Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen- SJ

Kjenner alt for godt til de gamle vanene så fort ting føles litt tungt, og det butter i mot.

Jeg heier på deg og håper det går over ganske så snart!! Du har sikkert hatt dine turer ned før, og har klart å komme deg opp igjen. Du klarer det denne gangen også!!

 

Stå på. I morgen er det en ny dag og nye muligheter!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger folkens - det varmer....

 

Som fryktet har jeg gått opp denne uken, men heldigvis litt mindre enn jeg hadde trodd - 0,3 kg. Men nå er det stopp, skal overhodet ikke videre opp, heller det stikk motsatte. Av redsel for å falle for fristelsen er både chilinøttene og potetgullet jeg hadde liggende kastet - begge deler var forsåvidt gått ut på dato likevel. Så det mest avanserte jeg kan gumle på nå er rosiner.

Om jeg får det bedre ved å ikke trøstespise? Både ja og nei, jeg slipper ihvertfall å få dårlig samvittighet for det på toppen av alt det andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det er godt å få fristelsene ut av hus. Jeg kan ikke ha noe i huset, er helt håpløs der. Tror det har vært med på at søtsuget mitt har vært så og si ikke-eksisterende. Men hadde jeg hatt noe i skapene hadde det nok vært annerledes, fælt at det skal være sånn.

 

Og rosiner er ikke det verste man kan få tak i, jeg har 20g rosiner til frokosten min hver bidige morgen. Jeg er et superkjipt vanemenneske som i hverdagen kun spiser havregryn med culturamelk og rosiner til frokost. Har gjort det i en evighet, beste starten på dagen for meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Man skal ikke undervurdere effekten av havregryn med cultura og rosiner! Selv er jeg imidlertid litt mer skive-menneske til frokost, men tar gjerne sånne ting til f.eks. kvelds.

 

Dagen i går gikk bra både matmessig og treningsmessig. Spiste alle måltidene mine, ingen snacks, ikke særlig fysen heller. Melken ble det litt dårlig med, har gått tom og ikke fått sullet meg på butikken enda, får ta det i løpet av dagen. Hadde PT-time og fikk ut litt av frustrasjonen min i form av manglende motivasjon om dagene i forhold til både trening og kosthold, og det var egentlig greit. Hadde 25 minutter oppvarming etterfulgt av litt over en time overkroppstrening (kan armer visne og falle av? Føles som om det er i ferd med å skje... :D Begynner å få gangsperr også nå, så det kan bli utfordrende å pusse tenner i kveld... ;)) etterfulgt av 20 minutter til på tredemøllen. Overkroppstreningen var såpass tung at det murrer i musklene - såpass at jeg har slitt litt med søvnen i natt faktisk. Ikke det, jeg kan ikke huske sist jeg sov en hel natt uavbrutt, men i natt var det ekstremt. Akkja - litt må man vel lide! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hehe, for en intens smerte du går rundt med i musklene dine nå! Og vet du hva som nå falt inn i mitt hode, at jeg også vil være litt stiv i musklene! Hehe, har vært litt i armene de siste dagene, men ikke mye. Jeg er en av de få som simpelten elsker å være støl, for da vet jeg at jeg har gjort en spenstig jobb! Hehe!

 

Spent på hvordan du er i kroppen i morgen!

Ha en flott kveld videre =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg skal ikke påstå at jeg ikke har gangsperr i overkroppen, for det har jeg. Men heldigvis langtfra så invalidiserende som jeg fryktet. Overarmene, skuldrene inkl. skulderbladene og hele ribbekassen egentlig er ganske støl, men klarer heldigvis fint å løfte armene så jeg får kledd på meg selv og sånt. Det eneste jeg egentlig har hatt problemer med er å smøre meg på ryggen.

