Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

Vi er nok litt like der! Jeg har ikke vært borte fra jobb på en evighet (vi snakker år) såsant jeg ikke har vært på Rikshospitalet og sjekket rytmeforstyrrelsen min. Har aldri ringt og sagt jeg har vært syk, håper jeg slipper det en lang tid fremover!

 

God bedring Krusmynte, lag deg en god kopp te, og slapp av under dyna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til tross for bare en trening og en yoga-time forrige uke, og uken ellers preget av sykdom, har vekten vært snill og gått ned 0,7 kg. Superfornøyd med det må jeg si. Så får vi se neste uke om det er reellt eller ikke, men har spist relativt riktig kalorimessig selv om jeg har hatt litt færre/større måltider. Akkja.

 

Er fortsatt ikke helt i form og har utsatt ukens PT-time til slutten av uken. Stemmen er nesten kommet tilbake og selv om Kleenexforbruket har gått kraftig ned siden toppen i helgen er jeg ikke redd for å ikke klare å bruke opp resten av esken. :) Har heldigvis ikke hatt feber siden lørdag, så jeg regner med at i morgen blir det tilbake på jobb.

 

Var på butikken på lørdag formiddag før feberen slo meg ut, og gikk rundt og hadde lyst på alt mulig søtt og usunt. Gikk og plukket opp alt fra boller til lefser og kjeks, men satte alt tilbake. Det jeg imidlertid kom ut igjen med var Ryvita sine musli-knekkebrød. Med litt Fløtemysost var det faktisk stor suksess - søtt og godt, og langtfra så usunt som boller/lefser/kjeks. Tror det er rundt 54 kcal per stk og det er sikkert mer karbohydrater enn i vanlige knekkebrød, men likevel - det er jo likevel ikke det mest usunne man kan stappe i seg når man er fysen. :) Så det var dagens tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Så herlig med et godt vekttap til tross for en uke der du har vært syk. Som du sier, greit å se neste ukes vekt, men det kan veldig godt være reelt. Kurslederen min anbefaler oss å spise som normal selvom man er syk, og forteller at kroppen forbrenner mye når den er syk fordi den jobber med å bli frisk. Så det kan veldig godt være et helt reelt vekttap =D

 

Og takk for tipset, litt småting med søtsmak er aldri å forakte. Jeg er helt oppslukt i gresk yoghurt (Synnøve Finden sin som kun har 2% fett og lite kcal) med litt flytende honning. Da er det fest i stua her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å bevege meg inn på en politikk-diskusjon her inne selv i disse valgtider. Men - hvis jeg hadde skulle velge ut fra det de forskjellige står og deler ut, så hadde LOs valgpose inneholdende en vannflaske, en grov Wasa sandwich og en ostehøvel(!?) gått ut med seieren foran Høyres skillingsbolle (kanelbolle for dere ikke-bergensere ;)). Takket ja til førstnevnte og nei til sistnevnte, og var veldig stolt av det må jeg innrømme. Om det nødvendigvis betyr at jeg er enig i politikken til noen av dem skal forbli usagt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hehe! Jeg tenkte her om dagen at Arbeiderpartiet gir meg blomster til huset, mens Høyre gir meg boller til rumpa. FrP gir meg også drops til rumpa. Jeg er glad i blomster jeg ;) Min lille politikkprat, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 0,2 kg. Ikke så mye og jeg føler at jeg er på et greit hold-vekten nivå egentlig, men jeg vil jo gjerne noen kilo til ned før jeg stabiliserer! Har vel slappet litt for mye av i forhold til mat, og så ble det litt lite trening forrige uke og pga. sykdom. Så denne uken skal det registreres mat. Og trim. Se om det kan føre til at jeg klarer å komme ned på 85-tallet etterhvert.

 

Ellers er jeg vel nesten frisk igjen etter forkjølelsen. Stemmen er tilbake på plass, men er fortsatt litt småtett og har skikkelig kols-hoste på morgenen. Stemmen er imidlertid tilbake til normalen etter å ha vært både fraværende og deretter veldig hes. Har hengt i lenge, nesten to uker nå, så jeg begynner å bli ganske så lei kan man si. Men - er i gang igjen med litt trening, tok det rolig med oppvarmingen før PT-timen på torsdag men i dag skal jeg prøve meg på litt jogging igjen tenker jeg.

 

Ellers? Tja... Intet nytt egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å bevege meg inn på en politikk-diskusjon her inne selv i disse valgtider. Men - hvis jeg hadde skulle velge ut fra det de forskjellige står og deler ut, så hadde LOs valgpose inneholdende en vannflaske, en grov Wasa sandwich og en ostehøvel(!?) gått ut med seieren foran Høyres skillingsbolle (kanelbolle for dere ikke-bergensere ;)/>). Takket ja til førstnevnte og nei til sistnevnte, og var veldig stolt av det må jeg innrømme. Om det nødvendigvis betyr at jeg er enig i politikken til noen av dem skal forbli usagt... ;)/>

 

Godt valg i dag da!

