Gå til innhold

Den nye gyldne middelveg


Gjest froeken frue
 Share

Anbefalte innlegg

Så fint å ha deg tilbake frøken frue. :) Det er aldri for sent å plukke opp håndkleet, bare det blir gjort ;) Tror forresten mange av oss har kost oss i påsken, så du er ikke alene der. Og hvorfor skal vi ikke kunne gjøre det? Julen og påsken utgjør så lite i det lange løp at jeg syns ikke vi skal ha dårlig samvittighet.

Og det som er bra med sånne perioder der man skeier ut er at vekta går ned fort etterpå ;) Heldigvis er det fortsatt en stund til sommer, og vi kan rekke å gjøre mye innen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake etter en nydelig påskeferie med familie og gode venner - og ikke altfor mye snop. Men det ble 600 g. i pluss på vekta, så noe må jeg ha fått puska i meg. Men har vært på fire joggeturer sammen med søsteren min, og hun presset meg til å jogge lenger og fortere enn jeg har gjort noen gang før. I går var jeg ute på en lang joggetur alene, og klarte den tunge motbakken som jeg måtte stoppe i da jeg prøvde meg på den før påske. Så det med vekta tar jeg ikke så tungt, det ordner seg nok når livet vender tilbake til det normale.

 

Blir spennende å følge med på hvordan det går med oss alle sammen utover våren. Det blir nok så bra, så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOOOOOL, blå himmel, som jeg elsker det :) :) :) Har vært ute og gått meg morgentur i finværet og det var rett og slett herlig. Nå har jeg fått rydda litt inne og skal straks sette meg ut i solen og spise lunsj før jeg må avgårde på senvakt. Må jo nyte enhver solstråle her i trøndelagen for det har slett ikke vært mye å se til den i det siste.

 

Har forresten en god nyhet å komme med. Kjøpte jo to bukser på nettet i høst i størrelse 44 som jeg ikke fikk på meg, og som jeg bestemte meg for å spare i skapet til de passet. Vel, det tok noen måneder men nå passer begge to. Endelig :) Synd å si det men egentlig håper jeg de snart er for store også ;)

 

Håper alle får en flott dag og at alle har klart å komme tilbake til sunnere vaner nå som påska er over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var påskeferien over og den nye hverdagen har begynt.

 

Jeg hadde første arbeidsdag i ny jobb i går - og det kan bli riktig hyggelig å jobbe her i kommunen :) Men jeg var kanskje i overkant ambisiøs for gjennomføringen av resten av dagen... Jeg kom meg ikke ut av døra på jobb før halv fire, knotet masse i parkeringstunnellen fordi andre folk ble stående fast i portene, måtte innom butikken for å handle middag, henta begge ungene i barnehage og hos dagmamma, kom hejm til middagsbesøk som hadde låst seg inn selv, lagde og serverte middag, kaffe og dessert til 11 mennesker, la begge ungene, ryddet kjøkkenet og stua, planla ukens middager, laget 4 matpakker, dekket på og gjorde klart til frokost dagen etter, pakket barnehagesekker og fant frem klær til meg selv og ungene... Og så var jeg utslitt!

 

Jeg tror ikke jeg skal satse på å opprettholde DET tempoet så ofte ;)

 

Frøken Frue: Jeg har også gått litt opp i påsken. Palmehelga var full av bursdager, og påskehelga full av middagsbesøk. Det gikk som det måtte gå. Men vi tørker støv av viljestyrken, og går på med friskt mot :)

 

Snupsipups: Så flink du er :) Gratulerer med ny buksestørrelse, jeg gleder meg til å kunne gratulere deg med størrelse 42 også!

