Gå til innhold

Den nye gyldne middelveg


Gjest froeken frue
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest kveita

Åh, herregud så koselig å være her igjen!! Klemmer på alle!

 

Solvane også i Tromsø? Så morsomt! :D Nå bor vi nok forresten ikke så langt fra hverandre. ;) Men i går var vi i Hamna og så på et nydelig lite hus. Mulig vi blir Hamna-boere, selv om jeg har sagt at jeg ALDRI skal bo i Hamna... Fnis...

 

Jeg kjenner jeg blir litt bitt av jogge-basillen, jeg også, sånn som dere prater. Og respekt til Solvane som har meldt seg på mila!! For min del utgår nok jogging i år. Fine gå-turer i marka og på fjellet, derimot, det skal jeg få til. Det største problemet mitt nå er styrke på overkroppen. Jeg merker at jeg ikke har trent på veldig lenge, og det er et dårlig utgangspunkt for baby-bæring.

 

Frøken - gratulerer med kjolekjøp, du fortjener det!!! :) Er det ikke herlig å kunne smyge seg inn i fin-tøy og føle seg LEKKER?! Og jeg tar til meg gode råd om vekt og spising. Jeg skeier fortsatt ut innimellom, men det er mye bedre nå som gubben er tilbake fra reise. Da blir jeg av en eller annen uforståelig grunn sååå mye mer samvittighetsfull. Ganske tåpelig.

 

Ønsker alle en strålende helg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper foten snart blir bedre solvane, sikkert lurt å sykle litt som avveksling sånn som du gjør. Jeg kunne også tenkt meg å løpe et løp på 10 km. Er liksom den distansen jeg jobber meg opp mot nå. Vet ikke om det er noe sånt i Trondhjem i løpet av sommern.... Litt sur for at I form løpet ikke skal arrangeres her. De skal ha det i Oslo, Bergen og Stavanger. Men enn å glemme Trondhjem da, makan..... KK mila høres også gøy ut, men jeg jobber når det arrangeres så får ikke reist avgårde for å bli med på det.

 

Lykke til med huskjøp Kveita, håper dere snart finner drømmehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

I går virket alt trasig og trist - i dag er det bare smil og glede :) Snart helg, skal ut og spise med kolleger etter jobb, har invitert venner til 17. mai-frokost, er mer opplagt enn i går, og i dag er beinet bra igjen. Tenkte å vente et par dager før jeg jogger igjen likevel. Tok meg en rolig spasertur i går kveld og kjente at det ikke gjorde vondt noe sted, men jeg er fortsatt lemster i alle slags små muskler nede i foten.

 

Skal ikke komme med noen kostholdsråd, Kveita, for jeg spiste som en hest da jeg var gravid, og gikk opp i vekt deretter. De første månedene følte jeg meg så uggen at jeg måtte spise i ett for å holde kvalmen unna. Men jeg ble hekta på sunne ting også da, som appelsiner, for eksempel. Det er nok lurt å begrense sukkerinntaket, for babyens skyld også. Trening anbefales også på det sterkeste! Jeg trente aerobic til å begynne med, og spinning da magen ble for stor. Fikk noen bekymrede kommentarer fra instruktørene, men man må jo lytte til kroppen sin og kjenne etter om den sier stopp, og kanskje ta det litt med ro hvis man er utrent.

 

Ønsker alle en fin helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er alle sammen :D Det er jogging, trening, kjolekjøp og gode vektresultater over hele fjøla!

 

Jeg har gått ned et par kilo, og kommet godt i gang med styrketrening igjen. Ser veldig fram til at snøen gir seg slik at det blir mulig å gå fjellturer igjen :) Midnattsola er på plass og lyser opp landskapet!

Et par kilo er ikke mye på 4-5 uker, og jeg ser at usikkerheten rundt porsjonsstørrelsen nok ødelegger mye - for ikke å nevne konfirmasjonshelg forrige helg, blir vanskelig med lavkarbo da, ha ha.

Kan derfor meddele at viljen til å ta mere kontroll er tilbake og jeg har ikveld meldt meg på nettkurs. Håper å kunne starte allerede neste uke. Opplegget blir fremdeles med kraftig karbo-reduksjon, det vet jeg må til for min del og det lar seg fint kombinere med GR opplegget.

 

Ha en flott uke alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Gurimalla, i dag kom våren til Tromsø! Etter flere dager med skikkelig vintervær gikk jeg på en smell i morges da jeg trakk på meg like mye tøy som vanlig før jeg la avgårde til jobb. Svett!! Men det er heeelt ok! :)

 

Solvane - takk for gode råd. Jeg var innmari flink til å styre unna sukker den første tiden, men det har sklidd ut. Det er jammen ikke lett å stramme inn igjen etterpå.

