Gå til innhold

"Kurs" på egen hånd. Oppstart uke 10


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Komplekser

Kan jeg slenge meg med i siste liten?

 

Jeg har klart å slanke meg mange ganger, men alltid gått opp igjen. Noen ganger raskt, noen ganger langsomt og snikende.

Men alltid opp igjen. :(

 

De siste ukene har jeg forsøkt å finne motivasjonen igjen, og nå er den her. Lenge håper jeg :D

 

Jeg er 1,61 m, vekt 78,5kg for etpar uker siden. Regner ikke med den er lavere nå.

Mål: 65 kg.

 

Min største svakhet er mangel på trening. Har en aktiv jobb, men stillesittende fritid. Dette er min største utfordring.

 

Men jeg har flere andre utfordringer også, for eks turnusarbeid uten mulighet for faste spisetider.

 

Og sult.... Jeg har aldri problemer med å spise det antall kalorier GR anbefaler, nei. :rolleyes:

 

Jeg håper jeg kan bli med her, og at vi kan finne inspirasjon og motivasjon hos hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 524
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Mittår!

Jaaaaaaaaaaaa!!!! -Jeg har bestått barnebursdagen med glans!

Det florerte av pølser, brus, sjokoladekake, edderkoppmuffins, is, m.m hos oss. Det jeg spiste underveis, var mine to lunsjskiver: grovt rugbrød med makrell i tomat og leverpostei med grønt! Og drakk et stort glass vann! Å, så fornøyd det går an å bli!

 

Taco i kveld... Ble ikke for lite av det... Har ikke spist for mye av det, men muligens mye til å være måltid sent på kveld.

 

Veiedag i morgen, så det har litt å si akkurat nå! Spent på tallet.

Vil så gjerne se et kjekt tall!!!

 

Lørdagskosen etter tacoen ble deilig smoothie, fast innslag hos oss på lørdagene det, nå, -og en neve salta cashewnøtter, samt to helsesjokolader. Koste meg med det! Og savnet ikke stikke hånda borti chips- eller smågodtskåla som stod på bordet for de andre. Deilig å se at snopebehovet blir mindre, bare jeg klarer lide meg gjennom avrusningen.

 

Det var lørdagen. I morgen kommer en ny, og større utfordring: Familiebursdagsbesøket. Der er jeg liksom en del av festligheten. I barnebesøk er jeg "arrangør", og trenger ikke spise. I morgen bør jeg delta. Men tror jeg skal planlegge på forhånd. Et lite sjokoladekakestykke, som skal maules over laaaang tid, og er blondestykke av eplekaka (blondestykke= et kakestykke som er så tynt av du kan SE gjennom det... ) Is hører med varm eplekake, og jeg kjøpte inn den isen jeg er MINST glad i selv, vaniljeis. Tror det vil funke, slik at jeg klarer meg med en spiseskje.

 

Heldigvis er dette besøket i etterkant av veiingen, som tas på morgenkvisten i morgen. Så da har jeg en hel uke på meg til å trimme av eventuelle utskeielser. :P Men vil selvsagt forsøke å holde meg i tømmene. Har jo nettopp fått svi kraftig etter oppgangen i vinterferien, og sliter fortsatt med å komme meg ned igjen til der jeg var før ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt år... Supert, jeg synes du var flink i barnebursdagen, og om du må unne deg litt eksta i familieselskapet får det heller våge seg. Vi skal jo leve midt oppi dette også..

 

Jeg er mest innom for å skryte, er egentlig litt i rus over seier i dag... I dag gikk nemlig den berømte staffeten av stablen, jeg meldte meg på i overmot og jeg lover, i total mangel på selvinnsikt. Med på laget var ei som alle sa var superrask på ski, hun veier sikkert ikke mer enn 40 kg og går masse på ski. Det var også med ei til og jeg følte meg som blubba på laget og grudde meg for å se resultatet.. Og vet dere hva, jeg hadde beste etappetid på mitt lag. Det skal jeg jammen leve lenge på. Jeg hadde ikke rukket å trene noe spesielt før, og jeg trodde jeg var blitt helt elendig.. Så ille var det iallefall ikke.

