Gå til innhold

Ned 20kg


Gjest Friera
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest solsikke_

Åh, så bra at du kom deg forbi den dalen der, loveit! Det er mye det det handler om. Ikke bare gi opp med en gang det går dårlig. Du bør være stolt! :) :) Håper på 80-tallet for deg til helgen! :D

 

Jeg har gått litt opp i vekt etter 17. mai. Har ligget stabilt på ca. 68,5 kg. Synes det er helt greit, fordi det har blitt veldig lite trening, og jeg har spist ganske mye mat. Men nå har jeg tid til å få trent litt mer! Har hatt 3 eksamener ganske hyppig, men nå har jeg bare 2 igjen, og de er fordelt på halvannen uke, så da kan jeg ta meg tid til å trene. Så målet er 67,5 kg iløpet av helgen 8-10 juni. For da reiser jeg hjem på "ferie". Skal bare jobbe da, så da kommer den nye utfordringen! Har aldri jobbet 8.00-16.00 hver eneste dag før, så det blir nok litt annerledes å få lagt inn trening da.

 

Så mine mål nå er:

67,5 kg innen 8-10 juni

66 - 66,5 kg innen 7. juli

65 kg inne skolestart (som jeg ikke nøyaktig vet når er, men det er i begynnelsen av august)

 

Så planen er å holde ved like, og å bare gå ned bittelitt i uka. Det er delvis fordi jeg begynner å nærme meg målet, og det er så mye vanskeligere da, og delvis fordi jeg vet det blir vanskelig å få til når jeg skal jobbe, være med venner, dra på fester og turer og å ha diverse fristelser (grilling, is osv!!)

 

Men da håper jeg virkelig at vi kan holde denne tråden ved like i sommer! Vi kommer nok til å stå fremfor mange vanskelige valg, med venner og familie som ikke skjønner hvorfor vi ikke kan spise akkurat det samme som dem hele tiden. F.eks. hvis venninna spør om dere skal kjøpe is, og du sier nei takk. Da blir det dårlig stemning da :P Så noen ganger skal vi selvfølgelig unne oss ting, men ikke for ofte! Og jeg kjenner altfor godt til å ha en kjæreste som bare spiser det han vil, og ser bra ut uansett! Og hver eneste gang vi er sammen, så spiser vi masse dritt. Så da trenger jeg deres støtte, jenter! <3 hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Veiedag!

 

Totalt: 75,2 kg - 67,6 kg (-0,3 kg siden 17. mai)

Totalt: 78 cm - 74 cm (ingen endring)

 

Nå går det riktig vei for meg igjen! :) Er spent på hvordan det har gått med dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friera

Hei jenter! Beklager fraværet!!! Jeg har gjort det så dårlig for tiden. Det har vært store sosiale events på rekke og rad, og jeg klarte ikke å "face" dere... :( Gikk opp til hele 76,6kg!!!

Men nå har jeg tatt meg selv i skinnet altså. Når ikke å nå 73kg innen Englandturen den 6 juni,så jeg merker jeg er ganske skuffet over meg selv.

 

Veiedag:

75,6kg - 74,8kg (0,8kg siden 18. mai)

Cm???

 

Litt deilig å tenke at jeg har under 10kg for å nå 65kg! Det er stort. De siste 5 tar jeg stille og rolig etter det.

Jeg skal prøve så hardt jeg kan å ta en siste innspurt og prøve å nå 74 blank innen onsdag! Så skal jeg bare holde vekta den uka jeg her i England. Jeg har innført godteristopp, så skal prøve å klare det og. Det er veldig vanskelig å la vær å gå i "feriemodus" hvor alt er lov. Dere kjenner sikkert til hvordan hele mentaliteten bare forandrer seg helt på ferie.

Men om jeg skal klare 65kg innen studiestart har jeg ingen valg egentlig. Men tror jeg skal justere den til 67kg i stede. Litt mer realistisk.

 

Loveit: Det er ikke lenge til du når milepælen og runder 80kg. :D Det må jo føles kjempebra! Husker hvor glad jeg var da gjorde det.

Og jeg har full planer om å oppdatere jevnlig her. Så la oss holde sammen gjennom hele sommeren, jenter! :)

Hvordan går invervalprogrammet?

