Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Hei, tilbake! Har gjort unna den siste ferieuka; kunne egentlig klart fire uker med fri til, men dengang ei ...

 

@Tjorven: så moro at du har vært på Bitihorn! Fint fjell, har ikke vært der ennå i sommer, men det kommer vel muligheter. Og lykke til på rehab - det kan være godt å komme bort og skifte fokus og miljø. Håper det gjør deg godt!

 

Og alle andre - dere er så flinke til å trene! Jeg føler meg som en sinke i forhold, men satser på gode rutiner fra i morgen tidlig. Da skal jeg fortsette med å registrer mat og veiing og alt slikt.

 

Men nå skal jeg virkelig nye de siste timene mer ferie, god søndagskveld til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerens varmeste dag, står det! Har vært på 5 timers tur med Turistforeningens lokallag, puh, det ble svett, men godt! Drakk flere liter vann etterpå..synes aldri det ble nok!

 

Hurra for deg Tjorven, se 66 tallet er jo kjempeflott! Og det blir sikkert et givende opphold der du skal! Kunne gjerne tenkt meg det selv! Selv om en spiser sundt og trener, så er det sikkert mye å lære likevel, om en har en kropp som krangler iblant.

 

Vaniljesaus har jeg aldri prøvd på havregrøt heller, det er fint med tips til gode alternative smaker. Koker gjerne havresuppe på vann/ skummet melk om kvelden, det metter godt og er fint for søvnen. Hvilken vaniljesaus brukes du, Bronze?

 

I morgen er det veiedag, og start for litt ekstra innsats??

 

God uke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Koselig å se deg her ute, igjen, Eonda. Blir nok lettere å holde fokus når ferien er over, skal du se. Ja, ferie får en jo egentlig aldri nok av ;)

 

Takk skal du ha Eva - ja, det var moro å se 66 tallet. Du har jo vært flik som ha klart 5 timers tur i denne varmen som har vært i dag. Ser ut som du er i gang, igjen. Det er fint.

 

Ja, i morgen er det vekta. Blir spennende. Vært ute å spist i dag, igjen. Og så ble det Yoghurtis og bær hos ei venninne.

Men fikk til 1,5 time ute i varmen, noe som ga 3,8 TP.

 

Denne uka har jeg klart 17,3 TP, Litt mindre enn vanlig, og spist mer enn vanlig, 1723kcal i snitt per dag, og da ser det ut som vekta går nedover, mer enn vanlig ;) Men det er bare herlig. Når en spiser ute har en ikke så god oversikt over hvor mange kcal det blir så jeg skriver kanskje på litt for mye...

 

Lykke til med vekta, ja, nå er det alt blitt i dag og flott mandag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag, HURRA - 0,6 kilo denne uken. Nå går det nedover og nedover. Nå veier jeg 71,0 kg og det føles veldig godt. Jeg både ser og kjenner forskjell nå:) Føler at jeg virkelig har fått taket på dette nå. Jeg spiser og mye synes jeg. Grøt 2 ganger om dagen, knasker på de hjemmelaga knekkebrøene, lager og spiser god middag. Sjokolade har det og blitt men i begrenset mengde, jeg føler ikke for å stappe inn lengre, jeg spiser noen biter i helgen. Nå håper jeg dette fortsetter:)

 

Sekstito: Vaniljesausen jeg bruker er Tine sin Piano, deter 152 kcal pr 100 gram. Det blir ikke mye kcal av å ha litt over grøten.

 

Ikke lett å ta av eller å ha kontrollen i ferien eonda, men nå er du nok klar. Med en gang vi kommer i rutine igjen så blir det som regel full fokus igjen:) lykke til.

 

Skolestart på minsteungdommen idag - 1.år på videregående. Rart å tenke på hvor fort tiden går. Nå har jeg 2 på videregående skole. Spennende å følge de i ungdomsårene og se hvilken veier de tilslutt velger.

 

Treningssenteret på meg idag, en ny time som er pilates med stor ball i en hel time og jeg gleder meg.

 

Nå er jeg spent på dere andre sine veieresultat. Masse lykke til og ha en fin uke alle sammen. Tjorven: ønsker deg et fint opphold og gleder meg til å høre fra deg der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer bronzee ~ så flott! Moro å lese at kroppen skjønner at den ikke trenger sjokolade hele tida, og at det er nok med noen biter i helgen.

