Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Slippe

Ta deg en liten rusletur ut, Krusmynte, i et tempo du klarer og orker, det gjør nok ingen skade eller forlenger noen sykeperiode. Så har man gjort litt, og føler seg straks mye bedre ( i allefall i hodet!)

 

Noen spenstige helgeplaner? Jeg fikk nettopp en telefon fra mine "søte små" (de er 11 og snart 14..) om de kunne få overnatte hos en fetter, og vips var det alenetid for meg og mannen. Mon tro om ikke det borger for en god og romantisk middag for to! ;)

 

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Fulgte Slippes råd og tok meg en rolig rusletur - det var vel solen som plutselig kom frem igjen som gjorde utslaget. Det var godt å komme ut, men å glemme Kleenexen hjemme var ikke noe sjakktrekk! *ler* Menmen, jeg fikk da luft!

 

Lastet noen mobilbilder opp på Mac'en i ettermiddag og fikk meg et lite sjokk. Hadde nemlig et "tourist-moment" ved Kong Olav statuen i Holmenkollen på søndag - en venninne tok bilde av meg, statuen og hoppet i bakgrunnen. Min første reaksjon da jeg så det i større størrelse? "Har jeg så stort hode???". Jepp - det var min første tanke... Det er klart og tydelig at det jeg ser i speilet ikke korresponderer helt med virkeligheten. Er jo så vant til at kroppen er så stor at hodet ser så lite ut! Og selv om jeg har mine "slank i speilet"-øyeblikk av og til - oftest i profil, men sist iført treningstøy i treningsrommet på hotellet her om dagen - så ser jeg stort sett den samme store jenten jeg alltid har sett i speilet. Realitycheck, please!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Fulgte Slippes råd og tok meg en rolig rusletur - det var vel solen som plutselig kom frem igjen som gjorde utslaget. Det var godt å komme ut, men å glemme Kleenexen hjemme var ikke noe sjakktrekk! *ler* Menmen, jeg fikk da luft!

 

Lastet noen mobilbilder opp på Mac'en i ettermiddag og fikk meg et lite sjokk. Hadde nemlig et "tourist-moment" ved Kong Olav statuen i Holmenkollen på søndag - en venninne tok bilde av meg, statuen og hoppet i bakgrunnen. Min første reaksjon da jeg så det i større størrelse? "Har jeg så stort hode???". Jepp - det var min første tanke... Det er klart og tydelig at det jeg ser i speilet ikke korresponderer helt med virkeligheten. Er jo så vant til at kroppen er så stor at hodet ser så lite ut! Og selv om jeg har mine "slank i speilet"-øyeblikk av og til - oftest i profil, men sist iført treningstøy i treningsrommet på hotellet her om dagen - så ser jeg stort sett den samme store jenten jeg alltid har sett i speilet. Realitycheck, please!!! :)/>/>/>/>/>

Godt råd fra Slippe. Turgåing hjelper på alt synes jeg selv om det bare er ganske kort tur. Veldig kjekt at man får slikre flotte aha opplevelser som du fikk med bildet og. Synes kroppen begynner å se bedre ut jeg og nå, men "stort hode" har jeg enno ikke oppdaget på meg selv. Kanskje fordi ingen har tatt bilde av meg i det siste.

Jeg kjøpte meg ei pulsklokke på fredag. Jeg måtte prøve den med en gang og idag har jeg prøvd den ei slikkeligøkt til.Beltet gjør at pulsen vises på mølla hele tiden. Interaktivt. Og jeg forbrenner mer kcal på klokka enn på displayet på mølla siden jeg har programmert inn min vekt og slik på klokka. Mølla er sikkert programmert etter en person på 70 kilo. Jeg kommer nok aldri til å bli 70 kilo noengang. Jeg forbedret 5km jogginga mi med 30 sekund idag. Men den var super på turgåing og tungt hagearbeid også. Jeg har ihvertfall endret litt på synet på mølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dagens veiing er foretatt og vekten viste 91,7 kg som er 0,8 ned fra forrige veiing for 2 uker siden. Har jo bodd på hotell og greier i mellomtiden, så det får vi være fornøyd med. På morgenvekten er det 9,4 kg ned siden forrige kroppsmåling, og 15,1 kg ned siden jeg begynte treningen (tror jeg begynte i slutten av september, dette er første veiing i oktober) og 25 kg totalt siden jeg begynte på igjen i mars i fjor. 38,3 kg siden jeg var på mitt største. Ihht morgenvekten har jeg 6,8 kg igjen hvis man går ut i fra idealvekten som oppgitt på forrige kroppsmåling, så det nærmer seg med stormskritt. For "nye lesere" kan det nevnes at jeg er 1.80 høy, hvorav en relativt høy idealvekt i forhold til mange andre.