 

Solsikke:

Jeg jobber 07:00-16:00 hver dag. Fordelenen er at du rekker mange bra timer på treingssenteret. Tror dette går bra! :) Pluss at du har hele kvelden på deg, og ikke noe mentalt stress som følger med skole.

Det er gjerne de siste kg som er vanskelig. OGså rent fysiologisk for kroppen. Hvor mer man veier, hvor lettere er det å gå ned.

 

 

Sommern er her jenter. Hadde aldri trodd at det skulle bli så mye vanskeligere om sommern. Varmen inspirerer kanskje til mer fysisk aktivitet, men til gjengjeld er frt jo sosiale events hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Litt deilig å tenke at jeg har under 10kg for å nå 65kg! Det er stort. De siste 5 tar jeg stille og rolig etter det.

 

 

Friera, er 65 kg ditt "endelige mål" eller er det 60 kg?

Mitt mål har hele tiden vært 65 kg, men i det siste har jeg begynt å leke litt med tanken om å gå litt til ned. Kanskje 62 kg. Hva tror dere om det? Er det dumt å prøve å gå lengre? Jeg må si at jeg kjenner med selv godt nok til å vite at jeg aldri kommer til å bli "supertynn". Jeg er altfor glad i mat! Så det er ingen fare for at jeg skal ta helt av med slankingen :P hehe! Også har jeg jo en drøm om å få mer muskler, og muskler veier jo mer enn fett, så det er kanskje dumt å tenke for mye på vekten, men heller mer på målebåndet.. ?

 

Du trenger aldri være redd for å "face oss" her inne :) Vi av alle skjønner så utrolig godt hvor vanskelig det er! :) Vi har alle våre dårlige perioder.

 

Men du, hvordan gjør du med trening og det å være sosial? For jeg skal jobbe til 4, også skal jeg komme meg hjem, så er sikkert ikke hjemme før 5-tiden. Og da skal jeg sikkert spise middag, og da er klokken fort 6. Og så skal jeg både ha tid til å prioritere venner og trening, samtidig som jeg må legge meg i rimelig tid. Ser da fort for meg at jeg må velge, og når jeg ikke har sett venninnene mine siden jul, så blir det fort at jeg nedprioriterer treningen.. Har du noen tips? Jeg planlegger å sykle til jobb, og det tar sikkert en halvtime hver vei, så det blir jo en times sykling daglig. Men jeg må få til helst 3 treningsøkter i uka i tillegg tenker jeg.. Skal jo faktisk løpe halvmaraton etter sommeren, så jeg må trene litt til det også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friera

Gud jente, har du planer om å være med vennene dine 7 dager i uka?!

 

Først og fremst trener jeg alltid de dagene jeg har fri. Massevis av tid. Det andre er at du kan da "ofre" et par kvelder i uka til å trene og være med familien/for deg selv? :)

Jeg er sikker på at du får tid. Uansett sykler du, så det er jo god trening. Jogging er jo også supereffektivt, og tar bare en time av tiden din. No worries! Eller jogge hjem fra jobb hver dag? Så dusjer du direkte, spiser middag og har hele kvelden med venner. Når jeg trener på SATS dir fra jobb er jeg hjemme ca 18:15. Har god med tid til venner etter det.

 

Mitt endelige mål er 60kg. Veide 66kg for et par år siden, og var ikke fornøyd. Men første mål er 65kg. De siste kg fram til 60 skal være borte innen 1. desember. :)

 

Er du fornøyd med 65kg er jo det bra! :) Hvor på kroppen er det du ikke er fornøyd med enda evt?

Jeg blir heller aldri supertynn som disse stjernene på TV. Tror ikke ejg er villig til å ofre mat og tid på trening for å oppnå det. Har et underhodsfett på magen som er et mareritt å bli kvitt. selv søsteren min, som veier 60kg, har disse lovehandels...

 

Merker det godt på klær at jeg har bitt tynnere, fått kommentarer osv. Men jeg ser det bare ikke selv!!! Kjempefrusterende. Ser fortsatt bare den feite ekle bulmende magen ... Æsj. Når ser jeg resultater selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Hei,

 

Jeg rakk ikke å veie meg igår, men gjorde det i dag! :)

80,6 kg (-0,7)

 

Jeg er kjempe fornøyd! 700gram til, og jeg kan endelig se 7-tallet!