 

Jeg bøyer meg i støvet for TP dine, Tjorven ~ sprek dame!

 

Og jeg har vært på vekta: + 0,3 siden forrige uke, men det er ikke noe å gråte for. Jeg er ved godt mot! Målet er på ca 70 kg, vi får se om det er realiserbart. Fortsatt er det en del fett rundt magen som jeg strengt tatt ikke trenger å bære på.

 

Ha ei god uke - her skal det trimmes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven og bronze, gratulerer, dere er ukas flinkeste! Den lille smørklumpen din, Eonda, var jo ikke stort på slutten av en sommer.

 

Her ble det et lite sjokk til idag, feil vei...nei og nei. 67 står det her. Så da er det iallefall i høy grad på tide å ta seg skikkelig i øra!! Kan ha noe med all vanndrikkinga igår, vært oppe i natt også og fylt på.

 

Måtte flire litt igår etter den lange marsj turen i den varmen, det var vel i drøyeste laget for både to og firbente gamle damer..kanskje litt uforsvarlig. Men hunden gikk jo foran hele tiden, sammen med en annen ung og sprek hund som også var med, og de bada endog i hele pausen.( Kan vi bli sånn også, når vi blir ca 95 år??) Der kan man se, når treninga er lystbetont, da gir vi jernet, både folk og dyr. Ingen er støle idag heller.

 

Jaja, da er det å holde tunga rett i munnen og trå til! Lykke til for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bronze - Gratulere med flott nedgang. Og at du klarer å spise bare noen biter med sjokolade. Det er bra. Vet jo hvordan du sliter med dette. Men moro når en får kontrollen selv. Ja, tiden med ungene går alt for fort. Plutselig en dag er det borte... men kommer heldigvis mye på besøk :) Min er jo 30 år. Så 9 år siden han flyttet ut. Blir tomt da. Var hos ei venninne i går og hennes sønn dro i militæret nå. Så hun følte at huset var alt for stort. Ja, det tar litt tid å vende seg til at de ikke er der.

 

Eonda - Nei, den oppgangen din i ferien klarer du fint å gå ned. Vet jo hvor flink du var før ferien, og det er moro å trene og da går det lettere å gå ned, også. Snart i mål du, også.

 

Eva - ja, antagelig et det vanndrikkinga di. Virker som om kroppen øker litt når en begynner å trene etter å ha vært i ro en tid. Så om et par uker er du nok i farten, du, også. Viktig å ikke gi opp. Fint at du ikke er støl etter turen i går da.

 

Jeg begynte med sportdrikke jeg, for det slukker tørsten bedre og da får jeg fortere ut igjen væska jeg tar inn, og så kvitter jeg meg ikke med så mye av stoffer vi skal ha i kroppen, som vi gjør ved vann. Eller jeg får inn igjen stoffer, og blir ikke så manisk tørst. Men drikker bare en flaske ca 0,7 dl, med bare 35 g pulver, og så blir det vann videre.

 

I dag stoppet vekta på 66,8 kg, Litt mer enn i går, med utespising og is i gårkveld må jeg bare si meg fornøyd med dette. Så da ble det 0,8 kg, ned, siden tirsdag :) Bare 2,3 kg igjen. Håper de går under oppholder på Rehab. I morgen er det dit.

Takk skal du ha Eonda, jeg er glad i å trene og da blir det mye ut av det.

"En dag uten trening, er en dag uten mening"

Så gleder meg til jeg skal legges inne og kan trene inne, når det er dårlig vær ute, og en har det på huset, da blir det lettere.

Jeg er skikkelig støl i magen etter mageøvelser på lørdag, så det trenger jeg vist å ta mer av. Men tror magen skal får slappe av litt til.

 

God dag videre og flott tirsdag og så håper jeg at jeg er på nett der oppe i morgen kveld.

Må jo følge med dere flinke damer.

