Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Så koselig med flere da blir det mer aktivitet her = mer inspirasjon og motivasjon.

 

Selv har jeg nettopp kommet meg fra en liten joggetur og 15 min styrke. Styrke er så kjedelig men jeg kjenner jo at det gjør veldig godt.

 

Nå venter jeg en venninne på besøk og skal innvilge meg en Chai Latte Te på den nye kaffimaskinen min. Det er 98 kalorier i en drikk men det får være kvelds.

 

I morgen blir det å gå til jobb og da er alle fire treninger denne uken i boks. Kjenner motivasjonen stiger for hver dag og det er jammen godt.

 

Veiedag på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Marlena

Velkommen til deg camkir!! Javisst tror jeg vi har vært i "samme tråd" før....men nå er det siste gangen, sant??!! :lol:

 

Ligger fint på matinntak i dag, og har gått ganske langt på krykkene i dag, og det må da telle som noe trim, eller hva tror dere jenter? Armene verker, og jeg er skikkelig sliten i kroppen...

 

I morgen skal jeg ta det mer med ro så ikke ankelen hovner opp mer enn nødvendig. På fredag blir det en litt slitsom dag, med både møte med sjefen ifbm med sykmelding, og kontroll på skadelegevakta med røntgen. Spent på hva de sier der! :huh:

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Velkommen til deg camkir!! Javisst tror jeg vi har vært i "samme tråd" før....men nå er det siste gangen, sant??!! :lol:

 

 

Haha :D

Klart det er siste gang vi er her inne nå Soleia! Vi må ha trua! Det er viktig det!! :)

Jeg har hatt en treningsfri dag i dag ettersom jeg har jogga to dager etter hverandre.. Prøvde og finne meg løpesko i dag, men endte opp tomhendt! Prøve og se igjen i morra!

 

Dagen i dag gikk så fint, helt til jeg uventa fikk blitt med på ett Tupperwareparty!

Sukk ....

Der var det jo demonstrasjon av hvordan man lager eggesalat og muffins!

Så da ble det en sjokolademuffins med sjokoladebit da! Følte ikke jeg kunne takke nei når alle rundt bordet spiste og vertinna bød alle!

vanligvis hadde jeg spist halve brettet :D , men nå var jeg egentlig forsynt før jeg hadde tatt andre biten! Yeeees!!!

 

Det er jogging på tapeten i morra, og jeg GLEDER meg.. Hvem i all verden skulle trodd det? Jeg minst av alle :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosalita

Har ikke vært så aktiv her inne den siste tiden, men det har vært så travelt. :(

 

Har hatt litt oppsummering for meg selv i dag. På fire uker har jeg i gjennomsnitt gått ned 0,5 kg i uka. Syns det går litt tregt, men må vel kanskje være fornøyd med det. Trener 3 ganger i uka, syns selv jeg er flink. Men trur som andre her inne at jeg enkelte dager spiser litt for lite. Veier ikke maten lengre og noterer ikke hva jeg spiser hver dag. Men er nøye med å spise hver 3 time og spiser mindre hvert måltid. Ser at det blir vanskelig å nå målet til 17. Mai, kommer nok til å være igjen en kilo til målet.

 

Nå blir det viktig å holde motet oppe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Da har rockeringen fått svingt seg og jeg har vært ute og løpt en tur! Da gjenstår litt rydding her, og så bærer det avgårde til en eldre dame for og hjelpe henne litt i leiligheten sin!

 

Ha en suuuuper dag jenter!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

1340 kcal i dag, og jeg holder meg god og mett på så lite mat. Det er rett og slett pga det lave aktivitetsnivået....er jo vant til å farte rundt som en oj-oj i tillegg til å trene.

Jeg håper virkelig at dette gir meg en belønning når jeg entrer vekta om fem uker....for jeg synes faktisk jeg er ganske flink som ikke trøstespiser i denne situasjonen, B)

Vel, en uke unnagjort, fem igjen. Her gjelder det å ha tunga rett i munnen.

I morgen er det kontroll med røntgen, wish me luck girls!!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Camkir: Velkommen!! Vi har vært på samme tråd før ja. Husker at du hang aktivt med meg da jeg gikk ned en god del for noen år siden. Jeg gikk litt opp mens jeg hadde kyssesyke. Unnet meg altfor mye snop.. til tross for at jeg hadde totalt treningsforbud. De kiloene er uansett vekk nå.

