Gå til innhold

Veien for å holde matchvekt !


Gjest ElisabethV
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Dagens veie resultater gir en god boost til å stå på videre :)

Ned 1,5 kg på 2 uker, DET er godkjent !

 

Wow, det var knall! Du er jammen på rett vei nå:D Og så herlig at treningen er på plass igjen. Da går det meste seg til, synes jeg :)

Bra at dere er så mange flinke om dagen, for jeg går bare i feil retning. Går opp en kilo om dagen i snitt med alle disse smertestillende og ikke de beste matvalgene. I dag kom jeg meg endelig ut av huset og klarte 15 minutter rundt kvartalet. Magen ser ut som en heliumsballong, og jeg klarer ikke rette meg ut. Med tre snitt i magen strammer det når jeg strekker ut ryggen. Så trening og GR er litt langt bak på planen min enn så lenge. Kanskje jeg klarer å manne meg opp i morgen, til å ha en superduperflink dag? Uten trening da, det blir minst en uke til, vil jeg tro.

Men jeg skal ikke klage, dette var vel mye mindre omfattende enn det du var gjennom med magen. Jeg er bare litt pysete, jeg som aldri har sydd noe, operert noe, knekt noe, vært sykmeldt eller innlagt på sykehus :P

 

Stå på videre, jo tøffere vi er i november, jo mindre blir det å fikse på i januar ;) Innen da håper jeg forresten at jeg har flyttet inn ved siden av deg. Gir ikke opp selv om jeg er på en midlertidig omvei. God fredag og innspurt mot helg i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, ElisabethV!

 

Nå er du skikkelig i siget, ser jeg. Det er kjempebra!

Det er så artig inne på forumene om dagen, masse aktivitet og flinke folk. Ekstremt inspirerende og du verden for en drahjelp det gir.

 

Nå er jeg noen skarve dager unna å kapre min aller første hybel inne på dette forumet. Jeg tenker så det knaker og legger planer for veien videre. Tror de siste snart 2,5 års erfaringer gir et veldig godt grunnlag for å greie seg bra, men merker det er MYE å jobbe med inne i eget hode.

 

When in Rome, do as the Romans! Det samme må vel gjelde her: When skinny, do as the other skinnies... Jeg har lenge studert de overvektige og forsøkt å lære av deres (og mine, de er ikke noe dårligere!) feil, men nå må jeg kanskje begynne å studere de tynne for å finne ut hva som er suksessfaktoren.

 

Jeg begynner å danne meg et bilde, skal bli spennende å se om jeg kan overføre det til meg selv..... :D

 

Hyggelig nabolag her inne, forresten! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Merkelig dette når man virkelig er i siget... :blink:

Da kommer det en liten hindring, og vips så er jeg på "bærtur" igjen...

November er en VELDIG vanskelig mnd, med alt for mange feiringer i vår familie.. :rolleyes:

I går hadde mannen min bursdag, hipp hurra :)

I morgen har jeg bursdag... Hele 34 år, så ikke noe rundt, men det må jo feirest ! I går tok vi familieselskap pakken, med middag og kaker. I morgen tar vi med barna på kino, Reisen til Julestjernen, pizza først. Og selvfølgelig smågodt, popcorn osv...

Tenker att jeg skal være flink, å begrense meg men det er så FRYKTELIG vanskelig...

Var i 40 års lag i helgen. Drakk vin, og ikke minst spiste alt for mye av den nydelig maten ( koldtbord, kaker og ikke minst gotterier... )

Prøver å hanke meg inn igjen, men det er fryktelig travle dager for tiden, og da går det ikke mamma sin vei med trening og planlegging og laging av sunn god mat.

Men skal prøve å holde meg i ørene, og ikke gi helt etter for sukkertroll/potetgull troll som roper på meg.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIPP HURRA OG GRATULERER MED DAGEN! :D :D

 

Håper dere har en fin feiring på kino! Er spent på å høre hvordan filmen var, jeg har nemlig kjempelyst til å se den, selv om jeg ikke har unger. Jeg liker veldig godt originalen og ser den gjerne i jula på tv hvis jeg rekker! Ellers har jeg sett både James Bond og De urørlige i det siste (jeg som ikke har vært på kino på månedsvis), og jeg likte begge veldig godt på hver sin måte. Jeg var jo på Fitness Convention i Oslo i helga (helt fantastisk moro!), så da kom samboer inn på ettermiddagen på lørdag, vi gikk på kino, spiste middag ute og overnattet på hotell. Utrolig koselig å gjøre slike ting innimellom alt det andre vi holder på om dagen. Deilig pause :)

