Gå til innhold

"Kurs" på egen hånd. Oppstart uke 10


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lofotpia

Heia :)

Har dere plass for flere som vil prøve på egen hånd?

 

Jeg vil gjerne være med på fullt fokus til 17. mai (har en bunad som jeg ikke tør prøve nå....)

 

- og vil gjerne være med på trenings pushing.....

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 524
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heia :)

Har dere plass for flere som vil prøve på egen hånd?

 

Jeg vil gjerne være med på fullt fokus til 17. mai (har en bunad som jeg ikke tør prøve nå....)

 

- og vil gjerne være med på trenings pushing.....

 

:)

 

Her er det plass til flere,flott at du henger deg på. Kjekt for oss å få ttilført frisk motivasjon..

 

Jeg fikk iallefall til en gåtur på 1 time og 10 minutt sammen med en venninne i dag. Da fikk vi snakket oss igjennom noen verdensproblemer og første dag etter påske får jeg si er godkjent med trim. Tror jeg må få til noe systematisk styrketrening også..

 

Hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

Begir meg nå ut på den første treningsturen siden lørdag før påske...... starter med nytt pågangsmot med 1 times tur opp og ned fjellet bakom byggefeltet vårt sammen med naboen :D GLEDE og LYKKE... skal bli godt å få lutftet hodet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på treningsiveren og satser på å komme meg ut en times tid i løpet av kvelden. Lover å rapportere når det er gjennomført, så kan dere stramme meg opp hvis jeg feiger ut...:-)) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKAY, da ble det en gåtur på ca. 45 min. Halve tiden i bratt oppoverbakke. Også kostet jeg på meg noen få styrkeøvelser til slutt. Det er jeg fornøyd med i dag. I morgen er det kollegatrim, da er det full fres i 1,5 time og det er GØY.

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lofotpia

Turde å våge meg på vekta i går morges.....lite oppløftende....

Men kun jeg kan gjøre noe med det.

 

Har passet kost i to dager og er stolt av det. Dessverre blir det nok ingen trimstart før på fredag... men da er det GO!

 

Ser det er slike fine avslutninger på innleggene om vekt og mål...Hvordan lager dere det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

En uke med null trim og full sprekk i påskesnop, ai ai ai.. Men vet dere hva, jeg har kost meg med familie og venner første del av påsken og avsluttet med arbeidshelg siste del av påsken. Tenkte med meg selv at en må få lov å kose seg, åsså begunner jeg på nytt igjen imorgen. Satser på at de fleste kg jeg har tatt av til nå har vært de første vanskelige som du sier Gemma og at jeg kun har gått opp noe som jeg trimmer fort av neste uke.....

 

Jeg har iallefall hatt en herlig uke, der trimming og slanking har blitt lagt på hylla til fordel for skikkelig kvalitetstid og kos - vel verdt og angrer ikke... Triller ikke heeelt enda, ha ha..så det kan ikke være så gale, knis :D

 

 

Tror jeg bare skriver ditto etter dette innlegget! Så trenger jeg ikke finne opp kruttet selv. Det har vært helt likt for meg i påsken! Full sprekk i påsken og har kost meg. Det førte til en salig vektoppgang, men jeg fikk omgangssyke i slutten av ferien, så da dalte vekten halvveis ned igjen... Så nå er jeg 80,8 Dvs opp 1,8 kg i påsken. Men som flere av dere sier her, satser jeg på at de går raskt av igjen siden de kom så raskt på.

 

Jeg svømte i en time idag, så nå kjenner jeg at jeg er i gang igjen. Pilates i morgen.

 

 

VI GIR OSS IKKE? GJØR VI VEL?? Nå er det fullt fokus. Jeg har gått ned mange kilo siden jul og jeg gir meg ikke nå.

Nå har jeg kastet de buksene som har blitt vel store og funnet frem noen som var for trange. Skal aldri kjøpe større bukser...