Og nå fokuserer jeg på å bli kvitt de siste 5-6 kiloene som sitter hardere enn superlim :(

 

Soleia2: Vekta gikk ned etter blindtarmoperasjonen. Men det var jo ikke så rart, siden jeg nesten ikke spiste. Men jeg gikk litt opp etterpå, så ned igjen. Kroppen kommer nok i sparebluss. Det er snodig hvor fort kroppen kommer inn i vaner.

 

Etter at jeg fikk fart på registrering av mat igjen, så blir jeg faktisk sulten hver 3-4 time. Forbrenninga funker tydeligvis som den skal.

 

Jeg har fått til 3 treningsøkter sålangt denne uka. Har booket en spinningtime i morra, og søndag skal jeg ha full fokus på styrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke damer på denne tråden :D

 

Ny uke på kurs, denne er den tredje uka og jeg har tatt av 1.1 kg denne uken totalt 3.3kg. Veldig fornøyd. Fornøyd også med 4 treningsøkter. Det går veldig lett å følge meny 2 nå, føler jeg har helt kontrollen.

 

Nå blir det hyttetur med mann og hund. En liten fest skal vi på på lørdag men jeg skal prøve å bake vinkaloriene inn i de 1600. Blir nok litt mer den dagen men det får være ukas kos. Viktig det også.

 

Nå er det 4 uker igjen av kurset og jeg hadde satt meg som mål 67 kg. Det skal jeg i alle fall klare. Kanskje en kilo til ? :blink:

 

Ha en fin helg alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Kjempebra jobba Henna- applaus !!! :D

 

Huff, jeg savner å ikke få veid meg jenter....tror dere det er dumt å veie seg med gipsen på?? Aner ikke hvor mye den veier jeg, muligens ca 1 kilo? Og det er fortsatt hevelse i ankelen, det veier jo litt det også....samtidig så savner jeg den kontrollen og motivasjonen som vekta gir...hva tror dere?!!

 

Ha en strålende fredda!!

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia

Sikkert dumt å veie seg når gipsen er på og du ikke vet hvor mye den veier. Men jeg forstår deg så godt. Er selv helt avhengig når jeg er flink av å veie meg hver dag. Det er liksom litt motivasjon. Du kan jo veie deg nå og så ser du framover hvor mye du går ned. Gipsen veier jo det samme hele tiden og så kan du se når du får den av så er det kanskje en kilo (eller mer) til. For slike skapveiere som oss er det bare pyton og ikke få veid seg.

 

I kveld har jeg hatt en halv flaske vin men jeg har klart å fått de inni de 1600 kaloriene. Har planlagt morgendagen også og skal få litt vin inn da også. Er faktisk ikke så sulten for tiden så det går veldig greit egentlig. Klarte meg til og med med to små stykker pizza det er ikke verst og hunden ble glad for de ekstra stykkene den fikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Tusen takk for svar Henna!

Jeg tror jeg veier meg, og så kan jeg heller se nedgangen ( forhåpentligvis ) etter som dagene går.....Så får jeg en ekstra bonus på vekta når gipsen er av!

Puh- det er jammen ikke lett å være skapveier altså :P

 

Ha en god helg kjære deg- det høres ut som du har full kontroll!!

 

Kommer tilbake med vektoppdatering i morgen, for nå har jeg bestemt meg. Jeg simpelthen vite hva jeg veier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er skuffa i dag. Våget meg på vekta. I håp om at den skulle vise et stykke ned siden sist. Første gang sto det 70-blank, og jeg var ekstatisk. Skulle dobbeltsjekke, og da viste den plutselig 70,6. Viste det samme tre ganger, så vil tro at 70,6 er det riktige.

 

Nedtur.. bar 0,2 ned på tre uker. Det er så umotiverende som det går an. Hvorfor i alle verden går det så utrolig sakte? :(

 

Ingen tvil om at jeg må fortsette å ha full fokus framover. Minimalt (helst null) snop, masse vann og sørge for å få i meg 1600 kcal.

 

Tror uansett jeg har litt vann i kroppen denne lørdagen, siden det ble sen middag i går og flere dager med tung trening, inkl. gårsdagen. Men jeg skal ikke bruke det som noen unnskyldning.

 

Jeg fant målebåndet da. Og det viste faktisk noen cm mindre over deler av kroppen. Det er jo bedre enn ingenting. Men er så skuffa over usle 200 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Huff, jeg skjønner godt at du er skuffa, frøken trulte...