Får kanskje noen gode råd ang mat, der jeg er, også, ettersom det bare er vegetærmat. Så det blir jo spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen - første dag på jobb etter ferien startet med hodepine, kan hende det har noe med drømmen å gjøre, drømte jeg skulle holde foredrag for Jens Stoltenberg og var supernervøs, særlig fordi jeg ikke hadde fått noe tema for foredraget og det var skyhøye forventninger til meg. Men Jens var grei, han gikk gjennom foredraget med meg på forhånd. Derimot holdt jeg på å gå meg bort når jeg skulle inn på scenen, hørte mumling fra salen, men fant ikke vegen. Godt jeg våkna ;)

 

Lykke til på rehab, Tjorven, det kan være godt for kropp og sjel!

 

I dag har jeg fått i meg 2000 kalorier, det er for mye, men jeg ble invitert på mat og kake - såkalt høflighetsspising. Ikke mer enn 1,2 TP, men det er en begynnelse. Og nå har jeg sett på timeplanen for kommende uke og funnet ut når jeg skal putte inn treningsøktene mine - ja, trening på treningssenter. Det skal prioriteres!

 

Og Eva - fjellturer er den beste trimmen man kan få, selv om man blir støl. Hunden min har plutselig blitt gammel og sliten, så han nøyer seg med kortere turer. Men vi har jo vært på Skaget i sommer, og det er ikke verst.

 

Fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Hu hei, her har det gått feil vei siste uka! Med ny jobb - fullt seminartrykk tre dager, sommerforkjølelse med bronkitt og tiden i måneden ga jeg opp. Ga opp trening (verken tid eller ork), ga opp matlogging (mye restaurantmat, vanskelig å logge) og fikk ikke tid innom her. Resultatet viste seg i går - opp 800 gram. Heldigvis var 400 av dem borte igjen da jeg snikveiet meg i dag, men likevel!

 

Så nå er det fullt fokus igjen her. Kjenner jeg er sinna på meg selv, burde klare å begrense inntaket til tross for alle omstendigheter - er jo så godt i gang.

 

Er vi på -0,5 i uka nå eller?

 

Målet mitt er ihvertfall å komme ned på 73 blank til neste mandag - til tross for jobbreise til Finland torsdag-søndag. Jeg tar med pulsklokka og joggeskoa og målsetting om mest mulig proteiner i kosten!

Så er det -0,5 i uka i 6 uker til målet er nådd. Slutt på tull og tant og fjas - her skal jobbes! (litt ekstra motivert i dag ja, ble inspirert av å lese hvor flinke dere har vært mens jeg lå på sofaen og svetta og syntes synd på meg selv med tonnevis av honning i kamomilleteen :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen, Cecilie! Gav opp veiing av mat og treningsprosjekter i sommervarmen, men forsøkte å være bevisst på hva og hvor mye jeg puttet i meg. Og livet må vel være sånn, ellers blir det et liv hvor mat og veiing styrer alt og da blir fokuset feil.

 

400 gram er faktisk ingenting :) Og ja, jeg er med på -0,5 i uka utover høsten!

 

I går tok jeg mot til meg og gikk inn i det jeg synes virker som rene skrekkabinettet - trengssenteret med alle disse apparatene. Men jeg ble tatt godt imot og starter med veiledningstime på tirsdag. Gleder meg ikke, akkurat, men kroppen har godt av det. Så da så ~ :huh:

 

Ellers tenker at jeg like viktig som vekta, er så speilet og følelsen av hvordan kroppen kjennes ut. Neste delmål for meg er 74 kg, så får jeg ta meg selv opp til vurdering etter det. Og jeg tror muligens rockeringen har gjort noe med magen min ~ i positiv retning :).

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det -0,5 kg p uke! Puh..merker at det tar tid å få opp den gamle motivasjonen, en blir så lei iblant. Jeg er ikke flink nok til å variere maten, går ofte i det samme, ikke lurt. Da må en fram med kursboka og lese litt igjen, ikke minst matoppskriftene!

 

Idag hadde jeg ikke lyst på middagen min, så la den i fryseren og kokte blomkålsuppe istedet.

Litt buljong, ørlite jevning og lettrømme, gode krydder, mosa med food processor- det ble veldig godt! Antagelig hadde det vært flott med litt sprøstekt bacon på toppen, likevel er det jo kalorifattig.

 

Skal lage den havregrøtenen med vaniljesaus du tipsa om en dag også, bronze.

 

En må jo glede seg til maten!

 

Rockering trening er flott! Har du pulsklokke med kaloriteller, så mål det slik, eonda?