 

Det var noen racere som jeg ganske mye fortere enn meg, men det bruker jeg ikke energi på, man må jo sammenligne seg med de en mener er på samme nivå..

 

Nå er det lørdagskveld etter en bedre treretters med gode venner, men det hadde jeg jammen fortjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

For en deilig gledesrus, Gemma! Ja, den må du leve lenge på! Smil til deg selv i speilet, mens du klapper deg selv på skulderen og forteller deg selv hvor flink du har vært!

 

Du er god! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mittår og Gemma!!! :D

Så utrollig flinke dere er!! Dere motiverer :)

 

Og jeg kjente meg så igjen i det du skrev om "avrusning" fra sukker mittår! Den første uka uten sjokolade var grusom :) , men jeg klarte meg og nå frister det mindre og mindre med sjokolade og andre søtsaker!! Det er så utrolig godt!

 

Forrige lørdag kjøpte jeg en stor pose M, spiste litt og la den bort! Før hadde den vært borte før ungene sto opp dagen etter, men den ligger der omtrent like full!!! Planen var og bruke noen av frimerkene i går og spise litt, men jeg hadde IKKE LYST PÅ :lol:

Jeg bakte sjokoladekake på fredag, og den tok jeg kun ett lite stykke av på fredag.. Det var ikke godt engang, og jeg følte meg litt uggen etterpå...!

 

Derimot koser jeg meg veldig med og unne meg litt bringebær/blåbær/jordbær innimellom med vaniljekesam på!

 

I dag er det ut og kose seg med barna!

 

Håper dere alle får en flott og solfylt søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å få positiv tilbakemelding av dere andre. Nå ryddet jeg vekk en nesten full smågodtskål fra i går. Tok 4 småbiter selv i går ellers var jeg flink.

 

Kjenner igjen den følelsen at sjokolade faktisk virker litt uggen når en har holdt seg unna en stund. Men det er en god følelse...

 

Vaniljekesam har jeg også "oppdaget" i denne prosessen, jeg skjærer et eple i biter og har på et par skjeer med vaniljekesam, mager type så klart... Det er snacks for meg - det metter og smaker kjempegodt.. Skal jammen prøve med bær også..

 

Kjenner at det motiverer å kommunisere med der her inne, takk for god støtte. Dette SKAL vi klare sammen...

 

Ha en fin søndag, spent på resultatene til alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Har egentlig veiedag mandag, selvvalgt, men veier meg ikke etter nattevakt, det er alltid nedtur.

 

Veier meg derfor tirsdag morgen denne gangen, og rapporterer vekt da.

 

Mht sjokolade, for meg funker bare en ting. Kutte helt. Jeg kan heller ikke ha sjokolade i hus. Hvis jeg kjøper på taxfree eller hamstrer store sjokoladeplater når de er på tilbud, ender det bare med at jeg spiser dem :angry:

Vanskelig å kutte, vanvittig sjokoladehunger en uke eller to, men deretter går det helt greit. Men dersom jeg tar en liiiten bit...da er jeg solgt.

 

Nå skal jeg ut i sola igjen, håper å bli kvitt den blå-grå vinterfarga B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Camkir: Takk for hyggelig tilbakemelding!

Så flink du har vært med M-posen og sjokoladekaka! Ja, det kjennes stadig som en seier å klare å gå forbi godtehyllene i butikken uten å kjenne at jeg lider.

 

Imidlertid kjenner jeg meg godt igjen i det Komplekser sier, om at en liten uskeielse, så er det gjort...

 

Gemma: Bra gjort av deg også, å klare å kose deg med fire ting fra godteskålen!

 

Det motiverer meg også veldig å kommunisere med dere her inne, glad for å være med her!

