Gå til innhold

"Kurs" på egen hånd. Oppstart uke 10


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer til alle dere med vektnedgang! Til dere som opplever at dere sliter litt, stå på for belønningen kommer rundt hjørnet. Jeg synes vi er en så flink gjeng! Utrolig inspirerende. Det gikk trått med meg før jeg kom inn på denne tråden, men etter det har det løsna :)!

 

Strålende fornøyd i dag!!!! :D 4 år siden jeg sist så 70 tallet! Over 5 kg er borte. Jeg skal gi meg selv en frisørtime med full shinings, for denne gangen blir det ikke mat og gotter som belønning. Det ble 7,5 trimpoeng. Fornøyd med det og har mål om 7 tp denne uka også. Godt å være i gang :).

 

 

Startvekt: 84,7 kg

Uke 9: 81,9

Uke 10: 82.1

Uke 11: 80,6

Uke 12: 79,3 (-1,3 kg)

 

Gemma, kos deg på tur og takk for at du holder orden med vektføringen! Jeg er spent på vekta di og Mittår sin, vår lille konkurranse har hjulpet meg med noen valg de siste ukene. Da er det bare å rette blikket mot de neste 5kg B) .

 

Gode dager til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 524
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer til alle dere med vektnedgang! Til dere som opplever at dere sliter litt, stå på for belønningen kommer rundt hjørnet. Jeg synes vi er en så flink gjeng! Utrolig inspirerende. Det gikk trått med meg før jeg kom inn på denne tråden, men etter det har det løsna :)!

 

Strålende fornøyd i dag!!!! :D 4 år siden jeg sist så 70 tallet! Over 5 kg er borte. Jeg skal gi meg selv en frisørtime med full shinings, for denne gangen blir det ikke mat og gotter som belønning. Det ble 7,5 trimpoeng. Fornøyd med det og har mål om 7 tp denne uka også. Godt å være i gang :).

 

 

 

 

Startvekt: 84,7 kg

Uke 9: 81,9

Uke 10: 82.1

Uke 11: 80,6

Uke 12: 79,3 (-1,3 kg)

 

Gemma, kos deg på tur og takk for at du holder orden med vektføringen! Jeg er spent på vekta di og Mittår sin, vår lille konkurranse har hjulpet meg med noen valg de siste ukene. Da er det bare å rette blikket mot de neste 5kg B) .

 

Gode dager til alle :)

Jeg regner nok med at du ble første mann under 80. ÅÅÅ som jeg misunner deg, men jeg kommer etter. Er tøff nå. Ingen sjokolade på meg i Skottland, men det ble dessert til middagen i dag. Ingen mager dessert heller, eplepai med is. Kvalm nda, men nå er iallefall ikke kroppen lurt til å tro at det er hungersnød. Går hele dagen, så hvis dette er den eneste utskeielsen er jeg ikke fortvilet.

Når jeg får veid meg igjen på mandag får vi vel lage en ny duell??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Skulle innpå i går, men rakk det ikke,veldig hektisk dag :blink:

Var på vekta i går morges,måtte ha meg flere runder oppå for å

se om det var sant det e såg og jiipi! jeg var gått ned en kilo! :D

Belønte meg sjøl med ei styrke trening på 40min(noe e ikke hadde tid til)før e for ut døran på et dagskurs B)

Nu er vekta 68kg,og jeg vil prøve å gå ned 1/2kg i uka til uke 20

(17maiuka)til ei vekt på 64kg ;)

Får ta ei uke av gangen å se :D

Spennende! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner nok med at du ble første mann under 80. ÅÅÅ som jeg misunner deg, men jeg kommer etter. Er tøff nå. Ingen sjokolade på meg i Skottland, men det ble dessert til middagen i dag. Ingen mager dessert heller, eplepai med is. Kvalm nda, men nå er iallefall ikke kroppen lurt til å tro at det er hungersnød. Går hele dagen, så hvis dette er den eneste utskeielsen er jeg ikke fortvilet.

Når jeg får veid meg igjen på mandag får vi vel lage en ny duell??

 

He-he :). Noe kan man unne seg når man har mye aktivitet. Jeg har desverre en tendens til å unne meg ting når jeg har "passive" dager... Så her prøver jeg, om jeg ikke trener, å ha aktiviter eller ting jeg skal ordne i huset slik at jeg slipper å komme på noen glupe ideer om å ta en tur på butikken eller dypdykke i fryseren etter noe snadder...

