Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Dagens offisielle tall er 90,1. Da mangler jeg 100 gram på 40 kg! Det klarer jeg nok å svette ut på treningen i dag selv om det er egentrening.... 100 gram... På en måte føles det veldig mye akkurat nå - so close but yet so far.... *ler* Så 90 blank her om dagen, men det er mandagene som teller. :) Men jeg er ihvertfall i rute og vel så det til 1. juli som jo var 40 kg målet mitt. Blir ikke lei meg for nytt titall heller, for når jeg når det er jeg på riktig titall! Og der har jeg alle intensjoner om å bli værende også igjennom sommerferien. Skal prøve å få noen gode råd av treneren i forhold til hva jeg skal gjøre treningsmessig i sommer hvis jeg ikke har tilgang på treningssenter.

 

Og jepp - jeg er lettere på ferie i år enn i fjor. Rundt 1. juli i fjor var jeg 18,4 kg mer og 12 cm rundt midjen mer enn jeg er i år. Jaggu godt å være kvitt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest StinePetrine

Jeg bøyer meg i støvet! Dette er helt vanvittig imponerende! En ganske annerledes sommerkropp som drar på ferie nå etterhvert, sikkert ikke bare fysisk! Har du noen planer for når du runder 40kg? Noen belønning eller markering? Jeg skulle egentlig kjøpe RayBan-solbriller når jeg rundet 30kg, men har bestilt tur til både Malta og Koster, så det får være belønning nok =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Neeeei, har egentlig ikke det. Håpet jo å være ferdig til jeg skulle til Edinburgh, men så jo raskt at det ikke kom til å skje. Det måtte blitt noe ala det - en tur et eller annet sted for å fornye garderoben litt. Men tror jeg venter med det til sent på høsten eller noe sånt i såfall - det må jo evt spares til sånt også. Har egentlig ikke hatt noen sånne belønningsgreier i det hele tatt mens jeg har holdt på. Har jo sett at andre har spandert på seg tur til frisør og den type ting, men det gjør jeg jo uansett. Vokse bein gjør jeg om sommeren uansett. Osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ååååh, jeg har så lyst til å snikveie meg om dagene! Hadde egentlig tenkt å gjøre det i dag, men plutselig stod jeg der med alle klærne på og da er det jo ingen vits... *ler* Men i morgen - da skal jeg gjøre det. Må se om jeg kan rapportere 40 kg ned til PT'en når jeg har siste timen før ferie i morgen. Og det er ferie fordi han skal bort, ikke ferie fra trening generelt. Jeg får 5 uker der jeg må prøve meg på egenhånd hvorav jeg er bortreist 3 av dem. Hotellet i Tyrkia har trimrom og det er et treningssenter borti veien så jeg må benytte meg av en av delene tror jeg. Ihvertfall et par ganger. Trenger jo ikke være totimersøkter heller - litt trening er bedre enn ingen!

 

Ellers går ting sin vante gang her. Maten går relativt greit og treningen likeså, og jeg gleder meg til ferie. Men de gjør vel de fleste av oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Spennende med sniveiing, ja. Du kommer til å greie å trene så bra i sommer!

Jeg har ferie om 2.5 uker, men skulle gjerne hatt ferie senere, synes det er morsomt å jobbe nå og har et prosjekt jeg så gjerne vil bli ferdig med! Jeg målte faktisk midjen i dag - gått ned 10 cm siden jeg startet dette prosjektet mitt for å få tilbake en sterk og sprek og normalstørrelse-kropp for snart 3 mnd siden - det er inspirerende, ikke rart 'gamle', fine skjørt passer (fortsatt masse som ikke passer). Det hjelper å trene, bli strammere. Jeg er ikke kommet igang med styrketrening - greier det ikke alene. Du har personlig trener, var det din løsning? Jeg har dessverre ikke økonomi til det, men har meldt meg på sirkeltrening i gruppe etter ferien - det har fungert veldig bra for meg før, hvertfall. Konkurranse og latter og fellesskap - det fungerer bra for meg. Tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg krysser fingre og tær for at du kan rapportere -40 i morgen! Skal inn og sjekke her så fort jeg våkner i morgen! Der er vi litt rare, at kun et par hundre gram fra eller til gjør så stor forskjell, hehe. 39,9 vs. 40,0. Det skiller jo bare 100g, men innimellom har de 100 grammene ALT å si! Jeg kommer til å tenke på deg i morgen Krusmynte, virkelig krysse fingrene og tenke på deg!

