Gå til innhold

"Kurs" på egen hånd. Oppstart uke 10


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

Da er jeg back on track! B) . Fornøyd med egen innsats, for her har det vært besøk og barnebursdag. Har unnet meg litt av alt, - alt med måte.

 

Har desverre ikke ett eneste trimpoeng å vise til. Vært for mange unnskyldninger å bruke med forberedelser til bursdagen... Kroppen ser dvask ut, synes jeg, nå som over 5 kg er borte,- så trening og oppstramming må til! Gutten vår fikk en stor trampoline, så den kommer nok mor til å nyttiggjøre seg av. Om hun tørr ;).

 

Startvekt: 84,7 kg

Uke 9: 81,9

Uke 10: 82.1

Uke 11: 80,6

Uke 12: 79,3 (-1,3 kg)

Uke 14: 80,3 ( +1 kg )

Uke 15: 80,8 ( +0,5kg)

Uke 16: 79,1 ( -1,7 kg)

 

Stå på alle sammen- dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 524
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest LilleDill

Hei igjen!

Ny uke, ny veiing. Vekta i dag viste 85.5. Ikke mye å skryte av, men føler at det kunne vært verre. Tror jeg må tenke litt mer kortsiktig, for å få litt motivasjon her og nå. Skal i en konfirmasjon om en måneds tid, kunne da vært fint å kommet under 80 kg! Kanskje noe urealistisk, men godt å ha noe å strekke seg mot. :)

 

Stå på folkens og ha ei fin uke videre!

 

:angry: 16 :D 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen godteri (og lite karbo) på 1 uke, og 3 ganger med trening. Resultat, opp 700g! 86.2kg.

 

Jeg kan bare gi opp.

 

IKKE GI OPP, vi skal klare det... Til sommeren skal vi sprade rundt mange kilo lettere.. Vi gir oss ikke denne gangen. NÅ SKAL VI KLARE DET. Heier på deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bessa: 84,5 - 83,7 - 83,2 kg - 83,2 kg -82,8 kg - 83,3kg - 82,8 kg

Camkir Uke 9: 72 kg/- 71 - 69,5 - 69,1 kg - 69,9 kg - 69,9 kg - 70,5 kg

Diskusjon: 85,2 kg -84,6 -84.9 -85,5 kg -85 kg- 86,2 kg

EllenW: 88 kg - 88,6 kg

Gemma 84,1 kg - 84,5 - 82,4 kg - 82,4 kg - 82,0 kg - 80,5 kg - 81,7 kg - 81,9 kg

God og rund: 87.1 - 86 - 85 kg -85,9 kg

Komplekser: 78,6 kg - 78,1 kg - 77 kg

Lilledill: 88,3 kg - 87.8 - 87,6 kg - 85,8 kg - 85,5 kg - 85,5 kg

Linka_lill:92,5 - 90,9 kg - 90,3 kg - 90,0 kg - 89,3 kg - 90 kg

Lilly32 . opp 0,9 kg - ned 0,4 kg

Monken: 89,6 - 88,4 kg- 88,0 kg - 87,8 kg

Mitt år: 83.3 - 81,4 kg - 79,5 k

Sjarm: 81,9 - 82.1-80,6 kg - 80,3 kg -80,8kg -79,1 kg

Tertit: 84,7 kg - 83.8 - 83,7 kg - 82,6 kg - 82,6 kg - 82 kg

 

OK; her er ukens oversikt så langt.. Litt motbakke for mange av oss om dagen, men det er vel nå det er viktig at vi rapporterer og backer hverandre opp. Jeg tenker at hvis jeg kommer over denne kneiken så fortsetter vel vektnålen sakte men sikkert nedover.

 

Jeg tror kroppen min er slik at etter en kort periode med nedgang blir det stagnasjon og oppgang gjerne en 2-3 uker også plutselig raser jeg ned litt igjen, mener å huske at det var slik sist jeg slanket meg mange kilo også..

 

Det er bare å holde motet oppe. Bare snøen forsvinner igjen og sola titter frem blir det mye lettere å komme seg ut også.