 

Jeg er klar for ny duell, jeg! :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he :). Noe kan man unne seg når man har mye aktivitet. Jeg har desverre en tendens til å unne meg ting når jeg har "passive" dager... Så her prøver jeg, om jeg ikke trener, å ha aktiviter eller ting jeg skal ordne i huset slik at jeg slipper å komme på noen glupe ideer om å ta en tur på butikken eller dypdykke i fryseren etter noe snadder...

 

Jeg er klar for ny duell, jeg! :).

Bra, da er det bare å tenke ut en plan...

Siste dagen i Skottland i dag, hjemreise i morgen. Jeg spiser det som blir servert og trasker rundt i byen, men trappespringing blir det litt av. Alternativet er heis, så det er vel det eneste denne uken jeg gjør for å gå ned, samt holde meg unna sjokolade og annnet godteri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Snikveiing = motivasjon :P

 

Iallefall er det slik for meg i dag :D

 

Dessuten har jeg begynt å tenke på hva i huleste jeg skal ha på meg til sommeren hvis ikke jeg blir kvitt noen kilo :unsure: Jeg har nesten ingenting som passer akkurat nå iallefall.

 

Jeg har hørt at 5 kg tilsvarer en klesstørrelse, og det stemmer bra på meg.

Da vil iallefall litt av sommertøyet passe.

Dette skal jeg klare!! :)

Og det skal dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, dette skal vi klare. Har tenkt mange ganger på det når jeg kjøper klær - at det beste ville jo være å gå ned noen kilo, da vil veldig mange klær se mye bedre ut både av de jeg har hjemme og de som henger og frister på stativene i butikkene.

 

Kjøpte en lekker skjorte i går, såg at den passet over bringa og kjøpte den uten å prøve også var den trang som et pølseskinn i armene. Men den skal bli med hjem til Norge og motivere meg videre. Noen som har tips til hvordan man raskt (meget raskt :-)) reduserer omkretsen på overarmene (uten fettsuging :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg vel hjemme fra Skottland og klarte med med to utskeielser.. Eplepai til dessert en dag og en solid neve med M i går kveld. Det er jeg fornøyd med. Får håpe vekten er like fornøyd med det som meg.

 

Nå ser det ut til å bli en fin helg, kanskje kan man brenne av noen kalorier med å rake i hagen.. To fluer i en smekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Gratulerer til alle dere med vektnedgang! Til dere som opplever at dere sliter litt, stå på for belønningen kommer rundt hjørnet. Jeg synes vi er en så flink gjeng! Utrolig inspirerende. Det gikk trått med meg før jeg kom inn på denne tråden, men etter det har det løsna :)!

 

Strålende fornøyd i dag!!!! :D 4 år siden jeg sist så 70 tallet! Over 5 kg er borte. Jeg skal gi meg selv en frisørtime med full shinings, for denne gangen blir det ikke mat og gotter som belønning. Det ble 7,5 trimpoeng. Fornøyd med det og har mål om 7 tp denne uka også. Godt å være i gang :).

 

 

Startvekt: 84,7 kg

Uke 9: 81,9

Uke 10: 82.1

Uke 11: 80,6

Uke 12: 79,3 (-1,3 kg)

 

Gemma, kos deg på tur og takk for at du holder orden med vektføringen! Jeg er spent på vekta di og Mittår sin, vår lille konkurranse har hjulpet meg med noen valg de siste ukene. Da er det bare å rette blikket mot de neste 5kg B) .

 

Gode dager til alle :)

 

 

Og endelig var helvetesuka over! Vel, -det var gjerne en sterk betegnelse, men uka jeg kjører utviklingssamtaler med alle elever og foreldre, da eksisterer jeg bare, da er det ikke mye liv utenom. I tillegg har alle former for tverretatlige møter falt på samme uke og fylt opp alle arbeidstimene hvor jeg vanligvis driver forberedelser, rettearbeid, elevmekling (…) og kommunikasjon med hjemmene, så det har jeg vært nødt til å kjøre på sene kvelder… Å, hvor godt det skal bli med påskeferie snart! Det trengs for å få hodet over vannet igjen.

