Gå til innhold

Veien til et lettere liv


Anbefalte innlegg

Høres kanskje ut som influensaen har tatt deg :huh: Da er det vel lurt å ta det stille og rolig, ja. Ikke vits å utsette kroppen for mer da. Den har nok med å få ut sykdommen. Håper du greier deg på jobben, men ikke smitt alle som er der da :)

 

Rakk trening og nå er det nok resten av kvelden fri :D Skal bake brød, vaske klær (og meg selv) og lage middag. Møtte Fedon Lindberg i butikken, så den blir jammen sunn ;)

 

Ha en super kveld og god bedring, vennen.

 

 

Måtte kaste inn håndkledet, men gav beskjed om at viss dei ikkje fekk noken så kom eg likevel. Men sia eg ikkje har hørt noke så har det nok ordna seg. Det kan vere influensaen som har tatt meg. Matlysta er fråverande, skal prøve å få i meg litt av kveldsmaten.

Heile bøtteballetten igang med å tilberede kvelds.

 

Håper formen kjem seg til i morgonkveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Måtte kaste inn håndkledet, men gav beskjed om at viss dei ikkje fekk noken så kom eg likevel. Men sia eg ikkje har hørt noke så har det nok ordna seg. Det kan vere influensaen som har tatt meg. Matlysta er fråverande, skal prøve å få i meg litt av kveldsmaten.

Heile bøtteballetten igang med å tilberede kvelds.

 

Håper formen kjem seg til i morgonkveld. :)

Det var nok like greitt, ja. Da ønsker jeg deg en stille, rolig kveld. Bare legg deg tidlig, og godt under dyna. Flaks at det var morsdag i morgen da :) God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja god morsdag :D Jeg har desverre ikke den æren av å være mor (enda) ;)

 

Det ble ut i går, og klarte meg uten bar uten alt som "hører med" alkoholen, og har klart meg bra i hittil i dag også ;) ! Men jeg har såååååååå lyst på godis nå!!!!!! :blink: Skal jo klare å holde meg uten, tenkte kanskje det hjalp å få ut litt frustrasjon her :lol:

 

Også tror jeg kanskje jeg nesten begynner å bli forelska også, hvertfall ganske betatt :P Det gjør meg jo ikke mindre rastløs heller da, hihi.. Og rastløshet betyr å gå gjennom skapene x antall ganger for å se om det er noe jeg kan spise der :P Gosh jeg gleder meg til jeg har nådd vekta mi, da skal jeg tillate meg selv å spise litt godis i helgene!

 

Det ble både kortintervall på mølle, badmington og styrke på meg i går kveld :) Fornøyd med det :) I dag har det også hagla mye og stiv kuling, så blir bare en bitteliten tur ut for å få litt luft..

 

Håper formen din er bedre nå Fjellgeita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er litt bedre idag enn igår, men held meg heime ikveld og.

Helga har gått fint, ingen utskeielse i det heile. Gubben kom med ei heil 200 grams heilnøtt som vi skulle ha til kaffien. Eg greidde meg uten :)

Spiste eitt stykke med pinnekjøt og ein raspeball til middag+ at eg spiste 2 skiver til frokost. Matlysta er ikkje heilt på topp.

 

Har ikkje lyst å gå tur, så eg får vente at lysta kjem att :D

 

Morsdagen har gått heilt knirkefritt, ingen kake å spore her i huset.

 

Ha ein fin kveld jenter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Her skjer jo alt for tiden :) Slanking, godtesyk, syk, trening - og forelskelse :D Og hva er vakrere enn det da? Sååååå koselig, Mia. Håper forelskelsen og det å skrive ut frustrasjonen hjalp deg til ikke å spise godis. Du er halveis, vennen. Hold ut ;) Greier jeg og Fjellgeita oss, så får bare du òg stå på :rolleyes: hehe....

 

Jeg var på verdens deiligste søndagstur i verdens fineste vær i går B) Ca et par minus, strålende sol og gåtur langs sjøen. Vi gikk i 3,5 timer (der et lite kaffebesøk på en alldeles superkoselig cafe var inkludert). I dag er treningen unnagjort. Det er nå lunsj, så en tur til kiropraktor, handle litt og så en liten minivask i leilighet.

 

Ønsker dere en supersuper dag. I morgen er det veiing dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høyres ut som de har hatt ei super helg begge to:)

Formen er noke lunde bra idag, prøver å ta det litt piano. Har ein del eg skulle ha gjort likevel. Skulle lage meg lunsj no, men trur de ikkje det at junioren hadde stukke av med alle egga :) Vel, eg måtte finne meg noke anna sunt istaden då.