 

Ellers er det jo nesten litt dårlig gjort at dere har så mange å feire i november?! Da blir det jo to måneder på rad med mange utskeielser, da. Og bursdag, det er vel ikke akkurat da man tenker mest på GR. I hvert fall ikke når motivasjonen er så som så. Jeg tenker at det kanskje er noe vi bare må akseptere, når man holder ut her inne så lenge som oss? Motivasjonen kommer og går, så får vi heller være flinke til å utnytte den maksimalt når den først har meldt sin ankomst B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

TUSEN TAKK :)

Koselig å bli att du husket på dagen min :)

 

Jeg syntest att filmen var god, og det var bra underholdning, både for vi voksne og for barna.

Så jeg hadde anbefaler den på det varmeste :)

 

Vekt messig så er det ikke noe å skrike HURRA for om dagen...

ALT for mange feiringer og selskap for tiden.

I kveld skal jeg ha klubb. Det er 8 damer som møtest for sosialt samvær, og en matbit. Jeg skal lage GR Meksikansk tacosuppe, har du prøvd den ?

Vi bruker også å ha dessert, men tror jeg dropper det i dag.

Den ene har nøtteallergi, vi har to med gluten allergi og en med laktose intolleranse.... IKKE mye igjen å lage da.. :P

Så da blir det en skål med godis i stedet for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Elisabeth!

 

Jeg har endelig begynt å innse at det er sånn livet som vektvariabel er..... utfordringer, utfordringer og utfordringer! Og jeg vil ikke være en som må si nei til alt nå som jeg har nådd målet - men det betyr nok beinstrenge hverdager og å passe på å ta en like streng helg i ny og ne. Jeg er superdårlig på måtehold når jeg først tillater meg å skeie ut, men håper jeg kan ta det igjen ved å være helt nazi i mange hverdager og at det balanserer regnestykket..

 

Huff, jeg er litt spent på dette å holde vekten, kjenner jeg ;-)

 

 

Kos deg med dagens venninnetreff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, jeg er litt spent på dette å holde vekten, kjenner jeg ;-)

 

 

Hei jeg er gjest på tråden og så denne setningen.... jeg nesten "gruer meg" til jeg er der. Det er noen få kg til, men ikke mer enn at jeg har begynt å "forberede meg"... Det er liksom så lettvint å tenke reduksjon... men åååååååå så spennende å holde vekten! Lykke til alle dere som er ved målet!! Det er vel nå det virkelig begynner, kanskje :rolleyes::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ElisabethV, jeg er på besøk en liten tur her inne. Begynner mentalt å forberede meg på å skulle bytte forum til neste år :) Har ennå langt igjen men det er noe med det å så en spire, en liten tanke om det som skal komme siden ;) Jeg tror det kan bli enten til vinterferien eller til påske, alt etter om jeg går ned 500g el 1kg i uken ;) Med dagens motivasjon er det absolutt innen rekkevidde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så koselig med flere her inne på Hold Vekten !

Det er ingen lett oppgave, så flott vi er flere som kan backe hverandre opp :)

Her går det ikke rette veien om dagen...

Det er dessverre for mange fristelser, for mange selskaper, og for mye som skal gjørest hjemme før jul..

Treningen har blitt nedprioriert for å bake, og vaske.

Kjenner meg selv, jeg er en skikkelig stress person, som takler DÅRLIG stress, så da er jeg føre var. Til mer jeg får gjort i hus og hjem til bedre er det når nettet strammer seg inn.

Helgen ble brukt til bakst. Lefser og julemenn/kakemenn. Og da blir det også selvfølgelig litt prøvesmaking... Og ingen tid til trim. Dette er en dårlig kombinasjon, når man er så matglad som meg...

