Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Ble ingen PT-time i dag, han måtte på et møte så det ble egentrening. Men det gikk da greit.

 

Sterk og sterk. Joda, jeg begynner jo å bli det. Men føler at jeg takler beintrening best og at jeg har mer utbytte av det enn overkroppstrening. Tar liksom mye lengre tid å få resultater oppe for min del. Og jeg synes det er tyngre på en måte, og følgelig vanskeligere å finne motivasjonen. Ting som går en del på armer (som militærpress - løfte stangen rett opp) synes jeg er grusomt, mens det er greit med ting som går på øvre/nedre del av rygg og bryst. Good morning f.eks. går det veldig bra med (stå med stangen på skuldrene og bøye seg fremover - som å bukke). Samme med å "ro" med stangen (stå lett fremoverbøyd og trekke stangen opp mot magen). Men om du hadde bedt meg ta en armheving hadde jeg sett dumt på deg... :) Det har nok vært fremgang på armene også, for all del, men mer som en "bivirkning" av andre øvelser. Bare det å holde stangen kan jo være tungt. Men når jeg skal løfte rett oppover og sånt så visner liksom musklene etter en stund og armene bare stopper og klarer ikke bevege seg. Så jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå med neste kroppsmåling for å si det sånn, for det var jo i overkroppen jeg hadde mistet muskelmasse. Mest i selve overkroppen, ikke så mye i armene. Men der var det jo ingen muskler fra før... ;) Men beina går det veldig greit med, tar 60 kg (totalt - altså stangen + 20 på hver side) i knebøy, 50 i dype knebøy, har tatt 75(!) i markløft med strake bein. Og alt dette tatt i betraktning at jeg knapt klarte å reise/sette meg på en benk 10 ganger den første gangen jeg trente.... :) Gikk dårlig med knebøy med stang i begynnelsen fordi jeg slet litt med teknikken, men når den først løsnet så gikk det jo så det suste! Så det er noe sånt jeg håper på med armene også - er litt mer armtrening på de øvelsene jeg skal få nå.

 

Men - i dag satte jeg ny "fartsrekord" da jeg var på møllen. Begynte med å gå i 5 minutter og fortsatte med jogging, men i litt høyere tempo enn vanlig. Lå vel på 9. Hadde noen korte pauser for å drikke litt og tørke svette samt få litt pust igjen, men det gav en en snittid på 8,6 etter 30 minutter - har pleid å ligge rundt 8-8,2. Så det er jo bra.

 

Og dagens høydepunkt? Shopping! Har handlet meg dressjakke og dressbukse fra Mexx - begge deler i str 42! Har kjøpt penbluse hos Vero Moda i L! Og treningsjakke og dunjakke (sånn tynn) hos H&M i henholdsvis L og 42! At jeg noen gang skulle passe inn i L hos Vero Moda og 42 i Mexx hadde jeg vel egentlig aldri trodd! Superhappy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser nå at du spurte om muskuløs og. Vel - musklene gjemmer seg fortsatt under litt fett og hud og sånt. Men ser musklene i leggen på en helt annen måte enn før. De er vel blitt større og. :) Ser også at det beveger seg i ryggen når jeg er i prøverom med vinklede speil. Har også sett at når jeg vrir armene i sånne "bodybuilderposisjoner" så ser jeg at det er muskler der hvor ikke huden er så løs (har skikkelig grevinnesleng? heng?) pga strekkmerker på undersiden når du holder armene rett ut. Men det jeg merket først var musklene oppå skuldrene helt inn mot nakken. Så joda. Alt arbeidet begynner å vises! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Først av alt, HALLELUJA for det å kunne handle klær uten å tenke på dette med størrelser, og at største størrelsen ikke skal passe! Det er jo så latterlig gøy å kunne shoppe og ikke måtte se etter de teite X'ene foran størrelsen! Det er med på å gjøre hele denne reisen så utolig verdt det! De små tingene ;)

 

Jeg har innsett at det å gjøre knebøy med riktig teknikk er så utrolig mye mer krevende enn å bare senke baken opp og ned! Jeez, jeg fikk jo sjokk da jeg hadde første PT-timen, trodde han tullet med meg! Fikk strikk over knærne for å presse ut i tillegg, slet med å gå i mange dager etterpå, hehe!

 

Gratulerer med fartsrekord! Det er veldig imponerende! Jeg sliter med det å klare å løpe lenge nok, blir veldig motivert når jeg ser at du løper 30 min, selv stopper jeg på 15. Jeg øver meg jo på å løpe, men jeg er ikke systematisk nok, så til nå har det blitt en oppvarming. Tror liksom ikke jeg er flink nok til å ha det som en hel økt, hehe.