 

Med andre ord en stund siden jeg har gitt lyd fra meg innpå her… Men Sjarm og Gemma: Jeg har klart det, jeg også! :) 7-tallet står først på vekta!!!!!!!!!!! Juhuuuu No more 80!!! Veier 79,7kg

 

Nå gleder jeg meg til å ta fatt på de siste 10 (14?) kiloene før jeg er i mål og kan gå en herlig og lettere sommer i møte, der jeg kan være fornøyd med meg selv, og komme meg inn i alle de fine sommerklærne som har ventet pent i skapet i maaaange år!

 

Den største bonusen er selvsagt helsegevinsten. Det er så deilig å merke at jeg orker mye mer enn før! Klarer kjenne fysisk at det er lettere å bevege seg. Jeg har aldri vært mer enn 25 kg overvektig, men det er jammen tung ekstrabyrde å drasse rundt på! Tidligere så jeg på overvekten min i form av volum, -hvor stort og mye det såg ut. Men da jeg for 10 kilo siden sto på butikken en dag, stoppet jeg opp ved sukkerhylla. Jeg tok tak i to 10-kilospakker med sukker, en 10-kilo i hver hånd. Da gikk det opp for meg hvor mye ekstra tyngde jeg har gått og båret på!!!! Ikke rart jeg har slitt med rygg og knær!

 

Men nå er en HEL av disse tikilospakkene borte! :) Klart det merkes på ork og helse, ikke bare på klær og speilbilde. Nå er jeg topp motivert til å ta fatt på neste halvdel.

 

Og attpåtil stråler sola ute! ENDELIG kom den til vestlandet, også! B)

 

Nå skal jeg en tur i svømmehallen, og så skal jeg kose meg utendørs resten av dagen med familien!

 

God helg, alle!

 

Gleder meg til å lese meg opp her inne senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og endelig var helvetesuka over! Vel, -det var gjerne en sterk betegnelse, men uka jeg kjører utviklingssamtaler med alle elever og foreldre, da eksisterer jeg bare, da er det ikke mye liv utenom. I tillegg har alle former for tverretatlige møter falt på samme uke og fylt opp alle arbeidstimene hvor jeg vanligvis driver forberedelser, rettearbeid, elevmekling (…) og kommunikasjon med hjemmene, så det har jeg vært nødt til å kjøre på sene kvelder… Å, hvor godt det skal bli med påskeferie snart! Det trengs for å få hodet over vannet igjen.

 

Med andre ord en stund siden jeg har gitt lyd fra meg innpå her… Men Sjarm og Gemma: Jeg har klart det, jeg også! :) 7-tallet står først på vekta!!!!!!!!!!! Juhuuuu No more 80!!! Veier 79,7kg

 

Nå gleder jeg meg til å ta fatt på de siste 10 (14?) kiloene før jeg er i mål og kan gå en herlig og lettere sommer i møte, der jeg kan være fornøyd med meg selv, og komme meg inn i alle de fine sommerklærne som har ventet pent i skapet i maaaange år!

 

Den største bonusen er selvsagt helsegevinsten. Det er så deilig å merke at jeg orker mye mer enn før! Klarer kjenne fysisk at det er lettere å bevege seg. Jeg har aldri vært mer enn 25 kg overvektig, men det er jammen tung ekstrabyrde å drasse rundt på! Tidligere så jeg på overvekten min i form av volum, -hvor stort og mye det såg ut. Men da jeg for 10 kilo siden sto på butikken en dag, stoppet jeg opp ved sukkerhylla. Jeg tok tak i to 10-kilospakker med sukker, en 10-kilo i hver hånd. Da gikk det opp for meg hvor mye ekstra tyngde jeg har gått og båret på!!!! Ikke rart jeg har slitt med rygg og knær!

 

Men nå er en HEL av disse tikilospakkene borte! :) Klart det merkes på ork og helse, ikke bare på klær og speilbilde. Nå er jeg topp motivert til å ta fatt på neste halvdel.

 

Og attpåtil stråler sola ute! ENDELIG kom den til vestlandet, også! B)

 

Nå skal jeg en tur i svømmehallen, og så skal jeg kose meg utendørs resten av dagen med familien!

 

God helg, alle!

 

Gleder meg til å lese meg opp her inne senere!