Fortsett den gode innsatsen din, så vil du få nedgang. Det er enkel matematikk det :) Tenk om du ikke hadde hatt vann i kroppen i dag, da hadde du kanskje sett 69-tallet? Det kommer snart !!!

 

Ellers hoppet ( eller ikke, jeg heiste meg opp og slang fra meg krykkene og stod på ett ben....) jeg opp på vekta i dag. Den viste 85,3.

Litt skuffet her i gården også. Hvis jeg trekker fra en kilo som er gips så har jeg verken gått opp eller ned den siste uka, siden ankelbruddet. Jeg har virkelig hatt stålkontroll over inntak, og er litt skuffa kjenner jeg. Men, men her er det bare å stå på videre.

Så tillegger jeg noen trøstende tanker til meg selv: kanskje gips + hevelse veier mer enn en kilo? Kanskje nærmere to? Eller kanskje krykkene "ble med" i vekta? Det gikk jo et par sekunder før jeg fikk slengt dem unna? Oh well...dette blir bare spekulasjoner. Helt korrekt vekt får jeg vel ikke før 16. juni. Nå kan jeg i alle fall se nedgang....Har lyst til å se 84 ila helga!

 

Klem klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Nedtur.. bar 0,2 ned på tre uker. Det er så umotiverende som det går an. Hvorfor i alle verden går det så utrolig sakte? :(

 

 

Jeg fant målebåndet da. Og det viste faktisk noen cm mindre over deler av kroppen. Det er jo bedre enn ingenting. Men er så skuffa over usle 200 gram.

 

Klem til deg frktrulte! Det er så utrolig frustrende når vekta viser så lite ned, og ting står litt i stampe! :(

Men jeg kjenner deg så godt fra før, så jeg vet at du klarer dette så bra!

Det løsner for deg!!

Og selv om du ikke har gått ned så mye i vekt, så har du gått ned i cm!! Det teller MASSE det!!!!

 

Heia frktrulte! :)

 

Og kjære soleia, jeg gleder meg så til du etterhvert kan ta av gipsen...! Men syntes du er utrolig flink som holder deg flink i matveien til tross for mye stillesitting/ligging!

Der tror jeg nok ikke at jeg hadde klart det så bra!!

 

Jeg la en plan for to uker siden, og det ser ut som om planen funker! Da er det bare og fortsette og gjennomføre!

Her er det blitt borte både vekt og cm!

 

Lykke til med ny uke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Heia camkir- så bra at planen gir resultater !!! Noen spesiell plan du følger? Heier på deg!

 

Ellers hoppet jeg på vekta i dag, og den viste ned 400 g. Dagens vekt var 84,9 med gips. Jeg velger å trekke fra en kilo, så det vil forhåpentligvis si at jeg er på 83-tallet dere !!! Da jeg snudde skuta den 17 april var jeg på 86-tallet, så dette er fremgang! :D

Nå gjelder det å holde fokus fremover. Har vært hos fysioterapeut i dag, og skal igjen i morgen. Det er en del krykkegåing dit, og svetten renner av meg når jeg kommer hjem, så jeg håper det kan gi litt ekstra bonus som en eller annen form for trim ;)

 

Ha en fin dag, jeg har nettopp kost meg med en ost-og skinkesalat som får være dagens middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke du er Soleia. Du skal se når du hiver krykkene har du gått ned mye og føler deg fri fra både krykker og kilo.

 

Denne uken har jeg ikke fått til så mye trening enda, litt sløv og har så mye å tenke på. Men jeg skal rusle en tur med hunden bedre enn ingenting.

 

Snikveiing (dvs hver dag) viser ingen nedgang denne uka, skal være fornøyd hvis jeg står på det samme. Men det visste jeg nesten. Det går jo litt i rykk og napp med vektnedgang. Nå nærmer deg seg 17 mai men jeg har ikke noe store planer om å skeie ut av den grunn. Tar det som en vanlig dag, men unner meg kanskje en kake til kaffien.

 

Ha en fin tirsdag. Jeg skal ha fri både i morgen og fredag så nå er det egentlig langhelg på meg. Herlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Mål for neste veiing mandag 21. mai: 83-tallet. Kan holde hardt, men jeg skal gjøre en real innsats :rolleyes:

 

17.mai er rett rundt hjørnet, men den har jeg kontroll på tror jeg. Blir grillings her hos oss, med kylling og deilig salat. Vi skal være et par timer på guttas skole, men klarer å holde meg unna kaker da..