 

Jeg har en innrømmelse, jeg står ofte foran speilet og flekser litt jeg! Ser på "musklene" mine fra den ene og den andre siden, at de er revlusjonerende på noe vis, men jeg liker å titte litt på de! Spesielt armene og lårene rett over kneet. For der går det litt inn slik at en sene jeg har sett på venninner, men aldri på meg selv, nå har dukket frem på utsiden av lårene! Det er stas! Leggene mine derimot er et annet kapittel, 10 år med fotballsparking og litt annet har gitt meg legger på størrelse med stokker, de er sterke og muskuløse (helt sant), men veldig usjarmerende! Menmen, vi kan ikke punktslanke oss!

 

Ha en flott uke Krusmynte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilståelse - jeg løper ikke i 30 minutter, altså! Jeg var på møllen i 30 minutter, begynte med 5 minutter gange og hadde 1 minutts pause for å drikke litt og få pusten igjen etter 15 minutter og så etter noen og tyve minutter. Så skal ikke skryte på meg noe annet enn at jeg til tross for dette satte fartsrekord. :)

 

Dagens veiing viser på stedet hvil fra sist. Forrige uke gikk jeg jo ned mye, og så snublet jeg jo i sjokoladekake med smørkrem forrige søndag og det har nok gjort sist. Så fortsatt 2,6 igjen, og registreringen av all mat fortsetter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen- SJ

Jeg er så imponert over løping og knebøy og alt annet du/dere bedriver på treningsstudio!! :-)

Her er det lenge igjen til løpeform. Ikke har jeg knær til det heller...

Men det inspirerer til å gjøre trening som passer for meg. Så det skal du/dere ha!!

Motivasjon for å bevege på seg blir i hvertfall styrket av å følge deg og andre som kommenterer på deres veg!!

 

Antar de siste kg er harde å ta av!! Husker det fra min runde for 7 år siden ( gikk ned 43 kg)! Dessverre er de alle på igjen..

 

Lykke til med den siste biten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for hyggelige tilbakemeldinger! Alltid kjekt å få. :)

 

Var på yoga igjen i går, og kjenner at for det første - jeg er veldig stiv i høyre siden ryggen, i en muskel liksom mellom høyre rumpeballe og korsryggen hvis dere skjønner. Tror jeg må begynne å tøye mer.

For det andre kjente jeg at skuldrene mine liker IKKE øvelser som involverer armene over hodet. Jeg liker jo ikke military press som jo er kjempetungt, men da jeg fikk en ny armøvelse på mandag hos PT'en kjente jeg det godt i skuldrene, og det gjorde jeg også på yogaen i går da vi lå på gulvet i forskjellige posisjoner med armene opp over hodet eller på skrå ut oppover. Det var faktisk sånn at det nesten var au, og det hadde det vel blitt om jeg ikke stoppet ved ubehagelig. Får nevne det for PT'en på mandag slik at det kan hensyntas.

 

Ellers har jeg fått beskjed om å løpe mindre(!?) på mølle. PT er bekymret for knærne mine som jeg faktisk ikke har hatt problemer med i det hele tatt. Men han er bekymret for at det kan komme noe. Overvekt gir jo mye slitasje og sånt. Så jeg får bare være på møllen en gang i uken, ellers skal jeg sykle for det gir mindre belastning. Det har vel kanskje litt sammenheng med at jeg trener mye tyngre beintrening nå med mer vekter ved knebøy etc. Uansett - jeg skal avgårde og trene bein på egenhånd i dag, så da satser vi på mange kalorier forbrent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiing. Not a good idea. Snikveide meg nemlig i morges og ble rett og slett litt sur. Til tross for notering av alt, kaloriinntak på mellom 1400 og 1600 kcal, trening og gudene vet hva, så har vekten stått bom stille siden forrige mandag. Greit at jeg gikk ned 1,6 da, men likevel! JEG VIL BLI FERDIG!!!!!!! Jada, jeg vet at det er da den virkelige jobben begynner, men jeg vil så gjerne komme til det punktet....

