Gå til innhold

Back on track


Gjest Mimi
 Share

Anbefalte innlegg

Her spiller vekta på lag for tredje uke på rad. Det er nesten ikke til å tro. 72,7 kg = ned 0,5 kg.

 

Vimseberta, hvordan har det gått med deg? Har alle gåturene dine gitt resultater? Det er fullt mulig, selv om de ikke kjennes ut som trening. Lykke til i alle fall :)

 

God morgen!

 

Bra jobba Mimi!

 

På stedet hvil her i dag! Så kanskje gåturene i hvertfall har bidratt til på begrense skadene ;)

 

Her er det strålende vårvær i dag, så gleder meg til en tur ut senere i dag!

 

Ha en fin dag!

 

I går gjorde jeg alt riktig, og har planer om å fortsette med det. Satser på bedre resultater neste uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært innom foreldrene mine i dag og fikk servert kaffe og varme hjemmebakte kanelsnurrer! Men spiste jeg noen? NIKS! Holdt meg til planen og sparte meg til middag med laksefilet og ovnsbakte rødbeter :)

 

Tok med meg sønnen i huset ut og gikk tur nå i etteriddag, og totalt 1,7 trimpoeng i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom foreldrene mine i dag og fikk servert kaffe og varme hjemmebakte kanelsnurrer! Men spiste jeg noen? NIKS! Holdt meg til planen og sparte meg til middag med laksefilet og ovnsbakte rødbeter :)

 

Tok med meg sønnen i huset ut og gikk tur nå i etteriddag, og totalt 1,7 trimpoeng i dag:)

Yay! Bra du viser frem litt viljestyrke ;)

 

Her i huset har vi dessverre fått omgangssyke. Say no more...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer!

 

Det er stille her inne om dagen! Her går ting veldig greit. Har vært superflink til å registrere både mat og mosjon denne uken, og merker at det gjør noe med motivasjonen også! Mangler absolutt ikke mat, og det går helt fint å holde seg innenfor 1300 kcal hver dag. Til og med i går når jeg var på klesparty, og spiste en deilig muffins til kaffen. Spiste den med god samvittighet, for jeg visste at jeg hadde spart nok kalorier og det var innenfor budsjettet. Søtsuget er også borte. Det søteste jeg får i meg daglig er banan, og noen ganger en daddel eller to, men da får jeg jo også fiber med frukten :)

 

Trening er det så som så med, men det er greit. Jeg har hverdagstrimmen min, og jeg får beveget meg hver dag, oftest et trimpoeng eller mer.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stille her inne om dagen! Her går ting veldig greit. Har vært superflink til å registrere både mat og mosjon denne uken, og merker at det gjør noe med motivasjonen også! Mangler absolutt ikke mat, og det går helt fint å holde seg innenfor 1300 kcal hver dag. Til og med i går når jeg var på klesparty, og spiste en deilig muffins til kaffen. Spiste den med god samvittighet, for jeg visste at jeg hadde spart nok kalorier og det var innenfor budsjettet.

 

 

Ja, det er det beste med å registrere - at man kan sette av plass til kontrollerte uskeielser. Me like!

 

Takk som spør. Vi har ligget brakk, men er nå oppe og går igjen, både fysisk og mentalt. Det har ikke vært så mye å berette om, for å si det sånn... Det jeg kunne fortalt vil dere ikke vite B)

 

Flott å høre at du er motivert. Det er halve jobben.

 

Jeg har naturligvis ikke trent det grann denne uka heller, men nå som jeg nærmer meg frisk, så er det fortsatt mulig å gjøre noe med før tirsdag. Jeg satser på stillstand denne gangen, håper jeg kan stabilisere meg på 72-tallet et sted. En viss fare for en liten oppgang er det jo også, men vi får nå se.

 

Ønsker dere begge en fortsatt fin uke. Heia oss - og dobbelt heia til deg Vimseberta, nå har jeg trua på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

har vært 3 deilige dager hos mamma med fullt hus og to av mine herlige tantebarn. Har ikke vært mye slanking å skryte av, så satser på å tikke inn på 72-komma-noe i morgen

 

Nå er det søndagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen!

 

Har snikveid i dag, selv om jeg egentlig har byttet veiedag til tirsdag. Disiplinen forrige uke når det gjelder mat og registrering har gitt uttelling, selv om det ble mye forskjellig som gikk ned på lørdag. Da ble det både et par glass med vin og riskrem til dessert. I går hadde vi blodsukkerforsøk på skolen, og det jeg fikk tildelt som frokost var to store hveteboller og en kopp te...