Jeg føler at jo eldre man blir, jo viktigere er dette med hvem som sitter på toppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PT-time, og hvilken time det ble.... Tung bein-time med ny pers på knebøy (20 kg. Og da snakker vi på hver side! + stangen = 60 kg....), markløft med strake bein (22,5 på hver side) og vanlig markløft. Tok "bare" 10 der, men har aldri gjort det før og kjente at 15 ble for mye siden det var nytt for meg. Og vi gav oss ikke der, for da var det ned og gjøre legpress - 82 kg var det vel - på ett bein! Etterfulgt av mage. Og så var vi ferdig. Dvs jeg gikk jo en liten halvtime på tredemøllen i oppoverbakke etterpå. Er jeg fornøyd? JA! Er jeg stolt over fremgangen min? JA! Er jeg sliten i kroppen og ikke minst i hendene som må holde alle disse kiloene? JA! Men godt sliten, og det er jo gode greier..... :) I følge pulsklokken har jeg forbrent noe sånt som 1200 kalorier, og før middagen var fortært var det mer enn jeg har spist i dag. Men har nå fortært rester av mammas heimelaga lasagne med en god porsjon salat til, senere blir det litt mer frukt (druer) og yoghurt (hvis den ikke er gått ut på dato - ble plutselig litt usikker der. Har holdt meg unna melkeprodukter når jeg var forkjølet) og så er vi der nok kalorimessig tenker jeg.

God mandagskveld og ikke minst uke til alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen- SJ

For en innsats på treningen :-)

 

Høres fryktelig slitsomt. Men samtidig deilig å få brent av noen kcalorier!

Jeg setter pris på tilbakemeldingene du kommer med på tråden min.

Det er kjekt med spørsmål og tips fra andre her inne.

Syns du er flink jeg. Heier på deg!

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg fornøyd? JA! Er jeg stolt over fremgangen min? JA! Er jeg sliten i kroppen og ikke minst i hendene som må holde alle disse kiloene? JA! Men godt sliten, og det er jo gode greier..... smile.gif I følge pulsklokken har jeg forbrent noe sånt som 1200 kalorier, og før middagen var fortært var det mer enn jeg har spist i dag.

Jeg husker tilbake til en tid da du var så imponert over noen av oss andre som dro i land 5-6 trimpoeng på en tung økt. Og nå er det du som imponerer :D Helt rått, for en progresjon du har hatt siden Mr. SRS' inntreden i ditt liv ;)

Håper du fortsetter å være fornøyd over innsatsen din, for det har du all grunn til. Flinka! :D Ha en fin-fin uke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Shit, 1200kcal er bra mye! Herlighet, nå ble jeg virkelig imponert! Og den følelsen man sitter igjen med når man har presset seg skikkelig, satt litt rekord, og etter det som høres ut som styrkeøkten fra helvete (unnskyld ordbruken), så slår du til med en motbakketur! Jeg tar av meg hatten for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, folkens! Tenk at jeg, som hatet å trene, faktisk har lært å sette pris på det.. Men merker godt at motivasjonen og inspirasjonen er mye bedre når jeg merker fremgang. Synes det var litt stopp i vår, men nå etter ferien føler jeg at det har løsnet skikkelig. Og da er det gøy! Og er veldig spent på neste kroppsmåling, aner ikke når det blir men regner med i november eller desember (når treningssenteret leier inn mannen med maskinen).

Ja - treningen er slitsom. Holder gjerne på i 2 timer hver gang, og det tar utvilsomt på. Ikke rart jeg gjerne kryper til køys gjerne så tidlig som 21.45 på de dagene jeg har hatt PT-time. Det er "verst" når jeg har trent bein - blir liksom ikke sliten på samme måten av overkropp, men det har nok med at på beina er det jo større muskelgrupper. :)

 

Og ja, Ninjastar - du har helt rett. Jeg var superimponert over andres trening før jeg begynte å trene selv, og er forsåvidt fortsatt imponert, spesielt over de som gjerne trener 4-5 dager og ofte mer i uken. Skjønte ikke helt hvordan det gikk an å få så mange trimpoeng på en enkelt treningsøkt, og enda mindre hvordan folk klarte å få godt over 20 på en uke! Tror ikke jeg har hatt så mange selv enda, men var nærmt en periode da jeg trente to ganger i uken og i tillegg ofte gikk den ene busstrekningen på vei hjem fremfor å ta to busser. Vært lite av den type gåing i det siste - kanskje jeg skal begynne igjen? Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens andre treningsøkt ble unnagjort i går, og jaggu ble det ikke intervaller. Pokker, det er tungt altså! Men har satt opp farten litt på løpingen - de første gangene var jeg på rundt 8,5 og så har jeg økt gradvis, og i går var jeg på 10 for første gang! Klarte 3 runder med det, den siste måtte jeg gå litt ned. Men likevel - fremskritt!

Det var masse kø spesielt til vektstengene i går, så da ble det litt alternativ overkroppstrening med manualer og apparater i steden, men kjenner det nå godt likevel både i bryst og øvre del av rygg. Ikke like mange kalorier forbrent i går som på mandag, men så trente jeg også omtrentlig et kvarter kortere.