Hvorfor all denne statistikken i dag? Fordi i morgen skal jeg på ny kroppsmåling. Og jeg er superspent! På hvor mye fettprosenten/kilo fett jeg har gått ned, hvor mye muskler (om noe) jeg har lagt på meg, om idealvekten er endret osv. Forrige gangen jeg hadde PT time sa PT så fint at "nå blir det tre intensive uker med god trening før neste måling", men så gikk jo han hen og ble syk og så var jo jeg syk forrige uke. Men det er nå det det er, og det er jo ingen som nekter meg å ta en ny måling neste gang de kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mølla er sikkert programmert etter en person på 70 kilo. Jeg kommer nok aldri til å bli 70 kilo noengang.

For det første, si ikke det. Dvs nå husker ikke jeg hvor høy du er og sånt, men du kommer til å nå dine "70 kg" (og da bruker jeg 70 kg i overført betydning til idealvekten din). Så det så!

Og når det gjelder tredemøllen så kan jeg legge inn alder og vekt på de møllene jeg bruker. Om det har noe å si for det totale kaloritallet vet jeg faktisk ikke for det er jo sjeldent man har treninger som er helt identisk, men hvis ikke det hadde noe å si hadde det jo vært unødvendig å ha muligheten til å legge det inn... Får se om jeg og kjøper pulsklokke etterhvert. Kanskje det er billigere i Skottland? Kanskje verd å sjekke, reiser jo bortover på lørdag. *gleder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Stemmer, du reiser jo avgårde nå straks du! 0,8 ned etter hotellopphold og vel så det er ikke verst! Og tenk at du er så nære målet ditt. Hvordan kjennes det? Bra? Skummelt? Langt unna? Virkelig noe som kan nåes innen nærmeste fremtid! Og som jeg nevnte på min tråd, jeg er så spent på å høre hvordan det går med deg i morgen! Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

For det første, si ikke det. Dvs nå husker ikke jeg hvor høy du er og sånt, men du kommer til å nå dine "70 kg" (og da bruker jeg 70 kg i overført betydning til idealvekten din). Så det så!

Og når det gjelder tredemøllen så kan jeg legge inn alder og vekt på de møllene jeg bruker. Om det har noe å si for det totale kaloritallet vet jeg faktisk ikke for det er jo sjeldent man har treninger som er helt identisk, men hvis ikke det hadde noe å si hadde det jo vært unødvendig å ha muligheten til å legge det inn... Får se om jeg og kjøper pulsklokke etterhvert. Kanskje det er billigere i Skottland? Kanskje verd å sjekke, reiser jo bortover på lørdag. *gleder meg*