 

I en annen tråd her inne fant jeg en link til en side som forklarte hvorfor en ikke gikk ned selv om en gjorde alt riktig. En av teoriene var at når kroppen forbrenner fett så tar cellene opp vann istedenfor. Det gjør at en ikke får utslag på vekta. Men til slutt gir cellene slipp på dette vannet og da rusler vekten nedover. DET tror jeg på... Jeg trøster meg iallefall med at det må være slik. Nå har jeg gått opp to uker på rad og jeg nekter å tro at det er fett som har lagt seg til kroppen, hvor i all verden skulle kroppen finne overskuddsfett til lagring nå når jeg sulteforer den. Det er nok vann. Jeg har stø kurs mot en slank og lekker kropp... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiloene ser ut som er limt fast for tiden, men jeg prøver alikevel å tenke at jeg til slutt vil se resulater av å spise sunt og å trene. Men det er ikke bestandig like lett.... alt føles så mye bedre når vekta går nedover.

 

Men tilbake til alt det andre som er positivt, bl. a. følelsen etter å ha trent :D Jeg har rukket både tredemølle og styrketrening i dag og fått 4 trimpoeng. Er fornøyd med meg selv og føler meg BRA. Snart er det tid for Ryvita-lunsj.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat etter to uker viser 0,2 kg ned. Er vel fornøyd med dette både etter påske og en barnedåp med altfor mye god mat.. At en aldri lærer..... En kan kose seg selv om en ikke spiser alle variantene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiloene ser ut som er limt fast for tiden, men jeg prøver alikevel å tenke at jeg til slutt vil se resulater av å spise sunt og å trene. Men det er ikke bestandig like lett.... alt føles så mye bedre når vekta går nedover.

 

Men tilbake til alt det andre som er positivt, bl. a. følelsen etter å ha trent :D Jeg har rukket både tredemølle og styrketrening i dag og fått 4 trimpoeng. Er fornøyd med meg selv og føler meg BRA. Snart er det tid for Ryvita-lunsj.

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

Enig, Tertit. Det er en vanvittig god følelse å komme inn igjen etter en treningsøkt, som en ikke går så fort ned i vekt som en ønsker kan vi vel trøste oss med at det er bedre å være overvektig og i god form enn overvektig og i dårlig form... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her enda, gir ikke opp, sakte men sikkert på vei ned mot 88 igjen. 88,6 i dag.

 

Bra, sammen skal vi heie hverandre i mål. Tok to twistbiter på jobb i dag.. Å fy fillern, de smakte godt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

Bra, sammen skal vi heie hverandre i mål. Tok to twistbiter på jobb i dag.. Å fy fillern, de smakte godt... :P

He he, det kan jeg tenke meg :D jeg tok meg 5 Marie kjeks når jeg ryddet i kjøkken skuffene idag, de smakte også godt. På tross av jeg egentlig ikke er så glad i kjeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par twistbiter eller 5 mariekjeks må være helt lov... Vi skal jo leve også...Det som er deilig nå er at etter to sjokoladebiter synes jeg at jeg har skeiet skikkelig ut, før åt jeg hele posen før jeg følte det på samme måten.. Det må jo være fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lofotpia

Hektisk uke med tid til ingenting... <_<

Rimelig kontroll på godtespising, med andre ord ikke helt kontroll...

Trimming startet så flott på fredag med sykkeltur.....og så ble det ikke noe mere.

 

Men nytt fokus på trim fra og med i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarm og Lofotpia, godt at dere har fått trimmet i allefall.Forrige uke gikk bra her, men denne uka har vært bare mas. Skal på kollegatrim i morgen, aner ikke om jeg rekker mer denne uken... Holder maten i sjakk da, men føler at alt maset og stresset gjør at jeg blåser meg opp noen kilo hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

1,5 tur opp/ned fjellet sammen med naboen :D kjente virkelig vi fikk fart på pulsen idag, jeg er uuuutslitttttt :lol: fantastisk utsikt og utroooolig deilig etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 tur opp/ned fjellet sammen med naboen :D kjente virkelig vi fikk fart på pulsen idag, jeg er uuuutslitttttt :lol: fantastisk utsikt og utroooolig deilig etterpå.

