Gå til innhold

Den nye gyldne middelveg


Gjest froeken frue
 Share

Anbefalte innlegg

..............

Den første uka gikk jeg ned 1,7 kg. Det er jeg jo superfornøyd med men, var nok ganske mye vann også. Regner ikke med at det renner av igjen for å si det sånn...

Hotell-uka viser foreløpig + 0,2 kg. Sier foreløpig fordi jeg har en sjanse til å la det blir mindre til veiedagen!

 

Uka som kommer blir i hjemlige trakter, men noe "representasjon" blir det også. Som vanlig utfordringer som må takles løpende, for det går ikke over!

 

Fortsatt god helg til dere alle :D

 

Jeg må slå av for en kjenning, jeg gikk altså ned 1,2 første uka, ikke 1,7. Rett skal være rett!

Har idag vært på skitur og lagt igjen ca 1000 kcal i løypene :) Sliten i beina, men deilig å kjenne på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat, og bra innsats i skiløypa Lenapena. :)

 

Her er det voldsomt hektiske dager.... I dag har jeg jobbet, så var det rett hjem å lage middag og kaker til bursdagsselskap, og deretter bursdagsfeiring for sønn nr 2.

I morgen skal jeg på kurs, hjem å bake, kjøre sønn nr 1 på fotballtrening og ta imot 7 damer på syforening.

Tirsdag skal jeg ut og spise, så på teater, mannen i foreldremøte og sønn nr 2 i bursdagsselskap.

Onsdag skal jeg på foreldre samtale i barnehagen til sønn nr 3, så bake kake til fotballkveld på torsdag og deretter jobb, sønn nr 2 skal på fotballtrening.

Torsdag kurs, deretter stå i kiosk og selge kaker og diverse på fotballkveld, sønn nr 1 skal på fotball trening og sønn nr 2 spille kamper på fotballkveld.

Fredag er det jobb og jeg skal på bursdag til ei venninne på kvelden. Lørdag skal sønn nr 2 spille fotballcup.

Søndag skal sønn nr 2 feire bursdagen sin sammen med kompisene.

Mandag trening før sønn nr 2 og kamp i annen kommune for sønn nr 1.

I tillegg må vi prøve å smette inn litt leksegjøring. Trening har jeg ingen anelse om hvordan jeg skal få gjennomført. Lurer nesten på om jeg får tid til å puste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Dere er noen sprekinger. Snupsipups, gå deg en runde mens du venter på guttene som trener fotball. Det var et tips jeg plukket opp gjennom TV2serien Sunt og Godt (eller hva det het.) Lettere sagt enn gjort, jeg vet, men det er bare et tips :) blir helt skjelven av tidsskjemaet ditt... Er det dette jeg har i vente (på den annen side, så jeg noe venninnetreff, og det gleder jeg meg til å ta meg tid til:)

 

Jeg har grunn til å grue for veiing i morgen. jeg har hatt sjokkiskjør fra tørsdag til og med lørdag. Det er gamle synder som henter meg inn når jeg setter meg ned med rettebunken. Jeg tenkte fornuftig og endte opp med sikkert (og jeg tuller ikke) 4000 kcal bare i sjokkis disse dagene. Potetgull og alt av mat kommer i tillegg. det er jo et halvt kilo opp, bare i sjokkis... Men det ga meg en vekker, og i dag har alt gått etter planen. Vel nesten alt. Hadde lasagnerester fra i går, gubben skulle overraske og legge opp på fat, og VIPS alt for mye lasagne på tom og sulten mage. Men absolutt ingen utskeielser i dag, så jeg er fornøyd :) I tillegg har jeg vært i aktivitet i hele dag og først nå setter jeg meg ned, som eldstebarnet er lagt. Har endevendt garasjen i dag, og der var det mye rart og nedstøvet (og noe uidentifiserbart som nå hviler trygt i en svartsekk...)

 

Jeg ser at jeg må bli flinkere til:

1) å planlegge

2) å gjennomføre det jeg planlegger.

3) holde koken over tid. Jeg slakker fryktelig fort av ser jeg, og jeg synes det er trist å oppdage at det er slik jeg har blitt...

