Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Camara

Camara, FrkTruklte, Camillok, Soleia, Henna og Camkir...Fin gjeng dette!!! Velkommen til oss camara.. :)

 

Kjenner godt igjen det du sier, desverre, men nå har vi tatt tak i det igjen og er klare for en fresh sommer eller hva??

 

Ha en flott 17.mai alle sammen!!

 

:)

Takk! Jo, nå er det bare å brette opp ermene, og ta tak! Skal ned noen kg før sommeren ja! Har jo innsett at det kan bli vanskelig å komme under 70 som er første målet, starta litt vel seint, men jeg skal jobbe hardt, så jeg kommer et stykke på vei iallefall!

Dagen idag har gått ganske bra så langt! Eneste er at jeg spiste et kakestykke.. Et STORT et.. Men , men, det skal bli eneste utskeielsen idag, så det får vel være ok:-)

Håper alle har en fin 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veiedag og bare tre uker igjen på kurs. Null nedgang= stillstand denne uken, men det er helt greit for det har fått så fort til nå at det var ventet men det er jo litt kjedelig. Særlig siden jeg var så superflink i går. Har kommet godt inn i gode matrutiner og det var hovedmålet med kurset for meg. Å føle at en virkelig har kontroll og ikke bare spiser i blinda.

 

I dag blir det 40 års dag med pasta. Jeg tror jeg spiser litt sunt og magert før jeg drar så jeg ikke er helt ihjelsulten når jeg kommer. Det blir surprice fest så det kan jo bli skikkelig artig. Veldig kjekt å pynte seg når en har fått av noen kilo. 3.3 kg er ikke så mye men det merkes litt på klærene synes nå jeg.

 

 

Ha en flott dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Ned 3,3 kg, det merkes godt det Henna! Deilig er det!

 

Vel overstått 17.mai alle sammen! For min del gikk det fint, endte på ca 1300 kcal.

I dag har jeg gått en del på krykker, og vært hos fysio. Jeg kan merke at armene har blitt mye sterkere på to uker, nå er det myyye lettere å løfte seg fremover. Kanskje jeg får DE sexy armene til sommeren??!!

:P

 

Jeg skal veie meg mandag, og hadde som mål å se 83-tallet. Har nå- i tillegg til gips- fått en ortose ( en slags skinne ) på kneet, og den veier jo også litt...så jeg er usikker på om jeg får se 83. I tilegg føler jeg meg feit og kvapsete når jeg ikke får trent, selv om jeg ligger på kaloriunderskudd.... :(

 

Vel, det var nok syting fra meg! Skal snart opp å se på eldstemann spille fotball og så blir det deilige blåbær til kveldsmat!

Iflg Yr.no kommer sommeren til oss neste uke, ihvertfall på østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Vel overstått 17. mai. Jeg skeiet ikke så veldig ut. Det ble et (ganske stort) kakestykke og litt is.

Registrerte ingenting i løpet av dagen, men tror faktisk ikke jeg ligger så langt unna 1600 kcal.

 

Jeg er altfor dårlig til å registrere maten. Akkurat som om jeg syns det tar for mye tid. Men det tar egentlig ikke så mye tid. Det er bare å legge det inn som en vane. Hver gang jeg begynner, så pleier det å gå bra helt til helga.. så sklir registreringa helt ut.

Men jeg vet at jeg får i meg for lite i forhold til treningsmengde. Denne uka har det vært travelt, i tillegg til at formen ikke har vært på topp. Så langt bare to økter. Skal få til enda en i morra..

 

På mandag SKAL jeg begynne å registrere hver eneste smule. Stålkontroll fram til 23. juni!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Stålkontroll er jeg med på FrkTrulte- dette skal bli bra :)

 

Gruer meg til veiing i morgen. Målet var jo å se 83-tallet, men det spørs...har akkurat trykket i meg smash og et par brødskiver for mye.

Oh well....Alle andre dager har gått fint, så det gjenstår å se. Virker veldig vanskelig å gå ned når aktivitetsnivået er så sykt lavt....

 

Ha en topp kveld- her har sommeren kommet !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Æsj. Ned kun 100 stakkarslige gram siste uke.

Hadde en følelse av at det er vanskelig med vektnedgang når man er såpass stillesittende.... :blink: Men jeg gir meg ikke altså.

Her skuffer vi på.