 

Lenapena - gratulerer med kjempeflott start og lykke til med nettkurs. Så deilig å være i gang!

 

I går erklærte samboer og jeg at vi skulle trene!! Jøye meg, det har ikke skjedd siden sist sommer (at vi har trent sammen). Men vi kjørte på, og det ble en kjapp gåtur ute som oppvarming, og en runde med styrkeøvelser på gulvet hjemme. Gubben fikk kjørt seg skikkelig (hva ER det med menn og konkurranseinstinkt?), men jeg fikk meg en god runde, jeg også. Kjenner det i musklene i dag, ja. Så da gjelder det bare å klare å gjenta det i løpet av helgen, og så er vi forhåpentligvis i gang. Hadde egentlig tenkt meg på en time på SATS, men da omtrent alle timer var fullbooket og vel så det allerede klokken tolv på dagen (argh), da endte jeg opp med å sende mail om at jeg ønsket frysing i stedet. Forhåpentligvis blir det mindre folk når de åpner splitter nytt senter i byen i november. *krysser fingrene*

 

Ha en strålende dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

Ja, i dag er det nydelig vårvær her i byen :) Og jeg skal ut og spise lunsj sammen med ei venninne i dag, og det er første dagen med sommertid på jobb - ferdig klokka 3!!! Johooo!

 

Vi skal reise hjem til Lofoten i morgen, og blir der helt til mandag - jeg gleder meg! Håper å få gått meg noen lange kveldsturer også, når jeg ikke har så mye husarbeid å gjøre, og det er mange som kan passe ungene i mens. Men det er også 17. mai og barnedåp i helga, så det blir nok en del kaker å forbrenne også :)

 

Dere som jogger så mye - hvilken musikk har dere på øret mens dere løper? Jeg driver og kartlegger msikk som passer til denslags, og som jeg liker (!!) Det er ikke så lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Jeg har stort sett jogget uten musikk - mest fordi jeg ikke er venn med ipoden, men også fordi jeg liker å høre trafikken og fuglekvitteret rundt meg. Men de siste gangene har jeg hatt Röyksopp på øret, og da blir det utrolig mye lettere å finne en rytme. Hører også av og til på St. Germain som er litt i samme gate. Har tenkt at jeg må komponere en jogge-spilleliste, men så langt har jeg ikke kommet enda.

 

Veide meg i går - og hadde gått opp 100 g. Må vel være fornøyd med det, all den tid jeg ikke legger noen begrensninger på meg selv. I uka som kommer blir det vel litt kake og is, men det trenger ikke å ta helt av.

 

Deilig med vår, ja B) Var ute og jogget i går kveld, og sendte gubben ut på sykkeltur etterpå. Han var strålende fornøyd da han kom inn igjen. Jeg ble litt overrasket over hvor lyst det var på kvelden, men kom på at det bare er en uke til vi har midnattssol. Har bare ikke innsett hvor langt på året det er, siden det har snødd og snødd i det siste. På søndag var vi på sykkeltur hele familien, og fireåringen syklet flere kilometer alene. Hun var strålende fornøyd, så det blir nok flere sykkelturer utover sommeren.

 

Ha en fin 17. mai-feiring alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha musikk med masse rytme og fart i når jeg jogger. For eksempel "zumba-musikk" får meg i godt humør og jeg får lyst til å gi litt ekstra. Ellers tar jeg musikk som jeg liker å høre på til vanlig, men kutter ut eventuelle rolige låter, de funker best etterpå når en skal roe ned.

 

Herlig vær her i dag (bortsett fra litt vind) og jeg har benyttet sjansen til å løpe en tur i sola, deilig, deilig. Får alltid mye mer overskudd når sola viser seg enn når regnet pøser ned.

 

Var forresten å kjøpte meg sommerklær til halv pris i går. Og overraskelsen og gleden var stor når jeg måtte gå ned til størrelse medium i bukser :) Disse buksene var av en modell som var vide i lårene (mitt store problem område), så var nok derfor jeg kunne velge medium. Men uansett, det føltes utrolig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker enten disco/dance/zumba musikk, eller Green Day som er litt mer heavy men en veldig bra løperytme :)

Av og til bruker jeg lydbok eller podcast, det er stort sett hvis jeg går eller løper ute. Er veldig svak for Herreavdelingen og jeg tror jeg har sett nokså rar ut mer enn en gang når jeg ler så jeg griner gatelangs..:D

Har levert min første kursrapport igjen, krysser fingrene for en litt varig motivasjonsbølge nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

SULTEN!!!!