 

Solsikke: Jeg tenkte bare å gi deg noen tips til trening, når tiden er begrenset. Jeg går til å fra skolen, nå er jeg så "heldig" at jeg er på forskjellige sykehus og skolebygninger rundt om i byen, så det blir en del gange! Så gjennomsnittelig går jeg rundt 1,5 - 2timer om dagen, med veldig rask gange, er svett når jeg kommer frem!! Dette har hjelpet meg veldig i denne perioden hvor det er skole fra 8 - 16.30 hver dag! Nå studerer jeg riktignok jeg fysioterapi (mange treningsglade venner) så ofte avtales vi til å ta en time med cross fit i parken sammen, ta med det venner på trening, da kan man gjøre to ting samtidig ;)

 

 

Friera:

Er så glad for å se deg her igjen, setter utrolig pris på deg her inne! Alle har sine dårlige perioder som solsikke sier! Jeg er akkurat ferdig med min, dette er noe som skjer alle!! Du trenger ikke å være redd, vi veit alle hvordan dette er... Men det beste av alt, er jo at nå har du skjønt at det bare er å komme seg tilbake til rutinene med kosthold og trening... Dette er kanskje ikke noe du vill klart for noen mnd. siden! ;)

Har bare ett sp. hvor mye har du veid på det meste, og hvor lenge er det siden? (ja, det står sikkert over her ett sted men orker ikke å begynne å lese meg opp til det nå ;) )

 

 

YESS, vi skal holde sammen hele sommeren :D Er så takknemelig for at jeg har dere jenter her inne, hjelper meg utrolig mye!! :)

Ha en god helg videre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friera

Loveit:

Wow Loveit! kjempebra! ikke lenge til nå. Hva er ditt ultimate mål? Hvor høy er du=

 

Da jeg var 15 år veide jeg hele 89kg! (og jeg er 167cm høy) Jeg raste ned 55kg på ca 3-4mnd, men på en veldig usunn (fjortiss) måte; spiste minimalt og trente hele tiden. Gikk naturligvis på en smell og gikk sakte, men sikkert opp til 72-74kg, hvor jeg har ligget stabilt de siste årene (ved utenom en periode hvor jeg gikk ned til 66kg pga var i et forhold).

Bodde et år i Thailand, og da jeg flytta hjem til Norge igjen mars 2011, la jeg på meg de siste kg, dvs opp til 83,4kg. (var arbeidsledig i 3 uker, og i løpet av de ukene la jeg til meg så dårlige vaner som fortsatte med hele året!) Begynte å slanke meg den 12. februar, og er nå på 74,5kg.

Fortsatt nesten 15kg igjen da. Men har lært at denne prosessen skal ejg ta stille og rolig. Sommern er allerede "screwed", så får forbrede meg på neste sommer. :)

 

Feels good.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Gud jente, har du planer om å være med vennene dine 7 dager i uka?!

 

 

Haha! Det er nok det at jeg sitter på lesesalen og drømmer meg vekk hele dagene som gjør at jeg tror at med en gang jeg kommer hjem, så blir det nydelig vær hver eneste dag, og at jeg kan være ute til lang på kveldene og kose meg med venninner og familie. I realiteten, så kommer sikkert de fleste andre også til å ha sommerjobb, så det er jo bare til å trene de dagene jeg ikke har planer :P Og jeg har i tillegg mange treningsglade venner, så det er absolutt ikke noe problem å trene sammen!

 

Hm.. Jeg er i en periode nå der jeg ikke er fornøyd med kroppen min. Jeg vet jeg har gått masse ned, men jeg føler ikke jeg kan se det. Men det som hjelper mye er å ta på klærne fra da jeg var størst, og å se hvor mye jeg faktisk har gått ned! Jeg var ute på shopping etter den forrige eksamenen min, og da kjøpte jeg bukse fra zara i størrelse 38. Og de hadde jeg absolutt ikke kommet inn i rundt juletider! Så det tar lang tid før man greier å se resultatene ved å se seg selv i speilet! Jeg synes magen min er altfor stor og at bena mine altfor tykke, men når jeg har klær på så er det litt bedre :)

 

Men når jeg sier ikke fornøyd, så er jeg likevel mye mer fornøyd enn det jeg var før! Såklart! Men jeg tok et bilde av meg selv i bikini her om dagen, og det jeg så på bildet var noe helt annet enn det jeg ser i speilet! Jeg synes jeg så ut som den daffe klumpen på bildet! Det er nok derfor jeg har en litt "dårlig" periode mentalt nå.. Så nå vet jeg at jeg fortsatt har en ganske lang vei igjen. Men istedet for å sette en ny vekt når jeg har nådd 65 kg, så blir heller det nye målet mitt å være 70 cm i midjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest solsikke_