 

Skal ta meg en dusj og så er det fysioterapi på meg.

 

Noen flere som har veid seg i dag?

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Her var det kun ned 200 gram :-)

Men det er ned, og ikke opp, så da er jeg fornøyd!

 

Denne uka har vært så travel, utrolig mye jobbing, og med 17.mai, bursdager, og hyttetur har det gått i ett!

 

Hadde ikke fått jogget siden onsdag, og jeg orket nesten ikke og jogge i dag... :unsure: Mon tro hvorfor? Om jeg var for sliten?

Er bare og brette opp ermene og prøve igjen på onsdag! :)

Har meldt meg på jentebølgen så det er bare og komme i form!

 

Uka her er heldigvis roligere, så håper på bedre resultater neste mandag!

 

Ha en flott dag dere!

 

Her skal jeg ut og nyyyyyte sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Vi får vel være fornøyde med ned eller hva camkir? Har jo vært 17.mai også :P

Vel. Mitt mål er å se 83 ila de neste dagene. Skal veie meg hver dag i en periode. Minus gips skulle vel det gi 82 sånn egentlig?? :P

 

Har vært hos fysio og gått masse på krykker i dag, det er jo min form for mosjon. Den 15. juni skal gipsen av, og da starter jeg med siste innspurt frem til Kreta 2 august. Skal sette meg vektmål den 16.juni, men håper at jeg den dagen er nærmest mulig 70-tallet igjen. Jeg skal nemlig være på 70-tallet når vi drar til Kreta! B)

 

Ha en fin ettermiddag, her er det + 23 grader...*lykke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Vi får vel være fornøyde med ned eller hva camkir? Har jo vært 17.mai også :P

Jeg skal nemlig være på 70-tallet når vi drar til Kreta! B)

 

Ha en fin ettermiddag, her er det + 23 grader...*lykke*

 

Alt ned er gull Soleia! Og med tanke på 17.mai og alt det andre stresset så er jeg fornøyd! :)

 

Dagen i dag har jo bare vært super, med sol og vaaaarmt i været! Ingen sur vind!! Endelig!

 

Her blir det tur til Tyrkia i midten av august, og til da skal jeg jammen være ferdig med vektnedgangen! Og for første gang på 9 år skal jeg kanskje tørre og tre på meg en bikini..... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Fantastisk med et sånt mål- tenk Tyrkia !!! :rolleyes: Det blir bra! Hvor i Tyrkia skal dere, og har du vært der før? Jeg har vært i Marmaris, Icmeler og Alanya, Antalya og Bodrum...Herlig ferieland!. Hvor mange kilo har du til målet ditt camkir?

Jeg har ca 8 kg, hadde vært gull å komme så nærme det som mulig innen 2 aug ( Kreta..) I første omgang er målet 70-tallet ( som er 3-4 kg unna ) men mye vil ha mer osv ;)

 

Kanskje vi bor i samme landsdel, for her har det også vært nydelig sommervær i dag, og flere dager skal det bli!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Fantastisk med et sånt mål- tenk Tyrkia !!! :rolleyes: Det blir bra! Hvor i Tyrkia skal dere, og har du vært der før? Jeg har vært i Marmaris, Icmeler og Alanya, Antalya og Bodrum...Herlig ferieland!. Hvor mange kilo har du til målet ditt camkir?

Jeg har ca 8 kg, hadde vært gull å komme så nærme det som mulig innen 2 aug ( Kreta..) I første omgang er målet 70-tallet ( som er 3-4 kg unna ) men mye vil ha mer osv ;)

 

Kanskje vi bor i samme landsdel, for her har det også vært nydelig sommervær i dag, og flere dager skal det bli!

 

Klem

 

I fjor var vi i Marmaris, og vi skal tilbake på samme sted i år også! Ungene storkoste seg med sklier og bading, og hotellet lå litt unna så det var rolig og fredelig :-) Orker ikke og bo med barn i nærheten av fyll og festing! :-)

Så taxi ett par minutter førte oss ned til havna, og der var det jo handlegater og matsteder i fleng!

Vi gleder oss så masse, og vi har nedtelling for harde livet!

 

Jeg begynte på nytt her inne når jeg veide 74 kilo, og målet var da og gå ned 10 kilo! Jeg er jo ikke så høy :-)

 

Nå er jeg på 69 kilo, og har da 4-5 kilo igjen, noe som absolutt bør være overkommelig til august!