 

Men altså, like fullt uttelling i riktig retning. Vekta viste i dag 64,4 - og det er 0,6 kilo ned :)

 

Nå ble starten på uka plutselig mye bedre!

 

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med noen dager hos mamma'n sin, Movistar :) Hvordan har det gått med veiing i dag da, gikk det som forventet?

 

Jeg håper også å tikke på 72 komma-ett-eller-annet, men det er jo i morgen for min del. Det har vært to slappe uker. Først som giddaslaus og deretter som syk.

 

I går fikk vi heldigvis gått en tur, og i dag gikk jeg til og fra jobben for første gang på veeeldig lenge. Og det enda det blåste iskaldt og jeg og bilen nærmest stod og lokket på meg i garasjen. Det har blåst noe voldsomt her i dag, så mye at jeg tror det er derfor jeg har vondt i hodet.

 

Har også funnet frem sykkelen, men inntil videre synes jeg det for kaldt. Dessuten tror jeg det er bedre trim å gå, men om ikke annet så er det mer effektivt å sykle. Kan spare mye tid på det.

 

Bra, Vimseberta! Det er best å skrive opp tallet med en gang når du oppdager du er fornøyd ;) Så kan du jo snikveie det i morgen igjen eventuelt. Godt å se at innsats betaler av i alle fall! Heia heia...

 

Jeg tror jeg har vært ok flink med maten "som vanlig", men som sagt har det blitt lite trim. Derimot så har jeg ryddet skapene for apartam. Jeg har gjennom flere år brukt flytende natreen, men etter å ha satt meg litt mer inn i problematikken, så frister det egentlig ikke å putte mer av dette i kroppen. Bruker dere det? For min egen del, så hjelper det også at jeg har sluttet med sukker i både te og kaffe av alle slag, så da trenger bortvalg av aspatam ikke nødvendigvis å bety at jeg øker sukkerinntaket.

 

Jeg kommer innom og "beunderer" tallet ditt senere i kveld, Movistar, og så kommer jeg innom med ukas dom i morgen.

 

Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Ble bråstart i morges, så ingen veiing. :blink: Er ikke så veldig lei meg for det - tviler på at det var oppløftende nyheter. Tar veiedag tirsdag denne uken, jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Derimot så har jeg ryddet skapene for apartam. Jeg har gjennom flere år brukt flytende natreen, men etter å ha satt meg litt mer inn i problematikken, så frister det egentlig ikke å putte mer av dette i kroppen. Bruker dere det? For min egen del, så hjelper det også at jeg har sluttet med sukker i både te og kaffe av alle slag, så da trenger bortvalg av aspatam ikke nødvendigvis å bety at jeg øker sukkerinntaket.

 

Har ikke tatt alt vekk, bruker suketter (candarell) i te ca. 3-4 ganger i uken og så drikker jeg noen glass cola zero (sukralose) i helgene. Men jeg har kuttet kraftig ned, og har en mistanke om at det er derfor jeg det siste året har blitt bedre (og nå ca. helt bra) fra min atopiske eksem. Må selvsagt bruke kremer og diverse, men min hverdag er i samme periode blitt slik at den burde bli VERRE (ofte håndvask og håndsprit). Jeg er tørr på hendene og ellers på huden ofte, men har ikke eksem slik jeg har vært plaget før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra vettu - da har jeg noen å veie meg med i morgen også ;)

 

Ang. aspartam, så mistenker jeg at det er skyld i en del nervesmerter jeg har hatt i hodet i perioder. Når jeg kutter det ut forsvinner smertene betraktelig og viceversa.

 

Jeg har kuttet det ut helt som noe JEG tilsetter, derimot så spiser jeg fortsatt dent og diverse sukkerfri (men aspartamholdinge) pastiller.

 

Tastes i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer!

 

Ang. aspartam - det er et ikke-produkt for meg. Holder meg unna alle lettprodukter som inneholder stoffet. Det holder egentlig at det er bevist kreftfremkallende (selv om det er på mus), men har også lest mye om andre bivirkninger. Så en dokumentar for noen år siden om en dame som fikk MS liknende symptomer av det, og røntgen viste plakkflekker på hjernen. Hun brukte mye light-produkter. Alle symptomer forsvant etter at hun kuttet ut light-produktene. Bivirkningene er mye bedre kartlagt i USA, hvor stoffet har vært i bruk mye lenger enn i Norge. Heller føre var tenker jeg! Bruker stevia som søtning istedet. Fås som både pulver og dråper. Er veldig glad i flytende stevia med vanilje som jeg bruker til å lage vaniljeyoghurt av yoghurt naturell. Naturlig, sunt og deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stevia som søtning istedet. Fås som både pulver og dråper. Er veldig glad i flytende stevia med vanilje som jeg bruker til å lage vaniljeyoghurt av yoghurt naturell. Naturlig, sunt og deilig :)