Skottland hørtes ikke verst ut nei. Blir kanonbra. Vært der en gang og kan tenke meg tilbake.Godt du rettleder meg på trening og slik for jeg er elendig til å skjønne alt på vidundermaskina. Jeg er helt overbevist om at jeg kommer til å nå målet mitt men det er ei vekt som nok ligger en del over 70 kg. Jeg har veid 71,2 engang men det er lenge siden. Og jeg hadde et mindre selvsikkert syn på meg selv. Jeg var for slank. Angående jogginga mi så tror jeg kommer til å dø om jeg skal opp i 8,5km/t over 5km. Ny økt idag og perset med 1 min og 5 sek siden igår men jeg er langt unna 8,5 km/t. Men nå skal jeg ikke bruke mølla på noen dager.Blir altfor kjedelig så i morgen blir det tur. En god tur skal ikke undervurderes. Det blir jeg ihvertfall ikke lei av. Derimot fulgte jeg rådet til PTn din og gikk 20 min på elipsemaskin etterpå. Bestillt meg en slik kroppsanalyse på onsdag. Spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Auuuuu, kroppen min! Begynte med en halvtime på tredemøllen i går, fortsatte med 1 time og 15 minutter PT-time med litt bakkeintervaller først etterfulgt av diverse knebøy, bulgarske utfall osv, og avsluttet med nesten 40 minutter til på møllen og tøying tilslutt. Lang trening mao, og det kjennes i dag! Faktisk kjentes det i natt og, våknet kl. 3 og brukte over en time på å sovne igjen, var liksom litt urolig i musklene i beina. Så jeg er littegranne trøtt i dag.....

 

Ellers sitter jeg her og er spent på dagens InBody-måling. Treneren er minst like spent, han presterte å uttale at han er kjempenervøs (for resultatene reflekterer jo litt på ham...) og egentlig hadde hatt mest lyst til å si til han som skal ta testen at jeg ikke fikk lov! *ler* Det sier vel sitt....

 

8,5 km/t skal vi begge klare, Turjente! Dog på sikt - det blir et mål over litt lengre tid for meg. De siste gangene har jeg gått for intervaller - siden jeg da løper kortere har jeg høyere fart sånn at jeg tar meg litt mer ut på løpingen. Sist løp jeg vel på 9,3 eller noe, og gikk på 7 mellom løpeøktene.

 

Og StinePetrine - det er skummelt. Godt og skummelt samtidig. Selv om det er så nært er det samtidig så langt unna, og jeg er litt redd for det som kommer etterpå. Men jeg SKAL klare å opprettholdet det denne gangen. Jeg må.... Men jeg føler at forutsetningene for å klare det er mer tilstede denne gangen i og med at jeg har kommet inn i en god treningsrutine, det skumle er å skulle øke inntaket og finne den rette balansen.

 

Akk, jeg får vel jobbe litt - resultater fra InBody-målingen kommer i kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Lykke til med InBody! Det skal bli spennende å høre! Jeg har gjort et par runder med Tanita, og det er virkelig artig å studere resultatene. I hvert fall når man er tallnerd som meg, hehe.

 

..jeg prøver å oppdatere meg litt her nå etter noen uker i hormoneksil, og det ser ut som du har tatt over mitt liv ;) Masse reising og trening - det er bra noen her står for innsatsen :D Hørtes ut som en knall langhelg du hadde. Og tur igjen til helga?!

 

Jeg skal ikke like langt avgårde, jeg har lovt min bestemor (snart 98!) å feire 17. mai med henne, så det blir langhelg på hytta. Spent på om det fortsatt er skiføre 1000 moh :P

 

Også må jeg bare få lov til å takke for alle fine lykkeønskninger inne hos meg. Jeg har vært helt fjern de siste ukene, men setter så stor pris på støtten fra dere. Helt uvurderlig :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

*sukk*

Kroppsmålingen ble vel ikke helt det jeg hadde håpet på....

Her er de harde fakta, og da skriver jeg tall fra forrige måling i desember først og dagens måling deretter:

 

Vekt: 103,9 - 92,4 = ned 11,5 kg

Fett (kg): 38,6 - 32,6 = ned 6 kg

Muskler: 36,3 - 33 = ned 3,3 kg

BMI: 32,1 - 28,5 = ned 3,6

Midje/hofte mål: 0,94 - 0,90 = ned 0,04

Fettprosent: 37,1 - 35,3 = ned 1,8%

Visceralt fett: 125,5 - 95,3 = ned 30,2

Muskler i overkropp uten armer: 28,4 - 25,2

Muskler i armer (høre/venstre): 3,59/3,6 - 3,1/3,01

Muskler i bein (høyre/venstre): 10,8/10,7 - 10,2/10,2

Idealvekt: 84,9 kg - 77,7 kg = 7,2 kg

 