 

Nå er all trening igang igjen her, og dansinga begynner til uka, håper det blir mer futt i meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rokkeringen gir virkning ja det er jeg helt sikker på, den strammer opp på sidehåndtakene som jeg engang hadde:) Jeg har rokket med den tunge rokkeringen i vel 4 år hver dag i 15-30 minutter og har sett tydelige resultat, dessuten gjør det godt for rygg og bekken. I starten når jeg øvde inn rokkingen ble jeg skikkelig svett og kunne se det som en god kondisjonsøkt i tillegg til stram opp, men nå blir jeg ikke svett og har sett at det utgjør ikke mye i kcal forbrenning men litt her og litt der så blir det jo mye. Lurt å bruke pulsklokken for å teste. Dersom jeg tar en sykkeltur på 1 time først og går rett over på rokkeringen ser jeg at jeg forbrenner mer.

 

Ja havregrøt med vaniljesaus er min favoritt nå, og vekten fortsetter sakte nedover. Håper og på -0,5 kilo pr.uke, det hadde vært en drøm og raskt til mål.

Blomkålsuppe er nydelig, jeg lager også det endel, men jeg bruker buketter av blomkål i, ikke most, godt tips med bacon.

 

Det er flere år siden jeg registrerte all mat og trening. Jeg gjorde det da jeg tok internettkurs og mener at jeg lærte mye da som jeg nå bruker, men er jeg i tvil på noe så syns jeg det er et godt redskap å kunne måle det her inne.

 

Jeg er blitt sykemeldt pga høyt blodtrykk, så da er det nok derfor jeg føler jeg har vann i kroppen og ikke i form. De tok blodprøver av diverse så jeg er spent på om det er noe underliggende sykdom. Kjenner meg rolig, har det veldig bra og stresser ikke så jeg skjønner ikke hvorfor blodtrykket er høyt. Noen som har erfart lignenede?

 

Ha en flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trimma sammen med en gjenstridig Thuja hekk..med sag, avbiter og hekkesaks, en full tilhenger ble det, og det er bare den ene siden!

 

Fikk tid til en time med Friskliv innimellom! Intervaller i bakke og utegym etterpå.

Ganske sliten ikveld, ingen problem med søvn tror jeg.

 

Ser at GR har blomkålsuppe med biter av røkt laks- sikkert godt det og!

 

Tenk at det er fredag alt i morgen, dagene bare flyr avsted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner ut av det med blodtrykket, bronzee. Godt du er rolig, det kommer sjelden noe godt ut av å gå rundt å være konstant småbekymret, men det er ikke så lett å styre disse tankene.

 

Hagearbeid er god trening, det er jeg sikker på! Blomkålsuppe, begge varianter, høres godt ut.

 

Jeg synes det er morsomt å prøve nye oppskrifter, men det er lett å lage det man er vant til.

 

Tror jammenmeg jeg skal investere i pulsklokke etterhvert - har liksom holdt litt igjen, men nå når jeg starter på treningsstudio (det skjer på tirsdag!) - kan det komme godt med. Jeg skal bla meg tilbake til anbefalingene som ligger her på tråden ett eller annet sted :)

 

Men nå er det helg, litt travelt, men det er jo noe annet enn hverdager. Muligens en fjelltur hvis været holder seg - det er fin trim!

 

Hei så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke damer.

 

Her går det unna og med en pc som ikke er av nyere dato er det ikke like lett å komme inn på nette. Men i dag fant jeg en pc her på huset så nå får jeg sniklåne den litt.

 

Siden jeg kom er det blitt bra med trening. Men hadde jo treningfri mandag og bare en liten tur på tirsdag, så det er vel ikke blitt all verden med TP, Men har prøvd å føre på de siste dagene så det blir da litt. Prøvd å føre på sånn ca hva jeg spiser, også. men det er jo vanskelig å vite hvor mye det veier.

 

Her er det jo vegetar-mat, men de har soyaboller og masse fisk, så savner ikke noen ting, når det gjelder kjøtt.

I dag var det vegetargrateng og det var skikkelig godt. Med jordskokksuppe til. Bare helt lekkert.

Var på en vekt å veide meg i dag, men hadde treningsklær på meg, og da viste vekta 67 kg, så jeg får prøve i løpet av helga og veie meg med mindre klær.

Det er jo mange som har reist for helga, så da blir det mer ro.