Satser friskt på att denne uken skal jeg få trene, og spise litt midre enn forrige uke.. Ingen selskaper i sikte, før enn til helgen. :rolleyes:

Det er 2 uker til julebord, og planen er å ha 2 flinke uker. IKKE slike helger som jeg hadde denne hlgen, der jeg har spist stort sett det jeg har kommet over... :blink:

Så får jeg oppdatere vekten litt ut i uken, når vi ser helgens "ødeleggelser".... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink som allerede har begynt med baking og vasking, jeg :) Jeg har en plan om å begynne snart selv.. men er litt treig, hehe. Også er det jo noe med det at jo tidligere jeg baker, jo lengre tid er fristelsene i hus. I fjor bakte jeg ikke så mye, men jeg lagde mye julegodis. Helt umulig å ikke ta seg en bit når man passerer lageret i trappen, huff ;)

Neeeiii... er du med på et par flinke uker nå, eller hva? I hvert fall på hverdagene? Jeg skal på julebord allerede i morgen, og på lørdag får jeg besøk av noen venninner, så helgejulestyret begynner allerede nå for min del. Men da blir DESTO viktigere å holde tunga rett i munnen (eventuelt holde munnen helt igjen, høhø!) på hverdagene. Jeg skal IKKE videre opp nå mot jul. Det jeg legger på meg, det får komme fra 20. desember og utover, altså. Hvis ikke, kommer jeg snart til å se 80 igjen.... og DET er så lite aktuelt, det. Nei nei nei :)

 

Inspirert av deg prøvde jeg meg forresten på GR meksikansk suppe i går! Men jeg lagde den med kylling i stedet for kjøttdeig, og hadde oppi litt bønner i stedet for purre. (For det var det jeg hadde hjemme, orket ikke handle, haha!) Kjempegodt! Jeg har virkelig fått øynene opp for suppe det siste året, det er så godt i den kalde tida.

 

Ellers? Fått tid til noe mer trening siden sist? Jeg er såvidt i gang etter fire ukers nedetid, men det er litt tungt å komme i gang igjen. Jeg får ta det pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

JA ! Jeg vil være med på ett par flinke uker, men da må jeg hyppig inn å registrere her inne... LETT å lukke øynene, å glemme alt .. :rolleyes:

 

Gårsdagen ble tilbrakt hjemme på sofaen. Etter en natt med 2 timer sovn, og en kropp som ikke var i form, var det bare å holde seg hjemme. Ikke hadde jeg feber, men jeg klarte ikke å roe ned kroppen for å sove. Sov fra 24-02, og våknet. Det kriblet i kroppen, følte på en uro i hele kroppen. Vond hals, men ingen feber. Merkelig. ( Det gjorde vel ikke saken bedre att jeg trente 2 harde timer på onsdagskvelden.. )

Så som sagt gårsdagen ble på sofaen, og jeg var flink ( utenom litt brieost og fenalår på rundstykke... ), hele dagen frem til klokken 21.30. Da gikk det en sportlunsj og noen karameller inn i gapet, og borte var de på ett blunk ! Syntes veldig synd på meg selv, for jeg skulle egentlig på julekonsert sammen med mammaen min. ( Stille Hellige Natt... )Men måtte avlyse pga jeg var syk :(

 

MEN i dag er jeg bedre, om enn ikke helt i form, så treningen må nok vente i alle fall til i morgen.

Er ganske flink å trene for tiden, HIPP HURRA ! :D

Det er deilig å kjenne att formen er noenlunde grei.

 

Så da får jeg prøve å holde meg i skinnet i helgen.

Litt lørdagsgodis MÅ det bli, men skal styre unna fredagsgodisen ! :)

Planen for i kveld blir da dipp av kesam, og gulrot/agurk/stangselleri. DET er en plan !

Vi har ellers ingen spennende planer for helgen, så litt trim må inn i planen. Og så blir det vel litt baking ( kremt... ), og nedvask av det ene soverommet som jeg har igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Elisabeth!

 

Bare jeg kommer over denne helgen, der vi skal feire minstemann med brask og bravur som seg hør og bør, så skal jeg inn i skjerpe-modus for å finne tilbake til 64 blank før jul.

 

Godt at formen din er oppadgående, for fra mandag av og i to uker skal vi rapportere her inne hele tiden, ikke sant?? ;) ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Innom for å rapportere... :)

Og som jeg akkurat har nevnt inne hos Ninjastar, så holder ikke motivasjonen lenge om gangen, dessverre...

Jeg er rett og slett DRIIIT lei av vektpresset som herjer oppe i hodet mitt.

Jeg vet att jeg ikke kan slippe dette, for da raser jeg opp i vekt igjen.