 

Det var dagens hjertesukk fra meg! Ønsker alle en fortreffelig fin helg, programmet mitt er tomt bortsett fra en sårt tiltrengt hårklipp i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Snikveiing er skikkelig kjipt! Rett og slett noe herk! Men gi det et par dager, og noter vekten som vises på det faste tidspunktet. Og om du skulle stå stille da, så får du ikke gjort noe med det. Men det at du vil bli ferdig skjønner jeg kjempegodt! Jeg har 15,4kg igjen, men jeg synes at jeg nærmer meg, ulempen er jo at det kommer jo til å ta lang tid å gå ned disse kiloene, men jeg vil i mål!!

 

Hvordan er skuldrene dine nå? Fremdeles vondt? Og nedkutt på tredemølla, wow. Hvordan synes du det går? Veldig lett å få treningsvaner, og jeg tror selv at jeg hadde blitt litt satt ut dersom jeg måtte byttet bort syklingen min, men det er nok sunt å variere litt. Prøver meg på tredemøllen før spinningen, synes pulsen min er mye bedre gjennom hele sykkeltimen da, men det er nok rytmefeilen min som er årsaken der. Trenger laaang oppvarmingstid ;)

 

Ha en flott helg, med forhåpentligvis en nyklipt sveis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveisen er nyklipt, men må si at den var mye stiligere da den var stylet av frisøren på lørdag enn av meg i morges. Nå brukte jeg ikke allverdens tid på den i dag akkurat, så vi får håpe det bedrer seg litt.

Om det er hårklippen som er årsaken til at jeg har gått ned et halvkilo denne uken skal forbli usagt. Men etter dårlige resultater på snikveiing er jeg superhappy med den nedgangen, og nå er det 2,1 kg igjen! Jada, snikveiing er dumt, men nå er jeg så inderlig utålmodig... :)

 

Når det gjelder sykling så er det rett og slett drita kjedelig å sitte og tråkke på en ergometersykkel. Tredemølle og ellipsemaskin er kjedelig og - for all del - men føler at jeg har bedre effekt av de to enn av sykling. Tar mer i og får høyere puls merker jeg. Fikk veldig øm korsrygg på torsdag etter å ha syklet, men om det kan ha sammenheng med yogaen dagen før eller beintreningen skal forbli usagt. Så jeg har tenkt å prøve å ta syklingen når jeg trener overkropp og løping når jeg trener bein og se hva slags utslag det kan gi. Skuldrene er heldigvis ikke vonde sånn til daglig - det er helst når jeg gjør øvelser med dem. Har kjent det litt på enkelte øvelser når vi har sånn pausetrim på jobben også. Så da er jeg litt forsiktig bare. Får høre litt neste gang jeg skal til en naprapat eller noe sånt. I dag er det PT-time igjen, og det blir vel en heftig runde beintrening hvis jeg ikke tar helt feil. Skrekkblandet fryd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hehe, man har helt klart ulike preferanser når det kommer til trening! Vet du, i går løp jeg 20 minutter sammenhengende! (Oki, jeg hoppet av i nøyaktig 15 sek etter 17 minutter, men rett på igjen)!

 

Gratulerer med fin nedgang! Herlighet, nå er du nærme målet ditt! Jeg er virkelig imponert!

 

Ha en flott dag og kos deg på PT-timen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg er et svakt, svakt menneske. Sånn er det med den saken! Dro på samling med jobben nå i uken, utstyrt med Wasa og banan i vesken fordi jeg vet at det kan bli langt mellom måltidene. Men hva skjedde? Jo, det hadde de tenkt på, så det var jo hjemmebakst så langt øyet kunne se! Klarte å holde unna en stund, men til slutt når alle satt rundt meg og okket og oiet over hvor godt alt var klarte jeg ikke holde ut lengre og falt så til de grader for fristelsen... Men - jeg trøster meg med at det er noen dager igjen til mandag og veiing, jeg har allerede hentet meg inn igjen og skal på trening i dag. Går jeg litt opp så greit - det er jo en risiko man tar når man ikke klarer å stå imot. :)

 

Trening, ja. Treningen mandag gikk veldig greit egentlig. For all del, det var tungt, men ikke sånn klarerikkegåopptrappenetterpå-tungt. Kom hjem og gjorde det jeg skulle, satt i sofaen litt og kjente etterhvert at kroppen murret og protesterte litt. Regnet med at jeg skulle få mengder med gangsperr, men fikk bare litt. Til gjengjeld har jeg antagelig strukket et eller annet i venstre hofte slik at kom haltende på jobb på tirsdag. Halter ikke lengre nå, men da jeg skulle ta utfall i pausetrimmen på jobb kjente jeg det godt og gav meg selvsagt. Fint at det er overkropp som står på programmet på treningen i dag, ellers er det en overhengende fare for at jeg hadde latt være å gå... Ellers er jeg EKSTREMT klar for helg, selv om jobbsamlingen ikke var allverdens slitsom (var i seng til anstendig tid og sånt) er jeg fryktelig trøtt. Kanskje det er vissheten om at helgen lusker rett rundt hjørnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det er kjedelig når man faller for fristelsen, men hva gjør du da, jo du reiser deg opp igjen. Akkurat som du har gjort. Tilbake til sunne måltider, trening og en positiv tankegang. Det går nok bra skal du se!