 

Bra.. Høres ut som en kjempetur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det snart er helg så en får roet seg ned litt. Her har det gått i ett hele uken, med aktiviteter hver kveld etter arbeid. Nå føler jeg meg som en muffins, oppblåst og ekkel og midjen flyter over bukselinningen. Snikveid meg i dag og herre min... Det må være stress, vann og elendighet som har hopet seg opp. Jeg nekter å gi opp og spiser slik jeg har gjort siden jul så må det vel en eller annen gang slippe taket og rusle nedover igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma mia for en dag... Har følt meg som en muffins, stressa, deppa og har kjent noe av den gamle "stapp innpå følelsen". Så resutatet i dag ble 1,5 vaffel, et ministykke rullekake, en liten pinneis og en liten stang sjokolade. Huff og huff, noe av dette erstatter kveldsmåltidet menn lell da gitt...

 

Er nå inne i en periode der jeg føler meg oppblåst og ekkel, har mye luft i systemet, synes magen er dobbelt så stor som vanlig etc. Tenkte jeg skulle lage meg en oversikt fremover der jeg notere kjapt hvordan dagsform etc føles. Føler nemlig at jeg er i en slik fase med jevne mellomrom, da føler jeg meg mange kilo tyngre, jeg er faktisk også litt tyngre, har delvis luftsmerter og føler meg oppblåst, er litt deppa og fyser på usunn mat.. Henger jeg muligens sammen med en annen syklus:-) men hvis dette er fast en gang i mnd. er det jo greit å roe seg med at vekten går opp en kilo eller to når jeg er slik og at unner meg denne ene dagen eller to i mnd. med en sjokoladebit. Da blir jo ikke det noe nederlag og heller ikke noe som gjør at jeg føler at jeg ahr stagnert eller at jeg har skeiet skikkelig ut...

 

God fredagskveld og god helg så langt... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

Veiing imorgen ja, hmmmm, vet ikke helt hva jeg skal synes om det. Men nye batterier er på plass og jeg hååååper jeg ikke er over 90 lenger. Har 9,1 trimpoeng denne uken og har holdt meg unna usunn mat og godteri så godt det lar seg gjøre. Har kjørt på med mye god frukt i helgen i stedenfor å stappe i meg sjokolade. Klarte tilogmed å holde meg unna det fristende snopefatet på jobb hele helgen :D Ble litt M i går etter kveldsvakt, men det måtte til for å få opp blodsukkeret etter en TRAAAAAAVEL vakt....

 

Lykke til i morgen alle sammen :D

jeg har bakedag i morgen. Min far blir 60 år og jeg har lovt å bake noen kaker for mamma- så tenker det blir litt kakespising, men skal prøve å være flink - men slik blir altså min start på neste uke, he he he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal være helt ærlig her inne. Ærlighet varer lengst, gruer meg til vekten i morgen. Tror ikke jeg har gått ned denne uken heller enda jeg har ikke syndet mye.

 

Målet mitt var 78 kg til første mai. Tror det er langt unna, skal likevel prøve å ta er krafttak denne uken, slik at jeg kommer nærmest mulig..

 

Skal vi se hvem som klarer flest gram neste uke?? (helt uavhengig av hvordan vekten ser ut i morgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

Dagens veiing viste 89,1 kg :D ned 0,9 kg fra sist. Kjempe lettet. Endelig begynner det å gå nedover på 80 tallet også . BYE BYE 90-tallet :lol: Neste delmål er 87 kg til 1.mai - tror ikke jeg klarer det. Men i likhet med Gemma, så får jeg prøve å komme meg nærmest mulig. Er med på å se hvem som mister mest gram neste uke Gemma :D

Slenger på meg joggeskoene og tar en times tur opp/ned fjellet. Ha en FANTASTISK DAG alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...