Gå til innhold

Den nye gyldne middelveg


Gjest froeken frue
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Solvane

200 gram er ikke verst, Roskva - ned er ned. Helga ble katastrofal for min del, matmessig sett. Spiste som om jeg ikke skulle få mat på en uke. Vet ikke hva som skjedde, kan ikke huske sist jeg forspiste meg sånn. Og det vistes på vekta og centimetrene i dag, dessverre. Men det var en utrolig hyggelig helg, og ungene koste seg med tante og onkel, søskenbarn og bestefar. Fikk også en god kveldstur sammen med søsteren min, og i går da jeg kom hjem, hadde den nye pulsklokka kommet i posten. Strevde litt med å få den til å fungere, og ble temmelig gretten, men mannen min sendte meg av gårde på joggetur for å teste den, og det gikk jo bra. Tror jeg skal bli fornøyd. Nå må jeg ut på mange småturer framover, så jeg blir fortrolig med pulsklokka før løpet om halvannen uke.

 

Forøvrig tok nevøen min noen ganske avslørende bilder av meg på lørdag - jeg er ikke så slank og smekker som jeg føler meg, tydeligvis. Så her er det bare å stå på. Sankthansaften kan det nok bli litt rømmegrøt og pølser, men ellers blir det innstramming i kosten og ikke noe tull.

 

Håper det går bra med alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag!

Jeg har vært hjemme (ja, egenmelding) og SOVET!

 

Ungene sliter sånn med å sove om natta for tida. Og det fører til at en typisk natt for meg gir mellom 4 og 6 timers søvn. Som oftest nærmere 4 enn 6. Og det er alt for lite for meg! Jeg har i det siste kjent at immunforsvaret har blitt dårligere, fordøyelsen fungerer ikke som den skal, og hodet fungerer ikke helt som det skal det heller!

 

I morrest våknet jeg etter under 4 timer søvn, med hodepine og kvalme. Så jeg bestemte meg for å ta en dag hjemme for å ta meg inn. Leverte ungene i barnehage og hos dagmamma, satte på en maskin med klær - og krøyp til køys. Slokna som et lys, og våknet ikke før 5 timer seinere!! Fantastisk!

Plutselig fungerer hjernen igjen, og småspillene jeg sleit med på telefonen gikk som en lek. Munnskålden jeg har vært plaget med er borte! Og magen fungerer igjen.

 

Jeg tror at denne konstante søvnmangelen er en av grunnene til at vekta står på stedet hvil. Kroppen er i "vakt-modus" og slipper ikke de ekstra lagrene så lett.

 

Så hvis jeg klarer å holde kontroll på matinntaket i ferien, håper jeg at den ekstra hvilen som kommer med å besøke foreldrene mine og bytte med mannen min på å sove lenge om morgenen, kan komme til å gjøre underverker for vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Jeg har også måttet ta meg et par sykedager i vinter for å sove ut. Lite søvn går bra i en periode, men så sier kroppen stopp. Jeg har ikke tenkt over at søvn skal ha noe å si for vekta, men jeg blir jo ekstra sulten og snopete når jeg er trøtt, så det er kanskje noe i det.

 

Er passelig flink med maten for tida, og trimmer jevnt og godt. Begynner å bli venn med den nye pulsklokka, og har vært på flere små joggeturer med den. Elsker elektroniske duppedingser, så det er gøy å dra ut på tur med nytt leketøy :)

 

Nå har jeg startet planleggingen av storstilt 40-årsfeiring til høsten. Hadde vært gøy å gå ned 2-3 kg før den tid, for planen er å se strålende ut ;) Men da må det skjerpings til.

 

Nå går det mot helg :) Nyt den alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å stabilisere meg på 7 timers søvn hver natt i ukedagene. Det blir jo litt variabelt for jeg er ikke flink til å legge meg om kvelden... særlig ikke nå i midnattsol-sesongen! Men, jeg har blitt litt strengere med meg sjøl, og når jeg går kurs er det bra av to hensyn siden jeg unngår kvelds-fristelsene ved å legge meg i tide ;).

