Gå til innhold

Veien for å holde matchvekt !


Gjest ElisabethV
 Share

Anbefalte innlegg

Ninjastar, joggingen gikk over all forventning, men er dritstøl for å si det mildt :huh:

 

Men jeg er så fornøyd med egen innsats - jeg klarte målsettingen min +litt til. Yeah B)

 

God tur til London!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest ElisabethV

Takk for oppskrift ninja !

Denne skal prøves, men jammen var det lang steketid ? Blir ikke den brent på toppen ?

Her går det ikke rette veien om dagen.

lite trim, og for mye mat....

Så skal jobbe for å komme meg mer inn i treningsmodus, og ikke putte hva som helst i munnen. Men det er jammen ikke lett i disse mai dager...

JUST DO IT ! er noe jeg skal ha langt fremme i hodet fremover.

I dag snør det her på Vestlandet, og jeg kjenner jeg er så værsyk att jeg spyr snart... BLÆ ! vil ha vår, og bare fine veier ! :angry:

 

Så flott att du er i siget med joggingen smom ! hææærlig å komme igang !

Jeg var også fryktelig støl denne uken da jeg dristet meg til å springe ned fra murderbakken... Det er IKKE noe godt.. :unsure:

 

Ellers så er det snart helg, å den skal brukes til litt trening.

Vi skal også på kamp, heia AAFK ! Etter det skal vi spise middag sammen med ett vennepar, så det blir KOS ! Har tilbydd meg å kjøre, så slipper jeg i alle fall kcal på vin.. ;)

 

God tur til London Ninjastar ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Helgen er over, og jeg kan ikke skryte over en helg med full kontroll.

Det ble både resturant middag, etterselskap etter konfirmasjon og godis...

Kom meg på trening i går etter selskap, men klarte å vrikke foten. Håååper det går fort over :)

Til neste helg skal vi i konfirmasjon, i tillegg til vi har langhelg fra jobb. Ser att det sikkert blir vanskelig å holde fokus, og i alle fall å gå ned i løpet av mai. Så målet blir å få opp kondisen og formen, og holde vekten stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

så målet blir å få opp kondisen og formen, og holde vekten stabil.

 

Dette er ikke et dumt mål! Når jeg ser på vekta di så har du jammen i meg klart å holde den stabil lenge også. Slik er det med meg også, og det er da enda noe.... ;)

 

Men før eller siden skal disse kiloene til pers, og da skal jeg holde meg stabil på 5 kilo lavere enn jeg er nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D Skjønner at det er trøblete med alle disse selskapene Elisabeth, jeg er litt heldig der for det er ikke så veldig mange av dem for oss.

 

Vi skal grille med noen venner på lørdag, men det trenger ikke bety så mange kcal ekstra, også har M bursdag på søndag - blir 14, men da er jeg vertinne med hele sulamittgjengen av mannens eksfamilie - da sitter ikke jeg så mye ned å spiser med dem for å si det sånn :P

 

17. mai har vi ikke så store planer for - syns rett og slett det er en litt kjedelig dag og ikke har vi noen store kaketradisjoner den dagen, is til unga og vi er fornøyde ;)

 

Også har vi en konfirmasjon til niesen min - that's it!

 

Neste år blir det nok verre, da har vi to konfirmanter selv, en i mai og en i september og en nevø i mai + et fadderbarn, sikkert i mai det og. Så nå gjelder det å komme ned på akseptabelt nivå i år, holde stabilt til våren, få av et par ekstrakilo da og så bør den sesongen være redda :P

 

Lykke til ELisabeth, det er lov å slakke av litt i blant for deg og!

 

Leste gjennom den gamle tråden min i dag: smom på vei fra dvask slappfisk i slutten av 30-årene til sprek og fresh 40-åring! og fy søren for et regime jeg holdt da - det tror jeg faktisk ikke jeg greier en gang til. Men så holdt jeg jo stabilt i over et år også da, så det var jo verdt det :D

 

Blabla fra meg - igjen...

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

1-0 til spreke Elisabeth mot late Elisabeth.. :rolleyes:

 

I øsende regnvær ble det tur opp "murderbakken" i går, tom med vriklet fot. En god start på uken :)

 

Hehe, ja har vel holdt meg ganske så stabil over lengre tid, men stabil med for høy vekt B)

 

Dette kan du smom, og det er bare bra om man bruker litt mer tid. Da får de gode vanene enda bedre tid til å bli innarbeidet.