 

I dag er tydeligvis en sånn dag hvor jeg er SULTEN uansett hva jeg spiser! Matpakken er allerede fortært, tror jeg får kjøpe meg lunsj i tillegg. Aaaaah!

 

I tretida i dag kommer samboeren min og dropper av ungene her hos meg, før han kjører til Harstad. Ungene og jeg tar hurtigbåten litt senere, og så møtes vi i Harstad og kjører sammen til Svolvær for helga :)Jeg gleder meg masse - både til 17. mai med familien min, og til å hilse på min yngste niese! Hun var så liten da vi så henne sist, og nå er hun allerede 5 mnd.

 

Håper å få klemt inn en tur til Henningsvær også - kjenner det rykker litt i shoppenervene mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, vel overstått 17.mai feiring!

 

Vi hadde ei rolig og fin feiring i fint vær, og det blei både softis og kaker på denne dama. Forsøkte å registrere alt, og det ble ikke så værst totalt sett kalorimessig, men ikke mange kostholdspoeng å få for å si det sånn :) Kompenserte med en times gåtur på kvelden.

 

Ellers går det greit til tross for litt for mange "helgedager", ned 0,5 kg er jeg kjempefornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med litt for mye helg for tiden jeg også. På mandag "sprakk" jeg og måtte ha sjokolade. Tenkte da at det får bli min helgedag denne uken, men da glemte jeg av 17.mai. Da ble det jo også en del over budsjett (mye pga av flere brødskiver med egg og kaviar, visste virkelig ikke at kaviar var såååå ille....). Så kom gårdagen ja, endelig fredag... En kollega hadde med seg verdens beste kake på jobb, og den skulle jeg bare smake en liten bit av, sånn for syns skyld. Den var rett og slett så god, at den biten formerte seg. Og til fredagstacoen skulle jeg bare ha litt tortillachips... litt ble mye etterhvert. Så nå trenger jeg virkelig en alvorsprat her. Kjenner jeg er litt ute av kontroll for tiden. Sommeren nærmer seg med stormskritt og jeg skulle så gjerne ha blitt litt mindre før det er på tide å finne frem sommerklærne. Sånn som jeg holder på nå blir jeg jo bare større.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Har vært helg hele uka her også. Ikke bare har det vært kaker og god mat i dagevis - nå har vi i tillegg masse rester som må spises. Sukk. Føles ikke som om jeg har vært sulten på en uke. Har fått jogget et par små turer, men været er så ufyselig at det ikke frister til noen uteaktiviteter utover det høyst nødvendige. Nei, snupsipups, nå er det ny uke, og vi kan være ordentlig flinke! Ingen helgedager før fredagen kommer! Ingen ekstra kos i kveld heller (pleier å se Miss Marple og spise noe godt på søndagskvelden) Vil være altfor dumt å la det skli helt ut nå, så flinke som vi har vært i det siste.

 

Lenapena, ned 0,5 i disse tider er kjempebra! Og takk for tipset om herreavdelingen. Har savnet dem når jeg ikke lenger kan høre dem i reprise på nettradioen, men podcast kan jeg jo laste ned.

 

Ha en fin og aktiv uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

79,6!!!!

 

Endelig har jeg kommet meg under 80kg!!! Til tross for 17. mai og barnedåp og kakespising i hittil ukjente mengder... Jeg orket ikke drive å registrere maten, det blir så "synlig" når jeg er hjemme hos Mamma og Pappa. men jeg spiste færre måltider enn ellers, så noe av forklaringen ligger sikkert der.

 

Men det betyr at jeg har nådd et delmål, og derfor skal jeg ut og belønne meg selv med et par nye sko etter arbeidsdagens slutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Gratulerer så mye med delmål og nye sko, Roskva!! :D

 

Her er jeg litt mer i samme gata som snupsipups og Solvane. :) Det sklir litt ut, og jeg er ikke så flink til å stramme inn. Hmf... Ikke ble det noe mer styrketrening i helga, heller. Men i morgen skal jeg til pers!! Vekta har utrolig nok ikke gått noe mer opp, og jeg ligger fremdeles under startvekta. Tror jeg må ha fått superforbrenning, jeg. Men det er vel bare et spørsmål om tid før det begynner å balle på seg. ;)

 

Og så har vi vært på ultralyd og fått sjekket at alt står bra til med knøttet! Herlig! Ble flyttet tre dager fram, så nå er jeg bare en uke unna halvveis. Så fort det har gått!!! :o

 

Ha en flott uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vekt under 80 Roskva :) Du fortjener absolutt nye sko ;)

Så bra at alt står bra til med svangerskapet Kveita, og så herlig at vekta ligger stabil.