 

I helgene blir det gjerne en time eller to lengre, har jo ingen småbarn som trenger oppmerksomhet på morran så det styrer jeg jo helt selv. I vinter var jeg helt matt en periode og det ble middagslur i stedet for trening... huff og huff, men energinivået var labert!

 

Nå er det enten zumba eller fjellturer det går i - energigivende og deilig. Har tatt av det jeg gikk opp forrige uke og mer til, så nå føler jeg at jeg er på rett kjøl igjen! :D

 

God helg til dere også - ha en flott St.Hans feiring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snonig, jeg måtte også ta en sykedag i går rett og slett for å hente meg inn. Kroppen sa bare stopp... To av ungene var også hjemme med dårlig form og vi sov til kl 10 alle sammen. Gjett om det gjorde godt ja. Kunne nok ha sovet enda lenger jeg om ikke minsten hadde vekket meg.

 

Av samme grunn har jeg hatt pause fra slanking denne uka. Håper at litt lite trening om mere mat gir meg energien tilbake. Men neste uke skal jeg være på plass igjen, det har jeg lovet meg selv. En måned til ferie nå, og det hadde vært ok å greie litt til før ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaaaaaa!

 

Snikveiing i dag viste 78,6kg - 700g ned siden søndag! Jeg hadde rett - det hjalp å sove ordentlig!

 

Ellers kan det bli dårlig med søvn i helga - samboeren min skal til Harstad for å seile, og jeg og ungene får feire StHans på egen hånd. Vi har alliert oss med noen venner, så det blir nok fint allikevel :) Og snart er det ferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Veldig fornøyd nå. En liten intervall-økt på morrakvisten, og 400 kcal forbrent. Er egentlig ingen morgenfugl, men når jeg klarer å få trent før jobb, føler jeg meg så utrolig opplagt utover dagen. Bare en liten arbeidsdag nå, og så ligger helga og glitrer foran meg. Værmeldinga er bra, og det betyr at vi er ute og jobber i hagen i stedet for å sitte inne og spise kosemat på kvelden. I morgen skal vi sykle til en lekeplass hele familien, og leke og kose oss sammen med flere andre fra barnehagen.

 

I dag er det kakedag på jobb, men jeg er satt opp på vakt i resepsjonen, så jeg får ikke være med. Kanskje like greit, selv om noen kommer til å avløse meg så jeg får spist et lite kakestykke likevel. Men jeg blir i hvert fall ikke sittende og lempe innpå med kake ;)

 

God helg til alle B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Heisann, har alle tatt sommerferie? Jeg får skrive videre på egen hånd, da.

 

Utrolig fornøyd med veiinga i dag - ned 1,1 kg! Muligens at noe er tilfeldigheter, men jeg har vært flink til å begrense antallet store kveldsmåltider, og har ellers vært mye i aktivitet. Mye lettere å unngå sofaen når sola skinner ute B)

 

I dag planlegger vi sykkeltur for hele familien rett fra barnehagen og ned i fjæra. Og kanskje rekker jeg en liten joggetur i kveld :)

 

Ha ei fin uke, hvor enn dere er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StHans-sprekk deluxe!

 

Herreminhatt! greit nok å spise litt sjokolade og drikke et glass brus mens vi hadde StHans-bål i fjæra. Det er lov! Men å sette til livs resten av sjokoladen og brusen på kvelden? DET var unødvendig! Jeg har ikke dårlig samvittighet - jeg har ikke gjort noe galt jeg trenger å ha samvittighetskvaler for. Men jeg lurer på NÅR jeg skal lære at jeg blir DÅRLIG av så mye sukker????? Oppblåst i magen og full av lopper i kroppen. Og slapp! Blæ!

 

Jaja - heldigvis ser det ut til at lærdommen siver inn, sakte men sikkert. Det blir stadig lengre intervaller mellom slike fråtsinger! Jeg har jo brukt 25 år på å lære kroppen at det er kos og fint med enorme mengder sukker. Det tar kanskje like lang tid å lære den av med det igjen?