 

Vi starter dagen her kl 8 med vanngym. I dag var det en herlig kondistime, i form av poster. Det var moro og veldig slitsomt. Løp da trapp opp 7 etasjer. Så, ja, trappetrening tar på, veldig. Husker ikke hvem som snakket om det her ute, for en tid siden.

 

Husker ikke helt hva pulsklokka mi heter men tror det er RCX 3, Polar i hvertfall og den siste og nyeste.

Brukte den i dag og da ble det en kjempeøkt igjen. For etter kondis i gruppe dro jeg opp i treningssalen og løp 25 min på tredemølle før jeg tok styrketrening som fysio har gitt meg.

Så det er jo opptrening som er her, og jeg merket på spinning her en dag at låra trenger virkelig trening. For det var tungt.

 

Dere må unnskylde meg, for at jeg ikke svarer en og en her ute nå og følger dere mer opp, men jeg kommer sterkere tilbake neste helg, kanskje, men i hvertfall etter 11.september, for da er jeg hjemme igjen.

Nå mens jeg er her blir det mer litt rapport om meg og mitt.

 

Birken sykkel i morgen, så skal en tur bort å se de kommer inne da, kanskje jeg kjenner noen :)

 

God helg alle sammen og lykke til, til vi snakkes igjen.

Lykke til på mandag, vist jeg ikke er her ute før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre fra deg Tjorven :rolleyes: Det høres ut som du har det bra med god trening og sunn mat. Masse lykke til videre.

 

Jeg har og lett for å spise det samme nesten hver dag, helt til jeg blir lei av det. Så for tiden er det havregrøt og hjemmelaga knekkebrø. Ser at det går nedover på vekten når jeg holder meg til dette så da fortsetter jeg en stund til. Knekkebrøene er godt tilgjengelig og gode å bare knaske på i tillegg til gulerøtter som jeg er så glad i.

 

Til middag lager jeg forskjellige retter hver dag til hele familien som regel med salat til eller grønnsaker. Jeg tar veldig små mengder pasta/ris/poteter. Rettene jeg lager består mye av kylling, en gang i uken fisk. Pølser og kjøttdeig er veldig veldig sjelden i hus her.

 

Jeg føler meg i bedre form og er klar for treningssenteret på en god stram opp time idag :D Det var visstnok et virus som hadde satt seg i kroppen og som av og til tar litt lang tid for å slippe taket. Føler meg litt i reparasjons-alderen nå, men håper nå på laaaang periode hvor jeg er frisk. For nye her på tråden så har jeg en bechterew/fibromylagi og har endel vont med dette pga betennelser rundt om i store og små ledd.

 

Håper dere andre kommer aktivt med i tråden igjen, alltid kjekt å prates litt her inne.

 

Ha en fin lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takk skal du ha Bronzee. Prøver å være innom så ofte jeg kan. Godt du er i form igjen og de har funnet ut av hva det var for noe.

Håper treningen gikk bra i dag.

 

Ja, hjemme er det veldig enformig mat på meg, også. Når en er alene så er det ikke så lett å variere.

Så godt å komme hit og få masse spennende mat :) Heldig er jeg.

 

Å nå måtte jeg jo, for i dag har jeg kart å veie meg med t-shorte og truse og vekta her nede stoppet på 66 kg :D og det er vel 800 gram ned siden mandag.

Å de veier vel noen gram den t-shorta, også ;)

 

Jeg har fått trent både kondis og styrke og fått meg en halv time i varmt vann. Herlig var det. Å i ettermiddag har noen av oss gått en runde rundt og sett på mange kjekke syklister ;) Flotte menn... mmmmm ;)

 

Men nå er det "kveldsmat" her på huset.

 

God lørdagskveld alle sammen og flott søndag.

Vi får håpe på fint vær og masse frisk luft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempekjekt ut der du er,Tjorven! Kanskje du når ditt mål i løpet av tiden der! Og så fint med så masse forskjellig mat!

Har funnet fram GR kursboka igjen, og prøver å få noen ideer til forskjellig mat der. Lagde blomkål og broccoli pure igår, veldig god til salat og kjøtt/fisk, i steden for potet eller ris.

 

Men! Noen ganger fyser jeg veldig på ferskt bakverk! Skal bake GR sine pizza snurrer en dag!