Jeg har også noe stevia stående, men jeg synes ikke det har fungert 100% for meg. Skal gi det en sjanse til. De dråpene du snakker om er imidlertid veldig interessert i. Hvor kjøper du dem? Høres veldig fristende ut :P

 

Jeg har hørt om dokumentaren du nevner, og det var også den som ledet meg til å tro at det kanskje nettopp er aspartam'n som har skyld i smertene jeg har slitt med i hodet. I perioder har jeg nemlig brukt ganske mye. Ikke bra <_<

 

Er du så "streng" at du heller ikke spiser pastiller etc? Brus, saft o.l er ikke noe problem her i huset, for det drikker vi rett og slett ikke. Men nå har jeg altså kommet frem til at det slett ikke er noe vi skal ha i skapene våre. Da får jeg heller registrere sukker, eller enda bedre bruke stevia istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, damer :)

 

Her er det ikke så mye å skryte av, men jeg klamret meg i alle fall fast til 72-tallet, og det på et hengende hår. Så da gikk det forsåvidt etter planen, i den grad dette kan kalles stabilisering: 72,9 = +200 gram.

 

Må nok regne med å stabilisere på 72-tallet en uke eller to til, før jeg kan gjøre meg noen forhåpninger om å se et nytt tall. Jeg holder fortsatt skjema, så alt i alt er jeg fornøyd.

 

Ha en fortsatt fin dag!

Mimi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke så mye å skryte av, men jeg klamret meg i alle fall fast til 72-tallet, og det på et hengende hår. Så da gikk det forsåvidt etter planen, i den grad dette kan kalles stabilisering: 72,9 = +200 gram.

 

Må nok regne med å stabilisere på 72-tallet en uke eller to til, før jeg kan gjøre meg noen forhåpninger om å se et nytt tall. Jeg holder fortsatt skjema, så alt i alt er jeg fornøyd.

 

 

*Klapp på skulderen* Det kan jo ikke være så lett at det går nedover hver uke, da hadde vi jo ikke trengt å være her på forumet, eller hva?

Variasjoner på 200 gram, må man nok uansett regne med.

 

Du spurte om stevia-typen jeg bruker. Pulveret er en type som heter NuStevia fra NuNaturals. Pakke med 100 poser med 1 gram i hver. Den er ikke bitter som mange andre steviaprodukter. Bruker den stort sett i syltetøy og hjemmelaget saft. Den flytende varianten heter Liquid Stevia og produseres av Sweet Leaf. Den fås i en rekke smaksvarianter (sjokolade, vanilje, karamell, hasselnøtt osv.) Har medfølgende pipett, og er veldig drøy. Trenger jo bare noen få dråper hver gang. Jeg har bestilt produktene fra www.iHerb.com. Veldig greit å bestille, slipper toll hvis man holder seg under 200 kr på bestillingen og porto er under 40kr hvis pakken veien mindre enn 1,8 kg. Vet veldig mange som bestiller derifra.

 

Jeg kjøper ikke pastiller (med aspartam), men det hender jo at jeg takker ja til en hvis noen tilbyr meg. Tyggis kjøper jeg en pakke innimellom. Skal passe på å bestille noen pakker med alternativ tyggis neste gang jeg bestiller fra iHerb.

 

Nå skal jeg i gang med mappeoppgaven min om blodsukkerforsøket jeg deltok på i helgen. Karbohydratfordøyelse skal herved studeres!

 

Ha en fin dag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info om diverse Stevia-produkter. Det skal jeg jammen meg se nærmere på! :)

 

Takk takk! Jeg fortviler slett ikke over dagens tall (rent mentalt er jeg jo fjollete nok til å glede meg over at det fortsatt er 72-tallet jeg ser), jeg har jo overgått meg selv ved å gå ned tre uker på rad, så før eller senere måtte det jo stoppe opp. Og i gjennomsnitt ligger jeg fortsatt foran skjema.