 

Herlig, Gemma! Det er så skjønt når noe blir for stort! Skal aldri kjøpe større bukser, jeg heller! Er så bestemt på det!

Jeg syns forresten det er gøy å se at jeg kommer lengre og lengre inn på buksebeltet mitt (måtte nemlig begynne å bruke belte...)

 

Turde å våge meg på vekta i går morges.....lite oppløftende....

Men kun jeg kan gjøre noe med det.

 

Har passet kost i to dager og er stolt av det. Dessverre blir det nok ingen trimstart før på fredag... men da er det GO!

 

Ser det er slike fine avslutninger på innleggene om vekt og mål...Hvordan lager dere det? :-)

 

Lofotpia, - du kan gå inn på MIN PROFIL på rød linje oppe på siden, og så klikke på REDIGER MIN PROFIL (lilla knapp), deretter ENDRE SIGNATUR i venstre meny. Så er det bare til å skrive det du vil og lagre. Tips: kopier en signatur du liker hos noen andre, lim inn og tilpass til dine egne mål. Da slipper du finne opp kruttet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst i samme båt hele gjengen, litt opp i påsken. Men er ikke det vanlig for ganske mange tenker jeg, kanskje vi skal innse at det er hverdagen når vi ikke slanker oss også. Litt ekstra fokus etter ferier er kanskje oppskriften for å holde seg på det som litt der fremme er trivselsvekten...

 

Vi er flinke... og normale.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Vi er visst i samme båt hele gjengen, litt opp i påsken. Men er ikke det vanlig for ganske mange tenker jeg, kanskje vi skal innse at det er hverdagen når vi ikke slanker oss også. Litt ekstra fokus etter ferier er kanskje oppskriften for å holde seg på det som litt der fremme er trivselsvekten...

 

Vi er flinke... og normale.... :lol:

 

Mittår liker dette! :)

Enig!

 

Forresten ett helt kg ned fra igår til idag... Forstår ikke helt, men begynner å tro på at de sitter løsere, de kiloene som kommer raskt på, dersom en er rask ut med å kvitte seg med dem, vel å merke.

79,8 i dag. Snart tilbake der jeg var. Og det blir svømming i kveld også, etter pilatesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

1 times tur opp og ned fjellet idag også, herlig å få det gjort tidlig på dagen. Da kan jeg ha god samvittighet når jeg går på jobb ikveld. Er skikkelig drittvær her idag, så jeg gir meg en liten ekstra klapp på skulderen over at jeg faktisk kom meg ut på tur :lol:

Ble enig med min kjære i går om å kjøpe sykkel til meg når feriepengene kommer, slik at vi kan begynne å sykle sammen noen kvelder i uken (når det klaffer med barnevakt - er så heldig å ha svigers i nabohuset). Han elsker å sykle, så det skal bli gøy å kunne gjøre noe aktivt sammen også, som begge har glede av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskusjon

Denne uka er travel for meg, rakk en spinning time på mandag og yoga i går.

Håper på 1-2 treningsøkter i helga også. Men jeg får liksom ikke noe særlig poeng ut av dem, som regle 1.8p og det er jo ikke mye!!

 

Flink dere er til å gå tur ;-)

 

Denne ukas vekt viste 85.5kg mao 500g opp i påska, og da er jeg tilbake til start IGJEN. Men gir ikke opp enda.

 

Ha en fin torsdag :)

 

PS! Har bestemt meg for å ha godtefri frem til 17. mai. Jeg tør heller ikke å prøve bunaden, og jeg sydde den ut for to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake etter 2 uker fravær, har vært sykdom i familien så her har det ikke gått veldig bra. Ingen veiinging denne uken, kjente på hele meg at den nedturen orket jeg ikke. Så jeg venter til tirsdag :rolleyes: Kom i gang på mandag og har begynt å veie maten grundig igjen, har en mistanke om at jeg driver å lurer meg selv inni mellom hehe :D

 

Er veldig takknemlig for denne tråden, kjenner jeg blir motivert hver gang jeg tar turen innom og leser.