Jeg liker den aktive livsstilen jeg har nå. Jeg er ganske sprek, går på store lange fjellturer, til topper jeg aldri før har turt om å komme meg opp på. Jeg er flink å trene, å går til og med ut når det regner ! :rolleyes:

Så det er mye positivt med dette. Ikke bare negativt slik som jeg føler nå.

November/Desember er hektiske mnd, og spesielt i vår familie med så siiiinsykt mange selskaper. Det gå r selvfølgelig ut over noe. Men det å sitte igjen med dårlig samvittighet og slvfølelse FØR julen begynner det er ikke noe kjekt.

Så jeg skal ta en runde med meg selv. Jeg orker ikke å ha det slik lengre.

Jeg vil være fornøyd med meg selv, ikke hele tiden bare finne feil, og "rakke" ned på den jobben jeg har gjort. For det er det jeg gjør nå. Om noen bemerker att jeg ser flott ut, så er det første jeg sier, att jo, men jeg klarer jo ikke å komme meg ned igjen de 2 kg som kom på i sommerferien... :huh: Her tar man ikke til seg positiv kritikk, BARE negativ :(

 

Til helgen er det julebord, og jeg gleder meg.

Jeg arrangerer, og jeg har troa på det blir bra :)

Så fra fredag til søndag er det full rulle, med både konsert, god mat, shopping ++ Har en nydelig kjole som er smashing, så denne kvelden skal jeg stråle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dette har vi visst mange tanker om , begge to :) Rekker ikke skrive så mye nå, hektisk på jobb om dagen. MEN et par ting vi ikke må glemme (og jeg skriver denne lista til OSS BEGGE her nå, ikke bare deg, hehe):

1. Vi har allerede vært superflinke. Gått ned masse! Tenk på alle som aldri klarer det engang, som bruker hele livet på å tenke på at man skulle vært tynn, og alt man da i så fall skulle gjort....

2. Vi er såpass slanke og i god form at kroppene våre ikke hindrer oss i noe som helst. Tenk det! (Ok, jeg hadde kanskje ikke stilt som undertøysmodell for Victoria's secret, men det er da helle ikke noe jeg har lyst til). Vi kan gjøre hva vi vil nå, uten å føle oss fæle, late, dårlig trent eller noe som helst. Toppturer, fine kjoler, masse energi. Lista bare fortsetter :)

3. Det er helt naturlig å gå opp et par kilo etter at man har nådd målvekt. (Jeg har vært på fitness convention og vært på foredrag om vektreduksjon, sett det siste av forskningsresultater osv). To kilo mot alt vi allerede har gått ned, hva er det? Ikkenoe å bli så sint på seg selv for, i hvert fall.

4. Du har fullført hv-kurs (i motsetning til meg, da..), og har kommet utrolig langt i å være en del av den lille delen av befolkningen som klarer å holde vekten over tid. Ja, mange-og-nitti prosent går tilbake til startvekt innen fem år. Men tenk så langt du allerede har kommet! Dette SKAL vi klare.

5. Det er IKKE et nederlag ikke å klare superfokus i måned etter måned, år etter år. Det kommer til å glippe innimellom. Så jeg tror vi må slutte å være så strenge med oss selv. At det går litt i rykk og napp, det tror jeg vi gjør best i å akseptere, jo før jo heller.

 

Også tenker jeg at i perioder hvor man ikke orker dette fokuset hele tiden, så kommer man langt med å bedrive skadebegrensning. En eller tre flinke dager innimellom er bedre enn ingen. Og veie seg hver uke, ikke stikke hodet i sanden, slik at man fort ser når vekta peker oppover mer enn et par uker på rad.

 

Nei, dette får vi diskutere litt nærmere. Nå er kaffepausa mi over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hoi! Har gitt deg en aldri så liten utfordring inne hos meg :) Selvfølgelig helt valgfritt om du tar den eller ikke ;)

 

Nå skal jeg finne loppekassa, trenger å sove med vond hals. Men den vonde halsen klarte seg faktisk gjennom BodyPump i dag, fornøyd med det! SÅ får vi se i morgen hvor lurt det var... kan bikke begge veier! God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest ElisabethV

Hm...

Sliter ikke ut sidene her inne i desember dessverre....

Og det er både pga tidsmangel... Det er avsluttninger overalt !

OG ikke minst for jeg er ikke noe flink.

Trening blir nedprioritert for husvask, baking og alle disse festene...

Dette er en trend med meg, att når det blir travelt så kutter jeg ut trening, og sitter med en elendig samvittighet...