 

I dag skal jeg avgårde og prøve noe nytt, nemlig yoga! Skal begynne med noen tidligere kolleger, så det blir forhåpentligvis kjekt. Dersom jeg bestemmer meg for å begynne fast blir det i tillegg til de to andre treningene i uken. Men er jo litt spent på hvordan det går ikke bare fordi det er første gangen (har gått en gang eller to før på Sats, men det er maaange år siden) men også pga. gangsperren. Watch this space!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hvordan har yogaen gått? Jeg har prøvd meg noen ganger på yoga/pilates/bodybalace, desverre er jeg såpass svak i kjernemuskulaturen nå at jeg er elendig i denne typen trening. Hehe, jeg har tidligere (da kjernemuskulaturen var bedre ;) ) deltatt på en del pilatestimer etter spinning og lignende, og synes det var helt himmelsk! Men nå er jeg overhodet ikke flink nok til å trene mage/rygg, og da er jeg rett og slett ikke sterk nok. Spinningen ta beina, det jeg gjør av styrke går i hovedsak på armer, skruldre og bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Yogaen gikk faktisk over all forventning! Har vært samme stedet på en time før, og det var nesten bare hund og hund og mer hund, og det tålte ikke nakken og skuldrene mine. Denne gangen var det helt andre type øvelser og jeg fikk høre at jeg var veldig myk og fleksibel, og sånt er jo kjekt! Det tyngste var utvilsomt hunden - var innom den denne gangen og, ja, men langtfra så mye. Så jeg kommer nok til å prøve det en gang eller to til før jeg bestemmer meg om jeg skal kjøpe klippekort eller noe sånt.

 

Vedr manglende kjernemuskulatur - er det ikke nettopp for at den skal bli sterkere man går på sånne timer? PT Viktor har fortalt meg at det er mange som har sagt til ham at de skal ha PT-timer med ham, de må bare komme i form først... Men hva er vitsen da? Klarer man å komme i form alene så trenger man jo ikke PT på samme måten. Så poenget mitt er, StinePetrine, at du får jo ikke kjernemuskulatur uten å trene den! Så hvis du synes pilates er kjekt så drit i at styrken ikke er der enda, for den kommer ganske kjapt! Minner for øvrig om at da jeg tok kroppsmåling og hadde mistet muskelmasse var så og si alt i overkroppen uten armene. Altså kjernemuskulatur samt rygg, skuldre etc. Så go for it!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Så bra at du likte timen og fikk gode tilbakemeldinger, det gjør at lysten til å fortsette blir en helt del større!

 

Hehe, jeg er veldig klar over den "feilen" jeg har i tankegangen der i forhold til kjernemuskulatur og pilates/yoga. Men det er nettopp derfor jeg har booket PT-timer. Jeg er ikke slink nok til å trene mage og rygg, armer, skuldre og bryst begynner faktisk å få litt deifnerte muskler, men mage/rygg, helt pyton! Altså, her kommer PT'en inn ;) Samtidig er jeg der at jeg ønsker trening med fart om dagen, spinning, løping og litt tunge vekter med masse hard musikk i ørene. Men jeg har nok ikke vondt av en slik type time, for de er ganske så tunge muskelmessig, musikken er for rolig for meg, men det er en vanesak. Og jeg har jo likt det før, kanskje prøve en igjen til uka =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mamma kom hjem fra utenlandstur i dag og hadde kjøpt det dritlekre beltet til meg, og så er det akkurat 10 cm for lite... Ihvertfall til den buksen jeg hadde på meg som er ganske lav i livet, jeg håper kanskje det passer med et nødskrik til en bukse med høyere liv, men er ikke særlig optimistisk. Og greit at jeg skal ned noen kilo til, men om det tilsier så mange cm på det aktuelle stedet gjenstår jo å se... Kjipt! Men tanken var nå god. Og kanskje jeg skal ta det som et kompliment at folk oppfatter meg som mindre enn jeg er???

 

Kjenner jeg er veldig spent på vekten i morgen, altså.... Synes jeg har vært flink i uken som har gått etter en grusom uke før det, så krysser alt for nedgang. :) Men først - noen timer på puten. Forhåpentligvis uavbrutt, selv om jeg tviler på akkurat det. Kan ikke huske sist det skjedde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Puh, det gikk bra! Vekten var veldig samarbeidsvillig i morges og viste hele 1,6 kg ned! For meg er det typisk sånn "restart etter en periode uten slanking"-resultat, og har ingen forhåpninger om tilsvarende neste uke. Men det betyr at det er bare 0,6 igjen til den siste vekten jeg registrerte før ferien, så mao er mesteparten av bonusvekten jeg opparbeidet i ferien og uken etter borte.