 

Kveita: Gratulerer med 12 fullgåtte uker!! Det gjør jo ikke noen reell forskjell om man er 11+5 eller 12+1, men man puster jo litt lettet ut allikevel :) Nyt bare at du ikke har de store plagene, det er deilig å få lov til å være frisk i graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hverdagen er hektisk for oss småbarnsmødre. Det blir ikke mye tid igjen til oss selv, ikke så mye tid med ungene heller har jeg mang en gang tenkt. Men sånn har vel samfunnet blitt og man må vel bare innrette seg. Vi får bare passe på å ta ekstra godt vare på de ledige stundene vi har. :) Kjempefint at det ser ut som du vil trives i nyjobben :) Trivsel betyr alt :)

 

Størrelse 44 er vel ikke direkte en ny størrelse, har brukt den mange ganger jeg :P Kan vel egentlig ikke huske at jeg noen gang har kjøpt noe større heller, men det er vel kanskje stor forskjell på klær? De to buksene jeg hadde i skapet var iallefall for små, men passer fint nå. Satser på at det blir størrelse 40 også etterhvert, er i den størrelsen jeg føler meg mest komfortabel. Men det får ta den tiden det tar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

ÅÅÅ for en morgen! ÅÅå for en herlig dag!

 

HJemme etter totimers spasertur i strålende sol med sovende barn i vognen. Livet er akkurat som det skal være, ihvertfall nesten. Er på vei opp av ei lita kneik som starta i helga, og begynner å få tak på ting igjen. Jeg har forstått at ting tar tid ifht å komme seg etter det året som har gått, så jeg prøver å være tålmodig og å tåle tilbakefallene... Det er så rart å miste selvtilliten, og det er så vondt å bare klare å tenke på alle de tingene man skulle ha ugjort (som man egentlig ikke vil ha ugjort, men som fortoner seg som digre når man står i det), men jeg har lært meg at det varer bare en kort stund, og så lærer jeg noe på dette hver gang. Har blitt mere ydmyk enn før, og jeg ser meg selv i et større lys på godt og vondt.

 

For å prøve å finne meg selv litt igjen, så har jeg lest tilbake på de ulike trådene våre som ble riktig så lange. JEg kjenner meg igjen i alt vi har skrevet, og jeg savner den selvironien. Den kommer vel tilbake :) Dærsken jeg var god til å ordlegge meg før. JEg får håpe det ikke er vekke for evig ;)

 

Ellers har vi hatt ei super påske til tross for drittvær og mye fysjamat. Vært med familie og svigerfamilie og riktig kosa oss. Vi er heldige som har så mange fine og ulike mennesker rundt oss, både for vår del, og for barnas. Den gleden de har av å krype opp i besteforeldrefang er til å bli rørt av. Vi er heldige :)

 

Fokus for meg for de neste ukene er å starte dagen med fysisk aktivitet. Om jeg er hjemme skal jeg trille tur etter forkost, og er det jobbdag skal jeg gå til og fra. Det er gratis velvære og hlesegevinst i det :) Og å følge Roedekosten selvfølgelig, men det er egentlig ikke så vanskelig til hverdags. Så lenge det er flere hverdager enn helger kommer det til å gå sakte men sikkert riktig vei!

 

Snupsipups, jeg har to jeans i skapet og første delmål er å komme under 80 kg og inn i de. HAdde gått opp 1,2 kg siden sist, og det var mindre enn ventet. Ligger på 82,4 nå, så satser på at de er av igjen til mandag ;) Tre uker igjen av kurset og 2,5 kg er ingen umulighet :)

 

Roskva, så herlig at du koser deg på jobb, og du verden for et overskuddsmenneske du må være som takler et sånt kjør etter arbeid!! All ære til deg!

 

Solvane, har sånn respekt for jogginga di. Har så lyst å lære meg å jogge, men strever med hofta og derfor er det bare smerter etterpå... Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Frøken Frue - jeg sa jo at jeg ble utkjørt av det tempoet der ;) Du skjønner det, at vi har en avtale med noen nære venner av oss om å spise middag sammen en gang i uka (tirsdag om vinteren, torsdag om sommeren), annenhver gang hos hverandre. På den måten klarer vi å samles jevnlig og holde nær kontakt i en travel hverdag. Og de er 5 stykker, vi er 4, og så kommer venninna mi og dattera hennes opp fra sokkelleiligheten og er sammen med oss når det er hos oss. Vips - middag til 11 mennesker.