 

Som du sier, litt trim er bedre enn ingen! Det er helt klart. Og ferie er ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det gikk med et nødskrik - klokket inn på 89,9 i morges! Dvs 40,1 kg ned totalt i tillegg til nytt og riktig titall!!!!!

Men.... For det er nemlig et men.... Fikk melding fra en gammel kollega i går om jeg ville være med dem på fredagspils. Og det vil jeg jo - har ikke sett mange av dem på kjempelenge! Men siden jeg har PT-time rett fra jobb og ikke rekker hjem og tilbake pga sommerruter på bussene må jeg spise ute. Og ikke minst kommer jeg til å drikke vin - har jo ikke gjort det siden nyttårsaften tror jeg. Nei forresten, drakk et par glass på en jobbsamling for noen måneder siden. :) Så jeg regner egentlig med at grammene kommer på igjen. Men det er greit, for nå vet jeg at jeg kan! Jeg gleder meg for øvrig veldig til i kveld, både å treffe gamle kolleger og kose meg med et par glass vin. Regner med jeg blir billig i drift både siden det er lenge siden sist, jeg veier mye mindre nå enn før og ikke minst kommer rett fra trening... Skumle saker! *ler*

 

neste uke er vanlig jobbeuke for meg. Siden jeg antagelig reiser på ferie lørdagen får vi se om jeg rekker å skvise inn 3 treninger, evt 2 vanlige treninger og en fjelltur, så er jeg litt "forut". Blir hvis jeg drar bare borte en liten uke, så rekker ihvertfall en trening etter at jeg er kommet hjem. Tenkte å få litt tips til hvordan jeg skal gjøre ting av PT'en i dag. Hvis jeg f.eks. skal på studio tre ganger i løpet av en uke - skal jeg kjøre annenhver gang overkropp/bein uansett? Eller bør jeg ta en ren kardio? Sånne ting.

 

Anyway - ønsker alle som er innom en strålende helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

GRATULERER KRUSMYNTE!!! Jeg synes du skal kose deg ute, men både middag og vin! Jeg er en stooor cafe/restaurantgjenger. Velg magert/kalorifattig, så er det null problem å spise ute! Nå kan du virkelig nyte 80-tallet =) Og det faktum at du er ganske nærme trivselsvekten din nå!

 

Det er nok lurt å høre med PT'n om hvordan du bør legge opp treningen. Det er noe jeg alltid har lurt på selv i forhold til styrke, så jeg kjører ofte kjempelange styrkeøkter med hele kroppen, sikkert derfor jeg syens det fort blir et tiltak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg er ikke kommet igang med styrketrening - greier det ikke alene. Du har personlig trener, var det din løsning? Jeg har dessverre ikke økonomi til det, men har meldt meg på sirkeltrening i gruppe etter ferien - det har fungert veldig bra for meg før, hvertfall. Konkurranse og latter og fellesskap - det fungerer bra for meg. Tips!

PT har vært min løsning, ja. Jeg trente litt på senter før, men da mest gruppetimer. Synes ikke jeg fikk så mye ut av det, så da jeg hadde nyttårsforsett om å ikke være støttemedlem endre det med utmeling. :) Og dørstokkmilen med egentrening er laaaaaang for meg...

Fikk billige PT-timer på Lets Deal første gangen, hvis ikke hadde jeg kanskje aldri satt i gang. Har fortsatt hos samme treneren siden da. Det er kun en gang jeg har betalt full pris, nå sist fikk jeg 10 timer ekstra gratis (28 timer for prisen av 18) siden jeg var trofast kunde. Men dyrt? Absolutt. Var så heldig at jeg fikk igjen på skatten både i fjor og i år, så det er de pengene som er brukt til dette. Det at jeg trener med PT en gang i uken holder meg litt i ørene i forhold til å komme meg avgårde gang nr. 2 i uken, og målet er at det skal bli så rutine at det ikke gjør meg noe lengre. Er ikke helt der enda selv etter å ha holdt på siden oktober, men det kommer! Men økonomisk blir det harde prioriteringer, jeg har nå kuttet ut GR-kurs fordi jeg føler at det har jeg såpass inne og treneren spør jo stadig om vekten min også, slik at det er ikke noe problem med kostholdet da heller. Og trening motiverer meg til å spise sunt!

