Gå til innhold

Veien for å holde matchvekt !


Gjest ElisabethV
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Må si jeg beundrer deg Slippe ! Ikke lett å gå på pulverkur vil jeg tro !

Her går det greit.

Trener VELDIG bra, og kjenner jammen att formen er stigende.

Maten derimot er litt sånn der... Men jeg velger å være fornøyd med det jeg får til, å så skal jeg jobbe videre med de sunne gode valgene i matveien.

Må bare minne meg selv på att : " Mat er for ". Alt trenger ikke være godt og smakfullt. Hovudpoenget er å bli mett nok.. :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest ElisabethV

Må si jeg beundrer deg Slippe ! Ikke lett å gå på pulverkur vil jeg tro !

Her går det greit.

Trener VELDIG bra, og kjenner jammen att formen er stigende.

Maten derimot er litt sånn der... Men jeg velger å være fornøyd med det jeg får til, å så skal jeg jobbe videre med de sunne gode valgene i matveien.

Må bare minne meg selv på att : " Mat er for ". Alt trenger ikke være godt og smakfullt. Hovudpoenget er å bli mett nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste innlegget ditt på Ninjastars side, og DÆRSKEN - for en flott treningsinnsats!! Herlig måte å starte det nye året på, jeg er imponert!

 

Jeg blir også bittelitt motivert av det du får til her, så bare fortsett så kommer jeg på plass med trening etterhvert jeg også! ;)

 

Det er godt å ha noe å glede seg til. Vi skal omtrent i samme område som deg i sommerferien, bare litt oppover på fransk side av grensen. Kun 2-3 timer fra Barcelona, så vi spekulerer litt i en helgetur dit underveis i ferien. Herlig område av verden, dette! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hallo! Hvordan går det i inngangen til helgen? Har du en plan? Og har du bestemt for om du du skal bytte pulsklokke, hehe? Jeg for min del ble litt demotivert av en artikkel i VG her i uka som var, hvor de hadde testet hvilke apparater du forbrenner mest på. Da testet de kaloriforbruk ved hjelp av oksygenmålinger. Og tallene for testdama, de var enda lavere enn det min pulsklokke viser for ca tilsvarende trening.. Så egentlig hadde det vært interessant og målt O2-opptak, og få et bedre estimat ut fra det.

Hva har de andre du trener med? Polar? Polar gir høyere forbruk enn Garmin, sånn i snitt. I så fall er det ikke så rart at du blir litt demotivert!

 

Min plan for helgen er trening lørdag og søndag. Null godis, men litt ekstra mat. Noe jeg begynte med allerede til lunsj i dag, det var pølsefest på kontoret i Oslo, og jeg var litt uforberedt. Men på den annen side ble det ikke fredagskake, så det får gå ;) Og vei gjennom Oslo S kjøpte jeg kun en salat. Stolt og fornøyd!

Ikke at offeret var sååå stort. Er i sonen nå, og da føles jo ingenting som et offer. Måtte det bare vare :D God helg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Innom for en liten status rapport ;

Ligger rett ut med influensa <_<

Formen er rett og slett elendig ! Feber, slapp, verk i kroppen osv....

Sur er jeg også.... Nå når jeg endelig er så godt igang med hardtrening frem mot to turneringer.. får bare håpe att dette slipper snart, har lagt siden søndag..

Pulsklokke : jeg har garmin ( som må lades etter 8 timer, noe jeg alltid glemmer...), mens venninnene mine har polar. Kan godt hende jeg bare lurermeg selv Mtp forbrennte kalorier, men hva gjør man ikke for å få litt ekstra giv ? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nei nei nei, så kjipt å få influensa nå! Å, skjønner deg så godt.. du har lov å være sur. Ønsker deg masse god bedring, og at du kjapt kommer deg på bena :)

 

Nå er det køya for min del, jeg blir hentet kl 7 i morgen for jobbreise. Denne gangen til Sandefjord, så ikke så eksotisk som det har pleid å være, haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ElisabethV, hvordan er formen. Slipper influensaen taket??

 

Jeg har holdt meg unna *bank i bordet*, men nå kryper den innpå fra alle kanter så det er vel bare å være forberedt. Veldig mange år siden sist jeg hadde influensa, så jeg er type utsatt... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Her har influensaen sluppet taket, og tilbake sitter jeg ganske utmattet og sliten :unsure:/>

Og enda en gang er det å ta seg i nakken, å komme igang med trening og ett bedre kosthold....

