du Tjorven snakket om zumba, kom jeg på at jammen har jeg også en sånn dvd. Tror jag går å finner den fram nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HegeKristin

Hei Ashla

 

Jeg syntes også d er vansklig å legge inn trening når en jobber 100% men er så heldig at jeg jobber turnus så da har jeg noen firmiddager for meg selv. Er medlem i noe som heter tren hjemme med IFORM og får tilsendt dvd filmer med forskjellig type trening. så d å trene på stuegulvet foran tv syntes jeg er gøy. Har nå i dag trent i 50 minutter etter en dvd...GØY er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Jeg er med. Det vil si at jeg begynner nå.

Jente 40 år og trenger iallefall å ta av 6kg. Så det er målet mitt i første omgang.

Forventer et vekttap på 0,5-1kg pr uke med ukemeny 1, dvs. 1300kcal. Jeg gikk på internettkurs før jul, og noen av kiloene er kommet på igjen. Tenkte at det blir litt forpliktende å melde seg inn i dette forumet hvor vi skal ned ca. like mye alle sammen.

 

Jeg kan alt i teorien om å spise riktig, osv. men mitt problem er rett og slett kveldene.

Om kvelden er det noe som skjer, og jeg kommer litt ut av kontroll, så det er mange unødvendige kalorier som kommer på om kvelden når egentlig "kjøkkenet er stengt".Jeg kan spise riktig hele dagen og være så fornøyd, og så rakner det rett før leggetid. Trenger mer selvdisiplin. Noen tips til å unngå dette søtsuget om kvelden?

 

Trener spinning/styrke etc.

 

Vekt pr. i dag 67,5

Mål: 61,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, godt nyttår, endelig kom jeg igjennom, jeg prøvde mange ganger i går uten hell. Ja så var januar måned kommet og vi er flere ivrige livsstilsendrere. Veldig kjekt å treffe og bli kjent med dere nye og her inne på forumet:) Velkommen til dere.

 

Jeg er 44 år, gift og har 2 barn på henholdsvis 15 og 16,5 år. Jeg startet vektnedgangen 1.august i fjor og har pr dags dato tatt av 6 kilo. Målet er å veie 65-67 kilo, dere ser ut fra signaturen min høyde og vekt osv.

 

Jeg trener aktivt 4-5 ganger i uken, på treningssenter og hjemme på elipseapparat ol. Min største svakhet er søtbehovet og da sjokolade som er min beste venn/uvenn. Klarer jeg å unngå den så går jeg ned i vekt. Ja jeg spørr og etter tips og råd for sukkeravhengigheten min, fordi jeg har innsett at det har jeg. Har prøvd krom. Vi har nok noe felles der Minus 6 kg.

 

Ha en fin tirsdagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Velkommen tilbake dere som var med før og hjertelig velkommen dere som er nye.

Dette ser ut til å bli et bra forum.

Jeg ga opp i går og du verden og flinke dere har vært som fikk til noen ord her utover kvelden.

 

Jeg er på tur ut døra.

Skal på dans i kveld og svi av noen kcal.

Er kurs så blir nok ikke så mye.

 

Jeg kommer sterkere tilbake i kveld.

 

Jeg må bare få med.

I går viste vekta 70,4 og i dag 69,6 kg.

Dette begynner som det avsluttet i fjor...

 

Vi snakkes om ikke lenge.

God kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Herlig, Tjorven! Jeg er visst inne i samme drivet som deg. Måtte liksom bare veie meg i morges for å sjekke - selv om jeg egentlig har laget avtale med meg selv om å kutte ned på veiinga - og jeg er også tilbake der jeg var før jul (78,3) :D

 

En viktig grunnsetning er "Der du tror du skal ende, er sansynlig at du ender opp. Så her gjelder det å sette seg god mål!!

 

Helt sant - også gjelder det å finne en måte å gjøre det på som en kan leve med resten av livet. I det siste har jeg flytta litt på målet mitt, jeg da, med 2 kilo. Men jeg har ikke noe ønske om å ende opp som en skrapkake eller inntørka rosin heller (som du Eva er inne på), så jeg kommer til å følge med i speilet framover. Magen er vel antagelig det siste som forsvinner...