Hva alt dette betyr? Vel, at man går ned i vekt, fett, BMI, midje/hoftemål og visceralt fett er jo superbra. Det som IKKE er så bra er at jeg har gått ned i muskelmasse. 3,3 kg er kanskje ikke allverdens, men det betyr likevel idealvekten har gått kraftig ned, og det var vel det som tok litt piffen fra meg da jeg var der. For det innebærer at med utgangspunkt i morgenvekten min i går er det ikke lengre 6,5 kg jeg skal ned, men 14... Det er over dobbelt så mye!!!! Og jeg er overrasket over at nedgang på 3,3 kg i muskelmasse gir såpass store utslag på idealvekten. Men. For det er et men. Fettprosenten skal for jenter ligge mellom 18 og 28. På midten er 23. Og idealvekten er satt ut fra en fettprosent på 23. Som mannen sa så er ikke det nødvendigvis et mål i seg selv, og han mente at jeg fint kunne ligge mellom 80 og 85 kg siden jeg og Viktor skal fortsette den gode jobben vi har begynt på. Jeg vil jo bygge musklene opp igjen etterhvert når vi fortsetter treningen, og da vil jo også idealvekten min øke igjen.

 

Jeg har veldig god og jevn styrke i beina, litt mer ujevn i armene nå enn før men ikke mer enn at det fortsatt omtales som balansert, men styrkeforholdet mellom bein og overkropp er lett ubalansert. Det har jo vært mye fokus på bein på trening, så nå skal jeg få nytt program av Viktor med mer overkropp.

Visceralt fett har gått fra altfor høyt til innenfor normalområdet, BMI (som denne karen som han forrige tok med en klype salt) fra ekstrem overvekt til overvekt, midje/hoftemål tok han og med en klype salt fordi jenter er så forskjellige i kroppen (noen har timeglass, andre har knapt midje etc) men er uansett gått fra overvektig til over (som er mellomtiden mellom normal og overvektig). Livsstilscoren har endret seg fra utrygg til normal, og det er jo også bra.

 

Det alt dette egentlig sier mest om er jo viktigheten av å trene styrke mens man holder på med vektnedgang. At muskelmassen har gått ned får så være - den skal jeg klare å få opp igjen på sikt. Men tenk bare hvor mye den hadde gått ned dersom jeg IKKE hadde trent såpass mye styrke som jeg har det siste halve året! Det er jo helt sykt å tenke på.... Så til dere som skal på tilsvarende målinger - ikke bli skuffet om resultatet ikke blir helt det man hadde håpet på. Gjør dere det jevnlig så bruk det som en veiledning til hva dere bør justere på for å få ønskede resultater. Jeg tror mitt mål fortsatt er en vekt på rundt 85, men at når jeg når det må jeg prøve å få muskelmassen enda mer opp og fortsatt miste litt fett. Vurderte jo å melde meg på holdt vekten allerede når jeg nådde 90 og ta de siste 5 kg der, men tror jeg venter litt til...

 

Alt i alt må jeg si jeg har litt blandede følelser. Har nesten litt lyst til å trøstespise, men heldigvis bare nesten.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Krusmynte: Jeg synes du gjør en fantstisk flott innsats med treningen din og den siste økten din den stod det jaggu respekt av. Det som det står enno mer respekt av er at du faktisk er er levende bevis på at faste treningsrutiner kan innarbeides og likes :) . Jeg skjønnte ikke så mye av alle tallene men en ting skjønnte jeg. Du har gått ned dobbelt så mange kilo fett som det du har gått ned muskler ergo treningen tar dobbelt så mye fett som muskler. Det må da være bra! :huh:

Så jeg synes du skal være ganske fornøyd jeg. Man går da ned litt muskler og når man holder på slanke oss slik som vi gjør. Jeg har heller ikke gått ned så mange kilo som deg "sammenlagt" siden des men så har jeg heller ikke vært så flink til å trene. Jeg begynte ikke før i februar mars....