 

Angående kesam på frukt: Har dere forsøkt å drysse lett over eplebåter med kanel og så sette dem ti sekunder inn i mikro, for deretter å ta over kald vaniljeksam? Verdt et forsøk!

 

Et annet tips:

Denne smoothien lager vi hver lørdag:

 

VÅR LØRDAGS-SMOOTHIE:

ca 1/2 liter Nora Familiens beste skogsbærjuice

2 ss yoghurt naturell

en stor kopp frosne blåbær

en stor kopp frosne jordbær

en banan

 

 

Mix og nyt! ;)

 

 

Tester stadig ut nye varianter, med andre ingredienser, men hele familien er skjønt enige om at denne er best, så den er blitt fast lørdagsingrediens hos oss, faktisk har vi doblet oppskriften, og redusert litt på godteskålene på bordet (som jeg ikke rører…)

Denne smoothien hjelper meg veldig i kampen mot godterisuget på lørdagen. I mitt hode SKAL man jo spise godteri da (dårlig vane vond å vende). Jeg har et stort glass med denne smoothien, den dekker både behov for søtt og syrlig, og så unner jeg meg en neve salte cashewnøtter til, som en hjelp mot potetgull-trangen. I tillegg er en liten mengde nøtter daglig godt for hjertet.

 

 

Veiedag i dag. Veier 81,4kg nå. Vanskelig å sette opp hvor mye nedgangen egentlig er fra sist søndag, i og med at jeg hadde den kraftige smellen og oppgangen på 2,6kg på 6 dager i vinterferien. Dette var trolig kilo som satt løsere og dermed gikk jeg ned slik de neste tre dagene:

 

veide 84,1kg søndag for en uke siden, 83,3kg mandagen, 82,9kg tirsdagen

-merkelig med så kraftig nedgang tre dager på rad!

 

I dag var vekten altså 81,4 kg. I grunn veldig fornøyd med at jeg er raskt på vei tilbake der jeg var før vinterferien, men tror ikke hele dette vekttapet er fett, jeg tror jeg var litt oppblåst og full av søppel i kroppen etter en uke i besøk med nesten bare loffservering, pizza, og godtreriutskeielser! Var i gi-blaffen-humør den uken fordi jeg hadde hatt en hel måned med treg nedgang, tross god innsats.

Men den lærepengen, samt herlig motivasjon fra mange av dere her i trådene, har fått meg i gang igjen, bedre enn noen gang.

 

Nå ser jeg frem til å passere 80,4kg, som er det laveste jeg har vært i denne prosessen, før jeg gikk oppover igjen. Først da er jeg i gang igjen, liksom, og er veldig spent på hvilket tempo det kommer til å gå i derfra.

 

mai 2011: 89kg

8. januar 2012: 85kg

15. januar 2012: 83,1kg

22. januar 2011: 82kg

29. januar 2012: 82,3kg

5. februar 2012: 81,7kg (opp igjen neste dag til 82kg)

12. februar 2012: 81,6kg

19. februar 2012: 81,0kg

26. februar 2012: 81,5kg –opp igjen fra 80,4kg to dager tidligere…

4. mars 2012: 83,3kg –etter skikkelig smell i vinterferien!!!

11. mars 2012: 81,4kg

 

Ligger godt etter skjema! Skulle være 79kg innen 1. mars og 75 innen 1. april... Har lurt på om jeg skal være grei og endre på delmålene mine, men har lyst til å utfordre meg selv litt, konkurrere litt med min egen forsinkelse, og se hva jeg kan klare innen 1. april.

 

Snart familiebesøk her nå. Skal forsøke å kose meg med måte! :(:)

 

Til slutt, jeg husker ikke om alle i tråden her har en felles veiedag, eller om det skal rapporteres fra hver enkelt på våres egne veiedager? Går litt i surr når jeg er med i flere tråder. Har søndag i min egen tråd, mandag i en annen, -ble vi enige om en fast dag i denne?