Det har vært fryktelig kaldt i mine trakter en hel mnd nå, så det å gå ut på tur har ikke fristet så mye.

MEN jeg ønsker å fokusere på andre ting enn julestresset, og i dag er tempen ute "bare" -5 grader, så jeg skal sette meg ett mål om 2 turer i helgen, i tillegg til trening på søndagskvelden.

Har en fullspekket helg, med selskap, skal være barnevakt for niesen min på 3 år, invitert bort på middag i kveld osv...

Og ikke minst skal huset pyntes og gjørest klart til jul :)

Jepp, jeg er klar for helgen !

Matmessig så kan jeg bare si att jeg skal PRØVE å begrense meg, men lover ikke noen ting, ( Vet jeg ikke klarer å holde løfte mitt... )

 

Vekten har jeg ligget unna siden forrige fredag, så målet må bli å komme meg opp på den til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) Veldig bra at du er innom og pirker litt i meg :D Jeg liker ikke når ting er så travelt at jeg ikke har tid innom her, engang. Sukk! Travle dager for oss begge, skjønner jeg. Jeg har dessverre mistet det meste av superfokuspiffen min. Jeg har særedeles lite motstandskraft om dagen, denne "nei takk"en jeg skulle øve på, den går det ikke så bra med ;) Og egentlig skulle jeg ikke stresset så mye med det, nå før jul. Men.. det store men'et er jo at jeg så gjerne vil komme i gang med å stabilisere denne kroppen før jeg eventuelt skulle klare å bli gravid. Jeg vil ikke fortsette det med disse tre kiloene frem og tilbake for evig! Og neste runde gravidforsøk blir kanskje i månedsskiftet jan/feb (har begynt på hormoner igjen denne uka, faktisk), så jeg bør ha landet på noe vettugt vektmessig lenge før den tid, synes jeg. Sukk, ikke bare lett dette her :)

 

Det positive for min del nå om dagen, er at jeg ENDELIG er i form til å trene igjen. Ju-hu, det tok bare seks uker :D Men hvordan jeg skal rekke denne treningen... hmm. Vi får se. Når juleferien begynne, skal jeg i hvert fall få til å gå tur. Synes du hadde et godt mål med to turer i uka. Får man det til, er det gull verdt både for kropp og sjel, tror jeg :)

 

Ellers SKAL jeg oftere inn her denne uka her. I det minste skal jeg ikke ut på flere reiser nå, så da er jeg mer online. Så ja - vi snakkes :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo! Nå har det vært fryktelig stille fra mine to favoritt HV-damer, nemlig deg og Slippe! Alt vel? Fin ferie?

Jeg koser meg skikkelig med juleferie, men har gitt opp kontroll på inntaket denne ferien. Katastrofe fra ende til annen. Sånn bortsett fra det, så har jeg det helt toppers på fjellet og nyter juleferien til fulle! :D

Men at vekta går opp-opp-opp, er det ingen tvil om. Trenger ikke vekt her oppe for å se og føle at magen har blitt mye større siden operasjonen i begynnelsen av november og alt det medførte av treningsstopp, fokusstopp, magesjauer og forkjølelse. Men! Slik er det, og ikke annet å gjøre med det enn å se fremover og ta grep fra neste uke av! Når jobben begynner, da er det tilbake til godt, gammelt opplegg for meg de neste fire ukene. Hele januar skal jeg ha fullt fokus.

Er du med?! Januar er jo så "enkel" måned å slanke seg i, for da er jo alle andre på slanker'n og ingen løfter så mye som et øyelokk av sukkerfri måned, slankemåned, sjokoladefri måned eller whatever man velger å gå for ;)

Kan hende fokusperioden blir litt lenger enn fire uker, men jeg må se an Prosjekt 2 først. Mulig jeg skal inn på sykehuset i slutten av januar, og i så fall avlyses all slanking fra det øyeblikket. Men langt fram dit - først januar!

 

Og godt nyttår, holdt jeg på å glemme :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det på tide å våkne fra vinterdvalen, riste litt i motivasjonen, piffe opp fokuset og springe løs på nytt år! :lol:

 

Ninjastar, jeg ser du er klar! (JUBEL!)

ElisabethV, du er vel også med????

 

Jeg er superklar. Superoptimist på alle våre vegne og superklar! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Juhu !

Begge favorittdamene mine er her, og er klar for dyst !!