 

Ellers er det fantastisk med vår. Hadde jeg ikke vært kurert for en stund etter tre barn, så hadde sikkert gubben glisa hele tida pga våryr kjerring (kniiis) men det blir sikkert ikke før minsta er konfirmert om 14 år... (stakkar jævel ;) Men jeg har i det minste begynt å pynte meg litt, og det er da alltids noe...

 

Klem til alle dere fra store lille meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et kjør, snupsipups, blir sliten bare av tanken. Synes det er slitsomt å følge ett barn på turn annenhver uke... Men man klarer jo som regel det man må. Og teater og syforening høres koselig ut, da.

 

Er spent på veiing i morgen. Har bodd på hotell i helga, men det var et beskjedent hotell, så måltidene var ikke overdådige. Holdt meg i skinnet med bare tre glass vin hele lørdagskvelden, og det synes jeg ikke er dårlig i sosialt lag. Hadde med meg joggeskoene i håndbagasjen, så jeg fikk meg en liten joggetur før middag i går også.

 

Fikk en gledelig overraskelse før helga, da moren min sendte meg penger for at jeg skulle kjøpe meg noen nye klær. Gikk i butikker i flere timer i går, uten å finne noe jeg hadde lyst på. Har ikke lyst til å bruke masse penger på klær når jeg fortsatt har ambisjoner om å gå ned et par kilo til. Får passe på å sette pengene til side så de ikke forsvinner i det store sluket, så får jeg kjøpe klær når jeg finner noe som passer. Kunne trengt noe nytt undertøy, det er sørgelige saker der i gården.

 

Ny uke, nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene, Snupsipups - jeg blir sliten bare av å lese om hverdagen din... Ingen av mine to har noen organiserte aktiviteter ennå, heldigvis!

 

Vi har hatt et fantastisk vær her i Tromsø i det siste. Helga tilbragte vi med litt husarbeid og mye bålkos ute på verandaen. det er heldigvis litt trim i å ake med ungene også :)

 

Denne uka skjer det ikke noe spesielt - annet enn at jeg har en ukes gratis prøvetrening på Sats. Så jeg må jo prøve å legge inn et par økter i løpet av uka.

 

I dag blir en rolig start på arbeidsuka. jeg skal snart kjøre og hente Lillemann hos dagmammaen, og ta ham med på kontroll på helsestasjonen. Det er barselgruppesamling i dag, og det er alltid koselig. Det blir vaksine også - ikke så koselig. Men hvis Lillemanns humer er ok etterpå, skal vi kjøre og ta hele ukeshandlinga sammen :)

 

Kjenner jeg gleder meg til kursets siste veiedag på torsdag - kontrollveiing i går viser utmerkede resultater. Kanskje jeg bikker under 80 kilosmerket til da? Uansett er jeg nå offisielt lettere enn jeg var før jeg ble gravid nå sist, og har tilsammen gått ned 36kg siden første gang jeg ble gravid :)Hurra for meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Roskva, det er jo heeeeelt fantastisk!!! Da er vi ihvertfall tre om snart å bryte 80-tallet!!

 

Jeg har akkurat kommet hjem fra kurs med stillstand på vekta etter galemathias på sjokkiskjøret i helga. JEg får blod på tann hver gang jeg har vært på kurs. Denne gangen også, og i dag har jeg en ny innfallsvinkel til dette med sjokkis; jeg kjøper meg en på vei fra kurset og det er det jeg får denne uka til neste kurs. Jeg må ha den kosen en gang i uka, men foreløpig er jeg ikke sterk nok til å ta det på helgene, for helgene våre har en tendens til å bli tre dager lange, så jeg kjøper den i dag. Kjøpte en mørk Premium m havsalt og pekannøtter. Om jeg velger å spise opp denne i dag er det hel greit. Om jeg vil porsjonere den er det også helt greit. Om jeg vil spare den til helga tror jeg jeg får problemer. Det er hardt å stå i mot i helgene enda...