 

Vi har hatt et ganske strengt regime etter at ungene kom til, på at godterier hører til på lørdager, og at vi ellers spiser kake og is når det er noe spesielt. Så ungene klarer seg helt fint med dagesvis uten ekstra sukker. Men jeg ser at vi har mislykkes på ett punkt: Vi har ikke hatt nok fokus på ANDRE måter å kose seg på! Jentungen spør stadig om ikke vi kan "kose oss litt ekstra" - ved å lage kake eller muffins, eller spise is.

 

Så fra nå av skal jeg finne ANDRE måter å kose oss ekstra på! Hun og jeg spesielt - det er vi som er de største søtmumsene i familien. Jeg tror det kan bli en hyggelig ting for oss å gjøre.

 

Nå har jeg bare noen dager igjen til ferie. Vi drar til Lofoten på onsdag, og blir der i 1,5 - 2 uker. Og så har vi litt "tom" tid - uten planer i det hele tatt. Dersom vært blir ok, har jeg lyst til å ta ungene med på telttur en dag. Mot slutten av måneden skal gubben avgårde og seile VM i klasseseiling i Sverige i 1,5 uke. Da skal vi andre begynne i jobb og barnehage igjen, og lillemann skal ha tilvenning i barnehagen. Det blir spennende :)

 

Jeg har som mål å bare spise tre iser i uka denne sommerferien, og å spise nok frukt og grønnsaker. Hvis jeg går litt ned i vekt, er det fint. Jeg skal i HVERTFALL ikke OPP!!

 

Håper dere alle får en fin sommer, med mye hverdagsaktivitet og sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et kjempebra resultat Solvane! Ser ut som du er i knall form også, det er jo minst like artig :)

 

Roskva, det er kjedelig å kjenne på å ha mistet kontrollen bittelitt, men jeg synes du var flink. Det er atskillig mye annet av "forbudte saker" som kunne fulgt med på lasset ;)

 

Vi hadde feiret StHans heime, og det ble både rømmegrøt og grilling i løpet av dagen. Ga meg selv fri fra registrering av inntak på lørdag, og med 3 glass vin og noen sjokoladebiter på kvelden ble det garantert i overkant av 2000 kcal. Det synes jeg er greit i anledning dagen! :D

 

Det er enda 5 uker til jeg skal ha ferie, og håper på fine forhold til noen ettermiddags-fjellturer i løpet av denne tida. Ferien blir i Norge på "familieturne". Har et par uker igjen på kurset, og tror jeg skal fortsette på kurs gjennom sommeren - blir i så fall første gang. B)

 

God ferie Roskva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer solvane med supert resultat.

 

Her ble det også fri flyt av sukker på st.hans aften. Skulle bare smake et par biter, men endte med å rane posen. De første bitene var ikke gode en gang, de smakte alt for søtt.... Dessverre ble det bare bedre og bedre etterhvert og kontrollen forsvant helt. Nå i dagene etterpå er søtsuget temmelig påtrengende, og jeg har vel egentlig ikke klart å holde meg helt unna heller. Nå er skapene heldigvis tomme for sånt, og butikken er langt unna.

 

I underkant av 4 uker til min ferie nå, og drømmen er 75 kg innen da. Vekta ligger nå på 77,1 kg, så jeg må holde kontrollen fremover dersom jeg skal klare det. Kryss fingrene for meg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

2 kg på 4 uker er ikke uoverkommelig, Snupsipups! Lykke til!