 

Ellers gleder jeg meg voldsomt til helgen! Og så er jeg kjempespent på mandagens veiing etter å ha skrevet hele uken så langt. Bare jeg klarer å motstå de store kakefristelsene i bursdag på søndag så skal det nok gå greit. Klarte å motstå kakefristelsene forrige søndag - spiste to vaffelhjerter bare. Flinke meg... :)

 

God helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føyer meg inn i rekken av av "treningsbeundrere" :)

Ikke bare god til å komme deg på trening, du gir jernet du Krusmynte!

Jeg har også hatt min andre treningsøkt denne uken. Trodde jeg skulle svime av på den der spinningsykkelen, hehe

 

God helg. Lykke til på søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en smell med sjokoladekaken som stod rett foran meg, men ellers har jeg vært flink hele uken inkl. helgen. Så optimismen lenge leve, tror det skal gå nedover men hvor mye er jo spørsmålet... Uansett fortsetter registreringen også i neste uke....

 

Ellers var jeg og shoppet i går - kjøpte meg sånn fancy treningstights av typen 2XU eller hva de heter. På tilbud, selvsagt. Og i størrelse L! *fornøyd* Traff en annen dame på vei inn i prøverommet for å prøve den samme og så på den og på meg og spurte hvilken størrelse jeg hadde tatt for hun var usikker selv. Så sa jeg at jeg hadde gått etter størrelsesguiden bakpå, og at det passet for meg (dog med litt hopping for å få den skikkelig opp). Så så hun på meg en gang til og sa at "åja, hvis du har L trenger jeg ihvertfall M". Og det tok jeg som et kompliment, for hun var da både lavere og smalere enn meg! :) Og så har jeg kjøpt sånn overføringsgreie til pulsklokken min, så da blir det litt lettere å følge med.

 

Ellers intet nytt, rapporterer selvsagt morgendagens resultater i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt viste 87,6 som er 1,2 kg ned fra forrige uke! Registrering pays off tydeligvis. Knallharde beinøkter og intervalltrening gjør det jo sikkert ikke verre heller. ;) Er superfornøyd med det, og registreringen fortsetter denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JUHU!!! Så deilig! Har jeg sånn ca riktig dersom jeg antar at du kun er ett par-tre kilo unna målet ditt nå?

Du har veldig rett - temmelig nøyaktig 2,6 kg! Og det skal vi jo klare - har akkurat kommet hjem fra en blytung beinøkt med bl.a. dype knebøy og over 1400 forbrente kalorier i følge pulsklokken! Men så trente jeg jo i 2 timer og 16 minutter og. Ble lenge på møllen etter styrkeøkten fordi jeg ble gående da jeg så at jeg ikke kom til å rekke den planlagte bussen. Kan like godt benytte tiden aktivt som å stå ute i pissregnet og vente... Og tiden på møllen gikk veldig fort, for min søster sin barndomsvenninne stod ved siden av (kjente meg ikke igjen selvsagt, men har ikke sett henne mange gangene de siste 15 årene heller) og siden jeg sa hei og gjorde meg til kjenne ble vi stående og pludre.

Og som om ikke det er nok skal jeg ha PT-time igjen torsdag. Skulle egentlig ha overkropp i dag med masse nye øvelser, men Viktor mente det var litt for mye folk og foreslo at vi tok det på torsdag og heller tar en ekstra økt denne uken. Helt greit - tar det som et ledd i å bli kvitt de siste 2,6 kg! Han sa at når jeg er ferdig med dem skal det feires. Er spent på hva det blir - en ekstra økt med bulgarske utfall eller noe sånt? *ler*

 

Nei, dusj og så middag - heimelaga karbonade (yum) med rester av stuet kål fra kjøttkakemiddagen hos gamlingene i går. Funker finfint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var altså på tur i går. På ett av byens fjell sammen med to venninner. I Det. Verste. Drittværet. Ever. Regntøy er en fin oppfinnelse, men jeg som blir svett bare jeg ser en oppoverbakke blir jo egentlig like våt på innsiden som på utsiden. Faktisk såpass at jeg er litt usikker på om det var meg som var varm eller om det er jakken som lekker... *ler*

Jeg kan dessverre ikke påstå at det var en hard treningstur - hun som vanligvis pleier lange avgårde i et tempo som ikke ligner grisen gikk kjempesent. Og man skal jo ta hensyn til det svakeste leddet, så vi brukte laaang tid. Ble pittelitt anpusten innimellom, men det er nok helst fordi jeg skravlet så fælt hele veien. ;) Men - en tur i lavt tempo er bedre enn ingen tur og noen kalorier ble jo forbrent uansett så aldri så gale osv.

 

I dag blir det en rolig dag, i morgen blir det ny PT-time med nytt overkroppsprogram. Spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hehe, ingenting er som en tur i norsk høstvær! Hehe! Lurer på om jeg fortalte om min horrible Skrim-tur i våres, helikopter og full pakke, komisk!

 

Hvordan gikk PT-timen din? Jeg lurer, begynner du å bli muskuløs etter alle PT-timene? Jeg innbiller meg nemlig at du er veldig sterk, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...