Som mandager flest blir det PT-time i dag, det er visst bein som står på programmet. Så det blir jo interessant. Sliter virkelig med treningsmotivasjonen om dagene men det pleier å gå greit når jeg kommer i gang, ihvertfall når jeg har PT-time. Sliter egentlig med motivasjonen til det meste om dagene, inkludert å stå opp. Det blir ikke noe lettere, spesielt ikke mandags morgen når det pissregner og man helst har lyst til å gjemme seg under den nye dynen og late som om verden ikke eksisterer.... *sukk* Men her sitter jeg på jobb, så jeg får vel gjøre noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det kan godt være at andre oppfattes oss som mindre enn vi er. Jeg var i byen med ei venninne for litt siden, og kikket på en kjole i str M. Jeg vet jo n¨å, og visste jo da, at den kjolen er alt for liten. Venninnen min derimot var skråsikker på at den ville passe meg utmerket. Ettersom jeg syntes kjolen var såpass fin kjøpte jeg den, og prøver den innimellom, hehe. Men den er fremdeles for liten.

 

Gratulerer med et flott vekttap! Det varmer virkelig en "slankeskrott" med slike gode resultater! Hvordan gikk PT-timen din? Fikk PT'en satt igang motivasjonen din?

 

Og huttetu, det hadde virkelig vært deilig å krøpet under dyna. Jeg stortrives på jobb om dagen, men det tar mye energi, så jeg legger meg tidlig, og synes det er brutalt å skulle stå opp 06.15!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

PT-timen på mandag var blytung. Overkropp igjen, og jeg og militærpress er virkelig ikke venner altså! Det gikk greit i ferien, men da tok jeg den først for å bli ferdig, når han ber meg ta den etter andre tunge øvelser da blir det jo bare enda verre. Usj! Menmen - gir meg da ikke! :)

I dag blir det egentrening av bein. Det skal nok gå greit, selv om det frister mer å dra hjem på altanen i finværet. Er stygt redd for at det er siste rest av sommeren som kommer her nå.

 

Ellers kjøpte jeg pulsklokke i går. Har lurt på det en stund, men aldri kommet så langt. De hadde en utgående modell som visstnok har vært veldig dyr til 599,- på XXL, så jeg gikk for den. Får ikke brukt den i dag for jeg har ikke fått sett på den, men tenker at jeg tar den på mandag når jeg skal ha PT-time igjen - treneren har lik så da kan han evt vise meg funksjoner og forklare meg litt hvordan jeg skal ligge pulsmessig for å få mest mulig utbytte av treningen. Her kreves det effektivitet! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Pulsklokke er kjempekjekt! Jeg sykler alltid med pulsklokke, synes det er utrolig motiverende å vite at jeg ligger i riktig pulssone, og at jeg får maks ut av treningen!

 

Jeg er virkelig fascinert av styrketreningen din, jeg er helt klart best på cardio, men må jobbe mer med styrkebiten. Jeg må nok vente til neste lønning før jeg starter med PT-timene, litt ekstra kostnader denne måneden (kremt, kremt, jeg har kjøpt for mye klær ;) )!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Var ute og testet pulsklokken min i dag. Skulle bare gå en tur opp til et vann i nærheten av barndomshjemmet mitt. Kom meg greit opp (pustet som en hval, selvsagt, men what else is new) på kortere tid enn i fjor sommer og alt var vel. Det er ganske bratt oppover, og følgelig bratt når man tar samme veien nedover. Og merket jo da at pulsen var adskillig lavere. Så da jeg var ferdig med det bratteste nedover så - hold dere fast - JOGGET jeg resten av veien hjem! Det er første gang i voksen alder at jeg jogger ute. Si at dere er litt imponert, da! Vel var det mest nedover og litt bortover og ikke allverdens langt, men jeg JOGGET! Ute! Frivillig! Har dere sett den episoden av FRiends hvor Rachel ikke ville jogge med Phoebe fordi hun løp så rart? Følte meg litt som Phoebe i stilen. *ler* Hjalp ikke at jeg hadde vannflaske i ene hånden og telefonen i andre - var jo langtfra planlagt at jeg skulle jogge, liksom! Men jeg gjorde det... :) Og er veldig stolt av meg selv...