 

Her ble det full skjerpings både lørdag og søndag, så nå er vekta nede i 77,9 Kg. Skjønner jo ikke helt hvordan det gikk til, men er veldig fornøyd.

 

Nå skal jeg ut å nyte solen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny delmålpassering Roskva - så deilig :)

 

Håper du nyter finværet Snupsipups, er nesten ikke misunnelig... Var 0,7 grader her i morges, men det blir vel vår tur også en gang ;)

 

Tillykke med halvgått løp, Kveita. Det virker som du har full kontroll!!

 

Sitter og hviler meg etter en time med mage-rompe-lår trening. Det var ikke spøk, og jeg har advart gubben om at han må reise meg opp av senga før han drar i morra tidlig... :blink:

 

Lykke til med uka som kommer!

 

ps hvor er frua vår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortjente virkelig litt sol nå, holdt på å regne bort 17.mai.

Men nå er det virkelig flott her, og sånn er det meldt hele uka. :) Regner med frua er ute å nyter solen hun også ;)

I dag har jeg tilbrakt ettermiddagen på fotballbanen med min sønn, og det var rett og slett bare deilig i solen. Scoret et mål gjorde han også, og da blir jo mamman sååå stolt :)

Da jeg kom hjem var det min tur og jeg jogget en deilig tur i flott kveldssol i luft som duftet deilig og friskt av fjorden. Blir jo så godt humør av sånt, sånne kvelder er virkelig herlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Gratulerer med flott resultat, Roskva! Selv var jeg veldig frustrert etter 17. mai-utskeielsene, og gikk grundig gjennom situasjonen i mitt eget hode; hva er jeg fornøyd med og hva er jeg ikke fornøyd med? Jeg er fornøyd med at jeg i dag er 8 kg lettere enn jeg var for akkurat et år siden. Etter jul gikk jeg opp ca 500 gram, og der har jeg ligget siden, så jeg ligger og vipper rundt 69,5. Forsåvidt greit, men det er enda noen kg før jeg har normal BMI. Da jeg var 20 år, veide jeg i underkant av 60, så tidligere hadde jeg satt idealvekta mi til 60, men nå har jeg justert den til 65. Jeg er tross alt 20 år eldre, og dessuten har jeg mer muskler nå. Og der er en annen ting jeg er fornøyd med: Jeg er sterkere og i bedre form enn jeg har vært noen gang tidligere i livet. Jeg har ingen problemer med å få trent - det er bare deilig. Men jeg spiser deretter, og mitt største problem er at jeg elsker store kveldsmater, og en ekstra middag rett før sengetid setter sine spor. Mest rundt magen, som alltid henger og disser. Jeg tror jeg er str. M på resten av kroppen, og XL rundt magen, og det er ikke bra.

 

Så hva vil jeg gjøre med det? Jeg begynte i går med å ikke kjøpe vaffel i kantina. Jeg fortsatte med å ikke lage noe ekstra til kvelds. Så skal jeg prøve å ikke velte meg i is og pannekaker i helga, og så får vi se hvordan det går. Har vært fristet til å gi opp hele prosjektet, men så synes jeg det er så fint å komme inn her og se hva dere skriver, så da må jeg vel bare fortsette.

 

Hørtes nydelig ut med joggetur i kveldssol, snupsipups. Her har det vært surt og kaldt (med snø, brr!) de siste dagene, men nå lysner det litt igjen. Løp en lang tur i går, så i dag skal beina få hvile, men i morgen tidlig er det på med joggeskoene igjen B)

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

Fy F**n, for en håpløs start på dagen! Nå er jeg flink som ikke trøstespiser, altså ;)

 

Jeg hadde det travelt, og skulle få begge ungene til dagmamma og barnehage, før jeg skulle skynde meg på jobb. Og så fant jeg ikke bilnøklene...Jeg hadde dem i går kveld, så de kan ikke være så langt unna - men jeg fant dem altså ikke. Og mens jeg lette, åpnet eldstejenta ytterdøra, og begge ungene sprang ut! Greit nok at vi bor i en lite traffikert blindvei, men jeg skal IKKE ha ettåringen løpende rundt på veien alene! Panikk panikk!