 

Jeg er som de fleste andre et overskuddsmenneske i perioder, men så må jeg ha roligere dager for å hente meg inn igjen. Jeg er imidlertid VELDIG glad i å spise middag sammen med mange mennesker, og det beste er når VI får besøk. Jeg er ikke like glad i å dra på besøk til andre, selv om det også er hyggelig.

 

Jeg tror jeg har det fra min mor - hun synes heller ikke det er noen voldsom oppgave å lage middag til 20 mennesker. Hvis vi samler stort og smått i min nærmeste familie til middag hos Mamma og Pappa, er vi 14 stykker. Det er kjempekoselig!

 

Men neste gang det er hos oss, skal jeg ha handlet og gjort klart til den middagen dagen FØR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes hyggelig ut med middagsavtale, Roskva! Det var jo en god idé. Men sikkert lurt å handle inn dagen før, ja.

 

I dag føler jeg meg lett og glad i kroppen. Hovedgrunnen er vel at jeg endelig har fått lønn - det har vært en lang måned. Men gleder meg også til ut å løpe nå klokka tre, siden jeg får trene én time i uka i arbeidstida. Har løpt såpass lenge nå at kroppen faktisk vil ut, og det er en god følelse. Nå klarner det opp og blir sol også, så det kan bli en riktig fin tur for meg selv før jeg skal hente i barnehagen. Frøken frue; jeg har aldri likt å jogge, og prøvde meg som sagt for et år siden med dårlig resultat. Knærne klagde konstant. Men nå er jeg åtte kg lettere, og med gode sko, så da går det greit. Har startet veldig forsiktig, og det tror jeg lønte seg. Men hvis det bare er smertefullt, så er det nok bedre å finne seg en annen treningsform, vil jeg tro.

 

Gleder meg over alle små framganger dere skriver om her inne, og kjenner fortsatt litt kribling når du skriver om graviditeten, Kveita. Er litt misunnelig, selv om jeg er veldig ferdig med å være gravid.

 

Ha en fin dag! Og snart er det helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har lagt den en bra plan fremover frøken frue, stå på :)Og skrivegavene og selv ironien er nok ikke borte, det dukker vel opp noen gullkorn snart tenker jeg ;)

 

Misunner deg evnen å nyte å lage mat til så mange personer Roskva. Jeg synes også det er veldig koselig, men jeg kjenner jeg stresser meg veldig opp hvis jeg skal gjøre det samme. Så jeg foretrekker nok å komme hjem til andre til ferdig dekket bord ;)

 

Løpingen din imponerer solvane :) Har planer om å begynne å løpe igjen jeg også. Men som du sier - de ekstra kiloene kjennes veldig godt. Så foreløbig har det bare blitt intervall trening på tredemølle. Har skylt på været og føret ute til nå, men nå kan jeg ikke bruke det som unnskyldning lenger. Så da er det kanskje på tide å komme i gang? Skal iallefall komme i gang når vekta kommer under 80 kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

og det er veldig snart snupsipups, at du kan begynne å løpe. Vi kan gjøre en avtale på det, at når vi kommer oss under 80 kg, så tar vi en joggetur for å feire ;)

 

I dag er jeg på jobb, og det er deilig! Det er så godt å være omgitt av andre som jobber med det samme, som i stor grad vil det samme og som trives sammen. JEg elsker jobben min!