 

Godteri har ikkje frista i det heile. Minsten poppa popkorn igår kveld, men det frista ikkje. Kanskje det hadde frista om ikkje den utfordringen hadde lagt der, kven veit. :)

Det er om å gjere å komme seg over "godtesugkneiken", men den kan vere dryg å komme seg over den.(akkurat som dørstokk kneika) Då er det godt å ha noken som kan slenge ut ein utfordring eller to.

 

Ja, i morgon er det vekta, veka som har gått har eg ete heilt etter oppskrifta. Cm har minka siden sist eg målte. Har ikkje kiloa minka så forstår ikkje eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Godt å høre at formen bedrer seg. Du får ikke overdrive i dag heller da. Du kan vel godt ta det rolig et par dager til.

 

Godtekneiken er jeg usikker på om jeg noen ganger kommer over ;) Det har iallfall gått bra denne uken, men tviler på at jeg hadde vært så sta uten utfordringen. Jeg føler at jeg har kommer skikkelig i gang denne uken, så er det bare å fortsette i dette bra sporet :) Håper utfordringen neste uke blir like bra.

 

Tror at vekta vår har gått ned denne uken, ja. Og cm også. Gleder meg til resultat i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen bedrer seg. Du får ikke overdrive i dag heller da. Du kan vel godt ta det rolig et par dager til.

 

Godtekneiken er jeg usikker på om jeg noen ganger kommer over ;) Det har iallfall gått bra denne uken, men tviler på at jeg hadde vært så sta uten utfordringen. Jeg føler at jeg har kommer skikkelig i gang denne uken, så er det bare å fortsette i dette bra sporet :) Håper utfordringen neste uke blir like bra.

 

Tror at vekta vår har gått ned denne uken, ja. Og cm også. Gleder meg til resultat i morgen.

 

 

Ja, eg har anledning til å ta det rolig nokre dagar. Har berre ordna på litt borte på syloftet. Eg har funne ut at eg får ta meg ei lita ryddeøkt seinare idag, finn ikkje att noke eg trudde eg hadde :o

 

Då er det med godtekneika hos deg som det er med garnkneika her :D

Alltid på jakt etter nytt garn, sjølv om lageret er overfyllt. Der har eg og Sizzi ei felles kneik :D

(dvs. det er ofte vanskelig å seie nei til godteri når noken spanderer eller det står ei skål på bordet og ropa på ein) :rolleyes:

 

Tvi,tvi for vekt og måling i mårra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja tviler på at vekta mi har gått riktig vei. Men siden jeg vet at jeg har gjort det jeg skulle og grunnen er denna fordømte biffen jeg ikke klarte å ligge unna 3 dager så er det i å for seg ikke så ille. Jeg at kroppen min blir både oppblåst og fylt av væeske når jeg spise denna biffen, men skal ærlig innrømme ta jeg hadde glemt det litt bort.. Jeg stod i mot godtesuget i går som jeg har gjort tidligere i år, og har faktisk vært flink med maten også.

 

Har gått en liten tur tidligere i kveld, nå sitter jeg å strever med meg selv for å komme meg på nok en trening. Er fremdeles sliten i kroppen, men det kommer seg nok etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tviler på at vekta mi har gått riktig vei. Men siden jeg vet at jeg har gjort det jeg skulle og grunnen er denna fordømte biffen jeg ikke klarte å ligge unna 3 dager så er det i å for seg ikke så ille. Jeg at kroppen min blir både oppblåst og fylt av væeske når jeg spise denna biffen, men skal ærlig innrømme ta jeg hadde glemt det litt bort.. Jeg stod i mot godtesuget i går som jeg har gjort tidligere i år, og har faktisk vært flink med maten også.

 

Har gått en liten tur tidligere i kveld, nå sitter jeg å strever med meg selv for å komme meg på nok en trening. Er fremdeles sliten i kroppen, men det kommer seg nok etterhvert :)

 

Hm, eg merkar som regel ingenting av biff eg :) Men ein blir jo ofte tyngre i kroppen av kjøtt(rødt kjøtt) enn av fisk.

Eg syns du har vore veldig flink med treninga fram til no, og skal du pleie den gryande forelskesen så kan jo ein ikkje trene heile tida heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: -1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

07. feb: 83,6 (+1,0 tot. -0,6)/ 533,5 cm (+9,0 tot 11,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

07.feb 76,4 kg (det samme som forrige veke)

14.feb 76,0 kg (ned 0,4) 502( - 19 cm)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

31.jan: 72,4 kg (-0,2)

07.febr: 72,6 kg (+0,2)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

Ned 400 gram, ikkje så mykje syns eg. Har spist "etter boka", men kanskje litt for lite kcal etter det eg har trimma.