 

JEg har vært fri for pepsi max i to uker nå (nesten helt uten cola light også. To halvlitere må være godkjent vel?) og jeg kjenner fortsatt suget. Tror det var derfor jeg endte på galleien i helga. Klarer ikke å kutte alt samtidig...

 

 

Jaja, 81,8 tror jeg vekta står på nå (eller var det 82,8??) og står foran historisk lav vektnedgang på et førstekurs. Men vet dere hva? Om jeg ikke hadde gått, ville jeg gått opp i vekt, så jeg tjener på dette i det lange løp.

 

Magen strutter ikke, den henger. Navlen ser i gulvet i godt selskap med puppene. HAr lekkert undertøy som venter på at jeg krymper litt. Det er motivasjon i seg selv det. FOrtalte jeg dere om den "Bond-bikinien" med gullbelte jeg kjøpte forrige gang jeg slanka meg? Om to kilo tror jeg den ser ok ut igjen på meg, om fem kilo smashing :D

 

Ha en fin kveld! JEg retter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da et utrolig supert resultat Roskva, jeg er mektig imponert. Lykke til med kryssing av 80-talls grensa. Mangler bare 300 g jeg også, så det er som frua sier; vi ligger jevnt både du, frua og jeg :) Med mitt tette program prøver jeg å holde forventningene om å nå den neste uke nede. Vet jeg samler mye vann når ting er hektisk, men det er vel lov å håpe?

 

Så deilig å få ekstra penger til klær da Solvane, om litt står jo sommeren for tur og da er det alltid fristende å pynte seg med noe fint. Tror jeg alltid kjøper mest klær om sommeren jeg, finner alltid så mange fine sommerklær. Og jeg elsker sommerkjoler :)Og innen sommer er nok dine to kilo borte også ;)

 

Det var lurt det prosjektet med sjokoladen frøken frue :) Sikkert lettere å holde seg til den ene når du gjør det sånn. Tror jammen jeg skal kopiere den når jeg havner på "sjokokjøret" igjen, for jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet det kommer. Akkurat nå føles det som jeg har god kontroll, men det skal så utrolig lite til før jeg er på kjøret igjen og jeg bare må ha godteri hver dag... I det siste har jeg holdt meg helt unna godteri, og lysten er fraværende. Men jeg må innrømme at det har blitt mye kake, anledninger i fleng for tiden. Og siden jeg ikke gidder å legge ut til alle og enhver at jeg vil ned i vekt, så tar jeg en liten bit hver gang. Da reagerer ingen :)

Begynner forresten å kjenne igjen den gamle frøken frue nå. Selv-ironien er tilbake :) Lykke til med Bond bikinien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg synes du er kjempeflink jeg snuppa! Og 300 gram det klarer du! Det er værre med mine 1,9 kg.. Men jeg er i gang. Frokosten er unnagjort, sammen morgenteen. Snuppa sover nå, så jeg skal rydde bittelitt før vi legger avgårde på en lengre spasertur for å møte en venninne til lunsj. Lunsj på kafe er en utfordring. JEg drikker alltid pepsi max og noe søtt til slutt. I dag skal jeg ikke det. I dag skal jeg ha cæsarsalat med dressingen ved siden av, vann og evt Farris. Så det så. Med på turen skal jeg ha oppskåret eple og en nutrilettbar. Det siste er mer å ha i bakhånd om blodsukkeret skulle falle. Synes det er greit med sånne barer, for de kan være en liten belønning etter å ha kommet opp bakken, men de er liksom ikke gode nok til å fråtse i :) Det begrenser seg med kalorier også med sånne, for en bar er 240 kcal, så en halv bar er 120 osv...

 

Jaja, trimmen er planlagt, middagen er planlagt og lunsjen er planlagt. Er det tid tilgode i kveld drar jeg på pump til en god venninne. Dette tror jeg blir en bra dag!

