Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis !!!

 

Flott resultat denne uka, Henna. Ned 1,3 er jo bare herrligt! :D

 

Ellers må jeg få ønske dere en fin helg jenter.

Selv har jeg innviet helga med en time Zumba. I morgen er det fotballcup med gutta ( holde seg unna kaker og vafler.... :rolleyes: ) og på kvelden er det foreldrefest. Det blir koldtbord, og da skal jeg forsyne meg EN gang...det holder det! Snacksen skal få stå i fred for min del. Litt alkohol blir det, men jeg skal absolutt ikke ta av...til det er denne vektnedgangen for viktig for meg.

 

Jeg er en skapveier- dvs jeg veier meg hver dag- og det var ingen nedgang fra i går til idag, til tross for beskjedne 1500 kcal og at jeg gikk sulten til sengs i går kveld. Men tålmodighet er en fin ting har jeg hørt B)

 

Klem til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne dagen har bare vært helt super. Joggetur 8 km i morges i strålende sol. Hadde ikke musikk på en gang. Måtte høre fuglekvittre og lammebreking. Det var bare medisin. Ellers har helgen gått greit. Ingen utskeielser i matveien men litt vin på fredag. Spiser nok litt mer enn GR meny men det får bare være så lenge jeg trimmer godt og ikke rører kaker (min store last).

 

Ellers har jeg lest en hel bok i helgen og jobbet mange timer i hagen. Vi har også grillet og kost oss så det har vært helg som har vært litt balsam for sjelen.

 

I morgen har jeg fri og da skal jeg bare være hjemme og nyte det. Forhåpentligvis vil været vare (håpe håpe)

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg! Hørtes ut som du har hatt en deilig en, Henna :)

 

Med meg har det gått fint. Jeg hoppet elegant over alle fristelsene på fotballcupen, og spiste mine medbrakte knekkebrød....

På kvelden var det foreldrefest. Jeg forsynte meg EN gang, men da var det mye godt på den tallerkenen altså jenter! Vårruller, croissant, tikka masala-lasagne og eggerøre med laks...mmmm. Men jeg klarte å holde meg til en runde, de andre gikk både to og tre. Desserten- hjemmelaget pistasjeis med sjokolade i, hoppet jeg over. Det ble noen drinker, og alt i alt et kalorioverskudd i går. Men hadde jeg ikke vært i "ned- i- vekt"- fokus, hadde jeg peisa på med mye mer. Så alt i alt fornøyd. Var nede på 84,8 i dag, men jeg er nok dehydrert etter alkoholen. Kjenner at knotten er litt vondt i dag... :P

Men moro var det, og man skal ikke slutte med å ha det moro, er min mening!

I dag har vært en alldeles nydelig rolig dag i godt vær. Skal avslutte med en bolle med blåbær og vaniljeyoughurt. Min nye kalorifattige kveldskos med lite kalorier!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med kaffikoppen og prøver å våkne skikkelig. Hunden vekket meg kl seks !! på en fridag og så hørte jeg at det regnet også :( Vel jeg fikk bare stå opp og komme i gang. Har mye jeg har planlagt å gjøre i dag, men først skal vi på joggetur.

 

En liten snikveiing viste at jeg hadde gått ned 300 g i helgen. Nå skal jeg ikke veie meg før fredag og den offisielle veiing. Jeg er nok en skapveier jeg også og jeg synes det er en irriterende last. Skulle gjerne ha veiet meg en gang i uka, men det er akkurat som det er noe som bare driver meg opp på den vekta hver bidige dag. Jeg blir glad når jeg har gått ned men kjempesur hvis jeg har gått opp. Men nå skal jeg leve på dette nye tallet helt til fredag.

 

Ha en fin mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Henna :rolleyes:

Jeg må flire, du er akkurat som meg mtp den vekta. Jeg drives opp på den hver morgen- må liksom vite hva jeg veier- og så blir jeg kjempesur elller veldig blid alt avhengig av hva vekta viser.

 

I dag veide jeg inn på 84,4, og da er jeg blid :D

 

Oppsummering uke 2

 

Vekt 84,4

Nedgang siste uke 1,1

Tilsammen 1,6 siden oppstart for to uker siden.

Jeg ligger rett bak skjemaet mitt.