Men det er rart at idealvekten forandrer seg synes jeg.

 

Ellers så gleder jeg meg til egen dom i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå må jeg få lov til å protestere litt, altså! Jeg er enig i at det ikke er gøy å gå ned muskelmasse, men det er helt normalt når man går ned i vekt. Det er nesten umulig ikke å gjøre det, etter hva jeg har skjønt. Jeg mener å huske at mellom mine to målinger, var det ca 20 kilo nedgang. Kun 4 av disse var tap av muskler, og jeg fikk den gangen høre at det var "unormalt" at så lite av vekttapet var tap av muskelmasse. Og din andel (3.3 kg av 11.5) er ikke sååå mye høyere enn mine 4 av 20. Og jeg er naturlig sterk og muskuløs, så det er nok grunnen til at jeg ikke mistet mer av musklene mine.

Som du sier, tenk hvordan dette hadde sett ut dersom du ikke hadde trenet styrke i det hele tatt. Du har jo nå et strålende grunnlag for å trene opp igjen muskelmasse når du når målvekten din!

 

Og hvis du ønsker å minimere mer av fremtidig tap av muskelmasse, kan du kanskje vurdere om du skal øke proteininntaket ditt. Uten nok byggesteiner, vil mye jo trening bare tære på musklene i stedet for å bygge dem opp. Min kursleder hadde et eksempel på to stykker hun hadde hatt på kurs. De hadde kroppsanalysert begge to før og etter kurs. Begge hadde gått ned til normalvekt, men hun ene hadde spist mye usunn mat (innenfor kalorikvota) og hadde sammenlignet med hun andre som hadde spist sunnere, en mye høyere fettprosent. Nå vet jeg jo at du spiser etter boka og er kjempeflink, så dette var bare for å illustrere at sammensetningen av kostholdet betyr mye dersom man vil mer enn "bare" å bli slank. Men litt mer protein er i hvert fall noe det går an å vurdere :)

 

Uanett, håper du kjapt kommer deg over skuffelsen over muskeltapet og klarer å kose deg med flotte resultater på de andre områdene :) Særlig det å ha gått til livstilsscore normal er jo verdt jubel alene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg forstår frustrasjonen din godt, det er lett å gi seg selv høye forventninger, det er jeg nemlig så alt for flink til selv. Når det ikke går akkurat slik en vil er det lett å bli skuffet, men som det blir sagt her før meg, se hva du har oppnådd. Du har mistet (les; svettet, jobbet systematisk og bestemt, og virkelig gått inn for å tape/gå ned) 6 kg fett. Det er 12 pakker med smør. Tenk om du hadde fått 12 pakker smør nå som du skulle festet til kroppen, lite delikat. At det blir noen få kilo med muskelmasse tapt har jeg forstått er å forvente. Selv ønsker jeg også å opprettholde muskelmassen, men jeg tror ikke det er så lett. Litt muskler må forsvinne på veien. Men dette kan du bygge opp igjen senere!

 

Så til idealvekten din. Dette skjønner jeg at ble et skikkelig slag i fleisen. Hadde dette vært meg hadde jeg satt meg ned for å hylgrine, men her håepr jeg du er litt tøffere enn meg. For egentlig, hva betyr denne idealvekten? Jo, det er et tall. Et tall. Noe annet som betyr noe er målet du har hatt, kanskje noen dagdrømmer om hvordan du ser ut og føler deg når du treffer målet du har satt deg som din idealvekt. Jeg tror det er mye viktigere. Jeg har lett for å tenke det verste før jeg rekker og summe meg, men når jeg ser på tallene dine her nå, idealvekten og hva du har satt som mål, så tror jeg du bør velge det du er mest bekvem med. Det er nok det beste!