No er det om å gjere å halde tunga beint slik at eg fortsetter nedgangen til neste veke. Målte meg på fredag - 19 cm må no vises ein plass :)

 

Ha ein fin dag jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: -1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

07. feb: 83,6 (+1,0 tot. -0,6)/ 533,5 cm (+9,0 tot 11,5)

14. feb: 82,4 (-1,2 tot. -1,8(/ 526,5 cm (-7,0 tot 18,5) :D

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

07.feb 76,4 kg (det samme som forrige veke)

14.feb 76,0 kg (ned 0,4) 502( - 19 cm)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

31.jan: 72,4 kg (-0,2)

07.febr: 72,6 kg (+0,2)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

Hadde kanskje håpet på enda mer, men er fornøyd :) Har trent mye. Personlig trener sier at jeg skal fokusere mer på cm enn kg, da trening forandrer kroppen mer. Men jeg motiveres av kg, så vi satser på begge deler ;) Det som er godt er at jeg er i en god steam nå. Håper den holder og holder...

 

Super nedgang, Fjellgeita. Kan kanskje også ha noe med sykdommen at du ikke gikk ned som forventet, men da kommer det jo på vekta neste uke :)

 

Da er jeg spent på utfordringen for neste uke :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Super nedgang, Fjellgeita. Kan kanskje også ha noe med sykdommen at du ikke gikk ned som forventet, men da kommer det jo på vekta neste uke :)

 

Da er jeg spent på utfordringen for neste uke :rolleyes:

 

 

Får håpe det blir meir nedgang neste veke ja. Er spent på utfordringen eg og :D

Jobbar heime idag, skal på møte ikveld. Litt travel veke så eg trur ikkje det blir så veldig mange turer. Høljeregna ute, klink is i tunet :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: -1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

07. feb: 83,6 (+1,0 tot. -0,6)/ 533,5 cm (+9,0 tot 11,5)

14. feb: 82,4 (-1,2 tot. -1,8(/ 526,5 cm (-7,0 tot 18,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

13. feb: 73,7 (+1,1) / 505,5 (- 2,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

07.feb 76,4 kg (det samme som forrige veke)

14.feb 76,0 kg (ned 0,4) 502( - 19 cm)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

31.jan: 72,4 kg (-0,2)

07.febr: 72,6 kg (+0,2)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

Det var mye opp, men jeg kjenner grunnen til det, så det blir ingen problem for kommende uke. Jeg vet fra tidligere att biff og melkeprodukter er noe kroppen min ikke tåler, og som også gir meg vektøkning. Denne uken blir det ingen biff og skal derfor også ikke bli noe problem å få vekta riktig vei :) men kjipt, ja det er det!! først + tegnet siden nyttår! Gikk nå bitte litt ned i cm da :)

 

Kommende uke blir det mer trening enn forrige :) Dere har vært kjempeflinke begge to :D

 

Utfordingen denne uken blir å drikke minst 2 liter vann hver dag!! Og vidreøfre utfordingen fra forrige uke, men LØRDAG er det lov å kose seg LITT :) For meg er det selvfølgelig fortsatt nulltoleranse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Utfordingen denne uken blir å drikke minst 2 liter vann hver dag!! Og vidreøfre utfordingen fra forrige uke, men LØRDAG er det lov å kose seg LITT :) For meg er det selvfølgelig fortsatt nulltoleranse ;)

 

 

Den er grei :)

Kjem nok til å gå for nulltoleranse eg og, vil heller unne meg litt lørdagaskos når eg er kommen litt lenger ned.

Videreføring av den fra forrige veke er og greitt.

Eg kjem til å spe på med litt styrkeøvelsar denne veka.

 

Det var synd at vekta gjekk opp, men den kjem nok på rett vei til neste veging kjenner eg deg rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Du får en utfordring også, Mia.. IKKE spis BIFF :D Det var da voldsomt som den biffen drog til med kg da. Men som du sier, første + i år - og siste ;) Og holder med Fjellgeita. Du kommer forrykende tilbake.

 

Jeg tar selvfølgelig utfordringen :P Dvs jeg kanskje ikke koser meg på lørdag, men kanskje mandag. Regner med det er ok. Greier jeg hele uken uten er det vel enda bedre, men liker at det er ok med en litt kos. Superbra utfordring igjen. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Tenkte jeg fikk stikke innom en tur. Gratulerer med fin nedgang til dere alle. :rolleyes: Jeg har nå gått 5 uker på kurs, og stortrives! Går i ei veldig fin gruppe, hvor humoren sitter løst :rolleyes:

Vekta har begynt å lea på seg heldigvis, og har nå kvitta meg med 4.5 kilo. Har gått inn endel centimeter, måtte gå ned en buksestørrelse, så det er moro. Har ikke målt meg, men motiverende at klærne blir større B)

Jeg går tur flere ganger i uka, og det hjelper på alt! Målet er 2 timer i uka, alt over er bonus. Som regel blir det 3 eller 4.