 

Roskva, du skriver om noe jeg hadde tenkt å skrive om i går, men som jeg ikke orket akkurat da. På søndag hadde jeg min verste dag som mamma til nå. 4-åringen vår var inne hos naboen for å leke, men nabojenta hadde en annen venninne på besøk, og de gjorde det de kunne for å holde datteren vår utenfor leken, så hun kom gråtende hjem. Etter litt trøst, prøvde hun igjen å være sammen med dem, men de stakk hodene sammen, tisket og hvisket og løp fra henne. Ny fortvilelse, ny trøsterunde, forsøk på å forklare at noen ganger oppfører folk seg sånn. Det gjorde så uendelig vondt, både fordi jeg selv har slitt med å få venninner da jeg var yngre, og fordi datteren vår var så ekstremt glad tidligere på dagen, da hun skulle få leke med de andre. Jeg hadde på forhånd bestemt at vi skulle ha is til dessert den dagen, så i et forsøk på å trøste datteren min, sa jeg det til henne, og det hjalp på humøret. Men etterpå ble jeg betenkt, for jeg skal vel ikke lære henne å trøstespise? Hun har aldri vært spesielt glad i mat, har ikke hatt noen favorittretter som vi kan friste med, bortsett fra is og søte ting. Hvis det er kjeks eller gotteri i nærheten, er det mas og spetakkel til hun får det, selv om jeg prøver å sette foten ned og si at hun må spise ordentlig mat hvis hun er sulten. Vi er forholdsvis strenge på at det ikke skal være søtsaker utenom helgene, men ikke helt firkantet, og om sommeren blir det gjerne noen ekstra is når det er fint vær.

 

Vel, i går dro vi på sykkeltur hele familien. Jeg hadde tatt med pølser på termos, så vi dro rett fra barnehagen ut på tur. Ungene elsker det, særlig 4-åringen som har lært seg å sykle selv. Vi slipper henne løs på sykkelstien, og hun sykler flere kilometer uten å klage, det er bare tralling og synging mens hun tråkker i vei. I går hadde jeg bare tatt med pølser og lomper, ikke kjeks eller annet snop. Etter pølsene etterlyste 4-åringen dessert, men da jeg sa at vi ikke hadde det, var det greit, og hun løp for å leke. Ingen sure miner - turen i seg selv var lykke nok. Så det går an. Er veldig glad i ha med en kaffetermos og litt kjeks selv, men tror jeg må begrense det når det bare blir mas.

 

Og Lenapena - ja! det morsomste er å være i så god form :D Føler meg sterkere enn noen gang, og gleder meg til å løpe en mil på lørdag. Hadde ny intervalltrening i morrest, og klarte å presse meg enda litt mer enn forrige uke. Så trening er definitivt tingen for meg - blir i strålende humør av det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Solvane - slikt gjør så fryktelig vondt!

Både for fireåringen, og for mammaen!

 

Jeg kjenner det knyter seg i magen ved tanken på at små unger opplever at andre er så ekle! jenta mi opplever også det med jevne mellomrom, og jeg får like vondt hver gang!

 

For øvrig er jeg av den oppfatning at trøtespising ikke BARE er av det onde. Av og til er det effektivt og fornuftig å trøstespise (Som da samboeren min ahdde sittet ved sykesenga til lilllebroren sin, da han hadde prøvd å ta livet av seg. DA gjør man det som hjelper, om det så er å trøstespise litt!). Vi må bare lære oss selv og ungene at det er andre måter å forholde seg til følelsene sine på, som både er bedre og mer effektive i det lange løp :)

 

Nå går jeg på ferie i fire uker. jeg skal prøve å føre matinntaket innimellom, og stikke innom her og se hvordan det går - men jeg kommer ikke til å være like aktiv som ellers.

 