 

God søndag til alle! Her regner det… Men vi skal nok klare oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen :)

 

Jer er blitt gravid, etter lenge forsøk :D så jeg må nok "trekke" meg. Skal heller fokusere på trim og sundt kosthold og ikke så mye på kalorier.. tvi tvi til alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

hei alle sammen :)

 

Jer er blitt gravid, etter lenge forsøk :D så jeg må nok "trekke" meg. Skal heller fokusere på trim og sundt kosthold og ikke så mye på kalorier.. tvi tvi til alle sammen :D

 

Gratulerer så mye, SMM87! :) Så kjekt!!!

Ja, da er det fornuftig av deg å trekke deg fra slanking og heller fokusere på å spise sunt og variert for babyen! Lykke til med svangerskap, kos deg i tiden fremover! :)

 

Ju-huuu! -Har jeg nesten ropt i kveld! -Jeg syns jeg har kommet meg gjennom denne dagen med familiebesøk, på en riktig så god måte, også, jeg! :)

 

Rett i forkant av besøket spiste jeg meg stappmett på ovnsbakt laks med grønnsaker, som søndagsmiddag. Med vilje, selvsagt. ;)

 

Forsynte meg fra kakebordet i besøket. Det ble ett bittelite sjokoladekakestykke, et like lite eplekakestykke og en liten desj is til eplekaka, samt fem saltstenger og fire-fem chipsflak, og et halvt glass cola! Ja, det ble usunn mat på meg, men jeg syns jeg klatre å begrense meg godt. Er fornøyd. Det festlige var å merke at jeg fint kunne klart meg uten, det fristet igrunn ikke, men jeg forsynte meg for å være selskapelig. Jeg syns det hadde vært for dumt å ikke spise noe i en sånn setting. Skjønt, jeg er veldig for at man ikke alltid skal være nødt til å servere noe spiselig for å være sammen, men i et fødselsdagskalas er det liksom annerledes. Så jeg forsynte meg. Dette er jo en ny livsstil som skal vare, ikke en kort kur. Og jeg har ikke planer om å være helt avhold i sånne settinger fremover. Kunsten er begrensning.

 

Skal trene av meg eventuelle ekstra gram i morgen. Da blir det pilates og zumba! Gleder meg!

 

Ha en god og fokusert uke! You can do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener skryt for vel gjennomført helg, både i familie og barnebursdag. Slike helger kan en jo leve med, en smaker litt og kan være fornøyd på egne vegne også...

 

Har blitt litt lite trim på meg denne uken, men har holdt meg ganske bra med mat tror jeg. Orker ikke registrere alt lengre, det er litt pes, men kjappe overslag av dagene gir en god følelse..

 

Veiedag i morgen, det blir spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 1: -1 kilo :D

 

Jeg er superfornøyd med egen innsats denne uken ;) Har fulgt GR til punkt og prikke, brukt alle kosemerkene - men og fått med meg 8,7 TM. Det ga resultater; så mitt resultat er: minus 1 kilo! Er utrolig glad for det - siden jeg har slitt veldig med å komme meg i gang i vinter. Så denne kiloen betyr mye!

 

Nå skal jeg være flink den kommende uken også - skal til Paris på fredag med min kjære tenårings-sønn :D Vi skal kose oss med mat - men regner med det blir veldig mye gåing også. Planen er å kose meg med deilig kaffe - når han har lyst på en croissant-pause. Håper den planen går greit. Det er jo den "ekstra" maten jeg legger på meg av - ikke vanlige måltider. Skal uansett kose meg.

 

Det er veldig inspirerende å lese om dere alle sammen i løpet av uken - dere er så flinke! Veldig glad for denne tråden!