 

Ha en flott helg Krusmynte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når man ikke klarer å gjennomføre det man har bestemt seg for. Men godt at du har hanket deg inn igjen. Jeg tror det er sunt å ta en pause eller to innimellom, kanskje det gir en ekstra boost i hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen- SJ

Fristelser ja....

De finner man over alt!

Og jeg tenker at man klarer ikke å leve resten av livet som slank, og unngå alle fristelsene som man treffer på.

Selv sliter jeg med å kontrollere inntaket når jeg først har bestemt meg for å smake.

Uansett er det bare å reise seg, som du så fint beskriver :-)

Dette klarer du fint!

 

Heia, heia, heia! Du er på oppløpet, og litt til nå, så er du jaggu i mål også!! ;-) er så imponert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I dag har jeg hoppet bukk over veiingen. Hvorfor? Fordi jeg falt utpå igjen, og med snikveiingen på fredag vet jeg hvor det bærer. Jada, jeg burde vel gå på vekten og bare bli ferdig, men... Å sette godsaker foran meg når det er that time of the month er bare meningsløst. Og så to ganger på en uke - herregud så svak jeg er!!!! Og så nå når det er så inderlig små marginer som skal til for at vekten går feil vei... Nei - det er ille nok at det er bekmørkt ute og pissregn, jeg orker ikke se oppovertallene også, så derfor valgte jeg å la være i dag. Men nå er det ny uke og nye muligheter, jeg er forbanna og jeg er innstilt på at nå er det slutt på sånt tull! Så jeg har funnet frem papir og blyant igjen (egentlig ikke, jeg registrerer direkte på nett når jeg har det tilgjengelig) og noterer absolutt alt jeg får i meg, så SKAL jeg klare de siste kiloene også! Med to gode treninger denne uken skal det ihvertfall være mulig å gå av det som har kommet på. At mensen går sin vei pleier jo også å hjelpe. *sint på seg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Kjedelig med slike uker, og da synes jeg det er helt greit å droppe veiingen den uken. Det kjenner du på kroppen selv, og det virker som om du er veldig klar for å komme back on track! Registrering er alfa og omega for meg, jeg registrerer og veier alt daglig, har gjort det så og si hver dag siden jeg startet (litt mindre i sommer), og synes det er til stooor hjelp!

 

Lykke til denne uka, jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Var det noen som nevnte hodepine? Kjære vene... Ikke sånn bankende, mer sånn snikende. Når jeg sitter heeeeelt stille og bare beveger fingrene på tastaturet kjenner jeg den nesten ikke, men når jeg gjøre en bevegelse kommer den. Tror det skyldes gårsdagens trening - hadde en heftig overkroppsøkt med veeeeldig tunge vekter. Såpass at jeg måtte ha hjelp på omtrent alle som en. Ser egentlig ikke helt vitsen med det, men samtidig er jeg usikker på hvor mye han egentlig tar i med meg. Han påstår at det er nesten ingen ting. Uansett, da jeg var ferdig klarte jeg knapt løfte armene, og gangsperren er allerede heftig tilstedeværende 15 timer etter at treningen var ferdig. *ler*

 

Hvorfor sånn heftig overkroppstrening? Fordi 21. og 22. oktober kommer mannen med InBody720 maskinen igjen, og da skal jeg i ilden igjen. Sist hadde jeg jo gått ned i muskelmasse i overkroppen, nå håper vi at den har økt litt igjen. Kjenner jeg er kjempespent.