 

Ha en fin uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå hjelpes!! Jeg kjenner at jeg blir så utrolig kvalm og sjokkert av meg sjøl.. :-( I 2 uker har jeg døtta innpå all sjokolade jeg kommer over... Men i dag.. Først spiste jeg opp en stor pose M, deretter en Firkløver, deretter en melkerull og deretter dessert... Motbydelig.. Fra i morgen er det NULL sjokolade på meg! Jeg er absolutt med på fullstendig godtestopp til 17. Mai!!!

 

Så!

Ny dag i morgen, nye muligheter!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 times tur opp og ned fjellet idag også, herlig å få det gjort tidlig på dagen. Da kan jeg ha god samvittighet når jeg går på jobb ikveld. Er skikkelig drittvær her idag, så jeg gir meg en liten ekstra klapp på skulderen over at jeg faktisk kom meg ut på tur :lol:

 

Knall bra. Bare man kommer seg over dørstokken er det værste gjordt. Gemma.. :rolleyes:

 

Ble enig med min kjære i går om å kjøpe sykkel til meg når feriepengene kommer, slik at vi kan begynne å sykle sammen noen kvelder i uken (når det klaffer med barnevakt - er så heldig å ha svigers i nabohuset). Han elsker å sykle, så det skal bli gøy å kunne gjøre noe aktivt sammen også, som begge har glede av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå hjelpes!! Jeg kjenner at jeg blir så utrolig kvalm og sjokkert av meg sjøl.. :-( I 2 uker har jeg døtta innpå all sjokolade jeg kommer over... Men i dag.. Først spiste jeg opp en stor pose M, deretter en Firkløver, deretter en melkerull og deretter dessert... Motbydelig.. Fra i morgen er det NULL sjokolade på meg! Jeg er absolutt med på fullstendig godtestopp til 17. Mai!!!

 

Så!

Ny dag i morgen, nye muligheter!! :-)

 

Jeg må le, det er det man kaller en skikkelig sprekk. Men jeg har hatt en filosofi - vet ikke akkurat om den får noe særlig støtte fra kostholdseksperter -men hvis man først sprekker er det like grei og ta en kjempesmell. Tror det mye lurere enn å sprekke litt hver eneste dag. Jeg tror jo i mitt hode at hvis en putter innpå kjempemye så får kroppen sjokk og prøver å kvitte seg med noe, istedenfor å lure innpå litt ekstra hver dag..

 

Friskt mot.. Det er kun en dag av 365....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det en , time innebandy med kollegaene i dag. Det var tøft, man presser seg litt ekstra da. Også måtte jeg gå til innkjøp av ny bukse i dag. De andre er blitt så store, nå har jeg rensket klesskapet for "store" klær og alle som minner meg på slik jeg var ved nyttår. Klærne tar jeg med på en venninnekveld i morgen så kan de ta det de har lyst på.. Jeg skal iallefall ikke ha dem mer...

 

Også har jeg faktisk gått ned 1-2 buksestørrelser og det er litt merkelig å kunne velge blandt mange andre modeller. De ser jo så smale ut også sitter de som et skudd. Det er så deilig...

 

God fredag til dere. I helgen får vi løfte hverandre frem.. Minst en trimtur på hver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le, det er det man kaller en skikkelig sprekk. Men jeg har hatt en filosofi - vet ikke akkurat om den får noe særlig støtte fra kostholdseksperter -men hvis man først sprekker er det like grei og ta en kjempesmell. Tror det mye lurere enn å sprekke litt hver eneste dag. Jeg tror jo i mitt hode at hvis en putter innpå kjempemye så får kroppen sjokk og prøver å kvitte seg med noe, istedenfor å lure innpå litt ekstra hver dag..

 

Friskt mot.. Det er kun en dag av 365....

 

 

Hehe :-) Du får sagt det du Gemma :lol:

Tror jeg stemmer meg veeeldig enig i den!!!