 

Gratulere med 7 tallet, misunnelig ja. Spent på vekta på mandag, håper jeg har ruslet litt ned de to siste ukene men tviler på at 7 tallet står først. Er jeg der til påske skal jeg juble..

 

Kjenner igjen arbeidsuka di, befinner meg i samme bransjen og eneste jeg trøster meg med etter disse ukene, at det er jo dette vi avspaserer for i feriene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jihaaa.... Fant frem noen gamle bukser som har ligget på "lager" i 10 år i vente på at de skulle passe. I dag gikk de på alle sammen, den minste av dem riktig nok veldig trang, men alle knappene gikk igjen....

For å være ærlig var det ganske dumt å lagre dem så lenge.. såg nå at de allerede var veldig slitt og at kanskje jeg heller vil ha en annen fasong i dag... Men jeg fikk iallefall oppleve den gleden å få dem på igjen.. Også kan jeg jo bruke dem som arbeidsbukser når jeg er hjemme. Da kan jeg sprade rundt på gårdsplassen og nyte min egen seier.. Ikke dårlig bare det... Har igjen noen kilo til målet, men er allerede litt mer komfertabel med meg selv.. Blir litt lettere å holde seg unna godteskåla i kveld etter dette...

 

Sjarm og Mitt år, det hjelper meg til å holde motet oppe om jeg tapte kampen om 70 tallet.. Vi prøver oss på en ny duell eller? Tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Grøftekjører som bare jeg klarer...... :(

 

Sukk....

 

Camkir, -ikke gi opp! Hold ut! Jeg heier på deg!!! :)

 

 

Kjenner igjen arbeidsuka di, befinner meg i samme bransjen og eneste jeg trøster meg med etter disse ukene, at det er jo dette vi avspaserer for i feriene...

 

Så sant, så sant!

 

Jihaaa.... Fant frem noen gamle bukser som har ligget på "lager" i 10 år i vente på at de skulle passe. I dag gikk de på alle sammen, den minste av dem riktig nok veldig trang, men alle knappene gikk igjen....

For å være ærlig var det ganske dumt å lagre dem så lenge.. såg nå at de allerede var veldig slitt og at kanskje jeg heller vil ha en annen fasong i dag... Men jeg fikk iallefall oppleve den gleden å få dem på igjen.. Også kan jeg jo bruke dem som arbeidsbukser når jeg er hjemme. Da kan jeg sprade rundt på gårdsplassen og nyte min egen seier.. Ikke dårlig bare det... Har igjen noen kilo til målet, men er allerede litt mer komfertabel med meg selv.. Blir litt lettere å holde seg unna godteskåla i kveld etter dette...

 

Sjarm og Mitt år, det hjelper meg til å holde motet oppe om jeg tapte kampen om 70 tallet.. Vi prøver oss på en ny duell eller? Tips..

 

 

Nydelig, Gemma! Jeg ser deg for meg på gårdsplassen! Jeg klarer sette meg inn i den fantastiske følelsen du beskriver! NYYYT det!

 

Jepp, jeg er med på ny duell! Avvente forslag til vi vet utgangspunktet ditt? Du klarer virkelig å holde oss på pinebenken. Er så spent på resultatet ditt! Har du virkelig klart å holde deg unna snikveiing etter du kom tilbake til Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har ikke gått på vekten, følte meg så innmarig oppblåst da jeg kom hjem så jeg tenkte jeg fikk vente.. Fikk igjen motet da jeg fikk på meg buksene... Men at jeg har gått ned 2,5 kg på 2 uker er vel å tro på under.. Nå får vi iallefall snart vite det.. Klarte meg med kun noen få biter fra godteskåla i kveld.

Har dessuten hatt endel magesmerter de siste 3-4 dagene, trodde jeg var oppblåst og at det var luftsmerter, men nå føler jeg meg mindre oppblåst men smertene er der enda, vondt når jeg trykker øverst på magen og vondt me trange klær. Merkelig. Fordelen er at matlysten på langt nær er på topp..

Kanskje jeg tar en snikveiing søndagsmorgen...