 

Og så til slutt gratulerer med graviditeten til SMM87 - så fantasktisk, kos deg :-)

 

Ønsker dere en flott mandag, alle sammen - klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskusjon

Uke 1:

Vekt: 85.5kg

Midje: 85 cm

 

Uke 2:

Vekt: 85.2kg -0,3kg

Midje: 83.5cm -1.5cm

 

Uke 3:

Vekt: 84.6kg -0.6kg

Midje: 83cm -0.5cm

 

Uke 4:

84.9kg

Midje: 83cm

 

OPP 300g denne uke altså.

Fikk bare til to treningsøkter, og mye usunt denne uka, er bare å skjerpe seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag :)

 

Ned 1 kilo, så nå viser vekta 77 kilo !!

 

Har fulgt GR "oppskriften" og det er jo bare sååå godt å få ett resultat.

 

Oversikt:

Uke 1: 79 kilo

Uke 2 : 78 kilo ( - 1 kilo)

Uke 3 : 77 kilog ( - 2 kilo )

 

Resultat : - 2 kilo på 2 uker :D

 

Lykke til med vekta jenter, krysser fingrene for at gode resutater !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mandagens registrering her :D

 

Uke 9:

Vekt: 72 kilo

Midjemål: 90 cm

 

Uke 10:

Vekt: 71 kilo, - 1 kilo

Midjemål: 88 cm - 2 cm

 

Uke 11:

Vekt: 69.5 -1.5 kilo

Midjemål: 85 cm -3 cm

 

 

Mål for uka som var:

 

*Fortsette og klare og trene rockering annenhver dag og gå minst tre laaange turer iløpet av uka

* Prøve meg på en joggetur eller to

* fortsatt klare og holde meg unna sjokolade (utenom litt på lørdag da)

 

Jeg har fint klart og holde meg unna sjokoladen, men det andre har virkelig ikke gått etter planen...

 

Så ukas mål:

* Rockeringtrening mandag, onsdag, fredag og søndag

* 4 gåturer iløpet av uka

 

Gratulerer såå masse med vektnedgang storesøster, Soleie68. 1 kg er utrolig bra!

Gratulerer med graviditeten SMM87, lykke til og kos deg framover! Sunn og variert mat er viktig nå!

 

Så flink du var i helga da mittår! Og det er som du sier, dette skal jo være en varig livstilsendring framover og ikke noe vi gjør bare akkurat nå, så det er viktig at vi kan lære oss og kose oss med litt :)

 

Lykke til alle dere andre med veiing i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bessa: 84,5 - 83,7 - 83,2 kg

Camkir Uke 9: 72 kg/- 71 - 69,5 kg

Diskusjon: 85,2 kg -84,6 - 84.9 kg

EllenW 89 kg

Gemma 84,1 kg - 84,5 - 82,4 kg

God og rund: 87.1 - 86 - 85 kg

Grønn: 77,8

Kamilla.g:

Krisil:

Komplekser: 78,6 kg

Lilledill: 88,3 kg - 87.8 - 87,6 kg

Linka_lill:92,5 - 90,9 kg

Lilly32 . opp 0,9 kg (hva var vekta di?)

Martemor : 83

Mitt år: 83.3 - 81,4 kg

Monken: 89,6

Mor til fire: 86 - 85,2 kg

Samaja: 99 - 97.5

Sjarm: 81,9 - 82.1 - 80,6 kg

SMM87: 71,4

Sola: 69,0

Soleie68: 79.7 - 78,7 kg

solsol 123: 62.4

Storesøster: 79 kg - 78 - 77 kg

Tertit: 84,7 kg - 83.8 - 83,7 kg

Trylletrall:

Tøvsara: 74/75 kg

 

Veiedag og denne gangen var det en opptur. - 2,1 kg.. Det er nok noe misvisende, vekten var kanskje høyere enn normalt etter ferien, det pleier den å være. MEN jeg nærmer meg 70 tallet, nå øyner jeg iallefall et håp om å klare det.

Soleie68, Camkir og Storesøster - flott nedgang på dere..

Diskusjon - ikke gi opp. Nå har jeg hatt flere uker der vekten har gått opp og ned uten at jeg forstår hvorfor, nå har det løsnet igjen, ikke mist motet så opplever kanskje du også at vekten plutselig viser 2 kg mindre en uke..