 

Ellers er jeg back on track med registrering og alt, vissheten om at jeg skal på InBody-måling om drøye to uker tror jeg kan bli en ekstra motivasjonsfaktor. Ingen synding de kommende to ukene! Nei - ingen synding til jeg er i mål tror jeg vi heller sier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Lykken er når man sitter på jobb og er ihjelsulten og det er to timer igjen av arbeidsdagen plutselig kommer på at det ligger en ensom pose med porsjonshavregrøt i skuffen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det kan man virkelig kalle lykke ja, hehe! Det er de små tingene som teller ;)

 

Så spennende med ny måling, alltid interessant å se på endringene som skjer i kroppen. Jeg skal på ny inBody i desember, spent allerede ;)

 

God helg Krusmynte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Siden det var meldt knallvær bl.a. i dag bestemte jeg meg for å rett og slett ta meg fri fra jobben. Har så mye plusstid at før eller siden må den jo brukes. Så jeg har benyttet dagen til en fjelltur, skulle egentlig bare på Fløien men fortsatte opp på Rundemanen som er et annet av Bergens fjell. Hadde med kamera, matpakke og drikke, men gikk mesteparten av veien opp før jeg begynte med særlig fotografering, rett og slett for å få litt trening oppover. Det var skikkelig tundt i begynnelsen siden jeg begynner å få gangsperr etter gårsdagens trening, men etter en stund når jeg ble skikkelig varm i kroppen og fant en grei rytme så gikk det egentlig veldig greit. Skal ikke påstå at det gikk veldig fort, men fort nok til at pulsen lå stabilt rundt 150 hele veien oppover. Hele turen, inkl. fotostopp og lunsjpause, tok 3 timer og 20 minutter. Og jeg 1385 kalorier! Legg det til de 1347 jeg forbrente på trening i går og 1000 på mandagens trening, så begynner vi å snakke litt trimpoeng... Kan ikke si meg annet enn fornøyd med dagens innsats og ukens innsats så langt.

 

Ønsker alle en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Åh, det hørtes ut som en helt fantastisk dag! Nå ble jeg litt misunnelig på deg og alle andre som har mulighet til å samle opp tid slik at man kan ta seg fri en dag, læreryrket har ikke den muligheten. Jeg synes du benyttet dagen på en helt fantastisk måte. Og wow, for en samling med frimpoeng! Du gjør deg med andre ord veldig klar for inBody-testen, hehe!

 

God helg Krusmynte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Høres ut som en flott fjelltur!!

Jeg vet så innmari godt at om det var jeg som hadde hatt en fridag, uansett vær, så hadde det ikke blitt en aktiv dag.. Beundringsverdig!!

Lykke til frem mot inBody testen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Forrige uke lot jeg med overlegg være å veie meg. Det jeg ikke visste da var at jeg ikke skulle være i nærheten av vekten min i dag, slik at jeg ikke har fått veid meg i dag heller... *sukk* Så da får jeg ha min offisielle veiing i morgen i steden. Tror nemlig ikke at vekten jeg gikk på i går morges viser helt de samme tallene som egen vekt. Mistenker at den viser en del mindre. Akkja. Så watch this space i morgen!

 

StinePetrine - ja, det er greit å kunne samle opp tid og ta seg en fridag når det passer meg. Men samtidig var jeg nok litt misunnelig på mine lærervenner som hadde høstferie hele uken forrige uke. Alle yrker har vel sine fordeler og ulemper... ;) Hadde faktisk tenkt å skvise inn en liten tur til i helgen, men det ble med tanken. Fikk litt vondt i foten etter turen fredag, så jeg fant ut at det å sitte på terrassen i solen og mange grader var ikke et dårlig alternativ. :) Har nå en del trimpoeng likevel. Kvittet meg jo med nærmere 3000 kalorier på to dager i forbindelse med trening og tur, samt at jeg hadde PT-timen min mandagen (husker ikke hvor mye jeg forbrant der), så litt har det blitt. Fornøyd!

 

I dag står det ny PT-time på programmet, regner vel med at det blir overkropp i dag og siden det bare er en uke til InBody-testen (neste tirsdag)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da har jeg vært på vekten, og den viste 87,4 som er 0,3 opp fra forrige veiing for 2 uker siden. Og jeg snikveide jo underveis etter denne matmessige grusomme jobbturen, og så tall helt oppe på 88,8..... *angst* Så alt i alt er jeg vel egentlig fornøyd.

 

Var og trente i går og kjenner gangsperren er i ferd med å komme snikende. Overkropp igjen, og det var nå forsåvidt greit. Fortalte treneren hvor mye kalorier jeg forbrente på forrige ukes økter, og da jeg fortalte at jeg hadde forbrent rundt 1400 både på torsdag og på fredag som jo er ganske mye siden jeg spiser rundt 1500 kalorier fikk han nesten sjokk! Så han sa at hvis ikke resultatene på InBodytesten ble bra måtte vi se både på kostholdet mitt og også på måten vi trener på. Så det blir spennende å se.

Ellers intet nytt siden i går, ønsker alle en finfin dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...