 

Klem fra frøken frue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en bra plan for dagen frøken frue :) Liker sånne nutrilett barer jeg også, spesielt den med mørk sjokolade. Spiser ofte sånne etter jobb som mellommåltid, for jeg har lang vei hjem, og det blir lenge til middag. Spiser jeg en sånn en greier jeg å la være å rane skapet når jeg kommer hjem :)

I dag blir det middag på restaurant og musikalen Hair på teateret. Gleder meg :) Planlegger å spise grillet scampi med diverse tilbehør, satser på at det ikke er noen kaloribombe. Skal forsøke å få til en joggetur før jeg drar, kjenner at motivasjonen ikke er helt med for jeg er sliten. Men kanskje går det bedre enn jeg tror? Får satse på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra jobba, Roskva :) Jeg er imponert.

 

Høres ut som en bra sjokoladeplan, frøken frue. Og den mørke med pekannøtter og havsalt er min favoritt - har en i skrivebordsskuffen og spiser litt hver dag. Planlegging er kjempeviktig, tror jeg - ellers har man plutselig spist mye mer enn planlagt.

 

Veiing i går var en liten nedtur. Hadde kanskje ikke ventet å gå ned så mye, men at jeg skulle gå opp et helt kilo var jeg ikke forberedt på :angry: Nå som jeg har vært så flink med trening også. Nå krysset jeg min "magiske" grense for hva jeg får lov til å gå opp, så nå må jeg skjerpe meg med maten. Har ikke så lyst til å begynne å skrive ned alt jeg spiser, men kanskje det må til. Har en mistanke om at det er middagsporsjonene som blir for store, siden jeg er så glad i mat. Og litt for mye kveldskos - det gjør store utslag hva jeg spiser til kveldsmat, har jeg funnet ut.

 

Uansett er det bare å stå på - nytter ikke å gi seg nå B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpe meg - jeg lurer på hva som skal til for at jeg skal komme meg i gang med trening!

 

Jeg har gratis trening på Sats denne uka, for å prøve meg frem - men både mandag og tirsdag var jeg så sliten på kvelden, at jeg rett og slett ikke orket! jeg må finne noe som motiverer meg til å dra selv om jeg er sliten!

 

vektnedgangen har gått mye saktere på dette kurset enn på forrige, og det er blant annet fordi jeg ikke orker å trene. I begynnelsen var jeg så flink å gå tur - det gidder jeg heller ikke, selv om været er nydelig og veiene tørre og bare.

 

Ta deg sammen, Roskva!!

 

Har akkurat gått meg en liten tur i lunsjpausen - handlet middag, handlet solkrem til ungene, og kjøpt en god cortado som nå nytes sammen med mine daglige 4g mørk sjokolade :) Namnamnam!

 

Det er slik jeg takler sjokoladetrangen: pittelitt mørk sjokolade de dagene jeg kjøper god kaffe på jobb. Jeg har sjokoladen liggende i skuffa, og så har jeg med meg gulrot og epler til å mumse når jeg blir småsulten (så forsvinner ikke den sjokoladen i et jafs en dag jeg har lavt blodsukker...). Resten av ukas frimerker sparer jeg til helgene, og til dessert på torsdagene når vi spiser sammen med venner.

 

Av og til har jeg grusomt lyst til å sette til livs ei diger sjokoladeplate helt alene! Men jeg prøver å huske at jeg faktisk blir syk av det - jeg får vondt i magen og føler meg sjaber av så mye sjokolade. Og sakte men sikkert venner jeg meg til å kose meg veldig med bare litt snop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roskva: Det nytter vel ikke å si at energien vil komme strømmende når du først er i gang med treninga og at det vil føles fantastisk etterpå? For det går jeg ut fra at du vet allerede.

 

Mitt triks i høst var å si fra til ei venninne at jeg kom til å være på den og den treninga. Jeg sjekket aldri på forhånd om hun også kom til å være der - jeg bare visste at jeg hadde lovt henne det, og at jeg måtte holde det jeg lovet. Dette fungerte i alle fall for meg, men jeg går altså bare på saltimer (Og det skal sies at min venninne som regel også dukket opp) Det forutsetter jo selvsagt også at du kjenner noen andre med medlemsskap i SATS.