 

Og så har jeg pynta meg i dag i en topp jeg kjøpte for ti år siden. Den er veldig fin, men lite brukt fordi den er så kort. Det er sånn at når jeg sitter, så siger valkene nedunder kanten og hilser på de rundt. OG når jeg står og går er den nydelig ;)

 

Jeg har kommet meg opp av grøfta for denne gang. HUset står på hodet, jeg synes det er slitsomt, men del av en større prosess hjemme hos oss. VI har bestemt oss for at vi har nok plass til en familie på fem, og må bare kvitte oss med de tingene vi ikke trenger og som ikke har blitt brukt siden vi flytta inn... Det er møkkete for jeg driver og sleper kasser opp og ned og tømmer de, og orkjer ikke bruke energi på å vaske heeeele tida. Livet er for kort...

 

I helga skal jeg være aktiv med den nydelige familien min, trene, rydde og grave i hagen ;)

 

Håper dere alle får en strålende fredag!

 

Klem fra opplagt frue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!! Frøken Frue er på beina igjen i dag :) Det var gode nyheter på en fredags morgen!

 

Det er en utrolig vitamininnsprøyting for meg å komme inn her på tråden og lese hvordan det går med dere damer - i slankingen og i livet! Tusen takk for at jeg har fått lov til å snike meg inn her og være sammen med dere :D

 

I dag har jeg med sjokoladekake på jobb, for å feire at jeg har kommet meg på plass her (jeg får begrense meg til et lite stykke selv). Etter noen dager i arbeid opplever jeg allerede at jeg er flink! Jeg lærer fort, og klarer allerede å faktisk jobbe! Ikke så effektivt, riktignok - men kjappere enn de fleste andre som starter ny i en sånn jobb. Det merkes at jeg har gjort saksbehandling før :) Det er deilig å ta frem igjen mitt gamle mantra: "Dæven, æ e god!"

 

Vi har litt av samme ryddeprosjektet på gang som dere, frøken frue. Vi arvet et hus for ti år siden, og siden da har vi hatt et pågående arbeid med å sortere og kaste og pusse opp. Vi har alt for mange ting som ikke har en fast plass - så det blir aldri ryddig hjemme hos oss. Nå har vi tømt en diger bod for ting vi ikke har brukt de siste 5 årene, og skal gjøre den om til gjesterom. Så skal Lillemann få eget rom der det hittil har vært gjesterom.

 

I går kveld dro jeg fram alle bunkene med papir som lå i hyllene på gjesterommet, og ryddet i dem. Der var det sannelig betalte regninger fra helt tilbake i 2008 som lå og tok opp plass. Jeg ryddet og kastet enorme mengder papir - og sitter igjen med en passelig stor bunke som skal sorteres og arkiveres i kveld :)

 

Ha en strålende fredag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på den avtalen frøken frue, når vekta tipper under 80 så skal vi ut å jogge :) Har allerede funnet meg et treningsprogram på i form, der en kan trene seg opp til å jogge en mil på 12 uker. Perfekt for mæ ;)

Regner med du ikke har sittet så mye på jobb i dag :P Kanskje en sånn topp vi alle skulle hatt for å holde oss i aktivitet ;)

Og et sånn ryddeprosjekt burde vi også ha satt i gang. Her er det også mye som bare står og samler støv. Men så var det å finne den motivasjonen da, både jeg og mannen er rimelig late....

 

Kjekt å høre at alt går så fint på jobben Roskva. Det lover jo virkelig bra for fremtiden. Lykke til videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Jeg ønsker også å begynne å jogge igjen. Jeg jogget masse tidligere, og har merket at jeg faktisk savner det litt... (Er det faktisk mulig?!?) Men, jeg føler meg også litt for tung i kroppen enda til å sette i gang. Jeg har sagt jeg skal under 90 før jeg begynner. Jeg er litt større enn dere, men min målvekt er jo også mer enn dere har :) Jeg veier nå 97 kg, men bruker str 44 i klær. Jeg er 172 høy, og har enormt tung bygning. Når jeg og min søster bruker samme str i klær, veier jeg allikevel 10 kg mer enn henne. OM jeg klarer å komme ned i 75 kg, så er det idealvekten, men 80 er helt greit, så det er mitt mål :)