 

Så håper jeg bare at jeg får brukt kroppen litt mer denne uka, sånn at vekta er på gli igjen neste tirsdag. Nei: Jeg SKAL ha minst 7 trimpoeng denne uka... Nytter ikke å håpe på, jeg må bestemme meg også ;)

 

Lykke til med oppgaveskriving - og nyt at sola lyser og varmer opp dagen.... Snart er det jammen meg påskeferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Opp 200 gram her også Mimi =) og jeg er også strålende fornøyd! Ikke GØY med oppgang, men såpass lite oppgang skal jeg tåle! Særlig når man ikke har vært flinkere enn jeg har vært i helgen...

 

Og da skal jeg vel klare noen hundre gram ned neste uke, og så hundre gram til - og VIPS! Så har jeg nådd målet mitt til påske om 71,5 kg B)

 

Tenker stadig på (men glemmer å si det) at jeg får stadig flere kommentarer på at jeg går ned i vekt. Tidligere kunne ingen egentlig se om jeg gikk ned noen kilo, hadde jo en del å ta av ;) , men nå tror jeg faktisk det er synlig at jeg går ned bare 2 kg!

 

En som ikke bare spurte meg om jeg hadde slanket meg, men faktisk sa "har du blitt slank?" (på gebrokkent norsk, vel og merke - kan hende hun mente å si "har du slanket deg", men men - tar det jeg får!) Så var det en av disse damene på skolen som spurte om jeg hadde slanket meg "veldig mye" - hun og de andre damene hadde visst snakket om meg. Litt artig, da! Litt motivasjon i en ellers ganske trasig hverdag for tiden.

 

Melder meg ut av søtningsstoffdebatten jeg. Vil bare informere om at store mengder tyggis med Xylitol faktisk er bra mot hull i tennene. Men man må visst spise 6 gram om dagen eller noe sånt. Hehe... og det er ganske laxerende også, så vil ikke anbefale det akkurat. Og om dere skal kjøpe "urtetyggis" så må dere passe på at det "sukkeret" som finnes i tyggisen ikke er noe bakteriene i munnen kan lage hull i tennene av. Noen bakterier kan nemlig bryte ned noen typer kunstig søtningsstoff og produsere syre (som egentlig er det som lager "hullet" i tannen) --- nå kan dere jo bare gjette hva jeg studerer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende, Movistar. Det var jo nesten så du tviholdt på 71-tallet! Jeg leste i den andre tråden din at du har sluttet med hormonprevensjon. Kanskje det også har virket inn på vekten din? (mer enn den forrige helgs "fyllekule" ;-) ) Godt jobbet i alle fall!

 

Moro at folk legger merke til at du har gått ned. Det gjør noe med motivasjonen!

 

Ang. xylitol, så er det så vidt jeg husker også helt naturlg, og det samme som bjørkesøt. Jeg har noe stående av det også, men problemet er nettopp at jeg synes det smaker tyggegummi... denne kjølige friske smaken som passer fint til tyggis, men ikke til varm kakao. For øvrig har jeg ikke planer om "urtetyggis". Jeg bruker svært lite tyggegummi og dem med xylitol har jeg ikke noe imot å spise.

 

Jeg har inntil for nylig hatt et veldig avslappet forhold til aspartam og oppriktig tenkt at "litt kan da ikke skade", men det byr meg mer og mer mot.

 

For øvrig bestilte jeg stevia i dag, Vimseberta. Både en flytende med vaniljesmak og pulveret. Så får vi se om det faller i smak i heimen. Rimelig var det også, så det er verdt et forsøk.

 

God natt til dere begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Imponerende, Movistar. Det var jo nesten så du tviholdt på 71-tallet! Jeg leste i den andre tråden din at du har sluttet med hormonprevensjon. Kanskje det også har virket inn på vekten din? (mer enn den forrige helgs "fyllekule" ;-) ) Godt jobbet i alle fall!

 

Jo, har jo lurt på om det kanskje kunne få en effekt.. aner nemlig ikke om jeg gikk noe opp da jeg begynte. Var i området 80-85 i mange år på den tiden.

 

Natta til deg også =)

 

Leste litt om stevia. Er visst ikke karbohydratbasert, så det høres jo bra ut. Men holder meg til mitt nåværende forbruk - dvs hadde de solgt det på rema 1000 hadde jeg vel kjøpt det for å prøve, men syns det blir stress å kjøpe på nett med toll og tull :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og god morgen damer!