Nå er jeg hjemme i Stavanger, og har kommet igang med jobbingen. Treningsmessig tror jeg ikke det skal bli noe problem! :) For det første, så har jeg fleksitid på jobb. Dvs. at jeg kan bestemme når jeg vil begynne, mellom 7 og 9. Så jeg kan fint få til en treningsøkt om morgenen, enten hjemme, eller på treningssenteret her på jobb. For det andre så sykler jeg jo til jobb og hjem, 20 min per vei. Så får 40 min sykling daglig. I tillegg til det, så har jeg ikke lappen, og derfor sykler jeg overalt jeg skal ellers, for å slippe å bruke penger på buss. Og for det tredje, så har Elixia i hele juni slik at de som går der kan ta med en venn gratis på alle gruppetimer. Så jeg og søsteren min skal trene sammen der. Noen som har vært på/hørt om fit for beach-timen? Skal der på tirsdag, og jeg hører det er skikkelig hardt! Gleder meg! :D

 

Det som kan bli et problem, er kaloriinntak :P Jeg har nå vært hjemme siden søndag, og det er ikke en eneste dag jeg ikke har blitt tilbudt noe usunt. Enten hjemme eller på jobb. Hadde is og kake igår, vafler og pizza på onsdag, en liten sjokolade etter middag på mandag og tirsdag.. Og da har jeg i tillegg latt vær å spise gratis kake på jobb. Jeg tror jeg greide å holde meg noenlunde rundt 1600 kalorier alle dager, utenom igår, så denne uken har vært ok. Men jeg må virkelig passe på, så det ikke fyker over. Spesielt siden jeg egentlig ikke har tid til å holde på å registrere alt jeg spiser inn på grete roede hele tiden. Så hvis jeg gjør det, så blir det før jeg legger meg på kvelden, og da er det jo forsent å gjøre noe med det!

 

Hvordan går det med deg, Loveit? :)

 

Gleder meg til å høre hvordan det var i England, Friera :)

 

Og ja, forresten. Veiedag idag. Jeg stoler ikke helt på vekten her hjemme. Den er unøyaktig, også tror jeg den viser litt for lavt. Men men.. Ifølge den, så veide jeg ca. 67,5 kg imorres. Og jeg er fortsatt 74 cm i midjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Oh lord! Jenter, nå trenger jeg litt skjenn av dere! Igår ble det is og kjeks på jobb, chips og sjokolade hjemme, og etter jeg la meg, så fikk jeg anfall av skikkelig fråtsing, som jeg har hatt så mange ganger før når jeg er her hjemme. Spiste 4 pinneis tror jeg!! Og en halv plate kokesjokolade (50 g), og et par sjokoflarnkjeks! Uff, kjenner jeg blir skikkelig flau når jeg skriver det til dere.. :( Jeg tror jeg må sette noen faste regler til meg selv, for jeg greier tydeligvis ikke styre meg! :( Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakka ned vekta mi fram til Amsterdamturen i midten av juli. Var opphengt. Så jeg viser bare vektnedgangen jeg gjør på GR kurset.

 

På 2 uker:

-300g

midje: 81cm

 

 

England var FANTASTISK! Shoppa masse. Er offesielt str 40 nå! Var 42++ før, så dette føles bra! Handla endelig et par jeans som sitter dødsbra! Motiverende. OG jeg rørte ikke godteri. JEG! Ikke spiste godis! utrolig!!! amazing! Trodde ikke det var mulig. Det skal jeg fortsette med. Til gjengjeld ble det mye alkohol og restaurant (italiensk!)

 

Når det er sagt, så ligger jeg etter. Vil gjerne ligge på 70kg når jeg reiser til Amster. Ting har gått for sakte de siste 6 ukene.