 

Sirkeltrening i gruppe høres kjekt ut. Bare det at man har en avtale med noen får en jo opp og ut, så det blir forhåpentligvis bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Klokken er midt på natten og jeg sitter her og prøver å få promillen litt ned før jeg finner køyen og er samtidig glad for at jeg kom meg hjem FØR himmelen fant ut at den skulle falle ned... Det var bare litt regn da jeg fant nattbussen i forhold til hva det er nå!

 

Har hatt en hard trening i dag, men ikke så hard som jeg trodde den kom til å bli. Men det ble bein. Masse bein. Av typen løpe fra en maskin til en annen med kun korte pauser mellom. Det, etterfulgt av pasta til middag på kafe og deretter vin = billig i drift. Burde jo gitt meg etter tre glass. Egentlig to, men etter tre kjente jeg det godt. Men dere vet hvordan det er når det er lenge mellom hver gang og man i tillegg er i godt selskap...

Har jeg kost meg? Jepp - storveis! Var det verd kaloriene? Absolutt! Fikk jeg gode ferietreningstips i dag? Ja til det og. Men det får jeg heller dele i morgen, for nå er det tannpuss og seng. Mens jeg hører på himmelen som er i ferd med å falle ned (= skybrudd de luxe i tilfelle noen skulle lure).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Kvelden din hørtes kjempekoselig ut, og i de tilfellene er det helt klart verdt noen ekstra kalorier! Livet skal nytes, og hvis vi blir helt maniske ang disse kaloriene kan det nok være at vi glemmer å leve litt, og det er ikke helt ønskelig. Jeg blir noen ganger forundret over hvor langt i tankegangen jeg har kommet i forhold til nettopp dette med kosthold. Hva jeg nå ser på som en utskeielse, og hva jeg tidligere så på som en utskeielse. Det er gange sprøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Offisiell veiedag, og vekten stanset på 89,4 kg, altså ytterligere ned fra fredag og 0,7 totalt fra forrige offisielle veiing. Kan ikke si meg annet enn fornøyd med det, altså! Tenk at jeg er på riktig titall! Faktisk er jeg bare 4,4 kg fra det som opprinnelig var målet mitt.... :) Jeg sier opprinnelig fordi jeg er litt usikker etter siste kroppsmålingen, men tror jeg skal holde på 85. Får heller satse på å bytte ut noe av fettet med muskler igjen, så er jeg godt innenfor normalen hva fettprosent gjelder. Og det er jo det som er det viktigste... :)

 

For øvrig sliter jeg med beslutningsvegring i forhold til hva jeg skal ta meg til første uken av ferien min som begynner på fredag. Har på en måte lyst til å dra østover og besøke venner, men kjenner jeg gruer meg til bilturen og sånt. Dette er jo også mennesker som jeg aldri har bodd hos før - bare tilbragt dager med og så dratt hjem - så jeg har ikke lyst til å elge meg innpå dem for mye heller. Tror jeg får planlegge som om jeg skal reise og så se været an....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Etter å ha trent i 9 måneder tror jeg vi kan konkludere med en ting - jeg liker fortsatt ikke å trene når det er masse folk! Var og trente i går kveld og skulle egentlig ta overkropp. Dvs jeg gjorde det, men tok ikke alle øvelsene jeg skulle ha tatt, for apparatene var opptatt... Tok noen andre øvelser i steden, og da jeg kom opp for å gå litt på møllen før jeg gav meg var plutselig stangen blitt ledig så da tok jeg to øvelser til. Men poenget er at jeg føler meg litt teit når jeg trener selv om jeg har holdt på såpass lenge og gjør øvelsene bra og alt det der. Det er jo bare innbilning, men føler at "alle" løper fortere, de løper lengre, de løfter tyngre osv. Spesielt øvelsene som jeg oppfatter som tunge selv uten ekstra vekt på føler jeg meg teit når jeg tar - military press f.eks. Løfte stangen over hodet. Sliter jo med å løfte bare stangen så mange ganger som jeg skal, og ender opp med en følelse av at alle glor. Det gjør de jo sikkert ikke, og bør jo heller tenke at jeg prøver ihvertfall og at et sted må man jo begynne for å bli sterkere, men det er lettere sagt enn gjort....

