Gå til innhold

"Kurs" på egen hånd. Oppstart uke 10


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

Da klarte jeg tre kvarters gåtur, har ei runde som går opp ved siden av huset - det er halve ruten rett opp og ganske mye bratt ned igjen så jeg får skikkelig opp pulsen. Selv om turen ikke blir så lang så håper jeg effekten blir den samme som om jeg skulle gått litt lengre..

 

Har ryddet mye ute i dag, det er så deilig. Når en får gjordt unna seg ting som henger over en minker det litt på stressnivået. Det er ofte det som gjør at jeg fyser på usunn mat og at jeg ikke går ned i vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 524
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Komplekser

Flinke folk her!!

Kurs på jobb i dag, og jeg hoppa elegant over kake :D

Det er ikke bare det at en sparer de kaloriene, men mest at det styrker mestringsfølelsen og dermed selvtillitten.

 

 

Mer kakeutfordring i helga, men får ta en dag om gangen.

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarm, -takk for det du forteller om mindfullness! Interessant å lese! Hvilke bøker har du lest?

Jeg ser du er nede i 80,6 kg i dag! :) Det er jeg også! (snikveide meg i morges!) Det motiverer meg enda mer til å jobbe mot 7-tallet at vi ligger så jevnt! Mtp vår lille, men stort motiverende tevling! ;) Takk! :)

 

Jeg har lest Rebekka Egeland, "Lev livet nå- mindfulness i hverdagen" og Jon Kabat- Zinn "Akkurat nå". Sistenevnte er klart best, men med den første boka får en det inn med t-skje, og gjentatt akkurat passe nok ganger at man husker hva man har lest ;). Personlig har jeg hatt mest utbytte av kurs som jeg har gjennomført på egenhånd og øvelser gjennom cder/mp3. Anbefaler på det varmeste Henrik Kok oversettelse av 8- ukers stressreduserende program i mindfulness. Les mer om det på http://www.naturligtvisa.se/mindfulness.html. Ellers vil jeg anbefale Michael De Vibe, Svein Myreng og Andrise Kroise på norsk og Jon Kabat-Zinn på engelsk. Var på kurs hos Kroise og det var veldig bra. Slik ble intressen min vekket :)!

 

Du har virkelig stått på med vekta!! Kjempebra! Spennende med mandagsveiinga nå ;)!!!

 

Jeg har hatt en uke med mye aktivitet. Da tar stresset litt over og jeg mister kontakten med matlysten, og så kommer søtsug og alskens tanker om å bryte prinsippene mine.... Stupte med i en smågodtpose i går og håper jeg ikke får betale for mye for det... Har 4,5 trimpoeng til nå. Skal ha 7 eller mer til mandag!

 

Jeg tar helga i dag og skal på miniferie til svigermor. Da kan mor og far ta seg en velfortjent tur i skog og mark mens bestemor tar seg av gullet vårt :). Gleder meg!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke folk her!!

Kurs på jobb i dag, og jeg hoppa elegant over kake :D

Det er ikke bare det at en sparer de kaloriene, men mest at det styrker mestringsfølelsen og dermed selvtillitten.

 

 

Mer kakeutfordring i helga, men får ta en dag om gangen.

Ha en fin kveld!

 

Enig med deg, det er det å klare å takke nei som er best. Du er god, og du inspirerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gemma, så flott at du fikk til en tre kvarters tur da! Flink du er! Her har det blitt null gåturer i dag.. etter og ha hjulpet noen med og vaske hus i dag så orket jeg ikke mer etter det...

Men i morgen kommer en ny dag! :)

 

Komplekser, så flott at du klarte og styre unna kake i dag! Det gjorde ikke jeg! Henne jeg hjalp med og vaske i dag hadde kjøpt kake, og laget te, så jeg måtte pent ta ett stykke! Og hadde egentlig tenkt til og gi meg der, for jeg hadde ikke lyst på mer, men hun ba meg flere ganger om og ta ett stykke til, og jeg syntes det ble uhøflig og si nei.... :unsure:

 

Så i morra skal det trimmes!

Kanskje jeg klarer mer på trampolina og?? haha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camkir, enig med at det ofte er vanskelig å takke nei når noen serverer og byr på godsaker. Synes iblandt det er vanskelig å finne balansen mellom å være høflig og være så sunn som man ønsker. Man skal jo leve også.. Det kom frem en trampoline her også, men jeg blir uvel av å hoppe jeg, føler nesten at jeg har kjørt karusell.. Får holde meg til gåturer.. :-)

 

Vann må være et merkelig stoff, i dag har jeg drukket godt 2,5 liter, kanskje 3 og jeg har vært kjempesulten i hele dag.. Er det vannet som gjør det? Man skulle jo tro at en fikk metthetsfølelse av å drikke så mye vann. Noen som har erfaringer her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

Nei nei nei, ingen trening på 2 dager og jammen meg sprakk jeg og spiste sjokolade idag :angry: er det mulig, jeg som har vært såååå flink i 2 uker nå. Da blir det ikke sjokalade på meg i morgen, den eneste dagen i uken jeg har gitt meg lov til å kose meg litt. Første jeg skal gjøre imorgen er å ta meg en tur opp i fjellet etter at lillegull er trygt avlevert i barnehagen.