 

Jeg heier på deg, og synes du er super! Utrolig spennende å få lese om forandringene du har gjort! Det må være helt fantastisk! Gi deg selv en klapp på skuldra! Du har fortjent det! Tusen takk for at du delte dette med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For det første - tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger med veldig gode innspill. Det er kjekt å vite at man har virtuelle venner som dere der ute og som tar seg tid til å komme med muntre tilrop når man trenger det - det varmer!!! :)

 

Misforstå meg rett - jeg er superfornøyd med å ha kvittet meg med 6 kg fett, ha kommet i bedre form og ikke minst begynt å sette pris på å trene. Og det var vel egentlig ikke så mye det med muskelmassen som plaget meg mest, heller dette med målvekten og å se svart på hvitt at jeg bør gå ned 14,7 kg til og ikke 6,5. Det er mye, det! Jeg visste jo egentlig lite om disse målingene siden jeg ikke hadde noen sammenligningsgrunnlag da jeg tok testen sist. Og jeg vet jo utmerket godt at man går ned i muskelmasse under slanking. Men i og med at jeg har trent så systematisk og hardt som jeg har gjort og vært så flink med maten som jeg har så trodde jeg vel at jeg skulle ha klart å opprettholde muskelmassen hvis dere skjønner. Og hadde jeg gjort det ville kanskje idealvekten vært annerledes. For øvrig kjekt at du fortalte om dine resultater, Ninjastar - jeg har bare en venninne som har vært på InBody720, og hun begynte å trene uten å drive med noe vektnedgangsopplegg for øvrig og hun byttet bokstavelig talt ut fettet med muskler. Mao det eneste sammenligningsgrunnlaget jeg hadde i forkant, og da tydeligvis ikke reellt i forhold til min situasjon i det hele tatt. Din historie gir jo litt mer perspektiv på det hele....

Men - det viste jo mye positive ting også - at jeg faktisk har kvittet meg med de 12 pakkene smør siden sist måling (tør ikke tenke på hvor mange pakker det blir totalt fra maksvekten - tror jeg må telle smørpakker i butikken en dag for å få enda litt mer perspektiv på tingene....), at bukfettet (visceralt fett) som er det farligste fettet har gått veldig ned fra sist gang, jeg er i bedre form, jeg klarer nesten å gjøre knebøyene skikkelig (Viktor innrømmet i går at egentlig gjorde jeg det ganske bra og at han bare var veldig pirkete for han vil at jeg skal få teknikken skikkelig inn), økte på 10 kg på markløften, har begynt å jogge osv osv. Så alt i alt er jo hele prosessen en positiv ting, men dere vet hvordan det er med disse tallene, da... :)

 

Min plan fremover nå er å spise rømmegrøt med god samvittighet på 17. mai, deretter skal jeg kose meg dog med måte når jeg skal til Edinburgh lørdag til og med tirsdag (er ikke så veldig på øl/vin og pleier stort sett ikke velge det mest usunne på restaurant, men det er jo vanskelig å ha full kontroll), og deretter blir det enten Gullmedlemsskap her så jeg kan få bedre kontroll på inntaket, eller så skal jeg sjekke ut den Shape Up-appen eller hva den heter. Skal tenke på det til jeg kommer hjem. Har ikke vært så god på å registrere de siste par ukene og det har jeg nok noe å vinne på å gjøre igjen, skyldes nok litt savnet etter kostholdsscoren etc. Treningen fortsetter jeg med som jeg får beskjed av Viktor antagelig med litt mer fokus på overkropp, og gir ikke opp målet om jogging - det første målet er en halvtime i strekk, deretter kommer 5 km. Et annet mål er å jogge ute, men skal fokusere på de to første først. Jeg tar proteintilskudd etter hver trening fordi jeg sliter litt med å få i meg via mat, dvs ihht Grete Roede opplegget har jeg alltid fått innenfor de anbefalte rammene, men kan med fordel ha mer de dagene jeg trener. Så det er proteinshake og banan rett etter trening, og det holder godt til jeg kommer hjem og lager middag.