Akk - jeg fikk ihvertfall trent og kjenner en begynnende gangsperr! Aldri så gale osv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg iler innom før jeg må pakke ferdig for å si gratulerer så mye med nytt ti-tall!! :D :D :D Helt fantastisk bra jobba, Krusmynte! Dæven som du nærmer deg mål nå :) Ha en knall ferie og kos deg!

Ferieklem fra Ninjastar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Krusmynte - du er rett og slett helt suveren - ønsker deg en utrolig fin sommer, nyt tilværelsen og vær strålende fornøyd med deg selv og din innsats. Jeg er så imponert over det du har fått til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!

 

Jeg har akkurat brukt litt av arbeidsdagen på netthandel. Er det siste dag før ferien så er det siste dag før ferien, og er det salg så er det salg! :) Min søster hadde kjøpt en t-skjorte som jeg prøvde i går. På meg var den pølseskinn, men en størrelse større hadde funket fint. Så nå har jeg kjøpt meg ikke bare en, men to tilsvarende og håper de kommer frem før jeg drar på ferie. Planene mine for neste uke gikk i vasken, men det er greit. Da blir det hjemmeferie i 2 uker før syden, og det gir gode muligheter for trening og turer. Var faktisk litt bekymret for det, er så redd å falle av lasset om jeg tar for lange pauser. Fikk beskjed av treneren å ikke tenke på det når jeg er i syden, for jeg har trent så lenge nå uten pause egentlig at han mente at kroppen har godt av 2 uker fri. Blir jo en del bading og vandring så jeg kommer jo ikke bare til å ligge flat på en solseng... ;) Så er jeg klar til dyst igjen og starter første dag etter ferien med PT-time.

 

Må legge meg en plan for ferien - tror jeg må være veldig flink til å registrere maten som jeg ikke har gjort på mange uker nå. Jeg har nemlig en tendens til å spise for lite når jeg har fri, dvs jeg sover lenge slik at det gjerne ikke blir naturlig med lunsj osv. Og det er jo ikke bra. Så jeg får sette meg ned og legge en slagplan for hvordan jeg skal takle dette. For øvrig er jeg ufselig sulten om dagene, har lyst til å spise absolutt hele tiden! Noe jeg selvsagt ikke gjør, men det er en slitsom følelse å kjenne på hele tiden.

Kommer for øvrig til å stikke innom her og rapportere som vanlig frem til jeg reiser på ferie. Det er jo veeeeeldig rolig her om dagene med mange som er bortreist, så jeg blir nok mindre aktiv enn vanlig men det betyr ikke at jeg ikke er innom og sniker! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

GRATULERER SÅ MYE MED NYTT TITALL! Herlighet, det må være en befriende følelse!

 

Ang. disse tankene som dukker på treningsstudio, sannsynligvis er det bare du som tenker på dette. De andre er enten for opptatte av å tenke på seg selv og sitt, elelr for slitne til å se på andre. Og uansett, sånn hvis de titter, så ser de at du gjennomfører et relativt spenstig opplegg, og kanskje ser litt beundringsverdig på deg ;)

 

Planer for ferieperioden er helt avgjørende! Jeg skal gjøre det for meg selv senere i dag! Kan redde mye det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Vekten får ikke hvile selv om jeg har ferie (ihvertfall ikke så lenge jeg befinner meg i nærheten av den...) og i dag klokket jeg inn på 88,7. Dvs 0,7 kg ned siden sist og kan ikke si meg annet enn superhappy med det. I det jeg satte meg ned etterpå ble jeg plutselig kjemperedd for at det er muskler som forsvinner og ikke fett, men.... trener jo greit om dagene og det får bare være som det er - jeg jobber jo med det. Jeg tar ingen ny kroppsmåling før han som var her nå sist kommer tilbake, antagelig i november/desember, og så får jeg ta det derfra i samråd med treneren.