 

Jepp her er det bare å kverne på. 83-tallet SKAL jeg se på jentefest på lørdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Så fint da, vi er en tråd med skapveiere ;) jeg veier meg også hver dag (nesten) - til og med nå når jeg ikke aktivt har gått inn for vektnedgang... Det vil si at humøret er relativt likt hver dag, men noe dårligere hvis jeg har spist sent kvelden før og dermed veier mye ;)

 

Jaja. Første dag med melkespreng i dag, nå våknet løven og vil nok ha mat ja :)

 

Klar for godtestopp i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Soleia:-)

 

Savnet deg inne på "hold vekten" og lurte på hvordan deg gikk med deg - og så fant jeg deg plutselig her inne! Ja, det å holde vekten er søren meg vanskelig.... jeg er på kurs igjen jeg også, men "surrer" litt inne i min tråd på "hold vekten". Fettcellene blir dessverre ikke færre selvom vi går ned i vekt og vil tilbake til utgangspunktet som kurslederen min sier.... Ser jo at du virkelig har tatt tak nå og er på full fart nedover igjen:-)

 

Lykke til i uken som kommer:-)

 

Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet 6 i dag også av at solen skinnte meg i ansiktet. Kunne jo ikke bli sur da, selv om det var veldig tidlig på en fridag. :rolleyes:

 

I dag er første mai og jeg skal også prøve meg med en måned uten søtt/snacks/kaker. Litt vin må jeg ha ellers blir livet litt for kjipt.

 

I går ble det altfor mye middag og det ergrer meg enda. Prøvde å være fornuftig om kvelden men men.

 

I dag vil jeg skrive inn i registrering igjen. Har ikke vært så flink denne uken for jeg blir så lei, men jeg vet jo at det er der nøkkelen ligger. Da får en det svart på hvitt og kan ikke lure seg selv med å tro at man har spist lite.

 

For mai har jeg følgende mål

 

1 Ikke spise søtt/kaker osv

2 Trimme 4 ganger i uka

3 Gå ned til 68 kg, dvs ca 1.7 kg.

 

Alt dette skulle være helt realistiske mål (smart mål)

 

Nei nå vil jeg ut i hagen å jobbe i det flotte været. God 1. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei Tove 34 :) Så hyggelig å "se " deg igjen! Eller...*kremt*. Omstendighetene kunne jo vært bedre...skulle helst ha vært inne påp Hold-vekten- forumet fortsatt. Men ting er som det er, og nå har jeg tatt fatt igjen. Ser at du skal ned omtrent det samme som meg, og det hadde jo vært hyggelig om du slang deg med her!

 

Henna: det var fine mål for mai måned! Jeg slenger meg på, og setter dette som mål:

- ingen sjokolade/kake/bolle

- notere alt inntak i dagboka

 

Kommer tilbake til vektmål i morgen, etter å ha veid meg. I yr glede over å ha sett 84,4 på mandag, hae jeg nå spist altfor mye i to dager...hvor idiotisk går det an å bli...?? :blink:

Men NUH- er det stopp!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag allerede. Føler at det går litt lettere nå. Har liksom fått litt guts og det merkes om kvedene. Ikke at jeg er super flink men jeg har SÅ UTROLIG LYST å få av disse kiloene. Tenk om jeg kunne kommet ned i 60 kg, hvor lett det ikke ville ha vært å jogge da :rolleyes: Vel det blir vel bare en drøm men ned mot 65 VIL jeg komme i år. Det er også utrolig hvor godt de sitter disse kiloene. De liksom klamrer seg til kroppen.

 

Nå skal jeg snart hive meg rundt å gå til jobben. Det tar en time men er en fin tur og en god start på dagen. Da har jeg trimmet 4 gange denne uken og det er bra i alle fall.

 

Håper det går fint med dere andre to. Veiedag i morgen. Jeg har jo selvfølgelig vært på vekta klarte jo ikke å holde meg og det ser litt lovende ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Skal nå begynne på dag fire uten usunnheter, dag en gikk veldig lett, dag to var faktisk litt hard - kjente på lysta - men når hjernen er så innstilt som nå så går det bra :) i går var det uproblematisk igjen. Regner med jeg er over kneika allerede og kan holde stø kurs resten av mnd :)

 

Trimmessig blir det mange og lange trilleturer, og med bakkene her i byen byr det på skikkelig anpustenhet og melkesyre i beina hvis en går på i de lengste :) tar stort sett på meg tights og virkelig går på. Tirsdag var vi ute i 2,5 timer, onsdag to timer tilsammen (en tur på morgenen og en på kvelden). I går ble det også ca to timer, kanskje litt mer.