Ha en fin, aktiv sommer alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Her sitter jeg og er både fornøyd og misfornøyd. Mest fornøyd egentlig - for på lørdag gjennomførte jeg mila i Midnight Sun Marathon. Da jeg begynte å jogge i februar, var målet mitt bare å gjennomføre. Så satte jeg nytt mål om at jeg skulle klare det på en time, og nytt mål den siste måneden har vært 55 min. eller bedre. Klarte det på litt over 55 minutter, så egentlig burde jeg være fornøyd, men var litt ergerlig fordi jeg følte at jeg kunne ha løpt fortere. Men det er bare å fortsette å jogge, jeg føler meg i bedre form enn jeg har gjort noen gang tidligere i livet, og det er kjempedeilig :D Nå er målet mitt å løpe på 50 minutter neste år, men det sier jeg ikke høyt til noen, for det virker kanskje i overkant ambisiøst. Tror at jeg vil merke stor forskjell hvis jeg går ned noen kg, for det er jo tungt å drasse rundt på denne kroppen, da. Men den siste uka har jeg gått opp over en kg igjen :angry: Egentlig som forventet, for jeg spiste masse i dagene før løpet. Hadde ikke lyst til å kollapse halvveis fordi jeg var utsultet heller. Men nå blir det innstramminger igjen. Om en uke er det ferie, og det blir spennende hva jeg klarer da. Synes Roskvas mål om tre iser i uka høres fornuftig ut. Jeg pakker joggeskoene og pågangsmotet i kofferten, så får vi se hvordan det går.

 

Ha en fin sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel gjennomført løp solvane, 55 minutter er jo kjempebra. Lykke til med målet om 50 minutter neste år :) Og den ekstra kiloen forsvinner nok fort når du spiser mindre igjen, ville nok å spist godt på forhånd jeg også for å ha godt med energi til løpet :)

 

Har blitt litt mindre trening på meg enn normalt den siste tiden, og mer mat <_< Så hos meg har vekta omtrent stått stille de siste ukene. Så nå må jeg vel legge inn høygiret hvis jeg skal bli kvitt litt til før ferien, og det vil jeg jo. Det største problemet er at det er så innmari hektisk på jobb så jeg er helt pumpa når jeg kommer hjem. Ikke orker jeg trening, og det er veldig lettvint å pakke innpå noe hurtig mat, som også er usunn :( Nei, her må det skjerpings til ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Et siste lite innlegg her før jeg drar på ferie i morgen. Veiedag i dag, og jeg hadde gått ned 1,5 kg fra forrige uke :D Nå hadde jeg jo godt opp veldig mye sist, men det er likevel deilig. Ned i midjemål også. Så nå pakker jeg joggesko og pulsklokke med meg på ferie :) Tviler på at det blir så mange joggeturer - skal på ferie til midt-østen, og der kan det vel bli ubehagelig varmt. Spiser temmelig mye hoummous og falafel der også. Har ikke sjekket kaloriinnholdet, men jeg tror ikke akkurat at det er slankekost ;) Men det blir mindre småspising enn hjemme, så jeg har et håp om å ikke gå opp i ferien.

 

Ønsker alle en god sommer, så snakkes vi igjen når det nærmer seg høst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie til deg solvane, håper at du får en fin og minnerik tur, og at vekta holder seg stabil :)

Ser ut som det er flere som har ferie for tiden også, det er veldig rolig her for tiden.... Ennå to uker igjen til det er min tur. Gleder meg veldig :) Jobber mot målet mitt på 75 kg innen ferien, 800 g igjen, det skal jeg greie. Og selvfølgelig er også mitt mål og holde meg stabil i ferien. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har også 2-3 uker før det er min tur å ta ferie, men vi prøver å ta noen lokale utflukter i helgene sånn innimellom.

Det er søkke travelt på jobb, litt skuffende for jeg hadde gledet meg til sommer-stille dager og å kunne ta igjen det tapte - men den gang ei. Denne uka har jeg til og med måtte avse en del trening også -ikke bra. Mandag var jeg sjuk, en skikkelig en-dags farang. Det hadde den heldige konsekvens at jeg fikk mindre matlyst og jeg forsøker å holde på de små porsjonene, spesielt før jeg får trent igjen. :)

 

Jeg er ferdig med det første kurset, og er påmeldt det neste i august.Har gått ned 13,5 cm og 2,5 kilo siden kursstart. :) Det er ikke akkurat verdensrekord, men jeg er kjempefornøyd.

 

God ferie Solvane! Snupsipups vi får holde ut litt lengre ;)

 

PS håper Frøkenfrue også koser seg og har det bra i sommer...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fine damer!