Ellers så går jeg imot langhelg med ett litt lysere sinn. Har fri fra og med i morgen til mandag, hææærlig ! Da skal det bli tid til flere deilige, tunge trimturer ( innimellom de 5 kakene jeg skal bake til torsdag og lørdagens konfirmasjoner.. :blink: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-0 til spreke Elisabeth mot late Elisabeth.. :rolleyes:/>

 

I øsende regnvær ble det tur opp "murderbakken" i går, tom med vriklet fot. En god start på uken :)/>

 

Hehe, ja har vel holdt meg ganske så stabil over lengre tid, men stabil med for høy vekt B)/>

 

Dette kan du smom, og det er bare bra om man bruker litt mer tid. Da får de gode vanene enda bedre tid til å bli innarbeidet.

Ellers så går jeg imot langhelg med ett litt lysere sinn. Har fri fra og med i morgen til mandag, hææærlig ! Da skal det bli tid til flere deilige, tunge trimturer ( innimellom de 5 kakene jeg skal bake til torsdag og lørdagens konfirmasjoner.. :blink:/> ).

 

Heia spreke ELisabeth!!! Hun er best B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hehe, ja i går var det en seier. For jeg hadde en del diskusjoner inni i hodet...

Men har en ett ordtak som jeg liker : JUST DO IT !!

Og bare man kommer seg ut for døra er kampen vunnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Heia ElisabethV!! :) :) Bra jobbet, og helt helt sikkert kjempenyttig innsats i forkant av kakeslabberasene fremover. Maken til kakefråtsing det er på Vestlandet da!? ;) He he, herlig med slike tradisjoner, men litt mer herlig når man ikke er på slanker'n... :lol:

 

 

Jeg gikk også murderbakken i går og det var også en liten seier. Jeg hadde først gått en runde i turområdet på toppen av bakken og der møtte jeg en særs drektig elgku som luntet avgårde. På tross av min elgfrykt, så rundet jeg rundt åsen og tok motbakken opp igjen! Det gikk mange tanker gjennom hodet, mange lure forsøk på å snike meg unna motbakken, men jeg tok den. :D

 

 

Nå venter bursdag i morgen og et besøk hos venner på lørdag. Ambisjonene mine er å være smartest mulig, holde meg hovedsakelig til mat for om jeg først begynner på dessertbordet så er jeg solgt...

 

Ha en strålende helg!

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff disse kakene ja - jeg er Nordmøring i blodet, både på mor- og farssiden og det er ikke så mye bedre der så jeg er også vant til avsindige kakebord.

 

Jeg har prøvd å ta til fornuften med årene, både pga jobben det gir og fordi det ender jo med at man sliter med rester i en evighet etterpå.

 

Men så skal man jo ha litt av hvert også. Blæh!

 

Vi har bursdag i huset på søndag og da tror jeg at vi skal prøve å klare oss med gluten- og melkefrie boller med vaniljekrem og en sjokokake.

 

Så får vi se hvor dyktig jeg er til å holde meg unna...

 

Har lyst til å servere noe annet enn pølser også, er ikke så glad i det selv, men det er jo bursdagsjenta...også er det jo veldig enkelt da.

 

Se der ja, der snakket jeg meg bort igjen!

Når jeg først er aktiv her inne, så er jeg jo veldig på :P

 

Kose dere med fri i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Hvordan går det med deg i alle festlighetene og fridagene?

Jeg er på jobb i dag, og da er det ikke alt mulig tilgjengelig og det er like greit. Skal bort på middag, men det er med barn og da syns jeg det er lettere å spise sakte og mindre. Må jo hjelpe tassen med sitt og da får jeg pauser i spisingen :P

 

Fortsatt god helg Elisabeth!

 

Klem B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Å du store tid...

Her går det VIRKELIG slag i slag !!

Selskap etter selskap... ( og her rekner man en halv kake pr pers så det er nok å ta av... )

I dag er det søsteren min som fyller år, i går var det etterselskap etter konfirmasjon, dagen før var vi i konfirmasjon, så har det jo vært langhelg... ( å da er det jo ekstra kos i hjemmet... )

MEN der er også mange positive hendelser mtp vekt/mat/trening.. :)/>

I løpet av langhelgen har jeg gått 4 ganger opp murderbakken, og jeg har jogget 8 km 2 ganger. I konfirmasjonen klarte jeg å begrense meg til 1,5 kakestykke. God husmannskost til middagen, sosakjøtt. I går var vi på skogstur hele familien, med en gangsgrill og pølser i sekken. Kjekt ! Ungene liker godt å være med på tur, så der har jeg klart å oppnå noe positivt :)/>

Så helsvart er det ikke selv om jeg rikser i ett selskap etter det andre... :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Juhu !!