DET liker jeg ! :D/>

Her har det vært en fin juleferie, med total avslapping ( alt for mye avslapping, hehe :blink:/> )

Vi har hanglet litt, og vært litt småsyke alle mann. Så det ble ikke den aktive julen som jeg hadde planer om... Bombe ?? Nei ! Som alltid så skrur all kunnskap seg av i hodet, og jeg kjører " good old days " i kjent stil ! :huh:/> blir visst aldri utlært jeg ??...

Men det positive med ett par slike uker er att jeg nå er veldig klar for en ny innsats.

Kjenner att det kribler i bena etter å komme i god fysisk form, og jeg GLEDER meg til bare veier og våren skal komme. Jepp, det er laaaangt frem i tid ;)/>

I julen blir det som regel to måltider, og snacks inne mellom med oss. Da blir det fort for mye snacks gitt... Sen frokost og en sen middag. Hva med dere ? Hvordan klarer dere " måltidsklokka" ?

Veiing etter julen tar jeg neste tirsdag :-). Ser ikke alt for ille ut !

Trening er jeg godt igang med etter husvask og dobbeltrening i går kveld.

Kjekt att vi er flere som er still gong (strong) her inne, syntest vi er bra flinke jeg !

( mitt eneste nyttårsforsett er å begynne å ta til meg skryt og positive innspill fra andre, og ikke minst dele ut det samme til andre :)/> )

 

Og : GODT NYTT ÅR til dere alle ! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElisabethV - godt å se at du er klar for nye krumspring ! :P

 

Måltidsklokka, sa du.... *kremt*.... Er det ikke ett sammenhengende måltid fra 23.12 og ut 1.1????? :rolleyes: Nei, jeg har mye å lære når det gjelder sommerferie og jul, tror ikke jeg har lyst på en så stor vektøkning etter disse periodene som jeg har hatt. Jeg må jobbe knallhardt for å stabilisere og finne nøkkelen for feriekos som ikke gir meg månedvis med slanking etterpå. Akkurat nå er jeg IKKE spesielt motivert for å måtte kjøre vlcd-kickstarter etter hver ferie heller, for det er tøft merker jeg....

 

Nei, vi har en lang vei å gå fortsatt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jammen har jeg glemt å komme inn å rapportere !

 

Her går det greit om dagen.

Trening står i fokus.

Har noen turneringer å trene frem mot, og ser att jeg girer opp tempo for å komme meg i form.

Maten går det slik der med.

Jeg teller ikke kalorier, prøver å holde meg på sunne valg, og ca riktig størrelse på porsjonen.

Jeg klarer bare ikke å komme i modus for å veie og telle skikkelig, men har noenlunde kontroll.

Som sagt så er jeg virkelig kommet igang med treningen.

Trente både fredag, søndag og mandag. Søndag og mandag var det lange treninger på over 2 timer. :)

Målet er å begynne å bruke pulsklokken min igjen.

Ble så demotivert en periode, for min viser så mye mindre forbrennte kcal enn mine venniner sin. Vurderer faktisk å selge den, å kjøpe en ny. I Know... Lurer sikkert bare meg selv, men når det blir demotiverende å bruke den, så blir det vel imot sin helsinkt... :rolleyes:

Skal oppdaterer meg på hvordan det går med dere andre, og så skal jeg komme innom ca en gang hver dag for rapport ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har kommet skikkelig i gang med treningen! Det er liksom første skritt, så kommer gjerne lysten til å rapportere mat etterhvert. Men den klokka, den hadde jeg nok solgt, ja... ;)

 

Jeg kjører på med pulver-kickstart og merker det er godt å få av vann og kvaps fort. Jeg tror allikevel ikke dette blir strategien min etter hver ferie, for jammen tar det på...

 

Bare jeg kommer meg forbi denne kick-starten, så blir det fullt fokus på fornuftige valg og trening for meg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Må si jeg beundrer deg Slippe ! Ikke lett å gå på pulverkur vil jeg tro !

Her går det greit.

Trener VELDIG bra, og kjenner jammen att formen er stigende.

Maten derimot er litt sånn der... Men jeg velger å være fornøyd med det jeg får til, å så skal jeg jobbe videre med de sunne gode valgene i matveien.

Må bare minne meg selv på att : " Mat er for ". Alt trenger ikke vøre godt og smakfullt. Hovudpoenget er å bli mett nok.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...