 

Her skravles det, ja. Så flott! Og morsomt å se at det er så mange som er på en god bølge. :)

 

Her vokser magen! Nå begynner det å bli skikkelig gravid-mage, ikke bare ekstra-tjukk-mage. Det er en deilig følelse. For en gangs skyld kan jeg gå med trange topper og vise FRAM magen, ikke som alltid før - forsøke å skjule den på best mulig måte. Jeg nyter det til fulle!!

 

Tante har jeg blitt siden sist også, til en nydelig gutt på 4.2 kg. Han brukte lang tid på veien ut, men alt gikk bra til slutt, heldigvis. Så nå jobber vi hard med å lage en ENDA vakrere skapning - det blir ikke lett. *fnis*

 

Trim-messig går det så som så. Men i går fikk jeg kjøpt meg gå-staver og treningsstrikk, så nå skal overkroppen til pers. Har blitt så svak i armer at det er en gru, så de må nok trenes litt om de skal klare all bæringen som nok kommer om noen måneder.

 

Og tiden går fort. Skrekkelig fort. Bare tre måneder igjen nå!! Og "ingenting" er ordnet ennå. Hjelpe meg... Men vi satser på at det går fint likevel.

 

God sommer, alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Deres baby kommer til å bli verdens søteste, Kveita, det er helt sikkert :D Lykke til med alt som kommer!

 

Har noen dager i Oslo før vi drar videre sørover, og er veldig fornøyd med aktivitetsnivået så langt. Sykling, bading, og en joggetur i kveld :) Ingen store utskeielser i matveien heller, bortsett fra noen is (har vel brukt opp ukesdosen min ;) )

 

Er veldig oppstemt og fornøyd nå, altså. Ha en fortsatt fin sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med ei løypemelding fra deg Kveita :) Tenker det blir bruk for litt armstyrke snart ja... Lykke til videre :D

 

Er kjempefornøyd med helga, fikk tatt igjen manglende trim i løpet av uka. Deltok i Jentespranget på lørdag, og selv om det ikke går fort så ble resultetet halvannet minutt bedre enn sist :)

I dag har det vært flott vær og jeg fikk meg en god fjelltur - la igjen hele 1024 kcal på turstien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg Kveita, tenk bare 3 måneder igjen til "litj-kveita" kommer :) Jeg syntes også det var stas når magen begynte å bli stor, og det ikke lenger er tvil om at det er en liten en inni der.

Armstyrken kommer nok med babyen skal du se. Den er jo ikke så stor til å begynne med, så da er det greit å bære rundt på den. Og så blir du gradvis sterkere etterhvert som ungen vokser ;)

Gratulerer som tante også, jeg ble også tante for første gang nylig og skal endelig få se tantebarnet nå i ferien, gleder meg. Typisk at de må bo så langt unna når jeg endelig ble tante....

 

Så flink du har vært med aktivitetsnivået i ferien solvane, bra jobbet :) Skal bruke deg som forbilde tror jeg ;)

 

Gratulerer med forbedring av tiden i jentespranget lenapena :) Neste gang blir det enda bedre ;) Kjenner igjen det der med hektiske tider på jobb i ferien ja. De første to ukene gikk alt virkelig i ett, og de nye ferievikarene var litt skremt tror jeg. Nå har ting heldigvis roet seg ned og vi har senket skuldrene igjen. Bare 3 arbeidsdager igjen nå, så er det ferie på meg også. :) Kan nesten ikke vente... Håper virkelig på bedre vær fremover for foreløbig har været vært et sorgens kapittel. Så nå har jeg virkelig sol-behov kjenner jeg.

 

Ha en flott dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

 

Sitter og føler på at skinnet kjennes en smule strammere ut nå enn før helga... Har vært på langweekend i min barndoms by, med både 25 års russetreff feiring, mine foreldres rubinbryllupsdag og festival. Mat og drikke sent og tidlig :blink:

 

Fikk inn en joggetur på fredag morgen, en rolig søndagstur med familie og tantebart, og en trimtur i ettermiddag etter at vi kom hjem. Nå blir det noen hverdager igjen før ferien starter, og nå skal jeg studere den nye kursboka mi og legge en ferieplan som kan være den gyldne middelvegen verdig :D

 

Fortsatt god sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ferien over for denne gang...