Uff, merker de dagene jeg jobber halvdøgn i ambulansen ødelegger skikkelig. Klarte meg fint første halvdøgn, men som sagt sprakk idag... Godt jeg har noen dager fri nå så jeg kan komme meg i rutine igjen........ Har allerede planglagt langtur med mine foreldre og lillegull (mens min kjære jobber i hagen) til helgen. Då blir det iallefall 1,5-2 timers gåtur, deilig..

Nervøs for neste veiing, tror ikke den blir like positiv som den føsrte, men kanskje jeg merker noe på midjemålet? Målte i går og da var det NED 1 CM, fornøyd :lol:

 

Lykke til i helgen alle sammen og samtidig HA EN SKIKKELIG GOD HELG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann må være et merkelig stoff, i dag har jeg drukket godt 2,5 liter, kanskje 3 og jeg har vært kjempesulten i hele dag.. Er det vannet som gjør det? Man skulle jo tro at en fikk metthetsfølelse av å drikke så mye vann. Noen som har erfaringer her...

 

Så rart da Gemma, jeg pleier alltid og bli litt ekstra "mett" av vann! Pleier alltid og drikke ett glass vann før maten!

 

Linka_lill, det er jo supert med 1 cm ned rundt midjen da! Det må være tøft og jobbe som du gjør og skulle klare og spise sunt og fornuftig! Det klarte jeg ikke når jeg jobba nattevakt på en bensinstasjon... :(

 

Her skal snart minstemann leveres i barnehage, og så er det bare og få seg litt trim!

 

Og ja... Gemma.. Jeg er jo så redd for og virke uhøflig når de byr meg på ett stykke til, og jeg takker nei.. Jeg er absolutt for og kunne ta ett stykke i ny og ne, men liker ikke og bli "presset" på mer.. Jeg var jo mer enn nok fornøyd etter ett stykke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Angående å bli spandert kake...

 

Er egentlig et merkelig fenomen :unsure:

Noen verter nøder gjestene til å forsyne seg hele tiden.

Noen gjester spiser ikke hvis de ikke blir nødet flere ganger.

 

Dette må vel være et slags komplisert høflighets-spill? Jeg har intrykk av at det var mer av dette før, men det henger jammen i fortsatt tror jeg.

 

Dessuten er det ekstra vanskelig å være den eneste gjesten, det blir så tydelig hvor mye eller lite en spiser :mellow:

 

Ikke er det enkelt å være vertinne heller, hun skal jo etter skikk og bruk ikke slutte å spise før gjestene slutter.

 

Absolutt lettest å spise hjemme alene ja!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig med helg, startet helgen med å bake knekkebrød. Får prøve å holde meg til den sunne sti denne helgen også, men det blir litt utfordrende. Minstejenta har "jenteparty" i kveld med popcorn og smågodt. Da er det lett å stikke hånda ned i smågodtskåla...

 

I morgen er det vennersvenner fest. Det er ikke noen stor utfordring for da spiser jeg det som blir servert også skal jeg kjøre. Da drikker jeg kun kalorifattig drikke og så sparer jeg litt på kalorimengden på dagen. Håper å få danset så mye at jeg får en fin dag lell. Reiser til Skottland natt til søndag og skal være der til torsdag. Jeg tar med meg PC og regner med å kikke innom i forumet, men det blir litt utfordrende med mat.. Men jeg er supermotivert nå og satser på å holde meg til sunne alternativer..Også blir det nok endel gåiing.. Tar også med meg trimklær og satser på å få et par joggeturer..

 

For meg er det viktig å lære meg å forholde meg til at det er litt ustruktur i hverdagen, jeg har det veldig ofte slik og da er det viktig å kunne reise på kurs, på utenladsturer og gå på besøk til venner og likevel kunne forholde seg til maten på en fornuftig måte. Dvs. spise passe mye og sunt og korrigere inntaket litt i før og etterkant. Dette er jo en naturlig del av livet mitt og jeg skal jo leve med dette etter denne kuren også uten å gå opp igjen i vekt.