Og jeg kjenner att jeg syntest litt synd på meg selv, og jeg er ikke så gira som i begynnelsen av januar. Føler piffen ble litt tatt ut av meg.. en hel uke med feber og kroppsverk er virkelig noe dritt !

I går var jeg på trening, siden det er turnering til helgen. Og formen, den er elendig !!! :angry:/>

Så det er ikke mye morro å skulle stille på turnering når man egentlig vet att formen skulle vært noe bedre...

Så det så.

Der er dagens suttre innlegg, så skal jeg oppdatere meg hos dere andre, og håååper att det er bedre lesing enn med meg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ElisabethV, hvordan har det gått med deg i helgen?

Har du klart å holde koken i turneringen?

 

Håper du finner igjen energien, så kommer nok piffen også. Jeg skal i gang med en skikkelig innsats for våren 2013 - skal du være med?? :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jo, helgen den gikk greit.

Er ikke skikkelig i form igjen etter influensa, men klarte å yte ganske bra.

Men sitter igjen dønn sliten etter en helg med mye trim :)

Og trim, det liker vi !! :D

Prøver å grave frem noe motivasjon til å bli kvitt 4-5 kg, men sliter litt med det.

Tror jeg skal prøve å fokusere på å få opp formen, og trene en del. Og når jeg gjør det, kommer fokus på hva som går inn i munnen også :)

Målet mitt er å kunne bare "stikke avgårde på en joggetur"....

Akkurat nå må jeg innrømme att kroppen hadde blånektet på joggings... :rolleyes: Skikkelig stiv og støl etter helgen !

Men jeg skal på trening i kveld, og regner med jeg får trent bort noe av stølheten.... :)

 

Men jeg er med på vår innsats, for jeg har lyst til å møte vår/sommer som sprek og fresh ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi møter våren som både spreke og freshe, tror jeg! Det handler jo heller ikke om et par kilo fra eller til, men energi og hvordan man føler seg. Et bra mål!

 

Deilig å komme i gang med trening igjen etter influensaen, eller er det bare .... et ork? Skikkelig tøff den influensaen som har gått nå, hører jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Vi møter våren som både spreke og freshe, tror jeg! Det handler jo heller ikke om et par kilo fra eller til, men energi og hvordan man føler seg. Et bra mål!

 

Ja, det gjør vi :D

 

Og enig med deg Elisabeth, jeg synes motivasjonen kommer mye lettere når jeg bare klarer å få fart på treningen først. Så det er nok der vi må fokusere! Komme i form, og så får maten følge etter.

 

Og formen min er virkelig ikke på topp om dagen, heller. Ikke har jeg trent regelmessig, og ikke tror jeg at kroppen har satt veldig pris på all hormonharselering de siste par månedene. Jeg er skikkelig trøtt og energiløs!

Men - bare én ting å gjøre med det, og det er å komme i gang med treningen :D Så! I dag skal jeg på BodyPump, og timen er tidlig slik at jeg drar rett etter jobb. Det synes jeg fungerer veldig bra når jeg sliter litt med å komme i gang, for da rekker jeg ikke å sette meg ned og kjenne på hvor trøtt og sliten jeg er. Skulle ønske det var flere timer tidlig på ettermiddagen, men jeg får i hvert fall benytte meg av de som er :)

 

Innsats og ny frisk - here we come :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Etter tre uker med strutse tendenser er det på tide å se opp, og komme igang med bedre kosthold og mer trening ( IGJEN !!! )

Vekten den er all time high for siste to årene, og det HATER jeg !!

Alt for mye kos de siste to ukene, har gjort att 2 kg kom vips på...

Mannen har vært på Gran Canaria på guttetur, og jeg har kost meg masse hjemme. Spist og spist, for han er j på tur å koser seg ?!!???? :blink:/>

Så da må jo jeg og det....

I tillegg så har ikke formen helt kommet seg etter influensa, og jeg sliter fortsatt med jeg er slapp, tung i kroppen/verker i kroppen og er tett nese...

MEN nå er jeg klar for en ny dyst, og vekten skal nedover.

Dette går bare ikke !!!

Kjenner nesten jeg begynner å bli litt hysterisk....

 

Så her trengs dra hjelp så det holder ! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Skjønner godt frustrasjonen din - jeg er litt der selv!

Men for å se på det positive: Mannen er nå tilbake fra tur, så da er det ikke synd på deg lenger. Ju-hu! Dermed kan du redusere kosespisingen. Og når mannen er tilbake fra tur, er det vel din tur til litt egentid og fokus på egen trening!