 

Men alleraller først skal jeg sove. Har vært på nattåpent med søster, det som bare skulle være en liten luftetur ble en ganske dyr affære - Menu stållysestaker som jeg har lett lenge etter (og som er dyyyyre, men har man fint nytt spisebord må man jo ha fine lysestaker på! Og så hadde jeg diverse gavekort...), ny sportsBH med 30% avslag på Change, truser samme stedet, shampo og balsam fra frisørsalong også med 30% rabatt og en ny eyelid primer. Jadda. Og den gode gjerningen på parkeringsplassen på vei hjem var å hjelpe hun stakkars jenten som ikke hadde strøm igjen på bilen sin. :) Men jeg funderer jo litt på hvordan jeg skal klare å komme meg opp når klokken ringer kl. 6, men den tid den sorg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

GOOD morgen, Krusmynte!

 

Jeg tar av meg hatten for innsatsen din - intet mindre enn imponerende!

 

Veldig interessant å se (og for mitt vedkommende lære) litt om svinn av muskelmasse, for dette er vel forsåvidt noe jeg har valgt å overse. Det gir imidlertid et veldig godt bilde av min egen situasjon, der det blir vanskeligere og vanskeligere å gå ned / holde vekt. Jeg har ikke tenkt styrketrening under slankeprosessen, og det straffer seg vel rimelig greit nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Ble ingen analyse på meg idag fordi jeg hadde trent først og drukket vann. Så da sa "Kroppulfen" at da ble målingen ikke rett fordi jeg hadde vann i kroppen etter trening og dermed ble fettprosenten for høy. Jeg spiste også godt før trening i dag for det var siste date med PT på ei stund og jeg regnet med jeg ble drept idag.Forrige onsdag hadde instruktørene hjerte og lungeredningskurs. Godt de kan slikt når de skal trene på slike som meg..... :-)

Så vi får prøve i morgen og da fikk jeg beskjed om å ikke spise 2 t før trening og ikke drikke så mye.

Endret av turjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ble ingen analyse på meg idag fordi jeg hadde trent først og drukket vann.

Nei! Så utrolig kjipt at de ikke gav beskjed om det da du bestilte tid! Jeg fikk forsåvidt heller ikke beskjed om det, dvs jeg fikk en SMS om det 1 time før jeg skulle måles... Tilfeldighetene ville ha det til at jeg akkurat hadde fylt en vannflaske for å få i meg noe drikke før jeg begynte å bevege meg retning målingen, men den fikk blomstene i vinduskarmen på jobb i steden, og bananen utsatte jeg til etter. Det burde være en automatikk i å si at "ingen mat/drikke/trening to timer før og gå gjerne på do rett før målingen" når de bekrefter tiden ved bestilling. Akkja, blir uansett spennende når du endelig får tatt den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Nei! Så utrolig kjipt at de ikke gav beskjed om det da du bestilte tid! Jeg fikk forsåvidt heller ikke beskjed om det, dvs jeg fikk en SMS om det 1 time før jeg skulle måles... Tilfeldighetene ville ha det til at jeg akkurat hadde fylt en vannflaske for å få i meg noe drikke før jeg begynte å bevege meg retning målingen, men den fikk blomstene i vinduskarmen på jobb i steden, og bananen utsatte jeg til etter. Det burde være en automatikk i å si at "ingen mat/drikke/trening to timer før og gå gjerne på do rett før målingen" når de bekrefter tiden ved bestilling. Akkja, blir uansett spennende når du endelig får tatt den! :)/>

Ny date med Kroppulf i morgen.....ikke verst det hell ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Bare 300 gram ned denne uken. Det er mer normalt for min kropp i stedet for 2,2 kilo som sist. Kan heller ikke forvente mer siden jeg både har spist Dolly pizza og fløtegratinerte poteter og sjokolademosse sist uke. Angrer ikke på at jeg spiste det heller og det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Snittnedgangen på 2 uker blir jo bra, da! Og ned er ned så 300 gram er gode greier. :)

 