 

Nå får jeg gå løs på fredagskvelden... God fredagskvel til dere alle. LITT er det lov å kose seg i helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

God kveld damer :lol: nå sitter jeg godt i sofakroken og nyter siste rest av helgen. Har vært ute i stortsett hele dag. Var på tur med hele familien, både foreldre og søsken med barn og fikk oss en 2 timer lang tur - skikkelig forfriskende. Så på tross av jeg har kost meg med sjokolade hele helgen avslutter jeg med tilsammen 11,1 treningspoeng denne uken, og DET er jeg fornøyd med. Veldig spent på veiingen i morgen, ser det er mange som har vært flinke denne uken. Utrolig godt når vi klarer å komme oss opp og ut, om det så bare er en runde rundt huset eller det å takke nei til en kake her og stå over en sjokolade der - små seiere som blir store. VI ER FLINKE, alt hjelper :D

Så lykke til i morgen, jeg krysser fingrene for oss alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mandagens registrering her

 

Uke 9:

Vekt: 72 kilo

Midjemål: 90 cm

 

Uke 10:

Vekt: 71 kilo, - 1 kilo

Midjemål: 88 cm - 2 cm

 

Uke 11:

Vekt: 69.5 -1.5 kilo

Midjemål: 85 cm -3 cm

 

Uke 12:

Vekt: 69.1 -0.4 kg

Midjemål: 85 cm -0 cm

 

Ikke mye og rope hurra for denne uka nei :(

Uka begynte bra, men tuvla seg bare til etterhvert som den gikk... godteskåla ble bestekompisen min i helga...

MEN

Ny uke, nye muligheter!

 

Lykke til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh: Fullstendig stillestand denne uka :huh:

Ikke ned et gram,selv om jeg har 7trimpoeng :blink:

var litt(mye) uforsiktig på lørdag,da ble det både marsipankake og potetgull.Sistnevnte er det beste jeg vet av knask,desverre.

Der og da smakte det fortreffelig,men etterpå kom angeren,så søndag var i slankemat modus.Denne uka blir det ingen selskapelighet,så jeg forventer at 82tallet viser seg om en uke :angry:

 

ps.har noen av dere prøvd trimmaskinene fra tv shop?

 

God positiv uke til alle jentene her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst noen hektiske uker her, og lite aktivitet på forumet.

 

Første uken gikk jeg ned, så var det ferie og feiring av 50års dag - og det resulterte nok i en oppgang :( - hadde ikke vekt, men var mye usunt også....

 

Vekt i dag var 88,4 - nå er det bare å jobber videre derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskusjon

Uke 1:

Vekt: 85.5kg

Midje: 85 cm

 

Uke 2:

Vekt: 85.2kg -0,3kg

Midje: 83.5cm -1.5cm

 

Uke 3:

Vekt: 84.6kg -0.6kg

Midje: 83cm -0.5cm

 

Uke 4:

84.9kg

Midje: 83cm

 

Uke 5:

85.9kg

Midje: 83cm

 

En hel kilo opp, dette går jo bare oppover og oppover.

Jeg sliter med depersjoner om dagen, og da finner jeg trøst/belønning i usunn mat "jeg fortjener litt sjokolade/bolle/kake i dag". Det er så tungt, for å være overvektig gjør meg enda mer deprimert.

Jeg har innført 0 godteri de neste 14 dagene!

 

Dere andre er kjempe flink, veldig imponert :) Ha en fin mandag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ukens veiing gjort: 82,6 kg ned 1,1 kg!!! Veldig fornøyd med det. Da er det bare 2,6 kg igjen til neste delmål.

 

Ha en fin uke alle sammen og for dere som har like fint vårvær som meg om dagen håper jeg dere har mulighet til å ta en tur ut. Det er utrolig hvor mye energi vårsolen gir:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Gratulerer til Tertit og alle andre som har gått ned.

 

Diskusjon, jeg vet akkurat hva du snakker om mht depresjon.

Forferdelige greier, jeg har hatt noen runder med det i livet.

 

Og så er det så selvforsterkende! En er deprimert, trøtt, tung og tiltaksløs. Da er det lett å spise noe lettvindt og usunt. Mindre ork å hive i seg en sjokolade enn å lage til knekkebrød med noe magert på og en salat. Så gjør den dårlige kosten at en blir enda mer trøtt og dorsk, og en orker enda mindre.

 

Og så kommer samvittigheten, selvbebreidelsene og de negative tankene. Og lysten til å gi opp alt, ikke bare slankingen.

 

Men på den andre siden så VET vi jo at en føler seg bedre med ok mat og en gåtur. Gjerne litt egenpleie, sminke og annen påkledning enn utvaska joggebukser. Men det skal krefter til å gjennomføre!!

Og viktigst av alt, prøve styre tankene i en positiv retning.