 

Det er lysere tider og lettere å komme seg ut på tur.

Til SMM87-lykke til med graviditeten, håper du kikker innom oss iblandt likevel og heier litt på sidelinja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :SMM87: GRATULERER MED BABY I ANMARSJ :lol:

vi venter barnebarn nr4 i våres :rolleyes:

 

Ukens vekt 83,2 ;)

det er -0,5kg,fornøyd med å gå ned litt i uka. :rolleyes:

 

God slanke/trim uke til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Mitt veieresultat idag. Var 92,5 og idag 90,9 altså -1,6 kg :lol:

 

Gratulerer med baby i magen til SMM87 :D

 

 

Hallo Linka_lill..

Ser at du mangler godt 2,5 kg på å se 80 tallet, jeg mangler omtrent det samme for å se 70 tallet, nå tar vi oss i nakken og klarer den milepælen innen påske eller?? Det er lov å prøve... Jeg starter med en gåtur sammen med en venninne i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, her var det masse å lese seg opp på! Får sette meg ned senere og suge til meg inspirasjon :).

 

Stor klapp på skulderen til meg, i dag viste vekta 80,6. Jeg SKAL under 80 tallet til neste veiing, altså! Fra forrige uke blir det - 1,5 kg, men er vel egentlig fordelt på de to siste ukene siden jeg gikk opp forrige uke. Bra er det uansett!!!

 

Heia, heia til oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

 

Kun ned 0,1 kg til 83,7 kg på meg denne uken. Ikke så overaskende, har ligget med influensa mer el mindre hele uken :( Men nå har jeg lest meg opp på alle "flinkisene" her og fylt meg opp med motivasjon så da satser vi på en bedre uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

Hallo Linka_lill..

Ser at du mangler godt 2,5 kg på å se 80 tallet, jeg mangler omtrent det samme for å se 70 tallet, nå tar vi oss i nakken og klarer den milepælen innen påske eller?? Det er lov å prøve... Jeg starter med en gåtur sammen med en venninne i dag..

Hei hei, den utfordringen tar jeg :lol: mangler 1 kg på å se 80 tallet, da jeg var 90,9 kg idag og skal virkelig ta meg selv i nakken på å klare dette til påske. Så flott at du kom deg ut på tur, herlig. Jeg klarte å få meg en times fjelltur, noe jeg satser på imorgen også før jobb.

Dette SKAL vi klare begge to - godt med så mange motiverte jenter her inne - I like :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilly32

Usj, er helt i kjelleren jeg.... Lagt på meg 0,9 kilo, og det er ikke fortjent. Har trent som aldri før, og kun skeiet ut på fredag men ikke noe helt vilt som jeg egentlig kunne ha gjort... Vet jeg skal ha mensen i dag eller i morgen, men allikevel 0,9 kilo!!!!! Jaja, får legge meg i selen og ta meg selv i nakken, for dette er jo ikke greit. Skal være sur litt til i dag, så får jeg fokusere på de 6 kiloene jeg faktisk har gått ned :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Da rapporterer jeg startvekta, 78,6 kg.

 

13,6 kg er det jeg har å kjempe mot fremover.

 

Jeg skal prøve å lære av tidligere erfaringer, og ikke gjøre for mange av de feila jeg før har gjort. Som for eksempel ta noen ekstremdager med minimalt med kalorier. Det ender alltid i kjempesprekk <_<

 

De siste par ukene har jeg kuttet sjokolade, jeg vet altfor godt at hvis jeg starter en slankekur uten å være avvent, sprekker jeg nettopp pga den.

 

Lykke til til dere alle, og du som har gått opp ufortjent, ikke fortvil! Det er ikke alltid noen logikk i det vekta viser, så bare fortsett som før, så kommer belønningen rundt neste sving! :D:P

 

Stå på alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...