 

Det var deilig, to uker hjemme i Lofoten og litt over to uker hjemme med oppussing av gjesterom, fiksing av barnerom, rydding og kasting - og masse lek og kos med ungene.

 

Men det blir faktisk helt ok å begynne på jobb igjen, og komme tilbake til hverdagen. dessuten blir det en lett start på uka - onsdag, torsdag og fredag skal lillemann på tilvenning i barnehagen.

 

De to ukene i Lofoten var ikke så bra for slankeprojektet mitt - vi var lenge på hytta med gode venner, og da ble det mye is og snoping på kveldene. De to ukene gikk jeg opp ett kilo, og det har ikke kommet av igjen de siste to ukene her hjemme... 79,5 viser vekta nå :( Så nå er det på'an igjen! Jeg SKAL ned på 73!!! Jeg VIL IKKE gi opp! Dersom jeg ikke klarer å ta meg sammen de siste ukene på nettkurset, blir det vanlig kurs etterpå! Det er vanskeligere å skulke unna når man må se kurslederen i øynene hver uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei alle dere flinke, flotte herlige damer.

 

Ja da er ferien over for denne gang. For mitt vedkommende har jeg vært i en kaloriboble siden mai og det har tatt helt av. For hver en ting jeg puttet i munnen fikk jeg dårlig samvittighet og jeg tenkte slanking og mangel på slanking konstant. For å komme meg gjennom oppussing med småttiser i hus måtte jeg legge fra meg både den dårlige samvittigheten, slankeplanene og i det hele tatt. JEg har sikkert gått opp 5 kg i løpet av sommeren, men det får jeg ta fatt på nå. Det er over, finito, caputski. Jeg skal ikke regne kalorier eller følge opplegget i det hele tatt nå. Dvs jo, men jeg skal ikke tenke slanking. NÅ handler det om å få familien inn i en god rytme på måltider, barnehage, skole, jobb og hele sulamitten.

 

Jeg kommer til å titte innom ja, men jeg kjenner jeg trenger litt avstand fra hele slankegreia en liten stund, så jeg finner "meg selv" igjen og slutter å se på den tjukke kroppen i speilet og verbalt straffe meg selv for manglede selvkontroll. JEg er da egentlig ei flott dame, der inne i hodet mitt et sted. Må bare finne henne tilbake igjen. Det skal jeg klare. Frodig og flott nå, så sunn og smekker om ei stund :)

 

Jeg er mektig stolt og imponert av dere som har klart å holde helt og delvis kontroll gjennom sommeren. Jeg skal forsøke meg på et "vanlig" liv uten overspising, slanketanker. Det skal bli rart, for jeg har gjort en av de to, eller begge samtidig, nå i mange sammenhengende år. Nå skal jeg være litt snill med meg selv, og det betyr å hjelpe meg selv til gode rutiner, heller enn å trøste meg selv fordi jeg er tjukk og feit. Kanskje blir jeg klar for å ta et nytt kurs etterhvert. Jeg er forsåvidt motivert, men jeg lar det ta fullstendig overhånd, og det er ikke godt det heller.

 

Mye spennende foran meg altså, men det viktigste er øyeblikket, akkurat nå. Det får vi aldri tilbake noen av oss. Så nå skal jeg sette på tekokeren og fylle vannflaska og kose meg mens nbarna får se en flim i regnværet.

 

Håper ikke dere føler jeg lar dere i stikken, det er absolutt ikke meningen. Jeg bare må slutte å tenke slanking 24/7 og å ha dårlig samvittighet hver gang jeg gjør noe dumt i matveien. Det kommer til å ta tid...

 

Klem fra frøken frodige frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...