Sitter veldig fornøyd med meg selv i sofaen, og kjenner på godfølelsen å være sliten etter trening.

I dag kom jeg meg på trening rett etter selskap, selv om jeg hadde veldig lite lyst. 3 fin fine trimpoeng er sanket i kveld også :)

Jeg har virkelig kommet i trenings sig igjen, og det er så godt !! Måtte det bare vare leeeenge !!

Maten kan jeg ikke skryte av, da det ble både ett kakestk og en muffins i selskap hos søsteren min.. :lol: men hold dere fast, nå er det faktisk ikke selskap før enn 17 mai !! Haha....

 

Vurderte å gå inn å kommentere på gruppen du er med i smom, men tenkte att det bare blir rot om jeg begynner å kommentere der inne.. ;-) men flott jobbet både med trening og vektnedgang !! Du er flink ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Elisabeth, det er hyggelig å høre :) Jeg føler jo det går sakte, men vet jo at jeg sliter på denne vekta her - kan nok være at kroppen liker seg der på et vis.

 

Men jeg har ikke råd til ny sommergarderobe så jeg må inn i de klærne jeg har liggende. Sånn er det bare!

 

Nå er forresten nettsiden til butikken oppe og går om du har lyst til å se hva jeg driver med :) www.nicolaisklesskap.no

 

Så flott at du kom deg på trening! Det er supert at du er i siget, det er godt å kjenne på.

 

Jeg kjenner at jeg gruer meg litt til treningen i kveld, men den SKAL gjennomføres! Uten den får jeg ingen resultater :P

 

Keep up the good work!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Smom og Elisabeth, så flinke dere er til å "just do it"! Jeg lar meg inspirere :)

Jeg er også tilhenger av "just do it", og jeg fikk det til i går! Det var på tide... I dag har jeg vært hele dagen i Oslo på møte og nå orker jeg ikke gå ut. Men søren heller, i morgen SKAL jeg. For det er jo virkelig så mye bedre etterpå, bare man kommer i gang. Jeg vet jo det ;)

Og Elisabeth, ikke for å le, men herlighet for en selskapsparade du har denne måneden.. Jeg synes det høres ut som en lur plan å fokusere på trening og form akkurat nå. Da får du kompensert for mange av kakene, samtidig som du ikke føler deg så oppblåst som i hvert fall jeg ville gjort etter mange runder med kakebord. Må si jeg savner den energien som treningen gir meg, så nå skal jeg seriøst få tatt meg selv i nakken og kommet litt i gang igjen.

Til helgen skal vi på hytta (feire 17. mai med bestemor!), og jeg får begynne der. Kanskje en skitur hvis det er snø innover på fjellet? Eller kanskje ikke, men gåturer skal jeg i hvert fall få til. Søster'n blir med på tur, og hun har sikkert ikke noe i mot at vi går av oss 17. mai-inntaket på lørdag og søndag.

 

Keep it up, ladies, dere er flinke :D

 

PS, Smom, jeg måtte inn å kikke på hjemmesiden din - så mye fint! Særlig i babytøy... *drømme drømme* De Holly-bodyene var jo bare skjønne... nydelige! Lykke til med både butikk og hjemmeside, så utolig spennende :)

(Ensporet, jeg?? Hæ? Kan ikke skjønne hva dere mener! :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er flink jeg Ninja, så mye som du har hatt å tenke på!

 

Bare å stikke innom i butikken om du er i Oslo og har god tid en dag ;)/>

Gi deg gjerne til kjenne, eller ikke hvis du ikke vil B)/>

 

Ha en flott dag jenter! (PS. jeg er egentlig litt sur for jeg oppnår ikke gode nok resultater, men det er kanskje tålmodigheten min jeg må jobbe litt med da? :huh:/> )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Veldig mye fint å finne i butikken din smom !

Skjønner att du har nok å styre med :)

 

Huff, att det går sent ja... Ingen gode svar å komme med der.. Tror bare att det går sent når man nærmer seg normal vekt, dessverre... :unsure:

Jeg føler att jeg trener å trener for tiden, men får ikke noe igjen for det. Det er like forbaksa tungt å jogge, og vekten rikker seg heller ikke noen vei, annet enn opp ! :angry: Og det føler jeg er ufortjent med såpass mye trim..

I går ble det en fjelltur, bare skarve 800 moh, men en veldig flott tur, som tok over 1,5 time pr vei. Kom meg også på trening i går kveld, så det var en bra dag med mye aktivitet. Godt med onsdagsfri altså !!!