 

Men dette handler jo om det samme som med maten - å bestemme seg for noe og gjennomføre det. Ikke si til seg selv at i kveld skal jeg kanskje trene ... hvis jeg orker ... og ikke noe annet kommer i veien... Du må bestemme deg, sette et tidspunkt, og holde deg til det, samme hvor sliten du er. Og så får det være en liten trøst at det blir lettere etter hvert.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Roskva, jeg vet så utrolig godt hva du snakker om. Gjør som solvane sier og bare gjør det.Jeg merker for min del at det første som forsvinner når jeg er sliten eller stressa er trimmen og registrering av mat. Altså de tingene som er bra for meg... BÅde når det gjelder mat og trim så må jeg ha en plan og forholde meg til den og bare den. Det er det eneste som fungerer. Skal man begynne å blande inn følelser og fornuft, så klarer man å resonnere seg frem til at man fortjener å stå over trening eller å ta seg en sjokkis av en eller annen grunn.

Stå på, dra på trening eller gå en tur I KVELD, så skal jeg gjøre det samme!

 

Klem fra meg som har vært flink fire dager på rad nå, og holdt meg TIL PLANEN! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det ikke i går heller...

 

Minstemann ville IKKE sove! Ikke Storpia heller!! De sovnet til slutt 20:30, eller deromkring. Og så fyller jeg kveldene med husarbeid - vaske klær,smøre matpakker, dekke frokostbordet til dagen etter, se over barnehagesekker, finne frem morgendagens antrekk for meg selv og ungene. Hvis jeg da slenger inn en dusj, så er det leggetid...

 

I går laget jeg også klar middagen til i dag. Vi skal ha venner på middagsbesøk i dag, og denne gangen var jeg fast bestemt på ikke å få det like hektisk som for to uker siden :) Jeg har laget lasagne med masse grønnsaker og lite fett, og gele til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei Roskva,

Nei så ble det ikke trim i går, og det er greit. DAgen i går er over, dagen i morgen har enda ikke kommet. Der kan du gjøre forskjellen. JEg kjenner meg sånn igjen i dette med å ikke få tid til å prioritere meg selv, og kjenner på hvor viktig det er å faktisk gjøre akkurat det.

 

I går gikk jeg halvannen times tur fra halv ni til ti med ei god venninne. Mye opp- og nedoverbakker, bra tempo og god prat. Det føltes godt. Det var en sånn dag som det typisk ikke ville blitt noe av, men vi klarte å gjennomføre det vi hadde planlagt!

 

Denne uka har gått som en lek. Det gjorde noe med meg å sitte foran kursgruppa og fortelle om utskeielsene forrige uke og å få støtte på det og å vite at det er greit. De er supre mennesker de der, og det må jeg si at kurslederen er også. Virkelig dyktig! Sjokoladen er fortært, men det er ikke min skyld, men gubben som oppdaget den i sekken min og tok for seg. Dvs at jeg har noen ruter mørk sjokolade å glede meg til i helga :) Trim har det vært greit med denne uka. Det blir litt bortprioritert når man driver og henter inn opplysninger til oppussing, men har fått til to laaaange gåturer på tre dager, så det er godkjent ;) I morgne skal jeg gå til og fra jobb så da er den i boks. Full dag på jobb i morgne = planlagte måltider, ellers blir det kake- og kakaosprekk i lunsjen... Det har vel knapt gått en fredag uten at det er noen som har med kake og det er hyggelig, men jeg strever med å holde meg til en liten flik. Når det er sagt, så er det akkurat det jeg skal bli god på, så det må jeg trene på altså. å ta en liten flik, og å være fornøyd. Det er målet for i morgen!

 

Har klart å ligge på 1600 kcal de siste tre dagene. Jeg skriver opp ALT og ser jeg er for dårlig på grønnsaker. VEl, det skal jeg nok takle på sikt, men jeg må bare ta en ting av gangen. Pepsi Max er kutta ut (for evig og alltid) og trøstespisingen jobbes det med. Så får andre ting skalte og valte litt, så lenge jeg holder meg innenfor grensene på kaloriene.

 

Ha en fin kveld videre!

 

Klem fra frøken

 

PS Har bestilt sydentur til sommeren, så nå skal den Bondbikinien få smyge seg på kroppen om nonen mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, Frøken Frue, sydentur.... misunnelig!!