 

Ellers var det deilig å våkne av annet enn vekkerklokken på en mandag! Ute er det sol og fint, dog med en sky her og der, og jeg har tenkt å ta med meg kamera og dra på fotosafari i Arboretet her i Bergen. Har kjøpt meg et sånt foto på lerret og må finne et bilde jeg vil forstørre opp. Har gjort det en gang før og ble kjempefornøyd. Slet voldsomt da også med å finne et bilde jeg ville ha, men resultatet ble superbra. Har en trillion bilder liggende, men det skader da ikke å knipse noen nye. Synes jeg tar altfor lite bilder om dagene, og nå har jeg tilgang på bil ut uken så da benytter jeg anledningen. :) Ikke minst blir det litt kjedelig å sulle rundt hjemme hele dagen i to uker før jeg skal på ferie.... Men først - frokost! Hva vet jeg ikke helt enda, men mat blir det, og Earl Grey te fra Harrods. Yum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei og god formiddag - så utrolig bra resultat - du har fokus og kontroll. Håper fotosafari blir en utrolig fin opplevelse. Jeg gleder meg VELDIG til hyttetur på fjellet (og ved sjøen samtidig) - blir litt masse folk, men det er god plass og masse turområder og forhåpentligvis masse fisk.

Da blir det timesvis med turer hver dag og det skal bli helt utrolig fint. Og sunn mat med mye fisk og grønnsaker. Inntil det - jobbe som en helt. Når jeg holde rpå med noe vanskelig kan jeg drifte inn her - og få tankene litt bort og fortsette med "nytt blikk". Jeg holder på med skrivearbeid. Artig og krevende. Nå skal jeg få unna litt. Vidunderlig vær ute - det får være.

Ha en nydelig dag og ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Krusmynte, du er min hverdagshelt om dagen! Virkelig imponerende! Nå begynner tallene dine å bli lave! Hvordan føler du deg om dagen? Nå er du jo virkelig ikke langt unna trivselsvekten din, ser du for deg at du kommer til å føle deg vel når du når 85?

 

Jeg har fått helt dilla på hjemmelaget iste om dagen. Skal på stranden med ei venninne i morgen, blir en salat med kalkunbacon, og iste til oss begge. Små gleder i hverdagen!

 

Du finner helt sikkert noe å fylle disse to ukene med. Jeg elsker å sette meg på en cafe med en god bok, helt alene, mens jeg bare leser og nyter! Men jeg er så selskapssyk av meg at jeg må ha litt andre ting på programmet og. Hehe, sommeren min er veldig full i år, ganske så deilig, men på en merkelig måte litt stressende og. Men jeg skal slappe helt av hjemme de siste to ukene, det skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Slitsom dag - har tilbragt den på en solseng i hagen! Greit å få bort verste likfargen før man farer til syden.... Skjer lite spennende her om dagene, trener mine to ganger i uken og ellers gjør jeg minst mulig. Har man ferie så har man ferie. Snublet i noe is i går, body selskap kombinert med that time of the month gjorde det altfor fristende. Men pytt. Tenkte å ta igjen med en høytempo kveldstur i dag.

I morgen dårleg montert ny vedovn - gleder meg til det! Da kan den kommende vinteren bli så kald den bare vil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Nyyyt ferien Krusmynte, det fortjener du virkelig! Les noen fine og spennende bøker, jobb med brunfargen og lad opp batteriene skikkelig! Det er deg vel fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hjernen min har tatt ferie... Er det minst 6 mnd fra 4. august til 20. februar? Hvis ikke har jeg et alvorlig problem.... Satt og skulle kjøpe visum til Tyrkia da jeg la merke til at passet begynner å bli klart for fornying, det går ut 20. februar neste år. Men det må være gyldig minst 6 mnd etter hjemkomst, og jeg kommer hjem 4. august. Hadde ikke noe problemer med å få kjøpt visum, og når jeg teller blir det 6 mnd og 16 dager, altså såvidt det går. Men har jeg da talt riktig? Innspill mottas med takk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...