 

Er formen din såpass at du orker å trene ennå, forresten? Litt rennende nese gjør vel ikke så mye, men verre hvis hodet er tungt, synes jeg. Hvis formen er sånn noenlunde, er det bare å starte på igjen.

 

Og som vi har sagt før, maten kommer langsomt etter, bare vi får treningsrutinene på plass igjen. Det har jeg fortsatt god tro på, også for egen del ;)

Mitt mål for kommende uke er å fortsette med treningen (var kjempeflink i uka som var). Og så skal jeg være mye flinkere med maten. Jeg klarte meg sånn medium i forrige uke, men hadde ikke en god nok plan for helgen. Så den var ikke mye å skryte av.

 

Hva tror du hjelper for din del i uka som kommer? Kort rapport her inne på slutten av hver dag? Et mål for hver dag? Noen utfordringer?

Jeg skal tenke litt på det for egen del. Fokuset mitt må OPP. For jeg skal være myyye flinkere denne uka enn forrige :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Mer fokus her inne er definitivt med på å klare en bedre uke.

FOKUS FOKUS OG FOKUS !!

Har egentlig gode treningsplaner i dagene fremover.

I dag er det langtrening ( første langtrening siden før jul ! ), der jeg skal gå en tur, deretter badminton.

Onsdag er det dobbel badminton trening ( 2,5 timer. )

Fredag skal jeg til Trondheim, for å spille divisjons badminton.

Vi reiser torsdag ettermiddag, og har hele fredagen fri.

Bor på spa hotell med treningsrom, å det skal jeg benytte meg av når jeg er uten mann og barn :)

Lørdag og søndag skal jeg også spille badminton. Så denne uken blir det noen trimpoeng ! :D

MEN jeg må også tenke på inntaket...

Hadde egentlig en god treningsuke forrige uke, med turnering i helgen, men ødela det hele med å spise så himla mye forrige uke... :rolleyes:

Og ja : nå er det min tur til egentid/trening. Så det er bare opp til meg selv, jeg får det til om jeg vil. Og jeg VIL VIL VIL !!!!! ( Jeg får det bare ikke alltid til :P )

Og formen den er god nok til trening, det er bare tungt å komme skikkelig igang igjen. Men denne uken her skal det nok bli dreis på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg litt for godt igjen, det har gått litt trått med fokuset i det siste, og det merkes veldig godt på klærne, så NÅ er det bare å trøkke til.

 

En "forberedende uke" sist uke, og fullt fokus fra denne uka av. Det høres ut som vi har samme plan for ukene som kommer! :D

 

På den absolutt lyse siden: Det er februar og våren er like om hjørnet. Vår = lysere kvelder, bare veier, hestehov i veikanten, sol og ENERGI!

 

Vi klarer dette, ser du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, dette her klarer vi ! :)

 

Vi 3 er vel blandt de mest trofaste her inne på formuet siste 2-3 årene, så dette skal gå bra ! :)

Merkelig dette hvor lett det er å fall tilbake til dårlige matvaner. Selv om jeg vet att jeg legger lett på meg igjen, så har jeg skylapper forann øynene, og sitter med en ELENDIG følelse inni meg når jeg vet att jeg er "på ville veier"....

Men i dag derimot føler jeg meg virkelig klar for kampen med å gå ned noen kg, for så å HOLDE Meg der !!! Må prøve å komme dit att man er fornøyd med det man har oppnådd, og den man er. Dette sliter jeg veldig med, og den dårlige samvittigheten / Selvfølelsen er IKKE noe god.

 

Dagen i går gikk veldig fint.

Hadde en god treningsøkt, med tur opp på fjellet bak meg.

Selv om det var sleipt å gå med snø, så fikk jeg en ganske god tid opp :)

Avsluttet med badminton trening rett etterpå, så da ble det bra :)

Maten har jeg ikke full kontroll på, det byr meg nesten imot å telle å veie... Så jeg prøver uten litt fremover, og håååper det er nok med øyemål og det jeg kan/vet jeg kan spise.

I går var det pasta på menyen. Lager hjemmelaget tomatsaus, og bruker karbonadedeig. Steker løk og gulrot å fyller på med det, så jeg blir mett :)

Dagens middag er ikke bestemt, men tror det blir stekte fiskekaker, poteter, gulrot og brokkoli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god start på uka! :D

 

Kjenner veldig godt igjen det du sier, og antakelig er det nettopp pga dårlig samvittighet og det at vi egentlig ikke klarer å slappe helt av med tanke på vekta, som gjør at vi fortsatt er her og ikke veier 15 kilo mer. Tror jeg. :D

 

Så trofaste er vi, og det velger jeg å se veldig positivt på.