Ny dag i dag og har foreløpig klart meg veldig bra! I kveld blir det kino kun med popcorn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens utfordring herfra. Jeg skal på venninnekveld og der blir det sikkert mye god mat og drikke. Oppturen er at jeg skal ta med meg en stor eske av de klærne som har blitt for store også kan de velge og vrake hvis de vil ha noen av dem. Kanskje det blir lettere å være flink når jeg ser de overtar de klærne jeg blir kvalm av å identifisere meg med...

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnekvelden over med stoltheten i behold. Åt kun en tynn stripe kake og tre biter med nøttesnacks.. Det må jeg ha lov til.

 

Også gav jeg bort alle de klærne som har blitt litt store eller de jeg forbinder med tykke meg og det var enormt deilig. Nå er det kun klær som går på etter vekttapet på snart 8 kg så langt så da kan jeg ikke gå opp igjen iallefall.

Føles så deilig at jeg vurderer og gjenta dette om8 kg :-) Vi får se.

 

Må takke alle dere som leser og er med og skriver på denne tråden, dere hjelper meg å holde motivasjonene oppe. HEr kan jeg dele alle slanketanker og "skryte" litt for hver lille presonlige opptur og nedtur. Det finnes liksom en grense for mye en kan dele av slike detaljer med venninner og kollegaer :-) Spesielt når man har venninner som ikke har kommet i slankemodus slik som jeg, men som skulle ønske de var der..

 

God lørdag til dere alle sammen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å få til en gåtur i dag også. Da har jeg 4 dager med trim og en hel lørdag med malerarbeid denne uken. Maten har jeg hatt kontroll på så da gjenstår det å se hvor mye av påskekiloen som har forsvunnet denne uken. Fakta kommer for en dag i morgen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: vekt idag 82,8 ned 500g :rolleyes:

hadde som mål 82,5,men det gikk ikke :huh:

 

fortsetter med trim 3g/u,trimmer hjemme ,forbrenner ca 350-500kal pr trening.det blir ca 1time pr gang.Er det for lite 1time,noen mening om det?Er skikkelig svett ihvertfall :P

Spiser ca 1500kcal og ingen utskeielser etter påske HURRA for meg :lol:

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr.. har vært knallflink siden påske og til og med trimmet fire dager forrige uke, likevel viser vekta en oppgang på 200gr.Vekta viste i dag 81.9 kg. Det ser ut som det er umulig å komme under 80 kg og delmål1 med 78 kg til 1. mai kan jeg bare glemme..

 

Men jeg nekter å gi opp.... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr.. har vært knallflink siden påske og til og med trimmet fire dager forrige uke, likevel viser vekta en oppgang på 200gr.Vekta viste i dag 81.9 kg. Det ser ut som det er umulig å komme under 80 kg og delmål1 med 78 kg til 1. mai kan jeg bare glemme..

 

Men jeg nekter å gi opp.... :angry:

 

Det å komme under 80 kilo er ikke enkelt nei :o Jeg var så fornøyd over ikke å ha gått opp i påsken, men det hjelper jo ikke stort nå de 2 kiloene som er igjen sitter som limt :angry: :angry:

Men vi gir ikke opp. Jeg kommer til å jobbe mye overtid de neste ukene så jeg har gitt meg selv frem til 17. mai med å komme under 80. Det må da være mulig ?!?!?

Jeg håper på å snike inn litt trening her og der så kanskje det går ann å klare 10 trimpoeng i uken...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

Hos meg var batteriet dødt på vekta idag - kanskje like greit. Mensen er kommet og kroppen er full av vann - fikk ikke engang på meg ringene mine idag. Tror jeg står over denne uken og veier meg neste mandag.

 

Startet dagen med 1 time tur opp/ned fjellet på byggefeltet. Skal gå sammen med naboene igjen ikveld, så nå har jeg startet ny giv fremover mot 17.mai :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...