 

Har klart meg veldig bra noen uker nå. Jeg tok den utrolig tunge, men kanskje kloke, avgjørelsen, fredag før påsken startet, at jeg skulle slutte å spise snop, og det har jeg klart. Har ikke spist så mye som en sjokoladebit! Jeg vet at Grete Roede poengterer at man har lov til å kose seg mens man går ned i vekt, men jeg VET at jeg ikke klarer å spise LITT. Det er bedre for meg å ikke spise noe i det hele tatt. (I tillegg vet jeg at jeg legger på meg 2 kg bare jeg TENKER på å spise en bitteliten sjokoladebit...)

 

Mitt problem er fortsatt litt i hodet. Når jeg er inne i en slik "slankeperiode" som nå, så blir hodet litt forskrudd. Tidligere tanker kommer som jeg må kjempe mot, og jeg må til tider tvinge i meg mat.

 

Fokus fremover blir derfor å få i seg nok mat, og å gå lange turer. Så håper jeg at jeg kan begynne å jogge til sommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

I dag har vi på litt for nært hold opplevd at livet er uforutsigbart, og noen ganger så altfor kort. Et familiemedlem (ikke nærmeste familie, men nært nok) døde i en bilulykke, så altfor altfor ung.

 

Det surrer mye tanker rundt i hodet, men det det hele tiden bunner ut i blir det samme. Vi har bare dette ene livet, disse dagene, disse timene sammen med våre kjære. Vi må utnytte all den tid vi har. Vi kan ikke fortsette å tenke: Jeg starter i morgen, jeg gjør det til mandag, vi ordner det neste uke. Vi må leve livet NÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Huff kjære venn. Kondolerer! Håper det går bra med drg og dine.

 

Jeg er også der at jeg lever her og nå. Om det er noe jeg hat lært av depresjonen, så er drt at livet er så dyrebart. Så selvfølgelig og dyrebart, og når noe snur hverdagen på hodet kjenner man for alvor på hvormye man ønsker at tinf skal bli normale igjen. Men da får man også et unikt vindu til øyeblikket her og nå. Smerte. Glede. Sorg. Takknemlighet, kjærlighet. Og alt vi kan kjenne på når vi ikke brukrr oss opo på analyse av ting som har skjedd, eller kan komme til å skje. Derfor opplev hver dag. Det er hverdagen som er livet..

 

God klem fra meg. Ta vare på degselv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rosastrømpe, det var leit å høre. Kondolerer! Det er klart at en slik hendelse hjelper oss å sette fokus på det viktige midt i alle hverdagslige trivialiteter.

 

Frøkenfrue, det er lenge siden jeg har vært her inne nå, og skjønner at det enda går litt opp og ned med formen din, men hovedsaklig mest opp. Det er jeg glad for, tenker mange ganger på deg selv om jeg ikke er her inne så regelmessig lengre. :)

 

Jeg har hatt tilnærmet unntakstilstand fra det meste innen kosthold og trening i lang tid, men har nå tatt tak igjen etter påske (noe jeg avtalte med meg selv for en måneds tid siden). Er fremdeles vanvittig lei av måling og registrering, og har vært så ute å kjøre kostholdsmessig at jeg velger nå å satse på en veldig smal lavkarbo-sti for en periode.

 

Synes som vanlig det er veldig kjekt å komme tilbake til dere i tråden din, så jeg tenker at om jeg skal prioritere å skrive noen refleksjoner noe sted så må det være her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist og høre Rosastrømpe, kondolerer. Håper du og familien står sammen i sorgen og tar vare på hverandre. Mitt tips til deg er å finne frem gamle bilder av den døde, se på dem sammen og tenk på alle de fine stundene dere fikk sammen med denne personen. Det kan gjøre litt godt oppi alt det triste.

 

Kjekt at du stikker innom Lenapena, og lykke til med lavkarbo. Håper du skriver litt til oss om hvordan det går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, Rosastrømpe, det var leit å høre! Det er alt for mange som opplever det samme som dere!