Håper også at det smitter over på selvbildet etterhvert, og jeg føler nok jeg er litt på gli. Blant annet så får jeg ikke lyst å grave meg ned og piske meg selv opp ned og på vranga selv om jeg kommer litt på utur med mat, for nå vet jeg at jeg kan gjøre noe med det!

 

Så gjelder det å ha den litt avslappede holdningen uten at det blir helt slækk.... ;) Hoho, må jobbe litt med den, merker jeg!

 

 

Trening er vel uansett nøkkelen til alt her, og nå som jeg er noenlunde på rett vekt, så er det fullt fokus på å bygge opp en akseptabel form dette året. Finne gleden til å gjøre mer enn å gå med hunden!

 

Synes vi er flinke, jeg, og jeg er SÅ VELDIG GLAD for at vi er "sammen" om dette. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Helt enig !

Trofaste som vi er, det er positivt :)/>

Og JA uten dere, så er jeg sikker på att jeg ikke hadde klart dette. Ikke så lett å slippe taket helt, når man vet att noen venter på tilbakemelding her inne )

 

Her går det greit.

Har klart å få en forkjølelse, og det irriterer meg noe voldsomt !

Akkurat begynt å komme meg fra en hard influensa, så kommer dette....

Reiser på badminton helg i ettermiddag. Morgendagen går med til kos og shopping ( Skal ligge på spa hotell ), og lørdag og søndag skal vi spille.

Hadde ikke gjort noe om den forkjølelsen slipper taket !

Gårsdagen gikk fint. ( foruten det lille kakestykke i lunsjpausen på jobb, som jeg nesten hadde glemt... )

Sov bare 3 timer natt til i går, så vurderte å droppe trening, i og med jeg også er forkjølet. Men siste trening før turnering osv, så dro jeg allikevel. Det endte opp med en god trening. Ikke noe full fart, men god og sliten etterpå.

Skal prøve å være litt kritisk på hva som blir puttet i munnen på tur, men vet av erfaring att det ikke er lett.

Skal i alle fall kjøpe knaske gulrøtter og sukkererter til bilturen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Å nei så kjipt med forkjølelse nå? Usj! Men etter influensaen, kan det jo være at kroppen ikke er helt i tipp-topp form, og dermed mer mottakelig for innpåsliten virus og bakterier? Håper det går fort over og at du får en fin helg likevel :) Spa-hotell hørtes jo temmelig herlig ut, må jeg si! Du må kose deg masse, og tenke at alle små bidra til å spise sunt er bedre enn ingenting. Og på mandag venter ny uke og nytt fokus :D Jeg satser på at jeg også er tilbake i full fart på mandag - tror jeg skal ta det helt med ro med trening frem til da. Jeg er så utålmodig at jeg som oftest starter opp igjen trening alt for tidlig. Men jeg har blitt noe flinkere de siste par årene. Jeg vet jo i teorien at det er mye bedre å la treningen være et par dager ekstra enn å gå en lang periode for halv maskin. Så er det bare å gjennomføre det i praksis.. :)

Masse god tur og lykke til på turnering. Og god bedring! Regner med du kommer med rapport på mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Tilbake etter en fin helg i bartebyen :)

Kosa oss både på spa, og ikke minst med shopping i tillegg til badminton spillingen.

Rent idrettsmessig var det ikke så alt for bra.

Vant 3 kamper, og tapte 3 stk.

Men mye god trim, så det er bonusen :)

Men som alltid så blir det mye ( altfor...) mye kos/mat på turen. Vi drakk vin både fredag og lørdag, og spiste gode middager. Matlysten er jo på topp etter slike anstrengelser.... :blink:

Nå har jeg forresten fått meg ett nytt mål å jobbe frem mot, og jeg VIL VIL og SKAL komme meg ned på 73 kg. For 13 april skal jeg nemelig til Gran Canaria sammen med 4 venniner en hel uke !! :D

Det er min første tur til "syden" alene, og jeg gleder meg veldig !

Men da må det jo jobbes for å føle meg fresh til den tid.

Så nå må tankene snus, og jeg må komme inn i "ofre" modus. For jeg må si nei takk igjen, og det skal egentlig bli litt godt ! :)

Så fult fokus fremover !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

HM... Litt opp spising av det som er i skap på gang ??? :rolleyes:

Har hatt dilla på potetsalat og spekeskinke, på skiva. Eller den jalapenos osten til Kavli... SUKK !! så det må tømmest fra kjøleskapet før det blir lavt nok inntak pr dag her.