 

Solsikke: Nice med masse trening. Ingen grunn til å ta bekymringene på forskudd ;)

ikke hørt om fit-for-beach enda. Gi oss en update da ;)

Ang hjemme-spise-sundt... Vet faktisk ikke :( Jeg hadde kun et mål da jeg var på ferie; ikke godteri! og jeg - som er helt sjokoman - klarte det. Ta tak i den værste uvanen, og dropp den. La alt annet forfalle. Bare mens du er hjemme. Har du for høye målsetninger, så er jo fallhøyden mye høyere. Tenker jeg da, fordi ferie er dødsvanskelig. Med en gang man mister rutinene forfaller gjerne slankeopplegget, og man faller lettere for fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Hei jenter!

 

Beklager IGJEN at jeg har vært fraværende her en stund, blei en skikkelig innspurt siste 2 ukene i polen, men eksamner, papirer, flytting, kjærestebesøk og bursdag!

Men nå er det sommerferie!!

 

Nå er jeg kommet meg hjem til Norge, og ja det er vanskelig å klare å spise sundt, når mor er kokk og jeg elsker snop, så jeg koste meg første dagen, men nå er jeg igang, veldig fornøyd..... I dag visste vekta 79.9, har gått veldig sakte det siste ukene, men glad jeg ikke har gått opp i vekt! Og jeg er under 80!!! :D

 

Frieria: Mitt ultimate mål, ja det er vanskelig å si.. Badevekta har nemelig ikke visst så lavt tall som den gjør, så jeg er veldig usikker på hvor langt ned jeg må før jeg føler meg vell med meg selv... Har tenkt kanskje rundt 72, jeg er 171 høy!

 

Så gøy at du merker det på klærne at du kan shoppe mindre størrelser, kjenner den følelsen.. Jeg var på storshopping før jeg dro hjem til sommeren jeg er også en størrelse 40 nå... det er så artig, har vært fra 44-46!!!! ;) ;)

 

Nå skal jeg LOVE å bli flinkere til å være mer aktiv her!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake :D

 

Wow, kjempebra! Du har knust de gyldne 80kg! AMAZING :D Og vel, med eksamen og alt det du nevner, har jeg full forståelse på hvorfor du har vært så fraværende! Så no worries! Håper eksamen gikk bra da.

Moren din støtter deg vel i slankingen, og kan derfor tilby mat deretter...?

Hvor mye har du gått ned til sammen? Jeg har gått ned akkurat 10kg nå! :D Og man det synes, hehe.

 

Snikveide meg i går. Veide 73,2kg. 79cm rundt midjen! Føler meg allerede kjempebra! Men skal fortsatt svi av minst 8,5kg - og det blir de vanskelige 8,5kg må sies. Melder meg inn på et nyt GR kurs til høsten om det blir vanskelig. Men skal klare det! :D 65kg, here I come!

 

Så skal jeg på date i dag. Er over 2 år siden sist, og jeg er kjempenervøs!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Hei! ;)

 

Ja, mor støtter meg jo i det valget jeg har tatt, og lager mat deretter!!

 

På mitt meste veide jeg 98 kilo, men når jeg startet veide jeg vel rundt 92, så ca 12 kilo er av, og ja jeg har fått så mange komlimenter, det er så gøy, merker det veldig godt nå! :D

 

Her hjemme, er det jo en ny vekt, så blei litt skuffa når jeg nå er 81 igjen! Men må jo bare tenke at jeg vi se ekstra gode resulteter i october når jeg kommer nedover til Polen igjen! ;)

 

Det tar tid å gå ned i vekt, har funet ut at trikset er å bare ikke gi seg... Så hold ut, detta fikser du!! STÅ PÅ!!! ;)

 

Jeg er kjempe spent på å høre hvordan date'n gikk??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friera

Daten gikk bra! Han ville gjerne møtes igjen, men jeg følte at han var ikke min type. Så det ble ikke noe mer. :)

 

Huff, merker de siste to ukene har jeg falt litt tilbake på gamle vaner. FY! FØler plutselig at jeg ikke har forandret meg i det hele tatt!

Så jeg må kjerper meg nå. Det er heller ikke noe GR kurs på meg nå, så jeg må passe meg. Har fortsatt minst 8 kg igjen! MINST!

Forhåpentligvis er jeg på 69,X kg inne studiestart!

Så f.o.m i dag er jeg tilbake til spise-telle kcal-regime. Og skal prøve meg på et nytt godteristopp. Klarer det i 2-6 uker i strekk, så sprekker jeg heftig 1-2 uker, så er det på´n igjen. Lurer på hvorfor dette skjer...?