 

God natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er søndagen snart over i historien, klart meg bra med inntak og jobbet i hagen i hele dag + tre kvarters gåtur til kvelds så da har jeg iallefall ikke vært passiv i dag. Har også prøvd å drikke godt med vann så da er det bare å krysse fingrene for veiinga i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget meg noen mål som burde være veldig realisktike fremover. Håper å klare litt mer, men er redd for at hvis jeg setter for høye mål og ikke klarer dem så kan det være det som skal til for å ødelegge den fine nedgangen jeg tross alt har hatt. Nye mål er ca 0,5 kg i uken og det SKAL jeg klare. Om jeg skulle klare mer er det bare ekstra motiverende og ekstra bonus..

 

Men jeg blir med på ny duell Mitt år og Sjarm, konkurranseinstinktet er der og jeg er klar for revansj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleDill

God morgen!

Mandag og jobb om et øyeblikk. Hoppa på vekta og den viste i dag 85.8 Ute laver snøen ned, så det blir grynning(trening) på tur på jobb.

 

Ønsker dere alle en flott dag!

 

 

:angry: 16 :D 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.

 

En ny uke er gjennomført, og med noenlunde stil...

 

Hadde tre gode økter på treningssenteret, og var ute med ungene på lørdag, og hadde rydde og vaskesjau i hagen i går.

 

Matmessig klarte jeg meg ganske bra gjennom ukedagene, men det ble nok litt uskeielser i helgen :( Får skjerpe meg denne uken, og satser på noe bedre resultat neste mandag.

 

Ukens resultat viste 0,4 kg ned til 88kg blank.

 

Ha en strålende uke alle dere flinke damer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveide meg i går, da viste vekta 81,4 - i dag viste den 82 kg. Da blir det stående som det formelle resultat denne uken.. Dvs -0,4 på TO uker.. Grrr. Nå går det sakte synes jeg..

Full skjerping denne uken. SKAL ha 81 tallet- helst 80 tallet på neste veiing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mandagens registrering her

 

Uke 9:

Vekt: 72 kilo

Midjemål: 90 cm

 

Uke 10:

Vekt: 71 kilo, - 1 kilo

Midjemål: 88 cm - 2 cm

 

Uke 11:

Vekt: 69.5 -1.5 kilo

Midjemål: 85 cm -3 cm

 

Uke 12:

Vekt: 69.1 -0.4 kg

Midjemål: 85 cm -0 cm

 

Uke 13:

Vekt. 69.9 +0.8 kg

Midjemål: 85 cm - 0 cm

 

Ikke mye og skryte av denne uken heller desverre... Jeg har så innmari dårlige dager om dagen så jeg klarer ikke og stramme meg opp og sette igang igjen... Men allikevel er jeg ENDELIG kvitt og se 7 tallet!! Jeg vil jo ikke se det igjen!

 

Har foreløpig ikke satt meg noen mål for kommende uka, men håper det bedrer seg snart! Nå skal jeg prøve og lese meg opp på dere andre! Håper dere har hatt en superflott uke og helg og at mandagens veiing for dere har gått strålende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

God morgen alle sammen :lol: dagens veiing og måling er overstått. Vekta stoppet nesten på 89,9 MEN endte på 90,0 blank. Endelig snuser jeg på 80 tallet, SKAL komme dit neste uke. Men - 0,3 kg er jeg fornøyd med i og med at jeg har mensen, pleier alltid gå noe opp i vekt den uken og får mye vann i kroppen. Så jeg er fornøyd, NED er NED tenker jeg :D

Gått ned 1 cm rundt midjen også, så dette motiverer skikkelig til fortsettelse. Skal snart ut på tur opp i fjellet med naboen samt noe husvask eller jobbing i hagen senere.

 

God veiing alle sammen, dere er flinke alle sammen.

 

Camkir; jeg synes du er flink som står på. Dette er vi sammen om, og du er på 60 tallet - og det kan du være stolt av. Bra jobba :D Ny uke og nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Glemte å skrive og veie før jeg dro på jobb i morges :rolleyes: Men igår viste vekta 82,8det var jo litt ned denne gang :blink:

 

Jeg har tenkt på om(har lest om det)at man kan ha 1grønnsaksdag+1drikkedag i uka for å få fortgang på kiloene :unsure:

Så mye grønnsaker i alle former man ønsker den ene dagen

fruktsafter og annen drikke man liker på drikkedagen(ikke øl,vin osv da)

Hva synes dere? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...