 

 

Kanskje vi ikke bor så langt unna hverandre? Holder til i Østfold jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

4-5 kg innen Tyrkia er så absolutt realistisk! Jeg skal forsøke å kutte litt ned på karbohydratene en periode, og se om det får litt fart på sakene...

 

Enig mtp å bo litt unna "fylla" når man reiser med ungene. Vi pleier å bo på Sunwing-anlegg, lite fyll der ;) Sunwing-anlegget som ligger på Kypros ligger rett ved en strand som heter Nissi Beach. Den stranda "deles" med alle som bor i Ayia Napa. Sist vi var der, holdt jeg formelig ungene foran øynene, for der var det drekking/klining/stripping/spying på høyt nivå kl to på ettermiddagen.

 

Så skal det sies at det er ikke såååå mange årene seiden jeg selv var på Nissi Beach i akkurat samme forfatning, så jeg hever ikke moralens pekefinger, jeg bare konstaterer at jeg har blitt voksen!!

 

Ellers bor jeg rett utenfor Oslo, og vi har vel som regel det samme været som Østfold ja :)

 

Ha en fin solfylt dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg syns dere skal være fornøyd med nedgangen. Det er i riktig retning!

Ned er ned, og alt er bedre enn ingenting. Sant?

 

Jeg jobber veldig med å få i meg nok, og ikke minst riktig mat. I går endte jeg på litt over 1600 kcal. I dag skal jeg klare det samme. Kjenner på en måte allerede at kroppen er mer sulten. Tror jeg har fått i gang forbrenninga på et vis.

Før var jeg liksom sjelden sulten. Men nå spiser jeg litt mer, og sikkert også oftere. Det må jo bare hjelpe.

 

Min store feriemotivasjon er Tanzania. Jeg og samboeren reiser nedover 24. juni og skal være borte nesten 1 mnd. Gleder meg viiiilt!

Har lyst til å ha litt strammere feriebilder enn de i fjor. Har ikke gått ned kjempemasse i kilo det siste året, men cm har i alle fall blitt borte.

 

Målet mitt er 65 kilo. Selv om jeg bare er 164 høy. Tror rett og slett ikke jeg har anlegg for å være tynnere enn det. Men da er jeg godt innenfor normalen på BMI (selv om det faktisk ikke er alt som teller). Og så kommer jeg til å være så fornøyd med at jeg helt på egenhånd har klart å kvitte meg med nærmere 30 kilo.

Jeg er bare 5 kilo unna målet.. usle 5 kilo. Akkurat nå virker det som en hel masse... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på hvor vanskelig det kan være å ta av 5 kg må jeg bare bøye meg i støvet for deg frk Trulte som har tatt av så mange kilo. Det er rett og slett fantastisk ;)

 

I dag er det helt fantastisk her på vestlandet, sol og sommer. Har kledd meg i sommerkjole og sandaler selv om beina er likbleike. Det er jo likt for alle untatt de som har jukset litt. Det gjør ikke jeg og jeg gidder ikke stresse for den brunfargen heller. Ikke blir jeg videre brun heller.

 

I dag skal jeg komme meg ut på tur. I går ble det alt for varmt, men i dag bare må jeg. Gleder meg til veiedag på fredag og håper på et nytt tall :lol:

 

Ha en riktig fin onsdag til alle på tråden fra meg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

FrkTrulte: tar også av meg (sol)hatten for deg- den nedgangen din er fantastisk! Selv har jeg gått ned ca 13 eller 14 nå, og det er jo riktig at de siste kiloene er verst. Vi får bare jobbe på og være tålmodige, så kommer vi dit :)

 

Henna: det er jo bare herlig med sandaler og kjole, bleke ben eller ikke :P Selv blir jeg ganske brun- uten å sitte pal å sole meg, det hater jeg- men akkurat nå sitter jeg inne i treningsbukse og gips og har slettes ikke lyst til å gå ut...var en liten tur hos frisøren i stad ( hurra, jeg ble fiiin :D ) og svetten rant da jeg gikk den korte turen. Krykkker + 25 grader = ikke gøy....

Får se om jeg setter meg litt ut senere i dag. Lykke til med neste veiing!!

 

Ellers er jeg motivert. Frisørbesøket hjalp, så nå er jeg klar for nøye registrering og daglig veiing fremover.