Kjemper en hard kamp mot lysten til å stå over trening i dag. Jeg har ikke et snev av lyst, tror litt av det har med mitt nye program å gjøre. 15 min jogging til oppvarming eller 4 x 4 intervaller, etterfulgt av bare overkropp som inkluderer masse nye øvelser. Og da kommer pessimisten i meg frem - mener Viktor virkelig at jeg skal klare å løfte stang + vektskiver på totalt 30 kilo rett opp over hodet mens jeg står? Jeg kan ikke i mine villeste fantasier forstå hvordan det skal gå til... *ler* De øvrige øvelsene ser forsåvidt grei ut, ihvertfall den halvparten jeg har vært igjennom tidligere, men kjenner at jeg gruer meg fortsatt veldig til å mingle med disse muskelgutta i manualområdet og spesielt så lenge en del av øvelsene er nye for meg. Tror jeg får be om at vi tar en gjennomgang på timen onsdag neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Da kan jeg trøste deg med at frøkna her og har fått dommen. Jeg har tatt en kroppsanalyse! Og det verste av alt var at jeg kom på jeg har tatt en slik en før! Når jeg var på mitt største. Jeg har mista kvitteringa men jeg tror jeg husker noen verdier.

Harde fakta: Jeg har gått ned 22,5 kilo og har 20,1 igjen. Min muskelmasse er bra og i øvre sikte av hva man kan forvente seg. Min fettprosent på kroppen har gått ned med ca 9%. BMI har gått ned med 7,6.Jeg er godt besatt i fjellmuskler i beina men har for mye fett på overarmene og lite muskler. Jeg skal derfor følge deg på overarmstreningen din. Jeg har gode magemuskler og i beina. Og jeg har ikke for mye ..hva var det det het..viceralt fett...

Men jeg er vel overfeit fortsatt og 20,1 kilo fett skal av. Jeg hadde også mye vann i kroppen sa han. Og Kroppulf var henrykt over joggingen min men mente bestemt at intervall 4x4 var mye bedre for økt kondis og fettforbrenning enn å jogge 40 min. Så slår meg over på intervall og mer overkroppstrening. Og anbefalte maxpulstest.....grøss og gru.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Se der, ja - det var jo spennende! Du er jo over halvveis og det er jo supert! Du gjør jo en veldig god jobb du også, så dette skal bli bra. Jeg hadde en dårlig dag med mitt nye program i går, så jeg må bare prøve å legge det bak meg og få skikkelige instruker på onsdag når jeg har ny PT time. Jeg og har dårlig styrke i armene - det kjente jeg jo godt på treningen i går - men faktisk er det selve overkroppen jeg har mistet mest muskler. Så mye av øvelsene jeg har fått går på rygg, skuldre og kjernemuskulatur, men det er jo mye armene jeg bruker når jeg tar disse, så jeg regner med styrken der vil komme "gratis" hvis du skjønner.

Det jeg også tok meg i å tenke litt på i morges da jeg våknet gørrtidlig og ikke fikk sove igjen er at det er jo rart at muskelmassen har gått ned ettersom at jeg løfter mer nå enn jeg gjorde før! Beina f.eks - i legpress er jeg jo godt oppe i 140 kg og begynte jo langt under 100! Samme med leg extensions, der begynte jeg vel på 30 og er nå oppe i 60. Menmen. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke har snøring på hvordan kroppen virker når det gjelder de tingene der. :) Men å høre at intervaller er bedre enn bare jogging er egentlig greit, for jeg synes det er litt "lettere". Jeg løpte intervaller i går, begynte og avsluttet med gange og løp 4 ganger. Løpingen gikk mellom 9 og 9,5 km/t og gangen holdt jeg mellom 6,5 og 7. Snittfarten da jeg var ferdig var på 8 km/t, så det var jeg ganske fornøyd med tatt i betraktning at jeg gikk en "runde" mer enn jeg løp. At jeg var kjempe misfornøyd med resten av økten snakker vi ikke så mye om.....

 

Ingen særlige 17. mai planer for meg utover den tradisjonelle rømmegrøten hos besteforeldrene mine, og den skal jeg unne meg. Får vel pakke litt i dag og siden jeg reiser i morgen formiddag, men ellers blir det en rolig dag. Men først - frokost! God 17. til alle som stikker innom på en dag som denne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...