 

Var på ost, kjeks og vin aften med gamle klassevenninner fredag, og frykter at det kan ha gjort sitt til at vekten ikke er på sitt mest samarbeidsvillige i morgen. Men det får vi ta som det kommer, jeg nærmer meg jo fortsatt målet (synes jeg har sagt det litt i overkant lenge nå.. *kremt*) og da går det senere så sånn får det være. Men vi får vente og se. Først skal jeg sove litt, for selv om jeg har hatt en rolig helg ellers med litt soling og beina på bordet så er jeg jaggu trøtt nok. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Som fryktet/forventet ble det ingen nedgang i dag, men heldigvis ingen oppgang heller i det vekten stod helt i ro. Får vel si meg fornøyd med det. En ting er sikkert, det blir ikke noe ost og kjeks på en stund! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

PT time og personlig rekord på knebøy (økt med 10 kg på hver side), markløft med strake bein (økt med 5 kg på hver side) samt at jeg har brukt pulsklokke og satte opp farten på oppvarmingen litt i perioder for å se hvor høyt jeg klarte å få pulsen. Resultatet var 180 før mangel på oksygen gjorde at jeg måtte sette ned farten.

Dagens snodige oppdagelse - å løpe i 10 og 11 km/t var på en måte "lettere" enn å jogge på 8,5 - tok lengre og bedre (følte jeg) steg. Men ble jo akk så mye mer anpusten også da... *ler* Men det er jo noe å tenke på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Er det ikke deilig å løpe ute?! De få gangene jeg løper ute er som regel hvis jeg får et løpeinnfall på vei hjem fra trening. Da humpejogger jeg bortover gata med en stor treningssekk på ryggen. Superlekkert ;) Jeg er helt klart en Phoebeløper når jeg løper ute, mens på tredemøllen har jeg armene i ca 90graders vinkel og prøver å se litt kul ut, tror jeg feiler ganske grovt i det forsøket. Spesielt i dag som jeg oppdaget at spinningbuksen min var gjennomsiktig, hehe. På den andre side fikk jeg varmet opp til spinningen med gange i 6km/t, jogging i 9km/t og LØPING i 12km/t (det hele varte kun i 10 minutter som en oppvarming, så ikke noe massive saker det her altså, men en fremgang)! Jubel og glede, og drit i den buksa :D Jeg har ikke sjans til å komme meg opp i 180 i puls! Virkelig imponerende Krusmynte! Husker pulsen min lå mye på 198 tidligere (5 år siden) da jeg løp mye, men da gikk jeg på en lavere dose medisiner og var også 5 år yngre). Nå derimot kommer jeg ikke høyere enn 176, og da er jeg nesten døden nær, hehe.

 

Vin og ost er desverre ikke alltid så heldig for vekta, me fytti så godt! Og når vekten ikke bikket oppover så er det jo greit (kommer fra hun som gikk opp 1kg forrige uke ;) )!

 

Ha en flott, sunn og koselig uke Krusmynte =D Du og dine prestasjoner med PT-en imponerer med noe helt vanvittig i hverdagen! Det er du som har fått meg så lysten på å booke en PT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Veldig kjekt å høre at jeg er til inspirasjon. Spesielt når inspirasjonen mangler hos meg selv om dagene. Å snikveie seg i dag var ingen lur greie kjenner jeg, det hjelper jo heller ikke at jeg våknet med sår hals og føler meg generelt litt klein. Akkja.

I dag står yoga på timeplanen igjen, blir kjekt å prøve det en gang til for å se om jeg liker det like godt som sist. Det er samme instruktør ser jeg, så sånn sett ligger forholdene til rette.