 

Et merkelig fenomen, i går tisset jeg ekstremt mye, tror jeg kvittet meg med en del vann. Glemte faktisk å gå på vekta i morges (lillegull var sulten og ville ha mat, da kan selv iherdige hverdagsveiere glemme det ;) ), hadde vært interessant om det vistes på vekta. Av en eller annen pussig grunn bestemte vekta seg for å vise en kg mer fra 1 mai enn den har gjort i lang tid nå... Snodig. Spiser altfor store porsjoner iforhold til slankeregime, men forhåpentligvis greit i forhold til ammeregime. Vi får ta tiden til hjelp og finne ut av det, en ting er i hvertfall sikkert - ingen smekker bikinikropp på denne dama til sommeren ;) men neste sommer... Og da er det vel snart på tide å tenke på nr to :P innser at det antagelig blir en del år med ekstra kg å drasse på!

 

Ha en super helg dere, vi får besøk av min bror og søster - skal bli godt. Regner med at jeg ikke får skrevet her inne før i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei jenter!

 

Dårlig nytt herfra. Jeg jobbet natt til torsdag, og midt i en brå vending i en akutt situasjon, fikk jeg patellaluksasjon ( kneskåla ut av stilling ). Jeg fikk heldigvis hjelp ettersom jeg var på sykehus, Ortopedene kom til fødeavd og med 5 mg Morfin i blodet reponerte de den greit. Men det er altså det vondeste jeg har kjent, jenter, og jeg har født to barn uten smertelindring :blink:

Sitter nå her i sofaen med benet høyt. Har fått ortose ( skinne ) som jeg skal bruke i seks uker. Opptrening starter snart.

Det som bekymrer meg nå er ankelen, for den tråkka selvfølgelig over da jeg falt sammen som en klut.Mulig jeg landa på ankelen, men det husker jeg ikke...Den er ekstremt vond, mye verre enn kneet. Så derfor skal jeg straks på legevakta for å avkrefte eller bekrefte et brudd.... :(

 

Slankemessig er jo dette ikke akkurat supert. Men jeg legger meg på meny 1 og øker til meny 2 når jeg får begynne å røre på meg igjen.

Jeg har klare planer om å gå ned i vekt de kommende ukene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff det var ikke kjekt. :(

Håper det går greit i dag og at det ikke er brudd i ankelen.

Hvis du klarer å slanke deg nå er du jammen god, for det er ikke så lett når en ikke kan bevege seg, men sikkert lurt å gå ned meny 1.

 

Her er det nedgang - 900 g og jeg er kjempefornøyd. Totalt nedgang på to uker er 2.2 kg. Nå er jeg nede på det jeg var før jeg reiste på ferie i mars på allinclusive.

 

Det blir konfirmasjon i helgen men føler nå at jeg er supermotivert så jeg skal ta det som en utfordring. Det blir koldtbord og det er jo mye sundt en kan spise der. Av plikt må jeg jo nesten ta litt kake, men kanskje jeg kan være flink å snike meg unna ?? Vel konfirmasjon er jo konfirmasjon og man kan jo ikke være helt uhøflig heller, i alle fall er ikke jeg det.

 

Ellers en rolig helg skal prøve å ikke innta vin denne helgen siden jeg skal i konfirmasjon, men det blir jo litt kjedelig. :P

 

Ha en god helg og god bedring Soleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Uff da soleia! Men ikke fortvil, jeg har hatt mine raskeste vektnedganger med meny 1 og ingen trim. Faktisk har jeg til tider brukt det som et middel for å komme over vektplatåer... Det betyr jo selvsagt at man mister muskelmasse, men så blir treningen likevel lettere etterpå pga lavere vekt er min erfaring. Superstriks på mat nå, og forsiktig trening når du kan igjen. Bare ikke bli sittendevi sofaen og trøstespise nå! Tar på morskt blikk - selv kunne jeg lett ha falt i selvmedlidenhetsfella og syntes fryktelig synd på meg selv... Så soleia: det ER fryktelig synd på deg, men bare godis en gang i uka uansett - og meny 1!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei camillok, og takk for koselig svar :)

Nå har jeg vært på legevakta og det viste seg desverre at det var en fibulafractur også...så nå sitter jeg her med gips!

Men det forandrer ingenting på planene mine, her skal meny 1 strengt holdes. Jeg skal stå opp om morgenen, ta meg en dusj ( med benet utenfor...) og sørge for å ha litt å holde på med om dagene. Feks skal jeg til fysioterapeut for å begynne å trene opp kneet. Jeg akter ikke å sitte i sofaen og forfalle....selvfølgelig må jeg ta det en del med ro og holde benet høyt, men her er ingen trøstespising, nei!!