I morgen er jeg bedt bort på lunsj, men håper at det er feks salat som serveres....

 

Sommerklem !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Jippi !!! Ned 900 gram de siste dagene, jeg er på 84,0. Dvs et godt stykke ned på 83-tallet uten gips og ortose ( skinne på kneet ) .... :rolleyes: Målet er å se 83 ila få dager ( gjerne allerede i morgen ) og så jobbe meg mot 82. Jupp- jeg er i støtet damer!!

 

Skal på lunsj med gode kollegaer etterpå, gleder meg masse og håper på en sunn salat eller annet. Tror det blir "middagen" i dag!

 

Solskinnsklem

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er Soleia. Jeg er imponert at du klarer å slanke deg med gips.

 

Jeg hadde en snikveiing i dag også og det var jo opp 600g fra i går så det blir vel stillstans denne uken også. Føler jeg har vært relativt flink men kanskje trimmet litt lite. Men en ting har jeg lært med slanking

 

Ting Tar Tid :rolleyes:

 

Ha en strålende sommerdag, det skal i alle fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hurra Soleia! Godt jobbet, med gips og det hele! :)

 

Henna: Dropp snikveieingen, det kan bare være deprimerende. Siden vekta kan svinge sykt mye fra dag til dag. Hold deg til en fast dag i uka. Jeg vet hvor fristende det er å sjekke status underveis, men det kan virke helt motsatt hvis du er uheldig med svigningene i kroppen.

 

Jeg er også i siget. Registrerer maten som aldri før, og føler at jeg liksom er på en sunnere vei om dagen.

 

Vet allikevel ikke om jeg skal tørre å gå på vekta på lørdag. Er PMS og skit denne uka, og vet av erfaring at det er uker jeg gjerne holder på mye vann.

Men har også kanskje på følelsen av at jeg driver og går ned litt.. vanskelig.

 

Hadde jo egentlig satt meg et mål om å ikke gå på vekta før 23. juni. Men det er jo 4 uker til. Hadde jo vært greit å vite i hvilken retning jeg er på vei. Om det har hjulpet å spise litt mer enn tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

83,8 :lol: Dette siger sakte men sikkert nedover! Kan man håpe at gips + skinne veier ca 1 kilo? Dvs at jeg er på 82-tallet sånn "in natura" ?? Det ville i så fall vært strålende B)

 

Tre uker til gipsen skal av i dag. Jeg har lyst på to kilo ned til dag...0,6 per uke er vel realistisk. Da er jeg på 81,8....( med gips )

 

Ha en strålende sommerdag- her er det rene syden!!

 

B)

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg frk Trulte, jeg bør slutte å veie meg for jeg kjenner det gjør noe med humøret. Godt humør når vekta viser nedover og litt sur når den ikke viser det jeg vil. I dag viste vekta ned 300 g så det er status denne uken. Ikke mye og jeg hadde håpet på 67.0 siden jeg var 67.1 på onsdag, men det får nå være. Skal prøve å ikke veie meg før neste fredag men jeg kan ikke love noe. Har satt opp en lang plan for hvor mye jeg skal klare å ta av i år. Har satt ned 300g i uka og lagt inn ferieoppgang og diverse. Hvis jeg klarer dette vil jeg være nede på trivselsvekta mi til jul (63 kg er drømmen). Jeg vet det er lang tid, men jeg har god tid og vil gjerne få til gode matrutiner og komme vekk fra enten eller tilværelsen som har preget hele livet mitt.

 

I dag blir det hyttetur med en god venninne. Hun har aldri sett hytta vår og jeg var inne i går og klippet plenen, redde opp og plantet sommerblomster. Så nå gleder jeg meg virkelig til å komme inn i dag og ligge på terassen og sole meg og bare nyte det. Maten blir grilling og salat. Til dessert har jeg kjøpt inn honningmelon, jordbær og blåbær. Det blir godt og sunt. Skal prøve å få til en lang tur også før hun kommer i kveld så jeg får forbrent litt, for det blir nok noe vin på terassen i kveld.

 

Ha en strålende pinse B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei Henna!