 

 

Du vet vel at vekter viser forskjellig? Så du får tilpasse deg den nye vekta di. Så kommer du tilbake til Polen, også veier du enda mindre ;)

Syns du det er vanskligere hjemme enn i Polen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Ok, hvis du ikke følte det var noe der, er det bedre å bare fortelle det med en gang! :)

 

Ja, man går på noen smeller, de har jeg hatt mange av, det er bare å ikke gi opp, en må bare fortsette og fortsette! Kom deg inn på gammle rutiner som du vet fungerer for deg, så skal du se at det går den rette veien! ;)

Jeg tror grunnen til det er at du ikke unner deg noe søtsaker i det hele tatt på de 2-6 ukene, og da higer kroppen på sukker, og når man først får smaken så klarer man ikke stoppe.... Ett lite triks fra min side er å unne seg litt godis en/to ganger i uken, jeg gjør det, men det er jo selvfølgelig minimalt, jeg elsker smågodt, så når kjæresten handler så stjeler jeg 2-3 biter og da føler jeg kvoten er fylt! ;) Husk at det er lov å kjøpe smågodt i små porsjoner 4-5 biter :)

 

Ja, det var det jeg mente at jeg kom til å få meg en overraskelse når jeg kommer tilbake til min badevekt! Men GOOOOD NEWS, var jo veiedag på fredag, 78,8 kilo!!!! ;)

Kjempe HAPPY!!! Har vært veldig flink siden jeg kom hjem nå, ingen smeller, vært mye på turer i fjella og jobba en del (mye gåing) Spist regelmessig å sunt!! Nå synes jeg det går veldig greit å gå ned i vekt i norge, for her står jo alt av næringsinnhold på pakningen!! Spiser mye fisk, knekkebrød, og disse Wasa produktene med knekkebrød med smørkrem og barene, kjempe gode mellommåltider! :)

 

Var i bryllup i går, blei litt alkehol men ingen kaker eller snacks! Så jeg måtte jo selvfølgelig snikveie meg i dag tidlig da viste det 78,1 er overlykkelig B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

NÅ er jeg tilbake her, og skal oppdatere ofte! Har vel ikke vært inne på greterode sine sider på mange uker, og livsstilen min har i takt med det forandret seg veldig tilbake til den gamle pre-vekttap-stilen. Jeg har ikke turt å veie meg skikkelig, men jeg tror nok jeg er over 70 kg igjen nå.. Og jeg som var helt nede i 68! De rundt tre kiloene jeg regner med at jeg har gått opp, er det samme som å gå mange ukers hardt arbeid tilbake i tid. Det er kjipt å tenke på.

 

Som jeg sa i en tidligere post, så er det kostholdet som er det vanskeligste her hjemme. Spesielt nå, fordi familien har reist på ferie, og det er da ingen som ser meg nå jeg sitter og spiser is og chips sent på kveldene. Så det jeg driver med nå, er virkelig de verste tingene! Jeg snikspiser, altså jeg spiser usunne ting når andre ikke ser meg, fordi jeg synes det er flaut hvor mye jeg spiser! Og jeg spiser sent på kveldene, når jeg ikke burde spise noe i det hele tatt! Trening går det så som så med. Jeg sykler til jobb de fleste dager, men når det gjelder de skikkelig treningsøktene, så blir de bare færre og færre! Og det skyldes ikke at jeg heller sitter hjemme og ser på tv, men faktisk fordi jeg har så mye planer og ting som må gjøres. Har vært vekkreist hver helg, så da blir det til at alle jeg skal se, tiden jeg skal tilbringe med familien (blant annet besøke min morfar som har kommet på sykehus og som trenger masse besøk), må gjøres mandag til torsdag.

 

Uansett, nok unnskyldninger! Nå skal det forandringer til! Her er mine løfter for resten av sommerferien:

- Jeg skal ikke småspise usunne ting på jobb.

- Jeg skal ikke spise usunne ting alene.

- Har kun en spisedag der jeg har lov å spise hva jeg vil (men i begrensede mengder) Unntak: Is på ekstra varme dager

- Jeg skal få til minst en joggetur og en styrkeøkt i løpet av uka (Helst mer, men må være realistisk for hva jeg får tid til..)