Husk bilbelte!

Hver gang!

Alle sammen!

 

Lykke til med lavkarbokur, lenapena - jeg håper det virker for deg. Kanskje du lar oss høre hvordan det går, med noen refleksjoner, etter hvert?

 

Ellers har jeg hatt en flott helg. Kontrollveiing viser at Påskens utskeielser ikke ga varig skade :) Jeg satser på å komme under 80kg i løpet av dette nettkurset. Tre uker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Velkommen tilbake LEnapena, du har vært savna :D

 

I dag har jeg pusset støv av sykkelen og tatt årets første tur. 1,5 time må da vel være godkjent? Skal på kurs i kveld og tenkte å sykle dit også. Gruer fælt for oppoverbakkene hjem, men hjem må man, så da tenker jeg at det må jo bare gå ;)

 

HElga var full av snop, og jeg har vært i aktivitet. Det er vel kanskje sånn jeg ønsker å ha det? Leve litt magert i ukedagene og så kose seg i helgene? Man går saktere ned i vekt da, men ned i vekt endå. Jeg går for det ;)

 

Ellers har jeg ikke drukket Pepsi Max på en uke etter å ha lest en artikkel om virkningene av aspartam. Jeg merker suget, men om en uke tenker jeg at det er greit ;)

 

Heia oss!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Takk for all varme tanker, jenter. Det gjør godt. Vi klarer oss fint, men jeg har klemt ekstra godt på guttene mine de siste dagene. Jeg klarer ikke engang å tenke tanken på å miste noen av dem.

 

Så flott du har fått ut sykkelen frøken! 1,5 time er jo kjempebra! Veldig god start :) Jeg har enda ikke klart å få til sykling enda (sliter fortsatt med bekkenløsning, 9 år etter...). Bekkenet er derimot bedre, så det kan jo tenkes at jeg skal prøve meg litt igjen i år. Er det noen som vet om det er forskjell på vanlig sykling ute og spinning i forhold til hoftene/bekkenet?

 

Maten har jeg rimelig kontroll på, i går og i dag har jeg faktisk klart å komme opp i 1500 kcal! ;) Nå må jeg bare komme inn i rutiner for trening. Hverdagen går bare ikke alltid opp med barn, treninger, kjøring og henting, jobb osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, Rosastrømpe, det var trist å høre. Man gjør seg virkelig noen tanker når noe sånt skjer, ja. Kan virke litt meningsløst å tenke på kalorier og trening da, men man må jo leve videre.

 

Bra at du har fått ut sykkelen, Frøken frue. Selv syklet jeg i dag til jobb for andre gang denne uka, og har store forhåpninger til effekten. Føler meg så utrolig mye mer opplagt når jeg har syklet til jobb enn hvis jeg har sittet i en bilkø hele veien. Og så hjelper det på at sola skinner sent og tidlig, og at snøen smelter for harde livet B) Rosastrømpe; jeg har aldri virkelig slitt med bekkenløsning, men hadde tendenser første gang jeg var gravid. Da var min erfaring at sykling var noe av det beste jeg kunne gjøre - da gjorde det ikke vondt. Men det vet du jo best selv. Jeg vil tro at spinning kan være bedre enn utesykling, fordi du da lettere kan regulere hvor tungt det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel godt å få blåst litt støv av syklene frøken frue og solvane. :) Min står fortsatt å støver, men planlegger å starte "sykle til jobben" sesongen i løpet av mai. Har derimot fått blåst støvet av joggeskoene og vært på to korte joggeturer denne uka. Følger et treningsprogram fra i form for å trene meg opp til å løpe 1 mil. Starten var enkel: løp 10 min, gå 2 min, løp 10 min og gå 2 min. Vekta hadde ikke rikket seg denne uka, så det er vel sikkert 1-2 uker igjen før jeg kommer under 80 kg, men jeg tjuvstarta løpinga jeg ;) En av grunnene til det er tidspress. Har rett å slett ikke hatt tid til å komme meg på treningssenteret, men to sånne korte løpeturer har ikke vært noe problem. Gleder meg faktisk til turene blir litt lengre, for dette gikk lett som en lek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det høres fint ut å sykle :)

 

Her ligger snøen fremdeles i veien hos oss, selv om det begynner å bares lengre ned mot sjøen. Jeg avventer utesesongen litt til...