Da går jeg inn i enda en helg med mange selskaper, og jeg har en plan om moderasjon, men kos er lov.

 

Ha en super 17 mai, og pinsehelg !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er urettferdig, er det ikke? Du er jo megadødssuperduperflink til å trene og være i aktivitet så jeg syns det er ufortjent at det ikke rikker seg.

 

Jeg har tross alt ikke lagt så mye trening i det enda, men gjør jo det jeg kan og må.

Håper det løsner snart!

 

God 17. mai og pinse venner B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Da er både 17 mai, konfirmasjon, og pinse over for i år :D

Nå skal det blir godt med noen hverdager igjen !

Jeg har latt meg rive med, og er definitivt langt borte fra den smale sti. SÅ denne uken blir det hard jobbing mentalt for å komme tilbake til nedgang modus i topp lokket. De "forsøkene" jeg har hatt i det siste er halv hjerta, og jeg kjenner att jeg er så lei av meg selv. Jeg er lei av dårlig samvittighet, og ikke minst følelsen av å ikke lykkes.

Så nå er fokus mat og trening, vel og merke rett mat !

Det er ingen selskaper i nærmeste fremtid, for nå har jeg virkelig gjort fra meg på den fronten for en stund !! :D

 

Oppdatering på vekt tar jeg til helgen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Må forresten skryte litt av meg selv også. Bunaden som var litt liten i april har vært på hele 3 ganger i mai, så det kan jeg være fornøyd med !

søndag var det hele 25 grader, og godt og varmt med bunad... :P hehe !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Bra jobba at bunaden har sittet fint hele mai! :D Men herlighet, det må ha vært varmt, ja...

 

Jeg kjenner meg altfor godt igjen i det du skriver om halvhjertet forsøk og et topplokk som ikke er helt der det skal. Jeg tror mine halvhjertet forsøk har vært litt på grunn av alle langhelgene og høytidene vi har hatt, og mye fordi jeg har vært i min "andre boble". Men NÅ... må det tas grep! Hvis ikke kommer jeg til å gå opp alt jeg har gått ned siden 2010, og DET skal jeg ikke. Orker ikke å begynne på den jobben enda en gang om ni måneders tid :)

Så jeg er også glad for at det nå er bare hverdager fremover. Ingen spesielle langhelger før vi tar ferie. Hverdager kan vi og har rutine på, så dette må være tiden å komme inn på den smale stien igjen :)

 

Og bare jeg snart kan klare å mønstre nok vilje til å slepe meg selv på trening, så blir det bra. Dørstokkmila mi er fortsatt altfor høy, og det tenker jeg å få gjort noe med.

Nå skal det være sunt fokus frem til sommerferien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Oppdatering av vekt i dag, og jeg ligger ganske så stabilt.

Blir ikke så mye rapportering her inne nå kjenner jeg, for jeg er rett og slett fryktelig lei...

Jeg føler meg skikkelig mislykket pga de kg som gjerne skulle vært av, men klarer ikke å mobilisere nok krefter til å bli kvitt de.

Har vært ganske så aktiv i det siste, og nå prøver jeg for harde livet å fokusere på det. Prøver å være fornøyd med det jeg har oppnådd, og att jeg klarer å holder vekten. MEN Jeg klarer det ikke. Hodet mitt kverner HELE FORBASKA TIDEN på att jeg ikke klarer dette, og jeg har det ikke noe godt :unsure: Dårlig samvittighet kontant, men klarer allikevel ikke å komme i modus til å gå ned i vekt. ÆSJ !!

Ett skikkelig syte innlegg, og det på en fredag... :blink:

I helgen skal vi på tur. Vi har campingvogn stående på fast plass, med fast spikertelt forann, så det er mer som en hytte. Der koser vi oss alle mann, så jeg ser virkelig frem til det ! For å komme til campingvogna er det 1,5 time å kjøre, og jeg skal gå over ett fjell på veien dit. det skal bli bra, for reker og hvitvin står på menyen i kveld ! :)

Legger ellers opp til en helg i aktivitet :)

 

God helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg Elisabeth!

 

Skjønner jo godt at du er lei da, du har jo vært her inne lenge og det er vanskelig å finne motivasjonen over så lang periode.

 

Men kanskje du skal la det fare litt, du vet jo hva du skal gjøre og mye av det gjør du helt sikkert ubevisst?!