 

Kjenner meg også grådig godt igjen i det du skriver, Minus, om kveldene. For meg har det hengt sammen med at jeg kobler det å spise noe til det å slappe av, tror jeg. Hvis du følger meny1, er det jo ikke så mye å boltre seg med om kvelden heller. Jeg tar en av fruktrasjonene på kvelden. Også har jeg brukt Snack à Jack (litt usikker på stavemåten) som en på forumet her anbefalte. Gulrøtter eller kålrot kan også fungere for meg. Men et eller annet må jeg ha. Siden jeg har meny2 tar jeg også 2 rugsprø med gulost og slangeagurk som kveldsmat. Velger å samle opp frimerkene til fredag og lørdag. Men de går det jo også an å fordele litt jevnere utover uka på ting man liker. Det gjelder å ha en plan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så flinke dere er til å trene. Men i dag har også jeg vært på "dametrimmen", en time med aerobic og styrketrineing. En god følese etterpå. Nå gjelder det bare å finne fram noe sundt å putte i munnen, for etter treneing har jeg lyst på alt mulig. Spiser litt med en gang jeg kommer hjem og så må jeg ha oppkuttet grønsaker lett tilgjengelig utover kvelden. Det synes jeg hjelper meg over lysten på noe søtt (dvs sjokolade eller kaker) mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kikker også på vekten mer enn den ene gangen i uken og ser en jevn nedgang hver dag siden mandag:) det er når helgen kommer det er viktig for meg å ikke unne meg for mye, og jeg må tenke mandag og veiedag. Et ekstra puff for meg å klare meg bedre gjennom helgen er nettopp det at vi har veiedag på mandager.

 

Jeg syns dagene går veldig greit i forhold til matinntak, men jeg er veldig søtsugen rett etter middag og utover kvelden. Men jeg har klart meg uten å ty til fristelser (har det ikke i hus) så langt denne uken. Av og til går jeg rett og slett å legger meg litt tidlig slik at jeg ikke skal spise noe, også drikker jeg mye mye vann.

 

Gulerøtter er bra å ha lett tilgjengelig ja, det er jeg helt enig i. Jeg spiser mye gulrot, men er ikke så flinkt å planlegge å ha de klar i kjøleskapet. Så de blir en god vask å med skallet på. Ellers så tygger jeg litt extra tyggi en liten stund når jeg får veldig søtsug, eller litt pepsi max. Til kvelds spiser jeg en halv nutrilett bar med sjokolade. Ingenting av dette kan erstatte den originale gode melkesjokoladen, men når en ser resultatet utpå og inne kroppen så er det jammen vert det:)

 

Lykke til alle sammen, sammen skal vi klare dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Gubben kom hjem med julekake i dag og julekake er det aller beste jeg vet. Særlig den fra Baker Hansen. Det er så utrolig dårlig gjort!!! Skal jeg kaste ut han eller julekaka? Eller begge to kanskje :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg henger meg på deres gode råd.

Gulrøtter er jo både godt og kan spises foran middagen og utover kvelden.

Snack a Jack bruker jeg når saltbehovet kommer.

Kjøpte chips i jula, men nesten ikke rørt. Det var ikke så godt som jeg husket det og hadde en etterpåsmak til og med dagen etterpå, som ikke var god.

Jeg bruker også Pepsi Max og Nutriletbar om kvelden når suget kommer. For meg hjelper nok krom, tror jeg. For jeg orker aldri for mye søtt om gangen.

 

I går ble det dans og 5,2 TP på meg. Så tatt det med ro i dag. Ble bare en tur på 0,7 TP, men godt å komme ut litt.

Har nok spist for lite de siste dagene, bare blitt 1500 kcal, for jeg var så sulten i dag. Ble nok for lite vann i går, også, for i dag var vekta helt nede på 69,1. Så nå begynner dette å virke som en slankekur istedenfor en livsstilsending. -1,3 kg på 3 dager ligner kanskje litt på mensen, også, noe jeg ikke har kontroll på.

 

Eva - jeg husket godt de kasettene med trening. Brukte de mye på 80 tallet, etter at jeg hadde fått min sønn. Svigemor trodde jeg var gal ;)

 

God kveld og flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så flinke dere er til å trene. Men i dag har også jeg vært på "dametrimmen", en time med aerobic og styrketrineing. En god følese etterpå. Nå gjelder det bare å finne fram noe sundt å putte i munnen, for etter treneing har jeg lyst på alt mulig. Spiser litt med en gang jeg kommer hjem og så må jeg ha oppkuttet grønsaker lett tilgjengelig utover kvelden. Det synes jeg hjelper meg over lysten på noe søtt (dvs sjokolade eller kaker) mange ganger.

 

Flott Ashla - da er du i gang. Jeg blir mindre sulten når jeg trener.. Jeg mister faktisk matlysta da, så må prøve å få riktig mengde av begge delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...