 

Spurte på kurset om jeg skulle øve meg på å bruke frimerkene, og det anbefalte hun veldig. Lurt å øve hver uke, fordi plutselig kan man komme til et punkt hvor det blir en stor utskeielse. Min kursleder har gått ned over 40 kilo, så hun har følt det på kroppen, og vet hva hun snakker om.

 

Ønsker dere lykke til videre på veien mot et sunnere liv :rolleyes:

 

Klem fra queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en utfordring også, Mia.. IKKE spis BIFF :D Det var da voldsomt som den biffen drog til med kg da. Men som du sier, første + i år - og siste ;) Og holder med Fjellgeita. Du kommer forrykende tilbake.

 

Jeg tar selvfølgelig utfordringen :P Dvs jeg kanskje ikke koser meg på lørdag, men kanskje mandag. Regner med det er ok. Greier jeg hele uken uten er det vel enda bedre, men liker at det er ok med en litt kos. Superbra utfordring igjen. Takk.

 

Trur eg hadde venta med kosen til tirsdag, for då har du kanskje noke lite å feire :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Tenkte jeg fikk stikke innom en tur. Gratulerer med fin nedgang til dere alle. :rolleyes: Jeg har nå gått 5 uker på kurs, og stortrives! Går i ei veldig fin gruppe, hvor humoren sitter løst :rolleyes:

Vekta har begynt å lea på seg heldigvis, og har nå kvitta meg med 4.5 kilo. Har gått inn endel centimeter, måtte gå ned en buksestørrelse, så det er moro. Har ikke målt meg, men motiverende at klærne blir større B)

Jeg går tur flere ganger i uka, og det hjelper på alt! Målet er 2 timer i uka, alt over er bonus. Som regel blir det 3 eller 4.

 

Spurte på kurset om jeg skulle øve meg på å bruke frimerkene, og det anbefalte hun veldig. Lurt å øve hver uke, fordi plutselig kan man komme til et punkt hvor det blir en stor utskeielse. Min kursleder har gått ned over 40 kilo, så hun har følt det på kroppen, og vet hva hun snakker om.

 

Ønsker dere lykke til videre på veien mot et sunnere liv :rolleyes:

 

Klem fra queen

 

 

Koselig å sjå deg Queen, gratulerer med flott resultat. Det er jo ekstra inspirerande når buksene begynner å bli for store.

 

Stikk innom snart igjen då :)

 

Har tenkt på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore på møte ikveld, stod imot både kaffi,wienerbrød og skillingsbolle.

Skal på seinvakt i morgon og vi venter besøk (som er vanlig onsdagane), vi serverer kaffi og formkaker dei kveldane. Det kan bli ein liten utfordring då, har jo ikkje lyst å vere uhøflig. Vel, tida får vise.

Har jo kanskje nett ete middag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hehe, jeg skal ikke spise biff ;) Ingen biff før påske, tviler på at det blir noe da heller, men hvis det blir servert biff på en fellesmiddag så spiser jeg :)

 

Jeg har en utfordring til til meg selv, og det er å spise frokost hver dag! Jeg sliter så veldig med å få i meg noe om morningen, og jeg vet at det er viktig for min vektnedgang hvertfall..

 

Det ble skitur i går, 1t og 540kcals brent :) Var veldig flink med maten også, alikevel så var det fremdeles opp i dag, men det henger jeg meg ikke opp i ;)

 

Ja det kan ofte være enda vansligere å stå i mot kake/bakevare delen som selve godteriet, men du var flink i går da fjellgeita, kanskje du klarer å være like flink i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å ta imot besøket med"full" mage. :D Sit her på jobb og et omelett, med skinke,løk og brokkoli. Skal ta meg ei appelsin seinare ikveld.

 

Frokost er viktig, vanskelig å gje noken anbefalinger på kva du kan ete då vi er så forskjellige. Eg har prøvd frokost både med og uten skiver, har kjøpt meg eit lavkarbobrød( Ingers Lavkarbobrød, det er ikkje heilt lavkarbo, men mindre karb i enn vanlig brød )

Eg liker best syltetøy om morgenen, men eg glimter til med makrell i tomat og leverpostei i ny og ne. Seinare på dagen spiser eg ikkje brød.

 

Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Flink du fjellgeita :)

 

Nå har jeg spist grønnsaksgrateng, det var supergodt :D Var veldig sulten, for har vært os tannlegen, så da ble middagen utsatt.. Skal snart ut å gå en tur, men det blir nok bare en "kosetur" for å få frisk luft og beveget kroppen litt hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...