 

Det ser ut til at det blir ferie hjemme i Lofoten i år IGJEN, vi har neppe råd til annet. Misforstå meg rett: Lofoten er fantastisk. Men vi drar alltid dit, fordi foreldrene mine bor der, og da koster det oss nesten ingen ting. Og vi drar jo uansett dit i år også, jeg har bare så lyst til å dra på sydentur OGSÅ!

 

Vi hadde tenkt til å få til en tur i år, men jeg har vært i mammaperm og arbeidsledig i halvannet år, og samboeren min har vært i utdanningspermisjon 3,5 av de siste 6 månedene, uten lønn. Og i løpet av de siste månedene ble det tomt på konto, så nå har vi 30000 i kredittkortgjeld å betale ned fort som F**N! Heldigvis er vi i jobb begge to nå, så det ordner seg i løpet av juni. Men det blir ikke mye feriepenger igjen da...

 

Det er så godt å lese innleggene dine nå, Frøken frue - du høres mer ut som deg selv igjen! Det går nok fortsatt opp og ned, men det virker som om det går mer oppover enn nedover for tiden. Stemmer det? Det å lære seg å kose seg med LITT, og være fornøyd med det, krever årelang øvelse. I hvertfall når du, som jeg, har vært vant til at "kos" innebærer "Ingen grenser! Værsågod å bli kvalm!" - tror jeg? Men det går! Jo mer man øver, jo lettere blir det!

 

I kveld skal jeg prioritere meg selv - men faktisk ikke med trim... Jeg skal smøre matpakker, og krype rett til køys! Jeg er sinnsykt trøtt og sliten. En ekstra times søvn i natt vil gjøre underverker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Spot on Roskva, akkurat sånn er jeg og sånn er det med meg akkurat nå. Ingen hemninger = grisespising... Men nå kjenner jeg meg rolig og god og trygg inni meg. Sørger for alltid ha noe i bakhånd i tilfelle jeg blir sulten. Det fungerer meget godt! Og så lenge jeg planlegger nå, så går det greit. Mest overrasket over at jeg ikke tenker på neste gang jeg skal kose meg. Merker på kroppen etter bare fem dager nå at det går rett vei. Kjenner at magen synker litt sammen på en måte...

 

Får ny rettebunke i dag, så jeg må lage en plan på å takle det uten å trøstespise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen :)

 

Her kommer en sliten dame.... Kjøret denne uka kjennes virkelig på kroppen. Så nå har jeg kosa meg med sjokolade fordi jeg fortjener det ;) Flere uker siden sist jeg spiste det, og du og du så godt det smakte. Har bare fått tid til en trening denne uka, og kanskje jeg får pressa inn en til i løpet av helgen. Men på den annen side, jeg har jammen ikke hatt tid til å sitte mye på baken denne uka heller. I matveien har det vel blitt litt lite mat enkelte dager, men stort sett ok. Har tenkt å ta igjen underskuddet i dag ;)

 

Så kjekt med sydentur da frøken frue, det blir nok kjempe deilig :) Du får holde oss oppdatert om hvordan det går med bond bikinien :)

 

En riktig god helg til alle dere supre damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsipups, det er vel fortjent med litt hvile nå. Jeg ble helt svett bare av å lese ukeplanen din :) Håper du får litt mer tid til deg selv nå.

 

Sydentur er god motivasjon Frøken Frue, tenker du blir lekker i Bond-bikinien! Godt gjort å ta skikkelig tak etter utskeielsene, du er flink :D

 

Jeg regner meg nå som nokså avvent på sukker og sjokolade, men jeg tar av og til en liten rute med mørk sjokolade på kvelden, eller litt is til dessert evt ved kaffebesøk.