 

Det høres fornuftig ut å sette seg et langsiktig mål. Det viktigste er jo å lage seg nye vaner som "sitter i ryggmargen" også etter at vi er i mål. Mine nye vaner gjorde tydeligvis ikke det. Etter 1,5 år som stabil skled det det ut. Denne gangen må jeg tenke annerledes når jeg kommer i mål. Men den tid.... :P

 

Ha en strålende, sunn hyttehelg !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Det går treeeegt. Valgte å gå på vekta i dag allikevel, siden jeg denne uka har både trent det jeg skulle, samt spist det jeg skulle. Dog kanskje drukket litt lite vann de siste dagene.

 

Ned 100 gram :/ Så nå er vekta 70,5. Men jeg lurer på om jeg bare skal godta det. Siden denne uka er det mensen og hele pakka, og da pleier jeg enten stå stille, eller gå litt opp.

Neste uke er jeg bortreist poå lørdagen, så får ikke veid meg. Men uka deretter igjen. Altså om to nye uker, så håper jeg at jeg snart kan strekke meg etter 69-tallet. Jeg har strukket meg sååå lenge.

Men det går så smått at jeg tør aldri håpe på at jeg skal se det neste uke.

Kunne ønske jeg plutselig en uke gikk ned nesten 1 kilo.. slik jeg gjorde før. Da hadde jeg jo nådd målet på null komma niks.

 

Noen ganger tenker jeg at jeg skulle meldt meg på internettkurs eller noe. Men jeg tror ikke det ville gått så mye fortere av den grunn. Kanskje jeg hadde blitt enda mer fokusert..

 

Når det er sagt, så har jeg imidlertid målt kroppen. Og der er ytterligere cm borte. Rundt mage, rompe og lår. 6 cm til sammen på to uker er jo ikke så verst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

FrkTrulte: inn 6 cm er veldig bra det! Vekta går i rykk og napp og når vekta står stille går ofte centimeterene inn :)

Ellers er de siste kiloene seige, men vi gir oss ikke!!

 

Nydelig vær her i dag....skal på fotballkamp med eldstemann, og så skal han overnatte hos en kompis. Begynner å bli stor gitt..minstemann på syv skal få all vår oppmerksomhet og det blir både grillings og badings på ham tenker jeg ;)

 

Ha en fin dag. I går brukte jeg kosemerkene mine på sjokkis, veldig lenge siden sist. Det var godt, men med min sjokkis-avhengighet blir det nok en stund til neste gang....

 

Klem til dere alle !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Henna: Dropp snikveieingen, det kan bare være deprimerende. Siden vekta kan svinge sykt mye fra dag til dag. Hold deg til en fast dag i uka. Jeg vet hvor fristende det er å sjekke status underveis, men det kan virke helt motsatt hvis du er uheldig med svigningene i kroppen.

 

 

Jeg er så enig! Jeg pleier egentlig og veie meg fast hver mandag, men i går hadde jeg bare så lyst og gikk på! WOW!!! Ned en hel kilo... Og da måtte jeg selvfølgelig trå på i dag og....! Opp OVER 1 kilo....

Så humør i går - OPP, humør i dag- IIIISJ :(

 

Så heretter holder vi oss til mandag, ferdig med det :)

 

Gratulerer med nedgang i cm frktrulte! Om vi ikke går ned så mye i vekt, så motiverer det fortsatt når det forsvinner cm rundt mage, rumpe eller lår :D

 

Soleia: Vedder på at gips og skinner veier 1 kg eller kanskje til og med litt til! Heier på deg og håper og tror at du er på 82 tallet!

Syntes du er utrolig flink til og holde fokus selv med gips og greier!

 

Her skal pinsedagene nytes ute i solskinnet, foreløpig klarer jeg og holde meg til vann i varmen og spise nogenlunde sunt! Lite is og pølser!! Juhuuuu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Gode, gode camkir....så hyggelig at du heier på meg og gir meg troa på at jeg er på 82-tallet :rolleyes: Da hadde jeg blitt veldig glad i så fall. I denne varmen hovner benet opp inni gipsen, så det er ikke akkurat behagelig.... :huh: MEN-vi klager ikke over syden-tilstander i Norge !!!

 

Ellers er jeg nok enig jeg også, mtp daglige veiinger. Vekta hopper og spretter en kilo opp og ned per dag, så det er jo til å bli smårar av... :blink: Vi får satse på en ( hoved )veiedag i uka jenter. I denne varmen samler vel kroppen væske også vil jeg tro. Drikk masse vann!!

 

Solklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...