Droppet faktisk treningen i går, det ble avslapping på sofaen i stedet for. Og det trengte jeg nok etter en travel helg :P

I dag er målet å gå en tur.

Etter middag lekser og kjøring til og fra idrettsskole for de minste... puh !! det er en travel hverdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det hørtes ut som en herlig helg :) Og med all den treningen, så gjør vel det opp for mye av inntaket! Men jentetur til Syden, det hørtes ikke dumt ut, det. Jeg er så underernært på sol og varme at jeg allerede nå gleder meg vilt til ferien. Vi skal til Mallorca, hvor jeg ikke har vært siden jeg var 13. Vi er mange fra en gjeng som reiser til samme sted, med menn og unger og hele pakka. Og så leier vi flere hus og har samme base, men uten at vi alle er oppå hverandre hele tiden. Det blir spennende å prøve en slik ferieform! For min del som bor så langt unna gjengen, skal det bli ekstra gøy å få litt sosialt samvær på toppen av ferie med kjæresten, så dette tror jeg blir bra!

MEN... jeg har også et mål om at jeg på det tidspunktet skal se noooe bedre ut i bikini enn det jeg gjør nå. Litt fastere og litt mer muskler. Og helst litt mindre fett ;) Veldig greit med et helt konkret tidspunkt å jobbe mot, det er det lenge siden jeg har hatt.

Så bare jeg kommer i gang igjen med trening etter ryggsmellen forrige uke, skal det bli styrketrening på denne wannabe-beach-baben her ;):D

 

Ellers? Har du fått tømt skapet og satt i gang med økt fokus på maten ennå? Det er jammen ikke lenge til helg igjen, hjelp! Jeg har alle planer om en like flink helg som forrige, og aller helst litt bedre. Men det blir i morgen! I dag skal jeg ut på tur, minst! Kanskje til og med treningssenteret... med forsiktig egentrening. Jepp, det blir bra! Ha en fin-fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

hm... skap tømming tar sin tid... :blink: Men prøver å moderere meg litt...

Treningsmessig så går det strålende ! :)

I går ble det en langrenn ski tur i strålende sol, på 1,1 mil.

På kvelden ble det badminton trening.

Så alt i alt en godt gjennomført dag i går, må bare spise litt mindre fremover... :unsure:

Oppdaterer dagens vekt, som dessverre ikke er så mye å skryte av, men kommer sterkere tilbake. Skal og vil komme meg ned til sydentur i april !

Hørest ut som en spennende ferieplan ninjastar !

vi var på Mallorca for 2,5 år siden, og det var topp.

Til sommeren skal vi til Barcelona sammen med ett vennepar med barn. gleder meg veldig !!

SÅ det er mye godt å jobbe fremover mot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Helgen kan vel ikke siest att den var veldig god kalorimessig....

Jeg både spiste for mye mat, og drakk for mye vin...

Og jeg kjenner att jeg rett og slett ikke er der jeg vurderte å si nei takk til vin/god mat/kaker.

Så hva gjør jeg ??

For jeg straffer meg selv hele tiden ( inni meg ) for att jeg ikke klarer å gå ned i vekt igjen. Jeg har det ikke godt med meg selv.

Og det er så forbaska unødvendig å gå rundt å føle slik HELE tiden :(

Jeg er vel sånn noenlunde fornøyd med meg selv etter ett helt liv med 20+ i overvekt, så dermed klarer jeg ikke å ta nok tak til å bli kvitt de siste kg...

Ikke lett dette her, men tror jeg må jobbe litt mer med hode, og det å kunne bli fornøyd.

i går var det en topp treningsdag :) Opp på fjellet bak meg som var skikkelig trått med regntung snø, deretter en badminton trening. Totalt 2 timer med høy intensitet :D :D

 

I dag morges fikk jeg beskjed om att mormoren min er veldig syk, og ligger på det siste. Så får se hvordan dagene fremover blir. Planen var en lang god trening imorgen, så skal vi på hyttetur fra torsdag til søndag. Reiser avgårde torsdag morgen, og har tenkt både å renne slalom og få gå meg noen langrennturer. Men som vi vet, blir det jo ekstra kos også, så vinningen går vel i spinningen eller noe sånt... :rolleyes:

Så akkurat nå er det litt usikkert hvordan resten av uka blir, men kjenner att jeg ikke har lyst til å skuffe ungene som har gledet seg veldig til hyttetur. Ikke alltid mammas ønsker/behov kommer først... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...