Kanskje -som med deg- så løsner det litt på vekta? Jeg får jo ikke veid meg på mange uker, men klærne sier jo også sitt.

 

Vi snakkes mer senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott instlling du har Soleia :rolleyes:

 

I dag er det konfirmasjon her. Jeg er tidlig oppe for å lage pastasalat. Det er ikke meg som har konfirmant, heldigvis får jeg si, men jeg hjelper litt til.

 

Har en plan for hvordan dette skal gå, bl. annet skal jeg kun forsyne meg en gang. Tar det som en utfordring så får vi se.

 

Ha en flott lørdag, den ser ganske så kald ut :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Stålkontroll!!

Jeg ligger på mellom 1200 og 1300 kcal per dag. Lite, men jeg er jo i null bevegelse, bortsett fra korte turer på krykkene her inne.

Tenker å holde dette den neste uka i alle fall. Mulig jeg øker til 14-1500 de dagene jeg skal til fysioterapeut for å trene opp kneet.

Alt dreier seg om vilje, jenter.

 

Jeg har regnet ut i kalenderen at gipsen skal av fredag 15.juni. Dette forutsetter naturligvis at alt går etter planen mtp tilhelingen av bruddet. Dagen etter- den 16- skal jeg opp på vekta. Mitt opprinnelige mål var å se 79-tallet, men nå er jeg litt usikker på hvilket mål jeg kan strebe etter, ettersom jeg ikke får trent noe. På kvelden er det bryllupsfest for svigerinne og svoger. Må nok ha krykker den første uka- jeg skal belaste ankelen gradvis- men jeg skal være fresh i sommerkjole. Må huske å bestille fotpleie den dagen, tror ikke foten og leggen er så fresh etter seks uker i gips... B) Nylakka tær og fin kjole på (ganske) slank kropp blir bra, og er mitt mål i denne perioden!

Mange rundt meg synes jeg er så positivt innstilt, og det er viktig å være. Det faller litt naturlig, dette skal gå fint!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei damer!

Jeg henger egentlig inne på ned 10 til 20 kilo-forumet, men det er jo egentlig bare feil. Siden jeg bare har fem kilo igjen som jeg skal bli kvitt.

 

Har fulgt med på Soleia før, og beundrer virkelig innsatsen. Selv har jeg vært her inne lenge, og sliter max med å bli kvitt de siste kiloene. De sitter som lim.

 

Kan jeg henge meg på her? Det ser ut som om dette er en tråd i mye aktivitet, og det trenger jeg for å holde fokus.

 

Jeg startet på 93,2 kilo for noen år siden. Sist gang jeg veide meg, for to-tre uker siden viste vekta 70,8 kg. Målet er 65 kg. Tror det passer for mine 165 cm. Tror ikke jeg har anlegg for å bli tynnere, og det er egentlig helt greit.

 

Jeg trener 4 til 5 ganger i uka, og prøver å variere.. men er nok litt for dårlig på styrke. Når de gjelder maten er jeg flink til å holde meg unna snop, spiser ikke så mye av det. Men jeg spiser nok for lite. Jeg er for dårlig på å registrere maten, og skal begynne med det fra i morra av. Stålkontroll framover nå.

 

Har dere plass til meg her inne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig med en til på tråden da blir det litt mer liv. Jeg er også 165 cm høy og har lyst å veie 63-65 kilo. Du har jo vært kjempeflink å gå ned så mye. Jeg er helt imponert. Så det er ikke så mange kilo igjen her heller. Jeg har også min egen tråd på 10-20 kg minus, men følger litt med her inne også for det kan til tider være litt lite aktivitet på min egen tråd.

 

Jeg er så stolt i dag. Har spist helt etter boka, fått kost score på 10 ! Til senere i kveld har jeg tre knekkebrød igjen og 4 dl skummet melk så det skal nok gå bra. Tror jeg vil prøve å kopiere det jeg har spist i dag en tid fremover, det ble akkurat 1600 kalorier.

 

Har også fått til en lang (8km) joggetur i morges med hunden. Så dette har vært den beste helgen jeg har hatt på år og dag og jeg kjenner at jeg er skikkelig motivert om dagen. Det tok litt tid men nå er det bare gøy. Å ha kontrollen og ikke at en stemme i hodet bestemmer hva du skal spise er en fantastisk følelse. Litt som å være i flytsonen og der vil jeg gjerne være LENGE.