 

Jeg må si det er imponerende å se hvor stor nedgang dere har hatt begge to siden januar! Og det er moro når det begynner å bli så mye at andre legger merke til at man har blitt mindre :)

 

Jeg begynner jo å ane, Moviestar, hva du studerer. Kanskje du kunne kommet med noen tips om hvilke søtstoffer man bør holde seg unna? Ellers er jeg egentlig skeptisk til bruk av kunstig søtningsmiddel. Stevia er jo egentlig en urt, som ikke er nedbrytbar i menneskekroppen. Dvs at den lager mye søtsmak for tungen, men tas ikke opp i tarmen, og påvirker altså ikke blodsukker og kaloriinntak. Stevia ble forresten godkjent i Norge fra nyttår, og finnes nok å få kjøpt her til lands også, men da kanskje helst i helsekostbutikker.

 

Jeg trodde forresten at man slapp unna den "kjølige" følelsen med bjørkesøt, Mimi. Har ikke prøvd det, men har brukt litt sukrin, som også har den "isende" effekten. Det ødelegger liksom litt av opplevelsen når man skal spise.

Vet det er endel som bruker fruktose også, som skal ha mindre utslag på blodsukker, i tillegg til at man trenger mindre enn vanlig sukker. Man har lest at fruktose ikke tas opp i blodet på samme måte som sukker, og at mesteparten tas opp gjennom leveren og lagres som fett! Og det vil vi jo unngå, vi prøver jo å bli kvitt det vi har! *knis*

 

Uansett, nok om sukker og andre søte saker for nå!

 

Ha en superduper dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hadde de solgt det på rema 1000 hadde jeg vel kjøpt det for å prøve, men syns det blir stress å kjøpe på nett med toll og tull :blink:

Hehe. Jeg er dronningen av netthandel. Handler alt på nettet bortsett fra dagligvarer og klær. Alt av hår- og hudprodukter kjøper jeg på nettet, ja vi har til og med handlet tv og brannslokningsapparater på nett. Kjekt med alt som kommer direkte hjem i postkassa (eller som må hentes på den lokale kiwi'n).

 

Jeg må si det er imponerende å se hvor stor nedgang dere har hatt begge to siden januar! Og det er moro når det begynner å bli så mye at andre legger merke til at man har blitt mindre :)

 

Takk, Vimseberta. Den trengte jeg. Jammen har du rett, vi har vært flinke, men selv om jeg vet det og ser jeg ligger "foran skjema", så glemmer jeg noen ganger å være fornøyd. Bortsett fra ei venninne som ikke hadde sett meg på lenge, så er det ikke så mange som ser det på meg - men omvendt sett var det altså heller ingen som så at jeg la på meg 8 kg i fjor da jeg var syk... Og det skyldes nok disse meterlange beina jeg vandrer rundt på.

 

Men noen ganger er det sånn at det "plutselig" synes. Etter et par avgjørende kilo eller etter en ferie, når man ikke har sett hverandre på en stund. Dessuten ser jeg det - både på kroppen og på klærne mine, og det teller det også :)

 

Jeg trodde forresten at man slapp unna den "kjølige" følelsen med bjørkesøt, Mimi. Har ikke prøvd det, men har brukt litt sukrin, som også har den "isende" effekten. Det ødelegger liksom litt av opplevelsen når man skal spise.

Ah, når jeg tenker etter, så har jeg begge deler stående. Kanskje jeg blander. Jeg har ikke brukt noe særlig av det på lenge.

 

Over og ut!

:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Har kjøpt min siste slankebukse! I januar (?) kjøpte jeg en bukse i str. 29'' som skulle passe - og det er per nå den eneste buksen jeg har som passer. Kjøpte enda en (hvit jeans) i går i samme str, tenkte den kanskje passet - men den er absolutt ikke passelig. Får den med nød og neppe over hoftene, og får truet knappen igjen. Så da har jeg et nytt mål for sommeren - å komme inn i buksen!

 

Og enda en gulrot: når denne buksen passer skal jeg si meg fornøyd! Syns jeans str. 29'' høres veldig sunt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke hvilken str jeg bruker i bukse, utover at den må være 36" i lengde...og med det utg.pkt høres det ut som om du har en god plan. Noe smalere enn 29" er neppe 'nødvendig'. Det høres ikke bare sunt, men også veldig slankt ut! Jeg skal finne frem målebåndet i morgen. Lenge siden sist.

 

Vi har hatt en fantastisk helg med sommer og gourmetmat i Oslo i går. Jeg valgte å kjøre hjem, så jeg "slapp" alkoholkaloriene, men du verden som jeg nøt maten. Hver en bit. Mmm. Har tilbragt dagen i dag i toppen av frukttrærne, og avsluttet med å klippe med selv ganske kraftig i fingeren... Så der røyk den joggeturen. Det er over fire timer siden og det blør fortsatt.

 

Lykke til på vekta i morgen :)

... Og godnatt herfra :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...