- Registrere mat på grete roede

 

Dette er min plan for å komme ned til 68 kg igjen. Begynner å bli usikker på om jeg kan klare 65 innen skolestart, men vi får se.. :) Har dere noen tips til å holde et sunt kosthold nå i sommerferien? :)

 

Oj, nå har jeg bare snakket om meg :P Vil bare si hvor flink jeg synes dere har vært, begge to! Det var kjempemotivasjon for meg å komme inn her og å se at dere fortsatt oppdaterer, og at dere begge fortsatt går ned i vekt! Jeg var også i bryllup i helga, og jeg spiste masse kaker! Synes det var utrolig bra gjort av deg å ikke spise noe, loveit! Dere er så flinke! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Tenkte jeg skulle oppdatere hvordan det går så langt :)

 

På mandag hadde jeg en veldig bra dag med havregryn til frokost, salat til lunsj og to knekkebrød til mellommåltid. Så dro jeg og ei venninne på joggetur rundt et vann som er 8 km :) Så spiste vi middag sammen; taco med kyllingkjøttdeig. Det er jo sunt, siden jeg hadde ikke rømme, nesten ingenting ost, og to taco shell istedenfor lefser :) Syklet i tillegg frem og tilbake de 7 km det er til jobb (med en del oppoverbakker).

 

Igår hadde jeg samme mat på dagen, men skeiet litt ut med en kuleis mellom jobb og middag. Men holdt meg akkurat innen for 1600 kcal grensa heldigvis :) Va på kino, og da spiste jeg bare noen sukkerfrie pastiller :) Syklet kun til jobb (og ikke hjem), fordi sykkelen min punkterte, men det ble til gjengjeld en del gåing da :P

 

Idag skal jeg få til litt styrketrening etter jobb :)

 

Hvordan går uken deres? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Velkommen tilbake, solsikke! ;)

Du er tillgitt, hehe :P Så flott at du har tatt tak i problemet så tidlig, nå er det bare å kjøre på fremover!! Du kommer til å klare det kjempe fint, ser ut som den planen du har satt er gjennomførbar, detta kommer til å funke!! Det er jo bare ett par kilo ;)

 

Ja, i dag har jeg vært å tatt en ny body-scan, jeg er litt skuffa og lei akkurat nå! Jeg tok den forrige i januar måned, var noe vi gjorde på skolen, og jeg startet opp i mars med min vektnedgang! Dette er noe jeg annbefaler på mitt sterkeste, det er så flott å kunne ha litt kontroll på denna kroppen, vite litt hva en må jobbe med, og hvor kiloene tar veien!! Jeg legger ut før og nå resultater så kan dere titte på det å si deres mening ;)

 

Januar OG Juli

Vekt: 91,7 kg , 77,7 kg

Fett %: 39% , 36,7%

muskler kg: 53 kg , 46,7 kg

Hvileforbrenning: 1761 kcal , 1542 kcal

 

Det jer er missfornøyd med, er at jeg har mista muskelmasse, men det er vel normalt at den vil gå litt ned, men håpa at det ikke var så mye! Så nå blir det en del styrke fremover, det er planen! også kommer jeg til å supplerer med protein-shaker for å få i meg nok! For jeg spiser nok litt for lite! Men det er småjusteringer, jeg er veldig førnøy med vekten, og jeg føler det så godt nå, endelig!!! ;) det er ikke stort av klær som passer lenger og jeg får kommentarer i hytt og gevær!! Veldig koselig!

 

Da stikker jeg en tur på hytta, skal være der i 2 dager, gleder meg veldig til å slappe av å gå turer og kose meg, så er det full jobb hele helga! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Taakk :D

Ja, skjønner at det er kjipt å gå ned i muskelmasse, men når man satser på så høyt vekttap som det vi gjør her, så tror jeg nesten det er uungåelig! Hvertfall hvis man vil ha såpass rask fremgang at vi ser resultater hver uke.. Du får heller satse på å gå opp i muskelmasse igjen når du har nådd idealvekten din :) Tror det er lettere når man skal holde vekten i ro, og ikke når man skal gå ned i vekt!

 

Hvor går du for å ta bodyscan, og hva koster det? Kunne gjerne tenkt meg å gjøre det selv :)

 

God tur på hytten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Im back girls! Vært 5 dager i Amsterdam, og jeg har spist like a foodaddict! Jeg har jo "ingen-godteri" regel, så kjørte nedpå med cookies og is, pizza og hamburger, øl og vin... Sikkert gått opp!!! Så, eh, ja. Blir ikke noe mer av det heller. Jeg var - merkelig nok - mye flinkere med kostholdet på turen i England. Siste 3 ukene har bare sklidd ut da, rent kostholdsmessig.