 

Har dere noen konkrete vektmål/datoer jenter?

 

ps- camillok, går det bra med deg?? Savner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I dag har jeg fri fra jobb og det er herlig. Denne uken var jeg halvveis i kurset og en av oppgavene var å sette seg mål for kurset. En kunne regne med å gå ned like mye som det en hadde gått ned til denne dato. Men jeg hadde gått ned 3.3 og jeg tror ikke jeg klarer 6.6. Jeg har derfor bestemt meg for å prøve å veie noe med 65 når kurset er over 9 Juni. Det spiller ingen rolle om det er 65.9 bare jeg ser 5 tallet. Det er fra i dag 2 kg og litt over tre uker til så jeg er nødt å være flink det er sikkert.

 

Fikk så utrolig lyst å bake i dag men jeg vet det er å utfordre skjebnen litt. Får se. Jeg har i alle fall ikke planer om så mye utskeielse i morgen, men fredag er vi invitert i 40 års dag og det kan bli vanskelig. Jeg hørte rykter om koldtbord og det passer meg fint i alle fall. Da får jeg bare være like flink som konfirmasjonen.

 

Nå får jeg se å gjøre noe her. Vi holder på å by på en leilighet til sønnen vår som vi har veldig lyst på og det er så spennende.Det er jeg som skal legge inn bud og nervene er på høykant. I tillegg har jeg drukket så mye kaffi at jeg nesten er helt gele. Dette er litt for spennende kjenner jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag. Har gått i ring her hjemme med budrunder. Dette er ikke kjekt engang. MEN vi fikk tilslaget til prisantydning!! Imidlertid lurer det en i kulissene som kan ta hele greia fra oss på ansinitet. Det blir spennende om han gjør det. Men nå er det ikke mer vi kan gjøre enn å vente. Han har 5 dager på seg. Irriterende.

 

Men for en spennende dag!!!! Jeg har visstnok både vasket badet, gått tur med hunden, handlet og bakt muffins oppi alt dette her. Jeg husker ingenting. Det gled en liten muffins ned når vi fikk tilslaget må jeg inrømme men det skal bli den eneste.

 

:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste akt i denne triologien om leiligheten. Fyren ringte og tok den på ansinitet. Så vi var sånn lykkelig leilighetseigere i en time. Slik er det med det. Da spiste jeg enda en muffins i ren frustrasjon og ble dobbelt så irritert. Nei skulle nok aldri ha bakt i dag.

 

Nå får vi se framover, kommer alltid nye ting for salg. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Så synd da Henna....ansienniteten er kjipt å bli tatt på. Men som du sier; det kommer vel flere muligheter!! ;)

 

Ha en strålende nasjonaldag i morgen!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har en travel uke. Og har bare fått til en treningsøkt så langt. Men satser på minst to til i løpet av uka.

 

Og jeg tror også jeg skal gjøre meg selv en tjeneste, så jeg ikke går og bekymrer meg så mye over vekta. Jeg har planer om å legge inn høygiret. Sånn virkelig. Med full fokus på kost og trening. Så skal jeg heller ikke gå på vekta før 23. juni. Det er dagen før jeg flyr til Tanzania. Da håper jeg at den endelig viser under 70 kg :D

 

I morra er det 17. mai.. jeg ser mest fram til en fridag. Er ikke superfan av 17. mai. Og tror jeg faktisk for det meste skal holde meg innendørs (siden det er meldt dårlig vær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara

Hei! Er det plass til en til her? :)

Ser det er mye aktivitet her, noe jeg trenger for å holde motivasjonen oppe :)

Jeg startet på mandag, men har også vært her tidligere... Jeg gikk ned 9,5 kg fra februar til juni i fjor, men jammen har ikke nesten alt kommet på igjen... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Camara, FrkTruklte, Camillok, Soleia, Henna og Camkir...Fin gjeng dette!!! Velkommen til oss camara.. :)

 

Kjenner godt igjen det du sier, desverre, men nå har vi tatt tak i det igjen og er klare for en fresh sommer eller hva??

 

Ha en flott 17.mai alle sammen!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten hilsen på 17 mai. Ta kloke valg i dag så går denne dagen også fint og så er det så godt å våkne dagen etter uten å angre og ha dårlig samvittighet for alt en spiste. Men 17 mai er en fest dag og det skal være lov å kose seg litt synes nå jeg.

 

Hurra for 17 mai. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...