 

Nå skal jeg kose meg videre med den gode boka jeg holder på med. Knottes :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Velkommen til oss Frktrulte- deg husker jeg godt !!!

Gratulerer med formidabel vektnedgang, det er fantastisk! :D

Nå nærmer du deg slutten, og det er tungt med de siste "pyntekiloene", men jeg er et levende bevis på at det går! Så trenger vi ikke å snakke om at jeg er tilbake her for en liten service....kremt.

 

Henna- så flink du har vært i helga! Stå på slik videre så kommer resultatene...deilig følelse å ha kontroll.... :)

 

Fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er herlig å ha kontroll, sitte i førersete og være sjef i eget liv. Litt filosofisk, men det ER godt.

 

I går hadde jeg 1500 kcalorier og skal prøve å spare litt opp til helga for da vil jeg ha vin og kose meg med.

 

I går tok jeg 30 min jogg og 20 min styrke. Det var faktisk ganske greit så nå er jeg i gang i alle fall med styrke selv om det er litt kjedelig.

 

I dag skal jeg bare rusle en tur med hunden ikke noe mer. Laks til middag og grønnsaker. Sunt og godt.

 

Håper det går greit på meny 1 og med foten Soleia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Heisann!

 

Jada, det går overraskende greit på meny 1- enn så lenge.

Ettersom aktivitetsnivået er på et bunnivå, vi snakker senga- badet-sofaen- kjøkkenet- sofaen- badet- senga, så er jeg ikke særlig sulten og heller ikke særlig sugen. Føler meg dog ufresh..... :huh:

Skal få meg sånn pose fra apoteket til å trekke over gipsen i morgen, og da blir det real dusjing, vasking av hår og shavings B)

Fotpleie skal bestilles den dagen gipsen går av !!

 

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg lå i nesten to uker etter en blindtarmoperasjon i fjor. Da tror jeg ikke at jeg fikk i meg 1000 kcal om dagen en gang. Null matlyst, jeg var heller ikke i noe form for bevegelse.

 

Nå ligger jeg på rundt 1600 kcal. Dvs jeg prøver hardt å ligge der. Men jeg har vanskelig for å få i meg nok. Denne uka har jeg imidlertid vært flink.

 

Jeg har ligget på rundt 70 kilo lenge. Tror jeg er på et platå. Vippet mellom 70,4 og 70,8. Men håper at jeg denne uka får igang en prosess igjen. Jeg vil så veldig gjerne vippe under så jeg ser 69-tallet.

Spent på lørdag. Da har jeg tenkt å veie meg igjen. Det er ei stund siden sist. Mest fordi jeg ble så deppa når den ikke rørte seg. I stedet har jeg fokusert mye på trening og kosthold den siste tiden, uten å tenke på kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei Frktrulte :)

Hvordan gikk det med vekta da, etter blindtarmopr?

Jeg ligger på ca 1300. Får jo ikke veid meg før gipsen er av i juni en gang, så jeg aner liksom ikke hva dette gjør for kroppen.

Er redd for å komme på sparebluss også. Then again, jeg rører meg jo nesten ikke :blink:

 

Ha en fin dag- jeg skal forsøke meg i dusjen! Gruer meg fordi ankelen verker noe hinsides når benet ikke er høyt. Samtidig skal det bli syyykt deilig å få vasket seg skikkelig. Klut er liksom ikke det samme

* forfengelig *

 

Håper vekta løsner snart frøken- husker selv at jeg lå veeldig lenge på et platå! Forsøk å gjøre noen endringer fra det vanlige; varier inntaket mer fra dag til dag, endre litt på treningen....

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Hei jenter :)

 

Har dere plass til en til???

Har sitti og lest på tråden og her kunne jeg godt tenkt meg og være! Og frktrulte og soleia? Lurer på om vi ikke har vært på samme tråd før en gang også? :D

 

Jeg veide for noen år siden 84 kilo, og klarte og komme meg ned i 72 kilo for jeg ble gravid igjen :)

men nå er minstemann godt over 2 år, jeg har fått innvilget og gjennomført en bukplastikk, og nå skal de siste kiloene vekk!! Jeg ønsker meg så en super sommer hvor jeg ikke føler meg som en som kommer rullende inn!

 

Jeg startet for alvor på mandag, og føler foreløpig at det går greit. Sjokoladesuget er nogenlunde under kontroll, og jeg har meldt meg på 3 jenteløp framover, så jeg har akkurat begynt og jogge...!

,

Trodde jeg skulle dø første gangen :D , men overlevde, og 2. og 3. turen gikk bedre enn tur nr. 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...