Ellers er jeg litt usikker på hva vekten vil vise til uka, jeg prøver å fokusere på porsjonene, men ikke godt å vite hvor mye jeg spiser så lenge jeg ikke skriver. Tok cm mål forrige søndag og det ble ned 6,5 cm på 2 uker - hurra :D

Treningen går ganske jamnt nå igjen, etter en langvarig downperiode. Jeg har revet meg løs fra pulsklokka mi, der også ble for mye organisering og styr. Nesten mer fokus på gadgets enn selve treningen... Under over alle undre, så ha gubben også funnet ut at han må bedrive noe fysisk aktivtet! Det er kjekt å se at han vil noe på dette området og at vi kanskje kan trene sammen noen ganger. Får nyte det mens det varer ;)

 

Fortsatt god søndag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebursdag unnagjort, hvilken lettelse :) Nå er det bare treninger og kamper på gutta fremover og det er jo overkommelig. Så nå skal skuldrene senkes :) Det er herlig vær ute, og jeg burde vært ute å jogga for å oppnå målet om 3 treninger i uka, men det frister mest å sitte med bena høyt og bare slappe av. (Jogga en tur i går). Så tror jeg sier meg fornøyd med to denne uka, og satser på tre igjen fom neste uke.

 

Så flink du er Lenapena, og deilig når en føler at en har kontroll på sukker inntaket. Og lykke til med å få fart på gubben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, da var Roede-kursets siste veiing unnagjort, og jeg endte på 5,5kg ned i løpet av kurset. Det er ikke så ille :) Det er i hvertfall "reell" nedgang. Alt under 5kg over litt tid teller liksom ikke i mitt univers. 3-4kg er bare naturlig variasjon, det må være mer enn som så for å kalles "vektnedgang". Snodige meg...

 

Jeg hadde tenkt til å fortsette på kurs, men det må faktisk vente til jeg får lønn i mai. Akkurat nå har jeg ikke tusenlapper å bruke på denslags. men jeg er faktisk litt fristet til å la vekta "være" litt. Å lære meg å leve med kroppsvekt på rundt 80kg, og venne meg til kroppen slik den er nå, før jeg fortsetter mot ei enda sunnere vekt. Jeg har gått ned over 15kg på noen måneder, og er lettere enn noen gang før. Og jeg liker det jeg ser i speilet :) Jeg tar i hvertfall et par uker uten kurs, nå, så får vi se åssen det går :)

 

Min nye målvekt er 73kg. Når jeg det, så har jeg BMI under 27. jeg leste nemlig akkurat at det går to skiller for helseskadelig overvekt. Når man passerer 27, så øker helsefaren en del. Når man passerer 30 øker den MASSE! Så, nå har jeg kravlet meg godt under 30 - det er bra! Neste mål er under 27, så kan jeg ha en bedre sjanse til å holde meg frisk og rask resten av livet :)

 

Nå må jeg bare få til den der treninga, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat på kurset Roskva :) Og et par uker uten kurs greier du fint, du er jo på god vei mot målvekta di. :)

 

I dag var min vekt 79,1 kg og jeg er endelig under 80 kg, hurra, hurra, hurraaaaaaaaaaaaaa :) Så da blir neste delmål 77,5 kg. Håper på å nå det før badesesongen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

JAddaaaaa snupsipups!! Bra jobba!!! Jeg ligger fortsatt på 81,4, men håper på halvannet kilo til neste mandag :)

 

Roskva, fornuftig mål!! OG utrolig bra resultat!

 

OG med meg går det riktig vei. Har lørdag i dag, men det tar ikke av :)

 

Snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Ser lyst ut for alle her :) For meg har det blitt mye kake den siste uka, men mye trening også, så det ble 1,1 kg i minus :D I går kjøpte jeg meg nye, dyre joggesko, som jeg skal ut og teste nå, selv om snøen laver ned, og alt som minnet om vårstemning er i ferd med å forsvinne.

 

Men nå er det ut på løpetur, altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte 1,1 kg Solvane :) Har akkurat kommet inn fra en løpetur jeg også, riktig så deilig var det. :) Treningsprogrammet er fortsatt overkommelig så dette går supert. Heldigvis ingen snø her, bare litt sur vind. Litt kaldt i starten av turen, men egentlig litt godt når jeg begynte å bli varm. Hvordan var de nye løpeskoene da? Sto de til forventningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...