 

men jeg har ENDELIG klart å komme meg på pilates-trening igjen :) Det var utrolig deilig! Jeg ser at jeg må bli flinkere til å sette av tid til trening, minst en dag i uka. Jeg har en ukes prøvemedlemsskap på Sats nå, dersom jeg skal betale for det bør jeg egentlig finne tid til 2 treningsøkter der i uka. Hmmm, lurer på hvordan jeg skal få plass til det i mellom barnehagelevering, jobb, barnehagehenting, middag, lek, legging, rydding, pakking av matpakker og sekker, klesvask, klargjøring av morgendagens frokost og middag, og sengetid...

 

det blir lettere til sommeren - da er arbeidstida bare til 15:00, ikke 15;45 som nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis piggdekk - det er fortsatt is og snø på veien her og der. Gleder meg veldig til den dagen jeg kan suse bortover asfalten på sommerdekk, men det er nok noen uker til enda. Så bra at du har funnet fram joggeskoene, snupsipups :) Har en kollega som sier hun fulgte det treningsopplegget du beskriver, og det endte med at hun løp mila på under en time.

 

Gleder meg også til kortere arbeidstid i sommer - her hoper minustimene seg opp, og det lyser rødt i fleksitidsskjemaet. Og siden jeg prioriterer joggeskoene framfor husarbeid på kveldstid, er huset mer kaotisk enn noensinne. Misunner dere som har satt i gang med storopprydding, det kunne ha trengtes her også. Men jeg merker at overskuddet og energien strømmer på nå når jeg trener, og i tillegg blir det lyst og fint på kveldene, så jeg skal vel rekke andre ting enn trening etter hvert.

 

Ellers er dette en finfin dag, håper dere også har det bra B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en fin velkomst tilbake :)

 

Her er det heller ikke noe sykkelføre enda, det er ski som gjelder! Planlegger en liten runde med pigg-gortex i ettermiddag, og en skitur i morgen.

Kom hjem i går etter 4 døgn på hotell i Holmenkollen, det var forresten kaldt og snø der også :o . Sånne eventer er jo alltid en utfordring for alle slags dietter, enten det er GR eller lavkarbo, særlig siden programmet var så tett at det stort sett var umulig å flette inn noe særlig trening. 20 min her og 30 min der klarte jeg å skvise inn allikevel :)

 

To uker med lavkarbo er gjennomført, men jeg vil bare påpeke at det ikke er noe fanatisk opplegg jeg driver meg. Men, det gir meg på en måte den rette motivasjonen til å endre kurs uten veldig nøye måling og veiing. Resultatet er betraktelig reduksjon i småspising og snoping og det er vel det vi alle trenger mer eller mindre. Helgekos er det fortsatt rom for: Saltsnacks blir peanøtter eller baconcrisp i stedet for potetgull, og søtsnack blir is, mørk sjokolade eller sukkerfri sjokolade.

 

Den første uka gikk jeg ned 1,7 kg. Det er jeg jo superfornøyd med men, var nok ganske mye vann også. Regner ikke med at det renner av igjen for å si det sånn...

Hotell-uka viser foreløpig + 0,2 kg. Sier foreløpig fordi jeg har en sjanse til å la det blir mindre til veiedagen!

 

Uka som kommer blir i hjemlige trakter, men noe "representasjon" blir det også. Som vanlig utfordringer som må takles løpende, for det går ikke over!

 

Fortsatt god helg til dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...