 

Jeg får også dårlige resultater nå om dagen, skal og VIL nedover, men det er vanskelig å få tid til treningen og lett å spise litt feil.

Og har jeg først spist litt av det gale syns jeg det er vanskelig å begrense meg.

 

Husker jo noen lørdager da jeg gikk ned sist hvor jeg spiste 2 lakrisbåter og 10 mokkabønner og var glad med det.

Der klarer jeg ikke helt å være akkurat nå kjenner jeg. Men jeg prøver å være flink hver dag og lykkes kanskje 90% - likevel går jeg så sakte ned at jeg blir SUR :angry:<_<

Spør meg selv om det er fordi jeg har passert 40 nå og ting er anderledes og tar bare mer tid, eller om jeg bare ikke er strukturert nok?

 

Savner å ha en løpepartner, og syns det er tungt å finne gode grunner til å ta to i steden for bare en runde rundt vannet f.eks. Det er lettere å bare fortsette når man er inne i en samtale og bare "flyter" litt på det.

 

Jaja, det skal ikke være lett dette Elisabeth, håper du finner igjen motivasjonen og klarer å se på alle de flinke tingene du gjør og alt du faktisk _har_ oppnådd! :)

 

Vi gir jo ikke opp, gjør vi vel?

 

Klem fra Anne B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Motivasjonen kommer og går, og som du sier så har jeg holdt på med dette leeenge. Kanskje litt for mye fokus, over lang tid ? Men det må man kanskje for å holde vekten, å ikke sprette opp i vekt igjen like fort.. ?

Men kjenner att jeg har mange tanker rundt dette her. For jeg er rett og slett sliten mentalt av dette stresset med å skulle holde vekten. Det kjennes ut som jeg har hatt fokus på hva jeg putter inn i munnen over alt for lang tid, og jeg har jo ikke akkurat vært flink nok til å gå ned de siste mnd... Jeg klarer ikke å få noe godt selvbilde, for jeg er stadig innom her for å bekjenne mine synder, og att NEI vekten den går jo ikke nedover... Det blir for lite fokusert på hva jeg klarer, og egentlig oppnår som er positivt for min del. Jeg henger meg bare opp i det negative, og det er ikke bra for meg. Så jeg vurderer å ta en liten pause fra sidene her inne, selv om det egentlig føles veldig skummelt ut !!

For jeg bryr meg, og tenker på de som jeg har kontakt med på disse sidene her...

Tar gjerne imot innspill og tilbakemeldinger her... :rolleyes:

 

Ellers har vi hatt en fin helg med campingvogna vår, og nytt litt sol og avslapping. Jeg gikk over ett fjell, og det ble en fin trimtur på ca 2 timer fredagen. Og det er faktisk den eneste trimmen jeg har hatt i helga.

Denne uken er treningsplanen lagt, og jeg tenker å trene mandag, onsdag og fredag.

Mandag : trimtur/badminton ---> dobbeltrening

onsdag : fjelltur, enten 1010 moh eller 800 moh, usikker på hvilket fjell jeg skal velge.

fredag : "murdarbakken" + jogging.

 

alt utenom dette blir bonus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Skjønner godt at pause frister, for det er tungt å hele tiden måtte stå til rette.

Selv om det er selvvalgt så er det noe med det. Jeg syns det var befriende å ta pause fra alt når jeg følte meg stabil og var det lenge og. Men nå trenger jeg et push eller 8 bak og da må jeg være her til jeg kommer dit jeg vil være.

 

Men, når jeg ser på vektregistreringen din i signaturen så er du jo stabil, veldig jevn med naturlige gram opp og ned. Så det du gjør nå er jo helt riktig for å være stabil og å holde vekten.

 

Du lever et normalt liv rett og slett. (Etter det jeg kan tolke ut fra det jeg ser da så klart).

 

Så det jeg tror du må bestemme deg for er om du vil være der du er nå, slappe litt av fra det hele og se om det faktisk ikke er så innarbeidet at selv om du ikke rapporterer etc. hele tiden så går det bra, ELLER om du egentlig vil gå ned noen flere kilo og dermed ta den kampen for så å være stabil der?...?

 

For jeg "hører" liksom litt at du gjerne vil, men er så lei at det er vanskelig. Og det har jeg bare så innmari forståelse for!

 

Nå håper jeg ikke du syns jeg er slem, men jeg tror du trenger å falle ned på en avgjørelse.

Ta fri i sommer, eller jobbe litt ekstra hardt?

 

Jeg vil gjerne se deg her inne, men ikke hvis det blir "plagsomt" for deg :)

 

Klem fra Anne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...