 

Trapper ja..da jeg var 55 bodde jeg med alt på en flate ( fordi en ble eldre). Nå har jeg bodd i hus m 3 etasjer i 7 år, og synes det er flott trim å fly i alle trappene, faktisk! Det blir fine intervaller mange ganger om dagen. Men kanskje en ikke hadde tenkt slik om en ikke var på " treneren" hele tiden?? Alle sa til meg når jeg flytta at jeg var passe sprø..

men statistikken sier at det faktisk er de færreste av oss som havner med krykker og rullestol, og all trim er god trim!

 

Idag har det vært sykkeltur en time, og en times tur rundt et vann med hunden etterpå. Da blir det fylt kyllingfilet( fant en blåmuggost på tube som var god å fylle med) med salat og pure etterpå. Og et glass rødvin, eller to... God lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger finner en varer som en har savna. Som den blåmuggosten fra Kavli på tube, EDEL ekte blåmuggost. 20 g fett p 100 g var vel ikke så galt heller.

For de som er glad i slik ost, er det mye lettere å ta LITT av en tube, enn fra en hel ost. Kan nå bruke som fyll i kjøtt, litt under kjøttpålegg, litt i en mager saus, osv.

 

Og den pureen smakte like godt kald, hadde litt buljong, salt, pepper, muskat, mosa i sitt lille kokevann og rørt i litt lettrømme ( kan sikkert sløyfes).

 

Kanskje du kommer med mange gode ideer til velsmakende vegetarmat nå, Tjorven?

 

Saltmat kan gi horrible utslag på vekta...Spiste reker og røkt laks en dag, neste morgen var vekta 68,4...kjente jeg ble helt svett. Men dagen etter var den under 67.

 

Er spent på mandagsvekta i morgen!!

 

God søndag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, i morgen er det den veiedag da og vi har fått så mye god mat så jeg blir jo helt sprengt ;)

Ja, det er mye god mat her. Salate med forskjellig fisk og egg i. Middag i dag var det herlig laks med gode grønnsaker til og hjemmelagd is.

Men vi har best mat til kveldsmaten, som er allerede kl.17.30.

Bare 3 måltider om dagen.

Så en tar med til mellommåltid.

 

Eva - du er jo veldig flink til å lage god mat da. Når jeg er hjemme er jeg veldig ensporet.

 

Ja, kjenner godt at trapper tar på. Løper opp og ned flere ganger om dagen her. jeg bor i andre men bassenget er i U2 og treningsstudio er i 4 etasje, så det blir mye opp og ned. PCen er i 3. Tv er også i 3. Matsal i første så det går unna ;)

 

I dag har jeg vært på en flott 2 timer og 40 min tur, og bassenget etterpå, som holdt 32 grader, da ble en myk og god i kroppen, med en tur innom basstua. Herlig.

Har funnet noen gode turvenner her, så da er det moro å trene, også.

 

Denne uka har jeg klart 25 TP, men er jo her for å trimme mye, så blitt en litt "lat" dag i dag ;)

 

God dag videre og flott mandag

og lykke til med vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 trimpoeng, det er mye, Tjorven! Men denne uka er jeg faktisk oppe i 23,5 selv, har vært senter, friskliv, sykling,lange turer i skogen, og dessuten har jeg saget og klippet ned en diger Thujahekk på over 2 meter, ned til under halvparten. Det brukte jeg flere dager på, og sjaua noe veldig, kjørt flere fulle lass på fyllinga. Der gikk det noen kalorier. Slik jobb registrerte jeg som gymnastikk, satte 2 timer når jeg jobba 5, vet ikke om det passa sånn nogenlunde?

Fikk jo erstattet ferien pga sykdom, så den har man nå.

(Har fått en lærepenge om at den hekken må gåes over flere ganger om året med hekkesaksa!!)

 

Matlagingen min har også blitt veldig ensformig, dessverre. Kanskje det har lett for å bli sånn når en registrerer alt, lett å trykke på ting en har regna ut før..rett og slett. Plutselig blir en så lei. Og det er vel akkurat derfor GR har så mange fine oppskrifter i sine bøker, de ligger jo også ferdig regna ut på registrering. Så det er ingen unnskyldning!