 

Endte med å putte begge ungene i trilla, og gå så fort jeg kunne først til dagmamma, og så fortsette til barnehagen med fireåringen i trilla. Hun syntes det var fantastisk morsomt å få sitte i vogn, så hun skrålte og sang hele veien :) Endte med å komme en time for seint på jobb, og nå har jeg 9 minustimer å jobbe inn igjen, etter å ha hatt langhelg...

 

I tillegg gruer jeg til ettermiddagen, når jeg må GÅ og hente begge ungene, og trille dem opp den lange, bratte bakken hjem. Gubben skal ut og seile, så han får bare lage middag og spise alene, så får resten av oss spise middag når vi kommer oss hjem...

 

Jeg LIKER det ikke når det nøye planlagte opplegget ryker på grunn av en sånn filleting som forsvunne bilnøkler! I kveld skal kåken ryddes, sånn at jeg for svarte he****e kan finne tingene mine!!!

 

AAAAArgh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei på dere!

 

Ååååh så imponert jeg er over dere alle! Minuskiloer all mass og ingen trøstespising. TReninger som går av seg selv. Er STOLT av dere slankevenninner!!! NÅ skal jeg suge til meg alt jeg har lest og rette opp etter ei hektisk uke på alle plan. Her har det vært bursdager, 17. mai, renovasjon av bolig og myyyye arbeid på jobb. Når det blir sånn slår autopiloten inn og handler innn masse usunn mat til dugnadshjelp og til stakkars oss andre. REsultatet er vektoppgang, men jeg frykter ikke. JEg er back in business igjen nå.

 

Min store sorg akkurat nå er at jeg strever med å finne tid til kurs. Jeg har meldt meg på og i dag er kurskveld tre, men jeg har enda ikke kommet meg avgårde. Det er håpløst og enda er det to kvelder til som vil gå bort som jeg ikke får gjort noe med. Dårlig timing. Samtidig er eg livredd for å ikke gå kurs nå når det er så hektisk, så spørs om jeg rett og slett skal punge ut de tusenlappene om jeg så bare skal dra innom for å veies. Det er oppdragende på meg å gå kurs. HAr bare sånn behov for å være der liksom, og det går jo ikke...

 

Ellers er sola kommet til bartebyen og barna går uten parkdresser og støvler. HERLIG!!!

 

Klem fra frøken (litt for feite i dag) frøken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kom deg på kurs i går frøken frue. :) Vet det kan være frustrerende når man egentlig er motivert for å gjøre noe med vekten, men hektiske dager gjør at det blir vanskelig å gjøre de grepene som trengs. Håper tiden fremover blir litt roligere for deg. :)

 

Har vært på kvelds joggetur i kveld også. Blir så godt humør av å jogge i den fine kveldssolen :) Deilig med den tiden helt for seg selv også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er i slag frøken frue! Håper du finner en måte å dra nytte av kurset på, jeg kjenner igjen følelsen når det ikke "vil sæ"...

 

Det er deilig å kjenne på god-følelsen når treningen er unnagjort, særlig hvis det er ute i fint vær, Snupsipups. Her er det jamnt over møkkavær, men vi hadde en soldag denne uka og jeg fikk endelig rota meg ut i kveldssola jeg også:)

 

Ellers går det mest i zumba, artigere med instruktør enn DVD i stua!

Er takknemlig for å ha hatt noen uker stabilt hjemme med greie rutinger. Neste uke blir også bra, men så skal jeg ut og reise og må legge en slagplan.

 

God helg alle flotte og flinke damer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Jaja, her gikk det oppover på vekta den siste uka, og det er ikke overraskende, så mye kosemat som det har blitt i det siste. Har vel følt et ekstra stort behov for å trøstespise så trasig som været har vært, og det blir ikke bedre av å vite at noen har sommervarme og plasker rundt i strandkanten. Det toppet seg da snøen la seg i går, og vi ikke kunne ta verken bil eller sykkel til jobb i dag, fordi vi har skiftet til sommerdekk. Måtte finne fram vinterdressene til ungene i morges. :P

 

Menmen, det blir vel bedre. Planen er å komme seg ut på joggetur i kveld uansett vær, og så får vi håpe jeg føler mindre behov for trøstespising i dagene som kommer.

 

Ha ei fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst så er det slutt på finværet her hos oss også. Nå er det 7 grader, overskyet og sur vind :( Og ikke ser det ut som det blir noe mer finvær i nærmeste fremtid heller. Vet akkurat hvor lite fristende det er å komme seg ut å jogge når været er dritt. Sitter å ser ut selv og lurer på hva slags unnskyldning jeg kan finne på for å slippe å gå ut. Fryser bare ved tanken, frossenpinn som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...