 

I gang med arbeidet, skal bare pakke 90 brev... Lykke! Not... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hehe, ingenting er som å pakke brev! Litt sånn evigvarende arbeid, men etterhvet går det vel kanskje litt på autopilot ;)

 

Spent på det her med yogatimene dine altså. Jeg synes det er veldig spennende å finne nye treningsformer, gir meg en liten dytt og ekstra motivasjon til å komme igang. Så jeg håper på en liten oppdatering her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Halloen! Lenge siden jeg var innom...og nå er trøttingen på vei til sengs, men måtte bare si "hei" og etter en kjapp skumlesing, "WOW" og "grattis" med debut på utejogging :D Knall!

Hvordan var yoga? Jeg vurderer å begynne på gravide-yoga, sånn bare for å ha prøvd noe trening som er tilrettelagt for slike som meg, men jeg må kjøre 40-45 minutter for å komme dit... så - jeg teller fortsatt på knappene!

Nei - må legge meg. Trening kl 0900 venter i morgen. God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I dag tok jeg et valg. Et valg om å ikke trene.... Hadde planlagt å gjøre det, bagen med treningstøy stod klar i morges men jeg gikk rett forbi den. Hvorfor? Fordi jeg fortsatt føler meg litt klein - hovne kjertkler, litt smårennende nese dog uten å være tett, tjukk hals... Jeg har nok gjort det rett i å la være å trene i dag, men likevel har jeg dårlig samvittighet! For jeg er jo ikke syk-syk. Hvem hadde trodd det noen sinne skulle skje? Ikke jeg ihvertfall.... Joda, det er flere dager igjen av uken, men vi får vente og se hvordan det går. Er fortsatt klein og supertrøtt (la meg 21.15 i går), så noe er ikke helt på stell. Akkja. Typisk meg å akkurat klare å bli syk i tide til helgen!

 

Men - jeg fikk da med meg yogaen i går. Forrige gang var det yoga nivå 1, denne gangen var det rolig yoga. Samme instruktøren, men kan ikke si at jeg merket særlig forskjell på timene altså. Men så er jo jeg nybegynner og da... Jeg sliter litt med stive muskler på liksom rett over toppen av rumpen hvis dere skjønner - mellom der og korsryggen. Og kjente at det røsket godt opp å sitte leeeenge med strake bein ut til siden og fremoverbøyd. Men på en god måte, jeg tror ryggen har veldig godt av det. At jeg hadde gangsperr i beina etter PT-økten på mandag gjorde jo ikke saken bedre akkurat, det røsket godt opp i skrevemusklene og gitt! (som i innsiden av lårene for de som måtte lure). Jeg tror ikke jeg kommer til å gå på yoga hver uke, føler det blir litt mye med trening to ganger i uken og yoga en gang i uken, alt rett fra jobb. Og jeg er ikke villig til å gi opp styrke/kardiotreningen min en gang i uken, så jeg kommer til å ta yoga når det passer. Merkelig nok merket jeg at den ene øvelsen vi gjorde kjentes lettere denne gangen enn for to uker siden da jeg var. Så kanskje det har hatt effekt allerede? Hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Noen ganger kjenner man på kroppen at det ikke er gunstig å trene, da synes jeg det er like greit å la være (så sant det ikke skjer hver dag, men det vet jeg det ikke gjør med deg). Hvis man er syk, uggen og slapp, da er sannsynligheten for at utbyttet av treningen ikke er på topp, samtidig som man fort kan gå rundt og være frustrert over en dårlig treningsøkt. Hvordan er formen din nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du har helt rett, StinePetrine. Formen er ganske dårlig, har heldigvis ikke feber, men tette bihuler med medfølgende hodepine, snørrete, tett i halsen, stemmen er borte, kjempetrøtt..... Så jeg gjorde det rette i å ikke trene, og har ikke hatt dårlig samvittighet siden for å si det sånn. :) Men det er da typisk med å legge sykdom til helgen, er ikke første gang for å si det sånn. Enhver arbeidsgivers drøm? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...