 

Her blir det mye bærspising i vinter iallefall, og kantarell. Det er fremdeles mye blåbær enkelte steder, store og søte, plukka 3/4 bøtte igår- og soppen er stor og flott nå.

Er det molter ennå på fjellet tro? Skal en tur oppover denne uka.

 

Og vekta ja! 66.6 sto det idag. Det er jo frem og tilbake en stund for meg nå, var i 65 før sommeren. Men nå SKAL den videre ned!

 

Ser ut til å bli en fin dag på Østlandet idag! Ha en god mandag! Er spent på veiinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - det ser ut som du har det bra, Tjorven! Godt å komme til ferdige måltider og være omgitt av mennesker som tenker på ditt ve og vel. Og så alle disse trimpoengene, da...

 

Jeg har virkelig oppdaget suppeverdenen - det kan være godt nå når høstkveldene begynner å bli både kaldere og mørkere. Her om dagen laget jeg blomkålsuppe med litt pastinakk og slang oppi en buljongterning og en skvett matfølte. Det ble godt! I kveld har jeg tenkt å prøve meg på gulrot- og ingefærsuppe, GR-oppskrift.

 

Ellers forsøker jeg å variere så godt jeg kan, men mye går på gammel vane. Jeg prøver å få til tre fiskemiddager i uka, men det er ikke alltid det går. Fisk er det vanskeligste å variere med, og her i innlandet er utvalget så som så. Så det blir mye ørret- og laksefileter i ulike utgaver.

 

Måtte le da jeg leste om hekken din, Eva - jeg har nærmest gitt opp hageprosjektet her. Det må drastiske tiltak til, men det er ikke min hage og mitt hus, så det er begrensa hvor mye jeg gidder å investere - i hvert fall når det er snakk om penger som må til. Men her er det forferdelig lite bær i høst, verken blåbær eller molter eller noe som helst! Kanskje jeg får ta en tur sørover! Tar gjerne imot tips om dere finner gode oppskrifter!

 

Vekta stoppa på 75 kg i dag - nøyaktig. Er fornøyd med det etter ei litt slapp uke. Mye jobbing, og så var jeg litt sånn uggen i kroppen og karusell i magen med generelt lite overskudd. Trimmen jeg fikk til var tur med bikkja hver dag, og det er jo ikke rare greiene. Men i går var jeg ute lenger.

 

Og i morgen skal jeg på treningsstudio! Går med angst og beven, men jeg har hørt at de fleste overlever og at det tilogmed kan være gøy. Jeg er jo litt redd for å føle meg helt teit og bortkommen, men trøsten er at det er ikke bare jeg som føler det sånn. Og de er veldig hyggelige og har lagt seg på en lavterskel-profil. Rapport følger!

 

Nå skal jeg gå i ut i mandagen og den nye uka - har fri, det er kaldt og klart, akkurat som høstdager skal være. I dag blir det en tur til fjells.

 

Ha ei god uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Målet for veiingen i dag var 73 kilo - resultatet 74,4. Begynte nesten å gråte da jeg gikk på vekta i dag - tilbake der jeg var i starten av juni. :(

 

Har hatt 3,5 dager med jobb i Finland, trent i studio en dag, og gått svettetrillende tur på over en time en dag. Spist fisk til alle middager, drukket lite alkohol, og spist lite søtsaker. Sunn frokost, bare vann til alle måltider utenom middag. Men noen gram marsipanbrød har jeg inntatt - og noen low-fat latter, det må jeg innrømme. Men opp enda 700 gram?

 

Kroppen har definitivt ikke like lyst som hodet til å gå ned de siste kiloene. Men å veie over 74 kilo føles nesten fysisk vondt.

 

Litt motløs i dag, det føles ikke noe moro å skulle ha ned til 73 som mål for andre uka på rad, og så er det 1,4 kilo dit. Men sånn må det være. Denne uka er det ikke noe spesielt som skjer - så jeg får komme meg inn i vanlige vaner igjen.

 

Vurderte sterkt å bare sulte meg ned i morges. Pulver til 73 kilo liksom. Men jeg vet jo at det skal jeg IKKE. Jeg vil heller veie 3-5 kilo for mye og se trent ut enn å sulte meg ned til en tynn kropp som ikke ser trent ut, og jeg er redd for at jeg blir slaskete om jeg sulter meg ned. Blir bare så oppgitt i blant :( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...