Men føler meg veldig motivert nå. Siste 5 ukene før studiestart skal bare være hardkjør! :D Men først; fylla i kveld :( urk...

 

Loveit: så utrolig spennende med kroppsanalyse. Tror jeg må bestille det selv jeg. Men jeg tror resultatene kan være utrolig skremmende. Jeg mener, hvordan er det mulig å gå ned så "lite" i fettprosent når din totale vektnedgang er så utrolig mye? Du har jo gått ned 14 kg, noe som er helt vilt og fantastisk! Tenk deg hvor mange smørpakker det er. Men jeg forstår heller ikke hvordan du har mista så mye muskelmasse. Spiser du veldig lite? Uansett, proteinshake anbefaler jo "alle" som ønsker å bygge muskler.

Jeg har redusert med en kondisjonsøkt, og økt med en styrkeøkt; dvs 2 styrke og 2 kondisjon. På denne måten bygger jeg et godt grunnlag med muskler.

 

 

Solsikke: Bodyscan kan du gjøre på SATS til rundt 250kr ;)

Hvor lang tid bruker du på en tur på 8km egentlig? :) Uansett, du ser ut til å ha en kjempefin rytme! :) Dette blir bra.

Hva slags styrkeprogram har du? Og hvor mange kg løfter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Oj da.. Jeg greide å holde meg til torsdag, men så brøt jeg alle kostholdsreglene mine etter det. Spiste masse usunne greier alene (og da spiser jeg mye mer!), hadde smågodt på jobb på fredag, og hadde spisedag HELE helgen! Dumme meg.. Men nå skal jeg prøve på ny! Tror jeg skal flytte ned til søsteren min iløpet av uken, så jeg slipper å være alene i huset til familien. Da blir det forhåpentligvis mer naturlig å ikke spise søtsaker hele tiden..

 

Åh, var det kjekt i Amsterdam, Friera? Jeg har akkurat bestilt tur dit selv i september! :D Var det bra shopping? Og er det noe spesielt du anbefaler å få med seg? :)

 

Jeg har ikke en fast tid på 8 km, men tror vi brukte ca. 50 min da jeg og venninna mi jogget sammen forrige mandag. Men da snakket vi hele tiden. Hadde sikkert brukt ca. 48 min. hvis jeg hadde jogget alene. Jeg skal måle skikkelig neste gang jeg jogger der!

Når det gjelder styrke så er det mest på armer jeg har greid å innarbeide meg et fast program. Da tar jeg skrå benkpress, flies, bicep curl, shoulder press og noen øvelser til som jeg ikke vet hva heter. Alle sammen med frivekter fra 6 til 10 kg. Så jeg er ikke akkurat tungvekter :P Men jeg vil gjerne få økt litt! Så tar jeg dips, og kanskje armhevinger hvis jeg orker. Eventuelt planke.

 

Hva med deg/dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Hei igjen jenter!

 

Ja, solsikke jeg tror det er veldig vanskelig å ikke miste noe muskelmasse, men jeg ligger fremdeles over normalen innen muskelmasse! Jeg tok body-scan hos en velvære klinikk, så det kosta meg hele 0 kr! :) Jeg har nå kjøpt meg protein pulver og skal bli flinkere med styrke trening, jeg trente veldig mye styrke før så jeg blei veldig lei, men nå tror jeg at jeg kan synes at det er greit :)

 

Frieria: jeg er kjempe fornøyd med -14 kg, Det kan nok være at jeg har spist litt lite, så nå blir det protein påfyll, jeg satser på å få opp muskelmassen når jeg har nådd idealvekten min, tror jet blir bra! Jeg beskymrer meg ikke noe for det nå! :) Hvordan var det i Amsterdam?

 

Tenkte å melde meg inn på treningssenter for en måned nå, men er litt usikker på hvor mye det vil bli brukt! For nå om sommeren er veldig glad i å være ute, men det er vel kanskje verdt å prøve! :) Trenger virkelig å trene styrke!! ;)

 

Hvordan går det med vekt og mål om dagen??

 

Er så utrolig takknemelig for at vi kan ha disse "samtalene" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...