 

Lykke til, føler med deg!

 

Så var det vekta mi da. Ned 0,5 kg. Helga gikk ikke så bra som tenkt matmessig, men det er bare å stå på videre.

 

HEIA OSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bessa: 84,5 - 83,7 - 83,2 kg - 83,2 kg

Camkir Uke 9: 72 kg/- 71 - 69,5 kg - 69,1 kg

Diskusjon: 85,2 kg -84,6 - 84.9 kg

Gemma 84,1 kg - 84,5 - 82,4 kg - 82,4 kg

God og rund: 87.1 - 86 - 85 kg -85,9 kg

Komplekser: 78,6 kg - 78,1 kg

Lilledill: 88,3 kg - 87.8 - 87,6 kg

Linka_lill:92,5 - 90,9 kg - 90,3 kg

Lilly32 . opp 0,9 kg

Mitt år: 83.3 - 81,4 kg

Monken: 89,6 - 88,4 kg

Mor til fire: 86 - 85,2 kg

Samaja: 99 - 97.5

Sjarm: 81,9 - 82.1 - 80,6 kg

SMM87: 71,4

Sola: 69,0

Soleie68: 79.7 - 78,7 kg

Storesøster: 79 kg - 78 - 77 kg

Tertit: 84,7 kg - 83.8 - 83,7 kg - 82,6 kg

 

Ja her er ukens liste så langt, så flinke alle er. Jeg har registrert samme vekt som forrige uke, er i Skottland og får derfor ikke veid meg. Hadde tenkt å veie meg før jeg reiste, men følte meg så oppblåst at jeg tenkte at da tar jeg heller to uker neste mandag..

Her er det mye byvandring, og heldigvis fikk jeg rom i 6. etg. så da blir det trappespringing i stedefor heis. Prøver også å holde meg unna snop.. Så får vi håpe det gir reultater neste mangdag.. God uke til dere. Stikker innom siden, men det blir ikke så ofte før til helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bessa: 84,5 - 83,7 - 83,2 kg - 83,2 kg

Camkir Uke 9: 72 kg/- 71 - 69,5 kg - 69,1 kg

Diskusjon: 85,2 kg -84,6 - 84.9 kg

EllenW: 88,5 kg

Gemma 84,1 kg - 84,5 - 82,4 kg - 82,4 kg

God og rund: 87.1 - 86 - 85 kg -85,9 kg

Komplekser: 78,6 kg - 78,1 kg

Lilledill: 88,3 kg - 87.8 - 87,6 kg - 86,4 kg

Linka_lill:92,5 - 90,9 kg - 90,3 kg

Lilly32 . opp 0,9 kg - 77,2 kg

Mitt år: 83.3 - 81,4 kg

Monken: 89,6 - 88,4 kg

Mor til fire: 86 - 85,2 kg

Samaja: 99 - 97.5

Sjarm: 81,9 - 82.1 - 80,6 kg - 79,3 kg

SMM87: 71,4

Sola: 69,0 - 68 kg

Soleie68: 79.7 - 78,7 kg

Storesøster: 79 kg - 78 - 77 kg

Tertit: 84,7 kg - 83.8 - 83,7 kg - 82,6 kg

 

Ja her er ukens liste så langt, så flinke alle er. Jeg har registrert samme vekt som forrige uke, er i Skottland og får derfor ikke veid meg. Hadde tenkt å veie meg før jeg reiste, men følte meg så oppblåst at jeg tenkte at da tar jeg heller to uker neste mandag..

Her er det mye byvandring, og heldigvis fikk jeg rom i 6. etg. så da blir det trappespringing i stedefor heis. Prøver også å holde meg unna snop.. Så får vi håpe det gir reultater neste mangdag.. God uke til dere. Stikker innom siden, men det blir ikke så ofte før til helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleDill

Hei igjen!

Mandag og veiedag. Siste uke har vært mye bedre. Vekt i dag: 86.4. Dvs 1.2 kg ned. Veldig fornøyd med det. :)

 

Ha ei fin uke alle sammen og kos deg i Scottland Gemma. :)

 

:angry: :17 :D :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilly32

Åh, i dag var det deilig og veie seg etter forrrige ukes oppgang. Ned 1,1 kilo, så det er tydelig at jeg går opp rett før menstrasjon. Denne uken har egentlig vært så som så, ikke nok trim (ikke i nærheten en gang) og ut på byen på fredag. Men det var virkelig verdt det for det var utrolig moro, selv om det betydde en veeeeldig usunn lørdag :lol:

 

Men da ser det ut som delmålet mitt er innen rekkevidde, dette går nedover :)

 

Ha en strålende veiedag alle sammen, og takk for god støtte i uken som gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...